Maar dat we alles en iedereen binnenhalen is dus niet waar. Moest vanavond een FvD-stemmer nog uitleggen dat het kabinet/de EU in 2015 de Turkije-deal heeft gesloten waardoor de vluchtelingenstroom fors is geslonken. Maar hij beweerde stellig dat er nog steeds evenveel asielzoekers binnenkomen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wat is er op tegen om in iedergeval kritischer te kijken naar wie er binnenkomt? Op dit moment halen wij alles en iedereen binnen in aantallen waarop wij niet berekend zijn waardoor we mensen in onzekerheid laten en niet de optimale begeleiding kunnen geven die we zouden moeten geven.
Dan beter een (veel) kleiner aantal mensen toelaten maar deze wel beter ondersteunen.
Mijn hemel...quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je boos over worden, maar daar heeft de zelfstandige niets aan. Tijd dat links ook weer solidair gaat worden met de kleine ondernemer, in plaats van hem of haar te zien als een grote bedreiging voor de eigen arbeider.
Wat heeft het een met het ander te maken in deze precies? Je lijkt wel een dolle stier met je blinde haat op rechtse partijenquote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel...![]()
Ik weet meteen weer waarom ik een gruwelijke afkeer heb van rechts... De huichelarij... niet te verzinnen.
Oke man, even goede vrienden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel...![]()
Ik weet meteen weer waarom ik een gruwelijke afkeer heb van rechts... De huichelarij... niet te verzinnen.
"de kleine ondernemer"quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel...![]()
Dit gaat op bij alle partijen. Genoeg dames die op Jesse stemmen vanwege zijn leuke koppie.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken meerdere apolitieke figuren die plots FvD stemmen en vervolgens het idee hebben dat ze er goed over na hebben gedacht.
Prima hoor. Snap het ook wel. Is hipper dan PVV stemmen.
Dat blijft een grove leugen. De stroom slonk fors dankzij Hongarij & co. Dankzij de deal slonk de daardoor ontstane ophoping in Griekenland. Overigens moet je de cijfers er nog maar even op na slaan wb totale migratie t/m 2017.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
Maar dat we alles en iedereen binnenhalen is dus niet waar. Moest vanavond een FvD-stemmer nog uitleggen dat het kabinet/de EU in 2015 de Turkije-deal heeft gesloten waardoor de vluchtelingenstroom fors is geslonken. Maar hij beweerde stellig dat er nog steeds evenveel asielzoekers binnenkomen.
Tsja, dat zegt mij weer genoeg.
Het stoppen van de NGO's heeft meer teweeg gebracht.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat we alles en iedereen binnenhalen is dus niet waar. Moest vanavond een FvD-stemmer nog uitleggen dat het kabinet/de EU in 2015 de Turkije-deal heeft gesloten waardoor de vluchtelingenstroom fors is geslonken. Maar hij beweerde stellig dat er nog steeds evenveel asielzoekers binnenkomen.
De Turkije-deal werkt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:18 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat blijft een grove leugen. De stroom slonk fors dankzij Hongarij & co. Dankzij de deal slonk de daardoor ontstane ophoping in Griekenland. Overigens moet je de cijfers er nog maar even op na slaan wb totale migratie t/m 2017.
Nee, snap het volkomen. Een stem op FvD lijkt verstandiger en intelligenter. PVV is immers voor Tokkies; FvD voor kiezers die hun verstand gebruiken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:18 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dit gaat op bij alle partijen. Genoeg dames die op Jesse stemmen vanwege zijn leuke koppie.
Daarnaast zijn de standpunten van het FvD ook stuk genuanceerder dan die van de PVV en daarbij nog een gigantisch verschil; de PVV opgezet op een manier waarop Geert de absolute macht heeft binnen de partij.
Ik snap dat jij de PVV en FVD graag in dezelfde hoek duwt omdat dit jou beter schikt.
Eerder een gezonde afkeer. Dat men eerst de hele zaak afbreekt, en vervolgens het linkse partijen kwalijk neemt niet met die afbraak mee te willen gaan, en dat het zelfs nog beter zou zijn voor iedereen, zeker die oh zo gelukkige 23-jarige flexer/jobhopper/zpp'er, om dat rechtse beleid gewoon door te zetten, spreekt van een ongekende infantiliteit dan wel huichelarij.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat heeft het een met het ander te maken in deze precies? Je lijkt wel een dolle stier met je blinde haat op rechtse partijen
quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, de grenzen in Oost-Europa werken. (Welke verfoeit werden door W-Europese leiders). Dat zijn niet de grenzen van de partijen die zich zogenaamd 'inspannen om ongewenste immigratie in te perken'. Die partijen lieten de nakomende jaren juist gigantische aantallen migranten binnenstromen, roepen op tot nóg meer migratie (van 50k tot een miljoen) en tekenende daarom ook nog eens het marrakech-verdrag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:23 schreef KoosVogels het volgende:
De Turkije-deal werkt.
Maar dat is nog niet eens het punt. De deal laat zien dat ook andere partijen zich inspannen om ongewenste immigratie in te perken. Sterker nog; deze werden hierom bedreigtdDe internationale praktijk is echter weerbarstiger dan FvD-stemmers lijken te denken. Zelfs al haalt Baudet honderd zetels: dan nog kan hij niet voorkomen dat er mensen binnenkomen.
Tja, ze zullen het op een of andere manier moeten verkopen natuurlijk...quote:
Heel veel mensen schijnen te denken dat sociaal afbraakbeleid links is en dat rechtse partijen de belangen van 'de gewone man' ideologisch het best behartigen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eerder een gezonde afkeer. Dat men eerst de hele zaak afbreekt, en vervolgens het linkse partijen kwalijk neemt niet met die afbraak mee te willen gaan, en dat het zelfs nog beter zou zijn voor iedereen, zeker die oh zo gelukkige 23-jarige flexer/jobhopper/zpp'er, om dat rechtse beleid gewoon door te zetten, spreekt van een ongekende infantiliteit dan wel huichelarij.
GS en co. willen natuurlijk volhouden dat een SP alleen opkomt voor de zogenaamde vastgeroeste 'shag-rokende' ambtenaar (altijd leuk trouwens, dat dedain, want daar horen ook docenten, brandweerlieden, soldaten en verplegers bij, maar dat kan de markt natuurlijk veel beter allemaal, en goedkoper). Verre van. Een SP strijdt voor een fatsoenlijke constructie en een fatsoenlijk loon voor iedereen die niet met een gouden lepel in z'n mik geboren is. Voor vaste banen waardoor ook aandacht en tijd besteed kan worden aan het stichten van een gezin.
GS en co. geloven nog in het maakbare sprookje van 'iedereen zzp'er', 'iedereen z'n eigen bedrijf'. De werkelijkheid leert anders. En als dat betekent dat veel mensen afhankelijk zijn van loon naar werken, dan dient de overheid dat te beschermen, niet te bemoeilijken. En zeker niet door oneerlijke concurrentie aan te moedigen.
Ik heb thuis zo'n zzp-horige op de bank zitten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, ze zullen het op een of andere manier moeten verkopen natuurlijk...
Horige of dagloner klinkt wat anachronistisch.
Oh ik ben nu meteen bekeerd. Ga me meteen aanmelden bij de VVD.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb thuis zo'n zzp-horige op de bank zitten.
Ze voelt zich geen zielig slachtoffer, dus ongeschikt als SP-stemvee.
Tsja, dat is internationale politiek, beste jongen. Je kunt Turkije wel de vinger geven, maar dan weet je dat ze vluchtelingen door blijven sturen. Je kunt een muur plaatsen, maar dan zoeken ze andere doorgangen en heb je een crisis aan de grens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:26 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Erg sociaal van ons ja. Geld geven aan Turkije voor nieuwe wapens zodat ze bij de grens op vluchtelingen kunnen knallen en een mooie hekken met scheermessen heeft kunnen neerzetten.
Om hier inhoudelijk op in te gaan moet ik even weten naar welke cijfers jij kijkt want vaak wordt er ook verschil gemaakt tussen illegale migraten en migraten die door de afspraak legaal het land binnenkomen. Die tweede groep wordt dan vaak ook niet meegenomen maar daarvoor moet ik dus jouw bronnen weten
Ben ook benieuwd waar hij beweerde de instroom nog steeds evenhoog is, want dat is bullshit.
We werden overvallen door de crisis in Syrië en hadden daar geen antwoord op. De Turkije-deal in combinatie met maatregelen in Oost-Europa hebben de instroom ingeperkt. En dat is ook wat de regeringspartijen wilden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:26 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, de grenzen in Oost-Europa werken. (Welke verfoeit werden door W-Europese leiders). Dat zijn niet de grenzen van de partijen die zich zogenaamd 'inspannen om ongewenste immigratie in te perken'. Die partijen lieten de nakomende jaren juist gigantische aantallen migranten binnenstromen, roepen op tot nóg meer migratie (van 50k tot een miljoen) en tekenende daarom ook nog eens het marrakech-verdrag.
Inmiddels blijkt het Marrakesh-pact juridisch bindend. Dit is uitgelekt. De zoveelste leugen van de klassieke machtspartijen werd lelijk ontmaskerd.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Marrakesh-pact wordt omgeven door leugens, verspreid door partijen die er baat bij hebben het beeld te schetsen dat het kabinet de halve wereld hierheen wil halen.
Ik pink even een traantje weg om zoveel empathie. Waar je uitstraalt het liefst in een tijdsmachine te stappen om in de jaren '70 of '80 uit te komen (met een miljoen arbeidsongeschikten en mensen die zich lieten afkeuren omdat dit voor werkgever en werknemer aantrekkelijker was dan het contract beëindigen) zal dit verhaal niemand gaan helpen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
GS en co. willen natuurlijk volhouden dat een SP alleen opkomt voor de zogenaamde vastgeroeste 'shag-rokende' ambtenaar Verre van. Een SP strijdt voor een fatsoenlijke constructie en een fatsoenlijk loon voor iedereen die niet met een gouden lepel in z'n mik geboren is. Voor vaste banen waardoor ook aandacht en tijd besteed kan worden aan het stichten van een gezin.
GS en co. geloven nog in het maakbare sprookje van 'iedereen zzp'er', 'iedereen z'n eigen bedrijf'. De werkelijkheid leert anders. En als dat betekent dat veel mensen afhankelijk zijn van loon naar werken, dan dient de overheid dat te beschermen, niet te bemoeilijken. En zeker niet door oneerlijke concurrentie aan te moedigen.
Wijken inderdaad ook een beetje af van het punt maar als ook andere partijen dat willen dan is er dus geen issuequote:Op woensdag 20 maart 2019 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat is internationale politiek, beste jongen. Je kunt Turkije wel de vinger geven, maar dan weet je dat ze vluchtelingen door blijven sturen. Je kunt een muur plaatsen, maar dan zoeken ze andere doorgangen en heb je een crisis aan de grens.
Maar nogmaals, dat is het punt niet eens. Ook andere partijen zitten niet te wachten op de instroom van kansarme immigranten.
En ja, wat die man zei is bullshit. Welkom in het brein van een ongeinformeerde FvD-stemmer.
Moet je doen, Nederland is onlangs weer een plekje gestegen op de Happiness-index.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik ben nu meteen bekeerd. Ga me meteen aanmelden bij de VVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |