Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.
Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Op woensdag 20 maart 2019 16:54 schreef djh77 het volgende: Ben benieuwd of Annie nog een keer volkomt. Met de betere zekerheden liep deze al een stuk langzamer vol dan ik had verwacht.
Ik doe nu niet meer meer denk ik, maar meer omdat ik nu al weer vrij veel in andere projecten heb gedaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
De current rario is natuurlijk slecht met 0,6 maar ik zie daar tegenover wel een EV die even hoog is als de kortlopende schuld, stijgende omzet en (magere) winst. Ook de recensies zien er door elkaar genomen wel netjes uit. Verder een aannemelijk verhaal waarom de centjes nodig zijn.
Project: RealTime Lead Group II Leendoel: Financiering werkkapitaal Doelbedrag: ¤ 200.000,- Rente: 8,0 % Looptijd: 60 maanden Leenvorm: annuïtaire lening
Live op: 22 maart 2019, 10:00 uur
Sorry, deze is vanmorgen al besproken...
Wat een wirwar van B.V's voor dat kleine beetje omzet. En inderdaad zonder hypotheek of inschrijving achtergestelde (2e?) hypotheek of andere zekerheden. Omzet, winst, enz. enz. het ziet er allemaal heel magertjes uit. Ik laat hem ook lekker lopen.
[ Bericht 14% gewijzigd door Horsemen op 20-03-2019 17:39:58 (Aanv.) ]
Project: RealTime Lead Group II Leendoel: Financiering werkkapitaal Doelbedrag: ¤ 200.000,- Rente: 8,0 % Looptijd: 60 maanden Leenvorm: annuïtaire lening
Live op: 22 maart 2019, 10:00 uur
Sorry, deze is vanmorgen al besproken...
Wat een wirwar van B.V's voor dat kleine beetje omzet. En inderdaad zonder hypotheek of inschrijving achtergestelde (2e?) hypotheek of andere zekerheden. Omzet, winst, enz. enz. het ziet er allemaal heel magertjes uit. Ik laat hem ook lekker lopen.
Negatieve hypotheek verklaring kan GvE voor een lastige keuze brengen vanwege verschillende belangen van investeerders. Wanneer de huidige (aflossingsvrije) projecten met hypotheekrecht aflopen, zou deze wellicht hergefinancieerd moeten worden wat goed is voor de investeerders met het hypotheekrecht, maar hoeft helemaal niet gunstig te zijn voor de investeerders met de negatieve hypotheek verklaring.
Wat zullen ze gevloekt hebben daar bij GVE🤢🤢🤢 Ongelooflijk wat een domme actie, uitgerekend een project waarbij goede zekerheden pure noodzaak zijn.
Zeker weten. Is denk ik een gevalletje van verzwijgen door lening nemers. Maar ook een beetje dom van GvE dat men niet even vooraf het hypotheekregister raadpleegt. Afijn ik zou zeggen nu ver van wegblijven. Al eerder failliet gegaan en nu de boel belazeren door hypotheek te verzwijgen. Voorspelt niet veel goeds!
Negatieve hypotheek verklaring kan GvE voor een lastige keuze brengen vanwege verschillende belangen van investeerders. Wanneer de huidige (aflossingsvrije) projecten met hypotheekrecht aflopen, zou deze wellicht hergefinancieerd moeten worden wat goed is voor de investeerders met het hypotheekrecht, maar hoeft helemaal niet gunstig te zijn voor de investeerders met de negatieve hypotheek verklaring.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Op woensdag 20 maart 2019 20:44 schreef WeCanDoIt het volgende: Heeft iemand een overzicht van behaalde rendementen met SIG? Zijn er veel betaalproblemen of defaults?
Er is nog geen enkele default en dus nog geen ervaringen met de eventuele afwikkeling hiervan. Ook van serieuze betaalproblemen is geen sprake.
Maar heeft hij daar gelijk in? Met betere/hardere zekerheden hadden ze lagere rente kunnen bieden. Ik vraag me toch echt wel af wat er van die twee 2e hypotheken overblijft als de economie stevig zou instorten.
Ik heb al wat vrachtschepen en die doen het prima. Dat dit schip eveneens vast werk heeft via een rederij, en die zelf ook participeert, vind ik een groot pluspunt. Hij is 33 jaar oud dus hij kan nog lang vooruit met dit schip.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 20-03-2019 22:35:42 ]
Zat hier zwaar in, nu niets, helemaal niets. Zoveel verschil maken de zekerheden dus. Bovendien, mag een project waar bij de pitch niet klopt per definitie afgestraft worden. Moet je je zaakjes maar op orde hebben.
Op woensdag 20 maart 2019 18:54 schreef NaRegenDeZon het volgende: Zeker weten. Is denk ik een gevalletje van verzwijgen door lening nemers. Maar ook een beetje dom van GvE dat men niet even vooraf het hypotheekregister raadpleegt.
Ik vind dat men hier over het algemeen VEEL te mild is voor de platformen op dit punt. Mijns inziens is het van een onacceptabele onprofessionaliteit dan wel laksheid als een platform bij een project met hypothecaire zekerheden niet eens controleert of deze zekerheden ueberhaupt wel mogelijk zijn. Hetzij door van de leningnemer een uittreksel uit het kadasterregister te eisen, hetzij door dit zelf bij het kadaster op te vragen. Dit kost verdorie 2,60 euro!!!
Zat hier zwaar in, nu niets, helemaal niets. Zoveel verschil maken de zekerheden dus. Bovendien, mag een project waar bij de pitch niet klopt per definitie afgestraft worden. Moet je je zaakjes maar op orde hebben.
Mee eens! Heb m ook teruggehaald. Het is een combi van eerder faillissement, plus 'vergeten' hypotheek, plus enkel 2e hypotheken. Rente had naar 8% gemoeten. ..