Ik voel me niet echt ziek door slecht te zien ... Maar eigenlijk ben ik het wel, want ik kan niet voldoende normaal functionerenquote:
M'n bier bubbelt NIET MEER!!!. na 4 dagen al niet meer. Paniek! No FOKKING BUBBELSquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan moet je echt met iets beters komen.
Ja exact, en dat heeft invloed op je net zoals mijn ziektes dat op mij hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik voel me niet echt ziek door slecht te zien ... Maar eigenlijk ben ik het wel, want ik kan niet voldoende normaal functioneren
Zo erg al?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb nog een witte stok.. rood zit er ook al aan
Wat een ellende, Prishaquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:23 schreef Prisha het volgende:
[..]
M'n bier bubbelt NIET MEER!!!. na 4 dagen al niet meer. Paniek! No FOKKING BUBBELS
En ik had een last minute spontane plan voor morgen maar daar werd niet erg enthousiast op gereageerd maar ja nu ben ik ziek en het kon toch niet want die had andere plannen wat wel jammer was maar goed niet echt enthousiast is ook niet best
En ik zou zaterdag mijn kas eindelijk opbouwen wat ik vorige week al wilde doen maar toen kwamen alleen de koppelingen en GEEN buizen. kan geen kas maken zonder buizen. En nu komen de buizen morgen maar ja zo kan ik geen kas maken als ik ziek ben.
En ik had een ontstoken achillespees dinges dus de hele week geen trappen gelopen maar de lift genomen om te ontzien....HELE WEEK achterstand in mijn Kilimanjaroo training
En ik probeer nu soep te maken maar het ruikt VIES en smaakt nergens naar, troep! Dan maar niks eten. Verklaar me solidair met Mo
hmm. Nee. Drama lukt niet echt. Hoewel...dat bier is wel een dingetje
Dat is echt niet best chuf...je hebt nog steeds geen datum he? Hoop dat het niet al te lang duurt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik voel me niet echt ziek door slecht te zien ... Maar eigenlijk ben ik het wel, want ik kan niet voldoende normaal functioneren
quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Geintje .. probeerde je bang te maken
Oh noes, niet het bier!quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:23 schreef Prisha het volgende:
[..]
M'n bier bubbelt NIET MEER!!!. na 4 dagen al niet meer. Paniek! No FOKKING BUBBELS
En ik had een last minute spontane plan voor morgen maar daar werd niet erg enthousiast op gereageerd maar ja nu ben ik ziek en het kon toch niet want die had andere plannen wat wel jammer was maar goed niet echt enthousiast is ook niet best
En ik zou zaterdag mijn kas eindelijk opbouwen wat ik vorige week al wilde doen maar toen kwamen alleen de koppelingen en GEEN buizen. kan geen kas maken zonder buizen. En nu komen de buizen morgen maar ja zo kan ik geen kas maken als ik ziek ben.
En ik had een ontstoken achillespees dinges dus de hele week geen trappen gelopen maar de lift genomen om te ontzien....HELE WEEK achterstand in mijn Kilimanjaroo training
En ik probeer nu soep te maken maar het ruikt VIES en smaakt nergens naar, troep! Dan maar niks eten. Verklaar me solidair met Mo
Nee, je talent voor drama houdt niet over. Je hebt niet eens je lekkende dak genoemdquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:23 schreef Prisha het volgende:
[..]
Geen eens een idee wat it isquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:23 schreef cafca het volgende:
Man flu is echt zoeits wat je alleen in tv series ziet volgens mij
toch maar crisis teamquote:
Je wilt bij Sacha op het strafbankje zitten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Geintje .. probeerde je bang te maken
Mannen schijnen enorm te overdrijven als ze een beetje ziek zijn ofzo.... vooral grappig voor vrouwen geloof ik. Heb ik zelf totaal geen last vanquote:
Een tv serie is iets wat je op tv volgt. Een tv is een ding waar beelden op verschijnen.quote:
Daarvoor moet je gewoon veel posten.. zit er nu inmiddels bijna dagelijks en ik kan je vertellen dat het geen pretje isquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Je wilt bij Sacha op het strafbankje zitten.![]()
Dat is ook een manier.
Als je aan het snotteren bent, ruiken en smaken dingen heel anders soms.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:27 schreef Prisha het volgende:
[..]
toch maar crisis team![]()
Nee valt mee johKomt allemaal goed. En ik tief niemand over het balkon. Die heb ik niet eens.
Geen idee wat er met die soep was trouwens. Niet over de datum of zo.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Een tv serie is iets wat je op tv volgt. Een tv is een ding waar beelden op verschijnen.
Dus Recce en ik hebben ons voor niets zorgen zitten maken?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:29 schreef Prisha het volgende:
Nou ik heb mijn vrienden van de brouwbroeders geraadpleegd en gegoogled en ook nog in de receptuur gekeken. De hoofdgisting lijkt nu gewoon na 4 dagen klaar. Dat kan dus. En dan zeggen ze dat je moet hevelen naar een secondary fermenter en dan nog een week laten staan, en dan bottelen (met toevoeging van suiker).
Schijnt dus normaal te zijn, maar omdat m'n IPA drie weken erover deed....ik zal straks eens de SG meten en kijken hoever we zijn.
Heb een glazen carboy besteld, want ik heb maar 1 gistingsvat.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Een tv serie is iets wat je op tv volgt. Een tv is een ding waar beelden op verschijnen.
Oh ja.. zie nu mannen op een veld met een stokje tegen een bal aanslaan en dan rennen ze een rondje naar huisquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
ik danquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus Recce en ik hebben ons voor niets zorgen zitten maken?
Klopt, jij had toch een waterslot er op zitten?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:29 schreef Prisha het volgende:
Nou ik heb mijn vrienden van de brouwbroeders geraadpleegd en gegoogled en ook nog in de receptuur gekeken. De hoofdgisting lijkt nu gewoon na 4 dagen klaar. Dat kan dus. En dan zeggen ze dat je moet hevelen naar een secondary fermenter en dan nog een week laten staan, en dan bottelen (met toevoeging van suiker).
Schijnt dus normaal te zijn, maar omdat m'n IPA drie weken erover deed....ik zal straks eens de SG meten en kijken hoever we zijn.
Wordt die carboy de secondary fermenter? Waarom moet je het eigenlijk overhevelen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:29 schreef Prisha het volgende:
ja op mijn gistingsvat ja. Die doet echt helemaal niks meer. Heb voor de zekerheid de GoPro erop gezet en een dag lang foto's gemaakt. Later in timelapse teruggekeken....nul komma nul activiteit. Deksel staat ook niet meer bol.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:31 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Klopt, jij had toch een waterslot er op zitten?
Kan ik mij voorstellen. Op zo'n bank zou ik ook liever blijven staan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:29 schreef chufi het volgende:
[..]
Daarvoor moet je gewoon veel posten.. zit er nu inmiddels bijna dagelijks en ik kan je vertellen dat het geen pretje is
Dat wij ons zorgen maken, vermindert de stress natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:31 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik daneerlijk gezegd maak ik me nog steeds zorgen.....
wel je schoenen uit ... Sas is zuinig op dr meubilairquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen. Op zo'n bank zou ik ook liever blijven staan.
Die methode is keer op keer succesvol.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:34 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik zou gewoon bier kopen geloof ik
De ene zegt dat je het moet doen en de andere niet. Dan zou je in elk geval helderder bier krijgen omdat je het residu niet mee hevelt. Het bier heeft dan niet de dode gist en hop residu. Anderen doen het weer niet. Dus tja. Er waren een hoop voors en tegens om het wel of niet te doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Wordt die carboy de secondary fermenter? Waarom moet je het eigenlijk overhevelen?
quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die methode is keer op keer succesvol.
Het proces is gewoon mooi. Dat je van alledaagse ingrediënten bier kan maken. Of Whiskey. Of rum.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:35 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]Ja ik zou daar echt geen geduld voor hebben geloof ik
Wat ga je in je kas verbouwen straks?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:35 schreef Prisha het volgende:
[..]
De ene zegt dat je het moet doen en de andere niet. Dan zou je in elk geval helderder bier krijgen omdat je het residu niet mee hevelt. Het bier heeft dan niet de dode gist en hop residu. Anderen doen het weer niet. Dus tja. Er waren een hoop voors en tegens om het wel of niet te doen.
Ja die carboy is dan inderdaad de secondary.
Tomaten (grote en cherry tomaatjes), paprika, pepertjes, komkommers.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat ga je in je kas verbouwen straks?
Geen bubbels meer is uitgegist. Dan bottelen met een beetje suiker erbij.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:32 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja op mijn gistingsvat ja. Die doet echt helemaal niks meer. Heb voor de zekerheid de GoPro erop gezet en een dag lang foto's gemaakt. Later in timelapse teruggekeken....nul komma nul activiteit. Deksel staat ook niet meer bol.
Betere werkquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
Tomaten (grote en cherry tomaatjes), paprika, pepertjes, komkommers.
ja bij jou was de boel ontploft zei jequote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Geen bubbels meer is uitgegist. Dan bottelen met een beetje suiker erbij.
Ik weet niet of het ook zo bij jou moet. Ik heb het één keer gedaan met een stel vrienden en dat was ook alweer 30 jaar geleden.
Hier alleen sushi. En kaas, maar dat is altijd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef Ghostbuster het volgende:
Het was een fijne bonus week![]()
Pepsi
Sushi
Pringles
Pepsels en Tuc
En 2 vetplantjes met pot voor 5 euro
Roma tomaatjes
Misschien dat Lucky de bodem voor je kan doen.. Heeft ie ervaring meequote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
Tomaten (grote en cherry tomaatjes), paprika, pepertjes, komkommers.
misschien ben ik al weer beter. Hoop ik. Ezeltjes zijn liefquote:
Drie kwartier? Was je de weg kwijt?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:37 schreef Recce het volgende:
Kat en baas zijn allebei moe. De baas heeft drie kwartier door het bos gehold en de kat achter het voetbalspeeltje aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |