FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Misschien dat @:speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je er naar kijkt. Bovendien is de hele westerse samenleving vrij (liberaal) rechts, dus daar is het onderwijs logischerwijs geen uitzondering in.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem.
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.
Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-suprematische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!
[..]
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.
Als je een leraar kan vinden die het voor het geld doet gegeven de salarissen in het onderwijs dan heb je iemand gevonden die te dom is om te poepen, lijkt mij, komt mij ook onwaarschijnlijk voor dat zo iemand de PABO met goed gevolg heeft weten te volgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-docenten~a1719066/quote:FvD doet er beter aan om pubers niet op te stoken tegen hun docenten
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/quote:Amsterdam komt met complimentenmeldpunt voor leraren als reactie op Forum voor Democratie
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
haha zo hoort het !quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
Zo werkt het ook wel vaak. Het onderwijs scoort samen met de zorgsector verreweg het hoogst als het gaat om overspannenheid/burnoutklachten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha zo hoort het !
Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
Zou je het wenselijk vinden als fvd stemmers onder leerkrachten gerapporteerd werden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Zelfs al zou dat zo zijn, waarom denk je dat er speciale, onafhankelijke meldpunten zijn voor klokkenluiders?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Nee, dit zijn geen klokkenluiders. Een klokkenluider kaart een probleem aan waar, buiten de leiding in de eigen organisatie, nog nooit iemand van gehoord heeft maar nodig onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet iemand die een reeds aangekaart probleem, waarvan het de vraag is of het bestaat, gaat bewijzen met het doorgeven van incidenten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Het zijn rechtse balletjes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |