Ik had door de jaren heen een mooie collectie spelcomputers en spellen, en dat heb ik allemaal verkocht. Daarmee kon ik mijn dochter te eten geven. Tijdens het uitruimen (want ik heb wel netjes het huis leeggehaald) hebben we de koelkast, wasmachine, enz. allemaal weg moeten gooien. Het enige wat ik heb bewaard was onze tv en Xbox. Bijzonder blij mee geweest. Het verkopen van die twee dingen had alles misschien twee weken kunnen uitstellen, het was het enige wat ik nog had. Bij 1 maat de tv neergezet, die had al een Xbox. Bij een andere mijn Xbox neergezet, die had er nog geen. Vroeger had hij een Xbox 360, maar hij gamede niet meer.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:30 schreef g60forced het volgende:
ik heb ook een vraag...
uiteraard de meest belangrijke spullen sleep je mee
maar wat doe je met belangrijke spullen die niet te slepen zijn?
krijg je hulp bij het opslaan bijv. tot je een nieuw onderkomen hebt ofzo
stel dat ik zonder dak zit
dan zou mn treinencollectie naar mn moeder kunnen
maar wat als je niemand hebt die op je rotzooi zit te wachten
het verschijten (met veel verlies verkopen) zit niemand op te wachten
zorgt ook weer voor extra depressie bijv.
ik haal daar veel vreugde uit namelijk en dat heb ik hard nodig
toch zou ik wel kunnen leven zonder uiteraard
maargoed ik heb dan ook geen KIDS
oja.. klote dat je dit hebt mee moeten maken
en gefeliciteerd dat t alweer wat beter gaat!
Dank je wel!quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat heb je er een heftige tijd opzitten TS. Hopelijk ben je snel af van dat geneuzel met instanties en kun je over een niet al te lange tijd weer gewoon draaien als een normaal gezin.
Merk je dat het iets met je dochter heeft gedaan?
Het probleem is dat we het allebei vinden. In het verleden heb ik wel eens moeite gehad met mijzelf te verzorgen. Ik was toen 18-24 jaar. Dat nemen ze vandaag de dag nog steeds mee. Toen we in de situatie kwamen was ik heel erg blij dat mijn zus en zwager mijn dochter wilde opvangen. Toen hebben we de afspraak gemaakt dat we er samen wel uitkomen kwa contact en bezoek. Toen dacht ik dat we op 1 lijn zaten. Helaas hebben ze geprobeerd om onze dochter bij ons weg te houden omdat ze geen vertrouwen hadden, gebaseerd op dingen zoals: Zus van mijn vrouw stuurt bericht hoe het met mijn vrouw gaat, omdat ze al twee maanden niets had gehoord. De relatie tussen mijn vrouw en haar zus is prima en het was altijd al zodat ze soms maanden niets zeiden. Dat geeft mijn zus dat op als reden waarom ze geen vertrouwen heeft in dat we klaar zijn voor onze dochter.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:36 schreef klappernootopreis het volgende:
Over je familie. Denk je zelf dat je die in de steek gelaten hebt,of vinden zij dit juist? En laat je het allemaal gelaten over je komen of ga je er emotioneel op in?
Zelfde geld voor mij;quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:53 schreef skysherrif het volgende:
Sorry, heb even niet de tijd om heel het topic door te lezen mocht de vraag al zijn gesteld.
Het was dan echt vol in Rotterdam. In de winter zijn er meer bedden. Word je uitgeloot; dan mag je naar een andere opvang lopen. Doe dit wel binnen een tijd anders is daar je bed weg. Is het daar ook vol? Dan word je per bus om 23.00 uur 's avonds naar een een winteropvang gebracht. In Capelle. 's Ochtends half 8 sta je dan weer buiten en mag je terug lopen. Maar goed, je hebt dan iig (met 100 man) op een zaal gelegen. Warm.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:53 schreef skysherrif het volgende:
Sorry, heb even niet de tijd om heel het topic door te lezen mocht de vraag al zijn gesteld.
Maar het klopt tocj dat in principe iedereen een dak boven zijn hoofd moet hebben in rotterdam, toch moest je na uitloting soms op straat slapen. Welke redenen waren het voor jou en voor anderen? Was echt alles vol in rotterdam of was het gewoon niet te doen om alle opvangen langs te gaan?
Dat is niet mijn idee van dakloos, dakloos is voor mij vrijheid en niemand die je lastig valt met zn onzin.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee eigenlijk mag je niet dakloos zijn. Als je nergens staat ingeschreven kun je helemaal niets doen. Er was een dakloze bij die uiteindelijk naar Spanje ging, trouwens. Hij zei dat je daar makkelijker aan een huis komt en hij ging daar dan websites bouwen. Probleem is dat bij terugkomst je nog meer problemen krijgt, omdat je nergens ingeschreven stond.
