Over de waterpokken:quote:Op woensdag 13 maart 2019 10:32 schreef Burdie het volgende:
Hier weer verder over dekbedden, afwasmachines, persoonlijke sores, seks en al dan niet over ons kroost.
Een maand na de eerste inenting al, maar er zijn te weinig gegevens om daar iets wetenschappelijks over te kunnen zeggen (de meeste mensen krijgen het immers als kind al). De vaccinatie beschermt ook tegen gordelroos, als het goed is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 11:24 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Over de waterpokken:
Zuur wel. Maar gelukkig heb je het niet heel heftig.
Moet je nou over een paar jaar nog een 'booster' van die inenting? Staat me bij dat dat dan voor de rest van leven beschermt ook nog tegen iets anders (klok, klepel...Ook dat opzoeken vandaag..)
Wij gaan elk jaarquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand al een keer met kinderen naar Turkije geweest welke inentingen hebben ze nodig?
Wij alleen dtp want hepatitis A voor 30 jaar gehad.
Dab heeft vandaag haar A gehaald
Als ik op de GGD site kijk staat er dtp en hepatitis Aquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij gaan elk jaar
Doe niet aan extra inentingen. Is niet nodig.
Ja ik heb het gelezen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:41 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Als ik op de GGD site kijk staat er dtp en hepatitis A
maar dtp zit standaard in het rijksvaccinatie programma.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 03:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik volg dat soort adviezen eigenlijk altijd wel braaf op. Wordt door mijn zorgverzekering vergoed, doen niet meer verzekeringen dat?
Vandaag was ik er weer heel blij om. Zoon werd gebeten door een hond in de bus. Gelukkig niet door de huid heen, maar wel erg geschrokken. (Beestje zat vast met zn poot tussen de stoel en raakte in paniek) Toch een fijne gedachte dat die dtp prik er dan in zit
Waarom twijfel? Is er een reden om het niet te doen?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:25 schreef amaranta het volgende:
Voor de reis die wij gaan maken over een maand zijn ze ook aanbevolen. Ben nog in twijfel.
Betreft ook DTP en HepA
Meer de reden dat ze niet verplicht zijn. Verder geen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom twijfel? Is er een reden om het niet te doen?
Geen idee. Ik geloof dat ik heea voor Mexico wel heb gehaald. Maar dat is al langer dan 10jr geleden, en als ik al 2x voor hep-A ben geweest..... ben het boekje kwijt. Dus ik weet het niet..quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn vaccinaties vrijwel nooit.
je kunt het opvragen, alleen zal dat voor jou waarschijnlijk te laat komen want ze hebben een verwerkingstijd van 2-3 weken door de drukte.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Ik geloof dat ik heea voor Mexico wel heb gehaald. Maar dat is al langer dan 10jr geleden, en als ik al 2x voor hep-A ben geweest..... ben het boekje kwijt. Dus ik weet het niet..
Klopt, alleen de T geeft nog 10 jaar bescherming na de laatste vaccinatie. Ik heb voor reizen naar het buitenland destijds inderdaad een DTP en hepatitis A vaccinatie gehaald en toen na een half jaar de HepA nog een keer gedaan zodat hij voor circa 25 jaar bescherming zou bieden. En ik heb ooit een vaccinatie gehad voor buiktyfus, ook zoiets wat je liever niet wilt krijgenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
maar dtp zit standaard in het rijksvaccinatie programma.
Ik belde vorige week, documenten werden binnen vijf minuten gemaild. Was wel voor de kinderen. Geen idee of dat anders werkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
je kunt het opvragen, alleen zal dat voor jou waarschijnlijk te laat komen want ze hebben een verwerkingstijd van 2-3 weken door de drukte.
ik denk het, ik heb het voor mezelf een week of twee geleden opgevraagd. Kreeg een brief dat ik binnen 2-3 weken iets zou horen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:30 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik belde vorige week, documenten werden binnen vijf minuten gemaild. Was wel voor de kinderen. Geen idee of dat anders werkt.
Niet voor het land waar ik heen ga.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Gele koorts vaccinatie is voor sommige landen wel verplicht.
Dtp zit inderdaad in het rijksprogramma voor ki deren. Volgens mij is de booster die je als volwassene krijgt iets van 10 jaar werkzaam ofzo.
DTP en Hep A zou ik wel doen. Meer obscure en/of risicovolle vaccinaties zoals rabies, tb en Japanse encephalitis heb ik niet laten doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet voor het land waar ik heen ga.
Oooh de heerlijkheidquote:Op zondag 17 maart 2019 09:04 schreef Gaoxing het volgende:
En totally unrelated: mijn wasmachine is na bijna twee weken gemaakt!!!Man, wat heb ik dat ding gemist
Je hebt in de tussentijd een wasbordje gebruikt?quote:Op zondag 17 maart 2019 09:04 schreef Gaoxing het volgende:
En totally unrelated: mijn wasmachine is na bijna twee weken gemaakt!!!Man, wat heb ik dat ding gemist
Het wasbordje van jongste?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:06 schreef Moonah het volgende:
Je hebt in de tussentijd een wasbordje gebruikt?
Nee, hij zit in een buurplaats van Utrecht op school. Maar hij mocht niet naar huis fietsen van school, omdat hij dan ook een stukje door Utrecht moet. Op zich wel begrijpelijk. We moesten hem dus ophalen. En ik en mijn dochter moesten ook opgehaald worden, want in de hele provincie Utrecht rijden er geen bussen meer. Mijn man is zich een ongeluk aan het rijden.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:35 schreef Gaoxing het volgende:
@:livelink Zit L. nu in Utrecht op school?
Fijn wel, dat school dat in de gaten hield denk ik. Dan toch maar liever rot rijden en veilig. En bah, wat een eng idee dat je erin zat.quote:Op maandag 18 maart 2019 16:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, hij zit in een buurplaats van Utrecht op school. Maar hij mocht niet naar huis fietsen van school, omdat hij dan ook een stukje door Utrecht moet. Op zich wel begrijpelijk. We moesten hem dus ophalen. En ik en mijn dochter moesten ook opgehaald worden, want in de hele provincie Utrecht rijden er geen bussen meer. Mijn man is zich een ongeluk aan het rijden.
Vanochtend zat ik overigens nog vrolijk in de tram, maar dan wel 2 uur eerder dan de schietpartij, gelukkig.
Ik weet eigenlijk niet of het haar van mijn zoon (tot een week geleden, want erg fanatieke kapperquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:18 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Heeft iemand hier een zoon met (half)lang haar? Hoe doe je dat met die "tussenlengte" waarbij het haar alle kanten op springt en in de ogen hangt? Of moet ik er gewoon eens mee naar de kapper (maar ik wil het niet kort laten knippen). Waar vind ik leuke voorbeelden van jongens kapsels met halflang haar?
Ik heb twee zoons met veel haar. Bij Sticker punt ik het gewoon een beetje bij als het voor zijn ogen hangt. Dat is niet echt een kapsel, we gaan voor de surfdude-beachblonde-laatmaarwaaien-look. Ik doe er ook nooit iets in ofzo. Oudste mag ik niet knippen, gaat soms naar de kapper, maar ook hij heeft de laatmaarwaaien-look. Dit is denk ik een nutteloos bericht.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:18 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Heeft iemand hier een zoon met (half)lang haar? Hoe doe je dat met die "tussenlengte" waarbij het haar alle kanten op springt en in de ogen hangt? Of moet ik er gewoon eens mee naar de kapper (maar ik wil het niet kort laten knippen). Waar vind ik leuke voorbeelden van jongens kapsels met halflang haar?
Sticker heeft dat ook. Een beetje een slag er in, en als het te lang wordt krult het dan lekker op in zijn nek. Hier helpt het dan echt om het overal een ietsiepietsie korter te knippen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:35 schreef Burdie het volgende:
Guppy heeft licht krullend haar. Ik kan niet echt een goede foto vinden van hoe het moet worden, maar momenteel zou hij met z'n matje prima passen in Maaskantje.
Oh dan ga ik daar even zoeken, had ik niet niet aan gedacht!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:31 schreef pinquit het volgende:
Pinterest heeft wel veel goede voorbeelden Burd. Ik vind dat halflange zooo mooi, maar je moet er wel goed haar voor hebben. Onze kleine heeft dat niet echt, heel veel, heel eigenwijs en vrij steil, en het groeit naar voren, dus recht z'n ogen in. Hier dus ook weer een kappersbezoek morgen, helaas.
Is het te kort voor zo'n knotjesding bovenop?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh dan ga ik daar even zoeken, had ik niet niet aan gedacht!
En dan eens rondvragen naar een goede kapper in het dorp, we zijn 2x bij Brainwash geweest en die heeft het bij beide jongens flink verknipt.
Ja wax geeft wat mogelijkheden voor ‘ruig, warrig.’ Niet elke wax werkt hier en het heeft een flinke strong hold nodig. Gewoon shape resulteert inderdaad in na een half uurtje weer voor de ogen hangen. We hebben veel uitgeprobeerd maar gebruiken nu bold move van Wella.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wou dat ik bij S ook wax kon gebruiken, ik vind dat toch meestal een wat minder 'nette' look geven dan spray. Maar bij S werkt dat gewoon echt niet, die heeft Zo Veel en dik haar, wat in combinatie met de gladheid alleen maar naar beneden hangend plekhaar oplevert. En volgens mij hebben we alle soorten wax en technieken wel geprobeerd inmiddels.
Staartje en haarclipje hebben we geprobeerd, maar dat wil hij niet langer dan een kwartier laten zitten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is het te kort voor zo'n knotjesding bovenop?
(Daar hou ik zelf overigens niet per se van hoor, maar dat zie ik veel bij jongens met langer haar.)
Zou zo'n op-het-strand-gel kunnen werken? Die zijn vaak ook voor rommelig zonder dat het zo'n plakkerig gezicht geeft volgens mij.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wou dat ik bij S ook wax kon gebruiken, ik vind dat toch meestal een wat minder 'nette' look geven dan spray. Maar bij S werkt dat gewoon echt niet, die heeft Zo Veel en dik haar, wat in combinatie met de gladheid alleen maar naar beneden hangend plekhaar oplevert. En volgens mij hebben we alle soorten wax en technieken wel geprobeerd inmiddels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Vicky op 22-03-2019 11:11:35 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
We krijgen maandag over een week de sleutel van het nieuwe huis, dus vol verwachting klopt ons hart zeg maar.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:55 schreef Burdie het volgende:
Leuke foto BE.
Hoe is het trouwens met je bedrijf, de eerste opdracht al gehad of ben je nog wachtende? En de verhuizing?
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:04 schreef Vicky het volgende:
BE, hij heeft hetzelde haar als F...
Ik vind mijn haar irritant ..
Het was altijd steil, maar sinds een paar jaar heb ik krul/slag en het is pluizig..
Met krulcreme lukt het gelukkig enigszins om het netjes te houden.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ja he!
![]()
Hij gaf laatst bij iemand aan dat hij dacht dat zijn vader zijn haar wel stom zou vinden omdat hij zijn eigen haar niet mooi vond.Lieve gekke denker van ons.
Ja natuurlijk! Gezellig!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:12 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Ennuhh als je huis klaar is dan kom ik graag een keer kijken [sub]Als je dat goed vindt uiteraard[/spoiler]
😊😊quote:
Oh gosquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hij gaf laatst bij iemand aan dat hij dacht dat zijn vader zijn haar wel stom zou vinden omdat hij zijn eigen haar niet mooi vond.Lieve gekke denker van ons.
Uitdunnen? De helft van wat ik aan haar verlies bij de kapper is altijd uitdunwerk. Scheelt enorm in bewerkbaarheid.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan gebeuren in je jeugdig enthousiasmequote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil even mijn excuses maken voor mijn post eerder vandaag. Ik probeer eigenlijk steeds helemaal geen details openbaar te zetten maar ik liet me in mijn enthousiasme, na al die jaren waarschijnlijk eindelijk aan de gang te mogen, gaan. Te ver gaan.
Ik heb mousemicky apart ook al gedm't dat ik dat niet had mogen doen.
Ik schaam me diep en kan mezelf wel voor mijn kop slaan hierom.
Dank je wel voor je reactie, ik heb er al die tijd een knoop van in mijn maag.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Kan gebeuren in je jeugdig enthousiasme. En in mijn quote had ik je spoiler al niet inhoudelijk overgenomen hoor
Ik zag dat SQ mijn post al heeft aangepast, thanks daarvoor.
Oh, zo heb ik al eens een hersenschudding opgelopenquote:Op maandag 25 maart 2019 08:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Be niet te hard zijn voor jezelf. Je komt op mij over als iemand die heel betrokken en enthousiast is over haar werk. En dan verlies je jezelf daar soms in.
Ik kreeg gisteren onbewust een kopstoot van mijn dochter tegen mijn neus die doet nu echt zeer.
Hij is wel heel maar is wel erg gevoelig nogquote:Op maandag 25 maart 2019 09:45 schreef Nijna het volgende:
BE, volgens mij was dat je enthousiasme... kan gebeuren.
Auw Ferrari, dat kan zo zeer doen... een neus best wel gevoelig, denk je dat hij nog heel is?
Dood gaan doen we allemaal een keer, soms veel te jong en soms ook te veel geleden voordat iemand mag sterven (of een combinatie van die 2). Het is en blijft altijd iets verdrietigs voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil even mijn excuses maken voor mijn post eerder vandaag. Ik probeer eigenlijk steeds helemaal geen details openbaar te zetten maar ik liet me in mijn enthousiasme, na al die jaren waarschijnlijk eindelijk aan de gang te mogen, gaan. Te ver gaan.
Ik heb mousemicky apart ook al gedm't dat ik dat niet had mogen doen.
Ik schaam me diep en kan mezelf wel voor mijn kop slaan hierom.
True, daar heb je ook wel gelijk in, maar in een poging een beeld te schetsen omdat ik zo enorm met deze mensen mee leef gaf ik veel te veel persoonlijke details weg. Daar werd ik, terecht, op gewezen en dat heb ik daarna aangepast. Maar ook mijn excuses voor gemaakt, het was, ondanks dat het in enthousiasme voor mijn vak gebeurde, echt niet netjes.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:52 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
Dood gaan doen we allemaal een keer, soms veel te jong en soms ook te veel geleden voordat iemand mag sterven (of een combinatie van die 2). Het is en blijft altijd iets verdrietigs voor de nabestaanden.
Maar het is dan toch een eer dat men voor jou kiest als het om de laatste eer gaat?
Mag je best trots op zijn en voor de toekomst hopen dat de zaken goed gaan hoor.
Jij moet elke maand ook gewoon heel simpel je facturen betalen en je brood beleggen. Zijn twee dingen die los van elkaar staan.
Nee, specifieke buitenlandse gebruiken krijgen we niet echt mee, omdat de meesten toch hier in Nederland gaan werken. Wel wordt er heel uitgebreid stil gestaan bij verschillende gebruiken in relatie tot religie.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:10 schreef amaranta het volgende:
“Toevallig” is mijn oom gisteren overleden. Dat was ook de reden dat ik eerder deze maand naar Spanje was.
Het was eigenlijk in de lijn der verwachting dat hij toen in die week al zou overlijden dat wij er waren. Maar ineens ging het stukken beter.
Anyway nu is hij dus gisteren overleden, en de uitvaart is morgen. Dat is al hoge uitzondering want meestal is het de dag direct na het overlijden. Dat is dus echt typisch een verschil tussen Nederland en (in dit geval) Spanje. Hier wordt er een hele dienst van gemaakt met muziek, foto’s en sprekende mensen, en duurt het soms best lang nog voordat iemand begraven of gecremeerd wordt.
In Spanje (naar mijn weten) Meestal een kerk dienst en daarna de begrafenis of de crematie . Maar ik heb nog nooit gehoord van diensten zoals hier.
Heb jij daar in je opleiding dingen over geleerd BE?
Die persoonlijke details had ik niet meegekregen. Maar hey al doende leert men toch?quote:Op maandag 25 maart 2019 18:15 schreef Brighteyes het volgende:
Tx allen!
[..]
True, daar heb je ook wel gelijk in, maar in een poging een beeld te schetsen omdat ik zo enorm met deze mensen mee leef gaf ik veel te veel persoonlijke details weg. Daar werd ik, terecht, op gewezen en dat heb ik daarna aangepast. Maar ook mijn excuses voor gemaakt, het was, ondanks dat het in enthousiasme voor mijn vak gebeurde, echt niet netjes.
Ik zoek dat soort dingen dan ook gelijk op hè.... heb al een informatieboekje als pdf download op mijn telefoon staan nu.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er is nu hier in NL een nieuwe opbaarmethode in opkomst, de BIO Sac 200 en dat is een Spaanse uitvinding.
Ja, maar ik ga wel kritisch zijn wanneer. Als het bijv meer dan 5 dagen duurt vind ik het risico groter dat je toch de kist eerder moet sluiten.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh wauw BE, de BIO Sac 200 methode is wel heel mooi. Ben je van plan de zakjes zelf ook in te gaan zetten?
Ja, die koeling is toch wel een beetjequote:Op maandag 25 maart 2019 19:16 schreef Brighteyes het volgende:
Het is wel echt een mooie manier, niet een koeling die een berg herrie maakt, het lichaam minder koud...
Thnx. Voor hem is nu gelukkig een lange lijdensweg bespaard.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, specifieke buitenlandse gebruiken krijgen we niet echt mee, omdat de meesten toch hier in Nederland gaan werken. Wel wordt er heel uitgebreid stil gestaan bij verschillende gebruiken in relatie tot religie.
Dat men in Spanje zo snel begraaft of cremeert zal oorspronkelijk te maken hebben gehad met een veel warmer klimaat in een tijd dat er nog niet veel voor handen was om te koelen etc.
Er is nu hier in NL een nieuwe opbaarmethode in opkomst, de BIO Sac 200 en dat is een Spaanse uitvinding.
Ik vermoed dat het katholieke geloof in Spanje nog meer aanwezig is in de cultuur dan hier in NL waarin het veel meer verdeeld is tussen katholiek, protestant en alle andere religies. In de tijd van de ontkerkelijking is er een nieuwe vorm van afscheidsvieringen ontstaan waarbij anderen dan geestelijken de diensten in gingen vullen.
Gecondoleerd trouwens.
En voor jou ook McLaura.En bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zal indd een klimaatding zijn geweest.
Ik zit het nu op te zoeken. En ik lees nu ook dat begraafplaatsen buiten de stad moesten zijn. Dat klopt wel met/bij de begraafplaatsen die ik ken.
[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 25-03-2019 20:27:11 ]
Balsemen is in NL, behalve voor leden van het koninklijk huis, idd niet zo gebruikelijk...quote:Op maandag 25 maart 2019 20:15 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moeder is gebalsemd en die bleef echt heel goed, een volle week zonder koeling. Maar da's niet meer zo gebruikelijk meen ik?
Echt balsemen mag in Nederland niet volgens de Wet op de Lijkbezorging. Het koninklijk huis valt daar inderdaad niet onder en dus mag het bij hen wel.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Balsemen is in NL, behalve voor leden van het koninklijk huis, idd niet zo gebruikelijk...
Is dat Queen in je naam niet helemaal een nick?
Jawel hoor.quote:Op maandag 25 maart 2019 20:15 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moeder is gebalsemd en die bleef echt heel goed, een volle week zonder koeling. Maar da's niet meer zo gebruikelijk meen ik?
quote:Op maandag 25 maart 2019 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
Het is idd wat brighteyes zegt, ik wist niet dat er nog varianten in waren
Mijn moeder was erg ijdel en wilde er persé niet als een lijk uitzien
Mijn oma zat vastgeplakt aan de plaat 🤐🤐quote:Op maandag 25 maart 2019 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die koeling is toch wel een beetje![]()
Zeker wanneer iemand op bed ligt....
Het is dan ook enger om iemand nog aan te raken.
Daarom hadden wij het adres van het rouwcentrum op de kaart gezet...quote:Op maandag 25 maart 2019 22:25 schreef E.T. het volgende:
Mijn vader zat toen ook vast aan de koeling inderdaad.. Vond dat erg vervelend om te zien (al waren we er wel voor gewaarschuwd en werd ons aangeraden even naar buiten te gaan).
Begrafenisonernemer bij m'n vader bleef toen trouwens tijdens de kerkdienst in huis zitten, anti-inbraak. Had ik nooit over nagedacht, maar inbrekers blijken nogal eens de rouwadvertenties na te lezen en daar staan vaak de adressen in die tijdens zo'n dienst helemaal leeg zijn. Hij heeft in die tijd het bed uit elkaar gehaald en wat meubels weer op de goede plek gezet![]()
Gaat snel he, Vick..
Ligt eraan waar je Leiden uitrijdt. Als je via de zuid-west kant gaat duurt t vaak een half uur voor je uberhaupt bij de snelweg bent. Die aansluiting is cray cray. Via Leiderdorp of de aansluiting met de N11 naar de snelweg gaat iets beter.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:16 schreef Gaoxing het volgende:
Wat erg RoomsnoesArm gezin....
Vraagje van deze Nederlandsewegennoob: ik moet op maandagmorgen met de auto van hartje Leiden naar hartje Rotterdam (A4 + A13), en daar moet ik om 8:30 zijn. Normaal gesproken zou dat volgens Google 47 minuten moeten duren. Hoeveel extra tijd moet ik ervoor uittrekken ivm files?
Tuurlijk was mijn moeder grappig. Ik ben er immers uit ontsprotenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 07:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Oei, dat vast zitten klinkt heel o prettig voor nabestaanden.
@:Stormqueen ik moest even hard lachen om je moederDoor deze anecdote krijg ik ineens een beeld dat ze een heel grappig mens was. Klopt dat..?
Ik ben ook ineens weer met de vergankelijkheid van het leven geconfronteerd. Een meisje op mn werk (6jr) is vannacht plots haar vader verloren aan een hersenbloeding. VreselijkDus nu zijn we in bereedschap om haar goed op te vangen, andere ouders te informeren dat hun kinderen dit te weten komen en brieven schrijven over hoe je met kinderen over de dood kunt praten.
Tnx!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ligt eraan waar je Leiden uitrijdt. Als je via de zuid-west kant gaat duurt t vaak een half uur voor je uberhaupt bij de snelweg bent. Die aansluiting is cray cray. Via Leiderdorp of de aansluiting met de N11 naar de snelweg gaat iets beter.
De snelweg zelf kan doorrijden maar kan ook volledig vast staan bij Zoeterwoude of Leidschendam. En daarna bij Ypenburg en Delft...
Toen ik nog in Den Haag werkte en vanuit Leiden kwam probeerde ik altijd voor 7 uur op de snelweg te zijn, dan reed alles in 1 keer door. Maar dat lijkt wat overdreven voor een aankomst van 8.30 misschien.
Kun je niet beter met de trein?
In Google Maps kan je ook voor autorijden je vertrek en aankomst tijden instellen.. en ook de datum aanpassen..quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:39 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tnx!
Nee, we moeten uitchecken uit onze airbnb in Leiden, en dezelfde dag nog door naar Maastricht. Tot nu toe had ik idd gepland om met het openbaar vervoer te gaan, maar door deze constructie werd het niet zo handig![]()
Volgens Google moeten we idd via Leiderdorp. Ik denk dat we idd maar extreem vroeg gaan. De meiden lopen mee als 'student voor een dag', en het zou rot zijn om te laat te komen.
Zo stom: ik kan me nu al zenuwachtig maken over rijden in de Randstad. Terwijl ik nou al jaren in Dubai rij en half Pakistan en India hier rondrijden
Toen mijn tante overleed was Soneal een 2 maanden oud en is N ook met Soneal in het huis van mijn oom en tante gebleven, onder andere om die reden (hoewel wij dat niet zo tegen mijn oom gezegd hebben, maar het leek ons wel verstandiger dat er iemand was).quote:Op maandag 25 maart 2019 22:25 schreef E.T. het volgende:
Mijn vader zat toen ook vast aan de koeling inderdaad.. Vond dat erg vervelend om te zien (al waren we er wel voor gewaarschuwd en werd ons aangeraden even naar buiten te gaan).
Begrafenisonernemer bij m'n vader bleef toen trouwens tijdens de kerkdienst in huis zitten, anti-inbraak. Had ik nooit over nagedacht, maar inbrekers blijken nogal eens de rouwadvertenties na te lezen en daar staan vaak de adressen in die tijdens zo'n dienst helemaal leeg zijn. Hij heeft in die tijd het bed uit elkaar gehaald en wat meubels weer op de goede plek gezet![]()
Gaat snel he, Vick..
Dat kan ook met Waze, die houdt realtime de files op je route in de gaten en stuurt je dan een pushmelding mocht het zo druk zijn dat je eerder weg moet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
In Google Maps kan je ook voor autorijden je vertrek en aankomst tijden instellen.. en ook de datum aanpassen..
Dan krijg je voor maandag 1 april dit:
[ afbeelding ]
Ja alleen rijd je hier via zuid west naar de snelweg en uit ervaring kan ik je vertellen dat je dan een half uur stil staat op de churchillaan bij de aansluiting N206. Het rode stukje hieronder wil je vermijden bij Leiden (zelfs overdag kut). Groen is de route waar Gao het over had volgens mij, via Leiderdorp. Daartussen zit ook nog een oprit maar dan moet je door de binnenstad.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
In Google Maps kan je ook voor autorijden je vertrek en aankomst tijden instellen.. en ook de datum aanpassen..
Dan krijg je voor maandag 1 april dit:
[ afbeelding ]
Hehequote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk was mijn moeder grappig. Ik ben er immers uit ontsproten
En och, wat vreselijk zoiets. Dat gun je echt helemaal niemandik word me met het jaar wel bewuster van mijn sterfelijkheid trouwens, wat dat betreft waren mijn roaring twenties makkelijker, toen was ik nog gewoon onsterfelijk
!
Vicky
Als je pecht hebt staat de brug ook een keer of 5 open in de spitsquote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja alleen rijd je hier via zuid west naar de snelweg en uit ervaring kan ik je vertellen dat je dan een half uur stil staat op de churchillaan bij de aansluiting N206. Het rode stukje hieronder wil je vermijden bij Leiden (zelfs overdag kut). Groen is de route waar Gao het over had volgens mij, via Leiderdorp. Daartussen zit ook nog een oprit maar dan moet je door de binnenstad.
[ afbeelding ]
Niet helemaal zeker, maar wel waarschijnlijk. Ze heeft ook nog een paar Britse universiteiten op haar lijstje, maar daarvoor gaat ze heel erg hoge cijfers nodig hebben. Ik vind eigenlijk dat we gewoon hele goede, en betaalbare, universiteiten in Nederland hebben en het zou m'n voorkeur hebben als ze in NL begint en dan evt. een master ergens anders doet, maar als ze die cijfers haalt, mag ze van mij ook naar het VKquote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:11 schreef Cathmar het volgende:
Vroeg weg Gao en dan rustig tijd voor koffie als je er bent. Leuk voor je dochter! Spannend ook? Is het al zeker dat het Nederland wordt?
Je kan ook met de trein? Er is een rechtstreekse verbinding.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 12:59 schreef Gaoxing het volgende:
Dank allemaal! Ik moet ook even afwachten wat voor huurauto we krijgen. Die van afgelopen zomer had een waanzinnige 'intelligente' gps erin. Maar nu weet ik waar ik op moet letten
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:32 schreef Burdie het volgende:
Je kan ook met de trein? Er is een rechtstreekse verbinding.
quote:Nee, we moeten uitchecken uit onze airbnb in Leiden, en dezelfde dag nog door naar Maastricht. Tot nu toe had ik idd gepland om met het openbaar vervoer te gaan, maar door deze constructie werd het niet zo handig![]()
Waze!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat kan ook met Waze, die houdt realtime de files op je route in de gaten en stuurt je dan een pushmelding mocht het zo druk zijn dat je eerder weg moet.
Oi, dat is wel echt hoog ja. Heeft hij al wel iemand die dat in de gaten houdt?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn vader heeft een paar jaar geleden 3x een netvlies loslating gehad. Nu heeft hij al weer even last van zijn oog. Het gaat wat hangen en hij ziet dan dubbel. Nu is zijn bloeddruk te hoog (183/104) klinkt mij ook wel hoog. Hopelijk komt het daarvan volgende week moet hij naar de neuroloog. Donderdag is zijn afscheidsreceptie hopelijk kan hij wel van zijn pensioen gaan genieten
De ha en hij moet naar de praktijkondersteuner of lifestylecoach een van de 2 dusquote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:24 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oi, dat is wel echt hoog ja. Heeft hij al wel iemand die dat in de gaten houdt?
Dat is idd flink hoogquote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn vader heeft een paar jaar geleden 3x een netvlies loslating gehad. Nu heeft hij al weer even last van zijn oog. Het gaat wat hangen en hij ziet dan dubbel. Nu is zijn bloeddruk te hoog (183/104) klinkt mij ook wel hoog. Hopelijk komt het daarvan volgende week moet hij naar de neuroloog. Donderdag is zijn afscheidsreceptie hopelijk kan hij wel van zijn pensioen gaan genieten
Ik weet niet wat normaal is bij "oudere" mensen. Ik weet dat ik tijdens mijn zwangerschap niet naar huis mocht met zo'n bd. Al was die van mij vooral overdruk toen nog veel hoger.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd flink hoog![]()
Wel bummer dat hij zo z'n pensioen ingaat.
Wat hoger komt vaker voor bij oudere mensen, maar een onderdruk boven de honderd is altijd flink hoog, ongeacht je leeftijd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik weet niet wat normaal is bij "oudere" mensen. Ik weet dat ik tijdens mijn zwangerschap niet naar huis mocht met zo'n bd. Al was die van mij vooral overdruk toen nog veel hoger.
Die heeft hij, die moet hij 10 dagen gebruiken en dan terug voor controle bd en urine en dan verder stappenplan.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat hoger komt vaker voor bij oudere mensen, maar een onderdruk boven de honderd is altijd flink hoog, ongeacht je leeftijd.
De bovendruk vind ik ook vrij pittig wel.
Heeft hij nog geen bloeddrukverlagers?
Ah okay, dat is een goed begin.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Die heeft hij, die moet hij 10 dagen gebruiken en dan terug voor controle bd en urine en dan verder stappenplan.
Maf is dat he! Hier liggen de referentiewaarden bij thuis meten lager dan bij de dokter metenquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:15 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb de laatste tijd nogal lopen dokteren, en elke keer (hier wordt standaard je bloeddruk gemeten, ook al kom je voor een blaasontsteking) werd m'n bloeddruk hoger. Toen raadde de assistente van de reumatoloog aan om zelf een bloeddrukmeter te kopen. De eerste keer was het inderdaad ook hoog. Daarna werd hij steeds lager. Op het moment weer iets hoger, omdat ik loop te stressen, maar echt niet in de buurt van medicatie, terwijl dat eerder wel het geval was. Kennelijk heb ik last van 'white coat hypertension'
De assistente had bij mij een dergelijke reactie: ze droeg van die groenige 'scrubs'quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:41 schreef Lemijn het volgende:
Ik legde uit aan een patiënt dat wittenjassenhogebloeddruk ook bij de huisarts voorkomt. Hij, na een blik op mij: ‘Dan heb ik zeker blauwetruienhypertensie’.
Even door Google gehaald. De Hartstichting zegt er het volgende over:quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:17 schreef pinquit het volgende:
Maf is dat he! Hier liggen de referentiewaarden bij thuis meten lager dan bij de dokter meten![]()
Ik zit dus onder de 135. De laatste keer bij de reumatoloog zat ik op 163quote:Bloeddrukwaarden thuis
Als je thuis de bloeddruk meet, is die meestal iets lager dan bij de arts. Thuis mag daarom de bovendruk niet hoger zijn dan 135 mmHg.
Wanneer naar de huisarts?
Is je bloeddruk in rust:
boven de 180 mmHg? Dan is het verstandig om direct contact op te nemen met je huisarts.
boven de 140 mmHg? Dan is het goed om je bloeddruk de komende maanden nog een paar keer te (laten) meten. Dat geeft een goede indruk of je bloeddruk vaker te hoog is of dat die ene waarde een uitschieter was. Overleg met je huisarts hoe je dit het beste kunt doen en hoe je de waardes bijhoudt.
Ah, daar komt de aap uit de mouw!quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:27 schreef Leandra het volgende:
....de sportschoolknul die de meting deed ....
quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw!
Bij mij is de weg naar de reumatoloog altijd wel bloeddrukverhogend. Ik wéét dat de bordjes pas na de afslag staan (Dubais grapje; zijn ze hier dol op), en elke keer trap ik er toch weer bijna in. En in de zomer door 45 graden naar de kliniek wandelen is ook niet zo heel erg goed voor de meting, vermoed ik
Die van mij is ook eerder laag en idd met te snel opstaan dat het nog wel eens zwart voor mn ogen wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:11 schreef Moonah het volgende:
Heb jij reuma Gao?
Mijn bloeddruk is juist heel laag. Regelmatig van die zwarte 'flauwtes' als ik opsta.
Jij weet er alles van?quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:08 schreef Lois het volgende:
Is ook heel slecht voor je bloeddruk Leandra
nou klinkt het net alsof ik elke jonge kerel verslind 😂quote:
Nou, ik zeg niet elke jonge kerel. Maar wellicht ééntje? Of eens in de zoveel tijd?quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:13 schreef Lois het volgende:
[..]
nou klinkt het net alsof ik elke jonge kerel verslind 😂
quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:14 schreef livelink het volgende:
Nou, ik zeg niet elke jonge kerel. Maar wellicht ééntje? Of eens in de zoveel tijd?
Ik heb het gisteren middag via de mail opgevraagd en vanochtend had ik al een reactie met mijn vaccinatie history erin.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik denk het, ik heb het voor mezelf een week of twee geleden opgevraagd. Kreeg een brief dat ik binnen 2-3 weken iets zou horen.
Dat klinkt idd heftig.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ferrari, ik ben 'blij' te lezen dat je vader onder controle staat. Als je weet dat het erfelijk is, hou jezelf dan ook goed in de gaten en accepteer iedere controle die je kan krijgen. Wij komen hier nooit meer van de bloeddrukverlagende medicatie af. De waardes die ik hier nu voorbij zie komen zijn nog 'redelijk' te noemen. Hier passeerden waardes van 240/140 met bijna fatale gevolgen voor mijn wederhelft. Gelukkig zorgen 3 pilletjes dagelijks voor een waarde waar een jonge God erg content mee is. Maar oh oh, wat een heavy periode was dat..
Gelukt! Inderdaad om 7 uur de snelweg opgeschoven en in 1 keer doorgereden. In de parkeergarage nog even zitten suffen - oudste heeft zelfs diep geslapen- en nu zijn de dames de komende uren onderdak. En ben ik een restaurant binnen gelopen voor een kop thee, want mijn god wat is het koud!!!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 08:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je Leiden uitrijdt. Als je via de zuid-west kant gaat duurt t vaak een half uur voor je uberhaupt bij de snelweg bent. Die aansluiting is cray cray. Via Leiderdorp of de aansluiting met de N11 naar de snelweg gaat iets beter.
Niks 😀 Toen we de afspraak maakten was ik natuurlijk vergeten dat alles in NL dicht is op maandagmorgen. Dus zo maar weer een ommetje maken, beetje Rotterdam kijken (we zitten echt in het centrum; ik sta bij de Markthal geparkeerd) tot het te koud wordt, en dan duik ik weer ergens naar binnen. Vanmiddag rijden we naar Maastricht waar we morgen een afspraak hebben. Kan oudste even een paar uur bijslapen, want die is kapot. Het kost allemaal veel energie, vooral voor een introvertquote:Op maandag 1 april 2019 09:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Gao welkom in NL en de zomertijd ik vond het ook nog fris vanmorgen met mijn hardloopkleding op school. Wat staat er voor de rest vandaag voor je op de planning als de kinderen op school zijn.
Volgens mij is dit wel het beste van het slechtste. Heeft met je zenuwen te maken dus geen tumor oid.quote:
Dat is ook een neurologische aandoening. Wow! Heftig... Sterkte met wat komen gaat, er zal even veel op jullie afkomen..quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Voor de meelezers mijn vader heeft een oogaandoening op zijn oogspier. Myasthenia gravis oculaite vorm
Krijgt nu nog een scan
quote:Op zondag 7 april 2019 14:48 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft je vader inmiddels zijn scan gehad, FR?
Oudste en ik zijn weer thuis. Vroeg ik net aan jongste wat hij wil eten vandaag, is het antwoord: "Iets warms.... nou ja, ik bedoel..... niet iets uit de magnetron." Dus ik kijk 'm een beetje verbaasd aan en vraag of het eten uit de magnetron dan niet warm was (ik had voor een week aan ingevroren maaltijden achtergelaten). Hij wilde het eigenlijk niet toegeven maar uh..... nee. Ik vermoed dat 's morgens nadenken over wat je moet gaan ontdooien voor 's avonds een beetje veel gevraagd was. En hij is alleen gewend om dingen uit de koelkast op te warmen
Hahaha heerlijk.quote:Op zondag 7 april 2019 14:48 schreef Gaoxing het volgende:
"Iets warms.... nou ja, ik bedoel..... niet iets uit de magnetron."
De week was intensief maar nuttig, denk ik. En ja, ze heeft nog een jaar. Nou ja, in oktober gaan de inschrijvingen open. Het wordt bij voorkeur (ze zijn nogal selectief) een university college en die hebben vaak vervroegde toelatingen, dus dan zou ze het al veel eerder kunnen weten.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:19 schreef Cathmar het volgende:
Hoe was jullie week? Ze heeft nog een jaar om te beslissen toch?
Van een bepaald merk? T heeft het ook wat langer (vooral aan de voorkant, dat moet opzij).quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:32 schreef laziness het volgende:
Ollie heeft altijd half lang haar gehad. Wax strong hold gebruiken we er voor.
Ik laat het wel altijd zo knippen dat het niet in zijn ogen hangt.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja wax geeft wat mogelijkheden voor ‘ruig, warrig.’ Niet elke wax werkt hier en het heeft een flinke strong hold nodig. Gewoon shape resulteert inderdaad in na een half uurtje weer voor de ogen hangen. We hebben veel uitgeprobeerd maar gebruiken nu bold move van Wella.
Jouw S heeft inderdaad een mega (mooie) bos
Oh! Daar staat het al.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:48 schreef laziness het volgende:
[..]
. We hebben veel uitgeprobeerd maar gebruiken nu bold move van Wella.
Ja vorige week woensdagquote:Op woensdag 10 april 2019 19:41 schreef amaranta het volgende:
En,Ferrari en Vicky. Vaccins inmiddels binnen?.
Wij zijn gisteren geweest.
quote:Op zondag 7 april 2019 14:48 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft je vader inmiddels zijn scan gehad, FR?
Oudste en ik zijn weer thuis. Vroeg ik net aan jongste wat hij wil eten vandaag, is het antwoord: "Iets warms.... nou ja, ik bedoel..... niet iets uit de magnetron." Dus ik kijk 'm een beetje verbaasd aan en vraag of het eten uit de magnetron dan niet warm was (ik had voor een week aan ingevroren maaltijden achtergelaten). Hij wilde het eigenlijk niet toegeven maar uh..... nee. Ik vermoed dat 's morgens nadenken over wat je moet gaan ontdooien voor 's avonds een beetje veel gevraagd was. En hij is alleen gewend om dingen uit de koelkast op te warmen![]()
In de meivakantie staan ze geplandquote:Op woensdag 10 april 2019 19:41 schreef amaranta het volgende:
En,Ferrari en Vicky. Vaccins inmiddels binnen?.
Wij zijn gisteren geweest.
Die zooi om nekken vind ik ook verschrikkelijk.. sommige kinderen worden volgestopt met Kadootjes omdat ze 4 dagen gewandeld hebben..quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Hier bestaat de avondvierdaagse dit jaar 60 jaar, groot feest dus. En de mijnesen vinden het zo leuk dat ik het niet durfde ze te niet op te geven. :’)
Maar ik vind het helemaal niks! Dat geleur op de intochtavond, idioterie...De een nog meer zooi om de nek dan de ander...
)
Dat vond ik dus afgelopen jaar ook.... oeps. Dank aan mijn ouders die een choco-medaille en gouden ‘beker’ hadden geregeld, en ouders van vriendinnetjes die aan het uitdelen gingen, zo viel het niet heel erg op dat J geen 10 snoepzakken kreeg...quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:45 schreef Kyara het volgende:
Oh. Wij lopen dit jaar voor het eerst mee met de avondvierdaagse (is pas in juni trouwens). Ze krijgen dan van school een medaille. Leek mij eigenlijk wel genoeg
Gewoon zelf een kleinigheidje in je tas stoppen?quote:Op zaterdag 13 april 2019 22:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ga wel even rondvragen wat gebruikelijk is. 10 snoepzakken hoeft niet maar zou het ook k wel wat sneu vinden als er voor hen niks is (er is namelijk ook niemand om ons in te halen dan) en andere kinderen worden overladen.
Wij hebben ook altijd padden en kikkers die veel liever binnen willen wonen dan buitenquote:Op woensdag 24 april 2019 17:35 schreef Hupje het volgende:
Hoe is het nu met de zonnepanelen, f_r?
Ik kwam vanochtend beneden, zit er een pad in de kamerHij woonde al een poosje in de tuin, maar was kennelijk bij ons ingetrokken in de afgelopen dagen met open tuindeur
Ik heb hem toch maar weer naar buiten gebonjourd.
Ik kies ervoor om op dat vlak gewoon totaal ongeëmancipeerd te zijn.quote:Op woensdag 24 april 2019 19:52 schreef Stormqueen het volgende:
Damn selvaria
Het ergste wat een pad kan doen is uiteen spatten als je er per ongeluk bovenop gaat staan
quote:Op woensdag 24 april 2019 19:50 schreef Selvaria het volgende:
Oh nee!Wij hadden dit een paar maanden geleden ook. Toen heb ik de kinderen in de bakfiets gesmeten, en ben de stad in gegaan tot man thuis kwam om dat beest er uit te werken.
Ik zou dat eigenlijk ook het liefst willen, ja.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik kies ervoor om op dat vlak gewoon totaal ongeëmancipeerd te zijn.
Vorig jaar hebben wij op die manier 3 dagen een kikker in huis gehad. Het beest vertoonde zich alleen maar als ik 's avonds alleen beneden zat en verstopte zich dan onder banken en zo. Ik kreeg hem niet te pakken en overdag konden we hem niet vinden. Uiteindelijk dachten mijn man en kinderen dat ik die kikker verzonnen had. Totdat hij ineens op de 3e avond zich weer liet zien en we hem eindelijk konden vangen en buiten zetten. En die kikkers zijn veel sneller dan die padden.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:49 schreef Hupje het volgende:
Ik gaf kleuter de opdracht om op het beest te letten terwijl ik een bakje ging halen (je wilt tenslotte niet dat je wéét dat er een pad in huis zit, maar je hem niet kunt vinden). Heel behulpzaam porde hij tegen dat beest. En die ging er dus meteen vandoor, kon ik 'm nog onder de radiator vandaan vissen.
quote:Op woensdag 24 april 2019 19:50 schreef Selvaria het volgende:
Oh nee!Wij hadden dit een paar maanden geleden ook. Toen heb ik de kinderen in de bakfiets gesmeten, en ben de stad in gegaan tot man thuis kwam om dat beest er uit te werken.
quote:Op woensdag 24 april 2019 21:01 schreef livelink het volgende:
Vorig jaar hebben wij op die manier 3 dagen een kikker in huis gehad. Het beest vertoonde zich alleen maar als ik 's avonds alleen beneden zat en verstopte zich dan onder banken en zo. Ik kreeg hem niet te pakken en overdag konden we hem niet vinden. Uiteindelijk dachten mijn man en kinderen dat ik die kikker verzonnen had. Totdat hij ineens op de 3e avond zich weer liet zien en we hem eindelijk konden vangen en buiten zetten. En die kikkers zijn veel sneller dan die padden.
Had ik al gezegd dat ik ze liever niet binnen had
Oh, ik zou geen held zijn, vrees ik. Of leer je er mee omgaan?quote:Op woensdag 24 april 2019 21:06 schreef Gaoxing het volgende:
[..]![]()
Kom maar niet naar hier verhuizenPadden hebben we hier niet (die hadden we in Thailand en in Frankrijk veel), maar kakkerlakken wel. Ik denk dat we ze nu eindelijk onder de duim hebben, maar omdat ik niet wil dat het hele huis met gif behandeld wordt (we hebben katten) heeft het wel even geduurd. En gecko's, maar die zijn lief. Op Guam en in Bangkok hadden we heel veel slangen rond het huis en 1 keer in het huis (dat ik weet dan
), maar dat valt hier vooralsnog mee. Er komen de laatste tijd wel veel meldingen uit het buurtje, naar we denken omdat er een nieuwe wijk wordt aangelegd in de woestijn tegen ons buurtje aan, maar met katten thuis gaan ze meestal liever een straatje om, gelukkig.
Het engste beest hier in de van origine Australische redback spider, die kennelijk een keer in een container mee is gelift. Die kunnen best wel grote problemen veroorzaken. En het mooiste beest was een keer een woestijnvos, zomaar 100 meter van ons huis
Aan slangen wen ik niet, daar blijf ik me rot van schrikken. En ze dan de rest van de dag overal 'zien'. Het maakt wel een beetje uit welke, bedenk ik nu. Ik heb wel eens in Thailand van erg dichtbij foto's gemaakt van een hele mooie, lichtgroene adder van pakweg anderhalve meter, en die kon ik een stuk beter hebben dan die vieze bruine boomslangen in Guam.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik zou geen held zijn, vrees ik. Of leer je er mee omgaan?
Nou, ik vind je toch wel een heldin hoor. Ik heb het niet op alles dat snel gaat.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:38 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Aan slangen wen ik niet, daar blijf ik me rot van schrikken. En ze dan de rest van de dag overal 'zien'. Het maakt wel een beetje uit welke, bedenk ik nu. Ik heb wel eens in Thailand van erg dichtbij foto's gemaakt van een hele mooie, lichtgroene adder van pakweg anderhalve meter, en die kon ik een stuk beter hebben dan die vieze bruine boomslangen in Guam.
Gecko's vind ik echt leuk. We hebben er helaas niet zo veel, omdat de katten het erg leuk vinden om met ze te 'spelen', maar er zit er op het moment een boven de koelkast, en ik hoop dat hij een tijdje blijft. Ze eten muggen en spinnen, en zijn heel gezellig met hun blaf-achtige geluidjes.
En kakkerlakken.... hmmzzz..... Het zijn gewoon vieze beesten, en ze zijn snel, maar ik vang ze vrij makkelijk. Dan gaan ze trouwens wel levend naar buiten, want ik vind geen enkel beest enger dan een dood beestAlleen muggen (vooral tijgermuggen, die nogal in opkomst zijn) en mieren overleven het hier niet....
Ik ontlurk even voor een helemaal niet oud-gerelateerde vraag.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:38 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Aan slangen wen ik niet, daar blijf ik me rot van schrikken. En ze dan de rest van de dag overal 'zien'. Het maakt wel een beetje uit welke, bedenk ik nu. Ik heb wel eens in Thailand van erg dichtbij foto's gemaakt van een hele mooie, lichtgroene adder van pakweg anderhalve meter, en die kon ik een stuk beter hebben dan die vieze bruine boomslangen in Guam.
Huuu, held! Dat is aan mij echt niet besteed allemaal, ik ben echt een mietje.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:06 schreef Gaoxing het volgende:
[..]![]()
Kom maar niet naar hier verhuizenPadden hebben we hier niet (die hadden we in Thailand en in Frankrijk veel), maar kakkerlakken wel. Ik denk dat we ze nu eindelijk onder de duim hebben, maar omdat ik niet wil dat het hele huis met gif behandeld wordt (we hebben katten) heeft het wel even geduurd. En gecko's, maar die zijn lief. Op Guam en in Bangkok hadden we heel veel slangen rond het huis en 1 keer in het huis (dat ik weet dan
), maar dat valt hier vooralsnog mee. Er komen de laatste tijd wel veel meldingen uit het buurtje, naar we denken omdat er een nieuwe wijk wordt aangelegd in de woestijn tegen ons buurtje aan, maar met katten thuis gaan ze meestal liever een straatje om, gelukkig.
Het engste beest hier in de van origine Australische redback spider, die kennelijk een keer in een container mee is gelift. Die kunnen best wel grote problemen veroorzaken. En het mooiste beest was een keer een woestijnvos, zomaar 100 meter van ons huis
Niks. Er zijn maar weinig soorten slangen agressief, dus voor de meerderheid geldt: helemaal niets doen en rustig terugtrekken. Ze zoeken je niet op, en je kunt de kans een stuk kleiner maken dat je er een tegenkomt door bijvoorbeeld niet in hoog gras te rommelen.quote:Op woensdag 24 april 2019 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ontlurk even voor een helemaal niet oud-gerelateerde vraag.
Ik heb namelijk een slangenfobie, maar tegelijkertijd lijkt het me wel handig om te weten wat je eigenlijk moet doen (of wat juist niet) als je een slang tegen komt. Al is die kans natuurlijk wel klein, want ik durf dus ook niet op vakantie naar landen waarvan ik weet dat er slangen zitten. Maar toch. Alleen ik durf dat niet te googelen, want dan kom ik vast ook allerlei plaatjes van slangen tegen en daar krijg ik weer nachtmerries van enzo. Dus nu ik dit las, dacht ik, ik vraag het de ervaringsexpert! Dus: what to do en what not to do bij oog in oog staan met een slang? (Ik krijg hier vast alsnog nachtmerrie van, maargoed. Dan weet ik het tenminste zonder plaatjes hoeven zien).
Ik heb beeld... ril...quote:Op woensdag 24 april 2019 19:52 schreef Stormqueen het volgende:
Damn selvaria
Het ergste wat een pad kan doen is uiteen spatten als je er per ongeluk bovenop gaat staan
en dat advies geldt ook gewoon hier in nederlandquote:Op donderdag 25 april 2019 05:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niks. Er zijn maar weinig soorten slangen agressief, dus voor de meerderheid geldt: helemaal niets doen en rustig terugtrekken. Ze zoeken je niet op, en je kunt de kans een stuk kleiner maken dat je er een tegenkomt door bijvoorbeeld niet in hoog gras te rommelen.
Ik denk maar zo dat BE's werk nou net weinig geschikt is voor feestjurkjesquote:Op donderdag 25 april 2019 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik draag mijn feestjurkjes in de zomer gewoon naar mijn werk hoor! Kwestie van niet té over the top chic kopen
Dat ligt er heel erg aan wat je koopt.quote:Op donderdag 25 april 2019 11:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk maar zo dat BE's werk nou net weinig geschikt is voor feestjurkjes
Ik heb heel veel effen jurkjes ondertussen en die werken goed voor mijn werk, met verschillende sjaaltjes. Maar een sjaaltje naar een feestje vind ik niet leuk. (We mogen alleen naar het feest ‘s avonds.)quote:Op donderdag 25 april 2019 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik draag mijn feestjurkjes in de zomer gewoon naar mijn werk hoor! Kwestie van niet té over the top chic kopen
Daar heb ik er veel van idd, effen blauw, wijnrood, donkergroen etc etc hema basics zeg maar) maar dat vind ik dan weer net te saai.quote:Op donderdag 25 april 2019 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ligt er heel erg aan wat je koopt.
Een gele jurk met roze bloemen niet nee, maar een effen blauwe jurk, waarom niet?
Bij de dealer. Soms moet je niet willen besparen.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh bah die pad die naar binnen wil. Ieks
As we speak zijn ze eindelijk de zonnepanelen aan het plaatsen, ze zouden eigenlijk dinsdag komen maar dat werd om 07:30 door hun afgebeld. Wat een gedoe zeg.
Een autosleutel van ons is kapot het is zo’n kaart iemand een idee waar ik die kan bijbestellen behalve bij de dealer.
Zo op die foto mss niet, maar hoe is hij zo?quote:Op donderdag 25 april 2019 14:20 schreef amaranta het volgende:
Die grijze is niet echt een feestjurk?
Die roze wel.
Wtf is dat alweer 100 jaar geledenquote:Op donderdag 25 april 2019 19:20 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die roze heel erg charleston, beetje van 100 jaar geleden dus.
Wat ik overigens niet negatief bedoel, het is gewoon de associatie die ik bij die jurk heb.
Wat fijn dat het zo goed bevalt. Ik hoop dat je komende jaren nog veel meer mooie diensten mag creëren en begeleiden en mooie herinneringen mag maken met en voor de betrokkenen.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
En het was alles wat ik hoopte. Zelden ben ik zo op mijn plek geweest als in dit vak.
Dan ken ik haar vast ook.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:55 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind de grijze mooi! En wij hadden vorige week ook bruiloft van mijn nichtjeJij kent haar nog wel van hier, denk ik, BE.
Verder helemaal trots want we hebben zelf de keukenkraan vervangen net
Ik denk het welquote:
quote:
Ik heb 2x een crematie in een week tijd nuquote:Op donderdag 25 april 2019 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
En het was alles wat ik hoopte. Zelden ben ik zo op mijn plek geweest als in dit vak.
Jeetje Laziness, dat is wel een beetje veel van het goede...quote:Op donderdag 25 april 2019 21:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb 2x een crematie in een week tijd numaar de juiste uitvaartbegeleider maakt echt zo’n verschil. Je merkt het echt heel erg als iemand op z’n plek zit die dit doet. Fijn dat het voor jou ook geldt. Dat is in een moeilijke tijd heel fijn voor de familie.
Wat leuk zeg!quote:Op donderdag 25 april 2019 20:55 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind de grijze mooi! En wij hadden vorige week ook bruiloft van mijn nichtjeJij kent haar nog wel van hier, denk ik, BE.
En wat klink je heerlijk, zo fijn dat je nu echt je draai hebt gevonden in werk
Verder helemaal trots want we hebben zelf de keukenkraan vervangen net
Oef, dat is heftig. Gecondoleerd.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb 2x een crematie in een week tijd numaar de juiste uitvaartbegeleider maakt echt zo’n verschil. Je merkt het echt heel erg als iemand op z’n plek zit die dit doet. Fijn dat het voor jou ook geldt. Dat is in een moeilijke tijd heel fijn voor de familie.
Wat klink je blij Brighteyesquote:Op donderdag 25 april 2019 21:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had een hele goede klik met mijn families en dat is zo fijn. Gisteren kwamen ze nog iets langs brengen en toen brachten ze bloemen mee om me te bedanken, voor in mijn nieuwe huis.
Is ook spannend Malteser. Maar groter is vast beterquote:Op donderdag 25 april 2019 21:55 schreef Malteser het volgende:
Brighteyes, wat ontzettend fijn zeg! Voor jou dat het zo goed voelt maar ook fijn dat de familie in kwestie dus zo tevreden is.
Oh en de jurkjes: team zwart en team grijs.
We gaan ons huis te koop zetten. En ik vind het me een partij spannend. En gedoe met de kinderen. Maar we gaan naar een groter huis () met een grotere tuin (
![]()
). En twee huizen kan ik niet betalen. Dus je moet wat hè...
Nou ja, niet per definitie natuurlijk. En ons huidige huis is zo fijn. En zo van ons. Maar goed, we gaan mijn man’s droom najagen. Dus we gaan de stap maken, ik word steeds enthousiaster. En nerveuzer, dat ook.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Is ook spannend Malteser. Maar groter is vast beter
Ik had (heb?) al die emoties ook hoor. Het laten gaan van iets moois is vreselijk moeilijk, want je weet nog niet écht wat je er voor terug krijgt. Zelfs in jullie geval niet.quote:Op donderdag 25 april 2019 22:02 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou ja, niet per definitie natuurlijk. En ons huidige huis is zo fijn. En zo van ons. Maar goed, we gaan mijn man’s droom najagen. Dus we gaan de stap maken, ik word steeds enthousiaster. En nerveuzer, dat ook.
Bij de dealer, anders werkt het niet of half.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh bah die pad die naar binnen wil. Ieks
As we speak zijn ze eindelijk de zonnepanelen aan het plaatsen, ze zouden eigenlijk dinsdag komen maar dat werd om 07:30 door hun afgebeld. Wat een gedoe zeg.
Een autosleutel van ons is kapot het is zo’n kaart iemand een idee waar ik die kan bijbestellen behalve bij de dealer.
Ik kwam net eens even neuzen of je inderdaad al verhuisd zou zijn..quote:Op donderdag 25 april 2019 23:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tx ladies!
Echt no way inderdaad Livelink! Toen zat ik nog op mijn oude werk, stikongelukkig en geen idee wanneer ik daar weg zou kunnen.
Een wereld van verschil!
Malteser, tof! Het is idd even gedoe, maar tegelijk oh zo heerlijk!
Wij wonen nu en week in ons nieuwe, grotere huis en ook dat maakt me zo blij! Het scheelt 40m2 voor ons, bijna de helft van wat we hadden er bij, hemels!
Ik heb toevallig vanmorgen wat na-foto’s gepost:quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:28 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik kwam net eens even neuzen of je inderdaad al verhuisd zou zijn..Heb ik de foto's ergens gemist?
![]()
Wij vinden vakanties veel te leuk, geen geld om te verhuizen dus(komt ook bij dat we echt niets kunnen kopen als starter waar we met z'n vijven in kunnen en waar we net zo veel woongenot hebben zonder niet minimaal drie keer zo veel te betalen als nu.. Ik blijf wel zitten in m'n huurbunker
)
Dat durf ik niet aan hoor, hebben we wel besproken maar gaan we niet doenquote:Op vrijdag 26 april 2019 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou in deze markt eerst kopen en dan pas verkopen
+1.quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou in deze markt eerst kopen en dan pas verkopen
Ons huis heeft ook wel wat 'issues'. We hebben erg last gehad van de droogte afgelopen jaar (fundering op staal) wat resulteerde in scheurvorming. Ik weet gewoon niet of dat een belemmering gaat zijn voor toekomstige kopers. Het is wel een heel charmant en karakteristiek huis verder (jaren 30quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
De kans dat je geen passend huis gekocht krijgt is vele malen groter dan dat je je eigen huis niet verkoopt. Kansberekening.
Ja, je moet uiteraard het pad bewandelen wat het best bij jullie past hoorquote:Op vrijdag 26 april 2019 15:43 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ons huis heeft ook wel wat 'issues'. We hebben erg last gehad van de droogte afgelopen jaar (fundering op staal) wat resulteerde in scheurvorming. Ik weet gewoon niet of dat een belemmering gaat zijn voor toekomstige kopers. Het is wel een heel charmant en karakteristiek huis verder (jaren 30) Nu is mijn eega wat meer risicomijdend dan ik dus we doen het op deze manier
Oef, dat is ook heel naar. Kwam er toch nog een addertje onder het gras vandaan in het hele proces? Alsof het allemaal al niet lang genoeg duurdequote:Op vrijdag 26 april 2019 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, je moet uiteraard het pad bewandelen wat het best bij jullie past hoor
Ik reflecteer wellicht mijn eigen problemen te veel, aangezien ik even het uizicht had op dakloosheid doordat ik wel mijn huis had verkocht maar de aankoop ineens weer op losse schroeven leek te komenen als er iets kut is, is wel moeten settelen voor minder dan je droom en dan wel je eigen fijne huis kwijt zijn
Ik ga bloggen, zodra ik de moed verzameld heb.quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:52 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Oef, dat is ook heel naar. Kwam er toch nog een addertje onder het gras vandaan in het hele proces? Alsof het allemaal al niet lang genoeg duurde![]()
Ik word niet blij van de gedachte van tijdelijk ergens anders gaan wonen maar als het niet anders kan dan moet het maar. Er staat nu ook weinig te koop wat mijn interesse heeft. Ja, een huis met veel potentie maar dat volledig gerenoveerd moet worden![]()
Kun je niet een draaiboek maken van je klusproces? Een soort van 'kluswoning voor Dummies, weet waar je aan begint'
Ja, toevallig vorige week de laatste behandeling uit het pakket van 8 behandelingen gehad.quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
Hey even wat anders, heeft iemand hier ervaring met het laten IPL-len van benen, oksels en pruim?
Ik denk dat ik daar maar eens wat euro's in ga investeren. Ben dat gescheer zo kotsbeu
Maar blijft je haar nu ook weg? Of is het alleen wat minder geworden?quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, toevallig vorige week de laatste behandeling uit het pakket van 8 behandelingen gehad.
Oksels zijn geweldig, bikinilijn kwam na de een-na-laatste keer heftiger terug dan andere keren.
Moet ik wel zeggen dat het de een-na-laatste keer ook wat laks, vlug, vlug gedaan was.
Dat vorige week gemeld, maar daar kwam geen response op in de trant van "dan doen we die over, wanneer wil je daarvoor komen".
Wel een "zullen we een volgende afspraak maken, vaak zijn er meer dan 8 afspraken nodig".
Nou, niet gedaan dus, ik bel wel als ik een volgende afspraak nodig heb, en als zij mij eerst bellen dan zal ik nogmaals aangeven dat afspraak 7 verprutst is en ik dat bij afspraak 8 gemeld heb.
De gedachte om die epilady op mijn flamoes te zetten doet me al huiveren en zwetenquote:Op vrijdag 26 april 2019 16:21 schreef Fazzoletti het volgende:
Is epileren geen optie dan SQ? Ik epileer benen/oksels/bikinilijn en het blijft daarna lang weg. Plus geen scherpe stoppels
Nee, ik mijn geval alleen de shag buiten m'n badpak/bikini, ik ben nogal ontstekingsgevoelig dus vond het vooral belangrijk dat ik de hele zomer met Soneal in het zwembad kon liggen zonder wekelijks de boel kapot te hebben.quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar blijft je haar nu ook weg? Of is het alleen wat minder geworden?
En met bikinilijn, bedoel je dan alleen bikinilijn of ook je complete schaamlippakket?
App me even.quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
Hey even wat anders, heeft iemand hier ervaring met het laten IPL-len van benen, oksels en pruim?
Ik denk dat ik daar maar eens wat euro's in ga investeren. Ben dat gescheer zo kotsbeu
Dit, ik heb ook zo'n ding en als je het in het begin elke twee weken trouw doet, blijft het daarna echt een week of 4 weg.quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben zelf zo’n ding. Van Philips. Kutklusje, vooral tijdrovend, maar werkt wel goed. Manlief wilde graag voor zijn rug, ik maakte geen bezwaar.
Werken die wel prettig en veilig? Ik herinner me nog iemand van hier (Rocka?) die er een brandplekken aan had overgehouden?quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hebben zelf zo’n ding. Van Philips. Kutklusje, vooral tijdrovend, maar werkt wel goed. Manlief wilde graag voor zijn rug, ik maakte geen bezwaar.
Wat een balzaal vergeleken met wat je had! <3 Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb toevallig vanmorgen wat na-foto’s gepost:
K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #66
Dat weet ik inderdaad ook nog!quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werken die wel prettig en veilig? Ik herinner me nog iemand van hier (Rocka?) die er een brandplekken aan had overgehouden?
Had dat niet ook met haar tattoo te maken?quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werken die wel prettig en veilig? Ik herinner me nog iemand van hier (Rocka?) die er een brandplekken aan had overgehouden?
Jaaa!quote:Op vrijdag 26 april 2019 19:44 schreef E.T. het volgende:
[..]
Wat een balzaal vergeleken met wat je had! <3 Ziet er goed uit!
Onder mijn oksels en op mijn benen is het nog altijd minder dan het was, terwijl ik het al een tijdje heb laten versloffen. #winterbenenquote:Op vrijdag 26 april 2019 19:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit, ik heb ook zo'n ding en als je het in het begin elke twee weken trouw doet, blijft het daarna echt een week of 4 weg.
Thanks.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had (heb?) al die emoties ook hoor. Het laten gaan van iets moois is vreselijk moeilijk, want je weet nog niet écht wat je er voor terug krijgt. Zelfs in jullie geval niet.
Maar ik weet zeker dat dat met de tijd echt goed komt
Het is zijn ouderlijk huis.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Spannend Malteser!
Is het een bijzonder huis of een bijzondere plek waar jullie naar toe gaan? (omdat je het hebt over de droom van je man)
Oh... ik wil ook zo graag verhuizenAl een jaar of 2/3. Man is nu ook wel zo ver dat hij het emotioneel aan kan
Nu nog tijd vinden voor wat klussen thuis voordat het huis in de verkoop kan...
Uhm nee, want epileren = auw...quote:Op vrijdag 26 april 2019 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ze beloven juist een semi permanente oplossing. Ik zou niet blij worden als dat mijn leven lang elke maand zou moeten. Dan kan ik net zo goed epileren.
Wordt ook steeds minder. Mijn moeder had na 20 jaar epileren geen haar meer op dr beenquote:
Wat bijzonder! Wonen zijn ouders er nog steeds?quote:Op vrijdag 26 april 2019 20:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Thanks.
[..]
Het is zijn ouderlijk huis.
Dit schept wel verwachtingen. Nog 3 jaar ofzo dan?quote:Op vrijdag 26 april 2019 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wordt ook steeds minder. Mijn moeder had na 20 jaar epileren geen haar meer op dr been
Maar het is zo duur vind ik.quote:Op vrijdag 26 april 2019 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ze beloven juist een semi permanente oplossing. Ik zou niet blij worden als dat mijn leven lang elke maand zou moeten. Dan kan ik net zo goed epileren.
ik betaal nu 148 euro en dan kan ik onbeperkt mijn oksels, bilnaad en volledige schaamstreek laten doenquote:
Bizar goedkoop zelfs.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik betaal nu 148 euro en dan kan ik onbeperkt mijn oksels, bilnaad en volledige schaamstreek laten doen
Vind dat niet schokkend.
ja daarom, het zal wel niet geheel permanent zijn maar ach, die gok durf ik te nemenquote:
Ja dat is volgas aan. Binnenkant schaamlippen en alles, als je ze zelf maar uit elkaar trektquote:Op vrijdag 26 april 2019 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat dan voor een kuur? Of per keer?
En je flamoes, is dat dan alles? Want dat vind ik nog best pijnlijk als ik alleen al de liezen doe.
Vraag de volgende keer of ze hem daar op een lagere stand wil zetten.quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat is volgas aan. Binnenkant schaamlippen en alles, als je ze zelf maar uit elkaar trektEn dat was inderdaad best pijnlijk, maar het gaat wel supersnel dus ik heb er geen blaren aan overgehouden.
Ze vroeg of ik het awkward vond, ik zei neuh, ik ben twee keer bevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |