abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185703239
Hoe denken jullie over een benzine versie van de Clio die geïmporteerd is uit Duitsland? Dus TCe90, 0.9L drie cilinder, 90PK. 103k op de tellen en uit 03-2013. In 2016 geïmporteerd, dus in Nederland geen geschiedenis van eigenaren en tellerstand. Hij ziet er wel netjes uit, rijdt goed voor zo ver ik dat in een kort testritje heb kunnen voelen. De prijs is 7900, wat aan de onderkant zit als je het vergelijkt met andere Clio's met een vergelijkbare km-stand en leeftijd.

Garage was op zich netjes, maar het is geen merk-dealer. Ze kopen auto's van dealers op die niet in hun wagenpark passen. Garantie is slechts 1 maand, terwijl de Renault dealer op die diesel gelijk 6 maanden garantie gaf.

Is dit een dikke nee voor jullie? Zou de prijs alleen laag zijn omdat hij geïmporteerd is, of is er misschien wat mis?
pi_185703600
Geïmporteerde auto's zijn vaak iets goedkoper inderdaad. Maar het is niet zomaar te zeggen of het wat is, dat kun je alleen beoordelen door er mee te gaan rijden. Was het interieur nog netjes? Hoeveel eigenaren heeft 'ie in NL gehad? Als de auto je een beetje tegenstaat (om wat dan ook), gewoon niet doen en verder zoeken. Helaas is geduld soms goud waard in de zoektocht naar een auto.
pi_185704001
Interieur was netjes. In Nederland heeft hij één eigenaar gehad. Tijdens het rijden niets geks gemerkt, maar het was wel de eerste TCe 90 Clio waar ik in heb gereden. Onder de motorkap geen gekke dingen te zien. Ik vond wel dat de motor veel bewoog tijdens het stationair draaien, maar het was ook de eerste keer dat ik daar überhaupt naar gekeken heb, dus wellicht was het gewoon normaal voor een 3 cilinder.

Ik vraag me wel af waarom iemand zo'n auto importeert, aangezien er honderden van te koop zijn. Als het om een TCe 120 of RS gaat, snap ik het wat meer, want die zie je hier een stuk minder.
pi_185704039
In de grensgebieden gebeurt sowieso al vaker. En als er veel vraag naar een bepaald model is zie je ook veel import. Als alles je aanspreekt, nog beetje er af kan lullen en gaan. Of wachten, maar een originele Nederlander bij een dealer met 6 maanden BOVAG zal wel wat duurder zijn.
pi_185707080
800 pj onderhoud :')

Neem een ct200h of een auris en deel dat bedrag door 4. 136pk. Lekker raggen in een hybride ipv aan de kant staan met een gare fransoos.

Serieus 4k euro in 5 jaar voor onderhoud. En dan wil je alsnog die auto gaan kopen _O-
pi_185707786
@SOG: ook met een Toyota of Lexus ga je echt wel meer kwijt zijn dan 200 euro per jaar aan onderhoud. Tenzij je het vervangen van de gewone slijtagedelen niet meerekent tot onderhoud.

Alleen al zorgen dat een auto rondom op degelijk rubber staat, kost onderhand 200 euro per jaar. En ook bij een oerdegelijke Japanse auto moet als deze tussen de 5 en 11 jaar oud is wel een keer de startaccu vervangen worden, of een deel van de uitlaat, of hier een daar een rubber.
pi_185708340
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:22 schreef Schuifpui het volgende:
Garantie is slechts 1 maand, terwijl de Renault dealer op die diesel gelijk 6 maanden garantie gaf.
Jammer voor die garage, maar de wettelijk verplichte garantie gaat tegenwoordig wat verder.
Het 1e half jaar neemt de wet aan dat het defect bij verkoop al aanwezig was en dient de verkoper het probleem kostenloos (zonder bijbetaling) op te lossen.
Daarna moet je gaan bewijzen dat het probleem er bij verkoop al was, maar soms is dat ook nog mogelijk.
pi_185713536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef Ivo1985 het volgende:
@:sog: ook met een Toyota of Lexus ga je echt wel meer kwijt zijn dan 200 euro per jaar aan onderhoud. Tenzij je het vervangen van de gewone slijtagedelen niet meerekent tot onderhoud.

Alleen al zorgen dat een auto rondom op degelijk rubber staat, kost onderhand 200 euro per jaar. En ook bij een oerdegelijke Japanse auto moet als deze tussen de 5 en 11 jaar oud is wel een keer de startaccu vervangen worden, of een deel van de uitlaat, of hier een daar een rubber.
Klopt. Oke delen door 2 dan :p
pi_185717446
quote:
Met dank aan onze corrupte eu-wetgevers, die zulke idiote zwake regels bedenken om uitstoot te meten, Maar wel doen alsof het superbelangrijk is.
.
pi_186074551
Toch voor de benzineversie van de Clio gegaan, de TCe 90. Heb er een paar proefgereden en geconcludeerd dat ze prima rijden. Aankoopkosten zijn wat hoger, maar het is wel fijn dat de maandelijkse kosten wat lager liggen. Het is er één uit 2014 geworden met 62k op de teller.

Nog even een beurt en dan volgende hoef ik niet meer te OV-en. *O*
  zaterdag 6 april 2019 @ 22:43:28 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_186074996
Kijk aan, gefeliciteerd. Heb meegelezen in je topic en denk dat je goed hebt besloten om voor een benzine auto te gaan. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:50:48 #113
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187121417
Kick!

Bijna 6 weken volgehouden.

Koop geen Renault.
  maandag 27 mei 2019 @ 21:13:36 #114
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187121948
Watskebeurt? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187122114
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:50 schreef Schuifpui het volgende:
Kick!

Bijna 6 weken volgehouden.

Koop geen Renault.
Ah, ja, dat klopt.
  maandag 27 mei 2019 @ 21:31:52 #116
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_187122326
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:13 schreef monsterd. het volgende:
Watskebeurt? :P
Verdwijnende koelvloeistof:
PTA / Het eenvoudige auto-onderhoudsvragen topic #15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')