abonnement Unibet Coolblue
pi_185838420
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 07:28 schreef hondonspain het volgende:
Geloof dat ze kinderen hadden en andere familie, die had ik even langs gestuurd bij de advocaat enm belachelijk bedrag voor een visum, eigenlijk alles toppunt van naiviteit en les 1 je hebt niet zomaar vrienden in dit soort landen zolang er geld speelt heb je snel heel veel vrienden tot dat op is.
Ik kreeg de indruk dat ze geen kinderen hadden.
pi_185838520
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ze proberen je constant beentje te lichten. Alles op papier laten zetten idd, als je iets niet begrijpt, fatsoenlijke tolk erbij halen. Niet de makelaar even laten vertalen. Ook altijd opletten voor erg "hulpvaardige" landgenoten. Zoals toen bijvoorbeeld met die Sjaak in Hongarije.

Deze mensen dus:

Ze zijn wel in Hongarije gebleven, al doen ze inmiddels heel iets anders. https://www.libelle.nl/mensen/sjaak-irma-ik-vertrek-switch/
pi_185838962
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:20 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Ze zijn wel in Hongarije gebleven, al doen ze inmiddels heel iets anders. https://www.libelle.nl/mensen/sjaak-irma-ik-vertrek-switch/
Ze vangen hondjes op.

Die Cees Nagtzaam, de makelaar, zit inThailand naar het schijnt. :X :')
pi_185839052
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar die zat in Nederland en was onbereikbaar
Die in Nederland was alleen voor het visum, iets wat je normaal regelt voordat je vertrekt en nooit 13000 euro hoeft te kosten.
life is like a box of chocolates
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2019 @ 10:50:22 #205
43556 miss_dynastie
pi_185839078
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:48 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Die in Nederland was alleen voor het visum, iets wat je normaal regelt voordat je vertrekt en nooit 13000 euro hoeft te kosten.
Daarom ging ik er vanuit dat die meer zou regelen om eerlijk te zijn, voor dat geld.
pi_185839254
Heb weleens een beetje onderzocht hoe moeilijk het is om te emigreren naar een Zuid Amerikaans land en viel best mee, vooral als je met een zak geld komt.
Maar altijd eerst visum regelen voor vertrek vooral als je al zolang bezig bent met plannen. Andere zaken zoals vergunningen kan je alleen maar ter plekke regelen, vaak lokale regels. Deze mensen deden zo'n beetje alles fout, bijzondere uitzending van hoe het absoluut niet moet.
life is like a box of chocolates
pi_185839999
Komt die flapdrol eindelijk kijken, ligt het personeel gewoon rustig te tukken _O-

Zoals door velen gezegd, ze hebben dit over zichzelf afgeroepen. Fernando en af en toe eens 10 minuten komen kijken........
pi_185840523
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:53 schreef GereDathan het volgende:
Komt die flapdrol eindelijk kijken, ligt het personeel gewoon rustig te tukken

Misschien siesta ;-)
life is like a box of chocolates
pi_185840646
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:53 schreef GereDathan het volgende:
Komt die flapdrol eindelijk kijken, ligt het personeel gewoon rustig te tukken _O-
Die lagen op de vergunning te wachten.
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2019 @ 13:04:28 #210
43556 miss_dynastie
pi_185840951
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:03 schreef hondonspain het volgende:
Heb weleens een beetje onderzocht hoe moeilijk het is om te emigreren naar een Zuid Amerikaans land en viel best mee, vooral als je met een zak geld komt.
Maar altijd eerst visum regelen voor vertrek vooral als je al zolang bezig bent met plannen. Andere zaken zoals vergunningen kan je alleen maar ter plekke regelen, vaak lokale regels. Deze mensen deden zo'n beetje alles fout, bijzondere uitzending van hoe het absoluut niet moet.
Ik had helemaal niet de indruk dat ze al zolang aan het plannen waren, meer aan het dagdromen. Is natuurlijk een leuk tijdverdrijf als je in een verder lege bus zit, maar het zorgt niet voor enige voorbereiding.

Hoe lang hebben ze wel niet zitten niksen? En toen ze eindelijk wat gingen doen was het een kastje opknappen _O-
pi_185841748
Dat plot op zichzelf was al te treurig voor woorden.

Welke toerist had daar nu willen zitten?
pi_185842640
Zaterdag: Van Rotjeknor naar Oostenrijk.

VAN BRUISEND ROTTERDAM NAAR EEN SLAPEND DORP IN OOSTENRIJK - FAMILIE HENEBIENS

IK VERTREK / 30 MRT 2019
Meubelmaker Dennis Henebiens (39) en zelfstandig ondernemer Vanessa van Hemert (38) verruilen het bruisende Rotterdam voor het Oostenrijkse Mallnitz.

Voor Dennis gaat een lang gekoesterde droom in vervulling. ‘Wat is er nou mooier dan tussen de bergen te wonen?’ De Rotterdamse Vanessa heeft zo haar bedenkingen. Ze vraagt zich af of ze zich thuis gaat voelen in een slapend dorp. De opa’s en oma’s in stomme verbazing achterlatend, vertrekt het stel samen met hun kinderen Senna (5) en Izabella (2).

Pension Edlinger
Het gezin neemt een pension over, waarvan het jaren ’70 interieur een flinke opknapbeurt kan gebruiken. Er is haast geboden, want slechts drie weken na de officiële overdracht barst het wintersportseizoen los. En dan lopen er ook nog twee kleine kinderen rond die de nodige aandacht verdienen. Het nieuwe Oostenrijkse leven is in ieder geval vol uitdaging...


pi_185843273
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daarom ging ik er vanuit dat die meer zou regelen om eerlijk te zijn, voor dat geld.
Het beste vooraf duidelijk afspreken wat iemand moet regelen. Kreeg het idee dat deze mensen denken dat het aan komt waaien.

Mensen die voor je werken of dingen moeten regelen hebben dat vaak door en maken daar handig (ge/mis)bruik van.
pi_185843886
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 08:42 schreef Metalfreak het volgende:
Je zag hier wel duidelijk waarom die mensen buschauffeur en thuiszorgmedewerkster waren. Ze hadden totaal geen ervaring met jet managen van projecten, ook niet gek, want daar zullen ze nooit mee in aanraking zijn geweest, ook niet aan de uitvoerende kant. Je moet er gewoon bovenop zitten en vooral ook rekening houden met de cultuur. Het verbaasde me dan ook niets dat Fernando ineens begon over zijn familie.

Altijd leuk, die mensen die op basis van een keer daar geweest te zijn voor vakantie menen te moeten emigreren, maar alleen de mensen kennen vanuit een vakantiesituatie waarbij ze je zien als een wandelende zak geld. Het is in dergelijke landen echt niet zoals hier in Nederland waar iedereen gelijke kansen krijgt. Locals hebben echt meerdere streepjes voor.

Ik vroeg me trouwens ook af wat die mensen verder de hele dag deden. Ze waren dus blijkbaar niet op de bouw, deden volgens mij verder helemaal niets zelf, wat denk je dan in Brazilië te gaan doen??? En uiteindelijk is er in een half jaar alleen muur gebouwd die door drie Polen in een week geplaatst zou zijn.
Behalve gebrek aan skills om zo'n projectje te managen ontbreekt het mensen ook aan gezond verstand en dat ze zelf ook wat kunnen.

Ze denken dat het aan komt waaien, dat die Brazilianen alles wel regelen, terwijl zij daar een verkapte vakantie vieren.

Zo werkt het niet.
  maandag 25 maart 2019 @ 16:08:45 #215
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185844032
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het beste vooraf duidelijk afspreken wat iemand moet regelen. Kreeg het idee dat deze mensen denken dat het aan komt waaien.

Mensen die voor je werken of dingen moeten regelen hebben dat vaak door en maken daar handig (ge/mis)bruik van.
Maar dat is ook wat ik bedoel met projecten managen, ze hebben nog nooit gehoord van scopes die je moet vaststellen over wat binnen en buiten het project valt, maar ze gingen er gewoon maar vanuit dat het wel goed kwam.

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Behalve gebrek aan skills om zo'n projectje te managen ontbreekt het mensen ook aan gezond verstand en dat ze zelf ook wat kunnen.

Ze denken dat het aan komt waaien, dat die Brazilianen alles wel regelen, terwijl zij daar een verkapte vakantie vieren.

Zo werkt het niet.
Nee, zo werkt dat inderdaad niet. Zelfs in Nederland niet, maar hier heb je tenminste nog wat vangnetten aan regels en wetten waardoor je beschermd wordt. Dat heb je daar allemaal niet en als ze al bestaan, moet je ook maar weten hoe je ze kunt handhaven. Maar ook al had je een camping die af was, dan nog steeds is het keihard werken om alles bij te houden en de kwaliteit te kunnen houden. Dat zag ik die mensen ook niet echt succesvol doen.
Don't let my username fool you...
pi_185844074
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar dat is ook wat ik bedoel met projecten managen, ze hebben nog nooit gehoord van scopes die je moet vaststellen over wat binnen en buiten het project valt, maar ze gingen er gewoon maar vanuit dat het wel goed kwam.
[..]

Nee, zo werkt dat inderdaad niet. Zelfs in Nederland niet, maar hier heb je tenminste nog wat vangnetten aan regels en wetten waardoor je beschermd wordt. Dat heb je daar allemaal niet en als ze al bestaan, moet je ook maar weten hoe je ze kunt handhaven. Maar ook al had je een camping die af was, dan nog steeds is het keihard werken om alles bij te houden en de kwaliteit te kunnen houden. Dat zag ik die mensen ook niet echt succesvol doen.
Die indruk kreeg ik ook wel. Ze denken dat iedereen het wel regelt voor ze. Ook hoe ze een beetje dom zaten te lachen toen ze vertelden dat ze illegaal waren. Dat soort dingen regel je toch voor je met zoiets begint?

Ben ik met je eens. Te weinig drive en actie bij deze mensen. Al hadden ze iets kant-en-klaars in de schoot geworpen gekregen, dan nog hadden ze dat waarschijnlijk in recordtempo om zeep geholpen. In plaats van daar zelf wat te doen, gaan ze 'n toilettafeltje opknappen en andere onzinnige dingen doen.

Ook dan moet je namelijk mensen aansturen, dingen regelen en zo... Zie ik allemaal niet zo gebeuren met deze lui.

Ik vind ze ook erg naïef over mensen in het algemeen. Ze denken dat iedereen die vriendelijk lacht het beste met ze voor heeft.
pi_185845245
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:31 schreef Snoopyfrl het volgende:
Remco is nog steeds vriendjes met Fernando op Facebook _O-
Naïef figuur ook, die Remco. Elke keer dat omhelzen van die Fernando, denken dat het aan de bouwvakkers ligt en Fernando te lief is...

In plaats van zich echt goed druk te maken zitten ze ook maar een beetje te schilderen.

Het is dat z'n centen op waren, anders zou hij na het verlenen van die vergunning Fernando gewoon nog extra betaald hebben om nog een paar muren te bouwen.
pi_185853146
Dit is echt de ziekste aflevering die ik heb gezien. Welke afleveringen kunnen hieraan tippen???

[ Bericht 1% gewijzigd door SOG op 26-03-2019 08:13:37 ]
pi_185853910
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 01:12 schreef SOG het volgende:
Dit is echt de ziekste aflevering die ik heb gezien. Welke afleberingen kunnen hieraan tippen???
Nouh, dat stel in Griekenland blijven uniek, restaurant openen, geleend geld, nooit gekookt :-)
life is like a box of chocolates
pi_185853978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:27 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Nouh, dat stel in Griekenland blijven uniek, restaurant openen, geleend geld, nooit gekookt :-)
Ja daar moet ik ook meteen aan denken. André en Henka. _O-
pi_185854128
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Naïef figuur ook, die Remco. Elke keer dat omhelzen van die Fernando, denken dat het aan de bouwvakkers ligt en Fernando te lief is...

In plaats van zich echt goed druk te maken zitten ze ook maar een beetje te schilderen.

Het is dat z'n centen op waren, anders zou hij na het verlenen van die vergunning Fernando gewoon nog extra betaald hebben om nog een paar muren te bouwen.
Ik dacht wel gelijk dat het heel kut moet zijn om met Brazilianen te werken, luie gasten man.
pi_185854716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:38 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Ja daar moet ik ook meteen aan denken. André en Henka. _O-
Of deze :
life is like a box of chocolates
pi_185857425
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik dacht wel gelijk dat het heel kut moet zijn om met Brazilianen te werken, luie gasten man.
Ja, dat is zo. Dan heb je juist iemand nodig die dat goed aanstuurt. Dat was Fernando dus niet.

Ook is het vaak zo dat men ergens heen wil na 'n vakantie omdat mensen alles op 'n elf-en-dertigste doen en het allemaal mañana mañana wel wordt geregeld. En als ze daar dan gaan wonen, dan is dat opeens 'n probleem.
pi_185890149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Dan heb je juist iemand nodig die dat goed aanstuurt. Dat was Fernando dus niet.

Ook is het vaak zo dat men ergens heen wil na 'n vakantie omdat mensen alles op 'n elf-en-dertigste doen en het allemaal mañana mañana wel wordt geregeld. En als ze daar dan gaan wonen, dan is dat opeens 'n probleem.
Of fernando iemand goed kan aansturen weten we niet aangezien dit gewoon pure oplichting was en niets anders.

Lol @ vliegtickets factureren
pi_185891181
Blijft bijzonder dat op de Ik Vertrek FB pagina mensen nog veel respect voor de Hollanders hebben en ze hebben het natuurlijk geprobeerd :-) Heb veel ervaring met Zuid Amerikanen, woon al 6 jaar in Spanje en als je begint ben je de rijke buitenlander en daar maakt men gebruik van door inwoners maar ook de buitenlanders die er wonen. Maar ondanks 20 jaar Ik Vertrek TV blijkbaar blijven sommige mensen denken dat het wel mee valt en amigo ben je zo, net zolang als je geld hebt
life is like a box of chocolates
pi_185894313
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:57 schreef SOG het volgende:

[..]

Of fernando iemand goed kan aansturen weten we niet aangezien dit gewoon pure oplichting was en niets anders.

Lol @ vliegtickets factureren
De gelegenheid maakt de dief in dit geval, denk ik. Hij had blijkbaar snel genoeg door dat er niet gewerkt hoefde te worden.

Die facturen ja. 15 facturen en twijfel, maar blijkbaar toch gewoon betaald. Deze mensen vragen er wel om.

quote:
Blijft bijzonder dat op de Ik Vertrek FB pagina mensen nog veel respect voor de Hollanders hebben en ze hebben het natuurlijk geprobeerd :-) Heb veel ervaring met Zuid Amerikanen, woon al 6 jaar in Spanje en als je begint ben je de rijke buitenlander en daar maakt men gebruik van door inwoners maar ook de buitenlanders die er wonen. Maar ondanks 20 jaar Ik Vertrek TV blijkbaar blijven sommige mensen denken dat het wel mee valt en amigo ben je zo, net zolang als je geld hebt
Beleefdheid misschien? Ik vind dat deze mensen het dubbel en dwars hebben verdiend. Ze hebben precies gekregen waar ze om vroegen. Een buschauffeur en 'n verpleegster die een idee hebben wat vermoedelijk nooit gaat werken, veel te veel hooi op hun vork is en het dan nog in handen leggen van 'n stel (oplichters/lamballen/combinatie van). Ondertussen gaan ze zelf tafeltjes opknappen.

En dat allemaal omdat ze er een keer een weekje op vakantie zijn geweest of zo. :')

Fernando had 'm al flink te pakken, vage facturen, geen werk, etc. en hem toch nog elke keer begroeten als amigoe met omhelzing e.d. Kansloos. Als deze mensen niet op deze manier verlost zouden zijn van hun spaarcenten zouden ze wel in een of ander louche beleggingsproject, timesharing of weet ik wat zijn getuimeld.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:31:55 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185894361
Zaterdag a.s.:

Meubelmaker Dennis Henebiens (39) en zelfstandig ondernemer Vanessa van Hemert (38) verruilen het bruisende Rotterdam voor het Oostenrijkse Mallnitz.

Voor Dennis gaat een lang gekoesterde droom in vervulling. ‘Wat is er nou mooier dan tussen de bergen te wonen?’ De Rotterdamse Vanessa heeft zo haar bedenkingen. Ze vraagt zich af of ze zich thuis gaat voelen in een slapend dorp. De opa’s en oma’s in stomme verbazing achterlatend, vertrekt het stel samen met hun kinderen Senna (5) en Izabella (2).

Het gezin neemt een pension over, waarvan het jaren ’70 interieur een flinke opknapbeurt kan gebruiken. Er is haast geboden, want slechts drie weken na de officiële overdracht barst het wintersportseizoen los. En dan lopen er ook nog twee kleine kinderen rond die de nodige aandacht verdienen. Het nieuwe Oostenrijkse leven is in ieder geval vol uitdaging...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 29 maart 2019 @ 02:16:15 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_185909737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:27 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Nouh, dat stel in Griekenland blijven uniek, restaurant openen, geleend geld, nooit gekookt :-)
Ja die. En mijn all time favo de fietsenmaker in Zweden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_185911014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 02:16 schreef oh-oh het volgende:
Ja die. En mijn all time favo de fietsenmaker in Zweden.
Was dat niet een succes?
life is like a box of chocolates
pi_185938404
De uitzending van André en Henka was wel genot ja.

Vandaag belooft wel weer iets. Klein dorp, veel te korte tijd. De helft van het echtpaar die het niet echt ziet zitten....

Zou wel mooi zijn als ze de taal niet goed spreken.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:03:21 #233
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_185938642
Opa en oma leven nog, dus als het geld op is komt er oog nog een erfenis aan :')
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:25:43 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185939063
:W
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_185939089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:25 schreef Szura het volgende:
:W
:W Marc

Reclame is bijna afgelopen *O* *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:46 #236
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185939146
RT als je ook altijd het voorstukje overslaat
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_185939148
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:52 schreef Bos81 het volgende:
De uitzending van André en Henka was wel genot ja.

Vandaag belooft wel weer iets. Klein dorp, veel te korte tijd. De helft van het echtpaar die het niet echt ziet zitten....

Zou wel mooi zijn als ze de taal niet goed spreken.
Wel meubelmaker dus klussen zal wel geen probleem zijn.
pi_185939163
JAAA
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:30:45 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185939170
Elke dag naar de sportschool :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_185939232
Gezellig programma altijd :+
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:33:38 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185939238
349.000, dan ben je al een flink bedrag kwijt :o
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_185939242
Geen fitnessruimte?
pi_185939263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:33 schreef tralalala het volgende:
Geen fitnessruimte?
Buiten in de schone berglucht.
pi_185939265
Ah Oostenrijk. Die mensen denken dat ze de hele dag kunnen skiën en bier drinken.
pi_185939269
Present
pi_185939284
Aan sommige kinderen heb je op het eerste gezicht al een hekel.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:35:08 #247
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_185939285
Arme kindjes, alle vriendjes en vriendinnetjes kwijt
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_185939293
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Buiten in de schone berglucht.
Bootcamp.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 20:35:35 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185939300
Iets kopen terwijl je 10 minuten binnen bent geweest _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_185939309
Aan sommige ouders ook trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')