Nou anti kraak dus altijd kans er uit geschopt te wordenquote:Op zondag 17 maart 2019 18:00 schreef Mrmime het volgende:
Je vraag is echt te algemeen gesteld om daar een zinnig antwoord op te geven.
Je geeft zelf al aan dat je niet weg wil dus waarom je vraag?
maar 20k of 100k? of is het altijd meer is beterquote:Op zondag 17 maart 2019 18:00 schreef Mickytjuh het volgende:
Je hebt eigen geld nodig om de bijkomende kosten te dekken. De overdrachtabelasting, de makelaar en verbouwing.
Het is slim om meer eigen geld te hebben aangezien je rente dan vaak lager gezet wordt omdat er minder risico is voor de bank.
Hoe hoog de overdrachtsbelasting is hangt af van de prijs van het huis.
Kopen is in ieder geval nog niet zo slim als jullie allebei nog bezig zijn om te starten met een werkzaam leven en jullie nog niet goed weten waar je langere tijd wil gaan wonen.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:58 schreef Tailless het volgende:
op dit moment woon ik anti kraak en ga hier ook niet weg.
Mijn vriendin en ik verdienen allebei ongeveer 2k per maand en zei heeft geen studie schuld en ik studeer nog. We sparen allebei ongeveer 1k per maand per persoon.
nu is de vraag hoeveel eigen geld heb je nodig en wanneer is kopen slim?
(We zijn nu 23 en 22)
Altijd meer is beter.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:08 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar 20k of 100k? of is het altijd meer is beter
Kan ik beter kopen tijdens studie of nadat ik studie schuld betaalt hebquote:Op zondag 17 maart 2019 18:09 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Altijd meer is beter.
20k is echt het minimale wat je nodig hebt als je gaat kopen
quote:Op zondag 17 maart 2019 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[...]jullie nog niet goed weten waar je langere tijd wil gaan wonen.
Waarom heb je een studieschuld als je 2k netto verdient en nog studeert?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:11 schreef Tailless het volgende:
[..]
Kan ik beter kopen tijdens studie of nadat ik studie schuld betaalt heb
jup allebij een vast contract. er is genoeg te koop in regio zuid holland. wat voor soort geen idee. liefst met oprit. en zoveel is het toch ook weer niet?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Hebben jullie beiden een vast contract? En wat is er te koop in de regio waar je wilt wonen. Wat voor soort woonruimte zoek je?
Maare, als starter op de arbeidsmarkt al 2k netto binnenkrijgen is wel heel netjes (en uitzonderlijk)
omdat studeren niet gratis is.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:14 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Waarom heb je een studieschuld als je 2k netto verdient en nog studeert?
Je studieschuld wordt in mindering gebracht op het bedrag dat je kan lenen (tenzij je hem verzwijgt voor de hypotheekverstrekker). Dus als je iedere cent nodig hebt...quote:Op zondag 17 maart 2019 18:11 schreef Tailless het volgende:
[..]
Je spaart 1k per maand, daar kun je je studie toch van bekostigen? Een studieschuld drukt vrij zwaar op je maximale hypotheek, zwaarder dan de hoogte van de schuld zelf.quote:
OV levert ookal een schuld op he. ik zit nog in oude systeemquote:Op zondag 17 maart 2019 18:20 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Je spaart 1k per maand, daar kun je je studie toch van bekostigen? Een studieschuld drukt vrij zwaar op je maximale hypotheek, zwaarder dan de hoogte van de schuld zelf.
Die schuld wordt dan kwijtgescholden en is dus geen schuld.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
OV levert ookal een schuld op he. ik zit nog in oude systeem
Zolang ik geen diploma haal is het een schuldquote:Op zondag 17 maart 2019 18:22 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Die schuld wordt dan kwijtgescholden en is dus geen schuld.
Ja, maar je gaat er dus van uit dat je je studie niet afrondt als je het hebt over het betalen van je studieschuld?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:23 schreef Tailless het volgende:
[..]
Zolang ik geen diploma haal is het een schuld
ik wel een stuk meer en mijn vriendin zal niet veel omhoog gaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:31 schreef GSbrder het volgende:
Wat verwachten jij en je vriendin te gaan verdienen als je klaar bent met studeren? En na 5 jaar werken?
Het is nogal een verschil of je Afrikaanse dans hebt gestudeerd of tandheelkunde.
Je kan pas kopen als je een vast contract hebt.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:11 schreef Tailless het volgende:
[..]
Hoeveel meer is een stuk meer?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:33 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik wel een stuk meer en mijn vriendin zal niet veel omhoog gaan.
Oh?quote:Op zondag 17 maart 2019 18:33 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Je kan pas kopen als je een vast contract hebt.
Is niet waar. Het is wel makkelijker.quote:
Ja het kan wel eerder maar dan krijg je veel minder los en moet je aantoonbaar drie jaar een stabiel inkomen hebbenquote:
Voor een beginner op de arbeidsmarkt is het veel, en als je het naast je studie verdient ook. Voor veel mensen is 2k netto per maand het eindstation hoor, het zit zo ongeveer op modaalquote:Op zondag 17 maart 2019 18:15 schreef Tailless het volgende:
[..]
jup allebij een vast contract. er is genoeg te koop in regio zuid holland. wat voor soort geen idee. liefst met oprit. en zoveel is het toch ook weer niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |