abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:48:43 #1
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185575387

Alles over:
Indonesie

Feestdagen Indonesië

Voorgaande delen:
Deel 1 Deel 2
Deel 3 Deel 4
Deel 5 Deel 6
Deel 7 Deel 8
Deel 9 Deel 10
Deel 11 Deel 12
Deel 13 Deel 14
Deel 15 Deel 16
Deel 17 Deel 18







Ini terus !
Bersambung !

LaPo:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Een auto is perfect inderdaad voor de vrijheid, maar die chauffeur erbij nemen kost echt niet veel extra, lonen liggen laag in Indonesië, en een beetje goede chauffeur kan ook tips geven of kent bijvoorbeeld de 'achteringang' bij attracties en zo kom je voor een wat lager bedrag binnen of onderhandeld deze voor jouw als je iets wilt doen wat je zelf echt niet gaat lukken, althans niet als gemiddelde toerist. (En natuurlijk pakt de chauffeur dan nog wat commissie maar het scheelt ook jouw wat geld).
Je moet daarnaast vooral vooraf goede afspraken maken dat je bijvoorbeeld niet bij de 'tourist traps' wilt eten maar alleen bij lokale eetgelegenheden, dit kan allemaal geregeld worden.[..]

En dit is inderdaad de reden dat je die chauffeur moet nemen. In Indonesië heeft men een bijzondere 'rijstijl' die voor de gemiddelde toerist wat teveel is.

Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld op Bali een scooter huren, dat is op zich nog wel te doen, al moet je wel de plaats op de weg weten, als scooter ben je de laagste in rang en die vrachtwagen rijdt jouw echt wel voorbij, ook als er geen ruimte is....
Don't let my username fool you...
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:54:28 #2
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185575543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Een auto is perfect inderdaad voor de vrijheid, maar die chauffeur erbij nemen kost echt niet veel extra, lonen liggen laag in Indonesië, en een beetje goede chauffeur kan ook tips geven of kent bijvoorbeeld de 'achteringang' bij attracties en zo kom je voor een wat lager bedrag binnen of onderhandeld deze voor jouw als je iets wilt doen wat je zelf echt niet gaat lukken, althans niet als gemiddelde toerist. (En natuurlijk pakt de chauffeur dan nog wat commissie maar het scheelt ook jouw wat geld).
Je moet daarnaast vooral vooraf goede afspraken maken dat je bijvoorbeeld niet bij de 'tourist traps' wilt eten maar alleen bij lokale eetgelegenheden, dit kan allemaal geregeld worden.[..]

En dit is inderdaad de reden dat je die chauffeur moet nemen. In Indonesië heeft men een bijzondere 'rijstijl' die voor de gemiddelde toerist wat teveel is.

Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld op Bali een scooter huren, dat is op zich nog wel te doen, al moet je wel de plaats op de weg weten, als scooter ben je de laagste in rang en die vrachtwagen rijdt jouw echt wel voorbij, ook als er geen ruimte is....
Dit, gewoon auto met chauffeur huren en vooral zelf aangeven waar je wil stoppen en waar niet. Kost echt niet veel en zoek even naar een chauffeur die een beetje goed Engels spreekt.

In Maleisië hebben we ook gewoon zelf gereden en dat kan daar ook zeer goed. Maar vlieg even een uurtje verder en kom in Indonesië terecht en kom erachter dat het écht écht écht niet kan. Ja, een scootertje in de rustige gebieden, maar ook daarmee zou ik niet de stedelijke gebieden op Java in gaan, dat staat zo ongeveer gelijk aan zelfmoord. Rules are: there are no rules. Alles komt van links, rechts, boven en onder en zelfs daar nog tussendoor. Van een tweebaans weg maken ze met gemak een vijfbaans weg en zelfs dan krijg je nog ineens tegenliggers. Ik vind het echt heel naïef om gewoon te denken zomaar te kunnen rijden in Indonesië en dan zeker op Java.
Don't let my username fool you...
pi_185586896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld op Bali een scooter huren, dat is op zich nog wel te doen, al moet je wel de plaats op de weg weten, als scooter ben je de laagste in rang en die vrachtwagen rijdt jouw echt wel voorbij, ook als er geen ruimte is....
De scooters in Bali zijn qua cc niet zoals in NL. Ze zijn in Bali boven de 100cc. Voor je verzekering moet je daarom een motorrijbewijs hebben,anders ben je niet verzekerd mocht je een ongeluk krijgen ;)
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:15:03 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185587019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:08 schreef Maureentje het volgende:
[..]

De scooters in Bali zijn qua cc niet zoals in NL. Ze zijn in Bali boven de 100cc. Voor je verzekering moet je daarom een motorrijbewijs hebben,anders ben je niet verzekerd mocht je een ongeluk krijgen ;)
Maar geen hond die daar rekening mee houdt. Meestal wordt überhaupt niet eens naar een rijbewijs gevraagd, als je maar betaalt... :P
Don't let my username fool you...
pi_185587248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]

Maar geen hond die daar rekening mee houdt. Meestal wordt überhaupt niet eens naar een rijbewijs gevraagd, als je maar betaalt... :P
Klopt, maar wie gaat er betalen als je in een ziekenhuis terecht komt?
pi_185587327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]

Dit, gewoon auto met chauffeur huren en vooral zelf aangeven waar je wil stoppen en waar niet. Kost echt niet veel en zoek even naar een chauffeur die een beetje goed Engels spreekt.

In Maleisië hebben we ook gewoon zelf gereden en dat kan daar ook zeer goed. Maar vlieg even een uurtje verder en kom in Indonesië terecht en kom erachter dat het écht écht écht niet kan. Ja, een scootertje in de rustige gebieden, maar ook daarmee zou ik niet de stedelijke gebieden op Java in gaan, dat staat zo ongeveer gelijk aan zelfmoord. Rules are: there are no rules. Alles komt van links, rechts, boven en onder en zelfs daar nog tussendoor. Van een tweebaans weg maken ze met gemak een vijfbaans weg en zelfs dan krijg je nog ineens tegenliggers. Ik vind het echt heel naïef om gewoon te denken zomaar te kunnen rijden in Indonesië en dan zeker op Java.
Dat idd. Alhoewel vandaag nog ongeluk gehad met Grab haha.

Wordt altijd gek van dat gerij op de strepen. Dus 2 banen in beslag nemen en nooit maar dan ook nooit richting aangeven. En dan heb je in Jakarta nog die honderden agenten,ambassadeurs en ander entitled volk wat overal maar met sirenes aan gaat rijden waardoor files veroorzaakt worden. Nee op Java zou ik idd niet zelf rijden.. Kost toch geen stuiver al die grabs en gojeks of mensen inhuren.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:52:41 #7
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185587829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:26 schreef Maureentje het volgende:
[..]

Klopt, maar wie gaat er betalen als je in een ziekenhuis terecht komt?
Die drie tientjes zijn nog wel op te brengen ;)

Nee, even serieus: wordt dit niet gewoon verzekerd onder je zorgverzekering? Ik weet dat de verhalen van "het is niet verzekerd" altijd de ronde doen, maar is er werkelijk iemand die dan het aantal cc's van je gehuurde scooter gaat checken? Wordt dat überhaupt geregistreerd ergens in het geval van een ongeluk?
Don't let my username fool you...
  woensdag 13 maart 2019 @ 20:45:51 #8
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185594354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:08 schreef Maureentje het volgende:
[..]

De scooters in Bali zijn qua cc niet zoals in NL. Ze zijn in Bali boven de 100cc. Voor je verzekering moet je daarom een motorrijbewijs hebben,anders ben je niet verzekerd mocht je een ongeluk krijgen ;)
Formeel helemaal gelijk, nu heb ik naast een auto ook een motorrijbewijs, maar ook dan heb je zelfs met de lokale verzekering niet altijd dekking aan schade die je aan bijvoorbeeld anderen toebrengt.

Ik vond dit wel informatief.
https://www.backpackblog.nl/scooter-huren-bali

Als je een reisverzekering hebt in combinatie met een reguliere zorgverzekering zal je in de regel wel weer opgelapt worden tot maximaal het Nederlandse tarief, maar dat is in Indonesië geen probleem omdat de zorgkosten daar lager zijn.
En dat is natuurlijk ook weer logisch, want je hoeft bij een brommerongeluk namelijk niet eens zelf de bestuurder te zijn, en een zorgverzekering is geen instantie die zonder meer mag controleren of je een voertuig had mogen besturen.
Vergelijk het met een berg waar een bordje staat dat je niet over de rand mag leunen, je doet dat wel, je valt naar beneden maar overleefd dit wel, ook dan wordt je opgelapt en wordt dit vergoed zolang je een zorgverzekering of reisverzekering hebt ook al heb je hier iets gedaan wat niet mag...

Maar het moet inderdaad wel duidelijk zijn dat er risico's zijn aan het huren van scooters en dat bij schade je hiervoor mogelijk moet opdraaien en die kosten moet je wel kunnen betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 12:08:02 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185711550
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Geen ervaring mee, sorry. Maar waarom wil je het op die manier doen? Ik zou zelf voor een auto met chauffeur kiezen of met de trein gaan namelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:05 schreef Faazz het volgende:
Dat is een antwoord dat door iedereen gegeven wordt. Met het OV ben je niet vrij. Ik wil vrij reizen en stoppen wanneer ik wil. Een auto zou perfect zijn maar ik zie niet zulke diensten. Wellicht dat ik ergens een motor kan huren of anders een scooter.

Op Sri Lanka ben ik samen met mijn vriendin het hele eiland over gereden met een tuktuk. Dat was zo bizar vet. Zeker toen we bij een thee-plantage stopte om wat te drinken, en er een tour-bus stopte waar alleen maar sagerijnige mensen uitstapte.

Ik zal er niet onderuit komen, maar het lijkt me niks om alles met de trein/bus/taxi te moeten doen.
Dat antwoord wordt natuurlijk niet voor niets gegeven. Zelf met een auto rijden zou ik nooit doen, maar het kan wel in Indonesië. Alleen niet op alle eilanden. Waar het druk is, zou ik het sowieso niet doen. Bijvoorbeeld op Flores zou nog wel gaan, maar op Bali of Java zou ik het zeker niet doen. En met een privéchauffeur kun je ook overal stoppen waar je wil. Ik ben in ieder geval nog nooit een privéchauffeur tegengekomen die weigerde om ergens te stoppen. En vaak weten zij de betere plekjes of interessante punten die je alleen met lokale kennis kan vinden.

Wij vonden de treinritten op Java trouwens wel één van de hoogtepunten destijds.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185712044
Ik vind dat als je genoeg rijervaring hebt dat je ook in Indonesië wel kan rijden. Misschien de gemiddelde toerist niet maar je moet je rijstijl gewoon wat aanpassen, soms je auto er gewoon tussen drukken anders kom je nooit ergens.

Vorige maand hadden we een busje gehuurd in Afrika (Oeganda, Tanzania en Kenia) en ik vond daar het verkeer een stuk erger dan op Indonesië. Vooral in steden als Kampala, Arusha, Mombasa en Nairobi. In de drukke steden heb ik zelf niet gereden omdat ik nog maar 3 jaar een rijbewijs heb en niet zo heel veel rij hier in NL maar daarbuiten heb ik wel gereden. Mijn vader en oom hebben wel in de drukke steden gereden en dat ging redelijk zelfs op onverharde stukken met beste kuilen in de weg.

Houd er wel rekening mee dat 2 baans wegen soms worden gebruikt als 3 of 4 baanswegen en dat je soms moet remmen omdat een tegenligger nog wel dacht in te kunnen halen. Ik vond zelf trouwens de treinrit van Jakarta - Bandung- yogyakarta ook erg mooi. In ieder geval succes!
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 13:58:49 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185713537
Je reisverslag dat op FOK! staat spammen in het betreffende centrale topic mag natuurlijk: TRV / [Reisverslag] Huwelijksreis naar Indonesië (deel 3: Komodo!)

B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_186614649
Hullo

In Oktober ga ik 2 weken naar Indonesie, het land waar mijn ouders geboren zijn. Eerst een paar dagen op familiebezoek in Jakarta en Bogor. Daarna wilde ik naar Jogjakarta en Malang en een paar dagen luieren op Bali.

Ik twijfel alleen over de route Jogja - Malang. Met de trein, wel 7,5 uur. Of toch vliegen naar Soerabaja en dan 2 uur met de trein of auto naar Malang. Of de hele rit met een auto of busje, zodat er onderweg nog gestopt en gekeken kan worden. Valt er veel te zien onderweg?

En mt Bromo? Is de zonsopgang de moeite waard met 100 anderen of zou ik ook een dagtrip in de omgeving kunnen, Iljen krater bekijken en alleen de Bromo zelf beklimmen als iedereen al weg is?
.
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 04:50:03 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186620954
Wij hebben Jogjakarta - Malang met de trein gedaan en wat was prima te doen! Het zijn vrij luxe treinen en als je wat meeneemt ter vermaak gaat de tijd snel voorbij. Tip: val niet meteen in slaap want het eerste stuk is het mooist qua uitzicht. Dat deed ik dus wel :')

Bromo vond ik zelf een absoluut hoogtepunt! Wij hadden een goede tourguide die een mooi plekje voor ons had uitgezocht helemaal vooraan. Zij pikken je ook op bij het hotel en leveren je er weer af. Ik kan de naam voor je opzoeken, vond het een toffe tour!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 5 mei 2019 @ 09:26:27 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_186621990
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 21:44 schreef Fer het volgende:
Hullo

In Oktober ga ik 2 weken naar Indonesie, het land waar mijn ouders geboren zijn. Eerst een paar dagen op familiebezoek in Jakarta en Bogor. Daarna wilde ik naar Jogjakarta en Malang en een paar dagen luieren op Bali.

Ik twijfel alleen over de route Jogja - Malang. Met de trein, wel 7,5 uur. Of toch vliegen naar Soerabaja en dan 2 uur met de trein of auto naar Malang. Of de hele rit met een auto of busje, zodat er onderweg nog gestopt en gekeken kan worden. Valt er veel te zien onderweg?

En mt Bromo? Is de zonsopgang de moeite waard met 100 anderen of zou ik ook een dagtrip in de omgeving kunnen, Iljen krater bekijken en alleen de Bromo zelf beklimmen als iedereen al weg is?
Met de trein van Jakarta naar Yogya (via Bandung) en met de trein van Yogya naar Malang. Treinrezien zijn super op Java.

Bromo is altijd de moeite, zeker een eerste keer. Ik ben er op een avond heengereden, 's nachts/ 's morgens eerst vanaf de uitkijk naar beneden kijken. Dan 4x4 naar beneden, de Bromo zelf beklimmen en daarna door naar de Madakaripura waterval. Die ligt er immers ' vlakbij', moet je wel iemand vinden die hem kent en weet te vinden.


(dat ben ik ja)

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_186624423
Ok, dan blijft Bromo sunrise erop staan.

2-3x met de trein is echter teveel voor de korte tijd ik heb. Dus zal alleen Jogya Malang worden dan. Gaat deze ook een beetje door de bergen zoals Bandung Jogya?
.
  zondag 5 mei 2019 @ 21:41:36 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_186637866
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:00 schreef Fer het volgende:
Ok, dan blijft Bromo sunrise erop staan.

2-3x met de trein is echter teveel voor de korte tijd ik heb. Dus zal alleen Jogya Malang worden dan. Gaat deze ook een beetje door de bergen zoals Bandung Jogya?
Dat stuk heb ik nooit met de trein gereden. Maar Malang is het Bandung van Jawa Timur zeggen ze.
;).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 08:12:55 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186642649
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:00 schreef Fer het volgende:
Ok, dan blijft Bromo sunrise erop staan.

2-3x met de trein is echter teveel voor de korte tijd ik heb. Dus zal alleen Jogya Malang worden dan. Gaat deze ook een beetje door de bergen zoals Bandung Jogya?
:Y alleen de eerste 1,5 uur toen ik dus lag te tukken :Z daarna nog wel wat rijstvelden gezien maar niet die gelaagde die zo gaaf zijn. Dus eerst lekker uit het raam kijken en dan tukken ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 09:38:51 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186643681
Dat heb je vaak. Ik vond de eerste uren van Banyuwangi naar Malang het mooiste railsegment van onze reis door Indonesië. Wij konden gelukkig wakker blijven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_186773505
Hallo. Inmiddels weer een tijdje terug in Nederland. Indonesie (Java) was fantastisch.
Globaal onze route was Jakarta - Bogor - Sukabumi - Bandung - Jogjakarta - Soerabaja - Jakarta.

Ik moet toegeven, de drukte overviel me. De afstanden stellen niet zo veel voor, over de weg verplaatsen (vooral omgeving Jakarta) is een absolute hel. Met openbaar vervoer, so to speak. Minibusjes waar met gemak 16 mensen in worden gepropt, doen er rustig een halve dag over om je een matige 70km te verplaatsen.

De lange stukken (Bandung - Jogja) met de trein is wel heel relaxed te noemen.

De claim welke de Topictitel suggereert en wat hier meermaals is uitgesproken, is volstrekt onwaar.

Zelf rijden is een absolute aanrader. We hebben twee maal een motor gehuurd. Dat was in Jogja en in Soerabaja. Het verkeer is absolute chaos. Maar in alle gevallen zo veel meer organisch gestuurd dan in het regelzuchtige Europa. Iedereen let op elkaar.

Vanuit Jogja naar rechts de heuvels in om van waanzinnig uitzicht te kunnen genieten.
We zijn op één dag vanuit Jogja helemaal rond Merapi gereden. Een tocht van meer dan 200km over slingerweggetjes. We zijn uiteindelijk verdwaald en door locals opgevangen waar we hebben gegeten.

We zijn vanuit Soerabaja naar Bromo gereden. We hebben zonopkomst gezien en zijn toen via westerlijke route zo het landschap in gereden. Het landschap is adembenemend, enorm uitestrekt en bijzonder geschikt voor trail / offroad motoren (Honda CRF). We hebben een nacht in een tent op Bromo doorgebracht.

Uiteindelijk via Bromo naar Tumpak Sewu en we hebben onder de waterval gestaan. De klim naar beneden was dood eng, maar de ervaring is uitzinnig.

We hebben onze ronde afgemaakt door via Probolinggo terug naar Soerabaja te rijden. Op sommige stukken ben ik mijn kameraad kwijt geraakt en heb hele stukken zonder telefoon of navigatie moeten oplossen, maar als je de weg vraagt is er niet zo veel aan de hand. s’Avonds laat in je eentje door Soerabaja rijden is zo gek nog niet.

Ik ben welgeteld één keer op mijn bek gegaan en dat was op Bromo in de natte modder. Je komt onderweg zoveel mensen tegen. Het gebrek aan tourgidsen maakt het eerder verademend dan “had ik maar”. Gidsen vragen soms wel 20eu pp. Terwijl de local je zo makkelijk alle pracht en praal weet te vertellen onder het genot van een kop koffie of een bak nasi, dat het een kwestie is van pinpointen en gaan.

Tijdens onze trips zijn we legio toeristen tegen gekomen die met eigen vervoer reisde. Twee knapen van nog geen 20jaar oud reden eigenhandig in een auto door het land.

Uiteindelijk in Soerabaja het geboortehuis van mijn vader gevonden (geboren 1952 / verhuisd 1958) en een rondleiding gekregen.

Zelf rijden is niet zo als wat in dit topic word gesuggereerd. Het is dikke prima. Zij hanteren daar niet de regels die wij hier kennen en dat is misschien alleen maar beter. Observeer, pas aan en ga mee met de flow.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:04:12 #20
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_186823665
Ik ben er in alle keren nooit betrokken geraakt met een ongeluk, maar ik heb de meest gevaarlijke dingen van dichtbij mogen meemaken. Het zal een persoonlijke ervaringszijn, Surabaya is sowieso niet representatief voor het gemiddelde in Indonesië. De stad steekt er qua uitgestrektheid en wegen bovenuit, maar die hebben dan ook de beste burgermeester ter wereld, Ibu Risma.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 19:15:21 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_187008667
quote:
Reisadvies Indonesië | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 21-05-2019 | Nog steeds geldig op: 21-05-2019

De uitslag van de presidentsverkiezingen is bekend. Vooral in grote steden is de komende tijd kans op onrust. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via de lokale media. Volg de instructies op van de lokale autoriteiten (zie verder rubriek ‘Veiligheidsrisico’s’). Tijdens de vastenmaand (Ramadan) die rond 5 mei start en het Suikerfeest (Lebaran) rond 5 juni, wordt er veel gereisd. Houd rekening met overvolle wegen en transportmiddelen in deze periode.
Bron BuZa
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_187550611
Half september tot half oktober, ongeveer 3,5 - 4 weken, willen we reizen van noord-sumatra naar java naar bali. Idee is om te vliegen vanuit Medan naar Java (jakarta of Jogyakarta) en vanuit daar verder te reizen naar Bali. Vanaf Bali dan weer terugvliegen naar Nederland.

Hebben jullie tips. Bijvoorbeeld wat het handigste is om te vliegen heen en terug? En ook de reis in Indonesië? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SuperFokker op 23-06-2019 09:34:39 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 08:42:13 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_187560484
2.5 weken Bali geboekt voor volgend jaar mei. 4 tickets met KLM voor 1900 euro :D
  zondag 23 juni 2019 @ 08:44:46 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_187560500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 14:06 schreef SuperFokker het volgende:
Half september tot half oktober, ongeveer 3,5 - 4 weken, willen we gaan reizen van noord-sumatra naar via java naar bali. Idee is om te vliegen vanuit Medan naar Java (jakarta of Jogyakarta) en vanuit daar verder te reizen naar Bali. Vanaf Bali dan weer terugvliegen naar Nederland.

Hebben jullie tips. Bijvoorbeeld wat het handigste is om te vliegen heen en terug? En ook de reis in Indonesië? :)
Vliegen op singapore en dan de rest met Air asia regelen?
  zondag 23 juni 2019 @ 09:10:32 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187560636
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 08:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Vliegen op singapore en dan de rest met Air asia regelen?
Kuala Lumpur had wat meer opties naar Medan. Zo hebben wij het de laatste keer ook gedaan.
Don't let my username fool you...
  zondag 23 juni 2019 @ 10:39:36 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_187561360
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 09:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Kuala Lumpur had wat meer opties naar Medan. Zo hebben wij het de laatste keer ook gedaan.
Slimme, alleen is Singapore een leukere stopover plaats :)
  zondag 23 juni 2019 @ 13:39:43 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_187563462
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Slimme, alleen is Singapore een leukere stopover plaats :)
Kuala Lumpur is ook niet verkeerd hoor. Wel jammer toen dat ik niet beter opgelet had van tevoren, anders hadden we de formule 1 race van Singapore mee kunnen pakken.
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 22:51:15 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188529259
Hoe moet ik omgaan met de moskeeën en het gebed oproepen? Oordoppen kopen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:40:58 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188530220
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:51 schreef Renesite het volgende:
Hoe moet ik omgaan met de moskeeën en het gebed oproepen? Oordoppen kopen?
Na 2 dagen slaap je er wel doorheen :+
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:42:01 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188531587
I wish. En malariapillen op java slikken, preventief?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Eindredactie Games dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:08:34 #31
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_188531678
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 06:42 schreef Renesite het volgende:
I wish. En malariapillen op java slikken, preventief?
Nee man
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:10:09 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188531684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:08 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Nee man
Je leest het toch... Dan ga je twijfelen.
In ieder geval goede deet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Eindredactie Games dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:39:40 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_188531805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:10 schreef Renesite het volgende:

[..]

Je leest het toch... Dan ga je twijfelen.
In ieder geval goede deet :)
de plaatselijke deet kopen en dan gaat het wel goed. Bij symptomen wel direct een arts opzoeken, maar de kans is zo klein op Java, dat het zonde is om de pillen te gebruiken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:40:05 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188531810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 07:39 schreef Oscar. het volgende:

[..]

de plaatselijke deet kopen en dan gaat het wel goed. Bij symptomen wel direct een arts opzoeken, maar de kans is zo klein op Java, dat het zonde is om de pillen te gebruiken.
Goeie. Daar maar kopen dan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:17:13 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188532523
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 08:42 schreef Blik het volgende:
2.5 weken Bali geboekt voor volgend jaar mei. 4 tickets met KLM voor 1900 euro :D
Dat is een uitstekende deal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:20:44 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188532549
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 14:06 schreef SuperFokker het volgende:
Half september tot half oktober, ongeveer 3,5 - 4 weken, willen we reizen van noord-sumatra naar java naar bali. Idee is om te vliegen vanuit Medan naar Java (jakarta of Jogyakarta) en vanuit daar verder te reizen naar Bali. Vanaf Bali dan weer terugvliegen naar Nederland.

Hebben jullie tips. Bijvoorbeeld wat het handigste is om te vliegen heen en terug? En ook de reis in Indonesië? :)
Jakarta overslaan en gelijk naar Jogya. Daarvandaan met de trein via Malang naar Banyuwangi / Ketapang voor de pont naar Bali.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188534185
Tankuban Perahu is voorlopig even van de sightseeing list :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_189850991
*SCHOP*

Eind december vlieg ik naar KL en wil daarna een paar eilanden in Indonesië bezoeken? Welke eilanden kunnen jullie mij aanraden? Op Java, Bali en Lombok ben ik al geweest.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 november 2019 @ 14:49:37 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189851017
Maandag heen *O* vliegen op Jakarta, even acclimatiseren daar twee dagen in een fancy hotel en daarna het eiland maar eens ontdekken en 3 weken later terug vliegen vanaf Bali. Nog goede tips? B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 14:53:15 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189851059
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:49 schreef D_A het volgende:
Maandag heen *O* vliegen op Jakarta, even acclimatiseren daar twee dagen in een fancy hotel en daarna het eiland maar eens ontdekken en 3 weken later terug vliegen vanaf Bali. Nog goede tips? B-)
Buiten de tips die al in dit topic en het vorige deel staan?

Veel plezier alvast!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 november 2019 @ 15:04:32 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189851216
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:53 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Buiten de tips die al in dit topic en het vorige deel staan?

Veel plezier alvast!
Ok ok, ik ga wel lezen B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_189851895
Twee dagen in Jakarta? Sterkte :D Ik zou die hele stad skippen en linea recta vanaf het vliegveld richting Puncak, maar dat ben ik.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_189851995
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:55 schreef Ener-G het volgende:
Twee dagen in Jakarta? Sterkte :D Ik zou die hele stad skippen en linea recta vanaf het vliegveld richting Puncak, maar dat ben ik.
Jakarta is inderdaad niks.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:26:48 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_189910930
Jakarta is wat druk.

Dat gezegd hebbende, op zich is het wel leuk om Noord Jakarta te bezoeken en de oude Nederlandse gebouwen te zien.

Het grootste probleem is vooral het verkeer, nu viel het mij afgelopen keer erg mee vanaf en naar de luchthaven dat ik er binnen 35 minuten was vanuit Centraal Jakarta, dat is wel eens anders.

Als tip om nog een beetje rond te kunnen reizen in Jakarta maar ook op andere plekken, koop een simcard (Op luchthaven Jakarta viel mij de prijs van 75.000 RPH bij Telkomsel inclusief 15 GB wel mee en werd gelijk alles geregeld, dat kan in de stad zelf wel iets goedkoper maar het niet waard om langer te wachten) en installeer daarna de GO-JEK app.

Als je trouwens kiest voor een 'Bike' je gaat een heel stuk anders tegen het 'stikstofprobleem' in Nederland aankijken, wij kunnen ons hier in bochten gaan wringen om aan een norm te voldoen terwijl in Jakarta de smog een echt probleem is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 november 2019 @ 02:25:32 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189965328
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:55 schreef Ener-G het volgende:
Twee dagen in Jakarta? Sterkte :D Ik zou die hele stad skippen en linea recta vanaf het vliegveld richting Puncak, maar dat ben ik.
We hebben ons uiteindelijk wel vermaakt in Jakarta :Y vind de drukte wel z'n charmes hebben. Net paar dagen rond Bandung gehangen en nu richting Yogyakarta.

En dat simkaartje voor 70k met unlimited data is echt een uitkomst samen met de grab app :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 17:10:42 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_196003759
Bijna een jaar geen posts in het Indonesië-topic. ;(

Als we van de pandemie af zijn, is het een serieuze optie om weer naar Indonesië te gaan. Ik ben nu bezig in een boek over de Toraja, dus staat Sulawesi hoog op de lijst. Eventueel gecombineerd met Raja Amput of de Molukken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_196004007
Niks om te posten... want we gingen niet ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196004257
Ik heb mijn hoop gezet op Mei 2021 2020

[ Bericht 29% gewijzigd door Fer op 02-11-2020 18:37:47 ]
.
pi_196005344
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:39 schreef Fer het volgende:
Ik heb mijn hoop gezet op Mei 2020
Waar kan ik mij aanmelden voor tijdreizen?
pi_196005927
Juli 2020 werd ‘m voor ons ook niet helaas. Hopelijk juli 2021.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')