stel je voor dat het huis 150 is maar je kan maximaal 170 lenen geld dat dan nog?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Ik zou niet weten waarom niet. Maar ik heb d'r dan ook maar weinig kaas van gegeten. Ik had geen K.K.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
stel je voor dat het huis 150 is maar je kan maximaal 170 lenen geld dat dan nog?
ja dat wel,quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Wil je de komende jaren daar blijven wonen? Is het een beetje knap onderhouden? Wil je de risico's van een eigen huis dragen?
Als je de KK al terugkrijgt van de belasting is dat uiteraard niet het volledige bedrag.
Hoe is het dan met de VVE? Is die wel gezond? Het zou ook klote zijn als je er net als koper woont en je opeens moet bijlappen aan de VVE om al het achterstallige onderhoud op te knappen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:50 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ja dat wel,
nee het is niet al te best onderhouden, dan heb ik het niet over het appartement zelf want dit heb ik grotendeels zelf gedaan maar vooral over de flat zelf losse trappen, niet al te beste lift meer, nootdeuren die open waaien.
Je mag in principe niet meer dan 100% van de woningwaarde lenen. Dus als je met je inkomen 170k kan lenen en de woning wordt getaxeerd op 150k, dan mag je maar 150k lenen. De bijkomende kosten moet je zelf betalen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
stel je voor dat het huis 150 is maar je kan maximaal 170 lenen geld dat dan nog?
Ja je kan maximaal 100% van de woningwaarde lenen (iets meer als je je woning gaat verduurzamen).. Dus als de woning 150k kost, kan je slechts 150k lenen. In de praktijk betekent dat dat je de kk zelf moet betalenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ook al is de vve op papier gezond als ts in de mjop (meer jaren onderhoudsplan) geen post ziet voor lift vervanging en het hier wel over een verouderde lift heeft zou ik daar ook nog eens goed naar kijken. Verder is het ook altijd de vraag hoeveel vve bijdrage er is. TS heeft het over 250 euro per maand besparen, als de vve bijdrage 300 per maand is kost dit juist 50 euro per maand.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe is het dan met de VVE? Is die wel gezond? Het zou ook klote zijn als je er net als koper woont en je opeens moet bijlappen aan de VVE om al het achterstallige onderhoud op te knappen.
uiteraardquote:Op zondag 17 maart 2019 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook al is de vve op papier gezond als ts in de mjop (meer jaren onderhoudsplan) geen post ziet voor lift vervanging en het hier wel over een verouderde lift heeft zou ik daar ook nog eens goed naar kijken. Verder is het ook altijd de vraag hoeveel vve bijdrage er is. TS heeft het over 250 euro per maand besparen, als de vve bijdrage 300 per maand is kost dit juist 50 euro per maand.
Er zijn al veel appartementen verkocht? Er is dus een VvE?? Dan zou je moeten navragen wat de VvE bijdrage is, en dat meenemen in het kostenplaatje hypotheek vs. huur.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:50 schreef cherrycoke het volgende:
nee het is niet al te best onderhouden, dan heb ik het niet over het appartement zelf want dit heb ik grotendeels zelf gedaan maar vooral over de flat zelf losse trappen, niet al te beste lift meer, nootdeuren die open waaien.
er is inderdaad een VVE, van de twee die te koop hebben, hebben ze beide nog geen maand op funda gestaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Er zijn al veel appartementen verkocht? Er is dus een VvE?? Dan zou je moeten navragen wat de VvE bijdrage is, en dat meenemen in het kostenplaatje hypotheek vs. huur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |