abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185899400
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_185899848
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.

Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:03:26 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_185899877
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-supremacistische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!

quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Misschien dat @:speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 28-03-2019 18:49:53 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185899954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem.
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je er naar kijkt. Bovendien is de hele westerse samenleving vrij (liberaal) rechts, dus daar is het onderwijs logischerwijs geen uitzondering in.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185899974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.

Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:09:21 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185899995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-suprematische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!
[..]

Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185901297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
Als je een leraar kan vinden die het voor het geld doet gegeven de salarissen in het onderwijs dan heb je iemand gevonden die te dom is om te poepen, lijkt mij, komt mij ook onwaarschijnlijk voor dat zo iemand de PABO met goed gevolg heeft weten te volgen.
pi_185901363
Zie de video

quote:
FvD doet er beter aan om pubers niet op te stoken tegen hun docenten
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-docenten~a1719066/

quote:
Amsterdam komt met complimentenmeldpunt voor leraren als reactie op Forum voor Democratie
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/
pi_185901416
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:44:09 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185901443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185901471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
haha zo hoort het !

Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:50:31 #12
346939 Janneke141
pi_185901540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha zo hoort het !

Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
Zo werkt het ook wel vaak. Het onderwijs scoort samen met de zorgsector verreweg het hoogst als het gaat om overspannenheid/burnoutklachten.

Ik werk in het vo. Als er een docent uitvalt werkt het meestal zo: er wordt gekeken of de docenten die in huis zijn ruimte hebben om de lessen over te nemen. Als dat lukt, dan wordt dat in het rooster gepropt zodat alles past, maar de taken die de uitgevallen docent naast zijn te geven lessen doet (denk aan mentoraat, maar ook aan toetssurveillances, administratieve taken etc.) moeten vanaf dat moment verdeeld worden over 1 persoon minder. Als er dan een paar uitvallen, dan mag je uittellen wat er gebeurt. En ook in het geval dat er wel een vervanger gevonden wordt voor de lesuren is die er meestal alleen maar voor de lessen, en niet voor wat er nog meer bij komt.

Maar goed, dit is offtopic.
pi_185901963
Misschien niet helemaal offtopic.
Hoge werkdruk, stress door moeilijke scholieren... Sommige docenten reageren dan nors .
Dus die docent met die nekgreep laatst op tv... of docenten reageren verbaal nors en ook in politieke onderwerpen.
Ik kan me voorstellen dat nu in deze week veel docenten even hun boosheid laten zien in de les over die fvd-attack en sommigen doorschieten... wat men kan opvatten : hij zegt lelijke dingen over fvd... foei, foei, mag niet
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:07:26 #14
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185903155
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
pi_185903424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Zou je het wenselijk vinden als fvd stemmers onder leerkrachten gerapporteerd werden?
pi_185903509
quote:
Zelfs al zou dat zo zijn, waarom denk je dat er speciale, onafhankelijke meldpunten zijn voor klokkenluiders?

Volgens mij kun je als kind (of ouder) zelf ook al melden bij de inspectie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:22:56 #17
346939 Janneke141
pi_185903554
quote:
Nee, dit zijn geen klokkenluiders. Een klokkenluider kaart een probleem aan waar, buiten de leiding in de eigen organisatie, nog nooit iemand van gehoord heeft maar nodig onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet iemand die een reeds aangekaart probleem, waarvan het de vraag is of het bestaat, gaat bewijzen met het doorgeven van incidenten.

Iedere leerling die een probleem heeft met de kwaliteit van de lessen, vakinhoudelijk, op het gebied van veiligheid óf op het gebied van sturende meningen, kan zich eerst melden bij de docent zelf, daarna bij een teamleider of iets dergelijks en daarna bij de rector. Dat zijn de instanties die iets voor de leerling kunnen doen en/of actie kunnen ondernemen op incapabele docenten. Een politieke partij kan dat (gelukkig) niet.
pi_185903840
quote:
Het zijn rechtse balletjes.
Ze willlen docenten de mond snoeren
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:57:53 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn rechtse balletjes.
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
pi_185904526
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Waar staat dat?
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
pi_185904623
VVD komt met meldpunt misleidende schoolboeken
HOME
21 september 2006

https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:05:29 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
pi_185904655
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:10:50 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904756
quote:
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
pi_185904786
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')