abonnement Unibet Coolblue
pi_185843159
Ik heb een geschil met mijn directe leidinggevende. Het leek eerst klein maar het ziet ernaar uit dat het allemaal behoorlijk wordt opgeblazen. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb altijd heel veel problemen met de overgang naar zomertijd. Ik krijg er heel erg veel stress van, vaak al weken voordat de zomertijd ingaat. Het lukt me gewoon niet om zomaar een uur eerder op mijn werk te verschijnen en daardoor kan ik vaak niet goed slapen. Ik heb daarom mijn werkgever voorgesteld dat ik gewoon volgende week om 10 uur begin ipv 9 uur en dat ik dan een week later om 9.45 begin etc. Hij vondt dat in eerste instantie goed, maar eist nu dat ik volgende week dan ook pas om 18 uur stop met werken. Dat vind ik niet reeel omdat ik dan nooit in het nieuwe patroon kom.

Ik vind gewoon dat hij rekening moet houden met mijn omstandigheden en daar geen misbruik van moet gaan maken. Hoe sterk sta ik in dit soort situaties? En wat moet ik doen om mijn gelijk te halen?
pi_185843192
Begin dan gewoon nu al met eerder naar bed gaan en eerder opstaan, dan ben je maandag gewend.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 15:22:56 #3
5428 crew  miss_sly
pi_185843194
Je zult je uren moeten maken, of de gemiste uren compenseren vanuit je vakantiedagen. Ik kan me voorstellen dat je leidinggevende het niet oke vindt dat je een aantal weken simpelweg te weinig uren maakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185843233
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:22 schreef miss_sly het volgende:
Je zult je uren moeten maken, of de gemiste uren compenseren vanuit je vakantiedagen. Ik kan me voorstellen dat je leidinggevende het niet oke vindt dat je een aantal weken simpelweg te weinig uren maakt.
Dit.
Somebody that I used to know
pi_185843239
Je werkgever gaat jou echt niet betalen voor uren die je niet werkt. Ik vind het heel schappelijk dat zij bereid is om mee te werken aan jouw constructie. Je 'gelijk' ga je dan ook niet halen, want dat heb je niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185843243
Wat? Je wilt dus later beginnen, maar op de normale tijd eindigen? Ik kan me voorstellen dat je werkgever dat niet goed vindt. Als je normaal een werkdag hebt van 8 uur, dan is dat dus:
10.00 - 18.00
09.45 - 17.45
09.30 - 17.30
09.15 - 17.15
09.00 - 17.00

Het lijkt me logisch dat je op deze wijze je aanpassingen maakt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_185843275
Wacht even, TS wil later komen en op dezelfde tijd als altijd naar huis?

Als je gewoon je uren opneemt en de capaciteit om dat op te vangen is er lijkt me dat prima.

Maar goed dan ben je wel een maand bezig om je aan te passen aan een uurtje verschil :D

Bovendien, waarom zou je als aanpassingsweek nog om dezelfde tijd moeten beginnen? :')
pi_185843283
maar goed, het antwoord is eigenlijk al gegeven:
als je later wil beginnen moet je ook langer doorwerken, of verlofuren inleveren.

[ Bericht 34% gewijzigd door Nizno op 02-04-2019 14:38:48 ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:29:19 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185843291
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:20 schreef Manolo_Rojas het volgende:
Ik vind gewoon dat hij rekening moet houden met mijn omstandigheden en daar geen misbruik van moet gaan maken.
Enige "misbruik" wat ik uit je OP kan halen is dat jij de komende maand 12,5u minder wil werken wegens jouw "omstandigheden".

Beetje oneerlijk tegenover je collega's, vind je niet? Zij moeten dan extra werken zodat jij een uurtje langer op je nest kan liggen meuren?
So we just called him Fred
pi_185843305
Als je wel eens overwerkt kan je het makkelijk compenseren.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_185843346
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:22 schreef miss_sly het volgende:
Je zult je uren moeten maken, of de gemiste uren compenseren vanuit je vakantiedagen. Ik kan me voorstellen dat je leidinggevende het niet oke vindt dat je een aantal weken simpelweg te weinig uren maakt.
Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
pi_185843368
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:
ik wil volgend jaar een reis maken,
Met tijdsverschil?

Als je nu gewoon 5 uur opneemt volgende week. Dan ben je 'geholpen' met je probleem.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:35:45 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185843403
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
Dan hoop ik maar dat je ergens hebt vastgelegd dat je die uren volgend jaar mag opnemen...
So we just called him Fred
pi_185843423
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
Dus je verwacht dat je werkgever zich aan jou aanpast, maar jij hoeft je niet aan te passen? Geen wonder dat je werkgever Nee zegt.
Je blaast het behoorlijk op inderdaad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 15:39:36 #15
5428 crew  miss_sly
pi_185843486
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
Dan niet, dan werk je dus een uur langer als je een uur later begint, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185843508
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan niet, dan werk je dus een uur langer als je een uur later begint, etc.
Ja maar zoals ik al in mijn OP stelde, dan kom ik toch nooit in het zomertijd ritme?
pi_185843562
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ja maar zoals ik al in mijn OP stelde, dan kom ik toch nooit in het zomertijd ritme?
Als je nou gewoon met je werkgever afspreekt dat je over 6 maanden weer komt werken, dan hoef je niet eens te wennen aan de zomertijd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185843584
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ja maar zoals ik al in mijn OP stelde, dan kom ik toch nooit in het zomertijd ritme?
Dat ritme krijg je juist niet door de begintijd naar voren te schuiven maar wel op dezelfde tijd naar huis te gaan. Daarmee verkort je immers je werkdag en verschuif je het ritme alleen maar meer.

Oplossing was geweest als je ruim van tevoren zelf was begonnen met eerder werken, dan had je al in het zomertijdritme gezeten op het moment dat de zomertijd ingaat. Nu heb je je probleem vooruitgeschoven om er het probleem van je werkgever van te maken. Zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld.
pi_185843607
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:44 schreef Schanu het volgende:

[..]

Dat ritme krijg je juist niet door de begintijd naar voren te schuiven maar wel op dezelfde tijd naar huis te gaan. Daarmee verkort je immers je werkdag en verschuif je het ritme alleen maar meer.

Oplossing was geweest als je ruim van tevoren zelf was begonnen met eerder werken, dan had je al in het zomertijdritme gezeten op het moment dat de zomertijd ingaat. Nu heb je je probleem vooruitgeschoven om er het probleem van je werkgever van te maken. Zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld.
Ik ben niet degene die de zomertijd heeft ingevoerd.
pi_185843635
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:45 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die de zomertijd heeft ingevoerd.
Nee, maar jij bent wel degene die er problemen mee heeft. Je werkgever heeft het ook niet ingevoerd. Waarom zouden zij dan verantwoordelijk moeten zijn voor het oplossen van jouw 'probleem'.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:47:46 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_185843639
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:45 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die de zomertijd heeft ingevoerd.
Maar je bent wel degene die accoord is gegaan met een x aantal urige werkweek.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_185843674
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
Je maakt nu toch echt heel erg van jouw probleem je baas zij probleem
Zowel op het gebied van je reis als moeite hebben met de verandering van de tijd
Maak gewoon je uren en ben blik dat ie je niet gewoon hard ging uit lachen. Sorry hoor

Ga anders in therapie of zo als het jou zo in de weg zit. Het is niet aan je baas om zich dan maar naar jou te plooien
pi_185843678
Tenzij TS bij de overgang naar de wintertijd hetzelfde aantal uren extra werkt... kan je daar ook aan wennen :O
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_185843865
Jij vindt serieus dat je baas je 4 weken lang aangepaste werktijden moet geven omdat je je aan de zomertijd moet aanpassen? Volgens mij is er in je hoofd veel meer mis dan alleen die zomertijd...

En je ritme pas je niet aan door eerder te stoppen met werken maar door eerder naar bed te gaan

[ Bericht 2% gewijzigd door Nizno op 02-04-2019 14:40:24 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 25 maart 2019 @ 16:06:30 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185843988
Misschien moet je even wat meer context over jezelf geven TS. Want mijn eerste gedachte is dat je autisme hebt?
  maandag 25 maart 2019 @ 16:09:46 #26
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_185844050
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Want mijn eerste gedachte is dat je autisme hebt?
Was ook mijn eerste gedachte maar na reacties van TS lijkt het toch een stuk erger te zijn.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_185844418
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ja maar zoals ik al in mijn OP stelde, dan kom ik toch nooit in het zomertijd ritme?
Want normaal ga je om 18.00 naar bed ofzo?
En werk je ook langer als de wintertijd ingaat?
pi_185844533
Heb je bij de overgang naar wintertijd ook vier weken een uur extra gewerkt dan?
pi_185844635
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Tenzij TS bij de overgang naar de wintertijd hetzelfde aantal uren extra werkt... kan je daar ook aan wennen :O
Dit. Uiteraard is TS toen de wintertijd in ging ook een maand lang, aflopend van een uur naar een kwartier per dag, eerder begonnen zonder compensatie daarvoor te krijgen.
pi_185845032
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:51 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Dit. Uiteraard is TS toen de wintertijd in ging ook een maand lang, aflopend van een uur naar een kwartier per dag, eerder begonnen zonder compensatie daarvoor te krijgen.
Nee, ik heb alleen problemen met de zomertijd. Met de wintertijd heb ik geen problemen.
pi_185846495
Ik had toen ik de TT zag het idee 'dit gaat een interessant topic met nachtwerk en ploegendiensten en iets om 2:30 worden', maar soms vergis ik mij.

Ik weet dat ik het volgende week heel zwaar ga krijgen, ik moet er maandag om 4:30 weer uit. Vanmorgen ook, maar dat is nog niet zo erg (behalve dat de wekker om 3:30 ging, na zaterdag vergeten op de 'goede' tijd te zetten)
Maar klagen? Neuh, ben ik te veel nuchtere Hollander voor, die klagen alleen over het weer :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_185846575
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:14 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen problemen met de zomertijd. Met de wintertijd heb ik geen problemen.
Mss volgende keer ook dan gewoon proberen als t nu lukt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_185846975
Als je er tussen in gaat zitten, accepteer jij dat dan wel?

Jij begint nu om acht uur volgens mij. Maak daar 7:30 van in de winter en dat wordt met de zomertijd 8:30. Enige vervelende, het bedrijf, relaties en collega's houden hier geen rekening mee maar het is iets

Andere optie is 12,5 uur onbetaald verlof de eerste maand IPV vakantiedagen. Vervelend voor je collega's maar dat lijkt toch al geen onderwerp

De interessevraag. Hoe doe je dit met sociale activiteiten en zaken zoals tv, winkels die geen rekening houden met het uur tijdsverschil?
pi_185847406
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:32 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Dat van die vakantiedagen zou een goed idee kunnen zijn. Ik heb daar ook over nagedacht. Echter, ik wil volgend jaar een reis maken, dus ik heb die dagen dubbel zo hard nodig. Dat gaat dus niet echt werken op die manier.
Dat is jouw probleem. Omdat jij moeite hebt met de overgang krijgjeniet zomaar twee werkdagen vrij natuurlijk.

En anders begin je alvast deze week met eerder opstaan. Mijn medewerkers hebben flexibele werktijden, maar deze houding zou ik niet accepteren.
Whatever...
  maandag 25 maart 2019 @ 19:51:38 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185847581
Gewoon in de maand voor zomertijd ingaat eerst 15 minuten eerder opstaan, dan 30 minuten, en dan 45 minuten. Heb je het zelfde resultaat, zonder dat je jouw werkgever er mee lastig valt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 25 maart 2019 @ 20:10:04 #36
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_185847948
Neem over de hele week heen gewoon een halve dag vakantie op, en begin tot en met donderdag een uur later.

En als je vakantiedagen te kort komt dan werk je over een paar weken gewoon elke dag een uurtje over.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185849042
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
pi_185849102
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:02 schreef Eendjes het volgende:
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
Heb je het topic gelezen?

TS vraagt niet om zijn werktijden te verschuiven, maar om een paar uur betaald vrij te krijgen. Aan de voorkant vrij, maar aan de achterkant geen minuut langer doorwerken om de verloren tijd in te halen.

Al kan het natuurlijk zijn dat hij direct na zijn werk (18.00 uur) naar bed gaat en daarom onmogelijk wat langer kan doorwerken als hij later begint. Maar daar hebben we helaas nog geen antwoord op gekregen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185849199
Dan verzet je je klok niet en ga je gewoon vanaf volgende week van 08:00 tot 17:00 werken i.p.v. 09:00 tot 18:00.
pi_185850388
Eigenlijk als ik heel eerlijk ben heb ik er ook last van hoor. Zal ik wel paar keer later beginnen die week.

Maar ik heb flex uren, kweste van tijd inhalen op andere momenten. Langer doorgaan of eerder beginnen in andere weken.
.
  maandag 25 maart 2019 @ 22:29:18 #41
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_185850976
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:02 schreef Eendjes het volgende:
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
Want lichamelijke klachten zijn... Wat precies tov psychische klachten?
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_185851036
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:02 schreef Eendjes het volgende:
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
Voor mij ook, maar dan kom ik een uurtje later en vertrek ik later of wat dan ook, zonder dat mijn werkgever daar rekening mee moet houden. Hoe durf je zoiets te vragen.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 07:09:27 #43
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185853811
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:02 schreef Eendjes het volgende:
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
Er zijn genoeg oplossingen voor het probleem aangedragen en niemand zeikt er over dat TS de overgang als zwaar ervaart, het feit dat hij nergens zelf water bij de wijn wil doen maakt hem een beetje een ei.
pi_185854259
Met gordijnen open slapen en dan je slaapritme mee laten gaan met de zonsopkomst rond de periode van de wisseling. Tijdje lezen in bed of eerder opstaan en dan wat huishouden of zo.

[ Bericht 58% gewijzigd door Nizno op 02-04-2019 14:44:48 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:33:50 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185854358
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:02 schreef Eendjes het volgende:
Zijn de mensen die TS afkraken zich bewust van je interne biologische klok?
Voor sommige mensen is het daadwerkelijk een probleem, lichamelijk, niet psychisch..
Dan zouden mensen die in wisselende diensten werken met bosjes dood neervallen...

Ja, ik merk het ook bij mezelf, maar het is niet zo dat het ineens onoverkomelijk is. Als ik doordeweeks een uurtje minder slaap, merk ik dat ook. Dan maar de volgende dag een uurtje eerder naar bed.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:47:11 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_185854461
Welke klachten zou je kunnen hebben van wisseling van zomertijd/wintertijd dan? Ik hoor het vaker maar ik kan me er niets bij voorstellen. De meeste mensen zijn wel vrij op zondag, dus uurtje langer slapen of eerder eruit en dan is het klaar toch?

Ook sinds ik een kind heb ervaar ik ook niet dat die er last van heeft. Op maandag zijn we weer lekker aangepast en zijn we blij dat het weer lekker lang licht is.
pi_185854562
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:40 schreef Manolo_Rojas het volgende:

[..]

Ja maar zoals ik al in mijn OP stelde, dan kom ik toch nooit in het zomertijd ritme?
Tenzij je altijd direct na het werk weer je bed in duikt om verder te slapen, lijkt het mij geen enkel obstakel om in het zomertijd ritme te komen. Later beginnen is later thuis zijn en als je dat (ook) vervelend vindt, dan heb je des te meer reden om sneller af te bouwen naar 9.00 uur en gewoon op reguliere tijden te gaan werken.

En hoe vind je precies dat je werkgever misbruik van jouw omstandigheden maakt?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 11:15:20 #48
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_185856378
Ik snap dat iedereen anders is, maar sorry hoor, ik vind dat je je aanstelt. Ik vlieg de hele wereld rond en ga door de eene tijdzone naar de ander, toch moet ik daarna weer tijdens normale kantooruren op het kantoor zijn. Ik klaag wel eens, maar voor de rest is het gewoon een kwestie van doorzetten.
pi_185858856
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je het topic gelezen?

TS vraagt niet om zijn werktijden te verschuiven, maar om een paar uur betaald vrij te krijgen. Aan de voorkant vrij, maar aan de achterkant geen minuut langer doorwerken om de verloren tijd in te halen.

Al kan het natuurlijk zijn dat hij direct na zijn werk (18.00 uur) naar bed gaat en daarom onmogelijk wat langer kan doorwerken als hij later begint. Maar daar hebben we helaas nog geen antwoord op gekregen.
Nee maar ik heb ook nog andere dingen in mijn leven en die veranderen met de zomertijd mee. Daarbij, als ik 18.00 uur wegga van mijn werk ben ik pas 19.00 uur thuis. Dan blijft er weinig avond meer voor me over. Natuurlijk snap ik dat ik dan wat later naar bed kan gaan, maar dan verandert mijn dagritme natuurlijk nooit. Slecht idee dus.
pi_185858893
Vertel me meer over de andere dingen on je leven? Ik ben heel nieuwsgierig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')