Stel je nu voor dat ze over boord springen?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:24 schreef john2406 het volgende:
Men kan natuurlijk ook ervoor kiezen zo niet de nacht in te moeten, maar of dat zo leuk is dan het tegenovergestelde ervan?
Overboord?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik weet wel dat als ik nu op die boot zou zitten, ze de pleuris zouden kunnen krijgen met die regel. Ik zou er gewoon zo snel mogelijk af moeten
Daar had je dus nog naar de kant kunnen roeien?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:23 schreef Glider76 het volgende:
Ook heel wat jaren gevaren met zwaardere storm/deining als dit en kan zo'n schip makkelijk hebben. Maar als je voortstuwing dan wegvalt is krijg je wel paniek situaties, zeker als er passagiers bij zijn en zo dicht op de kust. 1 keer zo'n situatie meegemaakt met water in de brandstof en toen hadden we helemaal niks meer. Enkel nog de noodgenerator.
Na 2 uur als een gek schone diesel doorpompen en alle verstuivers lostrekken en dergelijke net voor we aan de grond liepen de boel weer op kunnen starten. Maar dat was op een rivier in canada, hier komt er ook nog eens een bak slecht weer bij kijken.
Maar 1300 bejaarden met een helikopter afvoeren is ook een helse klus zeg.
Ik heb ook een keer brand meegemaakt toen ik in een transport-bedrijf werkte. Een eindje verder stonden tanks om de vrachtwagens te tanken. Met benzine.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:21 schreef the-eye het volgende:
Vanaf 1:20 is zo'n beetje hoe ik op dat schip zou reageren
Dan zijn ze eerder dood aan onderkoeling dan aan verdrinking waarschijnlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stel je nu voor dat ze over boord springen?
Ik trek zo'n bejaarde van een brancard, gooi die in het bezemhok en ga snel zelf op dat ding liggen. En wegchopperen maarquote:
Men heeft ervoor betaald voor de rit toch of is het hun opgedrongen, op een schip word ik altijd misselijk of ik betaal of gratis, ritje achtbaan nu gratis erbij?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dit ken ik wel, gelukkig nooit onder stress, wel veel gevloek.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:23 schreef Glider76 het volgende:
Na 2 uur als een gek schone diesel doorpompen en alle verstuivers lostrekken
jazeker, er was verder geen gevaar. Maar je doet natuurlijk het uiterste om niet aan de grond de lopen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar had je dus nog naar de kant kunnen roeien?
Altijd een 'niks aan de hand, dit is normaal' gezicht opzetten anders gaat het echt mis.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:31 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Dat slingeren en meubilair wat verschuift is niet zo'n probleem. Mensen die daarvan in paniek raken wel.
Moeten of mogen, menig een zou graag nog een nacht door mogen!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vanaf 4:30quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:31 schreef Glider76 het volgende:
[..]
jazeker, er was verder geen gevaar. Maar je doet natuurlijk het uiterste om niet aan de grond de lopen.
Het anker stond ingeclutched dus dat konden ze ook niet laten vallen omdat er geen electriciteit was om het eerst even een stukje te lichten.
Was een spannend momentje toen. Lag net op bed toen ik 1 voor 1 de motoren hoorde stilvallen. Toen maar eens beneden gaan kijken en toen brak de pleuris uit.
Maar vergelijken met dit stelde dat eigenlijk dan niets voor. Dit is wel serieuze shit omdat je met passagiers te maken hebt die dit totaal niet gewend zijn.
Dat slingeren en meubilair wat verschuift is niet zo'n probleem. Mensen die daarvan in paniek raken wel.
Ja, maar is verder geen probleem.quote:
3 doen het er weer.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel mensen zullen bezig zijn die motor weer aan de praat te krijgen?
Aan boord, 2 of 3 en een paar aan land. Het is net zoiets als een server opnieuw starten na een crash of virus.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Nou een paar maar. Ligt ook een beetje wat de precies de storing is.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Ben twee maanden geleden met een dergelijk schip en windkracht 10 uitgevaren. Gelijke regio. Schijnt normale gang van zaken te zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:47 schreef hb64 het volgende:
Wat doet dit schip op die plek? Klopte de weersvoorspelling niet? Dit soort schepen is niet gebouwd voor dit stormweer en hoort deze gevaarlijke omstandigheden te mijden. Italiaanse kapitein aan boord?
De Noorse Raad voor de Transportveiligheid heeft hier een uitdaging!
Eigenlijk is dat zwaar onverantwoordquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben twee maanden geleden met een dergelijk schip en windkracht 10 uitgevaren. Gelijke regio. Schijnt normale gang van zaken te zijn.
Vond het ook best een eng idee. Gelukkig ging alles goed. Heb zelfs gewoon geslapen.quote:Op zondag 24 maart 2019 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat zwaar onverantwoord
Waarom? Die schepen kunnen dat prima hebben.quote:Op zondag 24 maart 2019 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat zwaar onverantwoord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |