abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185767750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je zegt bijna 50% komt van PVV.
Ga je nou net zo selectief lezen als je grote leider? Quote mijn bericht waarin ik beweer dat 50% van de PVV gekomen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185767767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).
pi_185767776
Kijk die gast op Twitter losgaan tegen Ancilia (die geen fan is van FvD) maar die het wel snapt

https://twitter.com/kilianhekhuis/status/1108645811267751936
pi_185767784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Denk je dat zij die om de haverklap van partij ('moeten') wisselen elke keer weer optimistisch weten te zijn? Ik betwijfel het. Degene die Baudet een heldenstatus toeschrijven zijn volgens mij vooral de jonkies.
Klopt.

Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185767799
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

Maar een groot deel van de kiezers is gisteren bij FvD uitgekomen omdat zij verandering verwachten (tegen beter weten in, beseffen zij zelf ook). Men geeft Forum een kans en gaat binnenkort weer een deurtje verder als dromen niet worden waargemaakt.
Dat is van alle tijden of denk je niet dat VVDers nooit overstappen en dergelijke? Iedereen stemt voor eigen belang.
pi_185767800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:06 schreef Poepz0r het volgende:
Kijk die gast op Twitter losgaan tegen Ancilia (die geen fan is van FvD) maar die het wel snapt

https://twitter.com/kilianhekhuis/status/1108645811267751936
:') die Kilian Hekhuis praat wel erg stoer voor een brilsmurf.
pi_185767804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die mag geen mening hebben? NPO mag toch ook een mening hebben (die overigens enkel links is).
Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.

Laten we alleen niet doen alsof hij een objectieve kijk biedt op zaken. Dat stuk was geschreven door een FvD-fanboy. En dat mag, maar laten we dat op z'n minst benoemen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:08:43 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185767806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze man is Bart Nijman. Je weet wel, de man achter Geenstijl, het blogje dat je bijna kunt beschouwen als het officiële partijkanaal van het FvD.
Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:09:08 #284
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767814
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Cattivo het volgende:

[..]

:') die Kilian Hekhuis praat wel erg stoer voor een brilsmurf.
Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.
pi_185767816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, Nijman mag altijd en overal z'n mening uiten.

Laten we alleen niet doen alsof hij een objectieve kijk biedt op zaken. Dat stuk was geschreven door een FvD-fanboy. En dat mag, maar laten we dat op z'n minst benoemen.
Dat mag jij vinden. Zelfs Anne Fleurtje neemt het voor FvD op (op Twitter) Kijk zo komen we ergens.
pi_185767821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt.

Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 16:11:44 ]
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 16:11:31 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185767841
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij heeft wel prima punten. Politiek begrijpt niet waarom men vertrouwen in hun kwijtraakt. A zeggen en B doen, dat werkt niet meer. Of zijn argumenten allemaal hout snijden even daargelaten.
Zonder compromispolitiek is dit land onbestuurbaar.
pi_185767856
Theodor Holman ©Wolff
'Dames en ­heren, Amsterdammers, ik sta hier om u gerust te stellen. Er is veel gebeurd gisteravond met de verkiezingen. Mocht u vragen hebben, dan zou ik die graag horen. Maar eerst een advies: laten we vooral de rust bewaren... Die mevrouw daar, u mag eerst."

"Mijnheer Holman, ik ben nog erg geschokt, denkt u dat er nu binnenkort weer concentratiekampen komen?"

"Laat ik dit zeggen. Ik ken de heer Baudet een beetje, en ik geloof niet dat zijn eerste prioriteit ligt bij het openen van concentratiekampen. Ik heb daar op de sociale media wel berichten over gelezen, maar die moet ik toch nepnieuws noemen... Die jongeman, hier vooraan..."

"Mijn naam is Govert Mijdrecht. Ik ben erg bang dat de publieke omroep van alles de schuld zal krijgen, en... en...nou ja, wat denkt u?"

Ik ken de heer Baudet enigszins en nee, die jaren dertig komen niet terug

"Kijk Govert. De publieke omroepen hebben inderdaad een zeer, zeer kwalijke rol gespeeld. Er is geen dag voorbijgegaan of Baudet is ernstig beschimpt. En het is natuurlijk heel raar dat zo iemand als Matthijs van Nieuwkerk, met zijn salaris van vier ton dat door u wordt betaald, verschillende mensen keer op keer kritiekloos gelegenheid geeft om Baudet van alles te beschuldigen."

"Ik denk ook dat de heer Baudet daar behoorlijk kwaad over is... Dat lijkt mij terecht... En ja, ik denk dat hij de publieke omroepen wil aanpakken. Maar niemand kijkt toch meer zoveel tv en voor muziek en nieuws kunnen we de publieke omroep ook missen...Dus maak u geen zorgen... Die mevrouw daar op rij drie."

"Ik heb sinds de exitpolls moeten huilen. Ik denk dat de jaren dertig van de vorige eeuw terugkomen..."

"Ook tegen u kan ik zeggen: ik ken de heer Baudet enigszins en nee, die jaren dertig komen echt niet terug. Echt niet."

"Maar Trump en zo... En nu Thierry... En dan de gele hesjes en Orbán... Ik moet huilen. Waar is de empathie?"

"Mevrouw... Nog even een tegen­vraag: waar was de empathie bij de pers die zo tegen hem tekeerging?

"Maar ik ben zo bang, mijnheer Holman..."

"Niet bang zijn, mevrouw. Er zullen misschien wel een paar zaken veranderen. Maar niet veel... Wat hebt u gestemd, als ik vragen mag?"

"GroenLinks, mijnheer Holman."

"Oeps! Daar schrik ik erg van. Daar krijg ik het behoorlijk benauwd van.... Eng! Bent u communist of zo?"
pi_185767857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Poepz0r het volgende:
Iedereen stemt voor eigen belang.
Iedere VVD-er (die naar FvD) overstapt misschien. Ik heb nog nooit in mijn (directe) eigenbelang gestemd.
pi_185767865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.

Ook het FvD ontkomt daar niet aan als de partij ooit wil regeren.
pi_185767869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is wel erg relevant dat die man een bril heeft inderdaad.
voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:07 #292
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185767872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Cattivo het volgende:

[..]

voor de rest is het een smurf dus met bril is het een bril- smurf.
Waarvan akte.
  donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:13 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185767874
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.

Het is balanceren op een dun koord maar maatschappij verhardt en daar heeft politiek geen grip op voorlopig.
pi_185767880
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gelukkig maar, ik zit niet te wachten op Amerikaanse toestanden. Het compromis is het allermooiste van de Nederlandse politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185767881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kunt je afvragen of ze boodschap van het volk wel goed begrijpen. Het blijft lastig om een juiste partij te kiezen met elk hun eigen programma. Ene kiezer vindt A belangrijk waar andere kiezer op hun stemt voor B. Een van hun is niet blij als A wordt opgegeven voor B.

Het is balanceren op een dun koord maar maatschappij verhardt en daar heeft politiek geen grip op voorlopig.
+1
pi_185767885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is inherent aan ons politieke systeem. Partijen moeten soms B doen terwijl ze A hebben gezegd. Dat is een onvermijdelijk gevolg van het coalitiestelsel.

Ook het FvD ontkomt daar niet aan als de partij ooit wil regeren.
En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185767892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
Theodor Holman ©Wolff
"Kijk Govert. De publieke omroepen hebben inderdaad een zeer, zeer kwalijke rol gespeeld. Er is geen dag voorbijgegaan of Baudet is ernstig beschimpt. En het is natuurlijk heel raar dat zo iemand als Matthijs van Nieuwkerk, met zijn salaris van vier ton dat door u wordt betaald, verschillende mensen keer op keer kritiekloos gelegenheid geeft om Baudet van alles te beschuldigen."
Volgens mij moeten heel veel mensen eens een basislesje omroepbestel krijgen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185767894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan komt er over een aantal jaar weer een nieuwe FvD/PVV waar men als een schaap achteraan loopt.
Of een nieuwe GroenLinks (CPN) of een nieuwe CDA etc etc etc
pi_185767897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 16:09 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik denk dat ze verwachten dat als (1) Baudet het voor het zeggen krijgt (2) verandering gerealiseerd zal worden. Het probleem is dat ze weten dat het eerste niet zal gebeuren en het tweede niet bij de overige partijen.
Baudet kan net zo min radicale veranderingen realiseren als Klaver dat zou kunnen. Regeren in Nederland betekent compromissen sluiten. Dat is ook voor Baudet de realiteit op het moment dat hij premier hoopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')