twitter:Nordic_News twitterde op zondag 24-03-2019 om 00:03:51Update. #VikingSkyShip has now three engines that are running, and it's sailing southwest. Evacuations continue as long as seen necessary: rescue serviceshttps://t.co/Is0yiYsish reageer retweet
Toch wel enigszins onverantwoord. Het schip kan er wel tegen en als je midden op zee in een storm terecht komt heb je ook niet veel keus. Lig je echter veilig tegen de kant terwijl je weet dat het buiten windkracht 10 is met bijbehorende deining kun je toch beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op zondag 24 maart 2019 00:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom? Die schepen kunnen dat prima hebben.
Misschien niet ernstig in de zin van “hij gaat zinken’ maar ik heb een paar filmpjes gezien waar het meubilair door de ruimte gaat en plafondplaten naar beneden komen. Dus daardoor is er wel risico op ernstige verwondingen. Ik denk dat ze daarom ook door gaan met evacueren.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:21 schreef Lunatiek het volgende:
Nou dat is dan goed afgelopen. En dan was dit nog een klein cruiseschip, de grotere hebben makkelijk 4000+ passagiers en die varen die route ook.
Zolang zo'n schip buiten de kust is en geen water maakt kun je denk ik het beste gewoon de minibar leegzuipen en op bed blijven liggen met je reddingsvest aan. Geen echt gevaar.
Ik heb het idee dat de situatie niet echt ernstig was, anders hadden mensen wel in die reddingssloepen van boord gegaan.
Wat ik op twitter las ook wel alles wat heen en weer ging en omviel. Bijv. "cuts because of breaking wine bottles".quote:Op zondag 24 maart 2019 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
Zouden die mensen nou echt gewond geraakt zijn bij de reddings-actie? Of eerder tijdens de deining op het schip?
De gewonden moet je van boord halen (hoewel er gewoonlijk ook een goed uitgeruste ziekenboeg is), maar dat van die schuivende meubels of plafondplaten is niet zo heel bijzonder, dat kun je op de ferries ook verwachten bij storm (daar ken ik zulke filmpjes ook van, auto's die door het ruim schuiven en zo).quote:Op zondag 24 maart 2019 12:30 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Misschien niet ernstig in de zin van “hij gaat zinken’ maar ik heb een paar filmpjes gezien waar het meubilair door de ruimte gaat en plafondplaten naar beneden komen. Dus daardoor is er wel risico op ernstige verwondingen. Ik denk dat ze daarom ook door gaan met evacueren.
Dat snap ik ook niet. Zeker nu met dit weer de heli de enige oplossing was en het zo langzaam gaat. Als dat schip was gezonken, had je dus zo'n 1000 doden - een paar honderd per heli gered en de rest mag niet in de reddingsboten of zo.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:58 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)king-sky-janet-jacob
Ik lees net dat de reddingsboten niet gebruikt kunnen worden. Vreemd dat een bijna nieuw schip geen reddingsboten heeft die slecht weer aan kunnen.
Ik denk dat bij zinkgevaar ze de reddingsboten wel gebruikt hadden. Ik denk dat het nu misschien een afweging was tussen veiligheid aan boord tov risico op reddingsboten gebruiken was. Maar vreems dat het met slecht weer niet op een redelijk veilige manier kan. Er zijn toch ook van die reddingsboten die als het ware vanaf het schip de zee in geschoten worden. Zou dat niet beter zijn als de huidige “met touwen naar beneden laten boten”?quote:Op zondag 24 maart 2019 14:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Zeker nu met dit weer de heli de enige oplossing was en het zo langzaam gaat. Als dat schip was gezonken, had je dus zo'n 1000 doden - een paar honderd per heli gered en de rest mag niet in de reddingsboten of zo.
En nogmaals, dit is een klein cruiseschip met een erg beperkt aantal passagiers. Hoe gaan ze dat doen als een schip met 4000+ passagiers (en 1000+ bemanningsleden/personeel) in nood komt? Je kunt niet dagenlang evacueren.
Ja, je bent vast de enige.quote:Op zondag 24 maart 2019 09:53 schreef Roces18 het volgende:
Oh wat spannend. Doet me terugdenken aan de titantic.
Het zijn oudjes. Daar zou het grootste gedeelte, door kou alleen al, het leven laten.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:55 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik denk dat bij zinkgevaar ze de reddingsboten wel gebruikt hadden. Ik denk dat het nu misschien een afweging was tussen veiligheid aan boord tov risico op reddingsboten gebruiken was. Maar vreems dat het met slecht weer niet op een redelijk veilige manier kan. Er zijn toch ook van die reddingsboten die als het ware vanaf het schip de zee in geschoten worden. Zou dat niet beter zijn als de huidige “met touwen naar beneden laten boten”?
Dat lijkt mij ook. Dit is niet wat je hoopt mee te maken als je op zo'n vakantie gaat .quote:Op zondag 24 maart 2019 16:15 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat het minste wat de reder kan doen is deze mensen een nieuwe cruise aanbieden
Reactie onder dat filmpje (met een piano) : you only have to worry when the band starts playing.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |