abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185610985
Hoi

Ik ben niet zo tevreden met de inrichting van ons huis. Ik vind het niet echt gezellig en huiselijk...
Ik ben alleen een echte ramp op vlak van interieur. Ik vind ons huis door de open structuur echt moeilijk in te richten.
Hebben jullie tips wat we kunnen doen qua kleuren, decoratie, gordijnen ... om de boel wat specialer en leuker te maken?
Grote dure werken zoals de vloer vervangen liever niet.

We hebben ook nog spijt van onze open keuken omdat je echt alles ziet liggen. de keuken moet qua
Kasten grotendeels behouden blijven maar het eiland zou anders moeten worden en het werkblad is versleten.we zoudeb liefst een soort afscherming willen zodat afwas en rommel niet meer zo zichtbaar zijn.
Wat vind ik mooi: warme kleuren, combinatie modern en hout, industrieel, urban jungle , ...

Dit is de zithoek( met kind dat niet weg wou) "

Daarnaast deze tafel die ik misschien dacht te verven

Tv wand:

Keuken

Iemand met talent voor inrichting tips?
pi_185611093
Andere vloerkleden, houten brede salontafel, staande verlichting.
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:13:33 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185611253
Gebruik van textiel (kussens, gordijnen, kleden).
pi_185611318
Het eerste wat ik zou doen is idd. het vervangen van je vloerkleden.
Je hebt naar mijn mening nu te kleine, donkere, hoogpolige tapijten. Ik zou gaan voor wat grotere, laag polige tapijten in een warme beige teint.

Ik vind je keuken en je tv meubel mooi van design en een goede kleur hebben. Ik denk dat het verfen van de muur achter de bank veel invloed kan hebben. Vooral nu de zon nauwelijks in je woonkamer schijnt zou ik kiezen voor een lichtere poederige kleur voor een beetje contrast met de rest van je strakke interieur.

En alsjeblieft verf je tafel niet, staat juist erg mooi met je strakke zwarte stoelen, niet alles hoeft hetzelfde te zijn voor een prettige sfeer.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_185611352
Alles lijkt rechtstreeks uit een ikea te komen. Zoek eens wat meubels met meer karakter. Mooie kleden kunnen veel doen.

Je wil niets aan de vloer doen, maar die tegels hebben ook geen uitstraling vind ik.

Je hebt ook nkks van kunst hangen of staan waar je smaak uit blijkt. Kun je ook naar op zoek.

Ik vind het lastig in te schatten wat er naast dat muurtje naar de keuken zit, maar als je je tafel daar zat creeer je dan niet meer het idee van aparte ruimtes?

Als je verder je hele woonkamer spiegelt kijk je de keuken niet in van de bank.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_185611592
Je hebt nu eenmaal die bank, maar als ik het zou mogen zeggen, vind ik die niet zo in de ruimte passen. Kille uitstraling, zowel qua kleur als qua materiaal. En groot voor de ruimte! Met twee losse banken en eventueel een losse stoel kan je wat meer een gezellige hoek creëren, met een mooi vloerkleed, salontafel(tjes), en een staande lamp of staande plant.

Eethoek vind ik wel tof, op het vloerkleed na. Als je die sowieso een slagje groter neemt, dan lijkt het allemaal niet zo ielig en een eilandje. Misschien een wat groter rond of ovalen kleed om de ruimte waar te breken? Maar dan moet je dat op andere plekken ook wat organischer maken, anders werkt het niet)

En misschien wat vollere planten, die wat meer aanwezig zijn en een statement maken.

En een warmere kleur op de muur.

My 2 cents.

Oja en misschien aanmelden bij vt wonen - weer verliefd op je huis :P
Somebody that I used to know
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:35:12 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185611627
Komt op mij ook kil over door de vloer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185611658
quote:
16s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Komt op mij ook kil over door de vloer.
Ja, die vloer in combinatie met vrijwel dezelfde kleur op de wand achter de tv.
pi_185611772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alles lijkt rechtstreeks uit een ikea te komen. Zoek eens wat meubels met meer karakter. Mooie kleden kunnen veel doen.

Je wil niets aan de vloer doen, maar die tegels hebben ook geen uitstraling vind ik.

Je hebt ook nkks van kunst hangen of staan waar je smaak uit blijkt. Kun je ook naar op zoek.

Ik vind het lastig in te schatten wat er naast dat muurtje naar de keuken zit, maar als je je tafel daar zat creeer je dan niet meer het idee van aparte ruimtes?

Als je verder je hele woonkamer spiegelt kijk je de keuken niet in van de bank.
Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.
Alleen tapijt is ikea, ik wil een ander onder de tafel.
Vloer zou ik nu niet meer kiezen eerder Parket, maar dat is een enorme investering en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is door de schuifdeuren naar de tuin die tot aan de tegel komen. Dus wat voor vloer dan?

Wat voor vloerkleed denken jullie dat mooi zou zijn onder de tafel?
Het deze is oud ex, voor toen het nog kind en kat bestendig moest zijn.
pi_185611833
De zetels zijn binnen een jaar of 2 wel te vervangen. Wat voor iets zouden jullie zetten van kleur?
Het behang erachter is een bruintint met reliëf en dat vind ik zelf mooi, het licht komt van het zuiden dus veel licht in huis. Voordien was er een lichte kleur op en dat was erg ongezellig.
pi_185611853
Voor vloerkleden zou ik ook vooral gaan kijken wat je zelf mooi vindt. Loop een vloerkledenwinkel in, proef, tast af, vergelijk. En eventueel nog een tweede winkel. Meestal krijg je dan toch wel een gevoel van : dat niet, dat niet, oh, dat misschien.

Zou wel voor wat lichter gaan, en een stukje tegel meenemen voor de kleur (zodat het niet helemaal vloekt). Beetje contrast zou mooi zijn.
pi_185611923
Wil je überhaupt nog wel een kleed onder je tafel? Haal het eens een paar dagen weg en kijk hoe dat bevalt?
pi_185611942

Deze tafeltjes heb ik op het oog om bij de zetel te zetten. Goed idee?
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:53:44 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185611969
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:44 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Ikea hebben we niet, het is een Mexicaanse tafel, en design wandmeubel.
Alleen tapijt is ikea, ik wil een ander onder de tafel.
Vloer zou ik nu niet meer kiezen eerder Parket, maar dat is een enorme investering en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is door de schuifdeuren naar de tuin die tot aan de tegel komen. Dus wat voor vloer dan?

Wat voor vloerkleed denken jullie dat mooi zou zijn onder de tafel?
Het deze is oud ex, voor toen het nog kind en kat bestendig moest zijn.
Ja dat is idd niet zo gemakkelijk en denk dat je het met wat andere wijzigingen ook wel warmer kan krijgen hoor. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185612003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:51 schreef Postbus100 het volgende:
Wil je überhaupt nog wel een kleed onder je tafel? Haal het eens een paar dagen weg en kijk hoe dat bevalt?
Zou het dan niet heel kaal worden?
Ik kan het altijd eens proberen he.

Ik ga een paar heel grote planten bij halen om in de hoek aan het raam te zetten zoals een bananenboom.
pi_185612066
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:48 schreef Postbus100 het volgende:
Voor vloerkleden zou ik ook vooral gaan kijken wat je zelf mooi vindt. Loop een vloerkledenwinkel in, proef, tast af, vergelijk. En eventueel nog een tweede winkel. Meestal krijg je dan toch wel een gevoel van : dat niet, dat niet, oh, dat misschien.

Zou wel voor wat lichter gaan, en een stukje tegel meenemen voor de kleur (zodat het niet helemaal vloekt). Beetje contrast zou mooi zijn.
Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.
Ik kan het zelf echt niet :-(
pi_185612085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:54 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Zou het dan niet heel kaal worden?
Ik kan het altijd eens proberen he.
denk dat dat best wel scheelt ^O^
quote:
Ik ga een paar heel grote planten bij halen om in de hoek aan het raam te zetten zoals een bananenboom.
Ik zou eerst even een totaal plan maken :+ anders zit je straks met grote bananenbomen en niet-matchende bijzettafeltjes. Dus wat wil je, welke kleuren, etc. Eerst oriënteren en bij elkaar zoeken, daarna pas aanschaffen. Want volgens mij heb je nog geen idee waar je precies heen wil met je inrichting.
pi_185612140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:58 schreef Stippelsokken het volgende:
[..]

Ik kan me iets wat ik in de winkel zie helaas nooit voorstellen in ons huis... tijd geleden zeker 10 kleden uit een stopzetting naar hier gesleept, mocht die eens testen voor te kopen, alle 10 retour gedaan. Trok op niks.
Ik kan het zelf echt niet :-(
Ja, lastig. Heb zelf ook niet altijd oog voor anderen, maar weet meestal wel wat ik zelf mooi /niet mooi vind :+
Anders foto's meenemen en verkoper om advies vragen? Aangeven wat je nu van je inrichting vindt (kil/ongezellig), aangeven wat je wil, en vragen wat zij ervan vindt /aanraadt hoe dat te doen. Eventueel wat voor (soort) kleed zij vindt passen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Postbus100 op 14-03-2019 19:25:15 ]
pi_185612741
Ga eens naar een woonexpress of ieys dergelijks en vraag of er iemand aanwezig is die van de styling is. Dan laat je je foto's zien en zeg je dat je het een en ander wilt veranderen en vraag je tips. Heb ik ook eens gedaan.

Die donkerbruine muur vind ik niet zo mooi en de tegels ook niet. Tegels zit je aan vast maar de muur zou ik overschilderen. Bij het kiezen van de kleur moet je goed op de kleur vd vloer letten. Als je dat af hebt pas kijken welke kleur voor een kleed leuk is. En daarna pas accessoires gebruiken om het af te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 19:24:51 ]
pi_185612827
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:23 schreef madeliefff het volgende:
Tegels zit je aan vast maar de muur zou ik overschilderen. Bij het kiezen van de kleur moet je goed op de kleur vd vloer letten. Als je dat af hebt pas kijken welke kleur voor een kleed leuk is. En daarna pas accessoires gebruiken om het af te maken.
Dit is een nog betere tip: eerst de muur, dan het kleed, en dan de rest ^O^
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:27:38 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185612851
quote:
Ik zou de IKEA links laten liggen.
Verder kom je al een heel eind met: keuken opruimen, gordijnen ophangen, kussens in verschillende kleuren en texturen op de bank (sowieso kleur!), tv meubel vervangen door een klein, niet zo aanwezig kastje en planten toevoegen.
KuikenGuppy
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:29:39 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185612893
Oh het kleed onder de tafel zou ik idd weg doen en voor het kleed in de zithoek zou ik zoeken naar een rond/ovaal kleed om het 'blokkerige' te doorbreken.
En een salontafel kopen, maar dat was al genoemd O+.
KuikenGuppy
pi_185612975
accessoires doen ook een hoop. Ergens een klein tafeltje met een leuke grote lange vaas of kaarsjes, nog een bijzettafeltje erbij, wat plantjes maar niet teveel anders word je thema ineens groen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 19:34:23 ]
pi_185613032
Qua kleur muur achter de bank : Ik zat zelf aan beige-achtige tint te denken maar dat matcht niet zo met de bank. Histor-peach pudding oid. Toen gewoon off-white, maar dat wordt saai. Misschien een zachte tint blauw? Niet al te donker, maar ook zeker niet te licht (pastel :X) histor - River Blue bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')