abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185788100
Ik kreeg van de week zomaar een SMSje dat mijn internet abonnement thuis wordt opgezegd. Even met Telfort gebeld, en inderdaad, er is een aanvraag vanuit een andere provider gedaan voor op mijn adres, dus kreeg Telfort het verzoek om de lijn vrij te geven.

Telfort kan me niet zeggen waar die aanvraag vandaan komt. Waarschijnlijk heeft een van de buren een foutje gemaakt, is de verklaring. Ze kunnen de opzegging ook niet annuleren.

Ligt het aan mij, of is het ronduit bizar dat iemand een aanvraag op mijn adres kan doen en daarmee mijn abonnement kan opzeggen? Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is. Wat kan ik hier nou tegen doen?
Lennon.
pi_185788206
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:30:45 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_185788307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:31 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788363
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
pi_185788400
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Lennon.
pi_185788425
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
pi_185788442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:31 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:39:50 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:35 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Is een bekend probleem en idd. heel raar. Maar ik zou het zeker bij die twee huizen proberen.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:07 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_185788482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
Ah, daar had ik niet aan gedacht. Tele2 lijkt het meest voor de hand te liggen inderdaad, KPN levert hier niet zo te zien
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:46 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:43:57 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_185788547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:45:54 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788583
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
pi_185788592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Was het maar zo'n feest...
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:46:41 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_185788595
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788603
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:48:13 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
Het is ook bizar. Je kunt er iemand ontzettend mee benadelen.
pi_185788623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
pi_185788629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:47 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
pi_185788677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
Ik heb tot 26 april, maar ik ga hier wel snel werk van maken inderdaad.

Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens ^O^.
Lennon.
pi_185788717
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 maart 2019 @ 17:01:39 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185788891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 17:08:40 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_185788997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D


quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185789363
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Is mij overkomen, mijn verhuurder had blijkbaar energie (ik gok voor de algemene verlichting) afgesloten op mijn aansluiting, eindafrekening van 1k (op basis verkeerde meterstanden) inclusief boetes.
Kastje muur verhaal want ik moest het maar met de nieuwe aanbieder regelen.

Mooi niet gedaan en het op een rechtszaak laten uitkomen, uiteindelijk de 300 die ik moest aftikken afgetikt, zonder boete natuurlijk.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_185789533
Dus dan internet jij straks gratis?
pi_185789577
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
Dus dan internet jij straks gratis?
Tja, zo kan je het ook zien. Maar zodra de aanvrager erachter komt en het weer opzegt krijg ik natuurlijk geen seintje. Dan is opeens mijn internet weg en kan ik zelf opnieuw door het aanvraagtraject heen.

Ik ben liever zelf in beheer van welk internet ik heb.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:55:32 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185789752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Maar is het in dit geval niet zo dat de klant die aangeeft iets wel of niet te willen de onbekende buurman is, en niet TS?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 maart 2019 @ 17:58:54 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185789796
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar is het in dit geval niet zo dat de klant die aangeeft iets wel of niet te willen de onbekende buurman is, en niet TS?
Klant X doet bij provider Y een aanvraag (op verkeerde adres)
Provider Y ziet dat Telfort op de lijn zit, aangezien ze niet mogen vragen wie de klant is moet Telfort gewoon meewerken. Overstapservice.


En Telfort moet inderdaad een opstart doen dat de klant van Telfort niet akkoord gaat met de overstap.
Dan behoort provider Y naar hun klant terug te gaan met de vermelding dat het adres waarschijnlijk niet klopt wat klant X heeft opgegeven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:49 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185789856
De KPN of T-Mobile zou dit zo moeten kunnen zien, die zijn afaik eigenaar van het meeste van het telecom netwerk. Anders Tele2 of vodafone. 4 belletjes en als het goed is weet je het, dan begint vast ook het leuke, omdat jij niet de klant bent zullen die je niet mogen helpen ...

Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Onzin trouwens dat Telfort zegt niks te kunnen doen lijkt mij; die kunnen ook simpelweg een nieuwe aanvraag op het adres van TS starten, en daarmee dan weer die vorige overrulen.
Dum de dum
pi_185789881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:08 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D
[..]

Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
Ik ben benieuwd (niet dat ik je niet geloof) dus ik ga je gewoon herinneren 😂
pi_185790041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Hee, dat was ik vergeten. Goeie.
Lennon.
pi_185790082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
Zo werkt het nu eenmaal.

Men vraagt iets aan en krijgt het vervolgens er is geen controle of een lijn bezet is.
Want het is een overstap service.
pi_185790133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
De KPN of T-Mobile zou dit zo moeten kunnen zien, die zijn afaik eigenaar van het meeste van het telecom netwerk. Anders Tele2 of vodafone. 4 belletjes en als het goed is weet je het, dan begint vast ook het leuke, omdat jij niet de klant bent zullen die je niet mogen helpen ...

Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Onzin trouwens dat Telfort zegt niks te kunnen doen lijkt mij; die kunnen ook simpelweg een nieuwe aanvraag op het adres van TS starten, en daarmee dan weer die vorige overrulen.
Nee dat is geen onzin want op het moment dat een overstap in werking is gezet is de lijn voor overstap acties geblokkeerd.
Je moet dus het overzetten afwachten tot dat dat helemaal klaar is en dan pas kan de lijn wederom overgezet worden.

Met andere woorden TS koop wat databundels voor je telefoon want je gaat een paar weken zonder ADSL zitten.
pi_185790144
Omg,herkenbaar verhaal. Gingen verhuizen, verhuizing doorgegeven. Provider deed dat een maand te vroeg. Werd door de mensen die daar nog woonde meteen ongedaan gemaakt. Dus geen internet in oude huis en geen internet in nieuwe. Wij kregen daardoor gezeik want contractbreuk of we maar even 380 euro wilde dokken. Terwijl de fout bij provider lag die de data verkeerd had.
pi_185790184
Tele2 heeft ook niks in het systeem, op naar de volgende helpdesk
Lennon.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 18:53:06 #37
38148 crew  Innisdemon
pi_185790792
Nou je leest 't TS. De experts alhier weten precies hoe deze procedure werkt, dus je bent fucked.
Maakt niet uit wat iemand roept die dicht op het vuur zit, 'zo werkt het nou eenmaal'

:')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185791192
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:53 schreef Innisdemon het volgende:
Nou je leest 't TS. De experts alhier weten precies hoe deze procedure werkt, dus je bent fucked.
Maakt niet uit wat iemand roept die dicht op het vuur zit, 'zo werkt het nou eenmaal'

:')
Ik zie je posts niet over het hoofd hoor, thanks voor het meedenken.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:20:51 #39
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185791209
Dus als je iemand niet mag kan je dit gewoon met ze uithalen? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185791294
En als je het er nou bij laat zitten en gewoon een ander voor jouw kosten op laat draaien? Op het moment dat je dan geen internet hebt weet je genoeg en kun je Telfort opnieuw bellen.
pi_185791344
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
En als je het er nou bij laat zitten en gewoon een ander voor jouw kosten op laat draaien? Op het moment dat je dan geen internet hebt weet je genoeg en kun je Telfort opnieuw bellen.
Behalve dat ik dus niet aan zie komen wanneer het opgezegd wordt, opeens merken dat ik geen internet heb zit ik niet echt op te wachten. Voor Telfort me weer aan heeft gesloten ben ik zo een paar weken verder.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:40:58 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185791492
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:30 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Behalve dat ik dus niet aan zie komen wanneer het opgezegd wordt, opeens merken dat ik geen internet heb zit ik niet echt op te wachten. Voor Telfort me weer aan heeft gesloten ben ik zo een paar weken verder.
Plus dat je huidige modem vast niet op die nieuwe aansluiting gaat werken...
Dum de dum
pi_185791521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:40 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Plus dat je huidige modem vast niet op die nieuwe aansluiting gaat werken...
Ik krijg vast een nieuwe modem in de post binnenkort, dus dat moet nog wel goedkomen
Lennon.
pi_185791547
Misschien kan je zelf nog een keer overstappen :) dan moet Telfort je weer aannemen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:46:00 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185791593
Krijg déjà vu van Planet en KPN "help"desks rond 2000 van dit topic.
Sterkte TS, en de groeten van Kafka. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:48:15 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185791633
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:42 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik krijg vast een nieuwe modem in de post binnenkort, dus dat moet nog wel goedkomen
Behalve als ze dat 'in de winkel' alvast hebben meegekregen :)

Hoeven trouwens niet eens buren van je te zijn, 1 cijfer of letter in de postcode en daar ga je
Dum de dum
pi_185795303
In het verleden "moest" jouw provider inderdaad klakkeloos meewerken met de overname door een andere provider. Dit heeft te maken met nummerbehoud. Dit is geregeld in:

Artikel 4.10 Telecommunicatiewet

Maar sinds 21-06-2018 is het beleid van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) die hierop toeziet veranderd.

Beleidsregel nummerportabiliteit in verband met ongewenste overstap
Artikel 2
Bij de toepassing van artikel 4.10 van de Telecommunicatiewet houdt de Autoriteit Consument en Markt er rekening mee dat de rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst, bedoeld in het eerste lid, onderdeel a, van dat artikel, betekent dat de abonnee daadwerkelijk heeft ingestemd met de beëindiging.


Artikel 3
1. De Autoriteit Consument en Markt houdt er rekening mee dat gerede twijfel over de rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst kan meebrengen dat de latende aanbieder de overnemende aanbieder verzoekt om aan te tonen dat sprake is van een rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst, voordat hij gevolg geeft aan artikel 4.10, eerste lid, onderdeel a, van de Telecommunicatiewet.
2. Van gerede twijfel als bedoeld in het eerste lid is in ieder geval sprake als de latende aanbieder aangeeft dat hij:
~~ a. een klacht van de abonnee heeft ontvangen, waarin de abonnee aangeeft dat hij niet heeft ingestemd met de beëindiging van de overeenkomst of dat hij daarmee heeft ingestemd naar aanleiding van een misleidende voorstelling van zaken door de overnemende aanbieder;


In eerste instantie moet je dus inderdaad bij je eigen provider zijn.

Als consument kun je gratis contact opnemen met de ACM via Consuwijzer. Zij kunnen jouw advies geven over wat je moet doen om de overname te stoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 22-03-2019 23:12:57 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:55:50 #48
75556 erkel
back from Dagestan
pi_185795441
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:19 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik zie je posts niet over het hoofd hoor, thanks voor het meedenken.
Dat doe je wel, want je voert zijn advies niet uit. Het enige adres waar je moet gaan klagen is Telfort. Zij kunnen voor jou aangeven dat je niets wilt weten van een 'lijnkaping'. Dit staat ook zo in jouw brief/email.
Weisst
  PR/Manusje van alles vrijdag 22 maart 2019 @ 23:32:24 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185796124
Essent was ooit wel wakker en draaide een overstap naar Eneco terug toen mijn nieuwe onderbuurman klant werd bij die toko. Eneco had de verkeerde meternummers gepakt. Ik kreeg een e-mail met het hele verhaal en dat ze het gelijk terug hadden gedraaid en dat mijn contract gewoon volgens oude afspraken en data weer van kracht was.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185801133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Ik kreeg een e-mail met het hele verhaal en dat ze het gelijk terug hadden gedraaid en dat mijn contract gewoon volgens oude afspraken en data weer van kracht was.
Dat kan ook nog een dingetje worden als je niet op tijd actie onderneemt. Moet je opnieuw aanmelden en zit je met een nieuwe contractvorm die duurder of met minder mogelijkheden is.
pi_185801173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:31 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Waarom bel je Ziggo als t om een DSL lijn gaat???????
pi_185801554
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:19 schreef BitterLennon het volgende:
Ik kreeg van de week zomaar een SMSje dat mijn internet abonnement thuis wordt opgezegd. Even met Telfort gebeld, en inderdaad, er is een aanvraag vanuit een andere provider gedaan voor op mijn adres, dus kreeg Telfort het verzoek om de lijn vrij te geven.

Telfort kan me niet zeggen waar die aanvraag vandaan komt. Waarschijnlijk heeft een van de buren een foutje gemaakt, is de verklaring. Ze kunnen de opzegging ook niet annuleren.

Ligt het aan mij, of is het ronduit bizar dat iemand een aanvraag op mijn adres kan doen en daarmee mijn abonnement kan opzeggen? Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is. Wat kan ik hier nou tegen doen?
Exact hetzelfde meegemaakt met mijn energieleverancier. Er kon niets geannuleerd worden, uiteindelijk werd het een nieuw contract afsluiten nadat ik alle moeite heb moeten doen om de fout te corrigeren.

Het is op dat punt veels te makkelijk om iemand te naaien.
pi_185801615
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Hoe jij het beschrijf is het als "gelijk hebben vs gelijk krijgen". Als consument zit je aan de telefoon en als je niet geholpen wordt, heb je weinig mogelijkheden zelf om het ongedaan te krijgen.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 maart 2019 @ 11:13:20 #54
38148 crew  Innisdemon
pi_185801641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:11 schreef Brad het volgende:

[..]

Hoe jij het beschrijf is het als "gelijk hebben vs gelijk krijgen". Als consument zit je aan de telefoon en als je niet geholpen wordt, heb je weinig mogelijkheden zelf om het ongedaan te krijgen.
Tuurlijk dat is ook zo. TS zit met de gebakken peren zogezegd
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185802466
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 11:07 schreef Brad het volgende:

[..]

Exact hetzelfde meegemaakt met mijn energieleverancier. Er kon niets geannuleerd worden, uiteindelijk werd het een nieuw contract afsluiten nadat ik alle moeite heb moeten doen om de fout te corrigeren.

Het is op dat punt veels te makkelijk om iemand te naaien.
Een energieleverancier stuurt je een kennisgeving met 2 weken bedenktijd; waarbinnen ze geen actie ondernemen om je over te zetten - TENZIJ je ze expliciet vraagt dat wel te gaan doen.
Nog steeds makkelijk te misbruiken - maar al iets netter.
pi_185803014
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:53 schreef Innisdemon het volgende:
Nou je leest 't TS. De experts alhier weten precies hoe deze procedure werkt, dus je bent fucked.
Maakt niet uit wat iemand roept die dicht op het vuur zit, 'zo werkt het nou eenmaal'

:')
We wachten af :W
pi_185842743
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:36 schreef Silven het volgende:

[..]

Waarom bel je Ziggo als t om een DSL lijn gaat???????
Omdat ik dom ben :@
Lennon.
pi_185842819
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:18 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

We wachten af :W
Nog een keer gebeld met Telfort, wederom het zelfde antwoord. "Het is wettelijk zo geregeld", ze kon het niet voor me terugdraaien. Duidelijk aangegeven dat ik het niet eens was met deze opzegging, maar het mocht niks baten.

Meteen maar even gevraagd of ik dan alvast per 26 April een nieuw abonnement aan kon vragen. Toen ging ze toch maar even in het systeem kijken.. blijkt het verzoek voor een nieuwe aansluiting vanuit binnen Telfort te komen. Nu loopt er intern dus een verzoek om dit terug te trekken, hopen dat dat gaat helpen.

@Innisdemon mocht het toch niet lukken, kan je me in de richting wijzen van bronnen voor je stelling? Ik kan wel tegen de helpdesk zeggen dat iemand op een forum zegt dat annuleren mogelijk is, maar ik vrees dat ze daar weinig oor voor gaan hebben.
Lennon.
pi_185844352
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:08 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D
[..]

Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
Belofte maakt schuld. Reminder
pi_185844410
In de energiemarkt gebeurt dit ook,maar daar kan je oude leverancier je wel terughalen (via de Netbeheerder, heel veel gedoe, maar uiteindelijk kan alles teruggedraaid worden). Geen idee hoe dat met internet zit.
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 maart 2019 @ 16:44:41 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185844534
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:35 schreef Postbus100 het volgende:
In de energiemarkt gebeurt dit ook,maar daar kan je oude leverancier je wel terughalen (via de Netbeheerder, heel veel gedoe, maar uiteindelijk kan alles teruggedraaid worden). Geen idee hoe dat met internet zit.
Het verschil is alleen wel dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten in zo'n geval. Maar wel zonder internet want dat gooien ze er gewoon af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 maart 2019 @ 16:51:23 #62
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185844629
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het verschil is alleen wel dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten in zo'n geval. Maar wel zonder internet want dat gooien ze er gewoon af.
en de meterstandenfix is ook zo gedaan want je verbruik wordt wel afgerekend.

Het internetsignaal gaat jammer genoeg niet in MB's bij een netbeheerder langs ;)
Hoewel betalen per verbruik lijkt me ook niets.

Maar als het idd ook bij Telfort is aangevraagd lijkt TS niet zonder signaal te komen. Want het zelfde signaal komt over de lijn dus niets aan het handje in het modem.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185844869
quote:
3s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:00 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Nog een keer gebeld met Telfort, wederom het zelfde antwoord. "Het is wettelijk zo geregeld", ze kon het niet voor me terugdraaien. Duidelijk aangegeven dat ik het niet eens was met deze opzegging, maar het mocht niks baten.

Meteen maar even gevraagd of ik dan alvast per 26 April een nieuw abonnement aan kon vragen. Toen ging ze toch maar even in het systeem kijken.. blijkt het verzoek voor een nieuwe aansluiting vanuit binnen Telfort te komen. Nu loopt er intern dus een verzoek om dit terug te trekken, hopen dat dat gaat helpen.

@:Innisdemon mocht het toch niet lukken, kan je me in de richting wijzen van bronnen voor je stelling? Ik kan wel tegen de helpdesk zeggen dat iemand op een forum zegt dat annuleren mogelijk is, maar ik vrees dat ze daar weinig oor voor gaan hebben.
Al contact gehad met Autoriteit Consument en Markt (ACM)? Zij zijn toezichthouders over onder andere de telecom markt. Voor consumenten gaat contact via Consuwijzer.

Zomaar klakkeloos een lijn overnemen mag niet meer. Vooral als de klant bij zijn provider geklaagt heeft.
pi_185844919
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:06 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Al contact gehad met Autoriteit Consument en Markt (ACM)? Zij zijn toezichthouders over onder andere de telecom markt. Voor consumenten gaat contact via Consuwijzer.

Zomaar klakkeloos een lijn overnemen mag niet meer. Vooral als de klant bij zijn provider geklaagt heeft.
Nee, ik wacht even af of Telfort het zelf kan terugdraaien. Goede tip wel, thanks.
Lennon.
pi_185845127
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:08 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Nee, ik wacht even af of Telfort het zelf kan terugdraaien. Goede tip wel, thanks.
Vraag op welk artikel Telfort zich baseert. Dat ze verplicht zijn om mee te werken. Eerder in dit topic heb ik het artikel gegeven waarin staat dat ze fout zitten.
  maandag 25 maart 2019 @ 17:24:56 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185845174
Filmpje niet gezien, maar in een artikel uit 2013 is geen sprake van een hand op haar kont.

quote:
Noem het een versiertruc uit een boekje. Hij, de wielrenner, rijdt zich richting de prijzenkast. Zij, de rondemiss, staat bij het erepodium in Noordwijkerhout. Kusje, bloemen en applaus. Hij kijkt naar haar, zij kijkt naar hem. Nét iets langer dan nodig. Dan waagt hij het om toenadering te zoeken. Met een blik op de waardebon die ze hem net uitreikte, vraagt hij of daarop niet iets ontbreekt. ,,Je telefoonnummer staat er niet op! Als ik morgen wéér op het podium sta, geef je me er dan één met je nummer?’’


Zo is het precies gegaan. Nadat hij zichzelf een dag later wéér in de prijzen reed bij Olympia’s Tour, gaf ze hem een envelop-mét-nummer. Zodat hij wist hoe hij haar moest bereiken. En vooral: dat hij een kans maakte. Die avond zag hij haar stralend in een open wagen van de sponsor wegrijden. Kort daarna stuurde hij haar een sms’je. ,,Hee missie, zat je lekker in die cabrio?’’
https://m.haarlemsdagblad(...)e&utm_medium=organic
The love you take is equal to the love you make.
pi_185845303
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Filmpje niet gezien, maar in een artikel uit 2013 is geen sprake van een hand op haar kont.
[..]

https://m.haarlemsdagblad(...)e&utm_medium=organic
Mis gepost?
pi_185846163
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Filmpje niet gezien, maar in een artikel uit 2013 is geen sprake van een hand op haar kont.
[..]

https://m.haarlemsdagblad(...)e&utm_medium=organic
_O- _O- Dit slaat als een tang op een varken _O-
Somebody that I used to know
  maandag 25 maart 2019 @ 18:29:31 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185846173
Ah, bedankt. Ik was mijn post kwijt. _O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_185846441
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:29 schreef Lienekien het volgende:
Ah, bedankt. Ik was mijn post kwijt. _O-
:D :')
  maandag 25 maart 2019 @ 18:56:17 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185846611
Sorry.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185846623
quote:
Die avond zag hij haar stralend in een open wagen van de sponsor wegrijden. Kort daarna stuurde hij haar een sms’je. ,,Hee missie, zat je lekker in die cabrio?’’
Maar helaas, Telfort had haar abonnement al ongevraagd opgezegd en zo ging het sms'je verloren in het niets. Zowel rondemiss als wielrenner stierven eenzaam en alleen.
pi_185849191
Even een bericht naar Telfort: hierbij bevestiging dat ik geen contract op heb willen zeggen, zij kunnen niet aantonen dat jij een verzoek gedaan hebt tot opzeggen dus moeten ze het terugdraaien, niet moeilijker maken dan het is en niet van hun probleem je eigen probleem maken. ook zo stellig naar telfort sturen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 maart 2019 @ 08:16:32 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185854226
quote:
99s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:51 schreef Nizno het volgende:
Maar als het idd ook bij Telfort is aangevraagd lijkt TS niet zonder signaal te komen. Want het zelfde signaal komt over de lijn dus niets aan het handje in het modem.
Andere klant, dus andere inloggegevens lijkt me. Geen internet voor TS :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 26 maart 2019 @ 10:00:11 #75
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185855321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Andere klant, dus andere inloggegevens lijkt me. Geen internet voor TS :N
ADSL werkt niet meer met inloggegevens toch?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185855995
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:21 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Vraag op welk artikel Telfort zich baseert. Dat ze verplicht zijn om mee te werken. Eerder in dit topic heb ik het artikel gegeven waarin staat dat ze fout zitten.
Die had ik zowaar over het hoofd gezien. Als het volgende telefoontje niet positief is zal ik ze daar eens over aan de tand voelen. Voor nu ben ik allang blij dat ze een poging doen het intern te regelen, scheelt mij weer gezeik.
Lennon.
pi_185856016
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:00 schreef Nizno het volgende:

[..]

ADSL werkt niet meer met inloggegevens toch?
Ik kan me niet herinneren ooit te hebben ingelogd inderdaad, dus wat dat betreft zal het wel goedkomen.
Lennon.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 12:41:03 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185857677
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:00 schreef Nizno het volgende:

[..]

ADSL werkt niet meer met inloggegevens toch?
Jawel. Hoe anders?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 26 maart 2019 @ 13:19:42 #79
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185858270
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jawel. Hoe anders?
naar mijn weten werkt het gewoon met een standaard protocol op de lijn. die voor alle klanten van provider gelijk is, protocol van een andere provider is dan anders. vpi en vci 8/48 van KPN bijv en van Telfort 0/34 en een standaard gebruikersnaam

Ergens rond 2008/2010 kon je elke willekeurige gebruikersnaam invullen, als je er maar een juiste prefix bij zette @telfort ofzo... weet niet welke telfort heeft, maar die zal al in het modem van TS staan.

Kan zijn dat het nu 9 jaar later weer veranderd is maar dat lijkt me sterk aangezien het nog steeds niet het oude inbellen/betalen per tik is etc.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185921335
Telfort heeft het teruggedraaid ^O^.

Dank voor het meedenken allemaal!
Lennon.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 19:54:26 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185921779
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:32 schreef BitterLennon het volgende:
Telfort heeft het teruggedraaid ^O^.

Dank voor het meedenken allemaal!
Gaaf!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 maart 2019 @ 20:15:05 #82
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185922185
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:32 schreef BitterLennon het volgende:
Telfort heeft het teruggedraaid ^O^.

Dank voor het meedenken allemaal!
mooi zo!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')