abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185909490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zelfs rotzooien met teksten doen ze slordig :R
Ik deed zo'n 2 jaar geleden mijn laatste investering bij KoM, de eerste tijd nog heel wat pitches gelezen, maar het laatste jaar kost het me geen enkele moeite meer om dit achterwege te laten.
pi_185909989
Aankoop bedrijfspand met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19595
Zaterdagavond gaat deze live
Men koop het pand voor een bedrag van 267k onder de marktwaarde?
pi_185910152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:34 schreef impact9 het volgende:

[..]

Heeft iemand nog de originele tekst bij het kopje "zekerheden".
Er wordt verwezen naar appartementEN maar slechts naar 1 adres?
Stonden er eerder niet 2 adressen vermeld?

In de update vermelden ze ook dat het over slechts 1 appartement gaat?
Op 16-3 was dit de tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had daarvoor nog geen tijd gehad om de boel binnen te halen. Ik zie hier al een verschil tussen beknopte en details met betrekking tot de genoemde appartementen.
pi_185910356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij wordt opnieuw geplaatst, maar zonder de zekerheid van de hypotheek.
Ok helder, stond er nog iets bij wanneer het bedrag overgemaakt word?
pi_185910489
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 05:26 schreef djh77 het volgende:
Aankoop bedrijfspand met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19595
Zaterdagavond gaat deze live
Men koop het pand voor een bedrag van 267k onder de marktwaarde?

De laatste tijd doe ik steeds meer in vastgoed merk ik. Er komt ook steeds meer aanbod. Ik heb wel moeite met looptijden van 120 maanden, dus ik laat deze van GvE gaan. Ik pak liever de nieuwe van WvjG mee, die is 1e hypo, 6% en een LTV van 65 voor mij aantrekkelijker.
https://waardevoorjegeld.nl/project/Groningenweg_Gouda
pi_185910772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:41 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Op 16-3 was dit de tekst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had daarvoor nog geen tijd gehad om de boel binnen te halen. Ik zie hier al een verschil tussen beknopte en details met betrekking tot de genoemde appartementen.
De tekst die ik op 23-2 heb opgeslagen is toch nog wat meer expliciet:

SPOILER
De 'beschrijving eerste hypothecaire inschrijving' is hetzelfde qua tekst 1e alinea
pi_185911100
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef CFrealist het volgende:

[..]

De laatste tijd doe ik steeds meer in vastgoed merk ik. Er komt ook steeds meer aanbod. Ik heb wel moeite met looptijden van 120 maanden, dus ik laat deze van GvE gaan.
Ik vind 'm juist heel aantrekkelijk vanwege die 120 maanden in combinatie met volledige annuïtaire aflossing. Lekker rustige belegging die jaar na jaar steeds veiliger wordt en waar je niet naar om hoeft te kijken.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat dit toch wel conjunctuurgevoelige bedrijf in de lucht blijft ;) . Iets meer eigen vermogen was wel prettig geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 29-03-2019 09:09:58 ]
Pecunia non olet
pi_185911502
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:29 schreef LorneMalvo het volgende:
De tekst die ik op 23-2 heb opgeslagen is toch nog wat meer expliciet:

Duidelijk, ik stuur een mail om mijn overeenkomst per direct te ontbinden.

Voor mij is ook het punt bereikt dat dit maar naar de toezichthouder moet. Kan niet, mag niet. Tel hierbij de niet gevestigde zekerheden uit pitches uit het verleden en KOM moet zijn deuren maar sluiten..

[ Bericht 2% gewijzigd door Frandderouw op 29-03-2019 10:02:56 ]
pi_185912049
Ik kan niet snappen hoe KoM deze fout weer kan begaan. Al hadden ze bij voorbaat al gezegd dat er maar één appartement gevestigd zal worden, waren ze sowieso aan het volledige investeringsbedrag gekomen. Deze appartementen worden minimaal voor 5 ton verkocht. Hoe kan KoM het dan weer zo vreselijk verpesten voor hun investeerders en zichzelf. Dit zou wel is het einde van KoM kunnen betekenen.

Vanmorgen is er een mail uitgegaan of ze daadwerkelijk de twee appartementen hebben gevestigd. Zeer benieuwd wat er in de akte zal staan die we waarschijnlijk vanmiddag te zien krijgen. Als KoM slim is en nog de kans hebben om de akte niet te tekenen, is dit nog hun kans om dat te doen vandaag. Ze zijn in ieder geval gewaarschuwd.
pi_185912683
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:03 schreef obligataire het volgende:
Voorwaarde is natuurlijk wel dat dit toch wel conjunctuurgevoelige bedrijf in de lucht blijft . Iets meer eigen vermogen was wel prettig geweest.
De hoge taxatie t.o.v. aanschafprijs en de flinke toename van vlottende activa en passiva geven me ook te denken. Ik had iets meer stabiliteit in de cijfers verwacht bij een bedrijf van deze omvang.
pi_185913189
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

De hoge taxatie t.o.v. aanschafprijs en de flinke toename van vlottende activa en passiva geven me ook te denken. Ik had iets meer stabiliteit in de cijfers verwacht bij een bedrijf van deze omvang.
Ja, je vraagt je af hoe 2017 en 2018 zo kunnen verschillen qua resultaat. 2017 Was ook niet bepaald een crisisjaar.
Pecunia non olet
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:55:49 #213
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185913399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ze belden je?
Ja, ging wat fout in de aanmelding.
Nu is alles correct, en mijn test investering van 10 euro is ontvangen :)
pi_185915060
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 10:16 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Ik kan niet snappen hoe KoM deze fout weer kan begaan. Al hadden ze bij voorbaat al gezegd dat er maar één appartement gevestigd zal worden, waren ze sowieso aan het volledige investeringsbedrag gekomen. Deze appartementen worden minimaal voor 5 ton verkocht. Hoe kan KoM het dan weer zo vreselijk verpesten voor hun investeerders en zichzelf. Dit zou wel is het einde van KoM kunnen betekenen.

Vanmorgen is er een mail uitgegaan of ze daadwerkelijk de twee appartementen hebben gevestigd. Zeer benieuwd wat er in de akte zal staan die we waarschijnlijk vanmiddag te zien krijgen. Als KoM slim is en nog de kans hebben om de akte niet te tekenen, is dit nog hun kans om dat te doen vandaag. Ze zijn in ieder geval gewaarschuwd.
Update: Net te horen gekregen dat er nog geen verstrekking heeft plaatsgevonden. Zullen ze dit zonder de waarschuwingen van investeerders dit ook hebben gedaan? Wordt vervolgd..
pi_185915753
KoM:
SPOILER
pi_185915861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Met een aanzienlijk hogere rente mag ik hopen 😉
:N
quote:
Er zal daarom een aangepast crowdfundproject op All4Funding geplaatst worden met een gewijzigde zekerheidsconstructie:
de tweede hypotheek zal als zekerheid komen te vervallen. Omdat Knorretje een éénmanszaak is, is mevrouw ook in privé hoofdelijk aansprakelijk voor deze lening. Dit maakt dat het voorstel nog steeds aantrekkelijk blijft voor investeerders.
pi_185915890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Beetje jammer weer...
pi_185916410
voedingsupplementen van een ex-top hockey-er op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Body-Vitamin-B-V-
pi_185916851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:17 schreef djh77 het volgende:
voedingsupplementen van een ex-top hockey-er op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Body-Vitamin-B-V-
Ze willen met het geld o.a. de voorraad van EUR 90.000 die ze al hebben verkopen (... dat is blijkbaar nog niet gelukt...)

Geeft mij niet veel vertrouwen
pi_185916957
Wat vinden jullie van dit (voor mij) twijfelgeval?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

• Al ruim 10 jaar bestaand bedrijf ^O^
• Jonge eigenaar dus heeft nog jaren de tijd om het terug te betalen :7
• Ik heb zo snel geen klachten over het bedrijf kunnen vinden :D
• Aangesloten bij Bouwgarant ^O^
• Fors leenbedrag van 75K :')
• Forse openstaande schulden echter daar zouden bezittingen van vergelijkbare waarde tegenover moeten staan… :G
Bedrijf zit in Volendam, daar heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee :@
• 12,5% bruto risicovergoeding O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 29-03-2019 15:56:54 ]
pi_185917295
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:51 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van dit (voor mij) twijfelgeval?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

• Al ruim 10 jaar bestaand bedrijf ^O^
• Jonge eigenaar dus heeft nog jaren de tijd om het terug te betalen :7
• Ik heb zo snel geen klachten over het bedrijf kunnen vinden :D
• Aangesloten bij Bouwgarant ^O^
• Fors leenbedrag van 75K :')
• Forse openstaande schulden echter daar zouden bezittingen van vergelijkbare waarde tegenover moeten staan… :G
Bedrijf zit in Volendam, daar heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee :@
• 12,5% bruto risicovergoeding O-)
Ik zal niet heel gauw in bouwbedrijven investeren, of ze moeten puike cijfers hebben en dat heeft deze niet. Bouwers hoppen van het ene naar het andere project waarbij ze nooit weten of en wanneer de stroom opdroogt....dit zijn de eersten die omvallen omdat ze geen reserves opbouwen in de goede tijd.
Pecunia non olet
pi_185917522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zal niet heel gauw in bouwbedrijven investeren, of ze moeten puike cijfers hebben en dat heeft deze niet. Bouwers hoppen van het ene naar het andere project waarbij ze nooit weten of en wanneer de stroom opdroogt....dit zijn de eersten die omvallen omdat ze geen reserves opbouwen in de goede tijd.
Dat is zeker waar echter de verwachting voor de korte termijn zijn voor de bouwbedrijven goed. Daarnaast doet deze man in o.a. spouwmuur isolatie iets wat momenteel ook erg actueel is.
pi_185917736
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is zeker waar echter de verwachting voor de korte termijn zijn voor de bouwbedrijven goed. Daarnaast doet deze man in o.a. spouwmuur isolatie iets wat momenteel ook erg actueel is.
Zeker waar. Zo kun je het ook zien.
Wat me tegenstaat is dat hij al 10 jaar actief is, in al die 10 jaar geen cent heeft weten te sparen in zijn bedrijf, maar nu wel iedere maand extra 2K rente/afl. voor de kiezen krijgt. Ben benieuwd of 'm dat gaat lukken.
Pecunia non olet
pi_185917791
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 16:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zeker waar. Zo kun je het ook zien.
Wat me tegenstaat is dat hij al 10 jaar actief is, in al die 10 jaar geen cent heeft weten te sparen in zijn bedrijf, maar nu wel iedere maand extra 2K rente/afl. voor de kiezen krijgt. Ben benieuwd of 'm dat gaat lukken.
En dat is ook weer waar O-)
Al met al toch weer moeilijk te beoordelen :@
pi_185918054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

(A4F/Knorretje)

Jammer, ik vond het een heel mooi project qua verhaal, ondernemer, rente en zekerheden. Zat niet voor niets heel gauw vol voor zo'n klein platform. De afwikkeling is ook weer keurig netjes.

Ik zal nog eens nadenken. Ik wil ze niet het vel over de oren trekken maar bij lagere zekerheid past nu eenmaal hogere rente. Ze kunnen altijd nog vervroegd aflossen als het allemaal lekker loopt.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')