abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 maart 2019 @ 00:36:38 #101
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185729505
Gaat Gustavo nog een koers rijden dit jaar of wat? Voorlopig nog 0 koersdagen in 2019 en vandaag een no-go in Alentejo. Stiekem maak ik me een beetje zorgen. Of hij heeft een silent ban te pakken, of hij ligt de komende maanden aan een infuus met alles wat God verboden heeft en dat de helft van Portugal in augustus van de kaart wordt geveegd na een kernexplosie.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 20 maart 2019 @ 00:47:16 #102
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185729588
Leuk startlijstje overigens wel hoor in Alentejo. Van Balarcón, Garcia de Mateos en de rest van de Portugese brommers, tot een paar Britse talenten in de vorm van Donovan, Cullaigh en Vernon (of toch Hayter?) en uiteindelijk de verdergaande zegetocht van Higuita. Bij gebrek aan Gustavo krijgt João Rodrigues mijn steun, die was in Algarve smerig goed. Balarcón mag wel uitkijken voor die gozer in de Volta later.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_185732060
Woo-hoo, Piccoli wint in Taiwan
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:04:06 #104
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185732552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:30 schreef Steven184 het volgende:
Woo-hoo, Piccoli wint in Taiwan
Ken je die vent dan?
pi_185732807
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ken je die vent dan?
Sympathieke gast
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:30:59 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185734154
Remco Evenepoel rijdt vandaag zijn eerste profkoers in België. De media-aandacht rond hem is enorm. “Soms erger dan bij Tom Boonen”, stelde ploegleider Rik Van Slycke. “Maar het hoort bij zijn ontwikkeling tot renner.” Evenepoel zelf vindt het er over. “Ik voel me soms schuldig tegenover mijn ploegmaats die wél al gewonnen hebben dit jaar. Zij verdienen die aandacht meer dan ik”, vertelt de youngster aan WielerFlits.

Zaal Leyedaele op de Grote Markt in Wevelgem vormde gisteravond het decor voor de jaarlijkse bijeenkomst van de plaatselijke Deceuninck-Quick-Step fanclub. De zowat 150 aanwezigen namen deel aan een quiz, dronken tussendoor een biertje en kregen gratis broodjes met gehakt of kaas. Daarna was het aftellen tot het moment suprême: rond de klok van acht uur maakten een zevental renners van de succesvolle WorldTourploeg hun opwachting.
Geen persoonlijke verwachtingen
“Dit is ondertussen traditie”, vertelt ploegleider Rik Van Slycke. “Met de renners die morgen in Nokere van start gaan, komen we hier graag even de supporters groeten.” Alvaro José Hodeg, Remco Evenepoel, Rémi Cavagna, Iljo Keisse, Davide Martinelli, Florian Sénéchal, Pieter Serry en ploegleider Rik Van Slycke waren gisteren de idolen van dienst. WielerFlits maakte van de gelegenheid gebruik om Remco Evenepoel toch al even te polsen naar zijn verwachtingen voor zijn allereerste profkoers op Belgische bodem.

“Er zijn eigenlijk geen verwachtingen”, houdt de Vlaams-Brabander de boot af. “Of toch… Dat de ploeg mag winnen. We staan in Deinze aan de start met een sterk team. Winnen moet kunnen. Mijn specifieke taak? Er is pas morgenvoormiddag een teambriefing. Daar kan ik momenteel nog geen antwoord op geven. Wat die opdracht ook wordt, ik kijk er sowieso naar uit om in Vlaanderen te koersen. ”

Waar Evenepoel iets minder naar uitkijkt, is de media-aandacht die hem deze middag bij de start te wachten staat. “Het is er ver over, hé”, zucht hij. “Zwaar overdreven. Veel meer kan ik daar niet over vertellen. Ik blijf er wel rustig bij, maar ik moet toegeven dat ik het aangenamer zou vinden, mocht ik me rustig op die wedstrijd kunnen voorbereiden, zonder al die aandacht. Soms stoort het me wel, ja. Ik weet dat jullie journalisten ook maar jullie job doen. En uit respect sta ik jullie uiteraard te woord. Maar ik lees soms dingen over mij, waarvan ik me afvraag: moest dat nu echt in de krant?”

“Eigenlijk krijg ik momenteel de aandacht die mijn ploegmaats verdienen”, gaat Evenepoel voort. “Julian Alaphilippe bijvoorbeeld, heeft al zes overwinningen op zak. Hij verdient die aandacht veel meer. Zelf heb ik als prof nog niets gepresteerd. Ik ben pas negentien en nog volop aan een leerproces bezig.”

Tom Boonen
Ook ploegleider Rik Van Slycke schrikt van de aandacht die Evenepoel dezer dagen naar zich toetrekt. “Onvoorstelbaar hoeveel interview-aanvragen er komen. Best vergelijkbaar met wat Tom Boonen vroeger meemaakte. Maar het verschil is wel dat Tom toch wat ouder was toen de gekte losbarstte. Nu, het is een proces waar Remco door moet, natuurlijk. Misschien dat het binnenkort ook wel een beetje zal luwen.”

Over de taak van Evenepoel in Nokere Koerse wil Van Slycke niet te veel kwijt. “Het koersverloop zal uitwijzen hoe we Remco uitspelen. Laat ons er van uitgaan dat hij start in een vrije rol, maar dat kan zomaar veranderen als er bijvoorbeeld een situatie moet rechtgezet worden. Ons eerste doel is winnen met de ploeg, om het even op welke manier. Met Hodeg hebben we iemand om op terug te vallen als er een sprint zit aan te komen. Maar voor hetzelfde geld rijdt een groep van 25 man weg met daarbij Serry, Sénéchal en Evenepoel.”

“Hij weet wat een kassei is”
Nokere Koerse is een wedstrijd met een parcours dat niet echt op het lijf van Evenepoel geschreven is. Maar daar ziet Van Slycke geen problemen. “Nokere Koerse wordt een ontdekking in zijn ontwikkeling als renner. Anderzijds moet je dat ook niet overdrijven: Remco is een Vlaamse coureur. Tijdens zijn twee jaar als junior heeft hij voldoende in België gekoerst.”

“Meestal solo, dat klopt. Maar hij weet wel wat een kassei is, hé”, lacht Van Slycke. “Hij is dan wel een lichtgewicht, er staat wel een stevig stel benen onder en hij heeft een behoorlijke body. Wat het wringen betreft, dat zal hij toch moeten leren in functie van de toekomst. Ik denk dat zowel Nokere Koerse als de Bredene-Koksijde Classic (vrijdag, red) leerzame wedstrijden kunnen worden. Trouwens, hij heeft het voordeel van een sterk team. Hij kan meeschuiven met de ploegmaats.”

“Met papa naar Tenerife”
Evenepoel vertoefde de voorbije week op Tenerife. “Het was slecht weer bij ons, dus ben ik – samen met mijn papa – warmere oorden gaan opzoeken. Nee, niet om me voor te bereiden op deze twee koersen, maar eerder in het vooruitzicht van wat daarna komt”, verduidelijkt de neoprof. “Hierna volgt de Ronde van Turkije als laatste voorbereiding op de Ronde van Romandië.”
pi_185734388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:30 schreef maxi-mus het volgende:
Waar Evenepoel iets minder naar uitkijkt, is de media-aandacht die hem deze middag bij de start te wachten staat. “Het is er ver over, hé”, zucht hij. “Zwaar overdreven. Veel meer kan ik daar niet over vertellen. Ik blijf er wel rustig bij, maar ik moet toegeven dat ik het aangenamer zou vinden, mocht ik me rustig op die wedstrijd kunnen voorbereiden, zonder al die aandacht. Soms stoort het me wel, ja. Ik weet dat jullie journalisten ook maar jullie job doen. En uit respect sta ik jullie uiteraard te woord. Maar ik lees soms dingen over mij, waarvan ik me afvraag: moest dat nu echt in de krant?”

“Eigenlijk krijg ik momenteel de aandacht die mijn ploegmaats verdienen”, gaat Evenepoel voort. “Julian Alaphilippe bijvoorbeeld, heeft al zes overwinningen op zak. Hij verdient die aandacht veel meer. Zelf heb ik als prof nog niets gepresteerd. Ik ben pas negentien en nog volop aan een leerproces bezig.”
Bespeur ik nu een spoortje van bescheidenheid bij Remco?
Demain, on roule
pi_185734609


Niks te merken van die media-aandacht
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:55:45 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185734669
Als ie Nokere Koerse wint, dopen ze het Koning Boudewijnstadion om tot de Remco Evenepoel Arena.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:12:47 #110
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185734982
Interview in Le Monde met Lappartient, die nog maar eens zegt van alles te willen verbieden en het al neer heeft gelegd bij de UCI. Van 8 naar 6 renners per ploeg (waar de nodige tegenstand voor is vanuit ploegen, renners en organisatoren), oortjes verbieden (althans, uit de oortjes komt alleen nog wedstrijdinformatie binnen ivm veiligheid en dat soort dingen), power meters eruit flikkeren, limiet op budgetten en corticosteroiden vanaf 2020 verbieden.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:13:34 #111
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185734996
Waarom niet meteen het fietsen verbieden?
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 12:23:11 #112
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185735161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Interview in Le Monde met Lappartient, die nog maar eens zegt van alles te willen verbieden en het al neer heeft gelegd bij de UCI. Van 8 naar 6 renners per ploeg (waar de nodige tegenstand voor is vanuit ploegen, renners en organisatoren), oortjes verbieden (althans, uit de oortjes komt alleen nog wedstrijdinformatie binnen ivm veiligheid en dat soort dingen), power meters eruit flikkeren, limiet op budgetten en corticosteroiden vanaf 2020 verbieden.
Dat laatste klinkt logisch, de rest lijkt vooral bedacht te zijn om wimderon te laten schuimbekken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185735200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt logisch, de rest lijkt vooral bedacht te zijn om wimderon te laten schuimbekken.
6 renners per ploeg.
Toch wil ik dat wel eens zien als test in bijv een Dauphiné
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 12:29:10 #114
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185735263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:25 schreef Rudicio het volgende:

[..]

6 renners per ploeg.
Toch wil ik dat wel eens zien als test in bijv een Dauphiné
Tijdens een koers van een week kan het zeker werken. Tijdens een koers van drie weken loop je het risico dat sommige ploegen amper renners overhouden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185735294
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt logisch, de rest lijkt vooral bedacht te zijn om wimderon te laten schuimbekken.
:D
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 12:35:45 #116
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_185735409
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_185736263
Dat over kortere etappes heeft hij nog nooit ergens anders gezegd!
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:14:21 #118
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_185736374
Ook vindt Zonneveld de pittoreske omgevingsbeelden van kerken en kastelen die tijdens wielerwedstrijden als de Tour de France of de Giro d'Italia worden getoond niet meer van deze tijd.

Lol dit slaat echt nergens op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:14:51 #119
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_185736388
En Formule 1 is echt geen ene tyfus aan, geen enkele sport zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:16:06 #120
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185736418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:14 schreef Mani89 het volgende:
Ook vindt Zonneveld de pittoreske omgevingsbeelden van kerken en kastelen die tijdens wielerwedstrijden als de Tour de France of de Giro d'Italia worden getoond niet meer van deze tijd.

Lol dit slaat echt nergens op.
Inderdaad. Als er tijdens een etappe verder niet zoveel loos is krijg ik liever wat mee van de omgeving dan dat ik weet hoeveel watt Sebastian Langeveld wegtrapt. En waarom is genieten van een omgeving ouderwets?
pi_185736672
Wanneer begint de grote Mathieu-show vandaag?
Citius, Altius, Fortius.
pi_185736913
Op plek 5 in de dameswedstrijd Teniel Campbell uit Trinidad & Tobago _O_
Demain, on roule
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:34:07 #123
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185736931

Wel mooie poster hoor _O_ Ze zijn lekker creatief bezig daar in Belgie _O_
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:38:02 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185737025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ]
Wel mooie poster hoor _O_ Ze zijn lekker creatief bezig daar in Belgie _O_
We wachten op een klacht van PETA
pi_185737292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:25 schreef Rudicio het volgende:

[..]

6 renners per ploeg.
Toch wil ik dat wel eens zien als test in bijv een Dauphiné
Ik ben voor *O* en dan 25-28 ploegen.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')