abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185718109
Ik heb een vreemde hobby; bijdragen aan het verbeteren van de informatie op Google maps. Dus controleren of adressen op de juiste positie wordt weergegeven op de kaart, bijvoorbeeld. Afgesloten straten door wegwerkzaamheden melden. Nieuwe winkels opgeven, etc. etc.

Probleem is; ik wil hier heel veel tijd insteken, maar weet niet hoe ik hier zelf voordeel uit kan halen. Bijvoorbeeld geld verdienen. Maar mag ook op een andere manier baat hebben. Ik kan deze hobby niet uitvoeren zonder er zelf ook een beetje beter van te worden, dat zou ik veel te zonde vinden van de tijd.

Wie heeft er ideeen over hoe ik voordeel kan halen uit het helpen optimaliseren van de informatie op Google maps? Google heeft hier alleen een puntensysteem voor, maar dat is voor mij onvoldoende motivatie.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:53:11 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_185718140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:51 schreef Bombathome het volgende:
Ik kan deze hobby niet uitvoeren zonder er zelf ook een beetje beter van te worden
Ik vrees dat je dan een andere hobby moet gaan zoeken. Tenzij je een baan kunt vinden bij Google.
pi_185718141
Als ik ergens goede content over kan maken bijvoorbeeld, zou ik dat ook prima vinden, want dan kan ik er backlinks mee krijgen en die zijn indirect ook geld waard.
pi_185718169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:53 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik vrees dat je dan een andere hobby moet gaan zoeken. Tenzij je een baan kunt vinden bij Google.
Ik vind dat een snelle conclusie en denk er liever wat langer en creatief over na. 'kan niet' is voor mij nooit echt het eindstation. Logische denkwijze heb je wel (niet mogelijk, dus niet mogelijk).
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:54:59 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185718182
Google heeft - helaas voor jou - duizenden en duizenden vrijwilligers die dit helemaal gratis doen voor ze. Je gaat hier geen geld mee verdienen ben ik bang.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:55:30 #6
370352 I
Eye for an I
pi_185718194
Het is niet voor niks een vrijwillig systeem. :s)
pi_185718209
Ik vind jullie denkwijzen veel, veel te kort door de bocht. Denk out of the box!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:56:43 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185718224
Google guides doen het voor niks, dus mja.

Sowieso betwijfel ik of jij voor meer dan een paar vierkante km info vergaart, dus wat zou google of iemand anders daar dan helemaal voor over moeten hebben ?
Dum de dum
pi_185718244
Misschien kan ik wel goede informatie maken over een straat in een stad en wat daar bijvoorbeeld te vinden is in die straat. Of gewoon kijken naar wat Google suggestions aan zoekwoorden weergeeft en daar dan informatie over maken. En dan hopen dat Usage signals als ranking factor, voldoende zijn om er goed van te kunnen profiteren. Nu duik ik wel erg in de online terminologie.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:58:42 #10
370352 I
Eye for an I
pi_185718265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:56 schreef Bombathome het volgende:
Ik vind jullie denkwijzen veel, veel te kort door de bocht. Denk out of the box!
En jij denkt, dat jij de enige bent die nog niet out of de box is gaan denken? Het is iets wat je op vrijwillige basis doet.

Klaar.

Enige waar je nog op z'n minst geld mee zou kunnen verdienen, is het 360 graden fotograferen van bedrijfspanden, intern. Maar dan zit je echt aan bedrijfsmatig werk te denken.
pi_185718292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Google guides doen het voor niks, dus mja.

Sowieso betwijfel ik of jij voor meer dan een paar vierkante km info vergaart, dus wat zou google of iemand anders daar dan helemaal voor over moeten hebben ?
Ik kan elke wijk in mijn woonplaats toch gewoon 2x per jaar doorlopen? Dus hoe bedoel je dat precies? Als iets een hobby is, steek je er nou eenmaal veel tijd in. Dus geen zorgen over het aantal vierkante km's. Alleen, als je er zelf niets aan overhoudt of niet beter van wordt, dan is er geen motivatie om dit elke zaterdag te gaan doen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:59:59 #12
370352 I
Eye for an I
pi_185718297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:57 schreef Bombathome het volgende:
Misschien kan ik wel goede informatie maken over een straat in een stad en wat daar bijvoorbeeld te vinden is in die straat. Of gewoon kijken naar wat Google suggestions aan zoekwoorden weergeeft en daar dan informatie over maken. En dan hopen dat Usage signals als ranking factor, voldoende zijn om er goed van te kunnen profiteren. Nu duik ik wel erg in de online terminologie.
Ik denk toch echt dat je dan een verkeerd beeld hebt over Google Maps. Hoe wil je een straat voorzien van info?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:00:03 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185718299
Ligt er aan welke regio het is, maar je zou het bijvoorbeeld kunnen doortrekken naar Instagram en daar een soort city-guide account aanmaken. Daar kun je hotspots, nieuwtjes, places-to-be, nieuwe winkels etc. onder de aandacht brengen. En met Instagram kan je geld verdienen.
KuikenGuppy
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:00:41 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185718306
Of gaan werken bij de topografische dienst.

Of bedrijven helpen hun vermelding te verbeteren.
KuikenGuppy
pi_185718334
quote:
Enige waar je nog op z'n minst geld mee zou kunnen verdienen, is het 360 graden fotograferen van bedrijfspanden, intern. Maar dan zit je echt aan bedrijfsmatig werk te denken.
Onwijs leuk, dit soort ideeen bedoelde ik dus.

Misschien zou ik ook winkels / lokale bedrijven kunnen helpen om hun Google maps vermeldingen te optimaliseren. En dan mijn werk als local guide gebruiken als een soort relevante werkervaring / portfolio. En misschien kan ik zelfs stukjes schrijven over het concept van een winkel (dus 'hoe werkt het' achtige informatie). Info over wat er in de zaak aangeboden wordt.
pi_185718363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:59 schreef I. het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat je dan een verkeerd beeld hebt over Google Maps. Hoe wil je een straat voorzien van info?
Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld zoveel mogelijk info publiceer over wat er op de [straatnaam] allemaal te vinden is aan winkels, kleine bedrijven, etc.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:04:55 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185718394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:03 schreef Bombathome het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld zoveel mogelijk info publiceer over wat er op de [straatnaam] allemaal te vinden is aan winkels, kleine bedrijven, etc.
Is dit huiswerk oid? Hoe oud ben je eigenlijk ...
Dum de dum
pi_185718414
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:00 schreef Burdie het volgende:
Ligt er aan welke regio het is, maar je zou het bijvoorbeeld kunnen doortrekken naar Instagram en daar een soort city-guide account aanmaken. Daar kun je hotspots, nieuwtjes, places-to-be, nieuwe winkels etc. onder de aandacht brengen. En met Instagram kan je geld verdienen.
Perfectoooooo!!!! Uitstekend idee!! Relevante content op een populair platform delen waarop de optie bestaat om geld te verdienen. Misschien kan ik ook advertentieruimte verkopen aan lokale bedrijven die daartussen willen staan. Of gewoon de naam van het bedrijf in een aantal posts benoemen. Bedrijfjes promoten.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:14:14 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_185718577
quote:
Ga naar een goede psychotherapeut en ga onderzoeken waarom jij zo nodig geld moet verdienen aan activiteiten die eigenlijk gewoon onder je hobby vallen. Het merendeel van de mensheid geeft (bakken met) geld uit aan hobby's om daar iets voor terug te krijgen: ontspanning, plezier en voldoening.

Ik ga er van uit dat die outcome ook voor het aantrekkelijke resultaat is anders zou je dit niet doen en zou je het ook niet je hobby noemen. So far so good.

Maar het lijkt bijna alsof je je slachtoffer voelt omdat anderen van jouw hobby profijt hebben, waardoor je je mogelijk onbewust misbruikt voelt. Mogelijk is dit gevoel gekoppeld aan een bij jou onbewust patroon en hoort dit gevoel helemaal niet bij jouw hobby, maar is het gelieerd aan een compleet andere gebeurtenis uit je verleden. Bijvoorbeeld dat jij altijd je best deed voor iemand die je leuk of belangrijk vond en die liet blijken dat het hem of haar geen reet boeide dat jij je zo uitsloofde.

Als je dat helder hebt en je kunt dat oplossen dan mag je Google wel dankbaar zijn dat zij jou hebben geholpen om je van deze beperkende emoties te verlossen en kun jij Google misschien wel een fee vanuit jouw dankbaarheid overmaken; tenslotte hebben zij immers jouw unfinished business bloot gelegd.

Tot zover even vanuit mij, out of the box :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 19-03-2019 18:46:49 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_185719214
Je kunt misschien contact opnemen met de winkeliersvereniging van een stad waar weinig content beschikbaar is en iedere winkel er goed oozetten voor een X bedrag.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:54:18 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185723241
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:14 schreef Tengano het volgende:
Het merendeel van de mensheid geeft (bakken met) geld uit aan hobby's om daar iets voor terug te krijgen: ontspanning, plezier en voldoening.

En sommige mensen maken van hun hobby hun werk, toch niet zo verkeerd gerecht gedacht?
KuikenGuppy
  dinsdag 19 maart 2019 @ 22:28:57 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_185726891
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 20:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

En sommige mensen maken van hun hobby hun werk, toch niet zo verkeerd gerecht gedacht?
Helemaal eens, het is geen verkeerde denkwijze om inkomsten te genereren met iets waar je passie ligt. Maar een hobby is meestal meer iets waar je lol in hebt, waar je blij van wordt, wat je iets brengt en wat voldoening geeft. Dat is het in eerste instantie. En het is ook vaak zo dat een hobby bijna iets verslavend is; waar je veel tijd in wilt steken of waar je naar verlangt om er mee bezig te zijn.

En TS zegt wat dat betreft iets opmerkelijks.

quote:
Ik kan deze hobby niet uitvoeren zonder er zelf ook een beetje beter van te worden, dat zou ik veel te zonde vinden van de tijd.
Hij koppelt de voldoening van zijn hobby aan het wel of niet aanwezig zijn van een beloning die van buiten hemzelf moet komen. Sterker nog, zonder die beloning van buiten af, wil hij eigenlijk dus minder vaak met zijn hobby bezig zijn of krijgt hij zelfs het gevoel dat hij zijn hobby niet meer kan beoefenen. Terwijl het kenmerkende van een hobby juist is dat je dat volledig autonoom kunt uitoefenen en je daarmee je eigen voldoening genereert.

Dat is de reden waarom ik hem een out of the box advies heb gegeven om daar eens in de diepte naar te kijken. Er zijn legio trein- of vliegtuigspotters die allerlei treinen en vliegtuigen in de gaten houden, alles noteren en dus een soort schaduwadministratie bijhouden, zonder dat ze daar iets van de KLM of NS voor terug hoeven te hebben. Die voelen zich niet tekort gedaan en logisch ook, want daar gaat het hun niet om. Die hebben gewoon dikke pret als ze die treinen en vliegtuigen kunnen spotten, want daar komt hun lol vandaan en niet van een beloning die zonodig van de KLM of de NS zou moeten komen. Het spotten zelf is de beloning; dat ze dat kunnen en mogen doen.

Bij TS is dus iets opmerkelijks aan de hand met de beperkende emoties die hij ervaart en de (hobby)bezigheden die hem eigenlijk plezier zouden moeten verschaffen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 19-03-2019 23:57:11 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_185726933
quote:
Als jij dat nou ff doet dan kan deze dicht Albert!
pi_185730189
Tengano, ik ben het zeker deels eens met je laatste post. Jouw zienswijze geeft me wel een nieuwe manier om ernaar te kijken. Ik kan de bezigheden bijvoorbeeld puur uitvoeren om saaiheid / verveling tegen te gaan op momenten dat ik daar last van heb. En het gewoon zien als een gek, leuk, tijdverdrijfje.

Valentijn101; dank je; goede tip! Burdie: klopt zeker. Ik ben inderdaad op zoek naar een manier om er 'iets meer mee te doen'.

Dankzij de reacties van aanwezigen heb ik al behoorlijk wat inspiratie mogen opdoen! Al met al heeft het de motivatie wel meer verhoogd. De kans om het plan te laten voor wat het is, is hiermee wel geslonken.
pi_185731738
Ga bloggen over Google Maps. Schrijf tips over hoe de app werkt, nieuwsberichten als er updates of veranderingen zijn (‘Nu ook met flitspalen’). Of over merkwaardigheden (deze hond werd betrapt door de camera’s van Google; de gekste huizen/straatnamen etc.) Als je op de eerste pagina van Google komt, verschijnen de adverteers vanzelf. Rijk word je er niet van.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:56:30 #26
3542 Gia
User under construction
pi_185735918
quote:
Ik heb een vreemde hobby; bijdragen aan het verbeteren van de informatie op Google maps. Dus controleren of adressen op de juiste positie wordt weergegeven op de kaart, bijvoorbeeld. Afgesloten straten door wegwerkzaamheden melden. Nieuwe winkels opgeven, etc. etc.

Probleem is; ik wil hier heel veel tijd insteken, maar weet niet hoe ik hier zelf voordeel uit kan halen. Bijvoorbeeld geld verdienen. Maar mag ook op een andere manier baat hebben. Ik kan deze hobby niet uitvoeren zonder er zelf ook een beetje beter van te worden, dat zou ik veel te zonde vinden van de tijd.

Wie heeft er ideeen over hoe ik voordeel kan halen uit het helpen optimaliseren van de informatie op Google maps? Google heeft hier alleen een puntensysteem voor, maar dat is voor mij onvoldoende motivatie.
Heb je al een inkomen en voer je deze hobby uit onder 'werktijd'?

Ik heb WAO en zou me er voor schamen om voor tijd die ik in een hobby steek, geld te vragen.
Iets maken en verkopen, vind ik weer wel kunnen.
pi_185740033
Ik vind het best een rare hobby
pi_185740450
Een hobby is een hobby. En zodra ik daar een inkomen uit moet genereren dan word dat geen hobby meer. Dan heb je gelijk ook allerlei verplichtingen etc.
pi_185748115
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt misschien contact opnemen met de winkeliersvereniging van een stad waar weinig content beschikbaar is en iedere winkel er goed oozetten voor een X bedrag.
Dit. Online presence is iets waar bedrijven geld voor over hebben en vindbaarheid op google maps kan daar ook onderdeel van zijn.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 06:24:05 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_185758782
Ik word serieus dagelijks meerdere keren gebeld door “bedrijfjes” die ons dit soort dingen willen verkopen. Gék word ik ervan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185767219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:59 schreef _Arual_ het volgende:
Ga bloggen over Google Maps. Schrijf tips over hoe de app werkt, nieuwsberichten als er updates of veranderingen zijn (‘Nu ook met flitspalen’). Of over merkwaardigheden (deze hond werd betrapt door de camera’s van Google; de gekste huizen/straatnamen etc.) Als je op de eerste pagina van Google komt, verschijnen de adverteers vanzelf. Rijk word je er niet van.
Love you for this!
pi_185767245
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:59 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit. Online presence is iets waar bedrijven geld voor over hebben en vindbaarheid op google maps kan daar ook onderdeel van zijn.
Love!
pi_185767255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik word serieus dagelijks meerdere keren gebeld door “bedrijfjes” die ons dit soort dingen willen verkopen. Gék word ik ervan!
Wat verkopen? Google maps optimalisatie pakketten of gewone SEO?
pi_185767265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je al een inkomen en voer je deze hobby uit onder 'werktijd'?

Ik heb WAO en zou me er voor schamen om voor tijd die ik in een hobby steek, geld te vragen.
Iets maken en verkopen, vind ik weer wel kunnen.
Ik heb al een inkomen, heb gewoon een baan. Deze Google maps hobby komt voort uit diepgaand onderzoek naar mijn kwaliteiten, passie, purpose, hobby's, interesses, etc. Een in depth zelfonderzoek dus eigenlijk.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 20:04:20 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_185772437
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:41 schreef Bombathome het volgende:

[..]

Wat verkopen? Google maps optimalisatie pakketten of gewone SEO?
Beide. Google 360 fotografen, Google local search blabla, SEO, alles.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_185779863
Ok, love you voor de inspiratie. ^O^ ^O^ ^O^
  zondag 24 maart 2019 @ 03:33:56 #37
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185817041
Kaarten corrigeren gebeurd in India voor ¤1 per uur. Naar India verhuizen dus. Ga anders bij het Kadaster werken, die hebben de BAG.
  zondag 24 maart 2019 @ 08:30:15 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185817738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 15:42 schreef Bombathome het volgende:
Deze Google maps hobby komt voort uit diepgaand onderzoek naar mijn kwaliteiten, passie, purpose, hobby's, interesses, etc.
En uit dat onderzoek rolde toen echt Google Maps? Heb je voor dat onderzoek betaald?
Tot nooit .......
  zondag 24 maart 2019 @ 13:22:18 #39
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185821692
TS bekend met deze site:

https://www.openstreetmap.org/

kan je naar hartenlust verbeteren , het is alleen wel open source dus in principe word er van je verlangd dat je dit kosteloos doet.
  zondag 24 maart 2019 @ 13:58:49 #40
189961 ex
aperture science
pi_185822210
Ik doe hetzelfde maar dan eigenlijk voor Foursquare/Swarm. Ook een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden.

Bij Foursquare hebben ze het super user systeem en zijn er ook leuke uitjes, gratis stickers/t-shirts etc.
The cake is a lie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')