abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 maart 2019 @ 22:24:59 #301
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_185726799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:17 schreef Jimbo het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het altijd leuk is je familie leden op tv te zien
Daar heb ik ook niet al te beste ervaring mee. :)
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_185726909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:22 schreef maxi-mus het volgende:
Thierry Baudet (FvD): 'Doelstellingen klimaatwet kosten honderden miljarden'
Thierry Baudet, partijleider van Forum voor Democratie, stelt dat er "in de Klimaatwet allemaal doelstellingen voor 2030 staan waarvoor we honderden miljarden aan kosten gaan maken".

In het aanvankelijke wetsvoorstel van Diederik Samsom (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) waren er inderdaad doelstellingen voor 2030 opgenomen. Zo was de doelstelling dat de CO2-uitstoot in 2030 met 55 procent ten opzichte van 1990 zou dalen. Om het draagvlak in de Tweede Kamer te vergroten zijn de doelstellingen voor 2030 losgelaten en geldt alleen 2050 nog als harde toets. Dan moet de CO2-reductie bijvoorbeeld 95 procent bedragen.

Voor 2030 geldt slechts ,,een streven” naar een reductie van de CO2-uitstoot met 49 procent. Dat streven is ook de kern van het beleid van het huidige kabinet en het klimaatakkoord dat nu in de maak is. Eerder heeft het Planbureau voor de Leefomgeving berekend dat het in 2030 zo’n 3 miljard euro zal kosten om tot een reductie van 49 procent te komen. In de komende elf jaar zal het totale bedrag dus geen honderden miljarden zijn.

De stelling van Baudet beoordelen we als onwaar.
Maar andere kosten die burgers moeten maken, hetzij van het gas af en aan de warmtepomp, zonnepanelen, elektrische auto, isolatie en dergelijken zijn bij de doorberekening niet meegenomen.

Ga er vanuit dag dit alles tezamen per huishouden ¤30.000,- kost in de periode tot 2050 en we rekenen met 7,5 miljoen huishoudens, dan kost dit alleen al ruim 200 miljard extra.

Die 1000 miljard lijkt me ook te gek, maar de 3 miljard per jaar zou alleen al door die 200 miljard ruim 6 miljard per jaar extra kosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')