Dit ja.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:55 schreef Lunatiek het volgende:
Je bent meer dan je opleiding... er zijn functies die vragen om "hbo-werk-en-denk-niveau" zonder specifieke studie. Ook mbo-niveau kun je aan...
Dit ja, ik ben zelf in de IT werkzaam, maar ook daar kom ik genoeg mensen tegen die verder geen IT gerelateerde opleiding hebben genoten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 06:51 schreef Fer het volgende:
Ik ben met alleen VWO diploma gaan werken en zat na enkele jaren op MBO4/MBO+ niveau kwa inhoud en ruimschoots kwa salaris. Je hebt nu eenmaal denkniveau, dus kan veel zaken tijdens het werken leren en jezelf verbeteren.
Ik heb wel gevoel voor techniek, dat maakt het wel makkelijker om een baan te vinden en door te groeien, dat wel.
Met al dat flex let men daar nu minder op.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
Zou je eerder druk maken om de korte periodes die je bij bedrijven werkt want dat zegt wel wat.
Als koffiejuf of heeft hij nog iets te betekenen daar?quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
M'n collega heeft Nederlandse taal gestudeerd aan de universiteit en werkt nu op een kantoor van een enorm groot bedrijf.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ze tegenwoordig niet perse meer kijken naar je opleiding maar naar je vaardigheden. Er is heus wel wat mogelijk.
Zou je eerder druk maken om de korte periodes die je bij bedrijven werkt want dat zegt wel wat.
Ik sprak een laatst iemand in een wijk/gezondsheidscentrum, die prikte bloed en nam samples voor laboratoriumonderzoek. Ik weet niet meer hoe, maar die kwam ook van fabriekswerk af. Hij was al aardig op leeftijd, dus het is echt wel mogelijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:21 schreef valentijn101 het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] een anesthesiemedewerker in opleiding Is anesthesie verpleegkundige iets voor je? Ik lees net dat daar een tekort aan is.
Als je het maar kan onderbouwen hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
Iedereen kan dus makkelijk de IT binnen rollen tegenwoordig. Ook allemaal gratis traineeships ervan worden aangeboden. Om gek van te worden. Iedereen wordt in de IT ingezet. Dat is geen vererende functie meer, maar slechts dat de gehele maatschappij gebasseerd is op het kunstmatige en men niks meer van de natuur, emoties, over zichzelf of het primitieve tegenwoordige nog af weet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:20 schreef Noudanzeg het volgende:
joh, kansen zat.
zelf ooit lang geleden MEAO administratief gedaan, daarna de IT ingerold en nu ben ik IT-consultant, per 1 juni mijn baan opgezegd en gaan we reizen organiseren in Siberië. je kan alle kanten op, zoek eerst eens uit wat je wilt, kijk dan wat de mogelijkheden zijn, en ga daar aan werken.
Je kan in ieder geval zeggen dat je het 3 maal geprobeerd hebt, dat het toch blijkt dat het niet bij je past is jammer maar kan gebeuren.
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant. Ondanks dat ik cursussen vermeld in mijn motivatiebrief ben ik elke keer afgewezen bij medische vacatures en in de zorg al is het op MBO niveau.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Zoals meerderen al zeggen. Ik denk niet dat je veroordeeld hoeft te zijn tot ongeschoold werk als je een beetje intelligent en gemotiveerd bent. Een HBO diploma is op zichzelf al wel wat waard omdat het aantoont dat je een niveau hebt. Dus er zijn buiten je beroep waarschijnlijk ook wle mogelijkheden. Zeker nu de stand van de economie goed is ontstaat daar wel ruimte.
En soms zijn een paar cursussen wel genieg als het om ontbrekende kennis gaat. Dat is qua kosten/tijd nog wel te overzien.
Ja jezus arts is wel even een heeeeeel andere categorie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant.
Je moet officieel BIG geregistreerd zijn en een basisarts zijn kost minimaal 5jaar studie.
Haha ja, heb jij de oplossing?quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja jezus arts is wel even een heeeeeel andere categorie.
Je hoeft ook niet per se in de zorg te werken natuurlijk. En in de zorg zijn dan weer veel leerwerktrajectenquote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant. Ondanks dat ik cursussen vermeld in mijn motivatiebrief ben ik elke keer afgewezen bij medische vacatures en in de zorg al is het op MBO niveau.
Je moet officieel BIG geregistreerd zijn en een basisarts zijn kost minimaal 5jaar studie.
Bij IT kan je wel prima cursussen volgen en bij prima bedrijf werken zonder opleiding omdat ze dolgraag je willen hebben door IT tekort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |