abonnement Unibet Coolblue
pi_185784374
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar je gaat toch niet vertellen dat het geld al is uitgeboekt?
Yep, reden het is toch maar een 2e hypotheek. Komt wel goed. We hebben een verklaring van de 1e hypotheekhouder dat er een 2e recht gevestigd mag worden.
pi_185784462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Yep, reden het is toch maar een 2e hypotheek. Komt wel goed. We hebben een verklaring van de 1e hypotheekhouder dat er een 2e recht gevestigd mag worden.
Als de leningnummer geen krabbel zet gaat die 2e hypotheek inschrijving nooit gebeuren;)
Jammer dat ze wederom in hun oude patroon vallen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:14:19 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185784483
Waarom kijken jullie nog bij KoM dan? Ik kom er echt al een jaar niet meer. Sinds wiebke 2017.
pi_185784504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Yep, reden het is toch maar een 2e hypotheek. Komt wel goed. We hebben een verklaring van de 1e hypotheekhouder dat er een 2e recht gevestigd mag worden.
:(

Ik snap dan ook oprecht niet dat er nog steeds investeerders te vinden zijn die via KoM willen investeren.

KoM is tot op dit moment nog steeds het enige platform waar ik mee gestopt ben omdat de directie er echt de ballen verstand van heeft. Je zou toch verwachten dat ze zo langzamerhand door schade en schande wel wijs geworden zouden zijn maar ik begrijp hieruit dat dit niet het geval is.

Mijn laatste investering bij KoM is van de 2e helft 2016 en mijn laatste project loopt helaas pas begin 2023 af.

Pfff, wat zou ik blij zijn als ik van dit platform verlost ben.
pi_185785027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:16 schreef Jaco078 het volgende:
Wat vinden jullie van de kl**ne r*clame op NL INVESTEERT. zelfde verhaal als de varkensboer op collin: Deutsche Bank maant te vertrekken. 1e hypotheek. 6%. Jammer van de drempel van 1000 euro maar neem hem wel mee.

Over drempel van 1000 euro gesproken: het resort op Vastgoedinvesteren loopt nog niet heel hard.
Met het project van Vastgoedinvesteren is volgens mij niks mis behalve dat de rente laag is en dat is toch niet onbelangrijk. Ik vermoed dat dat de reden is dat Najade Resort maar heel langzaam gaat ( en nu al even stilstaat ).Procentje erbij en hij loopt denk ik wel vol. Het project van NLinvesteert probeer ik vanmiddag ook mee te nemen, vermoed dat die zo vol zit.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:48:35 #57
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185785962
quote:
Ziet er vrij goed en gezond uit qua financien.
Ik neem dat de HA ook het inkomen/ vermogen van de NYP en de andere panden betreft?
pi_185786043
quote:
https://www.pararius.nl/a(...)0/van-dishoeckstraat
Staat te huur per 21 maart voor ¤ 718,--.
pi_185786076
quote:
Vermoedelijk is dit hem:
https://ismmakelaars.nl/aanbod/appartement-met-berging
WOZ 80K
In combinatie met de 13K aflossing en rente niet onaardig.
pi_185786130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:48 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik neem dat de HA ook het inkomen/ vermogen van de NYP en de andere panden betreft?
Desondanks (?) is HA in dit geval van morele waarde volgens de pitch.
pi_185786180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef optrandje het volgende:

[..]

Desondanks (?) is HA in dit geval van morele waarde volgens de pitch.
Snap ik ook niet. Als je 5 appartementen bezit die zeg 70% gefinancieerd zijn, dan moet er toch wel 85k materiële waarde zijn.
pi_185786282
Met WOZ 80K en energielabel D wel te hopen dat de huurder niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
pi_185786296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:32 schreef djh77 het volgende:
KoM doet weer eens een KoMmetje. Er is nog geen hypotheek gevestigd van een project waarvan de financiering op 31 januari is verstrekt (lees: geld is uitgeboekt). Tot op heden is er echter geen hypotheek.
Een goede lezer had dit wellicht kunnen lezen in de pitch, maar ik dacht (wellicht ten onrechte) dat een hypotheek via de notaris wordt uitgeboekt.
[..]

Project ?
pi_185786854


[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 22-03-2019 15:52:01 (Vervallen ) ]
pi_185786872
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Als je 5 appartementen bezit die zeg 70% gefinancieerd zijn, dan moet er toch wel 85k materiële waarde zijn.
Dit is mij ook een raadsel, veel (consumptieve) schuld dan wellicht?
Die de overwaarde teniet doet?
pi_185786901
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:00 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dit is mij ook een raadsel, veel (consumptieve) schuld dan wellicht?
Die de overwaarde teniet doet?
Dat zou inderdaad de BKR score J - verhoogd risico verklaren aangezien er geen betaalachterstanden of onregelmatigheden geconstateerd zijn.
pi_185787909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:16 schreef Jaco078 het volgende:
Wat vinden jullie van de kl**ne r*clame op NL INVESTEERT. zelfde verhaal als de varkensboer op collin: Deutsche Bank maant te vertrekken. 1e hypotheek. 6%. Jammer van de drempel van 1000 euro maar neem hem wel mee.

Over drempel van 1000 euro gesproken: het resort op Vastgoedinvesteren loopt nog niet heel hard.
Kleine Reclame staat inmiddels al op 53%, dus wie wil............. moet niet te lang wachten.
Ik heb deze meegenomen.

T.a.v. Resort, het zou kunnen dat velen hun kruit droog houden (vanwege het hoge gevraagde bedrag) en dan allen ineens in de laatste week gaan inleggen. Anders kan ik het ook slecht verklaren. Project lijkt me prima.

Overigens kreeg ik deze week bericht dat hypothecaire akten bij NLI standaard niet op de site worden geplaatst, maar dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken. Ze worden naar verluidt wel degelijk opgesteld.
Ik heb ze liever wel maar héél ongebruikelijk en onbegrijpelijk is het niet dacht ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 22-03-2019 16:14:24 ]
Pecunia non olet
pi_185788060
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik mij ook boos over maakte. Hoe kan je dit beoordelen op basis van een IB aangifte over 2014 en een dergelijk project met droge ogen en zonder hier melding van te maken presenteren in oktober 2016!!!???

Ik vraag mij af of dit niet klachtwaardig is.

Schandelijk is dit zeker van Collin :R
Nog even los van de ouderdom van die IB aangifte, in een dergelijke aangifte van een DGA staat amper iets vermeld over belangen in vennootschappen. Daarvoor heb je toch echt jaarrekeningen voor nodig en aanvullend aangiften vennootschapsbelasting of desnoods de interne administratie. Zou men dat allemaal niet onder ogen gehad hebben?
Pecunia non olet
pi_185788455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Als je 5 appartementen bezit die zeg 70% gefinancieerd zijn, dan moet er toch wel 85k materiële waarde zijn.
Bij SIG kun je gewoon tot 100% lenen hè :s)
pi_185788531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:38 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Bij SIG kun je gewoon tot 100% lenen hè :s)
Klopt, maar in deze pitch staat dat de andere 5 panden een bancaire financiering hebben. Banken gaan vaak niet hoger dan 70%
pi_185789300
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de BKR score J - verhoogd risico verklaren aangezien er geen betaalachterstanden of onregelmatigheden geconstateerd zijn.
Zelf werk ik met bkr. Weet er niet alles van maar de letter zegt veel over het aantal toetsingen op naam of per tijdsbestek. De letter zegt m.I. niet direct iets over het risico. Die andere appartementen zijn bancair gefinancierd en daar ws een bkr toets voor nodig
pi_185789742
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19564

Scheepje La Providence staat open voor inschrijving en zit nu voor 61% vol.
Pecunia non olet
pi_185789794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zelf werk ik met bkr. Weet er niet alles van maar de letter zegt veel over het aantal toetsingen op naam of per tijdsbestek. De letter zegt m.I. niet direct iets over het risico. Die andere appartementen zijn bancair gefinancierd en daar ws een bkr toets voor nodig
Ik heb er al helemaal geen verstand van maar de conclusie, verhoogd risico, staat zo in de pitch.
pi_185800449
quote:
Ik kan me niet herinneren ooit een default gezien te hebben van een fitnessboer :)
Toch laat 'm over aan anderen.
Pecunia non olet
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:49:39 #76
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185800607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:53 schreef W1241302 het volgende:

[..]

https://www.pararius.nl/a(...)0/van-dishoeckstraat
Staat te huur per 21 maart voor ¤ 718,--.
Wat een geld betaal je aan een huurhuis toch eigenlijk, dat is echt scheef gegroeid vergeleken met kopen.

Wel mooi project maar zal wel snel vol zitten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185800657
Zijn vve kosten niet voor de eigenaar? Behalve dan de stookkosten.
pi_185800667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat een geld betaal je aan een huurhuis toch eigenlijk, dat is echt scheef gegroeid vergeleken met kopen.

Wel mooi project maar zal wel snel vol zitten.
Op een dergelijk appartement als dit krijg je natuurlijk wel huurtoeslag..
pi_185800731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:54 schreef brulaap112 het volgende:
Zijn vve kosten niet voor de eigenaar? Behalve dan de stookkosten.
Bij blokverwarming kun je het voorschot voor de stookkosten doorberekenen, van de overige kosten is het afhankelijk waar deze precies voor zijn. Meestal kan een klein deel worden doorberekend.
pi_185800740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Op een dergelijk appartement als dit krijg je natuurlijk wel huurtoeslag..
Fiscus:
Uw huur mag niet te hoog zijn
Uw huur mag in 2019 niet hoger zijn dan ¤ 720,42.
Pecunia non olet
  zaterdag 23 maart 2019 @ 10:03:13 #81
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185800743
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Op een dergelijk appartement als dit krijg je natuurlijk wel huurtoeslag..
Als je geluk hebt wel idd, maargoed ik schrik wel altijd van die prijzen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185800891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren ooit een default gezien te hebben van een fitnessboer :)
Toch laat 'm over aan anderen.
Ik heb 3 gehad met problemen. 1 van gve werd snel overgenomen door een andere franchisenemer en de lening werd afbetaald. Op dit moment is er een bij gve die enkele maanden achterloopt. Daarnaast is er een project van kom afgeboekt ivm wsnp.
pi_185801101
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb 3 gehad met problemen. 1 van gve werd snel overgenomen door een andere franchisenemer en de lening werd afbetaald. Op dit moment is er een bij gve die enkele maanden achterloopt. Daarnaast is er een project van kom afgeboekt ivm wsnp.
Nou ja, dan valt dat argument ook weg :7

Ik heb er zelf in totaal maar drie (waarvan 1 die zelf franchise uitgeeft) en die betalen gelukkig gewoon.

Het zijn toch vaak mensen met een ideaal, jong vooral, maar met weinig eigen geld.
Pecunia non olet
pi_185801317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nou ja, dan valt dat argument ook weg :7

Ik heb er zelf in totaal maar drie (waarvan 1 die zelf franchise uitgeeft) en die betalen gelukkig gewoon.

Het zijn toch vaak mensen met een ideaal, jong vooral, maar met weinig eigen geld.
Ik vind ook niet dat je er geld voor nodig hebt. Althans in mijn omgeving ken ik een paar mensen die voor zichzelf begonnen zijn met personal fitness. Over het algemeen in combinatie met nog een part time baan. Maar financiele middelen zijn niet echt nodig. Ze starten met een paar attributen zoals een springtouw en breiden dit gewoon langszaam uit tijdens het opstarten...
pi_185803949
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 10:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar intussen zit hij wel weer voor 72% vol dus het lijkt er op dat hij er mee weg komt.
Onvoorstelbaar |:(
Zag vandaag dat Annie op 100% staat. De ondernemer komt er dus mee weg! :(
Ben benieuwd of het volk Annie dit keer daadwerkelijk langer dan een week kan zien. :X
pi_185804142
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Op een dergelijk appartement als dit krijg je natuurlijk wel huurtoeslag..
Maar lang niet iedere huurder krijgt huurtoeslag.
- Woon je alleen? Dan moet je minder dan ¤ 22.700 per jaar verdienen.
- Woon je samen? Dan moet je samen minder dan ¤ 30.825 per jaar verdienen.
- Heb je vermogen? Dan moet dit minder dan dan ¤ 30.360 (bij een partner: x2).
- En de huur mag niet boven de huurgrens komen: ¤ 720,42.
Bron: Belastingdienst

Huren is niet voordelig. En het feit dat investeerders goedkopere koopwoningen opkopen om ze vervolgens weer met (veel) winst te verhuren, verkleint de kans voor veel huurders om ooit zelf nog een woning te kunnen kopen. Want iedere euro die je uitgeeft aan huur, kan niet worden gespaard.
pi_185817931
Ik ga deze maand eens bij robocash geld neerzetten. Had iemand daar al ervaring mee?
pi_185818300
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:02 schreef investeerdertje het volgende:
Ik ga deze maand eens bij robocash geld neerzetten. Had iemand daar al ervaring mee?
Ja hoor, half jaar ongeveer. 1 keer geld neerzetten en niet meer naar kijken. Rente helaas gedaald van 14 naar 12 procent.
Heeft buyback. Verder een auto invest waardoor je rente en aflossing direct geherinvesteerd wordt. Uitbetaling op meer dan 5 cijfers achter de komma, daardoor krijg je zelfs over investeringen van minder dan 1 euro een eerlijk rendement.
Je kunt niet zelf je leningen uitzoeken. Het is echt volledig auto invest.
Geen secondary Market. Leningen kunnen terug verkocht worden tegen een vergoeding.
Voordeel is wel - ik heb het nog niet gebruikt - dat het volgens mij het enige buitenlands platform is dat ook periodiek rente en aflossing naar je Nederlandse tegenreking boekt. Je moet dan daar je auto invest uit zetten.
Verder is het een wat vaag en ongrijpbaar platform ook qua lay-out. Maar het werkt naar behoren.
pi_185819337
Dit

Stijgende it kosten en dan in het achterhoofd het verhaal van de handmatige acties omtrent de gele en groene bolletjes.... Wat doen ze daar...?
pi_185819732
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+Stijgende omzet en meer dan verdubbelde winst
+de personeelskosten waar het geld voor gebruikt zal worden: de vacatures staan ook daadwerkelijk open
+weinig langlopende schulden
+mooie rente
+winst verviervoudigd, eigen vermogen vertwintigvoudigd.
+korte looptijd

-Waarom een E?
-Geen cijfers 2018
pi_185820012
Crowd real estate bij Harry Mens
quote:
Sinds vorige week zondag is onze nieuwe commercial te zien bij Business Class op RTL7. Benieuwd naar onze commercial? Bekijk hier de beelden


[ Bericht 24% gewijzigd door djh77 op 24-03-2019 11:49:20 ]
pi_185824001
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:42 schreef djh77 het volgende:
Crowd real estate bij Harry Mens
[..]

Meestal moet je heel ver weg blijven bij alles wat in en rond Harry mens wordt uitgezonden:)
pi_185824049
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:43 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ja hoor, half jaar ongeveer. 1 keer geld neerzetten en niet meer naar kijken. Rente helaas gedaald van 14 naar 12 procent.
Heeft buyback. Verder een auto invest waardoor je rente en aflossing direct geherinvesteerd wordt. Uitbetaling op meer dan 5 cijfers achter de komma, daardoor krijg je zelfs over investeringen van minder dan 1 euro een eerlijk rendement.
Je kunt niet zelf je leningen uitzoeken. Het is echt volledig auto invest.
Geen secondary Market. Leningen kunnen terug verkocht worden tegen een vergoeding.
Voordeel is wel - ik heb het nog niet gebruikt - dat het volgens mij het enige buitenlands platform is dat ook periodiek rente en aflossing naar je Nederlandse tegenreking boekt. Je moet dan daar je auto invest uit zetten.
Verder is het een wat vaag en ongrijpbaar platform ook qua lay-out. Maar het werkt naar behoren.
Ik had het idee en geld neer te zetten en vervolgens op dat bedrag een max te zetten omdat ze dan als het goed is inderdaad terug boeken. Een secundaire markt was er, las ik, wel voor de leningen van een jaar. 5 cijfers achter de komma stemt mij gunstig.

Thanks :)
pi_185824272
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:19 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Meestal moet je heel ver weg blijven bij alles wat in en rond Harry mens wordt uitgezonden:)
Volgens mij is op dit platform ook al eens gezegd dat één van de top 3 regels waar je je als investeerder aan moet houden, is dat je niet belegt in producten die bij Business Class van Harry Mens aanbevolen worden.

Voor mij is het in ieder geval een sterke afrader.
pi_185824722
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Meestal moet je heel ver weg blijven bij alles wat in en rond Harry mens wordt uitgezonden:)
Eens. Ik vraag mij toch af waarom er in Nederland geld opgehaald moet worden voor Duits onroerend goed. Het is niet alsof de rente hier lager is.

Verder viel het mij op dat Crowd Real Estate en Bouwaandeel hetzelfde sjabloon gebruiken. Maar het zijn wel degelijk twee verschillende platforms. Ookal blijft het rond de laatstgenoemde wel heel stil de laatste tijd.
pi_185825071
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:37 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij is op dit platform ook al eens gezegd dat één van de top 3 regels waar je je als investeerder aan moet houden, is dat je niet belegt in producten die bij Business Class van Harry Mens aanbevolen worden.

Voor mij is het in ieder geval een sterke afrader.
Wat zijn de andere 2 regels?
De projecten overigens worden hier wel besproken , er zijn dus best wat investeerders actief. Ikzelf ook overigens en naar tevredenheid.
  zondag 24 maart 2019 @ 17:45:48 #97
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_185825507
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik had het idee en geld neer te zetten en vervolgens op dat bedrag een max te zetten omdat ze dan als het goed is inderdaad terug boeken. Een secundaire markt was er, las ik, wel voor de leningen van een jaar. 5 cijfers achter de komma stemt mij gunstig.

Thanks :)
ik zit een jaar bij robocash. Prima ervaring, geen opmerkingen
pi_185825910
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:45 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

ik zit een jaar bij robocash. Prima ervaring, geen opmerkingen
Dan ga ik er maar gewoon instappen :)
pi_185826040
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:45 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

ik zit een jaar bij robocash. Prima ervaring, geen opmerkingen
Ik zit nu 2 weken bij Robocash, investeer met name in leningen met een restant looptijd van 1-14 dagen. Wat mij opvalt is dat er veel leningen op de einddatum niet tijdig afgelost worden. Tot nu toe geïnvesteerd in 68 projecten, waarvan 9 (voortijdig) afgewikkeld, 8 in de fase 1-15 dagen vertraagd en 51 projecten lopen nog. De projecten die momenteel te laat zijn met terugbetalen vallen onder de Buyback garantie, na 30 dagen worden ze alsnog afgelost incl. rente (ook over de Buyback periode). Heb ook meegemaakt dat een project dat te laat was alsnog na een paar dagen werd afgelost.

Opnieuw investeren van gelden loopt goed, er zijn genoeg openstaande projecten en gelden worden direct opnieuw geïnvesteerd als je dat zo hebt ingesteld.

Helpdesk reageert snel op vragen, kortom: ik ben er zeer content over en eigenlijk geen omkijken naar.
pi_185826427
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:19 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Wat zijn de andere 2 regels?
De projecten overigens worden hier wel besproken , er zijn dus best wat investeerders actief. Ikzelf ook overigens en naar tevredenheid.
Als ik me het goed herinner (in ieder geval ben ik het er mee eens):
1. Niet investeren met geleend geld
2. Niet investeren in projecten waar je qua zekerheden na de bank komt

V.w.b. Crowd Real Estate ben ik ik niet heel negatief (ik heb er zelf ook wat geïnvesteerd), maar het feit dat ze nu bij Harrie Mens zitten, zie ik wel als negatief,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')