Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat Ollongren jarenlang de topambtenaar was van Rutte tijdens zijn eerste kabinet? Uiteraard weet je dat, want jij bent goed ingelezen.
[..]
[i]1978-1984: Vernieuwd Secundair Onderwijs, Heilig Grafinstituut Turnhout (België)
1984-1989: Beleids- en Bestuurswetenschappen, Katholieke Universiteit Nijmegen
Ingrid van Engelshoven wordt in 2010 wethouder Onderwijs en dienstverlening voor D66 in de gemeente Den Haag. Vanaf 2014 tot 2017 is ze wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Onderwijs en Jeugd in Den Haag.
Lijkt me aardig wat ervaring rondom onderwijsbeleid. Bestuurservaring is wat anders dan voor de klas staan.
[..]
Ah, jij denkt dat de CEO's van Shell, Unilever enz. zich opgewerkt hebben van de postkamer?
Scheelt slechts 20%quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed gelezen. Ik ook. Wat is je punt?
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
Lees anders nog een keer mijn bericht en vertel me wat er niet klopt:quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna 50% daarvan komt van de PVV (geen coalitie) en mensen die bij de TK-verkiezingen al voor FvD stemden. Nog geen 30% is daadwerkelijk overgelopen van de coalitie.
https://nos.nl/artikel/22(...)-van-pvv-en-vvd.html
Mijn koopkracht is anders wel gestegen. Zonder toeslagen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
Ik heb veel ervaring in de zorg en in de zorg is er niks beroerder dan een manager die net van de werkvloer komt. Levert altijd chaos op. Een 'beroepsmanager' uit het bedrijfsleven is veel beter.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
Die van mij ook. Boks ouwe.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is deels waar. Al is het wel zo dat mijn koopkracht dit jaar duidelijk is gestegen dankzij stijgende toeslagen en lagere IB, dus de overheid heeft wel invloed (en dit kabinet een positieve).
Het is tijd om te luisteren naar wat Forum wil. Wat de kiezer wil.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het werkt volgens mij ook averechts. Zoals eerder Jinek en DWDD al niet meehielpen.
Je ziet in veel landen met een tweepartijenstelsel vaak al gewoon een slingerbeweging. Partij A mag het even proberen. Alles is de schuld van partij A, dus partij B wint. De utopie is nog steeds niet bereikt, dus allemaal de schuld van partij B en partij A mag het dus weer proberen. Herhaal ad infinitum.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is een feitelijke vaststelling. Je ziet het aan de peilingen. De inkt op het regeerakkoord is amper droog, of een of meerdere coalitiepartijen zijn al een lading virtuele zetels kwijtgeraakt. Ik vrees dat de kiezer er verstandig aan doet zijn of haar verwachtingen bij te stellen en moet accepteren dat politiek nooit jouw leven beter gaat maken. Dan moet je vooral zelf doen.
Aha, dus jij dacht, ik stem nu op iemand die totaal geen politieke of bestuurlijke ervaring heeft?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop. Geen ervaring in het veld. Bestuurservaring is allemaal prachtig, maar dat snij ik nu net aan. Ze weten heel goed te managen helemaal eens, maar ze hebben vaak geen flauw benul wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. Logisch ook, daar komen ze niet.
Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik erger me kapot aan bekend Nederland dat kiezers van FvD belachelijk maken.
Het is natuurlijk ook geen garantie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Monolith het volgende:
Ervaring in het veld is ook een beetje een illusie. Plasterk was toch ook wel dramatisch op OCW ondanks zijn behoorlijke staat van dienst als academicus.
Ah oké, ik hoopte op dezelfde tafel als dinsdagquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Prem (en de andere gasten van dinsdag) zouden komen maar zitten voorlopig niet tussen de aankondigingen.
Het kan dan wel hun werk zijn dat wil niet zeggen dat ze dat ook doen. Ze verdiepen zich vooral in hun politiek belang en praten een andere politiek belanghebbende na. Daarnaast is verdieping niet genoeg, of je doorgrondt de materie volledig om tot een eigen oordeel te komen of je maakt een grove inschatting. Een gedeeltelijk begrip leidt niet tot een beter oordeel dan een grove inschatting op hoofdlijnen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat het voor kamerleden hun werk is om zich te verdiepen in de materie. En de gemiddelde burger niet verder komt dan "een avondje googelen".
Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag en de EU klaagt nog steeds over slagkracht terwijl het om de haverklap een lidstaat iets oplegt waar het tegen is en vooral zelf de ene crisis na de ander creeert.quote:'Gebleken' nog wel, heb je daar een bron voor?
Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bekijk het eens anders. Je koopkracht is niet gestegen. Je bent geholpen door middel van toeslagen. Zo lust ik er ook nog 5 natuurlijk.
Die toeslagen moeten ook ergens vandaan komen, oftewel rommelen met cijfers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je koopkracht stijgt door hogere toeslagen of door minder belasting te betalen?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan. Er is ook een grote groep waarbij dat niet zo is helaas.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Mijn koopkracht is fors gestegen en daar zijn geen toeslagen aan te pas gekomen (daar heb ik namelijk geen recht op). Het is een combinatie van belastingverlaging en salarisverhoging.
Ik zal mijn vraag herhalen: heb je ook daadwerkelijk een bron? #herkennepnieuwsquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn al problemen met de wet op de inlichtingendienst gemeld, zoals die voorspeld waren. Er zin ook als problemen met het Oekraine verdrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |