Dit ja.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:55 schreef Lunatiek het volgende:
Je bent meer dan je opleiding... er zijn functies die vragen om "hbo-werk-en-denk-niveau" zonder specifieke studie. Ook mbo-niveau kun je aan...
Dit ja, ik ben zelf in de IT werkzaam, maar ook daar kom ik genoeg mensen tegen die verder geen IT gerelateerde opleiding hebben genoten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 06:51 schreef Fer het volgende:
Ik ben met alleen VWO diploma gaan werken en zat na enkele jaren op MBO4/MBO+ niveau kwa inhoud en ruimschoots kwa salaris. Je hebt nu eenmaal denkniveau, dus kan veel zaken tijdens het werken leren en jezelf verbeteren.
Ik heb wel gevoel voor techniek, dat maakt het wel makkelijker om een baan te vinden en door te groeien, dat wel.
Met al dat flex let men daar nu minder op.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
Zou je eerder druk maken om de korte periodes die je bij bedrijven werkt want dat zegt wel wat.
Als koffiejuf of heeft hij nog iets te betekenen daar?quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
M'n collega heeft Nederlandse taal gestudeerd aan de universiteit en werkt nu op een kantoor van een enorm groot bedrijf.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ze tegenwoordig niet perse meer kijken naar je opleiding maar naar je vaardigheden. Er is heus wel wat mogelijk.
Zou je eerder druk maken om de korte periodes die je bij bedrijven werkt want dat zegt wel wat.
Ik sprak een laatst iemand in een wijk/gezondsheidscentrum, die prikte bloed en nam samples voor laboratoriumonderzoek. Ik weet niet meer hoe, maar die kwam ook van fabriekswerk af. Hij was al aardig op leeftijd, dus het is echt wel mogelijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:21 schreef valentijn101 het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] een anesthesiemedewerker in opleiding Is anesthesie verpleegkundige iets voor je? Ik lees net dat daar een tekort aan is.
Als je het maar kan onderbouwen hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:12 schreef Harlekien het volgende:
Iedereen kan dus makkelijk de IT binnen rollen tegenwoordig. Ook allemaal gratis traineeships ervan worden aangeboden. Om gek van te worden. Iedereen wordt in de IT ingezet. Dat is geen vererende functie meer, maar slechts dat de gehele maatschappij gebasseerd is op het kunstmatige en men niks meer van de natuur, emoties, over zichzelf of het primitieve tegenwoordige nog af weet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:20 schreef Noudanzeg het volgende:
joh, kansen zat.
zelf ooit lang geleden MEAO administratief gedaan, daarna de IT ingerold en nu ben ik IT-consultant, per 1 juni mijn baan opgezegd en gaan we reizen organiseren in Siberië. je kan alle kanten op, zoek eerst eens uit wat je wilt, kijk dan wat de mogelijkheden zijn, en ga daar aan werken.
Je kan in ieder geval zeggen dat je het 3 maal geprobeerd hebt, dat het toch blijkt dat het niet bij je past is jammer maar kan gebeuren.
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant. Ondanks dat ik cursussen vermeld in mijn motivatiebrief ben ik elke keer afgewezen bij medische vacatures en in de zorg al is het op MBO niveau.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:09 schreef Hexagon het volgende:
Zoals meerderen al zeggen. Ik denk niet dat je veroordeeld hoeft te zijn tot ongeschoold werk als je een beetje intelligent en gemotiveerd bent. Een HBO diploma is op zichzelf al wel wat waard omdat het aantoont dat je een niveau hebt. Dus er zijn buiten je beroep waarschijnlijk ook wle mogelijkheden. Zeker nu de stand van de economie goed is ontstaat daar wel ruimte.
En soms zijn een paar cursussen wel genieg als het om ontbrekende kennis gaat. Dat is qua kosten/tijd nog wel te overzien.
Ja jezus arts is wel even een heeeeeel andere categorie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant.
Je moet officieel BIG geregistreerd zijn en een basisarts zijn kost minimaal 5jaar studie.
Haha ja, heb jij de oplossing?quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja jezus arts is wel even een heeeeeel andere categorie.
Je hoeft ook niet per se in de zorg te werken natuurlijk. En in de zorg zijn dan weer veel leerwerktrajectenquote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant. Ondanks dat ik cursussen vermeld in mijn motivatiebrief ben ik elke keer afgewezen bij medische vacatures en in de zorg al is het op MBO niveau.
Je moet officieel BIG geregistreerd zijn en een basisarts zijn kost minimaal 5jaar studie.
Bij IT kan je wel prima cursussen volgen en bij prima bedrijf werken zonder opleiding omdat ze dolgraag je willen hebben door IT tekort.
Prioriteiten stellen en een plan maken. Én én is niet altijd mogelijk nee. Maar dit is jouw topic niet, vriend.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:18 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Haha ja, heb jij de oplossing?
In de zorg staan ze te springen om personeel. Je hoeft niet BIG geregistreerd te staan alles onder het niveau van verpleegkundige. En als je nu een hbo al op zak hebt moet het intern opleiden tot iG3(mbo niveau) totaal geen probleem zijn. En werk je eenmaal in die sector al begin je als hulpkracht maak je daarna zelf de keuze om intern door te groeien op hbo niveau als verpleegkundige n5. Je begint wel onder aan de ladder en het zal een tijdje duren alvorens je op het gewenste niveau zit maar kansen die sector zijn er meer dan genoeg.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Cursussen zijn niet genoeg voor werk in de zorg en de medische kant. Ondanks dat ik cursussen vermeld in mijn motivatiebrief ben ik elke keer afgewezen bij medische vacatures en in de zorg al is het op MBO niveau.
Bij IT kan je wel prima cursussen volgen en bij prima bedrijf werken zonder opleiding omdat ze dolgraag je willen hebben door IT tekort.
Naja ik kan hem wel begrijpen. Als je hier topics ziet over mensen die alles op orde hebben, huisje boompje beestje, leuke baan, vast contract. Terwijl hij zelf voor zijn gevoel loopt aan te modderen... tja...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:50 schreef EipNiC het volgende:
Ik word echt nerveus van mensen die zoals TS in het leven staan. Als hun zeggenschap over mijn levenswil hadden gehad, dan was ik allang uit het raam gesprongen. Relax man, je hebt geleerd iets te willen wat niet bij je past, en nu leer je dat. Neem (letterlijke) afstand van de competitie en het statusverlangen (sowieso onzinnig voor HBO-ers, gelijk aan de paralympics). Mijn advies: spaar voor 6 maanden soltitude.
Als dat verlangen wél oprecht is, dan heeft ie daar nog genoeg tijd voor. Alhoewel een vast contract (en dus de ketting van een hypotheek) nog lastig zal blijken in bep. sectoren. Die zorg zou ik dan nog wel toestaan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Naja ik kan hem wel begrijpen. Als je hier topics ziet over mensen die alles op orde hebben, huisje boompje beestje, leuke baan, vast contract. Terwijl hij zelf voor zijn gevoel loopt aan te modderen... tja...
Ben je grafisch technicus? Dude ik verdien zwaar veel in die branchequote:Op donderdag 28 maart 2019 18:28 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke studie(richting) heb je gedaan?
Ik heb diploma's in het grafische na div grafische functies en een tijdje bij een drukkerij transporten mee mogen regelen. Aangezien grafische/drukkerij sector nogal krimpende is, werk ik sinds kort in de administratie in de logistieke sector.
Als ik mijn diploma/vakken naast lijstje eisen van beetje gemiddelde administratieve functie leg, daar een jaar of wat werkervaring bij optel kom je een behoorlijk eind.
Het gaat meer om de vaardigheden en eigenschappen dan om hele diepe vakkennis.
Dat je beetje kan regelen, je werk gestructureerd kan doen, excel en outlook snapt en woordje Engels spreekt. Het gaat vaak ook om je hbo werk en denk niveau.
Zij* en ja, ze heeft een leidinggevende functie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als koffiejuf of heeft hij nog iets te betekenen daar?
Je kunt idd makkelijk de IT inrollen maar er echt een carriere in opbouwen is niet per se makkelijker dan met een andere willekeurig beroep. En natuurlijk onze maatschappij en onze economische sectoren digitaliseert in rap tempo.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:04 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Iedereen kan dus makkelijk de IT binnen rollen tegenwoordig. Ook allemaal gratis traineeships ervan worden aangeboden. Om gek van te worden. Iedereen wordt in de IT ingezet. Dat is geen vererende functie meer, maar slechts dat de gehele maatschappij gebasseerd is op het kunstmatige en men niks meer van de natuur, emoties, over zichzelf of het primitieve tegenwoordige nog af weet.
als je wil werken jun je overal terecht,ik heb een post wo achtergrond en bezorg post(ver onder niveau)maar dat is niet van belang voor me.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:20 schreef Noudanzeg het volgende:
joh, kansen zat.
zelf ooit lang geleden MEAO administratief gedaan, daarna de IT ingerold en nu ben ik IT-consultant, per 1 juni mijn baan opgezegd en gaan we reizen organiseren in Siberië. je kan alle kanten op, zoek eerst eens uit wat je wilt, kijk dan wat de mogelijkheden zijn, en ga daar aan werken.
Je kan in ieder geval zeggen dat je het 3 maal geprobeerd hebt, dat het toch blijkt dat het niet bij je past is jammer maar kan gebeuren.
ga bijv post bezorgen,klinkt gek maar gaten in je cv is voor een toekomstige werkgever een drama,gewoon alles aanpakken wat je op je weg tegenkomt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:39 schreef Moofasah het volgende:
Ik heb een studie gekozen waarvan ik eigenlijk al lange tijd weet dat het de verkeerde keuze was.
Destijds heb ik het afgemaakt om niet met een schuld te blijven zitten (oude leensysteem waarbij lening een gift werd)
Mijn opleiding bied simpel gezegd werk in 3 verschillende categorieën.
Na mijn diploma te hebben ontvangen heb ik tóch gesoliciteerd op een baan in categorie 1 om het een kans te geven. Dit stond me helaas toch al snel tegen en na een half jaar ging ik opzoek naar iets anders.
Ik leerde mijn huidige partner kennen en ben verhuisd naar de randstad. Daar een baan aangenomen in categorie 2. Dit was echter een baan met zeer slechte werkomstandigheden en een nog onprettigere bedrijfsfeer.
Mijn contract werd uiteindelijk bij de 2e keer niet verlengd aangezien er geen klik was tussen mij en het team, en na ruim 1 jaar moest ik opzoek naar iets anders.
Sinds begin dit jaar ben ik begonnen in categorie 3, de laatste optie, waarna ik alle mogelijke banen binnen mijn opleidingsgebied heb gehad.
En jullie raden het al: wederom geen succes.
Na een voortgangsgesprek heb ik te horen gekregen dat ze me als persoon een fijne collega vinden en me goed in het team vinden passen maar dat mijn werk écht niet voldoende is.
Ik krijg nog de kans om me te verbeteren maar heb er een heel slecht gevoel over aangezien ik zelf ook voel dat ik totaal niet gelukkig wordt van dit werk.
Het is zo erg dat ik nu wakker lig om het feit dat ik over een paar uur weer moet gaan.
Ik heb me al een aantal keren verdiept in de kosten van een nieuwe studie, ook eventueel via LOI ed. Maar ik kan dat echt niet betalen, waardoor studeren gewoon geen optie meer is.
De enige optie die ik nu nog heb is het doen van onopgeleid werk, aangezien mijn studie nergens anders bij aansluit dan het specifieke werkveld waarin ik nu alles heb verkend.
Ik ben 27 jaar oud en heb werkelijk niks maar dan ook niks bereikt in mijn leven. Voel me ontzettend depressief en zie het leven ook eigenlijk niet meer zitten.
Alle tijd die ik hierin heb gestoken is voor niks geweest, en nu kan ik werk gaan doen dat evenmin leuk zal zijn maar ook nog ontzettend slecht verdiend.
Is er iemand hier die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, en zo ja hoe ben je hier mee omgegaan? Want ik weet op dit moment echt niet hoe ik nog iets van mijn leven ga maken...
Ben grafimediatechnoloog van opleiding (in bachelor in Belgie gedaan).quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ben je grafisch technicus? Dude ik verdien zwaar veel in die brancheWij moeten praten denk ik.
Wat is een grafische technicus?quote:Op donderdag 28 maart 2019 19:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ben je grafisch technicus? Dude ik verdien zwaar veel in die brancheWij moeten praten denk ik.
Het is een heel zeldzaam beroep wat vrijwel niemand nog doet maar waar nog redelijke vraag naar is. Het is het onderhouden en bedienen van machines die dingen met papier doen, zoals vouwmachines, couverteermachines, big-ass printers, snijmachines etc etc.quote:
Verdient dat meer dan iemand die die spullen repareert?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:24 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is een heel zeldzaam beroep wat vrijwel niemand nog doet maar waar nog redelijke vraag naar is. Het is het onderhouden en bedienen van machines die dingen met papier doen, zoals vouwmachines, couverteermachines, big-ass printers, snijmachines etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |