abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185887714
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken

[ Bericht 13% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 22:33:44 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185887727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende: [..] Als jij het zegt Koos!
BNW'ers zoals jij zijn niet tegen een onderdrukkende overheid. Zolang ze tenminste maar jouw agenda uitvoeren. Dat is mij de laatste weken wel duidelijk geworden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:28:18 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185887742
Er gaat iets mis in de OP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185887756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

BNW'ers zoals jij zijn niet tegen een onderdrukkende overheid. Zolang ze tenminste maar jouw agenda uitvoeren. Dat is mij de laatste weken wel duidelijk geworden.
Ik heb geen positie ingenomen Koos.

Wat ik wel zie is jouw gefocus op mij als persoon. Waarom is dat?
pi_185887761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Iets minder hysterisch reageren lijkt me best een top idee.
Leraren rapporteren omdat ze een links gedachtengoed aanhangen, wat fascistische en nazistische trekjes heeft (wat feitelijk bewezen kan worden), is hysterisch? Okee dan.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:29:19 #6
346939 Janneke141
pi_185887764
Maar goed, ik ga nog even de laatste memo van Jesse Klaver lezen en daarna een extra toetsvraag over windmolens in een proefwerk stoppen.
pi_185887786
Dit is nog erg recent:

Scholier (18) start meldpunt tegen ‘links onderwijs’
Gepubliceerd op 27 februari 2019 door Lucy Beker
De 18-jarige scholier Mats Nelisse uit Schiedam is op Instagram gestart met een meldpunt tegen ‘linkse indoctrinatie’ op middelbare scholen. Hij had snel ruim 7000 volgers en dat aantal blijft stijgen.

Nelisse zit zelf op het openbare Stedelijk Gymnasium in Schiedam. In een interview met Dagblad De Telegraaf vertelt hij over zijn eigen ervaringen met ‘links onderwijs’: ‘Een dramadocent die zegt: ‘gaan jullie maar een witte, boze PVV’er nadoen’. Een docent die na de scholierenverkiezingen zegt: ‘Gelukkig hebben jullie niet op rare partijen als de PVV of FvD gestemd’. En een andere docent die Baudet een narcist noemt en Wilders vergelijkt met Hitler.’

Voorbeelden ‘links onderwijs’ uit hele land
Ook in zijn lesboeken zegt Nelisse voorbeelden van linkse indoctrinatie te vinden. Sinds zijn Instagram-account Stop linkse indoctrinatie online is, stromen er uit het hele land nog meer voorbeelden binnen. De gymnasiast ziet zijn ‘meldpunt’ niet als een kliklijn en selecteert zelf de bijdragen die geplaatst worden.

In het televisieprogramma Hart van Nederland reageert niet alleen Nelisse, maar ook rector Benedict Hamans van het Stedelijk Gymnasium Schiedam. Hij bestrijdt dat er sprake is van indoctrinatie, maar erkent dat leraren over het algemeen wat meer links zijn geörienteerd. ‘Docenten mogen wel een overtuiging hebben en die uitspreken’. Uit recent onderzoek van de Algemene Onderwijsbond (AOb) blijkt dat 60 procent van de AOb-leden zegt links te kiezen. GroenLinks is favoriet.

Op Facebook bestaat overigens al langer de pagina Stop linkse indoctrinatie op mijn universiteit, die ruim 5000 volgers heeft. Deze pagina wordt gerund door Yernaz Ramautarsing, een omstreden lid van Forum voor Democratie.
pi_185887810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb geen positie ingenomen Koos.
En waarom is dat? Je bent nota bene lid van het FvD.
pi_185887819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Leraren rapporteren omdat ze een links gedachtengoed aanhangen, wat fascistische en nazistische trekjes heeft (wat feitelijk bewezen kan worden), is hysterisch? Okee dan.
Ja ... het is hysterisch, net zoals deze opmerking van je absurd is.
pi_185887841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En waarom is dat? Je bent nota bene lid van het FvD.
Omdat ik me nog aan het inlezen ben Koos. Dat doe ik meestal voordat ik een positie inneem.
pi_185887842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Precies.

Nog even en het wordt opeens acceptabel om je linkse collega's aan te geven. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185887844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja ... het is hysterisch, net zoals deze opmerking van je absurd is.
Wat begrijp je niet aan feitelijk bewijs?
pi_185887864
Meldpunt ‘linkse indoctrinatie op school’ ingesteld
07 MAART 2019
Is het onderwijs (te) links? Afgelopen week was er in de media veel aandacht voor het meldpunt ‘linkse indoctrinatie’ op school dat de vwo-scholier Mart Nelisse uit Schiedam op Instagram opende

.......

Statement VO-raad
Op verzoek van media heeft de VO-raad het volgende statement afgegeven: “In ons onderwijsstelsel is ruimte voor scholen die vanuit geloofsovertuiging of vanuit een specifieke pedagogisch-didactische visie invulling geven aan het onderwijs. Deze veelkleurigheid is een kracht van het Nederlandse onderwijs, omdat het ouders en leerlingen wat te kiezen geeft. Daarnaast is onderwijs mensenwerk en mensen hebben opvattingen en overtuigingen die soms zullen doorklinken in de les. Dat hoeft niet erg te zijn als meningen niet gebracht worden als feiten en als leerlingen worden uitgedaagd de lesstof kritisch te onderzoeken.”

https://www.vo-raad.nl/ni(...)-op-school-ingesteld
pi_185887876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat ik me nog aan het inlezen ben Koos. Dat doe ik meestal voordat ik een positie inneem.
Als je je nu nog moet inlezen in het partijprogramma van de partij waar je lid van bent moet je jezelf eens afvragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
pi_185887897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:33 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan feitelijk bewijs?
Alles wel.... maar jij bent aan het bashen
Over feiten gesproken... je weet toch dat fascisme , incluis nazisme, ontstonden door vooral rechts-conservatisme ?

Of.... ik begrjijp je helemaal verkeerd... Bedoelde je soms dat die kliklijn en zwartelijsten van linkse docenten hysterisch gedoe is ?
In dat geval... mijn excuses
pi_185887909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is nog erg recent:

Scholier (18) start meldpunt tegen ‘links onderwijs’
Gepubliceerd op 27 februari 2019 door Lucy Beker
De 18-jarige scholier Mats Nelisse uit Schiedam is op Instagram gestart met een meldpunt tegen ‘linkse indoctrinatie’ op middelbare scholen. Hij had snel ruim 7000 volgers en dat aantal blijft stijgen.

Nelisse zit zelf op het openbare Stedelijk Gymnasium in Schiedam. In een interview met Dagblad De Telegraaf vertelt hij over zijn eigen ervaringen met ‘links onderwijs’: ‘Een dramadocent die zegt: ‘gaan jullie maar een witte, boze PVV’er nadoen’. Een docent die na de scholierenverkiezingen zegt: ‘Gelukkig hebben jullie niet op rare partijen als de PVV of FvD gestemd’. En een andere docent die Baudet een narcist noemt en Wilders vergelijkt met Hitler.’

Voorbeelden ‘links onderwijs’ uit hele land
Ook in zijn lesboeken zegt Nelisse voorbeelden van linkse indoctrinatie te vinden. Sinds zijn Instagram-account Stop linkse indoctrinatie online is, stromen er uit het hele land nog meer voorbeelden binnen. De gymnasiast ziet zijn ‘meldpunt’ niet als een kliklijn en selecteert zelf de bijdragen die geplaatst worden.

In het televisieprogramma Hart van Nederland reageert niet alleen Nelisse, maar ook rector Benedict Hamans van het Stedelijk Gymnasium Schiedam. Hij bestrijdt dat er sprake is van indoctrinatie, maar erkent dat leraren over het algemeen wat meer links zijn geörienteerd. ‘Docenten mogen wel een overtuiging hebben en die uitspreken’. Uit recent onderzoek van de Algemene Onderwijsbond (AOb) blijkt dat 60 procent van de AOb-leden zegt links te kiezen. GroenLinks is favoriet.

Op Facebook bestaat overigens al langer de pagina Stop linkse indoctrinatie op mijn universiteit, die ruim 5000 volgers heeft. Deze pagina wordt gerund door Yernaz Ramautarsing, een omstreden lid van Forum voor Democratie.
Daar had ik in deel 1 ook al het een en ander van gepost. Check z'n site: http://linkseindoctrinatie.eu
pi_185887934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Aha, als jij straks tot de conclusie komt dat het onderwijs inderdaad te links is, is overheidsingrijpen in jouw ogen gerechtvaardigd? En ja, FvD is overheid.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:38:02 #18
346939 Janneke141
pi_185887962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, als jij straks tot de conclusie komt dat het onderwijs inderdaad te links is, is overheidsingrijpen in jouw ogen gerechtvaardigd? En ja, FvD is overheid.
Misschien kunnen we op scholenopdekaart.nl ook een linksigheidsfactor in beeld brengen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:38:11 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185887967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je niks inhoudelijks kan toevoegen aan een topic, flikker dan gewoon op.
Mag ik niet vinden dat het een goed initiatief is dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185887975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Als je je nu nog moet inlezen in het partijprogramma van de partij waar je lid van bent moet je jezelf eens afvragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
Ik was lid voordat dit meldpunt werd opgericht.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:38:42 #21
346939 Janneke141
pi_185887980
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Mag ik niet vinden dat het een goed initiatief is dan?
Jawel, maar dat mag je dan onderbouwen. Die kansloze juichsmileys van je zijn leuk voor in VBL.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:39:43 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185888002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jawel, maar dat mag je dan onderbouwen. Die kansloze juichsmileys van je zijn leuk voor in VBL.
Mag, maar hoeft dus niet.

Ik sta achter mijn partij ;) Dat lijkt mij voldoende
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185888006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben me dus aan het inlezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 23:41:31 ]
pi_185888009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien kunnen we op scholenopdekaart.nl ook een linksigheidsfactor in beeld brengen.
We kunnen natuurlijk ook gewoon iedereen die linkse ideeën verspreidt in kampen stoppen. Dat is immers niets nieuws onder de zon.
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:40:10 #25
346939 Janneke141
pi_185888012
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Mag, maar hoeft dus niet.

Ik sta achter mijn partij ;) Dat lijkt mij voldoende
Nee. Dit is POL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')