Ja, die vloer in combinatie met vrijwel dezelfde kleur op de wand achter de tv.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Komt op mij ook kil over door de vloer.
Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alles lijkt rechtstreeks uit een ikea te komen. Zoek eens wat meubels met meer karakter. Mooie kleden kunnen veel doen.
Je wil niets aan de vloer doen, maar die tegels hebben ook geen uitstraling vind ik.
Je hebt ook nkks van kunst hangen of staan waar je smaak uit blijkt. Kun je ook naar op zoek.
Ik vind het lastig in te schatten wat er naast dat muurtje naar de keuken zit, maar als je je tafel daar zat creeer je dan niet meer het idee van aparte ruimtes?
Als je verder je hele woonkamer spiegelt kijk je de keuken niet in van de bank.
Ja dat is idd niet zo gemakkelijk en denk dat je het met wat andere wijzigingen ook wel warmer kan krijgen hoor.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:44 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.
Alleen tapijt is ikea, ik wil een ander onder de tafel.
Vloer zou ik nu niet meer kiezen eerder Parket, maar dat is een enorme investering en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is door de schuifdeuren naar de tuin die tot aan de tegel komen. Dus wat voor vloer dan?
Wat voor vloerkleed denken jullie dat mooi zou zijn onder de tafel?
Het deze is oud ex, voor toen het nog kind en kat bestendig moest zijn.
Zou het dan niet heel kaal worden?quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:51 schreef Postbus100 het volgende:
Wil je überhaupt nog wel een kleed onder je tafel? Haal het eens een paar dagen weg en kijk hoe dat bevalt?
Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:48 schreef Postbus100 het volgende:
Voor vloerkleden zou ik ook vooral gaan kijken wat je zelf mooi vindt. Loop een vloerkledenwinkel in, proef, tast af, vergelijk. En eventueel nog een tweede winkel. Meestal krijg je dan toch wel een gevoel van : dat niet, dat niet, oh, dat misschien.
Zou wel voor wat lichter gaan, en een stukje tegel meenemen voor de kleur (zodat het niet helemaal vloekt). Beetje contrast zou mooi zijn.
denk dat dat best wel scheeltquote:Op donderdag 14 maart 2019 18:54 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Zou het dan niet heel kaal worden?
Ik kan het altijd eens proberen he.
Ik zou eerst even een totaal plan makenquote:Ik ga een paar heel grote planten bij halen om in de hoek aan het raam te zetten zoals een bananenboom.
Ja, lastig. Heb zelf ook niet altijd oog voor anderen, maar weet meestal wel wat ik zelf mooi /niet mooi vindquote:Op donderdag 14 maart 2019 18:58 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.
Ik kan het zelf echt niet :-(
Dit is een nog betere tip: eerst de muur, dan het kleed, en dan de restquote:Op donderdag 14 maart 2019 19:23 schreef madeliefff het volgende:
Tegels zit je aan vast maar de muur zou ik overschilderen. Bij het kiezen van de kleur moet je goed op de kleur vd vloer letten. Als je dat af hebt pas kijken welke kleur voor een kleed leuk is. En daarna pas accessoires gebruiken om het af te maken.
Ik zou de IKEA links laten liggen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 18:53 schreef Stippelsokken het volgende:
https://www.ikea.com/be/n(...)fineer-art-10239713/
Je zou ook kunnen overwegen om al je bende gewoon op te ruimen en niet alles op het aanrecht te laten staan.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:57 schreef Stippelsokken het volgende:
we zoudeb liefst een soort afscherming willen zodat afwas en rommel niet meer zo zichtbaar zijn.
Kijk dan ook eens bij vt wonen, die doen veel in die stijl. En niet dat je het moet kopiëren, maar je kunt wel kijken /bestuderen hoe zij gezelligheid /sfeer geven. Welke kleuren? Welke accessoires? Wat voor materialen? Welke formaten? Wellicht kan je daar nog veel inspiratie vandaan halen?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:05 schreef Stippelsokken het volgende:
Ik weet heel goed wat ik mooi vind, industrieel en urban jungle met veel planten, groen,...,
quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:05 schreef Stippelsokken het volgende:
Bedankt allemaal al he.
Ik weet heel goed wat ik mooi vind, industrieel en urban jungle met veel planten, groen,..., weet alleen niet hoe ik dat kan overbrengen op mijn huis zonder alles buiten te moeten gooien. Behang hangt pas 2 jaar ( en was aangeraden door stylist behangwinkel samen met walnoot kleur...) en man weigert opnieuw tz beginnen. Het toevoegen van verlichting met de industriële look? Vervangen van het TV meubel (is nu niet echt industrieel toch). Muurdecoratie (naast de klok die je hebt en dus wel mooi vindt?). Een (of meerdere) laagpolige kleden in kleur, evt overlappend. Is een vintage vloerkleed bv iets voor je: https://vloerkledenloods.nl/nl/vloerkleden/vintage-vloerkleed/
De blok waar onze industriële klok op hangt zou ik die verven, behangen of wit laten? |ik zou m verven, quick & easy, en niet al te duur. In een groentint dan bv, als dat is waar je van houdt. Als de kamer erg licht is zou een donkerdere kleur moeten kunnen
Ook nog wel belangrijk, we hebben een destructieve krabbende kat. Onze barkrukken bv zijn helemaal kapot en moeten vervangen worden door exemplaren van hout, metaal of kunststof. Als je warmte wilt dan zou ik niet voor helemaal metaal of kunststof gaan. Een combi met hout wellicht? Of wissel twee soorten barkrukken af voor een speelser effect
Ik zou als ik nu kon kiezen ook liever parket gehad hebben maar denk echt dat dit technisch niet meer kan.
Destijds hebben we er niet voor gekozen omdat living en keuken 1 geheel zijn ( niet ideaal in een keuken , wel?)en om dat de parket die wij mooi vinden niet vlek ( en peuter/kleuter) bestand is.
Ik gok dat er vloerverwarming onder ligt?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Over tegels kun je toch heel makkelijk een andere vloer leggen? Dat zou ik echt als eerste doen. Daarna de plinten wit maken en een mooi en groter vloerkleed voor de woonkamer kopen.
En iets wat al heel makkelijk is te doen: kijk eens via Pinterest hoe accessoires op kasten worden uitgestald. Je hebt nu te veel kleine spullen bij de tv liggen en ook rommel. Het scheelt al een hoop als je daar iets meer voor het grote gebaar gaat. Dat geldt ook voor de enkele plant die je her en der hebt staan. Cluster bijvoorbeeld iets meer.
Pvc op plakken?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik gok dat er vloerverwarming onder ligt?
Het kan heel simpel, met een paar kratjes en planten:quote:Wat betref de accesoires: eens, less is more. Clusteren, ook de planten. Zorg dan voor matchende potten (niet exact hetzelfde, maar bv zelfde kleurfamilie en stijl)
Nee geen vloerverwarming, maar parket komt hoger dan de tegels en we hebben ramen en schuifdeuren tot enkele mm boven de grond. Dat is denk ik niet op te lossen. Of wel?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik gok dat er vloerverwarming onder ligt?
Wat betref de accesoires: eens, less is more. Clusteren, ook de planten. Zorg dan voor matchende potten (niet exact hetzelfde, maar bv zelfde kleurfamilie en stijl)
Inderdaad! De tuin is vorig jaar ook helemaal aangeplant en aannde zijkant hebben we een groene bamboe haag. Als het weer betert is komen er potten met planten op het terras en wordt de vijver aangeplant.quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een laatste tip: benut de ruimte buiten ook. Je kunt daar heel goed een groot gebaar met planten maken en daar profiteer je meteen binnen van.
Volgens mij hebben jullie een fantastisch uitzicht trouwens! Dat moet je wel zien te behouden.
Niet te veel doemdenken! Ga eerst eens clusteren wat je hebt en leg rommeltjes weg. Misschien kom je ook opbergruimte tekort als je last hebt van spul dat in zicht blijft liggen terwijl je het niet wil zien. En trek het kleed eens een eind onder de bank vandaan en leg er een poef op en een dekentje. Meer textiel zal je ruimte ook veel goed doen, zoals iemand al zei.quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:48 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Nee geen vloerverwarming, maar parket komt hoger dan de tegels en we hebben ramen en schuifdeuren tot enkele mm boven de grond. Dat is denk ik niet op te lossen. Of wel?
En wat dan met de keuken? Daar tegels in laten?
Ik ga al beginnen met meer planten, de ene plant in de hoek was ooit heel groot en mooi maar ik heb een talent om planten te vermoorden:-/
De decoratie op de kast heb ik al 100 keer verzet en vervangen en niks is mooi. Zucht.
Het tapijt aan de zetel is echt een onmogelijke opgave voor mij.
Echt , echt geen idee wat ik daar kan leggen met die zetel.
Ik heb ooit eens ergens een mat gezien van aan elkaar genaaide cirkeltjes koeienhuid. Vond ik prachtig. Maar ook geen goed idee zeker;-)
Oh, alsjeblieft, geen kratjes en plantjesquote:Op donderdag 14 maart 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pvc op plakken?[..]
Het kan heel simpel, met een paar kratjes en planten:
[ afbeelding ]
Of zo:
[ afbeelding ]
Ik zie niet in waarom niet? Als je dat mooi vindt, dan doe je dat toch en bouw je de rest eromheen?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:48 schreef Stippelsokken het volgende:
Ik heb ooit eens ergens een mat gezien van aan elkaar genaaide cirkeltjes koeienhuid. Vond ik prachtig. Maar ook geen goed idee zeker;-)
En kopiëren van VT Wonen is geen creatieve armoede?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, alsjeblieft, geen kratjes en plantjesDat vind ik er altijd zo Xenos-armoedig-pinterest-onpraktisch-gekunsteld uitzien. Pure creatieve armoe. Zonde van de ruimte.[..]
Ik zei alleen bestuderen hoe zij dat doen, niet dat ze het moeten kopiërenquote:Op donderdag 14 maart 2019 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
En kopiëren van VT Wonen is geen creatieve armoede?
Ik vind de VT-wonen stijl fantastisch, want ik heb een zwak voor de mode. Ik haat mijn zwak voor de mode ook, waardoor mijn interieurkeuzes er allemaal net wat anders uitzien. Maar creatief wordt mijn interieur niet; ik kan alleen plaatjes zoeken van wat ik mooi vind en het proberen een beetje na te doen.quote:Op donderdag 14 maart 2019 21:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zei alleen bestuderen hoe zij dat doen, niet dat ze het moeten kopiërenEn vooral zelf in je huis zetten waar je zelf blij van wordt, niet wat een stylist zo mooi bij elkaar vindt staan.
Ik vind VT wonen-stijl echt verschrikkelijk. Dit is de enige aflevering/make-over die ik eventueel zelf nog zou willen hebben (met kleine aanpassingen). https://360.vtwonen.nl/36(...)evering-9-seizoen-9/ Dat zegt wat over mijn smaak(en vooral wat niet). Maar voor TS is er genoeg inspiratie op te doen. Ik zou alleen lang niet alles zelf in mijn huis zetten.
Dat ga ik morgen eens proberen!quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:55 schreef mousemicky het volgende:
Kun je je bank een meter naar voren trekken, zodat deze wat meer los in de ruimte staat? Dan het stuk tussen bank en tv meubel opvullen met een groot kleed (niet helemaal onder de bank stoppen, slechts een randje bv) met kleine poefjes/ bijzettafels erop. Gebruik zachte stoffen of juist ruw textiel, geen glad leer.
Eventueel een kwartslag draaien?quote:Op donderdag 14 maart 2019 21:13 schreef Stippelsokken het volgende:
En kleed wat verder naar voor trekken:)
je moet juist eerst met de grote dingen beginnen, niet eerst met de plantjes. Tenzij je de muur niet gaat verven..quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:48 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Nee geen vloerverwarming, maar parket komt hoger dan de tegels en we hebben ramen en schuifdeuren tot enkele mm boven de grond. Dat is denk ik niet op te lossen. Of wel?
Ik ga al beginnen met meer planten, de ene plant in de hoek was ooit heel groot en mooi maar ik heb een talent om planten te vermoorden:-/
De decoratie op de kast heb ik al 100 keer verzet en vervangen en niks is mooi. Zucht.
Heb je nou al op Pinterest gekeken naar inspiratiefoto's?quote:Op donderdag 14 maart 2019 20:48 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Ja al heel veel. Ik weet wat ik mooi vind hoor maar het is moeilijk weten hoe dat dan in mijn huis gaat staan. Tenzij we alles opnieuw gaan doen maar man heeft daar momenteel geen oren naar...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je nou al op Pinterest gekeken naar inspiratiefoto's?
Kun je hier een paar van die foto's plaatsen? Dan kunnen wij meedenkenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:45 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]
Ja al heel veel. Ik weet wat ik mooi vind hoor maar het is moeilijk weten hoe dat dan in mijn huis gaat staan. Tenzij we alles opnieuw gaan doen maar man heeft daar momenteel geen oren naar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |