Dit is veroorzaakt door jezelf omdat je geen Nee kunt zeggen. Dus voordat je je baas de schuld geeft van blijkbaar alles zou ik eerst eens even naar jezelf kijken. Uit heel je verhaal is te lezen dat je niet mans genoeg bent om voor jezelf op te komen.quote:Dit is veroorzaakt door mijn werk.
TS geeft aan meerdere malen aangegeven te hebben dat ze onderbezet zijn. Dat hij wellicht niet zo zelfverzekerd is door gewoon keihard 'nee' te zeggen is wellicht niet zijn sterke kant, maar een werkgever hoort er ook geen misbruik van te maken. Wat hier dus wel is gedaan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:19 schreef genakt het volgende:
[..]
Dit is veroorzaakt door jezelf omdat je geen Nee kunt zeggen. Dus voordat je je baas de schuld geeft van blijkbaar alles zou ik eerst eens even naar jezelf kijken. Uit heel je verhaal is te lezen dat je niet mans genoeg bent om voor jezelf op te komen.
Zoals ik ook verder lees heb je geen burn out maar ben je het gewoon zat bij het bedrijf. Met een echte burn out kan je helemaal niks meer maar dan ook niks, Niet nadenken, niet onder de mensen komen, niks... en toch zit jij hier al te praten over ontslag vergoedingen etc.
Zo werkt het helaas niet. Je zal eerst langs de bedrijfsarts moeten en een heel traject moeten doorlopen.
Jij komt jezelf nog wel tegen
Met dingen zoals " Dan blijf ik nog in de ziektewet" en alleen maar over geld praten. Geloof je het zelfquote:Op donderdag 28 maart 2019 16:33 schreef jroz het volgende:
[..]
TS geeft aan meerdere malen aangegeven te hebben dat ze onderbezet zijn. Dat hij wellicht niet zo zelfverzekerd is door gewoon keihard 'nee' te zeggen is wellicht niet zijn sterke kant, maar een werkgever hoort er ook geen misbruik van te maken. Wat hier dus wel is gedaan.
Een burn out gaat met ups en downs. Nadenken over dit kan echt wel, ook al kost het wellicht erg veel moeite. Misschien heeft hij over deze post wel een week gedaan. Maar blijkbaar ken jij TS beter dan wij?
TS moet inderdaad via de bedrijfsarts. Met de bedrijfsarts ga je het er ook over hebben hoe je uiteindelijk weer kan reïntegreren. Als blijkt dat de relatie tussen werkgever en werknemer dusdanig is verstoord dat de klachten waarschijnlijk snel terug zullen komen, dan zal een bedrijfsarts dit ook aangeven.
TS zit daarnaast al 12 jaar bij deze werkgever. Het is niet dat hij net komt kijken, dus je zin 'jij komt jezelf nog wel tegen' vind ik nogal denigrerend.
Is dat misbruik maken van de situatie? Want het is niet de bedoeling dat dat hier gepromoot wordt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef Rose_Red het volgende:
Zoiets heb ik ook een keer gedaan, kreeg na anderhalf jaar ziektewet 8000 euro oprotpremie.
Nee ik had gewoon goede redenen om niet te gaan werken. En na anderhalf jaar waren ze me beu en kon ik oprotten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is dat misbruik maken van de situatie? Want het is niet de bedoeling dat dat hier gepromoot wordt.
Wat veel goedkoper is dan dat je zou blijven, een win-win situatie dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef Rose_Red het volgende:
Zoiets heb ik ook een keer gedaan, kreeg na anderhalf jaar ziektewet 8000 euro oprotpremie.
Ja ik vond het bedrag wel heel laag. Maar ze wilden me eerst afschepen met minder dus eigenlijk mag ik niet klagen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:24 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat veel goedkoper is dan dat je zou blijven, een win-win situatie dus.
idd gezondheid is niet te koop,tegen welke vergoeding ookquote:Op donderdag 28 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ik zou me druk maken over je herstel. Niet over hoe je vergoedingen binnensleept.
Mag ik vragen welke redenen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:22 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee ik had gewoon goede redenen om niet te gaan werken. En na anderhalf jaar waren ze me beu en kon ik oprotten.
Neequote:Op donderdag 28 maart 2019 15:53 schreef Boy40 het volgende:
Heb ik recht op een forse billijkvergoeding?
Neequote:Heb ik nog recht op andere vergoedingen dan de transititievergoeding en billijke vergoeding?
Wat je wiltquote:Moet ik een advocaat inschakelen of met een jurist van de vakbond dit aankaarten?
Maakt niet uit aangezien je daar geen recht op hebt.quote:Voor een hogere vergoeding is het dan raadzaam om het via de vakbond te doen of een jurist inschakelen?
De transitievergoeding (mits het ontslag op initiatief is van de werkgever).quote:Weet iemand wat een reële vergoeding zou zijn waar ik recht op kan hebben?
TS zit niet in de ziektewet. TS is gewoon ziek in dienst. Komt geen uitkering bij kijken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:06 schreef Delenlill het volgende:
Je zit in de ziektewet. Werk er eerst aan om beter te worden.
Je verliest je ziektewet uitkering waarschijnlijk bij nemen ontslag. En ook je recht op WW verspeel je.
Tenzij je natuurlijk een andere baan gevonden hebt. Waar je verwacht gezond aan het werk te kunnen.
TS wil van alles maar de bescherming van werknemer heeft hier niks mee te maken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:40 schreef Arnold_fan het volgende:
Dit topic en de manier van denken is een mooi voorbeeld hoe de werknemer bescherming is doorgeslagen.
had je dan niet beter die 2 jaar vol kunnen maken of verdiende je extreem weinig?quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef Rose_Red het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |