Correctief is niemand bij gebaat. Correctief BINDEND wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
En jij denkt dat er ook maar sinds de jaren 90 een kans is geweest op een 2/3e meerderheid voor een correctief referendum? Dus tussendoor hebben ze dat vage aftreksel geprobeerd, maar dat experiment is gewoon mislukt.
Klopt, de reuzenstap richting gekozen burgemeester die ik bedoelde... maar ik neem toch aan dat iedereen die de gekozen burgemeester belangrijk vindt op de hoogte is van die grondwetswijziging?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:23 schreef archito het volgende:
[..]
Dat duurt minimaal 5 jaar, vorige kabinetsperiode is het D66 eindelijk gelukt om er een meerderheid voor te krijgen. Deze kabinetsperiode is dat weer gelukt en daardoor gaat de grondwet gewijzigd worden. Ja ze willen het al sinds de jaren 90, maar toen hadden ze geen meerderheid.
Het wetsvoorstel dat sneuvelde in de nacht van Wiegel, dus. Ingediend door D66. En daarna inderdaad niet in de buurt van een meerderheid gekomen, laat staan 2/3e. Jammer toch, dat gebrek aan kennis van de recente geschiedenis.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correctief is niemand bij gebaat. Correctief BINDEND wel.
Ze komen ook niet in de buurt voor een meerderheid als ze zelf TEGEN stemmen bij de motie van FvD voor een referendum, koekoek.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wetsvoorstel dat sneuvelde in de nacht van Wiegel, dus. Ingediend door D66. En daarna inderdaad niet in de buurt van een meerderheid gekomen, laat staan 2/3e.
Over welke motie hebben we het precies?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze komen ook niet in de buurt voor een meerderheid als ze zelf TEGEN stemmen bij de motie van FvD voor een referendum, koekoek.
Ik neem aan: het afschaffen van het raadgevend referendum uit het regeerakkoord schrappen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:32 schreef archito het volgende:
[..]
Over welke motie hebben we het precies?
Je zou het niet verwachten, maar D66 heeft gewoon een wetenschappelijk bureau en ideologische uitgangspunten geformuleerd. De beter ingelezen D66'er richt zich ook daarop en stemt weloverwogen D66. Zoals ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:32 schreef mossad_agent het volgende:
Joh de aanhang van D66 liep blind achter Pechtold aan..fucking PECH TOLD! De man die zonder Wilders nooit stemmen zou hebben gekregen. De populist van linkerzijde. Gewoon hard schreeuwen tegen alles wat Geertje roept en hoppa, stemvee slikt het als zoete koek. Schandalen werden onder het tapijt geveegd, hetzelfde tapijt wat in zijn penthouse lag toen hij zijn minares bezwangerde. Nee, de d66 stemmer neem ik niet serieus.
Bindend referendumquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:32 schreef archito het volgende:
[..]
Over welke motie hebben we het precies?
Ik ben ex-D66er. Een partij die werkelijk schijt heeft aan de burger met het afschaffen van bijv het referendum verdient mijn stem niet. Tot ziensquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:39 schreef archito het volgende:
[..]
Je zou het niet verwachten, maar D66 heeft gewoon een wetenschappelijk bureau en ideologische uitgangspunten geformuleerd. De beter ingelezen D66'er richt zich ook daarop en stemt weloverwogen D66. Zoals ik.
https://www.ad.nl/politie(...)referendum~afc148ef/quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:40 schreef archito het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar desbetreffende motie? Ik kan hem niet vinden.
Dat kan niet per motie, dan zou Baudet eens echt moeite moeten doen en een initiatiefwet moeten schrijven.quote:
Dat is geen motie, dat is de oude initiatiefwet van D66. Heeft helemaal niets met Baudet te maken (sterker nog: SP was de verdediger van het wetsvoorstel, Baudet deed niets).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)referendum~afc148ef/
Je kan een motie ook gebruiken om te peilen wat de kamer wilt he. Maar D66 zou moeite moeten doen hun standpunten eens aan te houden ipv telkens te draaien puur voor het pluche.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet per motie, dan zou Baudet eens echt moeite moeten doen en een initiatiefwet moeten schrijven.
Google.nl fvd motie referendumquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen motie, dat is de oude initiatiefwet van D66. Heeft helemaal niets met Baudet te maken (sterker nog: SP was de verdediger van het wetsvoorstel, Baudet deed niets).
Geen motie van het FvD dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)referendum~afc148ef/
- niet doen -quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:39 schreef archito het volgende:
[..]
Je zou het niet verwachten, maar D66 heeft gewoon een wetenschappelijk bureau en ideologische uitgangspunten geformuleerd. De beter ingelezen D66'er richt zich ook daarop en stemt weloverwogen D66. Zoals ik.
https://www.tweedekamer.n(...)13691&did=2017D28916quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:44 schreef archito het volgende:
[..]
Geen motie van het FvD dus.
Wat betreft je artikel, D66 leden hebben de partij opgedragen niet voor eerder gedaan voorstel te zijn. Hoe democratisch wil je het hebben.
Dat is een motie voor het raadgevend referendum. Dat zei ik al: daar is de partij op last van hun leden niet meer voor. Democratisch besloten in de partij...quote:
Dus D66 heeft liever GEEN referendum dan eventueel een tijdelijk raadgevend referendum? Bijzonder voor de partij die zo voor democratie is (my ass). Mensen royeren lijkt mij normaal als ze niet functioneren. Dat had D66 met Pechtold ook moeten doen, dan hadden we nu in ieder geval een vrouw die niet een abortuspilletje had hoeven nemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een motie voor het raadgevend referendum. Dat zei ik al: daar is de partij op last van hun leden niet meer voor. Democratisch besloten in de partij...
Over directe democratie kun je beter je vragen stellen bij FvD, waar mensen die voor meer democratie in de partij zijn worden geroyeerd.
Oh wanneer had D66 het precies over omvolking en deden ze aan klimaat ontkenning?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het nu feitelijk tegenpolen zijn, betekent nog niet automatisch dat het D66 van 10 jaar geleden en het FvD nu tegenpolen zijn.
Ja, het tijdelijk raadgevend referendum was een draak van een wet die het draagvlak voor referenda en politiek alleen maar deed afnemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dus D66 heeft liever GEEN referendum dan eventueel een tijdelijk raadgevend referendum? Bijzonder voor de partij die zo voor democratie is (my ass). Mensen royeren lijkt mij normaal als ze niet functioneren. Dat had D66 met Pechtold ook moeten doen, dan hadden we nu in ieder geval een vrouw die niet een abortuspilletje had hoeven nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |