Dit valt niet op te lossen nu, onder dat bankbeslag kom je nu niet meer uit. Dus stop je energie daar niet inquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik wordt er moe van. Ik wil gewoon mijn probleem oplossen.
Het zal zeker een paar honderd euro kosten, echt zonde van het geld, en niet nodig.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Even een sidenote, iemand anders stipte het ook al aan: regel hulp bij je administratie, want dit soort geintjes kosten echt bergen geld en stress.
2000 euro schuld. Ik wou die betalen maar er is beslag gemaakt op mijn bankrekening die het bedrag ruimschoots dekt. Gevolg ik kan geen boodschappen doen en mijn maandlasten betalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Schrijf de bedragen hier eens op. Met de omschrijving.
Omdat er gewoon weinig opties zijn. Je hebt het zelf zover laten komen, er zijn ongetwijfeld plenty aanmaningen en waarschuwingen geweest.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
2000 euro schuld. Ik wou die betalen maar er is beslag gemaakt op mijn bankrekening die het bedrag ruimschoots dekt. Gevolg ik kan geen boodschappen doen en mijn maandlasten betalen.
Ik had gehoopt dat ik hier wat goed advies kon krijgen maar helaas iet dus. Ik heb mijn fouten gemaakt en zal mijzelf niet vrijpleiten maar op dit moment ben ik degene die geen eten kan kopen. Ik kan nog wel meer zielig doen maar waar het WGR eens een goed forum was om juridisch advies te vragen is het afgezakt tot een forum waar je een ander de schuld kan geven en uit kan lachen.
We lachen je niet uit, ik geef je verdorie een link naar het Juridisch Loket, waar je na kunt lezen dat je nu helemaal niks kunt doen, ze mogen gewoon dat bankbeslag uitvoeren.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
2000 euro schuld. Ik wou die betalen maar er is beslag gemaakt op mijn bankrekening die het bedrag ruimschoots dekt. Gevolg ik kan geen boodschappen doen en mijn maandlasten betalen.
Ik had gehoopt dat ik hier wat goed advies kon krijgen maar helaas iet dus. Ik heb mijn fouten gemaakt en zal mijzelf niet vrijpleiten maar op dit moment ben ik degene die geen eten kan kopen. Ik kan nog wel meer zielig doen maar waar het WGR eens een goed forum was om juridisch advies te vragen is het afgezakt tot een forum waar je een ander de schuld kan geven en uit kan lachen.
Na een paar dagen gaat het betreffende geld eraf plus verwerkingskosten en woedt de rest teruggestort.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar wanneer houdt zo’n beslag dan op?
Het duurt maar een paar dagen? Oh TS, nog ff geduld.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Na een paar dagen gaat het betreffende geld eraf plus verwerkingskosten en woedt de rest teruggestort.
Wat wil je nog meer dan dat het morgen weer opgelost zal zijn?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:40 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik heb er vandaag weer kontakt over gehad en mijn bankrekening zou morgen weer beschikbaar zijn.
Je betaalt ongeveer een jaar te laat en kan nu een dag geen boodschappen doen. Toestand! Morgen is je rekening betaald en kan je weer boodschappen doen. Opgelostquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:06 schreef Superbadeendje het volgende:
Maar ik kan nu door dat beslag geen boodschappen doen. ik heb ook mijn rechten.
Zou helemaal wat zijn als het wel je bedoeling was.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat ik fouten heb gemaakt weet ik, ook al zijn ze buiten mijn bedoelingen om. Maar nu is mijn bankrekening geblokkeerd en kan ik niets.
Dat lijkt me wel, je moet wel in een hele dikke villa (in een arme gemeente) wonen voor je ¤ 2.000 aan gemeentelijke belastingen moet aftikken.quote:
Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen? Wij zitten rond de 1.000. Om daar uiteindelijk 2.000 van te maken, ben je wel langer dan een jaar bezig?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, je moet wel in een hele dikke villa (in een arme gemeente) wonen voor je ¤ 2.000 aan gemeentelijke belastingen moet aftikken.
¤ 935,49 dit jaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 23:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen? Wij zitten rond de 1.000. Om daar uiteindelijk 2.000 van te maken, ben je wel langer dan een jaar bezig?
Dat loopt snel op hoor..quote:Op dinsdag 26 maart 2019 23:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen? Wij zitten rond de 1.000. Om daar uiteindelijk 2.000 van te maken, ben je wel langer dan een jaar bezig?
Wat een lulkoek, Gemeente kan overheidsvordering doen, die hebben dit niet nodig verder. En 2000¤ aan de Gemeente, heb je een hele flat als belegging ofzo?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De beslagvrije voet geldt alleen voor periodieke inkomsten zoals loon of uitkering. Niet voor een beslag op je rekening. Wat dit concreet voor jou inhoudt is dat je een dag geen beschikking hebt over je rekening, het openstaande bedrag (+ boetes en kosten beslaglegging) van je rekening wordt gehaald en morgen wordt je rekening weer vrijgegeven. Alleen dus wel met aanzienlijk minder saldo erop.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik zal ook echt niet beweren dat ik foutloos geweest ben. Mijn ongeluk heeft er deels mee te maken. En ik wil best wel op de blaren gaan zitten. Maar volgens mij mag een beslaglegging niet zovergaan dat je je maandlasten en onderhoud niet kan betalen en dat is wel gebeurd.
Er is een wettelijke beslagvrije voet en daar is men overheen gestapt.
Daar heb je ruimschoots de tijd voor gehad, heb je niet gedaan dus doet de overheid dat zelf na veel pogingen om het op een andere manier op te lossen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Superbadeendje het volgende:
Het is toch opgelost? In je openingspost staat dat je bankrekening vandaag weer beschikbaar wordt.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:49 schreef Superbadeendje het volgende:
Te vaak gaan gemeentes invoned en cannock chase bijvoorbeeld inschakelen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 00:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat een lulkoek, Gemeente kan overheidsvordering doen, die hebben dit niet nodig verder. En 2000¤ aan de Gemeente, heb je een hele flat als belegging ofzo?
Geweldige, meedenkende partijen idd.quote:Op woensdag 27 maart 2019 06:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Te vaak gaan gemeentes invoned en cannock chase bijvoorbwels inschakelen.
Meestal wel, voor gemeentes (of partijen die de gemeentelijke belastingen innen) is vaak wel wat nodig voordat ze een deurwaarder inschakelen. Vaak doen ze het zelfs in eigen beheer (BSR - rivierenland bijvoorbeeld). Al zitten er natuurlijk altijd partijen bij die het wat minder netjes doenquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:04 schreef loni55 het volgende:
[..]
Geweldige, meedenkende partijen idd.
Mja, voordat zo'n partij ingeschakeld wordt ga ik er altijd vanuit dat er totaal geen contact is geweest met de persoon die een bedrag verschuldigd is. TS had gewoon moeten bellen; zo en zo zit het en op die datum wordt het betaald.quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:04 schreef loni55 het volgende:
[..]
Geweldige, meedenkende partijen idd.
Dat argument gaat ook niet meer op als je al een jaar achterloopt met betalen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mja, voordat zo'n partij ingeschakeld wordt ga ik er altijd vanuit dat er totaal geen contact is geweest met de persoon die een bedrag verschuldigd is. TS had gewoon moeten bellen; zo en zo zit het en op die datum wordt het betaald.
Voorbeeld: vrouw ligt 3 weken in ziekenhuis; moest nog wat betalen; ik bel op met zo en zo zit het; reactie: prima, is goed rustig aan. Gewoon netjes volgens afspraak betaalt en niks aan de hand.
Ik doelde eerder op de genoemde incassobureausquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Meestal wel, voor gemeentes (of partijen die de gemeentelijke belastingen innen) is vaak wel wat nodig voordat ze een deurwaarder inschakelen. Vaak doen ze het zelfs in eigen beheer (BSR - rivierenland bijvoorbeeld). Al zitten er natuurlijk altijd partijen bij die het wat minder netjes doen
Het is Niet altijd het geval.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mja, voordat zo'n partij ingeschakeld wordt ga ik er altijd vanuit dat er totaal geen contact is geweest met de persoon die een bedrag verschuldigd is. TS had gewoon moeten bellen; zo en zo zit het en op die datum wordt het betaald.
Voorbeeld: vrouw ligt 3 weken in ziekenhuis; moest nog wat betalen; ik bel op met zo en zo zit het; reactie: prima, is goed rustig aan. Gewoon netjes volgens afspraak betaalt en niks aan de hand.
Eens.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat argument gaat ook niet meer op als je al een jaar achterloopt met betalen.
Want dat is natuurlijk het probleem hè, het gaat niet om die ene betaling die TS net niet kon doen toen hij in het ziekenhuis lag, het gaat om het feit dat hij die ene betaling al meer dan een jaar geleden had moeten doen.
En daar zal hij ook gewoon post van de gemeente over gehad hebben, al dan niet in de vorm van aanmaningen en/of boetes.
Eens.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |