quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nu begint het spel pas, want ze hebben geen goed plan om uitstel aan te vragen. Hoop dat er in dat geval minstens 1 land is in de EU die daar een punt van maakt.
Ja, klopt, maar geen meerderheid.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:20 schreef Montov het volgende:
Best veel steun voor een No Deal? Of lees ik het verkeerd?
/???quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:24 schreef Ajaxcied10 het volgende:
[..]
Je kunt niet beweren dat de 308 tegenstemmers voor een no deal zijn!
May was tegen dit amendement omdat ze in het waanidee gelooft dat dit hun onderhandelingspositie met de EU verzwakt.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een nederlaag of juist niet voor May? Ik vind het maar verwarrend waar ze nou precies voor stemmen en wie nou precies wat wil en waarom en waarom niet en wat er dan wel of niet gebeurt
Dus een kleine nederlaag voor haar?quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:26 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
May was tegen dit amendement omdat ze in het waanidee gelooft dat dit hun onderhandelingspositie met de EU verzwakt.
De regering van May was tegen deze amendement dus het was al bekend dat het close ging worden met Tory rebels die pro referendum zijnquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:26 schreef westwoodblvd het volgende:
Oei. Dat is close. Had een grotere meerderheid verwacht. Wat zegt dat over een stemming voor extension?
Maargoed, wat heb je hier aan? Dit is een betekenisloze stemming.
De nederlaag van May was gisteren. Ze willen haar deal niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een nederlaag of juist niet voor May? Ik vind het maar verwarrend waar ze nou precies voor stemmen en wie nou precies wat wil en waarom en waarom niet en wat er dan wel of niet gebeurt
Ik snapte deze uitspraak nietquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:27 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Tegen het amendement betekent niet automatisch voor een no deal.
Best een grote nederlaag omdat het andermaal onderstreept dat May totaal de regie kwijt is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus een kleine nederlaag voor haar?
Ow, ja die zin snap ik ook niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snapte deze uitspraak niet
“Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen was”
Amandement beoogt om het voorstel van de regering aan te passen zodat no deal geen optie meer is. De regering is daar tegen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
“Dit was een stemming over een aanscherping van het voorstel van de regering waar de regering tegen was”
twitter:KateEMcCann twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:23:30To be clear: Spelman amendment passing commons makes the government’s big vote tonight complicated. If government votes for it (as planned) they are also voting FOR the amendment in effect, as it has been added to the overall motion reageer retweet
twitter:lizrawlings twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:24:43Government now whipping against the main motion - having previously said it would be a free vote. Yvette Cooper’s amendment has changed everything. reageer retweet
twitter:nicholaswatt twitterde op woensdag 13-03-2019 om 20:21:45Govt now facing ministerial resignation alert. Govt planning to whip against their no deal motion because it has now been amended to rule out no deal in all circumstances. If govt whips against that ministers say they will resign reageer retweet
De bewoording van de motie was veranderd (amendment A), wat de regering eigenlijk niet wilde. Zo begrijp ik het tenminste.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Preciesquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.
Kloptquote:Op woensdag 13 maart 2019 20:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is allemaal ook niet eenvoudig te volgen. Zoals ik het begrijp: May is ook tegen een no deal Brexit en heeft daar een motie over ingediend. Waar nu over gestemd is, is een amendement bij die motie die er op neerkomt dat no deal Brexit onder geen enkele omstandigheid mag gebeuren. Gaat dus verder dan wat May wilde. M.a.w. het bindt May's handen en daarom was ze er ook tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |