abonnement Unibet Coolblue
pi_206909251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:14 schreef Questular het volgende:
Als band doe je toch eerst even onderzoek naar geschikte locaties?
Veel plaatsen = veel moneyz. Het is nou ook niet zo dat Metallica geen commerciële band te noemen is.
I want to believe...
  vrijdag 2 december 2022 @ 15:00:19 #202
46794 Berkery
Fat bastard
pi_206909512
Ik vraag me ook af of Metallica daar veel over te zeggen heeft, en qua grote stadions heb je in NL niet veel keuze, en zo'n setup met rond podium werkt niet in bijvoorbeeld het Goffertpark.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 16:55:19 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206911080
Denk dat Metallica daar weinig invloed op heeft. Natuurlijk kunnen ze zeggen we willen niet in de Arena spelen, maar daar blijft het dan hooguit bij.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:38:22 #204
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_206911557
Maar dat bij Mojo er dan ook helemaal niemand bedenkt dat het op koningsdag ook allemaal niet zo handig is 8)7
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:26:56 #205
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_206913159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
Maar dat bij Mojo er dan ook helemaal niemand bedenkt dat het op koningsdag ook allemaal niet zo handig is 8)7
Maar Armin van Buuren mag wel een Kingsday party geven?
Iedereen is vrij, volgens mij een prima dag voor een concert. Zat mensen die Koningsdag niet bijzonder vinden
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:28:42 #206
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_206913176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:42 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als het inderdaad 'in the round' is, kun je het waarschijnlijk redelijk tot goed zien. Qua geluid was het vorige keer variërend van ontzettend ontzettend ontzettend slecht (1e voorprogramma), ietsje minder ontzettend slecht (2e voorprogramma) en ontzettend slecht (Metallica). Ik was echt teleurgesteld in het geluid in de ArenA en heb besloten nooit meer naar een concert daar te gaan, ongeacht welke band en hoe graag ik ze ook wil zien.
Zeker op een zitplaats (die ik vorige keer ook had) is voor mij geluidskwaliteit belangrijk. Op de vloer is de ervaring anders en zit je toch anders in de vibe.
Je hebt t over bijna 20 jaar terug. Geluid is echt wel vooruit gegaan de afgelopen jaren
pi_206919393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:28 schreef AgeEll het volgende:

[..]
Je hebt t over bijna 20 jaar terug. Geluid is echt wel vooruit gegaan de afgelopen jaren
het was 2018/2019, (uit m'n hoofd) dus dat is zeker geen bijna 20 jaar terug.
En akoestiek van het gebouw, blijft akoestiek van het gebouw. En dat is gewoon ronduit kut in de ArenA.
I want to believe...
  maandag 5 december 2022 @ 22:16:35 #208
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_206960561
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:00 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
het was 2018/2019, (uit m'n hoofd) dus dat is zeker geen bijna 20 jaar terug.
En akoestiek van het gebouw, blijft akoestiek van het gebouw. En dat is gewoon ronduit kut in de ArenA.
Excuus, ze stonden daar ook in 2018 ja.
Ik was die vergeten. De keer daarvoor in de Arena was in 2004
pi_206964445
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:16 schreef AgeEll het volgende:

[..]
Excuus, ze stonden daar ook in 2018 ja.
Ik was die vergeten. De keer daarvoor in de Arena was in 2004
Zijn ze daartussen ook niet nog een keer in de ZiggoDome geweest?
I want to believe...
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:20:17 #210
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_206964750
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:54 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Zijn ze daartussen ook niet nog een keer in de ZiggoDome geweest?
Ja en 1 of 2x Pinkpop.
pi_207523771
Kick.

Vanaf volgende week gaan de dagtickets in de verkoop. Zit zelf te denken aan de 29e.
Ja, Arena is kut, maar met staanplaatsen valt dat nog wel mee.
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:28:16 #212
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_207524114
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:58 schreef Bronson het volgende:
Kick.

Vanaf volgende week gaan de dagtickets in de verkoop. Zit zelf te denken aan de 29e.
Ja, Arena is kut, maar met staanplaatsen valt dat nog wel mee.
Staanplaatsen zijn volgens mij op.
Zijn voor 2 dagen niet meer beschikbaar. Weet niet of ze een deel bewaren voor de dagverkoop
pi_207524141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:28 schreef AgeEll het volgende:

[..]
Staanplaatsen zijn volgens mij op.
Zijn voor 2 dagen niet meer beschikbaar. Weet niet of ze een deel bewaren voor de dagverkoop
Oh ja, dat is een optie waar ik nog geen rekening mee hield. Maar mochten die op zijn, dan houdt het op.
pi_207581694
2 staanplaatsen voor de 29e in de pocket. *O*
  vrijdag 20 januari 2023 @ 18:39:00 #215
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207643266

Man man man. :') Wat een kutnummer, echt niet normaal meer. Ik vind Lux Aeterna prima, dan is dit wel weer een deceptie.
pi_207644617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:39 schreef Repentless het volgende:

Man man man. :') Wat een kutnummer, echt niet normaal meer. Ik vind Lux Aeterna prima, dan is dit wel weer een deceptie.
Ben ik gelukkig niet de enige. Wat een waardeloze bagger.

Als dit het niveau van de volgende plaat is wil ik hem niet eens als onderzetter.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 23:01:49 #217
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207648214
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:52 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
Ben ik gelukkig niet de enige. Wat een waardeloze bagger.

Als dit het niveau van de volgende plaat is wil ik hem niet eens als onderzetter.
Ik ben ervan overtuigd dat je verre van de enige bent. Dit nummer is echt absurd slecht. Uiteraard is het cliché "smaken verschillen" ook hier van toepassing en kunnen bands met een lange carrière nooit alleen maar goede nummers uitbrengen. Maar dit is echt nietszeggende, voortkabbelende meuk die elke random band zou kunnen maken.

Als dit de tweede uitgebrachte single is van een te verwachten album, een 'teaser', doet dat vermoeden dat ze dit zelf als het sterkere materiaal beschouwen. Dat belooft weinig goeds voor de rest. :{ Maar dat is een aanname, wellicht dat ze alles geleidelijk aan uitbrengen, in willekeurige volgorde. Met de release van Hardwired brachten ze binnen een paar uur videoclips uit voor elk nummer op de plaat. Wellicht is dit weer een andere promostrategie.
pi_207651535
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:52 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
Ben ik gelukkig niet de enige. Wat een waardeloze bagger.

Als dit het niveau van de volgende plaat is wil ik hem niet eens als onderzetter.
Hey, ik vind het een lekker nummer van Bon Jovi... Beetje vreemd dat ze het gepost hebben op het verkeerde kanaal op YT, maar goed.

:') jezus wat slecht... Beetje niveau Lulu :')
pi_207653339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:39 schreef Repentless het volgende:

Man man man. :') Wat een kutnummer, echt niet normaal meer. Ik vind Lux Aeterna prima, dan is dit wel weer een deceptie.
Gaat echt alle kanten op, maar helaas telkens niet de goede kant :')
Ik krijg nog geld van je.
  zaterdag 21 januari 2023 @ 23:57:07 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207664965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 10:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Hey, ik vind het een lekker nummer van Bon Jovi... Beetje vreemd dat ze het gepost hebben op het verkeerde kanaal op YT, maar goed.

:') jezus wat slecht... Beetje niveau Lulu :')
Als ik een beetje door die comments lees op YouTube, word ik er soms echt niet goed van. Allerlei mensen die weer superlatieven tekort komen om aan te geven hoe geweldig dit is. Ik kan dat echt niet meer serieus nemen. Dit is gewoon een heel middelmatig, nietszeggend nummer dat door legio willekeurige bands gemaakt zou kunnen worden.

Wanneer dit inderdaad zo'n willekeurige band was, zouden die mensen het direct ook weer vergeten. Maar zodra het stickertje Metallica erop zit, is het opeens een geniaal meesterwerk. Ronduit lachwekkend.

Natuurlijk is het op zichzelf geen slecht nummer, als je puur technisch naar de song kijkt. Goed uitgevoerd, goed gespeeld, goed opgenomen. Daarin zit het hem dus niet. Maar aangezien zij zulk uniek, baanbrekend en legendarisch werk hebben voortgebracht, wil/hoop je juist dat zij nummers maken zoals geen enkele andere band. Dat zit hem niet in het speltechnische aspect of allerlei hoogstandjes (want dat kunnen zoveel bands/mensen), maar in het neerzetten van een unieke sound en gevoel.

In die zin is het dus vrijwel exact het tegenovergestelde van bovengenoemde mensen: dit nummer is niet zo ontzettend goed omdat het van Metallica is, maar juist daarom zo hemeltergend slecht.
  zondag 22 januari 2023 @ 00:00:40 #221
80382 manny
30 is best veel
pi_207665029
Je kan ze moeilijk weer onbezonnen 20 jarige alcoholisten maken die plankgas een nieuwe plaat gaan maken.

Dit zijn vaders / opa miljonairs die wortelsap drinken en een fitness schema hebben, en dat helpt in dit genre niet echt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 22 januari 2023 @ 03:43:56 #222
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207666345
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 00:00 schreef manny het volgende:
Je kan ze moeilijk weer onbezonnen 20 jarige alcoholisten maken die plankgas een nieuwe plaat gaan maken.

Dit zijn vaders / opa miljonairs die wortelsap drinken en een fitness schema hebben, en dat helpt in dit genre niet echt.
Dit verhaal hoor je inmiddels ook al meer dan 20 jaar. Al sinds hun 40e worden zaken als leeftijd en hun persoonlijke situatie genoemd om aan te geven dat je niet meer kunt verwachten dat ze een plaat maken zoals in hun beginjaren.

Inmiddels zijn veel metalbands van de generatie erna de 40 al ruim gepasseerd, vaak de 50 al, en die kunnen nog steeds op volle snelheid nummers schrijven en spelen die niet onderdoen voor hun eerdere werk. Dus dat is wat mij betreft totaal geen argument.

Maar het gaat niet om snelheid, dat je altijd hetzelfde moet blijven maken of niet iets anders 'mag' proberen. Het gaat er voornamelijk om dat je iets uitbrengt waar totaal niks kenmerkends meer van jezelf in zit en door talloze bands gemaakt zou kunnen worden, waarbij het net zo inwisselbaar zou zijn als nu.

Zoals eerder gezegd hier: Lux Aeterna vind ik gewoon een tof nummer. Is ook geen moeilijke snelle song of vergelijkbaar met hun oude werk, maar wel iets dat verfrissend klinkt en wat mij betreft alleen door Metallica zo neergezet kan worden. Als de tweede single dan zo'n slappe eenheidsworst is, is dat enigszins een deceptie.
pi_207666694
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 00:00 schreef manny het volgende:
Je kan ze moeilijk weer onbezonnen 20 jarige alcoholisten maken die plankgas een nieuwe plaat gaan maken.

Dit zijn vaders / opa miljonairs die wortelsap drinken en een fitness schema hebben, en dat helpt in dit genre niet echt.
Ja, maar ze hebben als papa's en opa's ook Hardwired gemaakt. Die's wél goed.
  zondag 22 januari 2023 @ 10:07:24 #224
80382 manny
30 is best veel
pi_207667514
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 03:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit verhaal hoor je inmiddels ook al meer dan 20 jaar. Al sinds hun 40e worden zaken als leeftijd en hun persoonlijke situatie genoemd om aan te geven dat je niet meer kunt verwachten dat ze een plaat maken zoals in hun beginjaren.

Inmiddels zijn veel metalbands van de generatie erna de 40 al ruim gepasseerd, vaak de 50 al, en die kunnen nog steeds op volle snelheid nummers schrijven en spelen die niet onderdoen voor hun eerdere werk. Dus dat is wat mij betreft totaal geen argument.

Maar het gaat niet om snelheid, dat je altijd hetzelfde moet blijven maken of niet iets anders 'mag' proberen. Het gaat er voornamelijk om dat je iets uitbrengt waar totaal niks kenmerkends meer van jezelf in zit en door talloze bands gemaakt zou kunnen worden, waarbij het net zo inwisselbaar zou zijn als nu.

Zoals eerder gezegd hier: Lux Aeterna vind ik gewoon een tof nummer. Is ook geen moeilijke snelle song of vergelijkbaar met hun oude werk, maar wel iets dat verfrissend klinkt en wat mij betreft alleen door Metallica zo neergezet kan worden. Als de tweede single dan zo'n slappe eenheidsworst is, is dat enigszins een deceptie.
Dat klint als iemand die er veel meer van weet dan ik er van weet. Maar voor de goede orde: noem eens een voorbeeld van 50 plussers die er nog een dijk van een metal plaat uit rammen die je echt kan vergelijken met het niveau van dezelfde band toen ze pak em beet 20 waren ?

Dan heb ik meteen wat luistertips ;)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_207669729
Oeh ik durf het hier bijna niet meer te zeggen, maar ik vind Screaming Suicide heeriljk. Vooral het laatste stuk. En ik houd toch echt niet van Bon Jovi of zo.
  zondag 22 januari 2023 @ 17:23:54 #226
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207673895
quote:
19s.gif Op zondag 22 januari 2023 10:07 schreef manny het volgende:

[..]
Dat klint als iemand die er veel meer van weet dan ik er van weet. Maar voor de goede orde: noem eens een voorbeeld van 50 plussers die er nog een dijk van een metal plaat uit rammen die je echt kan vergelijken met het niveau van dezelfde band toen ze pak em beet 20 waren ?

Dan heb ik meteen wat luistertips ;)
Dan heb ik het meer over de extremere bands (death/black metal), dat moet wel je genre zijn. :)

Zomaar wat voorbeelden:

- Hypocrisy
- Cannibal Corpse
- God Dethroned
- Deicide
- Obituary
- Immortal

En nog legio anderen. Maar thrash bands als Testament, Exodus, Kreator etc. maken ook nog steeds platen die op speltechnisch gebied of qua sound niet onderdoen voor wat ze in hun jonge jaren deden.

Dat betekent niet automatisch dat het dan goed is of dat zou moeten, maar het is alleen om aan te geven dat het prima mogelijk is. :)
  zondag 22 januari 2023 @ 18:07:51 #227
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207674472
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Oeh ik durf het hier bijna niet meer te zeggen, maar ik vind Screaming Suicide heeriljk. Vooral het laatste stuk. En ik houd toch echt niet van Bon Jovi of zo.
Eens, prima plaat :) Niet hun beste, maar ook zeker niet hun slechtste.
  maandag 23 januari 2023 @ 06:14:26 #228
80382 manny
30 is best veel
pi_207679877
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan heb ik het meer over de extremere bands (death/black metal), dat moet wel je genre zijn. :)

Zomaar wat voorbeelden:

- Hypocrisy
- Cannibal Corpse
- God Dethroned
- Deicide
- Obituary
- Immortal

En nog legio anderen. Maar thrash bands als Testament, Exodus, Kreator etc. maken ook nog steeds platen die op speltechnisch gebied of qua sound niet onderdoen voor wat ze in hun jonge jaren deden.

Dat betekent niet automatisch dat het dan goed is of dat zou moeten, maar het is alleen om aan te geven dat het prima mogelijk is. :)
Nou, nog een meevaller dat ik die bands van naam ken, maar zeker niet de individuele albums (oude werk obituary, exodus daargelaten); dus kan er lastig zelf over oordelen.

Laten we dan zeggen dat het er, wat mij betreft, niet beter op is geworden bij Metallica, en dat dat niet per definitie door de leeftijd in combinatie met wortelsap komt ;)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 maart 2023 @ 16:42:29 #229
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_208192784
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:57:49 #230
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208193646
quote:
Ik vind het bagger. Helaas. Twee van de drie nu kut, dat belooft weinig goeds.
pi_208201613
Ik vond de eerste minuut/2 minuten van het nummer best goed en veelbelovend. Het nummer komt daarna alleen niet van de grond. Weinig variatie, voorspelbaar, en met 7 minuten 3 minuten te lang voor dit nummer. Het komt op mij tot nu toe, Lux Aerterna enigszins uitgezonderd, behoorlijk inspiratieloos over.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 09:01:05 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208201990
Ik zag op Twitter een goed review langskomen :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:10:58 #233
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208208698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:16 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vond de eerste minuut/2 minuten van het nummer best goed en veelbelovend. Het nummer komt daarna alleen niet van de grond. Weinig variatie, voorspelbaar, en met 7 minuten 3 minuten te lang voor dit nummer. Het komt op mij tot nu toe, Lux Aerterna enigszins uitgezonderd, behoorlijk inspiratieloos over.
Hebben Metallica-nummers wel vaker last van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208512796
Heb via via ook kaartjes gekregen voor arena. Leuk, want voor de volle mep zou ik het nooit doen. Na St. Anger deceptie heb ik eigenlijk nooit moeite gedaan om nieuwe shit van ze te luisteren dus hopelijk houden ze het een beetje oude school :P

Nooit gezien trouwens. Ik ben benieuwd.
Conscience do cost.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:43:12 #235
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208512904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:23 schreef ems. het volgende:
Heb via via ook kaartjes gekregen voor arena. Leuk, want voor de volle mep zou ik het nooit doen. Na St. Anger deceptie heb ik eigenlijk nooit moeite gedaan om nieuwe shit van ze te luisteren dus hopelijk houden ze het een beetje oude school :P

Nooit gezien trouwens. Ik ben benieuwd.
De sfeer bij een Metallica-concert is altijd prima. Fans hebben er altijd zin in en zijn uitgelaten. Die energie voel je wel, in combinatie met de muur van geluid.

Als je voor het eerst gaat (en de muziek op zichzelf tof vindt), dan zul je een prima avond hebben. De ene keer doen ze qua podiumproductie wat meer dan de andere keer. Mij interesseert die productie/show wat minder, ik vind vooral de muziek en het feit dat je helden op het podium staan belangrijk. Uiteraard is een gave lichtshow of pyro altijd tof, maar dat is al decennia een standaardrecept voor de meeste grote concerten.

Opblaasbare balonnen, gelikte videoproducties op LED-schermen ter ondersteuning van de nummers, trommelintermezzo's, toneelstukjes met een ineenstortend podium, lichtgevende rondvliegende drones, etc.: het zal me worst zijn. Liever niet zelfs. Gewoon de band met goed geluid, een mooie lichtshow en pyro en videoschermen die de band wat groter in beeld brengen voor als je wat verder weg staat, meer is wat mij betreft niet nodig.

Ben je wat vaker geweest (mijn eerste Metallica-concert was 20 jaar geleden, dus ook al ver voorbij de hoogtijdagen), dan merk je wel dat de kwaliteit steeds verder afneemt. Nog steeds prima hoor, maar het wordt er in ieder geval niet beter op.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:04:50 #236
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208593146

Meh. Net als de andere nummers mist het op de een of andere manier de energie die ik verwacht van Metallica.
pi_208593457
quote:
80s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:04 schreef Mano_ het volgende:

Meh. Net als de andere nummers mist het op de een of andere manier de energie die ik verwacht van Metallica.
Het refreintje heeft wel wat. Niet bijzonder ofzo, maar wel wat herkenbaars.

Net als met Hardwired voelt het voor mij helaas allemaal aan als een brij zonder onderscheid. Waarin lange nummers bij de eerste albums veelal complexe lagen hadden met meerdere invalshoeken mist dat het hier (al jaren) compleet. Sommige nummers passen makkelijk in een 4 minuten window.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 30-03-2023 18:40:33 ]
Ik krijg nog geld van je.
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:40:33 #238
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208597161
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:34 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het refreintje heeft wel wat. Niet bijzonder ofzo, maar wel wat herkenbaars.

Net als met Hardwired voelt het voor mij helaas allemaal aan als een brij zonder onderscheid. Waarin lange nummers bij de eerste albums veelal complexe lagen hadden met meerdere invalshoeken mist dat het hier (al jaren) compleet. Sommige nummers passen makkelijk in een 4 minuten window.
Ik verwacht helaas niks meer van dit album. Drie van de vier nu extreem middelmatig wat mij betreft, dan geloof ik niet meer dat het iets gaat worden. Jammer, Lux Aeterna vind ik echt een leuk nummer dus het begon goed. De rest is te generiek en nietszeggend wat mij betreft.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 april 2023 @ 21:19:15 #239
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_208741864
ik heb het nieuwe album nu 1x gehoord, maar ben er niet weg van. Lux Aeterna is de uitschieter, verder te veel van dat bluesy midtempo meuk, en een draak van een afsluiter die gewoon expres te lang duurt zodat je in slaap valt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_208742003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:19 schreef Tokus het volgende:
ik heb het nieuwe album nu 1x gehoord, maar ben er niet weg van. Lux Aeterna is de uitschieter, verder te veel van dat bluesy midtempo meuk, en een draak van een afsluiter die gewoon expres te lang duurt zodat je in slaap valt.
Waar heb je het album gehoord? Hij is toch niet gelekt? Of wel? :@
Ik krijg nog geld van je.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 april 2023 @ 21:33:08 #241
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_208742113
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:27 schreef Rnie het volgende:
Hij is toch niet gelekt? Of wel? :@
niet dat ik weet. Ik luister legaal. Promo-stream van het label.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 11 april 2023 @ 23:29:31 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208743374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:19 schreef Tokus het volgende:
ik heb het nieuwe album nu 1x gehoord, maar ben er niet weg van. Lux Aeterna is de uitschieter, verder te veel van dat bluesy midtempo meuk, en een draak van een afsluiter die gewoon expres te lang duurt zodat je in slaap valt.
Ik verwachtte al niets anders meer helaas. Op albumgebied gaat deze extreem legendarische en grensverleggende band gewoon als een nachtkaars uit.

Ik hoop dat ze stoppen voordat het live eveneens het geval is. Het is op dat gebied natuurlijk ook al heel lang niet meer wat het ooit geweest is (het is wat mij betreft zelfs al zo'n 27 jaar minder gaaf/goed dan in de eerste 15 jaar daarvoor), maar op dit moment is het nog acceptabel. Als ze te lang doorgaan en concerten echt een treurige aangelegenheid worden, is dat echt zonde voor hun legendarische status.
  donderdag 13 april 2023 @ 22:09:13 #243
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_208764914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:19 schreef Tokus het volgende:
ik heb het nieuwe album nu 1x gehoord, maar ben er niet weg van. Lux Aeterna is de uitschieter, verder te veel van dat bluesy midtempo meuk, en een draak van een afsluiter die gewoon expres te lang duurt zodat je in slaap valt.
Het viel mij mee. Sommige nummers te lang en te weinig nummers zoals Lux Aeterna. Kort en snel.
Maar de nummers zitten vol lekkere riffs. Heerlijk vet en af en toe lomp. Beetje Black Sabbath, Alice in Chains vibes. Denk dat ik 10 van de 12 al prima vond.
Maar 1x gehoor dus t kan nog veranderen
pi_208766020
Heb mee gedaan aan de bioscoop luistersessie van het album.

De nummers die nu al uit zijn, zoals Lux Aeterna, Screaming Suicide en Of Darkness had a son... zijn op zich prima. Verder zit er nog een lekker Sad but True/Dreaming no More achtig nummer in.

Maar wat verder opvalt dat is er geen nummers zijn met acoustische/chorus gitaren. Lars heeft nog meer een allergie voor toms, ze worden nauwelijks aan geraakt.

Het album is vooral metal/rock. Vernieuwend is het dus niet meer maar dat verwacht je ook niet van gasten van tegen de 60 jaar oud. Dat wordt wel door anderen en jongere mensen gedaan.

Daarmee is het voor mij een minder afwisselend album. Hardwired... vind ik tot nu toe het meest afwisselende album sinds Reload van hun. Dat leek meer een mix te zijn van Kill'em All, Reload, Black album en Death Magnetic. Dit album is meer vergelijkbaar met Kill'em All/Justice (maar dan vooral met songs van het kaliber Shortest Straw, Eye of the beholder) en Death Magnetic. Er zitten een paar prima nummers in, maar ook een paar waarvan ik weet dat ik die skip. Net zoals ik nu nooit meer Moth into the flames of Atlas..rise draai van Hardwired.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_208767273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik verwachtte al niets anders meer helaas. Op albumgebied gaat deze extreem legendarische en grensverleggende band gewoon als een nachtkaars uit.

Ik hoop dat ze stoppen voordat het live eveneens het geval is. Het is op dat gebied natuurlijk ook al heel lang niet meer wat het ooit geweest is (het is wat mij betreft zelfs al zo'n 27 jaar minder gaaf/goed dan in de eerste 15 jaar daarvoor), maar op dit moment is het nog acceptabel. Als ze te lang doorgaan en concerten echt een treurige aangelegenheid worden, is dat echt zonde voor hun legendarische status.
Ik kan me hier helaas alleen bij aansluiten. Afgezien van Lux Aeterna en de eerste minuut van If Darkness Had A Son is er niets wat me echt boeit.

Ik mis echt afwisseling. Het is 77 minuten de zelfde energie, zelfde zang. Het voelt een beetje als McDonalds rock/metal. Inwisselbaar en het eet maar vult voor geen meter.

Dat heeft ook niets met de leeftijd te maken. Dat ze geen Damage Inc. achtig meer uitbrengen snap ik nog wel maar iets in de trant van The Unforgiven of The Day That Never Comes was ook super geweest. Zelfs in St. Anger leek meer creativiteit te zitten.

Voor mij een voortzetting van de ongeinspireerde trend van de afgelopen jaren: S&M 2 uitbrengen met maar een paar nieuwe nummers, Black album uitgave met pop covers.

Conclusie voor mij: het blijft een van de beste bands ooit maar het is echt tijd om te stoppen. Lekker toeren, maar dit nooit meer doen.

Afsluiten met iets positiefs: de cover art vind ik 100x beter dan die van Hardwired.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 april 2023 @ 11:37:18 #246
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208768832
Na 1x luisteren moet ik helaas ook toegeven dat ik het een beetje vind tegenvallen.

Ik vind van de nog niet uitgebrachte nummers Too Far Gone?, Room of Mirrors en Inamorata echt goed. De singles tot nu toe waren ook prima. De rest voelt een beetje inspiratieloos waar ik mijn aandacht niet bij kan houden.

Na één luisterbeurt denk ik dat ik Hardwired beter vind, maar toch geen slecht album. Stem van James is echt dikke prima, drumwerk van Lars is prima, Kirk being Kirk. Alleen sommige liedjes zijn gewoon zoutloos.
pi_208769603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik verwachtte al niets anders meer helaas. Op albumgebied gaat deze extreem legendarische en grensverleggende band gewoon als een nachtkaars uit.

Ik hoop dat ze stoppen voordat het live eveneens het geval is. Het is op dat gebied natuurlijk ook al heel lang niet meer wat het ooit geweest is (het is wat mij betreft zelfs al zo'n 27 jaar minder gaaf/goed dan in de eerste 15 jaar daarvoor), maar op dit moment is het nog acceptabel. Als ze te lang doorgaan en concerten echt een treurige aangelegenheid worden, is dat echt zonde voor hun legendarische status.
Als Hardwired hun laatste album was geweest hadden ze een knaller gehad!
pi_208769657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:03 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
Ik kan me hier helaas alleen bij aansluiten. Afgezien van Lux Aeterna en de eerste minuut van If Darkness Had A Son is er niets wat me echt boeit.

Ik mis echt afwisseling. Het is 77 minuten de zelfde energie, zelfde zang. Het voelt een beetje als McDonalds rock/metal. Inwisselbaar en het eet maar vult voor geen meter.

Dat heeft ook niets met de leeftijd te maken. Dat ze geen Damage Inc. achtig meer uitbrengen snap ik nog wel maar iets in de trant van The Unforgiven of The Day That Never Comes was ook super geweest. Zelfs in St. Anger leek meer creativiteit te zitten.

Voor mij een voortzetting van de ongeinspireerde trend van de afgelopen jaren: S&M 2 uitbrengen met maar een paar nieuwe nummers, Black album uitgave met pop covers.

Conclusie voor mij: het blijft een van de beste bands ooit maar het is echt tijd om te stoppen. Lekker toeren, maar dit nooit meer doen.

Afsluiten met iets positiefs: de cover art vind ik 100x beter dan die van Hardwired.
Lijkt mij niet dat Metallica verantwoordelijk gehouden kan worden voor de kwaliteit van covers van hun nummers door andere artiesten :D

Verder snap ik het niet, Hardwired.. was prima. Nummers als Halo en Dreaming no More hadden wat mij betreft net zoveel kwaliteit als op het Black album...

Dat dit een matiger album is, tsja ach. Af en toe komen ze met goede shit uit, af en toe slechte. Ik vond Death Magnetic niet zo boeiend, maar 2 nummers die ik echt goed vind, zoals All Nightmare long en My Apocalypse.

Hun kwaliteit wisselt dus nogal, Kill 'em all blinkt nu ook niet uit in hoge muzikale complexiteit en kwaliteit. Het was in die tijd alleen unieke nieuwe muziek. Lightning en Puppets borduren daar op voort met meer melodie en Cliff Burton die speelt met harmonieën. Toch vond ik daar ook slechte nummers, Ride the Lightning, het nummer zelf vind ik een te lange saaie solo hebben, Thing that should not be duurt te lang met dezelfde riff

Zodra Burton dood is zijn de harmonieën dan ook meteen op Justice minder te vinden, buiten waarschijnlijk stukjes muziek die ze al samen met Burton mogelijk op de stapel hadden liggen (To live is to die, misschien ook de harmonieën in Harvester of Sorrow).

Black album is zelf een lekkere rocker met een mooie ballade er op. Nieuw is het niet, het is vooral metal, de snelle thrash is weg. Daarbij vermengd met country/flamenco (Unforgiven). Load en Reload heeft goede nummers als Wasting my Hate, Fuel maar ook ellenlange zeur nummers als Where the wild things are, Ronny of Outlaw Torn... Meer blues/rock/alternative metal, sommige nummers hadden ook van Alice in Chains kunnen zijn.

St. Anger is poging nu metal te maken, maar heeft nog een paar aardige nummers zoals Unnamed Feeling, het titel nummer en Sweet Amber.

Daarna Death Magnetic en Hardwired wat ik reeds benoemd heb (Lulu is een Lou Reed album, waar hij Metallica bij betrokken heeft). Vind het nu niet achteruit gaan, ze hebben er steeds uit gehaald wat ze kunnen en vooral waar ze zin in hadden. Het kunnen is minder bij Lars vind ik over de jaren. Jammer wel maar helaas. Maar ze kunnen ook geen complexe melodieën meer want Burton is dood. En die haal je dus niet meer terug.

Doen wat ze willen, moeten ze ook doen als artiesten, als jij het niks vind, dan luister je maar naar Volbeat of Lady Gaga voor mijn part.

Zodra je shit gaat maken om aardig te worden gevonden gaat de creativiteit pas echt achteruit.

Kortom, inderdaad wat matig album, het volgende kan dus alleen maar beter worden. Als die komt, ze zijn oud aan het worden. Altijd afwachten of dergelijke artiesten die een wild leven hebben gehad oud worden (Lemmy ook niet erg oud geworden).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_208770269
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:12 schreef Godshand het volgende:

[..]
Lijkt mij niet dat Metallica verantwoordelijk gehouden kan worden voor de kwaliteit van covers van hun nummers door andere artiesten :D
Niet voor de kwaliteit, wel voor het uitbrengen van die matige kwaliteit op hun her-uitgave.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 14 april 2023 @ 15:05:31 #250
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208770741
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')