abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185610985
Hoi

Ik ben niet zo tevreden met de inrichting van ons huis. Ik vind het niet echt gezellig en huiselijk...
Ik ben alleen een echte ramp op vlak van interieur. Ik vind ons huis door de open structuur echt moeilijk in te richten.
Hebben jullie tips wat we kunnen doen qua kleuren, decoratie, gordijnen ... om de boel wat specialer en leuker te maken?
Grote dure werken zoals de vloer vervangen liever niet.

We hebben ook nog spijt van onze open keuken omdat je echt alles ziet liggen. de keuken moet qua
Kasten grotendeels behouden blijven maar het eiland zou anders moeten worden en het werkblad is versleten.we zoudeb liefst een soort afscherming willen zodat afwas en rommel niet meer zo zichtbaar zijn.
Wat vind ik mooi: warme kleuren, combinatie modern en hout, industrieel, urban jungle , ...

Dit is de zithoek( met kind dat niet weg wou) "

Daarnaast deze tafel die ik misschien dacht te verven

Tv wand:

Keuken

Iemand met talent voor inrichting tips?
pi_185611093
Andere vloerkleden, houten brede salontafel, staande verlichting.
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:13:33 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185611253
Gebruik van textiel (kussens, gordijnen, kleden).
pi_185611318
Het eerste wat ik zou doen is idd. het vervangen van je vloerkleden.
Je hebt naar mijn mening nu te kleine, donkere, hoogpolige tapijten. Ik zou gaan voor wat grotere, laag polige tapijten in een warme beige teint.

Ik vind je keuken en je tv meubel mooi van design en een goede kleur hebben. Ik denk dat het verfen van de muur achter de bank veel invloed kan hebben. Vooral nu de zon nauwelijks in je woonkamer schijnt zou ik kiezen voor een lichtere poederige kleur voor een beetje contrast met de rest van je strakke interieur.

En alsjeblieft verf je tafel niet, staat juist erg mooi met je strakke zwarte stoelen, niet alles hoeft hetzelfde te zijn voor een prettige sfeer.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_185611352
Alles lijkt rechtstreeks uit een ikea te komen. Zoek eens wat meubels met meer karakter. Mooie kleden kunnen veel doen.

Je wil niets aan de vloer doen, maar die tegels hebben ook geen uitstraling vind ik.

Je hebt ook nkks van kunst hangen of staan waar je smaak uit blijkt. Kun je ook naar op zoek.

Ik vind het lastig in te schatten wat er naast dat muurtje naar de keuken zit, maar als je je tafel daar zat creeer je dan niet meer het idee van aparte ruimtes?

Als je verder je hele woonkamer spiegelt kijk je de keuken niet in van de bank.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_185611592
Je hebt nu eenmaal die bank, maar als ik het zou mogen zeggen, vind ik die niet zo in de ruimte passen. Kille uitstraling, zowel qua kleur als qua materiaal. En groot voor de ruimte! Met twee losse banken en eventueel een losse stoel kan je wat meer een gezellige hoek creëren, met een mooi vloerkleed, salontafel(tjes), en een staande lamp of staande plant.

Eethoek vind ik wel tof, op het vloerkleed na. Als je die sowieso een slagje groter neemt, dan lijkt het allemaal niet zo ielig en een eilandje. Misschien een wat groter rond of ovalen kleed om de ruimte waar te breken? Maar dan moet je dat op andere plekken ook wat organischer maken, anders werkt het niet)

En misschien wat vollere planten, die wat meer aanwezig zijn en een statement maken.

En een warmere kleur op de muur.

My 2 cents.

Oja en misschien aanmelden bij vt wonen - weer verliefd op je huis :P
Somebody that I used to know
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:35:12 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185611627
Komt op mij ook kil over door de vloer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185611658
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Komt op mij ook kil over door de vloer.
Ja, die vloer in combinatie met vrijwel dezelfde kleur op de wand achter de tv.
pi_185611772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alles lijkt rechtstreeks uit een ikea te komen. Zoek eens wat meubels met meer karakter. Mooie kleden kunnen veel doen.

Je wil niets aan de vloer doen, maar die tegels hebben ook geen uitstraling vind ik.

Je hebt ook nkks van kunst hangen of staan waar je smaak uit blijkt. Kun je ook naar op zoek.

Ik vind het lastig in te schatten wat er naast dat muurtje naar de keuken zit, maar als je je tafel daar zat creeer je dan niet meer het idee van aparte ruimtes?

Als je verder je hele woonkamer spiegelt kijk je de keuken niet in van de bank.
Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.
Alleen tapijt is ikea, ik wil een ander onder de tafel.
Vloer zou ik nu niet meer kiezen eerder Parket, maar dat is een enorme investering en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is door de schuifdeuren naar de tuin die tot aan de tegel komen. Dus wat voor vloer dan?

Wat voor vloerkleed denken jullie dat mooi zou zijn onder de tafel?
Het deze is oud ex, voor toen het nog kind en kat bestendig moest zijn.
pi_185611833
De zetels zijn binnen een jaar of 2 wel te vervangen. Wat voor iets zouden jullie zetten van kleur?
Het behang erachter is een bruintint met reliëf en dat vind ik zelf mooi, het licht komt van het zuiden dus veel licht in huis. Voordien was er een lichte kleur op en dat was erg ongezellig.
pi_185611853
Voor vloerkleden zou ik ook vooral gaan kijken wat je zelf mooi vindt. Loop een vloerkledenwinkel in, proef, tast af, vergelijk. En eventueel nog een tweede winkel. Meestal krijg je dan toch wel een gevoel van : dat niet, dat niet, oh, dat misschien.

Zou wel voor wat lichter gaan, en een stukje tegel meenemen voor de kleur (zodat het niet helemaal vloekt). Beetje contrast zou mooi zijn.
pi_185611923
Wil je überhaupt nog wel een kleed onder je tafel? Haal het eens een paar dagen weg en kijk hoe dat bevalt?
pi_185611942

Deze tafeltjes heb ik op het oog om bij de zetel te zetten. Goed idee?
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:53:44 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185611969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:44 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.
Alleen tapijt is ikea, ik wil een ander onder de tafel.
Vloer zou ik nu niet meer kiezen eerder Parket, maar dat is een enorme investering en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is door de schuifdeuren naar de tuin die tot aan de tegel komen. Dus wat voor vloer dan?

Wat voor vloerkleed denken jullie dat mooi zou zijn onder de tafel?
Het deze is oud ex, voor toen het nog kind en kat bestendig moest zijn.
Ja dat is idd niet zo gemakkelijk en denk dat je het met wat andere wijzigingen ook wel warmer kan krijgen hoor. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185612003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:51 schreef Postbus100 het volgende:
Wil je überhaupt nog wel een kleed onder je tafel? Haal het eens een paar dagen weg en kijk hoe dat bevalt?
Zou het dan niet heel kaal worden?
Ik kan het altijd eens proberen he.

Ik ga een paar heel grote planten bij halen om in de hoek aan het raam te zetten zoals een bananenboom.
pi_185612066
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:48 schreef Postbus100 het volgende:
Voor vloerkleden zou ik ook vooral gaan kijken wat je zelf mooi vindt. Loop een vloerkledenwinkel in, proef, tast af, vergelijk. En eventueel nog een tweede winkel. Meestal krijg je dan toch wel een gevoel van : dat niet, dat niet, oh, dat misschien.

Zou wel voor wat lichter gaan, en een stukje tegel meenemen voor de kleur (zodat het niet helemaal vloekt). Beetje contrast zou mooi zijn.
Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.
Ik kan het zelf echt niet :-(
pi_185612085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:54 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Zou het dan niet heel kaal worden?
Ik kan het altijd eens proberen he.
denk dat dat best wel scheelt ^O^
quote:
Ik ga een paar heel grote planten bij halen om in de hoek aan het raam te zetten zoals een bananenboom.
Ik zou eerst even een totaal plan maken :+ anders zit je straks met grote bananenbomen en niet-matchende bijzettafeltjes. Dus wat wil je, welke kleuren, etc. Eerst oriënteren en bij elkaar zoeken, daarna pas aanschaffen. Want volgens mij heb je nog geen idee waar je precies heen wil met je inrichting.
pi_185612140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:58 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.
Ik kan het zelf echt niet :-(
Ja, lastig. Heb zelf ook niet altijd oog voor anderen, maar weet meestal wel wat ik zelf mooi /niet mooi vind :+
Anders foto's meenemen en verkoper om advies vragen? Aangeven wat je nu van je inrichting vindt (kil/ongezellig), aangeven wat je wil, en vragen wat zij ervan vindt /aanraadt hoe dat te doen. Eventueel wat voor (soort) kleed zij vindt passen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Postbus100 op 14-03-2019 19:25:15 ]
pi_185612741
Ga eens naar een woonexpress of ieys dergelijks en vraag of er iemand aanwezig is die van de styling is. Dan laat je je foto's zien en zeg je dat je het een en ander wilt veranderen en vraag je tips. Heb ik ook eens gedaan.

Die donkerbruine muur vind ik niet zo mooi en de tegels ook niet. Tegels zit je aan vast maar de muur zou ik overschilderen. Bij het kiezen van de kleur moet je goed op de kleur vd vloer letten. Als je dat af hebt pas kijken welke kleur voor een kleed leuk is. En daarna pas accessoires gebruiken om het af te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 19:24:51 ]
pi_185612827
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:23 schreef madeliefff het volgende:
Tegels zit je aan vast maar de muur zou ik overschilderen. Bij het kiezen van de kleur moet je goed op de kleur vd vloer letten. Als je dat af hebt pas kijken welke kleur voor een kleed leuk is. En daarna pas accessoires gebruiken om het af te maken.
Dit is een nog betere tip: eerst de muur, dan het kleed, en dan de rest ^O^
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:27:38 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185612851
quote:
Ik zou de IKEA links laten liggen.
Verder kom je al een heel eind met: keuken opruimen, gordijnen ophangen, kussens in verschillende kleuren en texturen op de bank (sowieso kleur!), tv meubel vervangen door een klein, niet zo aanwezig kastje en planten toevoegen.
KuikenGuppy
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:29:39 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185612893
Oh het kleed onder de tafel zou ik idd weg doen en voor het kleed in de zithoek zou ik zoeken naar een rond/ovaal kleed om het 'blokkerige' te doorbreken.
En een salontafel kopen, maar dat was al genoemd O+.
KuikenGuppy
pi_185612975
accessoires doen ook een hoop. Ergens een klein tafeltje met een leuke grote lange vaas of kaarsjes, nog een bijzettafeltje erbij, wat plantjes maar niet teveel anders word je thema ineens groen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 19:34:23 ]
pi_185613032
Qua kleur muur achter de bank : Ik zat zelf aan beige-achtige tint te denken maar dat matcht niet zo met de bank. Histor-peach pudding oid. Toen gewoon off-white, maar dat wordt saai. Misschien een zachte tint blauw? Niet al te donker, maar ook zeker niet te licht (pastel :X) histor - River Blue bijvoorbeeld?
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 19:38:26 #26
5428 crew  miss_sly
pi_185613067
Salontafel vind ik geen must. Wij doen het al jaren zonder salontafel, vind het zo'n sta-in-de-weg.

De tafeltjes die je nu post zijn weer meer van hetzelfde: donker en niet warm.

Je zou inderdaad eens iets van (lichte) gordijnen kunnen zoeken. Een licht kleed onder de tafel. Ik zou denk ik wel een kleed doen, omdat de stoelen ook al donker zijn. Zoek eens wat contrastkleuren.

En als je het echt niet weet: zoek een interieurstylist die je advies kan geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 19:38:48 #27
5428 crew  miss_sly
pi_185613079
O, en geniet vooral ook van je uitzicht O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:46:53 #28
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185613255
Ik zie twee bruine muren, een bruine (of grijze?) vloer, een bruingrijze keuken. Dat matcht voor mijn gevoel helemaal niet met het grijs/ antraciete kleed.

Als je het bruin/ beige mooi vindt, zou ik het grijs/ antraciet/ zwart achterwege laten, maar met een of twee contrastkleuren werken, ook voor vloerkleed en de muur waar die klok(?) op hangt, niet alleen voor accessoires. Ik vind zelf licht(zacht/ijs)blauw erg mooi bij bruin, maar er is waarschijnlijk veel meer mogelijk. Het is nu een wat eentonige massa...

En verder doet een goed verlichtingsplan ook een hoop. Ik zie nu alleen een lamp boven de eettafel (draai die eens een kwartslag, breekt de ruimte wat meer). Hoe is de rest van de verlichting? Wat vind je qua stijl mooi? Een grote booglamp boven de bank of een wat robuustere industriële lamp in de hoek bij de tv kast kan veel doen.

O, en meer textiel/ zachte stoffen. Gordijnen kunnen een enorm verschil maken, een beklede stoel (geen leer) etc.

En als je het echt goed wilt doen: tegels eruit! Maar goed, ik ben dan ook een tegel-hater, houten vloer vind ik zo veel warmer qua uitstraling O+
pi_185613708
Bedankt allemaal al he.
Ik weet heel goed wat ik mooi vind, industrieel en urban jungle met veel planten, groen,..., weet alleen niet hoe ik dat kan overbrengen op mijn huis zonder alles buiten te moeten gooien. Behang hangt pas 2 jaar ( en was aangeraden door stylist behangwinkel samen met walnoot kleur...) en man weigert opnieuw tz beginnen.

De blok waar onze industriële klok op hangt zou ik die verven, behangen of wit laten?

Ook nog wel belangrijk, we hebben een destructieve krabbende kat. Onze barkrukken bv zijn helemaal kapot en moeten vervangen worden door exemplaren van hout, metaal of kunststof.

Ik zou als ik nu kon kiezen ook liever parket gehad hebben maar denk echt dat dit technisch niet meer kan.
Destijds hebben we er niet voor gekozen omdat living en keuken 1 geheel zijn ( niet ideaal in een keuken , wel?)en om dat de parket die wij mooi vinden niet vlek ( en peuter/kleuter) bestand is.
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:08:18 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185613770
Blauw vind ik niet zo passen bij bruin, ik zou eerder kiezen voor (donker) groen of mosterdgeel.
Wat je kunt doen om kleuren te kiezen, is op Pinterest kijken hoe andere mensen kleuren combineren. Dan kom je vijvertje uit op zoiets:

En dan hoeven op zich de dingen op de foto niet je smaak te zijn, maar heb je een uitgangspunt qua kleurenpalet.
KuikenGuppy
pi_185613852
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:57 schreef Stippelsokken het volgende:
we zoudeb liefst een soort afscherming willen zodat afwas en rommel niet meer zo zichtbaar zijn.
Je zou ook kunnen overwegen om al je bende gewoon op te ruimen en niet alles op het aanrecht te laten staan.
pi_185613859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:05 schreef Stippelsokken het volgende:

Ik weet heel goed wat ik mooi vind, industrieel en urban jungle met veel planten, groen,...,

Kijk dan ook eens bij vt wonen, die doen veel in die stijl. En niet dat je het moet kopiëren, maar je kunt wel kijken /bestuderen hoe zij gezelligheid /sfeer geven. Welke kleuren? Welke accessoires? Wat voor materialen? Welke formaten? Wellicht kan je daar nog veel inspiratie vandaan halen?
pi_185614139
Wil je perse die 2x2 opstelling met barkrukken aan het kookeiland? Je zou eens kunnen kijken naar het bar-gedeelte iets hoger te maken, dan de spoelbak. Dan verstop je die zeep enzo, achter de verhoging.

Kun je eventueel eronder nog een open kastje maken aan de kant van de spoelbak, waar je spullen binnen handbereik kan opbergen.

.
pi_185614214
Op de vensterbank boven de bank kunnen mooi een paar hangplanten.

Meer plaatjes van hangplantjes: https://www.buitenlevengevoel.nl/hangplanten-voor-binnen/

Het en der wat van die hippe wandkastjes:
Goedkoop (xenos):

Iets origineler (urban interiors)

Kan er in de keuken, op het aanrecht, niet ook zoiets gezet worden met wat van die sopullen die nu los staan erin, en wat kruidenplantjes?

Verder zou wat groen buiten ook de boel binnen kunnen aankleden, vooral als het wintergroen is en in een pot voor een raam staat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185614243
Wat mij opvalt is dat praktisch alles in bruin beige en wit tinten is en dat gecombineerd met zwart en grijs. Je mist naar mijn inzien vooral kleur.

Als je kleuren bij elkaar zoekt, moeten die elkaar versterken. Kijk bijv naar dat kussentje met driehoekjes op de bank. Er is voor 2 tinten blauw gekozen, 2 tinten beige/bruin en wit en zwart. De kleuren passen bij elkaar, maar er is ook gezorgd voor voldoende variatie/contrast. Het andere blauwe kussen daarachter past er ook goed bij.

Je hebt een mooi tv meubel, en ook leuk ingericht. Als je die apart zou bekijken zie je dat dit speels is kwa opbouw maar ook gedurfd door hoogglans wit en hout te combineren.

Ik houd zelf van hout, hout geeft warmte aan je interieur.
Bij je houten tafel kun je bijv kiezen om gekleurde stoelen neer te zetten. Je kan kiezen voor een of meerdere kleuren. Kies niet voor knal kleuren, maar net wat rijkere donkerdere (of juist pastel) kleuren (denk een oker, donker groen, azuur blauw of).

De donkerbruine muur zou ik in een lichte kleur verven. Dit maakt het wel heel donker en levenloos. Je kan kiezen voor een sprekende kleur of pasteltint (geen beige).
Achter je tv meubel eventueel blauw (die kleur van dat grote blauwe vaasje(?). Lichtblauw kleurt goed bij hout en beige.

PS: zalig uitzicht.
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:28:13 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185614253
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:05 schreef Stippelsokken het volgende:
Bedankt allemaal al he.
Ik weet heel goed wat ik mooi vind, industrieel en urban jungle met veel planten, groen,..., weet alleen niet hoe ik dat kan overbrengen op mijn huis zonder alles buiten te moeten gooien. Behang hangt pas 2 jaar ( en was aangeraden door stylist behangwinkel samen met walnoot kleur...) en man weigert opnieuw tz beginnen. Het toevoegen van verlichting met de industriële look? Vervangen van het TV meubel (is nu niet echt industrieel toch). Muurdecoratie (naast de klok die je hebt en dus wel mooi vindt?). Een (of meerdere) laagpolige kleden in kleur, evt overlappend. Is een vintage vloerkleed bv iets voor je: https://vloerkledenloods.nl/nl/vloerkleden/vintage-vloerkleed/

De blok waar onze industriële klok op hangt zou ik die verven, behangen of wit laten? |ik zou m verven, quick & easy, en niet al te duur. In een groentint dan bv, als dat is waar je van houdt. Als de kamer erg licht is zou een donkerdere kleur moeten kunnen

Ook nog wel belangrijk, we hebben een destructieve krabbende kat. Onze barkrukken bv zijn helemaal kapot en moeten vervangen worden door exemplaren van hout, metaal of kunststof. Als je warmte wilt dan zou ik niet voor helemaal metaal of kunststof gaan. Een combi met hout wellicht? Of wissel twee soorten barkrukken af voor een speelser effect

Ik zou als ik nu kon kiezen ook liever parket gehad hebben maar denk echt dat dit technisch niet meer kan.
Destijds hebben we er niet voor gekozen omdat living en keuken 1 geheel zijn ( niet ideaal in een keuken , wel?)en om dat de parket die wij mooi vinden niet vlek ( en peuter/kleuter) bestand is.
pi_185614279
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185614319
Over tegels kun je toch heel makkelijk een andere vloer leggen? Dat zou ik echt als eerste doen. Daarna de plinten wit maken en een mooi en groter vloerkleed voor de woonkamer kopen.

En iets wat al heel makkelijk is te doen: kijk eens via Pinterest hoe accessoires op kasten worden uitgestald. Je hebt nu te veel kleine spullen bij de tv liggen en ook rommel. Het scheelt al een hoop als je daar iets meer voor het grote gebaar gaat. Dat geldt ook voor de enkele plant die je her en der hebt staan. Cluster bijvoorbeeld iets meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:36:11 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185614418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Over tegels kun je toch heel makkelijk een andere vloer leggen? Dat zou ik echt als eerste doen. Daarna de plinten wit maken en een mooi en groter vloerkleed voor de woonkamer kopen.

En iets wat al heel makkelijk is te doen: kijk eens via Pinterest hoe accessoires op kasten worden uitgestald. Je hebt nu te veel kleine spullen bij de tv liggen en ook rommel. Het scheelt al een hoop als je daar iets meer voor het grote gebaar gaat. Dat geldt ook voor de enkele plant die je her en der hebt staan. Cluster bijvoorbeeld iets meer.
Ik gok dat er vloerverwarming onder ligt?

Wat betref de accesoires: eens, less is more. Clusteren, ook de planten. Zorg dan voor matchende potten (niet exact hetzelfde, maar bv zelfde kleurfamilie en stijl)
pi_185614492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]

Pvc op plakken?

quote:
Wat betref de accesoires: eens, less is more. Clusteren, ook de planten. Zorg dan voor matchende potten (niet exact hetzelfde, maar bv zelfde kleurfamilie en stijl)
Het kan heel simpel, met een paar kratjes en planten:

Of zo:

Met het matchen van potten zou ik uitkijken. Dat ziet er al gauw gekunsteld uit, zoals hier:

pi_185614560
En is een niet al te hoge roomdivider voor naast de bank iets? Dan heb je vanuit de zithoek geen zicht op de keuken misschien? Of zou je de tv en bank om kunnen draaien? Heb je een plattegrond?
pi_185614641
Nog een laatste tip: benut de ruimte buiten ook. Je kunt daar heel goed een groot gebaar met planten maken en daar profiteer je meteen binnen van.

Volgens mij hebben jullie een fantastisch uitzicht trouwens! Dat moet je wel zien te behouden.
pi_185614661
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:36 schreef mousemicky het volgende:
[..]

Nee geen vloerverwarming, maar parket komt hoger dan de tegels en we hebben ramen en schuifdeuren tot enkele mm boven de grond. Dat is denk ik niet op te lossen. Of wel?
En wat dan met de keuken? Daar tegels in laten?

Ik ga al beginnen met meer planten, de ene plant in de hoek was ooit heel groot en mooi maar ik heb een talent om planten te vermoorden:-/
De decoratie op de kast heb ik al 100 keer verzet en vervangen en niks is mooi. Zucht.

Het tapijt aan de zetel is echt een onmogelijke opgave voor mij.
Echt , echt geen idee wat ik daar kan leggen met die zetel.
Ik heb ooit eens ergens een mat gezien van aan elkaar genaaide cirkeltjes koeienhuid. Vond ik prachtig. Maar ook geen goed idee zeker;-)
pi_185614720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een laatste tip: benut de ruimte buiten ook. Je kunt daar heel goed een groot gebaar met planten maken en daar profiteer je meteen binnen van.

Volgens mij hebben jullie een fantastisch uitzicht trouwens! Dat moet je wel zien te behouden.
Inderdaad! De tuin is vorig jaar ook helemaal aangeplant en aannde zijkant hebben we een groene bamboe haag. Als het weer betert is komen er potten met planten op het terras en wordt de vijver aangeplant.
pi_185614729
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:48 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Nee geen vloerverwarming, maar parket komt hoger dan de tegels en we hebben ramen en schuifdeuren tot enkele mm boven de grond. Dat is denk ik niet op te lossen. Of wel?

Ik ga al beginnen met meer planten, de ene plant in de hoek was ooit heel groot en mooi maar ik heb een talent om planten te vermoorden:-/
De decoratie op de kast heb ik al 100 keer verzet en vervangen en niks is mooi. Zucht.

Ik heb ooit eens ergens een mat gezien van aan elkaar genaaide cirkeltjes koeienhuid. Vond ik prachtig. Maar ook geen goed idee zeker;-)
Niet te veel doemdenken! Ga eerst eens clusteren wat je hebt en leg rommeltjes weg. Misschien kom je ook opbergruimte tekort als je last hebt van spul dat in zicht blijft liggen terwijl je het niet wil zien. En trek het kleed eens een eind onder de bank vandaan en leg er een poef op en een dekentje. Meer textiel zal je ruimte ook veel goed doen, zoals iemand al zei.
pi_185614758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Pvc op plakken?[..]

Het kan heel simpel, met een paar kratjes en planten:

[ afbeelding ]

Of zo:

[ afbeelding ]

Oh, alsjeblieft, geen kratjes en plantjes :X Dat vind ik er altijd zo Xenos-armoedig-pinterest-onpraktisch-gekunsteld uitzien. Pure creatieve armoe. Zonde van de ruimte.

quote:
Ik zie niet in waarom niet? Als je dat mooi vindt, dan doe je dat toch en bouw je de rest eromheen?
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:58 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185614827
Kun je je bank een meter naar voren trekken, zodat deze wat meer los in de ruimte staat? Dan het stuk tussen bank en tv meubel opvullen met een groot kleed (niet helemaal onder de bank stoppen, slechts een randje bv) met kleine poefjes/ bijzettafels erop. Gebruik zachte stoffen of juist ruw textiel, geen glad leer.

[ Bericht 2% gewijzigd door mousemicky op 14-03-2019 21:05:41 ]
pi_185614884
Goed punt ja, dat kleed onder die bank. Die ligt er veel te ver onder :o Ik kon er de vinger nog niet op leggen, maar dat is het dus.
pi_185614899
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]

Oh, alsjeblieft, geen kratjes en plantjes :X Dat vind ik er altijd zo Xenos-armoedig-pinterest-onpraktisch-gekunsteld uitzien. Pure creatieve armoe. Zonde van de ruimte.[..]
En kopiëren van VT Wonen is geen creatieve armoede? :Y)

Tegenwoordig hebben armzalige winkels al het hippe spul in een armzalige variant. Daar zou ik niet voor gaan, want dat ziet er armoedig uit. Maar laten we niet de illusie hebben dat we zelf allemaal zo origineel zijn.
pi_185615062
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
En kopiëren van VT Wonen is geen creatieve armoede?
Ik zei alleen bestuderen hoe zij dat doen, niet dat ze het moeten kopiëren :{w En vooral zelf in je huis zetten waar je zelf blij van wordt, niet wat een stylist zo mooi bij elkaar vindt staan.

Ik vind VT wonen-stijl echt verschrikkelijk. Dit is de enige aflevering/make-over die ik eventueel zelf nog zou willen hebben (met kleine aanpassingen). https://360.vtwonen.nl/36(...)evering-9-seizoen-9/ Dat zegt wat over mijn smaak ;) (en vooral wat niet). Maar voor TS is er genoeg inspiratie op te doen. Ik zou alleen lang niet alles zelf in mijn huis zetten.
pi_185615211
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]

Ik zei alleen bestuderen hoe zij dat doen, niet dat ze het moeten kopiëren :{w En vooral zelf in je huis zetten waar je zelf blij van wordt, niet wat een stylist zo mooi bij elkaar vindt staan.

Ik vind VT wonen-stijl echt verschrikkelijk. Dit is de enige aflevering/make-over die ik eventueel zelf nog zou willen hebben (met kleine aanpassingen). https://360.vtwonen.nl/36(...)evering-9-seizoen-9/ Dat zegt wat over mijn smaak ;) (en vooral wat niet). Maar voor TS is er genoeg inspiratie op te doen. Ik zou alleen lang niet alles zelf in mijn huis zetten.
Ik vind de VT-wonen stijl fantastisch, want ik heb een zwak voor de mode. Ik haat mijn zwak voor de mode ook, waardoor mijn interieurkeuzes er allemaal net wat anders uitzien. Maar creatief wordt mijn interieur niet; ik kan alleen plaatjes zoeken van wat ik mooi vind en het proberen een beetje na te doen.

En je hebt groot gelijk: vooral in huis zetten waar je zelf blij van wordt. Liever een wanstaltige bende die van jou is dan een matchend geheel dat voelt als een showroom. Ik denk met heel veel liefde terug aan mijn studentenkamer met roze muren, groene kozijnen en meubels van Leen Bakker.
pi_185615245
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 20:55 schreef mousemicky het volgende:
Kun je je bank een meter naar voren trekken, zodat deze wat meer los in de ruimte staat? Dan het stuk tussen bank en tv meubel opvullen met een groot kleed (niet helemaal onder de bank stoppen, slechts een randje bv) met kleine poefjes/ bijzettafels erop. Gebruik zachte stoffen of juist ruw textiel, geen glad leer.
Dat ga ik morgen eens proberen!
Veel naar voor kan het niet, het stuk is niet zo breed.
En kleed wat verder naar voor trekken:)
pi_185615256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:13 schreef Stippelsokken het volgende:

En kleed wat verder naar voor trekken:)
Eventueel een kwartslag draaien?
pi_185615284
Precies. Als TS dat koeienkleed wil, dan zou ik dat vooral doen. Dat zijn de zaken die het van jezelf maken, die het geliefd maken. Dan gaat het pas echt leven.
pi_185615544
Is het een idee om de zetel een kwartslag te draaien, dus dat je met de neus naar het uitzicht van je tuin zit? Want dan staat die zetel ook niet meer zo in het verlengde van die doorgang, en dan is die lege ruimte naar de wand van je klok toe ook een beetje gebroken. Eventueel een mooie andere stoel erbij?

Die donkerbruine muur kan wat mij betreft prima blijven, maar dan zou ik hem wel gaan combineren met meer kleur in je accessoires of zelfs meubels (zetel/stoelen). Het werd hier al genoemd, maar (donker)groen tinten en oker/mostergeeld (en terra!) kleuren doen het met bruin goed. (Naar mijn smaak dan, maar ik heb dan ook ongeveer alles in die kleuren :P ) .

En kleden; groot, en wat lichter of anders in elk geval gekleurd. Niet meer zo donker.
pi_185615827
quote:
[..]

je moet juist eerst met de grote dingen beginnen, niet eerst met de plantjes. Tenzij je de muur niet gaat verven..
pi_185617905
Oh, btw, pics van de progressie :Y)
pi_185622533
hallo

ik denk dat een lichtere vrolijke kleur op de wand de helft scheelt. daarbij die tandwielen er af, dit zou ook niet kunnen draaien dus slaat imo nergens op. daarvoor in de plaats een vrolijk stuk kunst aanschaffen. paramount is een bedrijf dat voor weinig geschilderde kopien verkoopt.oa bij loods5
grotere kleden in een andere kleur. wat planten en losse lampen en je bent relatief betaalbaar een stuk beter uit.

maar bovenal wordt het ook gezelliger als er in geleefd mag worden. je foto's zien er nu uit alsof het net klaar is en de bewoners onderweg zijn te verhuizen.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:49:07 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185624117
quote:
[..]

Heb je nou al op Pinterest gekeken naar inspiratiefoto's?
KuikenGuppy
pi_185630797
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:49 schreef Burdie het volgende:
[..]

Heb je nou al op Pinterest gekeken naar inspiratiefoto's?
Ja al heel veel. Ik weet wat ik mooi vind hoor maar het is moeilijk weten hoe dat dan in mijn huis gaat staan. Tenzij we alles opnieuw gaan doen maar man heeft daar momenteel geen oren naar...
  vrijdag 15 maart 2019 @ 17:09:01 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185631282
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:45 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Ja al heel veel. Ik weet wat ik mooi vind hoor maar het is moeilijk weten hoe dat dan in mijn huis gaat staan. Tenzij we alles opnieuw gaan doen maar man heeft daar momenteel geen oren naar...
Kun je hier een paar van die foto's plaatsen? Dan kunnen wij meedenken :)
KuikenGuppy
pi_185632349
Dit vind ik ook erg mooi, zouden we zoiets ergens kunnen zetten?

https://pin.it/ctfvei7jkwq6b3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')