Ik ben meer bang dat ik het fout doe dan dat ik de vrijheid mis. Er was eigenlijk helemaal geen vrijheid. Bij mijn laatste opvang mocht ik na 17.00 uur niet meer naar buiten, omdat dat de afspraak met de buurt was wegens bezwaren tegen een daklozenopvang. Daar was minder begeleiding en je kon er alleen maar heen als je bekend stond als iemand die wil en rustig is. De ene avond mochten we zelf tosties maken, de andere avond moesten we allemaal 1 voor 1 aan de begeleiding gaan vragen of we wat mochten eten. Het hing heel erg af van wie er die avond was.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:57 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Zelfde geld voor mij;
Nu dat je weer de boel op de rit krijgt, ben je niet bang dat je misschien het "vrije" gedeelte van je daklozen tijd zult missen?
Ik snap dat het best wel veel zorgen met zich mee brengt maar ik kan me ook voorstellen dat er ook wel positieve kanten aan zitten? Of heb dan misschien een beetje een te rooskleurig beeld?
Je geeft aan dat er geen vrijheid is, maar ergens denk ik dat je misschien toch teveel met je hoofd bij de problemen hebt geleefd? Het idee dat je een dak boven je hoofd moet hebben heeft misschien ten parte gespeeld aan het feit dat je toch niet een klein beetje hebt kunnen genieten van het "niet" bestaan?quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ben meer bang dat ik het fout doe dan dat ik de vrijheid mis. Er was eigenlijk helemaal geen vrijheid. Bij mijn laatste opvang mocht ik na 17.00 uur niet meer naar buiten, omdat dat de afspraak met de buurt was wegens bezwaren tegen een daklozenopvang. Daar was minder begeleiding en je kon er alleen maar heen als je bekend stond als iemand die wil en rustig is. De ene avond mochten we zelf tosties maken, de andere avond moesten we allemaal 1 voor 1 aan de begeleiding gaan vragen of we wat mochten eten. Het hing heel erg af van wie er die avond was.
Maar voor elke minder mooi ding heb ik ook een mooie meegemaakt die ik nooit had meegemaakt als ik niet dakloos was geweest. Maar ik ben dan ook iemand die er oog voor heeft. Iemand die bijna nooit lacht toch aan het lachen krijgen. Een omhelzing van een grote crimineel waar je nooit mee zou praten. Uiteindelijk heb ik er zelf voor gezorgd dat ik mij een stuk veiliger voelde, maar dat heeft wel een lange tijd geduurd.
Ik denk dat je niet zo snel van een geluksmoment kan spreken met een zieke vrouw en een dochter die je niet mag/kan zien.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:21 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Los van de opvang, moeten er toch wel moment zijn geweest dat je hebt gedacht: Dit is het! een soort van ultiem geluks moment?
Als ik geen dochter had gehad dan had ik dat meer van mezelf gemogen. En de geluksmomenten waren meestal momenten als dit: Ik had een koptelefoon over en gaf hem aan iemand. Die vervolgens opstaat en mij begint te omhelzen, omdat hij nog nooit iets van iemand had gekregen sinds de 20 jaar dat hij hier woont.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:21 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Je geeft aan dat er geen vrijheid is, maar ergens denk ik dat je misschien toch teveel met je hoofd bij de problemen hebt geleefd? Het idee dat je een dak boven je hoofd moet hebben heeft misschien ten parte gespeeld aan het feit dat je toch niet een klein beetje hebt kunnen genieten van het "niet" bestaan?
Los van de opvang, moeten er toch wel moment zijn geweest dat je hebt gedacht: Dit is het! een soort van ultiem geluks moment?
Dakloos in NL is: geen inschrijfadres hebben. Ga zo maar eens een paspoort aanvragen, dat gaat niet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:09 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat is niet mijn idee van dakloos, dakloos is voor mij vrijheid en niemand die je lastig valt met zn onzin.
Lekkerder dan een HEMA worst van een week.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe smaakt patat en verkleurde frietsaus van de McD als het er al een paar uur ligt?
Wat me opvalt in je verhaal, is : hoe stug het systeem ook is, dank voor al die individuele medewerkers die soms het verschil hebben gemaakt. Halleluja voor dat soort mensen, die het juiste doen en weten wanneer ze moeten handelen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Zo zijn er vele gebeurtenissen waarbij je het verliest, terwijl iets is gezegd. Zwart op wit of mondeling het maakt niet uit. Toch elke keer voor mezelf en mijn vrouw opgekomen. Die vrouw van de gemeente zag dat allemaal in na een paar gesprekken met alle partijen aan tafel. Familie gaf tijdens die gesprekken aan dat ze vonden dat ik er te makkelijk over deed. Ik brak behoorlijk aan tafel en toen is die mevrouw erin gesprongen.
Mooi! Wijze levensles, los van wel of geen dak boven je hoofd hebben.quote:Doe dingen die je even blij maken. Heb je wat geld voor een avondje of twee in een simpel hotel? Doen! Ja kan er dan weer eventjes tegenaan, ondanks wat de buitenwereld ervan vindt.
Ik kom straks ook nog terug op je andere vragen. 1 Dakloos had een SNES Classic gekocht. In die opvang zaten maar 24 man en mensen waren uitgekozen op gedrag. Hebben we een aantal avonden zitten Mario Karten. Waarom iemand dat koopt in zo'n opvang? Geen idee, maar een aantal avonden voelde het alsof je in dienst zat, zo ook met het WK. Broederschap en de buitenwereld vergeten. Dat waren mooie avonden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat me opvalt in je verhaal, is : hoe stug het systeem ook is, dank voor al die individuele medewerkers die soms het verschil hebben gemaakt. Halleluja voor dat soort mensen, die het juiste doen en weten wanneer ze moeten handelen.
[..]
Mooi! Wijze levensles, los van wel of geen dak boven je hoofd hebben.
Pffff zo ongelooflijk om te horen, maar dit zijn idd verhalem die je van veel daklozen hoort.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het was dan echt vol in Rotterdam. In de winter zijn er meer bedden. Word je uitgeloot; dan mag je naar een andere opvang lopen. Doe dit wel binnen een tijd anders is daar je bed weg. Is het daar ook vol? Dan word je per bus om 23.00 uur 's avonds naar een een winteropvang gebracht. In Capelle. 's Ochtends half 8 sta je dan weer buiten en mag je terug lopen. Maar goed, je hebt dan iig (met 100 man) op een zaal gelegen. Warm.
Zodra de winteropvang weg is, is er gewoon te weinig plek. Je krijgt een pas waarmee je recht hebt op een bed, maar vertellen er niet bij dat er niet altijd een bed is. Het was elke dag vol in Rotterdam. Als het 30 graden buiten was dan was het iets minder druk, omdat mensen dan zelf in het park gingen slapen of vrienden die vrij waren.
Stel je dit voor. De hele dag gelopen, afspraken of gezeten en het is bijna 17.00 uur. Je staat met heel veel man in een rij met een pasje. Zorg dat je pasje niet verlopen is (is drie maanden geldig). Dan schrijf je je in en wacht je een half uur totdat ze klaar zijn met loten. Dan hoor je namen die uitgeloot zijn. Vrouwen, mannen het maakt niet uit. Veel mensen die uitgeloot zijn bellen familie of vrienden om te blijven slapen. De gene die dat niet kunnen gaan in een andere rij staan. Daar hoor je of er ergens anders plek is. Als er 10 mensen staan en er zijn 5 plaatsen wordt er weer geloot. Die 5 die uitgeloot zijn moeten naar buiten en mogen 's avonds om 22.00 uur terugkomen. Er zijn namelijk 2 bedden die ze moeten vrijhouden van de gemeente. Die worden om 22.00 uur verloot. Om 19.00 uur kun je boterhammen eten binnen, maar niet als je om 17.00 uur wordt uitgeloot. Van 17.00 tot 22.00 loop je dus sowieso buiten. Ongeacht het weer oid. Winkels zijn dicht, maar daar had je sowieso niets kunnen kopen natuurlijk. Ben je om 22.00 uur uitgeloot moet je buiten slapen. Slaap je buiten krijg je een boete. Ga je naar de politie, dan kan men ook niets doen. Uiteindelijk gooide sommige mensen dan een raam ergens in, zodat ze in de cel konden slapen.
Er was een bijeenkomst van gemeente en CVD (instantie voor daklozen). 1 van de mensen van gemeente zei dat ze die week ervoor naar de gevangenis was geweest en dat de omstandigheden daar veel beter waren. Maar tja wat ga je doen als dakloze? Als ik een raam in zou gooien oid dan maakte ik het herenigen met mijn dochter alleen maar moeilijker. Maar na een tijd begrijp je het wel.
Klopt, die zijn ook nodig, want er zit natuurlijk ook tuig tussen of mensen met een kort lontje. Er zijn bepaalde mensen die zich al jaren inzetten in Rotterdam. Evert Vos is zo iemand die mensen van straat af haalt en echt het verschil kan maken. Maar ook diegene die niet kunnen knokken konden niet veel. Onkunde, maar ook geen verschil kunnen maken wegens rang.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:52 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pffff zo ongelooflijk om te horen, maar dit zijn idd verhalem die je van veel daklozen hoort.
Bedankt voor het uitgebreid delen ervan!
Ik weet iig dat partijen in rotterdam ecjt werk willen maken van dit
Ik hoorde trouwens ook vaak dat de mensen die im opvangem werken helemaal geen achtergrind hebben in de zorg of opvang maar meer bewaker zijn
Hoe oud is je dochter nu? Ze zijn gelukkig aardig te vormen en kinderen pikken talen heel snel op. Dus dat Engels pikt ze vast weer snel op.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ja soms helaas wel. Ze zat op een school in een dorpje, en sinds de kerst woont ze weer bij ons. Nu gaat ze naar school in Rotterdam en dat duurde even voordat ze haar draai vond. Als ze huilt op school dan komen er gelijk allemaal vragen bij instanties.
Omdat ze een tijd bij mijn zus is geweest is er nu een omgangsregeling en dat vind ze leuk. Voordat ze naar mijn zus ging sprak ze twee talen bijvoorbeeld. Ze verstaat Engels wel aardig maar praat bijna alleen in het Nederlands. Niet het einde van de wereld maar het is 1 van de dingen waarvan je mekt dat ze 10 maanden van je opvoeding heeft gemist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |