abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185898553
Ik zit in een vervelende situatie en weet niet meer wat ik moet doen. Ben ten einde raad en voel me in de steek gelaten en niet gehoord.Ik zit helaas met een burnout thuis. Dit is veroorzaakt door mijn werk. Te veel gedaan dan wat ik aankon. Ivm uitval van collegas heb ik meer werk gekregen ondanks meerdere malen aangegeven aan mijn werkgever dat we echt onderbezet zijn is dit genegeerd eindconclusie thuis met een zware burnout en depressie en weet ik veel wat ik nog meer heb of zal krijgen. Ik neem dit mijn werkgever ook zeer kwalijk dit had echt voorkomen worden. Ben nu ook boos en weet ook niet meer of ik daar nog wel terug wil. A fijn ik moet ook aan mijn gezondheid denken en toekomst dus ben nu aan het kijken wat het beste voor mij is. Helaas kan ik ook niet helder denken dus daarom dacht ik misschien zijn er meerdere die soortgelijks mee hebben gemaakt of ervaring hebben via hun werk en mij kunnen adviseren. Ik werk momenteel al 12 jaar bij deze werkgever en heb een vaste aanstelling. Ik zou best daar weg willen maar dan moeten ze wel hun portemonnee open trekken want voor eventueel alleen die transitievergoeding ga ik echt niet weg. Dan blijf ik nog in de ziektewet en dan als ik daar klaar mee ben mogen ze mij onslaan maar dan krijg ik sowieso de transitievergoeding mee. Maar mijn gezondheid lijdt schade en dus ik dacht misschien dat ik ook aansprak kan doen op een forse billijke vergoeding. Ik denk ook voor mijn herstel dat het misschien toch beter is om uit elkaar te gaan maar ik heb dus een paar vragen:
Moet ik als eerste de bal werpen of tot zij ermee komen?
Heb ik recht op een forse billijkvergoeding?
Heb ik nog recht op andere vergoedingen dan de transititievergoeding en billijke vergoeding?
Moet ik een advocaat inschakelen of met een jurist van de vakbond dit aankaarten?
Voor een hogere vergoeding is het dan raadzaam om het via de vakbond te doen of een jurist inschakelen?
Weet iemand wat een reële vergoeding zou zijn waar ik recht op kan hebben?
Kent iemand een goede, betaalbare jurist die veel ervaring heeft met dit?

Hopelijk kunnen jullie bovenstaande antwoorden voor mij beantwoorden en zijn er mensen die mij nog ergens mee kunnen adviseren. Ik hoor dat graag dan. Heb je nog vragen aan mij stel ze en ik zal ze dan beantwoorden.

Groetjes,

Henri
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:19:12 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_185899028
quote:
Dit is veroorzaakt door mijn werk.
Dit is veroorzaakt door jezelf omdat je geen Nee kunt zeggen. Dus voordat je je baas de schuld geeft van blijkbaar alles zou ik eerst eens even naar jezelf kijken. Uit heel je verhaal is te lezen dat je niet mans genoeg bent om voor jezelf op te komen.

Zoals ik ook verder lees heb je geen burn out maar ben je het gewoon zat bij het bedrijf. Met een echte burn out kan je helemaal niks meer maar dan ook niks, Niet nadenken, niet onder de mensen komen, niks... en toch zit jij hier al te praten over ontslag vergoedingen etc.

Zo werkt het helaas niet. Je zal eerst langs de bedrijfsarts moeten en een heel traject moeten doorlopen.

Jij komt jezelf nog wel tegen ;)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:31:08 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185899229
Mocht je dit serieus menen, zoek aub hulp bij iemand met verstand van zaken. Zomaar lukraak van alles gaan roepen heeft weinig zin en zal weinig opleveren.

Ik zou inderdaad beginnen bij de huisarts of de bedrijfsarts en vanaf daar het traject in gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185899279
quote:
8s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:19 schreef genakt het volgende:

[..]

Dit is veroorzaakt door jezelf omdat je geen Nee kunt zeggen. Dus voordat je je baas de schuld geeft van blijkbaar alles zou ik eerst eens even naar jezelf kijken. Uit heel je verhaal is te lezen dat je niet mans genoeg bent om voor jezelf op te komen.

Zoals ik ook verder lees heb je geen burn out maar ben je het gewoon zat bij het bedrijf. Met een echte burn out kan je helemaal niks meer maar dan ook niks, Niet nadenken, niet onder de mensen komen, niks... en toch zit jij hier al te praten over ontslag vergoedingen etc.

Zo werkt het helaas niet. Je zal eerst langs de bedrijfsarts moeten en een heel traject moeten doorlopen.

Jij komt jezelf nog wel tegen ;)
TS geeft aan meerdere malen aangegeven te hebben dat ze onderbezet zijn. Dat hij wellicht niet zo zelfverzekerd is door gewoon keihard 'nee' te zeggen is wellicht niet zijn sterke kant, maar een werkgever hoort er ook geen misbruik van te maken. Wat hier dus wel is gedaan.

Een burn out gaat met ups en downs. Nadenken over dit kan echt wel, ook al kost het wellicht erg veel moeite. Misschien heeft hij over deze post wel een week gedaan. Maar blijkbaar ken jij TS beter dan wij?

TS moet inderdaad via de bedrijfsarts. Met de bedrijfsarts ga je het er ook over hebben hoe je uiteindelijk weer kan reïntegreren. Als blijkt dat de relatie tussen werkgever en werknemer dusdanig is verstoord dat de klachten waarschijnlijk snel terug zullen komen, dan zal een bedrijfsarts dit ook aangeven.

TS zit daarnaast al 12 jaar bij deze werkgever. Het is niet dat hij net komt kijken, dus je zin 'jij komt jezelf nog wel tegen' vind ik nogal denigrerend.
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:45:18 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185899534
TS, ik zou me druk maken over je herstel. Niet over hoe je vergoedingen binnensleept.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:00:23 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_185899820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:33 schreef jroz het volgende:

[..]

TS geeft aan meerdere malen aangegeven te hebben dat ze onderbezet zijn. Dat hij wellicht niet zo zelfverzekerd is door gewoon keihard 'nee' te zeggen is wellicht niet zijn sterke kant, maar een werkgever hoort er ook geen misbruik van te maken. Wat hier dus wel is gedaan.

Een burn out gaat met ups en downs. Nadenken over dit kan echt wel, ook al kost het wellicht erg veel moeite. Misschien heeft hij over deze post wel een week gedaan. Maar blijkbaar ken jij TS beter dan wij?

TS moet inderdaad via de bedrijfsarts. Met de bedrijfsarts ga je het er ook over hebben hoe je uiteindelijk weer kan reïntegreren. Als blijkt dat de relatie tussen werkgever en werknemer dusdanig is verstoord dat de klachten waarschijnlijk snel terug zullen komen, dan zal een bedrijfsarts dit ook aangeven.

TS zit daarnaast al 12 jaar bij deze werkgever. Het is niet dat hij net komt kijken, dus je zin 'jij komt jezelf nog wel tegen' vind ik nogal denigrerend.
Met dingen zoals " Dan blijf ik nog in de ziektewet" en alleen maar over geld praten. Geloof je het zelf :') :') :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_185899881
Zoiets heb ik ook een keer gedaan, kreeg na anderhalf jaar ziektewet 8000 euro oprotpremie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:06:02 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185899927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef Rose_Red het volgende:
Zoiets heb ik ook een keer gedaan, kreeg na anderhalf jaar ziektewet 8000 euro oprotpremie.
Is dat misbruik maken van de situatie? Want het is niet de bedoeling dat dat hier gepromoot wordt.
pi_185899943
Je zit in de ziektewet. Werk er eerst aan om beter te worden.

Je verliest je ziektewet uitkering waarschijnlijk bij nemen ontslag. En ook je recht op WW verspeel je.

Tenzij je natuurlijk een andere baan gevonden hebt. Waar je verwacht gezond aan het werk te kunnen.
pi_185900261
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is dat misbruik maken van de situatie? Want het is niet de bedoeling dat dat hier gepromoot wordt.
Nee ik had gewoon goede redenen om niet te gaan werken. En na anderhalf jaar waren ze me beu en kon ik oprotten.
pi_185900295
quote:
Wat veel goedkoper is dan dat je zou blijven, een win-win situatie dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185900468
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:24 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat veel goedkoper is dan dat je zou blijven, een win-win situatie dus.
Ja ik vond het bedrag wel heel laag. Maar ze wilden me eerst afschepen met minder dus eigenlijk mag ik niet klagen.
pi_185900605
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ik zou me druk maken over je herstel. Niet over hoe je vergoedingen binnensleept.
idd gezondheid is niet te koop,tegen welke vergoeding ook
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:03:43 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185900869
Dus voor voldoende geld ben je op magische wijze weer beter ineens?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185900926
Wat zei de bedrijfsarts?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185901142
Woww wist niet dat er zo snel gereageerd ging worden. Maar denk ook voor mijn herstel beter dat ik maar niet overal op in ga. Burnout is echt klote en heeeel prikkelbaar.

Einde topic. Weet niet of ik deze kan verwijderen.
pi_185901166
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:22 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nee ik had gewoon goede redenen om niet te gaan werken. En na anderhalf jaar waren ze me beu en kon ik oprotten.
Mag ik vragen welke redenen?
pi_185901264
Wat je als beste kunt doen is eerst goede hulp zoeken.
Je huisarts kan je doorverwijzen naar bv een psych. Daarmee kun je gaan uitzoeken wat je nodig hebt om weer beter te worden.
Pas daarna komt de keuze of dat bij je huidige of een andere werkgever is.
Een burnout gaat niet weg door bij een ander bedrijf te starten. Dat zul je eerst op moeten lossen.
Dus:
Huisarts-> psych of iets dergelijks-> advies van psych overleggen met bedrijfsarts-> reintegreren of buitenshuis gaan zoeken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 18:32:42 #19
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185901279
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:53 schreef Boy40 het volgende:

Heb ik recht op een forse billijkvergoeding?
Nee
quote:
Heb ik nog recht op andere vergoedingen dan de transititievergoeding en billijke vergoeding?
Nee
quote:
Moet ik een advocaat inschakelen of met een jurist van de vakbond dit aankaarten?
Wat je wilt ;)
quote:
Voor een hogere vergoeding is het dan raadzaam om het via de vakbond te doen of een jurist inschakelen?
Maakt niet uit aangezien je daar geen recht op hebt.
quote:
Weet iemand wat een reële vergoeding zou zijn waar ik recht op kan hebben?
De transitievergoeding (mits het ontslag op initiatief is van de werkgever).

Ik denk dat je je erg aan het verkijken bent op wat je eruit kan slepen. De eerste stap is nu de bedrijfsarts die gaat kijken of en hoe jij het beste kan terugkeren in je oude baan of een aangepaste functie bij hetzelfde bedrijf. Als dat niet lukt gaan ze kijken of je kan re-integraren bij een ander bedrijf. Pas als dat beide kniet lukt zal er gekeken worden of het arbeidscontract ontbonden kan worden. Maar aangezien je er al 12 jaar werkt en een burn-out niet permanent is zal dat laatste niet snel aan bod komen.

Dit re-integratietraject is overigens verplicht dus als jij weigert hieraan mee te werken kunnen daar sancties op volgen.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Forum Admin donderdag 28 maart 2019 @ 18:33:38 #20
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185901292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:06 schreef Delenlill het volgende:
Je zit in de ziektewet. Werk er eerst aan om beter te worden.

Je verliest je ziektewet uitkering waarschijnlijk bij nemen ontslag. En ook je recht op WW verspeel je.

Tenzij je natuurlijk een andere baan gevonden hebt. Waar je verwacht gezond aan het werk te kunnen.
TS zit niet in de ziektewet. TS is gewoon ziek in dienst. Komt geen uitkering bij kijken.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_185901377
Bedrijfsarts daar heb ik over 3 weken een afspraak. Maar de huisarts heeft geconstateerd dat ik een burn out heb.
pi_185901389
Bijzondere denkwijze. Je wilt geld hebben, je kost nu al een hoop geld zonder dat je iets oplevert. Dit topic en de manier van denken is een mooi voorbeeld hoe de werknemer bescherming is doorgeslagen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_185901423
bijzonder, normale mensen bespreken met de werkgever een reintegratietraject in samen werking met de bedrijfsarts om zo weer fulltime te kunnen werken na verloop van tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185901441
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:40 schreef Arnold_fan het volgende:
Dit topic en de manier van denken is een mooi voorbeeld hoe de werknemer bescherming is doorgeslagen.
TS wil van alles maar de bescherming van werknemer heeft hier niks mee te maken.
Ik wil graag een miljoen van mijn werkgever omdat ik dat verdien, is de bescherming van de werknemer nu ook doorgeslagen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185901466
quote:
had je dan niet beter die 2 jaar vol kunnen maken of verdiende je extreem weinig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')