Ik gebruik er Brand New Day voor..quote:
We hebben juist geen zin in een tussenpersoon eigenlijk. Wat jij noemt is wat we nu ook doen bij Robeco. Maar al die bedrijven zijn zo extreem vaag over hun kosten, dat maakt het lastig.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hebben jullie geen klant - in de branche - die het kan uitleggen?
Ooit was er een goeie duidelijke column n Adriaan Hiele in nrc.
Samenvatting: iedere maand een vast bedrag in eén/ twee wereldwijde fonds, waarin allerlei branches zijn vertegenwoordigd.
Bijv. https://www.nrc.nl/nieuws(...)dte-11054743-a231308
1. Beleg via een fonds met een grote spreiding, laat je advieseren door je bank of boekhouder om uit bruto inkomsten te beleggen. In theorie zou je dan nu uit een hogere belastingschaal geld investeren (en van je inkomsten aftrekken) om het straks in een lagere schaal als inkomsten te hebben. Hier zit echter een maximum aan als percentage van je inkomen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas niet. We moeten iets met ons pensioen doen.
Opties:
Zelf beleggen in box 1 of 3
Laten beleggen in box 1 of 3
Banksparen
Banksparen heeft debiel lage rentes. Zelf beleggen snap ik niet. Dan moet ik het dus laten beleggen. Maar J heeft weer een andere mening dus ik heb info over alle opties nodig zodat hij ook een voor hem juiste beslissing kan nemen.
Daar neig ik ook naar. Of Bright eventueel. Ik vind het juist wel prettig als dat geld pas beschikbaar komt bij mijn pensioen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik gebruik er Brand New Day voor..
Ik ben er redelijk tevreden over..
Maar dat is dus inderdaad een fonds..
Goud kopen, of zilver, of lithium, in volumesquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas niet. We moeten iets met ons pensioen doen.
Opties:
Zelf beleggen in box 1 of 3
Laten beleggen in box 1 of 3
Banksparen
Banksparen heeft debiel lage rentes. Zelf beleggen snap ik niet. Dan moet ik het dus laten beleggen. Maar J heeft weer een andere mening dus ik heb info over alle opties nodig zodat hij ook een voor hem juiste beslissing kan nemen.
Laat anderen maar betalen voor jouw inkomen bedoel jequote:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Er zijn zat mensen die al hun inkomsten opmaken en daar maakt het echt niet uit van wie ze dat inkomen ontvangen hoor.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat anderen maar betalen voor jouw inkomen bedoel je
Amen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Er zijn zat mensen die al hun inkomsten opmaken en daar maakt het echt niet uit van wie ze dat inkomen ontvangen hoor.
Het is behoorlijk lullig hoe je golfer keer op keer op zijn arbeidsongeschiktheid aanvalt Piet.
Plus dat ik bijna 40 jaar zelf hard gewerkt heb om alle premies en verzekeringen daarvoor te betalen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Er zijn zat mensen die al hun inkomsten opmaken en daar maakt het echt niet uit van wie ze dat inkomen ontvangen hoor.
Het is behoorlijk lullig hoe je golfer keer op keer op zijn arbeidsongeschiktheid aanvalt Piet.
Kom je bij me in therapie?quote:
waar moeten we een stoornis in hebben omdat te mogen??quote:
*deed een grinnik en kan prima veinzenquote:Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
waar moeten we een stoornis in hebben omdat te mogen??
Wij moesten hier op kantoor ook al lachenquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:06 schreef AnneX het volgende:
De laatste tweet![]()
Sowieso alle tweets hierboven![]()
Dat wil ik juist nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar neig ik ook naar. Of Bright eventueel. Ik vind het juist wel prettig als dat geld pas beschikbaar komt bij mijn pensioen.
Ik las Piets opmerking als na je pensioen volledig op anderen omdat je nooit iets opzij gezet had. Los van waar je huidige geld vandaan komt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt toch geen stoornis nodig om in therapie te mogen joh.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
waar moeten we een stoornis in hebben omdat te mogen??
hebben wellicht ook nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 15:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je bent toch geen stoornis nodig om in therapie te mogen joh.
Ik lees dat nergens in zijn post. Nog afgezien dat ik nog niet met pensioen ben en tijdens mijn werk en ook nu nog pensioen heb opgebouwd/opbouw.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik las Piets opmerking als na je pensioen volledig op anderen omdat je nooit iets opzij gezet had.
Voorzieningen waar jongere generaties werknemers alleen maar van kunnen dromen, helemaal zelfstandigen. Maar geniet ervan, je vroeger met pensioen gaan dan jongere generaties die er zelf voor moeten zorgen, sparen en investeren.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens in zijn post. Nog afgezien dat ik nog niet met pensioen ben en tijdens mijn werk en ook nu nog pensioen heb opgebouwd/opbouw.
Ik ga niet vroeger met pensioen. En heb overal zelf voor betaald.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Voorzieningen waar jongere generaties werknemers alleen maar van kunnen dromen, helemaal zelfstandigen. Maar geniet ervan, je vroeger met pensioen gaan dan jongere generaties die er zelf voor moeten zorgen, sparen en investeren.
mijn meisje hier is ZZPer en heeft in dr gouden jaren in het theater etterlijke duizenden euros 9en guldens) in een pensioen gestopt.... is nagenoeg niets meer van over....... en nee is nofg niet aan dr pensioen toe, maar daar spaar je dan dus 40 jaar voor en je eindigt met niksquote:Op woensdag 13 maart 2019 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga niet vroeger met pensioen. En heb overal zelf voor betaald.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voorzieningen waar jongere generaties werknemers alleen maar van kunnen dromen, helemaal zelfstandigen. Maar geniet ervan, je vroeger met pensioen gaan dan jongere generaties die er zelf voor moeten zorgen, sparen en investeren.
Baseerd jouw pensioen op beschikbare premie?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga niet vroeger met pensioen. En heb overal zelf voor betaald.
En de spot drijven met anderen die moeten sparen en beleggen om wat voor hun oude dag te hebben?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Net als mensen, die in Duitsland zijn gaan wonen om welke ( financiële) reden dan ook en ook van Nederlandse roots kunnen genieten.
Zo is er altijd wat. En niks voor eeuwig vastgelegd.
Men kan never nooit achter iemands voordeur en/ of in portemonnee kijken.![]()
Jij spaart niet voor je pensioen?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Baseerd jouw pensioen op beschikbare premie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |