abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185813669
Ook heel wat jaren gevaren met zwaardere storm/deining als dit en kan zo'n schip makkelijk hebben. Maar als je voortstuwing dan wegvalt is krijg je wel paniek situaties, zeker als er passagiers bij zijn en zo dicht op de kust. 1 keer zo'n situatie meegemaakt met water in de brandstof en toen hadden we helemaal niks meer. Enkel nog de noodgenerator.

Na 2 uur als een gek schone diesel doorpompen en alle verstuivers lostrekken en dergelijke net voor we aan de grond liepen de boel weer op kunnen starten. Maar dat was op een rivier in canada, hier komt er ook nog eens een bak slecht weer bij kijken.

Maar 1300 bejaarden met een helikopter afvoeren is ook een helse klus zeg.
pi_185813690
Men kan natuurlijk ook ervoor kiezen zo niet de nacht in te moeten, maar of dat zo leuk is dan het tegenovergestelde ervan?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:26:44 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185813746
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:24 schreef john2406 het volgende:
Men kan natuurlijk ook ervoor kiezen zo niet de nacht in te moeten, maar of dat zo leuk is dan het tegenovergestelde ervan?
Stel je nu voor dat ze over boord springen? :?
pi_185813756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:53 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik weet wel dat als ik nu op die boot zou zitten, ze de pleuris zouden kunnen krijgen met die regel. Ik zou er gewoon zo snel mogelijk af moeten
Overboord?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:27:40 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185813771
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:23 schreef Glider76 het volgende:
Ook heel wat jaren gevaren met zwaardere storm/deining als dit en kan zo'n schip makkelijk hebben. Maar als je voortstuwing dan wegvalt is krijg je wel paniek situaties, zeker als er passagiers bij zijn en zo dicht op de kust. 1 keer zo'n situatie meegemaakt met water in de brandstof en toen hadden we helemaal niks meer. Enkel nog de noodgenerator.

Na 2 uur als een gek schone diesel doorpompen en alle verstuivers lostrekken en dergelijke net voor we aan de grond liepen de boel weer op kunnen starten. Maar dat was op een rivier in canada, hier komt er ook nog eens een bak slecht weer bij kijken.

Maar 1300 bejaarden met een helikopter afvoeren is ook een helse klus zeg.
Daar had je dus nog naar de kant kunnen roeien?
pi_185813778
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:21 schreef the-eye het volgende:
Vanaf 1:20 is zo'n beetje hoe ik op dat schip zou reageren

Ik heb ook een keer brand meegemaakt toen ik in een transport-bedrijf werkte. Een eindje verder stonden tanks om de vrachtwagens te tanken. Met benzine.

Ik dacht " we gaan allemaal dood."

Ik on alleen maar in paniek rondjes rennen nergens naartoe.

Om mijn bureau heen, zo.

Dat was mijn eerste reaktie, zeg maar. Ik moest even een soort van mijn "schrik-energie" kwijt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:28:14 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185813786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Stel je nu voor dat ze over boord springen? :?
Dan zijn ze eerder dood aan onderkoeling dan aan verdrinking waarschijnlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:28:45 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185813797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Overboord?
Ik trek zo'n bejaarde van een brancard, gooi die in het bezemhok en ga snel zelf op dat ding liggen. En wegchopperen maar
pi_185813799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Stel je nu voor dat ze over boord springen? :?
Men heeft ervoor betaald voor de rit toch of is het hun opgedrongen, op een schip word ik altijd misselijk of ik betaal of gratis, ritje achtbaan nu gratis erbij?
Let wel ik heb het niemand opgedrongen.
2 jr oud stelt ook niks voor de titanic was jonger nog toch?
pi_185813808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:23 schreef Glider76 het volgende:

Na 2 uur als een gek schone diesel doorpompen en alle verstuivers lostrekken
Dit ken ik wel, gelukkig nooit onder stress, wel veel gevloek. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185813859
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Daar had je dus nog naar de kant kunnen roeien?
jazeker, er was verder geen gevaar. Maar je doet natuurlijk het uiterste om niet aan de grond de lopen.

Het anker stond ingeclutched dus dat konden ze ook niet laten vallen omdat er geen electriciteit was om het eerst even een stukje te lichten.

Was een spannend momentje toen. Lag net op bed toen ik 1 voor 1 de motoren hoorde stilvallen. Toen maar eens beneden gaan kijken en toen brak de pleuris uit.

Maar vergelijken met dit stelde dat eigenlijk dan niets voor. Dit is wel serieuze shit omdat je met passagiers te maken hebt die dit totaal niet gewend zijn.

Dat slingeren en meubilair wat verschuift is niet zo'n probleem. Mensen die daarvan in paniek raken wel.
pi_185813968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:31 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat slingeren en meubilair wat verschuift is niet zo'n probleem. Mensen die daarvan in paniek raken wel.
Altijd een 'niks aan de hand, dit is normaal' gezicht opzetten anders gaat het echt mis. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185814018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Stel je nu voor dat ze over boord springen? :?
Moeten of mogen, menig een zou graag nog een nacht door mogen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2019 23:42:44 ]
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:38:40 #114
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185814048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:31 schreef Glider76 het volgende:

[..]

jazeker, er was verder geen gevaar. Maar je doet natuurlijk het uiterste om niet aan de grond de lopen.

Het anker stond ingeclutched dus dat konden ze ook niet laten vallen omdat er geen electriciteit was om het eerst even een stukje te lichten.

Was een spannend momentje toen. Lag net op bed toen ik 1 voor 1 de motoren hoorde stilvallen. Toen maar eens beneden gaan kijken en toen brak de pleuris uit.

Maar vergelijken met dit stelde dat eigenlijk dan niets voor. Dit is wel serieuze shit omdat je met passagiers te maken hebt die dit totaal niet gewend zijn.

Dat slingeren en meubilair wat verschuift is niet zo'n probleem. Mensen die daarvan in paniek raken wel.
Vanaf 4:30
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:42:44 #115
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185814151
Ze gaan sleepboten vastmaken en die schuit slepen
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 23:45:33 #116
236264 crew  capricia
pi_185814222
Hoeveel mensen zullen bezig zijn die motor weer aan de praat te krijgen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185814234
quote:
Ja, maar is verder geen probleem.

Op cruise boten staat het meubilair natuurlijk los omdat ze normaal gezien niet echt slingeren, op vrachtschepen zijn ze er op voorbereidt.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:47:44 #118
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185814266
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel mensen zullen bezig zijn die motor weer aan de praat te krijgen?
3 doen het er weer.
(geen idee hoeveel zo'n ding er heeft?)
pi_185814271
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel mensen zullen bezig zijn die motor weer aan de praat te krijgen?
Aan boord, 2 of 3 en een paar aan land. Het is net zoiets als een server opnieuw starten na een crash of virus.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185814273
Wat doet dit schip op die plek? Klopte de weersvoorspelling niet? Dit soort schepen is niet gebouwd voor dit stormweer en hoort deze gevaarlijke omstandigheden te mijden. Italiaanse kapitein aan boord?

De Noorse Raad voor de Transportveiligheid heeft hier een uitdaging!
pi_185814297
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Hoeveel mensen zullen bezig zijn die motor weer aan de praat te krijgen?
Nou een paar maar. Ligt ook een beetje wat de precies de storing is.

Maar ik gok zo dat het niet de motor is. dit schip heeft meerdere hoofdmotoren wat elektriciteit opwekt voor de elektrische voorstuwing.

Het is dus bijna uitgesloten dat alle motoren defect zijn. Het is eerder een elektrisch probleem.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:57:33 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185814490
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:47 schreef hb64 het volgende:
Wat doet dit schip op die plek? Klopte de weersvoorspelling niet? Dit soort schepen is niet gebouwd voor dit stormweer en hoort deze gevaarlijke omstandigheden te mijden. Italiaanse kapitein aan boord?

De Noorse Raad voor de Transportveiligheid heeft hier een uitdaging!
Ben twee maanden geleden met een dergelijk schip en windkracht 10 uitgevaren. Gelijke regio. Schijnt normale gang van zaken te zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 24 maart 2019 @ 00:05:37 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185814672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ben twee maanden geleden met een dergelijk schip en windkracht 10 uitgevaren. Gelijke regio. Schijnt normale gang van zaken te zijn.
Eigenlijk is dat zwaar onverantwoord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 maart 2019 @ 00:07:55 #124
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185814725
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat zwaar onverantwoord
Vond het ook best een eng idee. Gelukkig ging alles goed. Heb zelfs gewoon geslapen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 24 maart 2019 @ 00:18:07 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185814943
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat zwaar onverantwoord
Waarom? Die schepen kunnen dat prima hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 24 maart 2019 @ 00:19:08 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185814968
Nordic_News twitterde op zondag 24-03-2019 om 00:03:51 Update. #VikingSkyShip has now three engines that are running, and it's sailing southwest. Evacuations continue as long as seen necessary: rescue serviceshttps://t.co/Is0yiYsish reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185815729
quote:
6s.gif Op zondag 24 maart 2019 00:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom? Die schepen kunnen dat prima hebben.
Toch wel enigszins onverantwoord. Het schip kan er wel tegen en als je midden op zee in een storm terecht komt heb je ook niet veel keus. Lig je echter veilig tegen de kant terwijl je weet dat het buiten windkracht 10 is met bijbehorende deining kun je toch beter het zekere voor het onzekere nemen.

Zeker gezien het een cruise schip is wat het moet hebben van passagiers die vakantie houden en
windkracht 10 dus echt niet gewend zijn en bijbehorende paniek/angst.

Ook vrachtschepen blijven dan liever tegen de kant.
  zondag 24 maart 2019 @ 07:00:12 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185817361
En we zijn weer live

350 passagier zijn saved dus het schiet al op :D

Alexus Sheppard heeft haar telefoon op kunnen laden en twittert weer vanaf de schuit
https://twitter.com/alexus309

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 24-03-2019 07:11:56 ]
pi_185818373
Motoren Noors cruiseschip doen het weer, koers richting Molde


Drie van de vier motoren van het cruiseschip dat voor de Noorse kust strandde, doen het weer. Er zijn zeventien mensen gewond geraakt bij de reddingsoperatie.

Het is de bedoeling dat twee sleepboten het schip helpen om de havenstad van Molde te bereiken. Maar de wind en de deining maken het moeilijk om kabels vast te maken.

Het cruiseschip Sky van rederij Viking kwam zaterdagmiddag met 1300 opvarenden aan boord in de problemen toen tijdens een westerstorm drie motoren uitvielen. Het dreef naar de Noorse kust, maar het lukte de bemanning om voor anker te gaan.

Gewonden

Daarna begon een grootschalige reddingsoperatie met helikopters om alle opvarenden van boord te halen. Daarbij raakten zeventien mensen gewond. Onder hen zijn een vrouw van in de negentig en twee mannen van in de zeventig die alle drie zwaargewond raakten. Onder de opvarenden zouden vooral Britten en Amerikanen zijn.

Inmiddels zijn meer dan 370 passagiers geëvacueerd. Ze zijn vol lof over het optreden van de bemanning, zei de burgemeester van de plaats waar ze aan land zijn gebracht. De Noorse reddingsdiensten werken door om de rest van de opvarenden van boord te halen, ook nu het schip zelf weer kan varen. De reden daarvoor is niet bekendgemaakt.

De negen bemanningsleden van een vrachtschip dat ongeveer op dezelfde plek voor de Noorse kust in de problemen kwam, zijn inmiddels allemaal van boord gehaald.

https://nos.nl/artikel/22(...)-richting-molde.html
  zondag 24 maart 2019 @ 09:53:54 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_185818403
Oh wat spannend. Doet me terugdenken aan de titantic.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 24 maart 2019 @ 11:21:54 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185819694
Nou dat is dan goed afgelopen. En dan was dit nog een klein cruiseschip, de grotere hebben makkelijk 4000+ passagiers en die varen die route ook.

Zolang zo'n schip buiten de kust is en geen water maakt kun je denk ik het beste gewoon de minibar leegzuipen en op bed blijven liggen met je reddingsvest aan. Geen echt gevaar.

Ik heb het idee dat de situatie niet echt ernstig was, anders hadden mensen wel in die reddingssloepen van boord gegaan.
pi_185820968
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:21 schreef Lunatiek het volgende:
Nou dat is dan goed afgelopen. En dan was dit nog een klein cruiseschip, de grotere hebben makkelijk 4000+ passagiers en die varen die route ook.

Zolang zo'n schip buiten de kust is en geen water maakt kun je denk ik het beste gewoon de minibar leegzuipen en op bed blijven liggen met je reddingsvest aan. Geen echt gevaar.

Ik heb het idee dat de situatie niet echt ernstig was, anders hadden mensen wel in die reddingssloepen van boord gegaan.
Misschien niet ernstig in de zin van “hij gaat zinken’ maar ik heb een paar filmpjes gezien waar het meubilair door de ruimte gaat en plafondplaten naar beneden komen. Dus daardoor is er wel risico op ernstige verwondingen. Ik denk dat ze daarom ook door gaan met evacueren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:52:46 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185821269
Zouden die mensen nou echt gewond geraakt zijn bij de reddings-actie? Of eerder tijdens de deining op het schip?
***
pi_185821430
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
Zouden die mensen nou echt gewond geraakt zijn bij de reddings-actie? Of eerder tijdens de deining op het schip?
Wat ik op twitter las ook wel alles wat heen en weer ging en omviel. Bijv. "cuts because of breaking wine bottles".
Je ziet een paar foto's met best veel schade aan de wanden / plafonds. Als je dat op je krijgt / tegen aan valt, heb je wel wat verwondingen lijkt me.
  zondag 24 maart 2019 @ 13:04:00 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185821442
Ja precies. Het lijkt me dat je de mensen eerder daardoor verwond zijn geraakt dan door het gered worden.
***
pi_185822197
https://www.rtlnieuws.nl/(...)king-sky-janet-jacob

Ik lees net dat de reddingsboten niet gebruikt kunnen worden. Vreemd dat een bijna nieuw schip geen reddingsboten heeft die slecht weer aan kunnen. -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 24 maart 2019 @ 14:22:00 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185822529
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien niet ernstig in de zin van “hij gaat zinken’ maar ik heb een paar filmpjes gezien waar het meubilair door de ruimte gaat en plafondplaten naar beneden komen. Dus daardoor is er wel risico op ernstige verwondingen. Ik denk dat ze daarom ook door gaan met evacueren.
De gewonden moet je van boord halen (hoewel er gewoonlijk ook een goed uitgeruste ziekenboeg is), maar dat van die schuivende meubels of plafondplaten is niet zo heel bijzonder, dat kun je op de ferries ook verwachten bij storm (daar ken ik zulke filmpjes ook van, auto's die door het ruim schuiven en zo).
Het punt is dat die schuiten relatief veilig zijn. Ze zinken niet zomaar, ze kapseizen niet zomaar. Ze zijn gebouwd om heftige stormen te doorstaan. Het wordt pas gevaarlijk als je bij de kust komt, of als technische installaties als stabilisatoren uitvallen.
Voor passagiers is zo'n storm niet fijn, maar je bent niet direct in levensgevaar. Maar ik zou dus op bed gaan liggen onder het aanbod van het kussenmenu en wat misselijk afwachten tot het voorbij is. Evacuatie lijkt me namelijk ook niet alles.
  zondag 24 maart 2019 @ 14:27:59 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185822623
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 13:58 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)king-sky-janet-jacob

Ik lees net dat de reddingsboten niet gebruikt kunnen worden. Vreemd dat een bijna nieuw schip geen reddingsboten heeft die slecht weer aan kunnen. -O-
Dat snap ik ook niet. Zeker nu met dit weer de heli de enige oplossing was en het zo langzaam gaat. Als dat schip was gezonken, had je dus zo'n 1000 doden - een paar honderd per heli gered en de rest mag niet in de reddingsboten of zo.

En nogmaals, dit is een klein cruiseschip met een erg beperkt aantal passagiers. Hoe gaan ze dat doen als een schip met 4000+ passagiers (en 1000+ bemanningsleden/personeel) in nood komt? Je kunt niet dagenlang evacueren.
pi_185822985
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet. Zeker nu met dit weer de heli de enige oplossing was en het zo langzaam gaat. Als dat schip was gezonken, had je dus zo'n 1000 doden - een paar honderd per heli gered en de rest mag niet in de reddingsboten of zo.

En nogmaals, dit is een klein cruiseschip met een erg beperkt aantal passagiers. Hoe gaan ze dat doen als een schip met 4000+ passagiers (en 1000+ bemanningsleden/personeel) in nood komt? Je kunt niet dagenlang evacueren.
Ik denk dat bij zinkgevaar ze de reddingsboten wel gebruikt hadden. Ik denk dat het nu misschien een afweging was tussen veiligheid aan boord tov risico op reddingsboten gebruiken was. Maar vreems dat het met slecht weer niet op een redelijk veilige manier kan. Er zijn toch ook van die reddingsboten die als het ware vanaf het schip de zee in geschoten worden. Zou dat niet beter zijn als de huidige “met touwen naar beneden laten boten”?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185823316
Als het schip zo slingert kun je niet echt de reddingsboten gebruiken. Deze slaan dan te pletter tegen de zijkant.

Gewone vrachtschepen hebben free fall boten, die vallen gewoon in het water, maar met 1300 passagiers is dat ook geen optie.

Reddingsboten is eigenlijk helemaal geen optie bij slecht weer. Is toch meer voor de show en om aan de regels te voldoen.
pi_185823335
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:53 schreef Roces18 het volgende:
Oh wat spannend. Doet me terugdenken aan de titantic.
Ja, je bent vast de enige.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:14:41 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185823925
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik denk dat bij zinkgevaar ze de reddingsboten wel gebruikt hadden. Ik denk dat het nu misschien een afweging was tussen veiligheid aan boord tov risico op reddingsboten gebruiken was. Maar vreems dat het met slecht weer niet op een redelijk veilige manier kan. Er zijn toch ook van die reddingsboten die als het ware vanaf het schip de zee in geschoten worden. Zou dat niet beter zijn als de huidige “met touwen naar beneden laten boten”?
Het zijn oudjes. Daar zou het grootste gedeelte, door kou alleen al, het leven laten.
  zondag 24 maart 2019 @ 16:15:58 #144
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185823940
Ik denk dat het minste wat de reder kan doen is deze mensen een nieuwe cruise aanbieden
pi_185824906
quote:
6s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:15 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat het minste wat de reder kan doen is deze mensen een nieuwe cruise aanbieden
Dat lijkt mij ook. Dit is niet wat je hoopt mee te maken als je op zo'n vakantie gaat .
pi_185825441
Heeft zo’n schip geen hoge mate van failover op de aandrijving ?

4 MAN motoren

Zou je denken dat je meerdere brandstoftoevoeren, meerdere controlle systemen en schroeven zou hebben.
.
pi_185826324
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:23 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ja, je bent vast de enige.
De rest denkt aan de Titanic :')
Somebody that I used to know
pi_185826390
quote:
Reactie onder dat filmpje (met een piano) : you only have to worry when the band starts playing.
Goffer _O-
Somebody that I used to know
  zondag 24 maart 2019 @ 18:50:19 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185826865
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 15:23 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ja, je bent vast de enige.
Zoveel mensen van 110+ zijn er niet op het forum :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')