Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: ''We werken niet samen met racisten, fascisten, etc.'' Hoe minder 'slecht' de partij met andere meningen, hoe moeilijk het zal zijn om -met een democratisch masker op- ze buiten de onderhandel-deur te houden .quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het is een van de redenen waarom ze naarstig op zoek zijn naar een legitiem excuus: we werken niet samen met racisten, fascisten, etc.
(In dat opzicht wellicht niet zo slim dat Baudet met termen als Boreaal loopt te oreren, maar goed..)
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
Proxy van de lobby lijkt het op ja. Ergo de leegheid van haar lijstduwers. Het zijn bemiddelaars en managers die de wens van de lobbyisten (en EU) in de kamer proberen te verkopen als die van de achterban.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uiteraard zoeken ze excuses. Ze staan voor schijt aan de burger, zie basisbeurs, referenda en al die gekkigheid.
Nee, uit zijn verhaal van gisteren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat de ophef over 'boreaal' om het fragment uit deze speech waarin een pleidooi voor openheid en tegen xenofobie wordt gehouden?
Kartel heeft een negatieve connotatie, maar dat is natuurlijk ook de reden waarom jij die term in deze context gebruikt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
Zie boven.quote:Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv).
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, 'speech' van gisteravond. In de context van dat ook wel interessant misschien.
En wie is wij de Nederland dan precies? De in de voortuin bierdrinkende tokkie? Of de overwerkte zakenman op de Zuidas? Wellicht de Turkse snackbarhouder? Of de Chinese snackbarhouder? Of bedoel je de dorpse boer? Of de Amsterdamse gaypridebezoeker? Nee, toch de gemeenteschreeuwers in Geldermalsen? Je hebt ook nog de radicale biblebeltchristen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
We moeten waken dat wij de Nederlander straks niet meer bestaan.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
Je lijkt te denken dat coalitievorming niet meer is dan wat zeteltjes bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht overigens:
Zuid Holland -> FvD, VVD, CDA en PvdA
Noord Holland -> FvD, GL, VVD en CU
Noord-Brabant -> VVD, FvD, CDA en Lokaal Brabant
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Linkje? Wil ik wel even terugkijken.
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat samenwerken vanuit de D66 en dergelijke dat nemen we ook met een korrel zout. Die sluiten meteen partijen uit etc oftewel wij-werken-alleen-samen-als-het-ons-bevalt. Schijnsamenwerking.
Dat aftreden kwam ter sprake na haar walgelijke act omtrent het referendum niet waar?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef archito het volgende:
[..]
FvD eist het aftreden van Ollongren om samen te werken. Wat dacht je dan dat D66 zou doen?
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit referendum??quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:46 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Precies, maar dát is de juiste analyse, niet dat gezemel over polderen en 'het systeem'. Er is een 'ideologische' meerderheid, of kartel naar gelang het perspectief.
[..]
Vanzelfsprekend. Er zullen vast punten zijn waar de FvD wel degelijk water bij de wijn zal willen/kunnen doen (zoals ze nu ook gewoon met moties meestemmen), maar zo zijn er ook fundamentele overtuigingen die geen ruimte laten voor 'samenwerking' - temeer die ruimte er aan de overkant ook niet is (EU bv). Politiek behelst meer dan 'managen'; het is een plek waar diametraal tegenovergestelde overtuigingen elkaar tegen kunnen komen.
Ik hoop dat de FvD op z'n best als contragewicht kan fungeren; beter als de PVV dat 'probeerde'.
Nee dat doe je nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Was de fundamentele overtuiging niet dat mensen zelf moeten beslissen over de EU middels nexit??
Ik begrijp dat die overtuiging inmiddels is gewijzigd naar mensen mogen zelf kiezen zolang ze maar leave kiezen......
Heel veel andere opties zijn er niet echt, en ik had D66 erbij gedaan als ze niet zo openlijk anti-FvD waren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat GL met FvD én VVD gaat?
Ja, hmf, The Post Online, wat moet ik daar nu weer mee. Ik oordeel liever zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Onderaan staat het filmpje.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Die heb ik niet voor je, wel deze aardige analyse; https://tpo.nl/2019/03/21(...)-overwinningsspeech/ (conclusie is scherp).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |