Uhm je bron bewijst niets.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oneens:
https://twitter.com/spectatorindex/status/1093237900592832512
Er is geen vergelijkbaar land dat maar in de buurt komt.
Bestuurskunde gestudeerd en Regiomanager Bouwmanagement geweest bij ProRail. Wat heb jij bereikt?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jetten intelligent.Dat weet hij dan wel goed te verbergen.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:46 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Bestuurskunde gestudeerd en Regiomanager Bouwmanagement geweest bij ProRail. Wat heb jij bereikt?
Als je de dood van die 3 mensen voor je campagne gebruikt heeft het inderdaad niet heel veel zin om een minuut stilte te houden. Dan ben je niet consequent een lul.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, lekker boeien een minuut stilte. Dat brengt die vermoorde mensen niet terug. Ander beleid voorkomt toekomstige slachtoffers.
De verongelijktheid druipt ervan af. Het staat er nog nét niet letterlijk, maar de kiezer is dom. Alles wat Forum vindt, wordt afgedaan als "feitenvrije politiek", terwijl het grotendeels gaat om opvattingen over grote thema's waaronder migratie, integratie en referenda (invloed burgers). Niks feitenvrij aan. Wél meningen die totaal anders zijn dan het D66 van nu.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 15:44:33@AndreOudshoorn1 De kiezer heeft een partij in het zadel geholpen die doet aan feitenvrije politiek. Een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en verdeeldheid zaait. En die Nederland dezelfde soort chaos als de Brexit wil bezorgen. D66 zal daar altijd tegen blijven strijden. ^Bas reageer retweet
Nee, Forum sluit zichzelf helemaal niet uit. D66 bepaalt voor Forum dat Forum zichzelf uitsluit. De op één na grootste verliezer bepaalt de strategie van de grote winnaar. Feit is dat Forum wel degelijk compromissen wil zoeken én ook gewoon het voortouw neemt voor coalitievorming in de provincies waar ze de grootste zijn.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 18:01:02@VPeerke FVD sluit zichzelf uit. D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haat zaaien. ^Bas reageer retweet
+1quote:Op zaterdag 23 maart 2019 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben gewoon compleet verbijsterd als ik kijk naar D66, hoe ze zich manifesteren en hoe ze reageren op de verkiezingsuitslag. En ik spreek niet als één of andere extreem-rechtse Harry, maar als een sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ingesteld iemand die nog nooit rechtser dan D66 heeft gestemd.
Het leek D66 kennelijk een goed idee om vandaag deze tweet de wereld in te slingeren:
[ afbeelding ]
Bron: https://twitter.com/D66/status/1109081666616786944
Ik heb echt zin om m'n hoofd een poosje tegen een muur te bonken als ik zo veel arrogantie en domheid in één zie.![]()
Alles, maar dan ook echt alles aan deze tweet is fout. Een foto waar Jetten onvoordelig op staat, tekst die door z'n gezicht heen loopt... maar bovenal: de miskende ondertoon. Net als bij de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar en de Provinciale Statenverkiezingen van deze week, gaat D66 gewoon door met het afschilderen van Forum als vijand.
In plaats van uiteen te zetten wat D66 "een sterk Europa" inhoudt en hoe D66 daarvoor vecht, stelt D66 het angstbeeld centraal: de (eventuele) Nexit. Een politiek stokpaardje van een andere partij.
Na de afstraffing van woensdag - op de SP na waren ze de grootste verliezer - gaan ze gewoon op dezelfde voet verder. Mensen die opmerkingen bij de tweet plaatsen, krijgen dit soort teksten als weerwoord:De verongelijktheid druipt ervan af. Het staat er nog nét niet letterlijk, maar de kiezer is dom. Alles wat Forum vindt, wordt afgedaan als "feitenvrije politiek", terwijl het grotendeels gaat om opvattingen over grote thema's waaronder migratie, integratie en referenda (invloed burgers). Niks feitenvrij aan. Wél meningen die totaal anders zijn dan het D66 van nu.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 15:44:33@:AndreOudshoorn1 De kiezer heeft een partij in het zadel geholpen die doet aan feitenvrije politiek. Een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en verdeeldheid zaait. En die Nederland dezelfde soort chaos als de Brexit wil bezorgen. D66 zal daar altijd tegen blijven strijden. ^Bas reageer retweet
En wat te denken van dit pareltje:Nee, Forum sluit zichzelf helemaal niet uit. D66 bepaalt voor Forum dat Forum zichzelf uitsluit. De op één na grootste verliezer bepaalt de strategie van de grote winnaar. Feit is dat Forum wel degelijk compromissen wil zoeken én ook gewoon het voortouw neemt voor coalitievorming in de provincies waar ze de grootste zijn.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 18:01:02@:VPeerke FVD sluit zichzelf uit. D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haat zaaien. ^Bas reageer retweet
Alleen is het mogelijke beleid in zo'n geval iets dat D66 tegen de borst stuit. Het maakt niet uit waar je in gelooft, behalve als je het eens bent met de ideeën van Forum. Want daar gaat D66 geen tolerantie voor opbrengen.
Deze partij is zo onvoorstelbaar diep gezonken; ik vind het als oud-stemmer gewoon verbijsterend om te zien. Zowel de arrogantie, het kennelijke gebrek aan een overtuigend, eigen verhaal, het continue Forum-gebash, maar ook de dramatische marketing. Na de holle kreet "Kies voor de toekomst" dreigt een identieke campagne voor de Europese Verkiezingen.
Voor studenten marketing en communicatie kan al het bovenstaande zo de schoolboeken in als voorbeeld van hoe het NIET moet.
Jetten staat voor gelijkheid en ondanks dat mensen van mening verschillen mag haat niet de boventoon voeren. Heeft iemand Jetten al horen spreken dat hij afstand doet van mede D66ers die helemaal los gaan tegen FvD onder andere een WETHOUDER uit Tilburg? Ik hoor Jetten niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben gewoon compleet verbijsterd als ik kijk naar D66, hoe ze zich manifesteren en hoe ze reageren op de verkiezingsuitslag. En ik spreek niet als één of andere extreem-rechtse Harry, maar als een sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ingesteld iemand die nog nooit rechtser dan D66 heeft gestemd.
Het leek D66 kennelijk een goed idee om vandaag deze tweet de wereld in te slingeren:
[ afbeelding ]
Ik heb echt zin om m'n hoofd een poosje tegen een muur te bonken als ik zo veel arrogantie en domheid in één zie.![]()
Alles, maar dan ook echt alles aan deze tweet is fout. Een foto waar Jetten onvoordelig op staat, tekst die door z'n gezicht heen loopt... maar bovenal: de miskende ondertoon. Net als bij de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar en de Provinciale Statenverkiezingen van deze week, gaat D66 gewoon door met het afschilderen van Forum als vijand.
In plaats van uiteen te zetten wat D66 "een sterk Europa" inhoudt en hoe D66 daarvoor vecht, stelt D66 het angstbeeld centraal: de (eventuele) Nexit. Een politiek stokpaardje van een andere partij.
Na de afstraffing van woensdag - op de SP na waren ze de grootste verliezer - gaan ze gewoon op dezelfde voet verder. Mensen die opmerkingen bij de tweet plaatsen, krijgen dit soort teksten als weerwoord:De verongelijktheid druipt ervan af. Het staat er nog nét niet letterlijk, maar de kiezer is dom. Alles wat Forum vindt, wordt afgedaan als "feitenvrije politiek", terwijl het grotendeels gaat om opvattingen over grote thema's waaronder migratie, integratie en referenda (invloed burgers). Niks feitenvrij aan. Wél meningen die totaal anders zijn dan het D66 van nu.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 15:44:33@:AndreOudshoorn1 De kiezer heeft een partij in het zadel geholpen die doet aan feitenvrije politiek. Een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet en verdeeldheid zaait. En die Nederland dezelfde soort chaos als de Brexit wil bezorgen. D66 zal daar altijd tegen blijven strijden. ^Bas reageer retweet
En wat te denken van dit pareltje:Nee, Forum sluit zichzelf helemaal niet uit. D66 bepaalt voor Forum dat Forum zichzelf uitsluit. De op één na grootste verliezer bepaalt de strategie van de grote winnaar. Feit is dat Forum wel degelijk compromissen wil zoeken én ook gewoon het voortouw neemt voor coalitievorming in de provincies waar ze de grootste zijn.twitter:D66 twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 18:01:02@:VPeerke FVD sluit zichzelf uit. D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haat zaaien. ^Bas reageer retweet
Alleen is het mogelijke beleid in zo'n geval iets dat D66 tegen de borst stuit. Het maakt niet uit waar je in gelooft, behalve als je het eens bent met de ideeën van Forum. Want daar gaat D66 geen tolerantie voor opbrengen.
Deze partij is zo onvoorstelbaar diep gezonken; ik vind het als oud-stemmer gewoon verbijsterend om te zien. Zowel de arrogantie, het kennelijke gebrek aan een overtuigend, eigen verhaal, het continue Forum-gebash, maar ook de dramatische marketing. Na de holle kreet "Kies voor de toekomst" dreigt een identieke campagne voor de Europese Verkiezingen.
Voor studenten marketing en communicatie kan al het bovenstaande zo de schoolboeken in als voorbeeld van hoe het NIET moet.
Baudet hoeft niet eens te reageren dat er een partij kartel is...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
FvD eist toch het aftreden van een 3-tal bewindslieden? Mensen die gewoon het kabinetsbeleid/regeerakkoord uitvoeren.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:51 schreef Vasilevski het volgende:
"FvD sluit zich zelf uit" is blijkbaar een ingestudeerd zinnetje. Zijn het allemaal van die voorgeprogrammeerde NPC's?
Jetten gaat er helemaal niet over wie wie uitsluit. Rutte lijkt er in ieder geval anders over te denken. Wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk samengewerkt gaat worden maar het ligt voor de hand dat er zowel links als rechts aan het kabinet wordt getrokken. Rutte zal uiteindelijk eerder naar links gaan, maar niet zonder eerst zoveel mogelijk iedereen tegen elkaar uit te spelen. Gaat Jetten dan de stekker uit het kabinet trekken als er toch iets met FvD-steun doorkomt? Dacht het niet.
Lees even wat de eisen waren van Baudet. Ook Dijkhoff heeft gezegd dat hij met zulke eisen "zijn koffiezetapparaat niet eens aan hoeft te zetten" voor een gesprek.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:51 schreef Vasilevski het volgende:
"FvD sluit zich zelf uit" is blijkbaar een ingestudeerd zinnetje. Zijn het allemaal van die voorgeprogrammeerde NPC's?
Bra-fucking-vo, Elf. Een post om in te lijsten.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Jetten is zo dom als stront. Nog nooit heb ik iets zinnigs uit zijn mond gehoord. Hij kan nog geeneens vragen normaal beantwoorden. Elke keer als iemand een vraag stelt zie je hem voorgeprogrammeerde teksten uitspreken die totaal niks te maken hebben met de vraag. Jetten is een savant die goed teksten kan onthouden. Dat is zijn enige gave.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:46 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Bestuurskunde gestudeerd en Regiomanager Bouwmanagement geweest bij ProRail. Wat heb jij bereikt?
Da's geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.quote:Op maandag 25 maart 2019 05:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jetten is zo dom als stront. Nog nooit heb ik iets zinnigs uit zijn mond gehoord. Hij kan nog geeneens vragen normaal beantwoorden. Elke keer als iemand een vraag stelt zie je hem voorgeprogrammeerde teksten uitspreken die totaal niks te maken hebben met de vraag. Jetten is een savant die goed teksten kan onthouden. Dat is zijn enige gave.
Heb jij ooit wel eens met meer dan 1 zin gereageerd, en dan ook nog iets zinnigs ook?quote:Op maandag 25 maart 2019 07:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.
Het was ook een totaal irrelevante vraag. Terecht dat hij hier niet op in is gegaan.quote:Op maandag 25 maart 2019 07:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.
Dan had hij er ook niet op in moeten gaan, maar hij gaat er wel op in met een enorme voorraad dom gelul.quote:Op maandag 25 maart 2019 08:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het was ook een totaal irrelevante vraag. Terecht dat hij hier niet op in is gegaan.
En waarop baseer je dit? Ik heb voorheen D66 gestemd. Maar ik vind het nu zo'n enorme tyfuspartij geworden. Ik zou nog eerder SP stemmen.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had hij er ook niet op in moeten gaan, maar hij gaat er wel op in met een enorme voorraad dom gelul.
Maar goed, ik snap nog steeds niet wat allerlei D66-haters hier überhaupt doen, ze gaan nooit D66 stemmen, ongeacht de lijsttrekker, dus hoe D66 het onder die lijsttrekker volgens hen doet maakt al niet uit, maar reacties als "Hij is dom als stront" gaan al helemaal nergens over.
Als ik dezelfde reactie over Baudet in het FvD topic post dan flipt iedereen, en de kans is groot dat de post dan verwijderd wordt, al dan niet door een POL-mod.
Het ging niet over jou toch? Als je je desondanks wel aangesproken voelt terwijl allerlei figuren hier zitten te jankzakken die werkelijk nooit D66 zouden stemmen (of hebben gestemd) dan is dat een beetje vreemd, want dan zou je het totaal nutteloze gebash dat niet meer is dan dat: bashen om het bashen ook wel als zodanig herkennen.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En waarop baseer je dit? Ik heb voorheen D66 gestemd. Maar ik vind het nu zo'n enorme tyfuspartij geworden. Ik zou nog eerder SP stemmen.
Dat men steeds meer primair de tegenstander uithangt is idd een vervelend punt, dat werkte overigens uitstekend toen Pechtold dat tegen Wilders deed, want daarmee maakte hij D66 een alternatief voor VVD'ers die dat geflikflooi van de VVD met de PVV helemaal niet zagen zitten, maar je moet van zo'n onderdeel niet je primaire item maken.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom lijkt D66 steeds meer een partij te zijn die zich afzet tegen andere partijen dan een partij die leeft voor de eigen standpunten? Althans zo ervaar ik dat, als je alleen al naar de website kijkt staat er een mega afbeelding van Baudet... Waarom niet de focus op dingen als de donorwet wat ik echt een groot succes vind.
Ja precies, zelf twee maal D66 gestemd maar ik vind het maar lastig momenteel. Groen Links vind ik weer te ver door slaan in veel dingen, FvD eigenlijk hetzelfde in een andere koers... Christelijke partijen wil ik niet op stemmen.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat men steeds meer primair de tegenstander uithangt is idd een vervelend punt, dat werkte overigens uitstekend toen Pechtold dat tegen Wilders deed, want daarmee maakte hij D66 een alternatief voor VVD'ers die dat geflikflooi van de VVD met de PVV helemaal niet zagen zitten, maar je moet van zo'n onderdeel niet je primaire item maken.
Je ziet ook dat ze een deel van die stemmers nu weer kwijtraken, dat trucje maar blijven volhouden en herhalen vs Baudet werkt simpelweg niet.
Je moet als partij een alternatief zijn, niet alleen omdat je het opneemt tegenover partijen die een grensoverschrijdende moraal hanteren, maar vooral omdat je eigen programma een beter alternatief is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |