abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185788100
Ik kreeg van de week zomaar een SMSje dat mijn internet abonnement thuis wordt opgezegd. Even met Telfort gebeld, en inderdaad, er is een aanvraag vanuit een andere provider gedaan voor op mijn adres, dus kreeg Telfort het verzoek om de lijn vrij te geven.

Telfort kan me niet zeggen waar die aanvraag vandaan komt. Waarschijnlijk heeft een van de buren een foutje gemaakt, is de verklaring. Ze kunnen de opzegging ook niet annuleren.

Ligt het aan mij, of is het ronduit bizar dat iemand een aanvraag op mijn adres kan doen en daarmee mijn abonnement kan opzeggen? Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is. Wat kan ik hier nou tegen doen?
Lennon.
pi_185788206
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:30:45 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_185788307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef MaGNeT het volgende:
Op zich klopt het dat Telfort op dit moment niets voor je kan doen.

Ik neem aan dat het om de telefoonlijn (ADSL) gaat? Dan zou ik eerst eens wat providers bellen om te achterhalen bij welke provider je nu terecht komt. Of weet je dat al?
ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:31 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788363
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
pi_185788400
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Bel eens bij wat buren aan. Niet geschoten is altijd mis.
Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Lennon.
pi_185788425
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

......TS geeft aan het niet te willen. Hoezo dat klopt?
Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
pi_185788442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:31 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

ADSL inderdaad. Geen idee waar ik terecht kom, ik heb geen aanvraag gedaan en Telfort wil niet zeggen bij welke provider het vandaan komt.

Ik heb Ziggo al geprobeerd, die konden niks zien op mijn adres. Ze leken ook niks te begrijpen van mijn verhaal, want ze bleven maar proberen op mijn naam dingen te vinden. Elke keer opnieuw uitgelegd dat ik niks heb aangevraagd, en het dus niet op mijn naam staat maar wel op mijn adres. Moeilijk hoor :').
Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:39:50 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:35 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik woon in een appartementencomplex met zeker 50 woningen direct om me heen. Wordt een flinke klus.

Ik zag net dat er 2 recent verkocht zijn, dat lijken me goede kandidaten voor een nieuwe internetaansluiting dus ik zal daar eens vragen of ze misschien een foutje hebben gemaakt.

Blijft natuurlijk apart dat ik nu met het probleem zit opgescheept...
Is een bekend probleem en idd. heel raar. Maar ik zou het zeker bij die twee huizen proberen.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:07 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_185788482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat Telfort de lijn moet opleveren als een andere provider hem "opeist".

Dat is iets wat Telfort niet kan terugdraaien.
Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ziggo heeft geen ADSL abonnementen, zover ik weet. Je zal eerder bij KPN of Tele2 uitkomen.
Ah, daar had ik niet aan gedacht. Tele2 lijkt het meest voor de hand te liggen inderdaad, KPN levert hier niet zo te zien
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:46 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:43:57 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_185788547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, zo gaat dat dus niet. Dat is het gekke.
Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:45:54 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788583
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
pi_185788592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een andere partij kan 'm opeisen, maar als TS duidelijk aangeeft dat niet te willen, hoeft Telfort 'm niet vrij te geven.
Het zou helemaal te gek zijn.
Was het maar zo'n feest...
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 16:46:41 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_185788595
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185788603
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:45 schreef Boca_Raton het volgende:
TS: Ik ga hier niet mee akkoord, maar Telfort zegt dat het buiten hun macht is.

Zo gaat dat.
Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:48:13 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185788618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
Het is ook bizar. Je kunt er iemand ontzettend mee benadelen.
pi_185788623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
pi_185788629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:47 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik kan daar in mijn voorwaarden overigens niks over vinden. Ik ga sowieso nog wel een keer lastig doen aan de telefoon, wie weet wat ze dan opeens wel kunnen.
Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
pi_185788677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Moet je wel snel wezen, straks ben je afgesloten.
Ik heb tot 26 april, maar ik ga hier wel snel werk van maken inderdaad.

Bedankt voor het meedenken allemaal trouwens ^O^.
Lennon.
pi_185788717
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 maart 2019 @ 17:01:39 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185788891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 17:08:40 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_185788997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet anders dan dat het altijd zo gaat, ben het wel een paar keer tegengekomen bij m'n werk.

Dan was ik bij een klant die klaagde dat z'n internet niet meer werkte, bleek na wat speurwerk dat een buur het opgezegd / omgezet had op verkeerd nummer.

Heb je misschien een link naar informatie hierover?
Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D


quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kwam net een vergelijkbaar "geval" tegen van iemand die opgezegd was bij Tele2.
Als beloning kreeg deze persoon ook nog een boete voor het binnen een jaar opzeggen van het contract 8)7
Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185789363
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Energiecontracten inderdaad hetzelfde geval.

Aan 1 kant is die overstapservice geweldig, aan de andere kant krijg je dus ook dit soort gevallen die niet zo lekker lopen.
Is mij overkomen, mijn verhuurder had blijkbaar energie (ik gok voor de algemene verlichting) afgesloten op mijn aansluiting, eindafrekening van 1k (op basis verkeerde meterstanden) inclusief boetes.
Kastje muur verhaal want ik moest het maar met de nieuwe aanbieder regelen.

Mooi niet gedaan en het op een rechtszaak laten uitkomen, uiteindelijk de 300 die ik moest aftikken afgetikt, zonder boete natuurlijk.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_185789533
Dus dan internet jij straks gratis?
pi_185789577
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
Dus dan internet jij straks gratis?
Tja, zo kan je het ook zien. Maar zodra de aanvrager erachter komt en het weer opzegt krijg ik natuurlijk geen seintje. Dan is opeens mijn internet weg en kan ik zelf opnieuw door het aanvraagtraject heen.

Ik ben liever zelf in beheer van welk internet ik heb.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:55:32 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185789752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, zo gaat dat dus wel. Da's helemaal niet zo gek. Wij (ja, telco) hebben afspraken als telco's onderling over eenvoudig overstappen, maar als de klant duidelijk meldt dit niet te willen, gaat het dus fijn NIET door.
Ook Telfort heeft die afspraken getekend, dus TS heeft met slecht geïnformeerde medewerkers te maken.
Maar is het in dit geval niet zo dat de klant die aangeeft iets wel of niet te willen de onbekende buurman is, en niet TS?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 maart 2019 @ 17:58:54 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_185789796
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar is het in dit geval niet zo dat de klant die aangeeft iets wel of niet te willen de onbekende buurman is, en niet TS?
Klant X doet bij provider Y een aanvraag (op verkeerde adres)
Provider Y ziet dat Telfort op de lijn zit, aangezien ze niet mogen vragen wie de klant is moet Telfort gewoon meewerken. Overstapservice.


En Telfort moet inderdaad een opstart doen dat de klant van Telfort niet akkoord gaat met de overstap.
Dan behoort provider Y naar hun klant terug te gaan met de vermelding dat het adres waarschijnlijk niet klopt wat klant X heeft opgegeven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:49 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185789856
De KPN of T-Mobile zou dit zo moeten kunnen zien, die zijn afaik eigenaar van het meeste van het telecom netwerk. Anders Tele2 of vodafone. 4 belletjes en als het goed is weet je het, dan begint vast ook het leuke, omdat jij niet de klant bent zullen die je niet mogen helpen ...

Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Onzin trouwens dat Telfort zegt niks te kunnen doen lijkt mij; die kunnen ook simpelweg een nieuwe aanvraag op het adres van TS starten, en daarmee dan weer die vorige overrulen.
Dum de dum
pi_185789881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:08 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Pfoe, dat kan nog wel even een zoektocht worden. Topic zal wellicht al ondergesneeuwd zijn, als ik daar na het weekend nog eens mee aan kom zetten :D
[..]

Sjeez, ja dat is helemaal ruk natuurlijk.
Ik ben benieuwd (niet dat ik je niet geloof) dus ik ga je gewoon herinneren 😂
pi_185790041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Hee, dat was ik vergeten. Goeie.
Lennon.
pi_185790082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het werkt (nou ja, NIET werkt :) )
Zo werkt het nu eenmaal.

Men vraagt iets aan en krijgt het vervolgens er is geen controle of een lijn bezet is.
Want het is een overstap service.
pi_185790133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef Fe2O3 het volgende:
De KPN of T-Mobile zou dit zo moeten kunnen zien, die zijn afaik eigenaar van het meeste van het telecom netwerk. Anders Tele2 of vodafone. 4 belletjes en als het goed is weet je het, dan begint vast ook het leuke, omdat jij niet de klant bent zullen die je niet mogen helpen ...

Ook zou je, als het goed is, post op je adres moeten gaan krijgen van 'je nieuwe provider'

Onzin trouwens dat Telfort zegt niks te kunnen doen lijkt mij; die kunnen ook simpelweg een nieuwe aanvraag op het adres van TS starten, en daarmee dan weer die vorige overrulen.
Nee dat is geen onzin want op het moment dat een overstap in werking is gezet is de lijn voor overstap acties geblokkeerd.
Je moet dus het overzetten afwachten tot dat dat helemaal klaar is en dan pas kan de lijn wederom overgezet worden.

Met andere woorden TS koop wat databundels voor je telefoon want je gaat een paar weken zonder ADSL zitten.
pi_185790144
Omg,herkenbaar verhaal. Gingen verhuizen, verhuizing doorgegeven. Provider deed dat een maand te vroeg. Werd door de mensen die daar nog woonde meteen ongedaan gemaakt. Dus geen internet in oude huis en geen internet in nieuwe. Wij kregen daardoor gezeik want contractbreuk of we maar even 380 euro wilde dokken. Terwijl de fout bij provider lag die de data verkeerd had.
pi_185790184
Tele2 heeft ook niks in het systeem, op naar de volgende helpdesk
Lennon.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 18:53:06 #37
38148 crew  Innisdemon
pi_185790792
Nou je leest 't TS. De experts alhier weten precies hoe deze procedure werkt, dus je bent fucked.
Maakt niet uit wat iemand roept die dicht op het vuur zit, 'zo werkt het nou eenmaal'

:')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185791192
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:53 schreef Innisdemon het volgende:
Nou je leest 't TS. De experts alhier weten precies hoe deze procedure werkt, dus je bent fucked.
Maakt niet uit wat iemand roept die dicht op het vuur zit, 'zo werkt het nou eenmaal'

:')
Ik zie je posts niet over het hoofd hoor, thanks voor het meedenken.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:20:51 #39
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185791209
Dus als je iemand niet mag kan je dit gewoon met ze uithalen? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185791294
En als je het er nou bij laat zitten en gewoon een ander voor jouw kosten op laat draaien? Op het moment dat je dan geen internet hebt weet je genoeg en kun je Telfort opnieuw bellen.
pi_185791344
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
En als je het er nou bij laat zitten en gewoon een ander voor jouw kosten op laat draaien? Op het moment dat je dan geen internet hebt weet je genoeg en kun je Telfort opnieuw bellen.
Behalve dat ik dus niet aan zie komen wanneer het opgezegd wordt, opeens merken dat ik geen internet heb zit ik niet echt op te wachten. Voor Telfort me weer aan heeft gesloten ben ik zo een paar weken verder.
Lennon.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:40:58 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185791492
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:30 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Behalve dat ik dus niet aan zie komen wanneer het opgezegd wordt, opeens merken dat ik geen internet heb zit ik niet echt op te wachten. Voor Telfort me weer aan heeft gesloten ben ik zo een paar weken verder.
Plus dat je huidige modem vast niet op die nieuwe aansluiting gaat werken...
Dum de dum
pi_185791521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:40 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Plus dat je huidige modem vast niet op die nieuwe aansluiting gaat werken...
Ik krijg vast een nieuwe modem in de post binnenkort, dus dat moet nog wel goedkomen
Lennon.
pi_185791547
Misschien kan je zelf nog een keer overstappen :) dan moet Telfort je weer aannemen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:46:00 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_185791593
Krijg déjà vu van Planet en KPN "help"desks rond 2000 van dit topic.
Sterkte TS, en de groeten van Kafka. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:48:15 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185791633
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:42 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik krijg vast een nieuwe modem in de post binnenkort, dus dat moet nog wel goedkomen
Behalve als ze dat 'in de winkel' alvast hebben meegekregen :)

Hoeven trouwens niet eens buren van je te zijn, 1 cijfer of letter in de postcode en daar ga je
Dum de dum
pi_185795303
In het verleden "moest" jouw provider inderdaad klakkeloos meewerken met de overname door een andere provider. Dit heeft te maken met nummerbehoud. Dit is geregeld in:

Artikel 4.10 Telecommunicatiewet

Maar sinds 21-06-2018 is het beleid van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) die hierop toeziet veranderd.

Beleidsregel nummerportabiliteit in verband met ongewenste overstap
Artikel 2
Bij de toepassing van artikel 4.10 van de Telecommunicatiewet houdt de Autoriteit Consument en Markt er rekening mee dat de rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst, bedoeld in het eerste lid, onderdeel a, van dat artikel, betekent dat de abonnee daadwerkelijk heeft ingestemd met de beëindiging.


Artikel 3
1. De Autoriteit Consument en Markt houdt er rekening mee dat gerede twijfel over de rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst kan meebrengen dat de latende aanbieder de overnemende aanbieder verzoekt om aan te tonen dat sprake is van een rechtsgeldige beëindiging van de overeenkomst, voordat hij gevolg geeft aan artikel 4.10, eerste lid, onderdeel a, van de Telecommunicatiewet.
2. Van gerede twijfel als bedoeld in het eerste lid is in ieder geval sprake als de latende aanbieder aangeeft dat hij:
~~ a. een klacht van de abonnee heeft ontvangen, waarin de abonnee aangeeft dat hij niet heeft ingestemd met de beëindiging van de overeenkomst of dat hij daarmee heeft ingestemd naar aanleiding van een misleidende voorstelling van zaken door de overnemende aanbieder;


In eerste instantie moet je dus inderdaad bij je eigen provider zijn.

Als consument kun je gratis contact opnemen met de ACM via Consuwijzer. Zij kunnen jouw advies geven over wat je moet doen om de overname te stoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 22-03-2019 23:12:57 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:55:50 #48
75556 erkel
back from Dagestan
pi_185795441
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:19 schreef BitterLennon het volgende:

[..]

Ik zie je posts niet over het hoofd hoor, thanks voor het meedenken.
Dat doe je wel, want je voert zijn advies niet uit. Het enige adres waar je moet gaan klagen is Telfort. Zij kunnen voor jou aangeven dat je niets wilt weten van een 'lijnkaping'. Dit staat ook zo in jouw brief/email.
Weisst
  PR/Manusje van alles vrijdag 22 maart 2019 @ 23:32:24 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185796124
Essent was ooit wel wakker en draaide een overstap naar Eneco terug toen mijn nieuwe onderbuurman klant werd bij die toko. Eneco had de verkeerde meternummers gepakt. Ik kreeg een e-mail met het hele verhaal en dat ze het gelijk terug hadden gedraaid en dat mijn contract gewoon volgens oude afspraken en data weer van kracht was.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185801133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende: Ik kreeg een e-mail met het hele verhaal en dat ze het gelijk terug hadden gedraaid en dat mijn contract gewoon volgens oude afspraken en data weer van kracht was.
Dat kan ook nog een dingetje worden als je niet op tijd actie onderneemt. Moet je opnieuw aanmelden en zit je met een nieuwe contractvorm die duurder of met minder mogelijkheden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')