Dit slaat nergens op, of in ieder geval heb ik deze ervaring totaal niet. Okay kleinere wegen en in sommige buurten van steden kan het (veel) beter, maar alle snelwegen en drukke verkeersaders waar ik gereden heb zijn altijd in een prima staat. Misschien helpt het dat we in een Jeep Wrangler rijden en niet zo onder de indruk van potholes zijnquote:Op donderdag 2 mei 2019 10:38 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ja leuk, heb je er wel eens gereden? Ik betaal liever forse belastingen zodat alles geregeld is dan zoals daar. Er is werkelijk niks geregeld. Fucking Afrika heeft een betere infrastructuur! Man wat een ellende. Sneller dan 130? Ja succes want als je auto niet uit elkaar trilt dan glij je wel van de weg af doordat je continue potholes ter grote van een badkuip aan t ontwijken bent. Maar nee, no more taxes!
Kom je op een vliegveld dan denk je dat je in een tijdmachine terug in de 80s gestapt bent. Werkelijk wat een zooi daar!!
En dan die huizen, ja allemaal vrijstaand. Lekker voor je energierekening die toch al extreem fors is daar. Dat is niet door belastingen maar door de grillige energieprijzen en de 100% marktwerking die er heerst. Zijn we Enron vergeten die centrales uitzette zodat de prijzen omhoog konden? Zonnepaneel op je dak? Vergeet t maar. Mag niet omdat de energiereuzen via lobbyen het zo wat verboden hebben.
Huis dat langer staat dan 50 jaar, links laten liggen want t hout is allang weggerot. Stadsplanning? Is er niet (hier ook steeds minder trouwens), welstandscommissies? Nope.
En laten we vooral niet beginnen over de staat van t internet dat je in huis krijgt in de VS. Breedband daar is wat wij in de tijd hadden dat kpn nog ptt was, erbarmelijk. Tv kijken? Yes bijna 3x zo duur als hier.
Nee doe mij maar lekker Nederland. Misschien minder goedkoop en soms minder makkelijk qua huizen maar t is wel stevig en gemaakt om te blijven staan en t houdt rekening met je portemonnee.
Kosten en kelders brengen bijna altijd problemen met zich mee dus bouwen aannemers ze liever niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:15 schreef marzman het volgende:
Afwerking van Amerikaanse huizen die ik gezien heb is een stuk minder als hier. Enkel glas, terwijl het er kouder is dan hier (boven New York), gammele sloten, kabels van lampen lopen zichtbaar over het plafond, veel hout, overal oude airco's (ook als verwarming)
In België heeft ook bijna elk huis een kelder trouwens. Het is het projectmatig bouwen en de kosten denk ik dag hier in Nederland niet voor gekozen wordt.
Ik kende een huis met een kelder (ik gaf daar een keer de bloemetjes water in de vakantie)quote:Op zondag 24 maart 2019 22:52 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
en toch ken ik aardig wat huizen met en zeer riante kelder, het is dus zeer zeker mogelijk
Op vakantie noemde ik dit voorbeeld aan een man afkomstig uit Denver. Hij moest lachen en zei dat als je dit doet je nooit meer een hypotheek zal krijgen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:31 schreef RAVW het volgende:
het voordeel in de VS met een hypotheek is ook vele malen beter
hier in nederland als je je huis niet meer kunt betalen moet je er uit en heb je altijd nog een rest schuld
In de VS is dat anders het huis blijft van de bank , kan je het niet meer betalen , of wil je weg , dan loop je naar de bank en levert je sleutel in en klaar ben je
geen onkosten meer en rest schuld .. waarom ze dat hier nooit gedaan hebben is mij een raadsel , dus je betaald eigenlijk gewoon een soort van huur aan de bank tot dat je alles heb afgelost
![]()
oke dat is de andere kant van het verhaal maar een gemiddeld genomen mens kan makkelijk een geld los krijgen van de bank vaak zelf nog meer dan hier voor een in komen , als je maar laat zien dat je wil en dat je er alles aan doet om het af te betalen ,, hier is het gewoon allemaal regels en regels .... te veel en het is ook een nadeel als je hier het niet af kunt ebtalen heb je en geen huis meer en je bent een paar duidend euro armerquote:Op dinsdag 14 mei 2019 14:21 schreef zoz het volgende:
[..]
Op vakantie noemde ik dit voorbeeld aan een man afkomstig uit Denver. Hij moest lachen en zei dat als je dit doet je nooit meer een hypotheek zal krijgen.
Wat is eigenlijk het nut van een lange hal. In oude Nederlandse huizen vreet dat een strip van wat de woonkamer had kunnen zijn.quote:Op zondag 24 maart 2019 19:57 schreef mspoez het volgende:
Amerikaanse huizen hebben ook geen hal. Vind ik altijd zo gek, aanbellen, deur open en je staat in de woonkamer.
Dat in de winter de woonkamer niet direct koud is als de voordeur open gaat, de wc deur niet in de woonkamer zit, het trapgat niet op de woonkamer aansluit en als je echt geluk hebt, de keukendeur ook niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het nut van een lange hal. In oude Nederlandse huizen vreet dat een strip van wat de woonkamer had kunnen zijn.
Ik zeg ook oude Nederlandse huizenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat in de winter de woonkamer niet direct koud is als de voordeur open gaat, de wc deur niet in de woonkamer zit, het trapgat niet op de woonkamer aansluit en als je echt geluk hebt, de keukendeur ook niet.
Niet oerdom, gewoon anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:12 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Ik zeg ook oude Nederlandse huizenTegenwoordig is de standaard Nederlandse woonhuis ook met een hal maar veel kleiner. Past de wc nogsteeds prima in en je hebt niet direkt de kou in je wk. Ik bedoelde te zeggen dat die oude indeling gewoon oerdom was.
Het is een prachtsysteem vind ik maar de keerzijde is wel dat je heel veel eigen geld me zal moeten nemen omdat de bank anders niet het risico gaat nemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:31 schreef RAVW het volgende:
het voordeel in de VS met een hypotheek is ook vele malen beter
hier in nederland als je je huis niet meer kunt betalen moet je er uit en heb je altijd nog een rest schuld
In de VS is dat anders het huis blijft van de bank , kan je het niet meer betalen , of wil je weg , dan loop je naar de bank en levert je sleutel in en klaar ben je
geen onkosten meer en rest schuld .. waarom ze dat hier nooit gedaan hebben is mij een raadsel , dus je betaald eigenlijk gewoon een soort van huur aan de bank tot dat je alles heb afgelost
![]()
Een prefab kelder is wel waterdicht in ieder geval. Zolang het ding tussen de heipalen past en op een enkele dieplader is te vervoeren dan is de meerprijs van je huis rond de tienduizend euro heb ik me laten vertellen. Omdat het ding in het westen van het land toch blijft drijven is de plaatsing en aansluiting aan je huis dus heel simpel. (west NL).quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Tuurlijk heb je ook prefab kelders, maar dan ben je beperkt in je afmetingen
Het volume van de kelder in liters moet dan wel net zo zwaar zijn als het huis in kilo’squote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is een prachtsysteem vind ik maar de keerzijde is wel dat je heel veel eigen geld me zal moeten nemen omdat de bank anders niet het risico gaat nemen.
[..]
Een prefab kelder is wel waterdicht in ieder geval. Zolang het ding tussen de heipalen past en op een enkele dieplader is te vervoeren dan is de meerprijs van je huis rond de tienduizend euro heb ik me laten vertellen. Omdat het ding in het westen van het land toch blijft drijven is de plaatsing en aansluiting aan je huis dus heel simpel. (west NL).
Anders is nogsteeds aardig aanwezig. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld mechanische afzuiging wat 24/7 aanstaat in je woning. Zuigt al je gestookte warmte binnenshuis weg in de winter. Of van die deursloten met die klauwen onder en boven die meedoen met de centrale cilinderslot. Als dat verstopt raakt met spinnenrag of zand krijg je je deur gewoon niet meer open. Gewoon dom dus.quote:
Een goed ventilatiesysteem wint de warmte terug uit de afgezogen lucht en verwarmt daarmee de instromende lucht.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:05 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Anders is nogsteeds aardig aanwezig. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld mechanische afzuiging wat 24/7 aanstaat in je woning. Zuigt al je gestookte warmte binnenshuis weg in de winter. Of van die deursloten met die klauwen onder en boven die meedoen met de centrale cilinderslot. Als dat verstopt raakt met spinnenrag of zand krijg je je deur gewoon niet meer open. Gewoon dom dus.
Uhuh.. Ik zal nog even de handleiding erbij pakken. Volgens mij stond dat nergens.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goed ventilatiesysteem wint de warmte terug uit de afgezogen lucht en verwarmt daarmee de instromende lucht.
Klopt. Maar het idee was, dat je in de keuken kon komen via die gang. De keuken was vroeger nl. afgesloten van de woonkamer. Pas later is men met " open keuken" concepten gekomen en werd de gang deel van de woonkamer en bleef het halletje over.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 16:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van een lange hal. In oude Nederlandse huizen vreet dat een strip van wat de woonkamer had kunnen zijn.
Alleen laat men een kelder nooit 'drijven'. Die wordt of in de fundering gehangen die op haar beurt weer op heipalen staat of de kelder wordt zelf op heipalen gefundeerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het volume van de kelder in liters moet dan wel net zo zwaar zijn als het huis in kilo’s
Is het minder drijft je huis omhoog, meer, zinkt je huis weg. Verder kan je huis scheelt gaan staan als het gewicht niet gelijk verdeeld is,
Ooit van WTW gehoord?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:05 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Anders is nogsteeds aardig aanwezig. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld mechanische afzuiging wat 24/7 aanstaat in je woning. Zuigt al je gestookte warmte binnenshuis weg in de winter. Of van die deursloten met die klauwen onder en boven die meedoen met de centrale cilinderslot. Als dat verstopt raakt met spinnenrag of zand krijg je je deur gewoon niet meer open. Gewoon dom dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |