abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:53:25 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185731671
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:18 schreef dop het volgende:

[..]

Je zegt het nog heel vriendelijk en netjes ;)

Zelf nooit op Mallorca geweest maar wel fietsvriendjes die daar vaker bij Odwin Bink zijn geweest. Allen met positieve ervaringen.

Het imago van Rompelberg is volgens mij zo stoffig als zijn wereldrecord oud is.

De mensen die vaker naar Mallorca gaan regelen zelf een appartementje met een groep dat is ook prima te doen.
welk wereldrecord?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:59:06 #52
545 dop
:copyright: dop
pi_185732469
quote:
de man stelt zich voor als Fred Rompelberg 268.
Hij reed ooit 268km op een fiets achter een speciale auto. Ergens in de jaren 90 geloof ik.

De Jacques Herb van het fietsen

Ow jammer wacht, je vertelt me dat hij zijn record kwijt is. Arme Fred hij zal nooit meer kunnen slapen 😭
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_185732650
Ja Odwin Bink is prima. Hij zorgt er altijd voor dat er elke dag een langere rit met een goed tempo en een kortere rit met een rustiger tempo. Dan kan je dagelijks kiezen waar je zin in hebt. Mijn ervaring is dat Odwin tijdens de rit ook echt een gastheer is en er voor zorgt dat iedereen goed mee kan komen. Als je dan ook nog een aantrekkelijke vrouw bent, heb je helemaal de aandacht. Het blijkt natuurlijk wel een amsterdammer, dus alle praatjes door 3 delen. _O- Ik ben er eens met MissPatty geweest (die ging dan vaak een korter lusje met de andere groep mee, als ik besloot een langere rit te maken). Ben er ook eens met Gripper geweest, wij hebben toen zo'n 28 uren in een week gemaakt. Soms met de groep mee en soms met zijn 2en.

Nu ken ik het daar aardig goed en zou ik gewoon met een paar renners een appartement huren, scheelt toch veel geld.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185733168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:09 schreef Patroon het volgende:

Nu ken ik het daar aardig goed en zou ik gewoon met een paar renners een appartement huren, scheelt toch veel geld.
Wat kostte dat ons toen ook alweer? Iets van 500 ¤ pp voor de hele week incl hotel en halfpension toch?

Nu zitten wij straks in Girona voor 700 ¤ met zn vieren 10 dagen in een appartement, dus je kan nog voor 1300 ¤ boodschappen doen / uit eten gaan. Das toch riant eten, en waarschijnlijk lekkerder dan dat All-in hotel waar de bejaarde Duitsers voordrongen om als eerste een bord vol uitgedroogde pannekoekjes te pikken 's ochtends :)
Als je een gebied niet kent, in je eentje bent of graag volledig ontzorgd wil fietsen, dan is zo'n groepsreis prima, maar als je een gebied kent is zelf regelen inderdaad goedkoper en waarschijnlijk leuker ook nog!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:50:23 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_185733453
Ik weet of iemand van plan was de komende jaren een rondje IJsselmeer te gaan doen...kan een uitdaging worden, het fietspad gaat kennelijk drie jaar lang dicht. Dus als jullie ook de petitie kunnen tekenen van de fietsersbond...je weet nooit of het helpt.

www.fietsersbond.nl/houd-de-afsluitdijk ... oetgangers
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_185733544
Als je aansluit bij een groep ben je ook beetje afhankelijk wat het niveau is van de overige mensen die er die week zijn.
Ik had vorige week wel geluk dat het allemaal mensen waren die konden doorfietsen, dus dan sta je niet heel lang te wachten bovenop de berg. (alhoewel je dat ook nog wel kan oplossen door stukje af te dalen en nog een stukje te klimmen)
En met grote groep kunnen koffie/lunchstops nog wel wat tijd kosten.

Maar het is natuurlijk wel gezellig met een leuk groepje fietsen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:06:04 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185733681
Ja dat was wel een beetje het punt toen ik vorig jaar met m'n wielerclub naar Girona ging. Ze meosten steeds op mij en een ander wachten.

Zelfs nog een russische waaier gehad :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_185733685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:56 schreef ddx het volgende:
Als je aansluit bij een groep ben je ook beetje afhankelijk wat het niveau is van de overige mensen die er die week zijn.
Ik had vorige week wel geluk dat het allemaal mensen waren die konden doorfietsen, dus dan sta je niet heel lang te wachten bovenop de berg. (alhoewel je dat ook nog wel kan oplossen door stukje af te dalen en nog een stukje te klimmen)
En met grote groep kunnen koffie/lunchstops nog wel wat tijd kosten.

Maar het is natuurlijk wel gezellig met een leuk groepje fietsen.
Bij Odwin kan je er wel vanuit gaan dat de meesten aardig kunnen doorfietsen. Bijna iedereen die daar komt heeft een KNWU licentie of kan zelf aardig fietsen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185733692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Patroon en ik zijn een keer met Odwin Bink op trainingsweek geweest. Doen veel (jeugd)wedstrijdrenners mee aan zijn reizen.
Goede organisatie, wel een Amsterdams “mannetje”

Bij Fred Rompelberg lijken toch wat meer senioren en te ruim zittende shirtjes het peloton te bevolken als je de fotos ziet. Dus even goed kijken naar ervaringen met de betreffende organisatie om uit te vinden wat bij jouw behoeften past.

En natuurlijk ben je niet verplicht om elke dag samen te rijden met zo’n groep. Je kan ook best eens solo gaan fietsen.
Dank je wel. Ik ben er 1 keer geweest, toen op eigen houtje gefietst. Ik zou nu wel dag of 2 aan willen sluiten bij 'n groep.

Kreeg toen wel beetje de indruk dat veel groepen of 'n verkapte wedstrijd is met lui die zichzelf willen bewijzen of 'n groepje dat al na een paar kilometer op zoek is naar een koffiestop.

Rest fiets ik dan gewoon weer op eigen houtje. Reis en verblijf regel ik zelf. Gaat me puur om mogelijkheden hebben paar keer met 'n groepje mee te fietsen.
pi_185733695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat kostte dat ons toen ook alweer? Iets van 500 ¤ pp voor de hele week incl hotel en halfpension toch?

Nu zitten wij straks in Girona voor 700 ¤ met zn vieren 10 dagen in een appartement, dus je kan nog voor 1300 ¤ boodschappen doen / uit eten gaan. Das toch riant eten, en waarschijnlijk lekkerder dan dat All-in hotel waar de bejaarde Duitsers voordrongen om als eerste een bord vol uitgedroogde pannekoekjes te pikken 's ochtends :)
Als je een gebied niet kent, in je eentje bent of graag volledig ontzorgd wil fietsen, dan is zo'n groepsreis prima, maar als je een gebied kent is zelf regelen inderdaad goedkoper en waarschijnlijk leuker ook nog!
Volgens mij was het zelfs bijna 800 euro pp

Edit; 400 pp inderdaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 20-03-2019 11:35:10 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:12:05 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185733900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:56 schreef ddx het volgende:
Als je aansluit bij een groep ben je ook beetje afhankelijk wat het niveau is van de overige mensen die er die week zijn.
Ik had vorige week wel geluk dat het allemaal mensen waren die konden doorfietsen, dus dan sta je niet heel lang te wachten bovenop de berg. (alhoewel je dat ook nog wel kan oplossen door stukje af te dalen en nog een stukje te klimmen)
En met grote groep kunnen koffie/lunchstops nog wel wat tijd kosten.

Maar het is natuurlijk wel gezellig met een leuk groepje fietsen.
Ja, precies. Hoeft van mij niet elke dag, maar paar keer lijkt me dat wel leuk. Op een berg kan ik dan eventueel wel stukje dalen en weer klimmen, al ben ik zelf ook alles behalve een klimmer.

Maar zou me wel storen als het bijvoorbeeld om het uur koffie drinken en gebak eten is. Ben zelf meer van als ik honger of dorst heb, snel even bidon bij vullen of broodje naar binnen werken en dan weer verder.
pi_185733905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bij Odwin kan je er wel vanuit gaan dat de meesten aardig kunnen doorfietsen. Bijna iedereen die daar komt heeft een KNWU licentie of kan zelf aardig fietsen.
Ik zal hem onthouden voor als ik weer eens solo naar Mallorca ga.
Mocht je naar zuid spanje gaan is http://www.sierranevada.cc/ wel een aanrader.
Alleen is daar niets vlak, waar je op Mallorca nog wel het binnenland in kan is het daar minimaal 1000hm als je rondje gaat fietsen. (zelfs langs de kust gaat het op en neer met 100m klimmetjes)
pi_185733952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:18 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik zal hem onthouden voor als ik weer eens solo naar Mallorca ga.
Mocht je naar zuid spanje gaan is http://www.sierranevada.cc/ wel een aanrader.
Alleen is daar niets vlak, waar je op Mallorca nog wel het binnenland in kan is het daar minimaal 1000hm als je rondje gaat fietsen. (zelfs langs de kust gaat het op en neer met 100m klimmetjes)
Dat is inderdaad het mooie van Mallorca, vooral in het voorseizoen wil je niet elke rit intensief bergop, maar ook gewoon lekker uurtjes maken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185734268
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:59 schreef dop het volgende:

[..]

de man stelt zich voor als Fred Rompelberg 268.
Hij reed ooit 268km op een fiets achter een speciale auto. Ergens in de jaren 90 geloof ik.

De Jacques Herb van het fietsen

Ow jammer wacht, je vertelt me dat hij zijn record kwijt is. Arme Fred hij zal nooit meer kunnen slapen 😭
Fred Rompelberg is 'n apart figuur inderdaad. Maar neem aan dat hij niet in elk groepje meefietst. Rijden zoveel van die Fred Rompelberg-groepjes rond.
pi_185737626
Ik ga toevallig volgende week ook poosje op Mallorca fietsen - voor het eerst. Ben benieuwd hoe het bevalt. Nog cruciale dingen die ik moet weten? Volgens mij wordt het redelijk weer, maar misschien 's ochtends nog wel een beetje fris.
Demain, on roule
pi_185738154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:00 schreef Mykonos het volgende:
Ik ga toevallig volgende week ook poosje op Mallorca fietsen - voor het eerst. Ben benieuwd hoe het bevalt. Nog cruciale dingen die ik moet weten? Volgens mij wordt het redelijk weer, maar misschien 's ochtends nog wel een beetje fris.
Als het regent of de wegen nat zijn kan je beter niet gaan fietsen...
Wij hadden 1 dag een beetje regen en ik dacht dat het wel meeviel, maar het was net of lag er groene zeep op de weg.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_185739029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als het regent of de wegen nat zijn kan je beter niet gaan fietsen...
Wij hadden 1 dag een beetje regen en ik dacht dat het wel meeviel, maar het was net of lag er groene zeep op de weg.
Goed om te weten ja... Ben sowieso benieuwd hoeveel dagen ik het volhoud om achter elkaar te fietsen. Ben fit genoeg, maar fiets meestal alleen in het weekend met genoeg rust tussendoor (en een beetje sportschool). Maar weerbericht ziet er overigens wel vrij droog uit.
Demain, on roule
pi_185739312
Met regen is het spekglad inderdaad. Verder weinig bijzonderheden volgens mij. Vond automobilisten daar erg vriendelijk tegenover fietsers.
pi_185739716
Oppassen voor kuilen, ze gooien regelmatig nieuwe laag asfalt over de wegen maar laten putten dan gewoon op de hoogte van de oude laag zitten.
Oftewel 10cm dieper dan de nieuwe laag.
pi_185773327
Iemand hier ervaring met Van Eyck Sport (België)?
Aldus.
pi_185774466
1x iets besteld.. Probleemloos..
Volgens mij gewoon bekende winkel uit België
everyone's a critic...
even you ! !
pi_185774691
Wat routes in Mallorca, girona, etc..
https://www.bicycling.com(...)e-mallorca-tenerife/
everyone's a critic...
even you ! !
pi_185775779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:20 schreef the_critic het volgende:
Wat routes in Mallorca, girona, etc..
https://www.bicycling.com(...)e-mallorca-tenerife/
Mooie ritjes op Mallorca.
pi_185776489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:13 schreef the_critic het volgende:
1x iets besteld.. Probleemloos..
Volgens mij gewoon bekende winkel uit België
Thnx. Ze hebben een mooie aanbieding.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')