abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211945650
Amerikaanse rommel.
pi_212449515
Het vertrouwen in Boeing is weg na de regelmatige incidenten van de afgelopen jaren. Airbus kan de vraag niet meer aan omdat dat feitelijk het enige echte alternatief is op de wereldmarkt. Als je nu een Jet besteld bij Airbus is het achteraan aansluiten op een wachtlijst die al is opgelopen tot 10 jaar.

quote:
Auftragsboom bei Airbus
Heute bestellt - nächstes Jahrzehnt geliefert


Airbus kann sich vor Aufträgen kaum retten. Dabei profitiert das Unternehmen auch von der Schwäche der Konkurrenz. Doch der Auftragsboom hat auch seine Kehrseiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212640845

quote:
Boeing was once seen as one of the best engineering firms in the world. Today they're plagued with scandals and constantly put profits before the lives of people. What went wrong?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212699643
FAA heeft problemen met de kwaliteitscontrole bij Boeing vastgesteld.
Dat Boeing er met een berisping vanaf komt vind ik opmerkelijk omdat mensen daadwerkelijk levensgevaar liepen en dit niet de 1e keer is. Het geeft mijns inziens een heel verkeerd signaal aan de luchtvaart bedrijven die zullen voorlopig weinig tot geen orders meer plaatsen bij Boeing vermoed ik. Duidelijkheid, een productiestop en aan afgedwongen verbeterplan zijn meer op zijn plaats. Op toeval vertrouwen heeft hier geen plaats :{

quote:
US-Behörde FAA findet Mängel bei Boeing-Produktion

Der jüngste Zwischenfall mit einer Boeing 737 MAX hat für den US-Flugzeugbauer weitreichende Folgen. Die Luftfahrtaufsicht FAA hat Probleme bei der Qualitätskontrolle der Produktion gefunden.Die US-Luftfahrtaufsicht FAA hat Boeing wegen Mängeln bei der Qualitätsaufsicht gerügt. Nachdem Anfang Januar bei einer 737-9 MAX im Steigflug ein Rumpfteil herausgebrochen war, hatte die FAA die Qualitätskontrolle bei der Boeing-Fertigung untersucht.Verstöße gegen Vorgaben habe es unter anderem bei der Überwachung der Produktion, dem Umgang mit Bauteilen sowie der Produktkontrolle gegeben, teilte die FAA mit. Auch bei dem Rumpf-Zulieferer Spirit AeroSystems seien Verstöße festgestellt worden.Bei dem Vorfall mit einer Maschine der Fluggesellschaft Alaska Airlines mit mehr als 170 Menschen an Bord wurde niemand ernsthaft verletzt - zufällig waren die beiden Plätze direkt an der Öffnung leer. Die Unfallermittlungsbehörde NTSB geht davon aus, dass an dem Teil vier Befestigungsbolzen fehlten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212699790
Verder is Boeing bezig om de eerder afgestoten afdeling voor rompen te maken weer terug te kopen.

Boeing in Talks to Buy Spirit AeroSystems, a Struggling Supplier
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:17:05 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212699997
Zo zonde, want de Dreamliner 787 is een hardstikke fijn toestel. Alleen het grote geld en maximale winst was weer het verziekende doel van Boeing geworden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212769392
Er hadden doden gevallen als het vliegtuig op groter hoogte was geweest en de passagiers de veiligheidsgordels losgekoppeld hadden. Volkomen terecht dat er nu een juridisch onderzoek plaatsvindt.

quote:
Amerikaanse justitie onderzoekt incident met deel van romp Boeing 737 MAX

Het Amerikaanse ministerie van Justitie is een onderzoek begonnen naar het incident met een Boeing 737 MAX van Alaska Airlines, die tijdens een vlucht een deel van de romp verloor. Justitie heeft contact opgenomen met passagiers en bemanningsleden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212796913
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212804893
quote:
‘I want to get off the plane.’ The passengers refusing to fly on Boeing’s 737 Max

Ed Pierson was flying from Seattle to New Jersey in 2023, when he ended up boarding a plane he’d never wanted to fly on.

The Seattle resident booked with Alaska Airlines last March, purposefully selecting a flight with a plane he was happy to board – essentially, anything but a Boeing 737 Max.

“I got to the airport, checked again that it wasn’t the Max. I went through security, got coffee. I walked onto the plane – I thought, it’s kinda new,” Pierson told CNN. “Then I sat down and on the emergency card [in the seat pocket] it said it was a Max.”

He got up and walked off.

“A flight attendant was closing the front door. I said, ‘I wasn’t supposed to fly the Max.’ She was like, ‘What do you know about the Max?,’” he said.

“I said, ‘I can’t go into detail right now, but I wasn’t planning on flying the Max, and I want to get off the plane.’”

Pierson made it to New Jersey – after some back and forth, he said, Alaska’s airport staff rebooked him onto a red-eye that evening on a different plane. Spending the whole day in the airport was worth it to avoid flying on the Max, he said.
quote:
Boeing is in big trouble
Tue March 12, 2024
You'd think Boeing's already miserable 2024 couldn't get any worse. But on Monday, a 787 Dreamliner plunged suddenly mid-flight, injuring dozens of passengers, after a pilot said he temporarily lost control of the aircraft.

The pilot was able to recover and land the plane safely, but it's not yet clear what caused the LATAM flight from Australia to New Zealand to fall so dramatically. LATAM called it a "technical event." Boeing said it's working to gather more information. But it's not news Boeing's management (or the flying public) needed right now.

The company's nonstop streak of bad news began the first weekend of the year, when part of an Alaska Airlines 737 Max blew off the side of the plane just after takeoff. A preliminary federal investigation revealed that Boeing probably did not put the bolts in the so-called door plug that are designed to prevent the part from blowing off the plane.

That incident resulted in a temporary nationwide grounding of certain 737 Max jets, followed by congressional hearings, production and delivery delays, multiple federal investigations -- including a criminal probe -- and a stock that has lost a quarter of its value this year, shaving more than $40 billion off the company's market valuation.


[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 12-03-2024 23:11:54 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212804997
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212805235
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 03:22 schreef Cilantro het volgende:
Amerikaanse rommel.
Ik heb ooit eens een verkeersvlieger horen zeggen dat Boeing vliegtuigen maakte die je als pilot het gevoel geven echt zelf te vliegen. De Airbus is meer een comfortabele vliegende computer waar veel dingen voor je geregeld worden. (Er zijn in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de nodige airbus vliegtuigen uit de lucht gevallen a.g.v. haperende software)

In dat licht is de 737 MAX een vreselijk gedrocht want met die grote motoren kan het ding niet uit zichzelf vliegen maar is er software nodig om hem recht in de lucht te houden. Analoog aan Airbus zullen ze dit heus wel onder de knie krijgen maar het lijkt nu wel alsof de klok 30 jaar terug gezet is. Wat een vreselijke afgang voor dit bedrijf.
-
pi_212805309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:51 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens een verkeersvlieger horen zeggen dat Boeing vliegtuigen maakte die je als pilot het gevoel geven echt zelf te vliegen. De Airbus is meer een comfortabele vliegende computer waar veel dingen voor je geregeld worden. (Er zijn in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de nodige airbus vliegtuigen uit de lucht gevallen a.g.v. haperende software)

In dat licht is de 737 MAX een vreselijk gedrocht want met die grote motoren kan het ding niet uit zichzelf vliegen maar is er software nodig om hem recht in de lucht te houden. Analoog aan Airbus zullen ze dit heus wel onder de knie krijgen maar het lijkt nu wel alsof de klok 30 jaar terug gezet is. Wat een vreselijke afgang voor dit bedrijf.
Ook bij de Dreamliner 787 lijkt het om software problemen te gaan, een onderzoek is gaande en in april verwacht men een rapport over de aanleiding van de ongewenste steile duikvlucht terwijl de autopilot actief was. Als er passagiers opeens tegen het plafond plakken en vervolgens neerstorten is er echt wel een flink probleem.



[ Bericht 15% gewijzigd door Digi2 op 13-03-2024 00:10:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212807355
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:51 schreef quo_ het volgende:
Ik heb ooit eens een verkeersvlieger horen zeggen dat Boeing vliegtuigen maakte die je als pilot het gevoel geven echt zelf te vliegen. De Airbus is meer een comfortabele vliegende computer waar veel dingen voor je geregeld worden. (Er zijn in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de nodige airbus vliegtuigen uit de lucht gevallen a.g.v. haperende software)
Wat een knuppel tussen de benen wel niet doet :D


Airbus met zo'n mietig joystickje :{w
  woensdag 13 maart 2024 @ 12:59:35 #214
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_212809226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:51 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens een verkeersvlieger horen zeggen dat Boeing vliegtuigen maakte die je als pilot het gevoel geven echt zelf te vliegen. De Airbus is meer een comfortabele vliegende computer waar veel dingen voor je geregeld worden. (Er zijn in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de nodige airbus vliegtuigen uit de lucht gevallen a.g.v. haperende software)

In dat licht is de 737 MAX een vreselijk gedrocht want met die grote motoren kan het ding niet uit zichzelf vliegen maar is er software nodig om hem recht in de lucht te houden. Analoog aan Airbus zullen ze dit heus wel onder de knie krijgen maar het lijkt nu wel alsof de klok 30 jaar terug gezet is. Wat een vreselijke afgang voor dit bedrijf.
Niet zozeer om 'm in de lucht te houden, het ding kan echt wel vliegen. Echter zijn de karakteristieken van het toestel dusdanig gewijzigd dat hij niet meer vliegt zoals een 737 Classic of NG dat deed, wat betekent dat piloten simulator uren zouden moeten maken om certificatie te krijgen voor het toestel. Dus insert 'MCAS'.
En die extra simulator uren Boeing nadrukkelijk niet, want het zou airlines geld kosten en als het hen toch een zak geld gaat kosten wordt de drempel lager om eens bij de buurman, lees Airbus, te gaan kijken. Want ze zijn in Seattle als de dood voor de A320NEO familie.
pi_212842949
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:51 schreef quo_ het volgende:

[..]
(Er zijn in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw de nodige airbus vliegtuigen uit de lucht gevallen a.g.v. haperende software)
Ik kan me eigenlijk maar 1 herinneren en dat is die bij een vliegshow in de Elzas. En dat was omdat er een manoeuvre uitgevoerd werd met een geactiveerde boordcomputer die in een normale vlucht nooit zou voorkomen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212843084
quote:
Iets gaat er niet helemaal goed
pi_212843199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 23:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Iets Regelmatig gaat er iets niet helemaal goed
De wachtlijst bij Airbus is al opgelopen tot meer dan 10 jaar, het is de enige echte concurrent van Boeing. Airbus gaat ook hun productie niet drastisch opschalen omdat als Boeing weer terug gaat keren op de markt, ze met kostbare stranded assets & personeel zouden achterblijven. In Europa kan je geen pink slip laatste loonstrookje sturen zoals in de VS om iemand te ontslaan. Aan ontslagrondes hangen hier aanzienlijke kosten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212844832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 23:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wachtlijst bij Airbus is al opgelopen tot meer dan 10 jaar, het is de enige echte concurrent van Boeing.
Verwacht je dat de Chinese fabrikant comac ooit een concurrent gaat worden?
pi_212845177
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 08:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verwacht je dat de Chinese fabrikant comac ooit een concurrent gaat worden?
Vast wel, vooral voor de chinese markt. De motoren die gebruikt worden zijn voor zover mij bekend geïmporteerd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212845892
quote:
Opnieuw incident met Boeing-toestel: vliegtuig mist paneel bij landing in VS
16 mrt 2024
Een Boeing 737-800 van United Airlines is vrijdag in de Amerikaanse staat Oregon geland met een ontbrekend paneel. Mogelijk is het onderdeel tijdens de vlucht verloren. De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA is een onderzoek gestart.
Aan boord van het toestel bevonden zich 139 passagiers en 6 bemanningsleden. Niemand van hen raakte gewond en er was ook geen sprake van een noodlanding.

De schade werd pas na de landing op eindbestemming Medford ontdekt. De luchthaven moest tijdelijk alle start- en landingsbanen sluiten zodat kon worden gezocht naar het paneel. Het verloren onderdeel werd niet teruggevonden. Mede daarom wordt niet uitgesloten dat het paneel tijdens de vlucht is verloren.

Het Boeing-toestel is ruim 25 jaar oud en was vertrokken vanuit San Francisco. Beelden op sociale media tonen een groot gat in de romp van het toestel. "We doen grondig onderzoek naar de oorzaak van de schade en voeren alle nodige reparaties uit voordat het toestel weer in gebruik wordt genomen", zegt United Airlines in een verklaring.

Boeing, dat het vliegtuig al in 1998 bouwde, wilde niet op het incident reageren en verwees media voor vragen door naar United.

Recentelijk zijn meerdere incidenten met Boeing-toestellen gemeld. Begin dit jaar verloor een Boeing 737 MAX-toestel tijdens een vlucht een deurpaneel. Eerder deze maand viel een wiel van het landingsgestel van een Boeing 777
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212846665
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:51:22 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212847291
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 23:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wachtlijst bij Airbus is al opgelopen tot meer dan 10 jaar, het is de enige echte concurrent van Boeing. Airbus gaat ook hun productie niet drastisch opschalen omdat als Boeing weer terug gaat keren op de markt, ze met kostbare stranded assets & personeel zouden achterblijven. In Europa kan je geen pink slip laatste loonstrookje sturen zoals in de VS om iemand te ontslaan. Aan ontslagrondes hangen hier aanzienlijke kosten.
En maar goed ook :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212850231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 23:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De wachtlijst bij Airbus is al opgelopen tot meer dan 10 jaar, het is de enige echte concurrent van Boeing. Airbus gaat ook hun productie niet drastisch opschalen omdat als Boeing weer terug gaat keren op de markt, ze met kostbare stranded assets & personeel zouden achterblijven. In Europa kan je geen pink slip laatste loonstrookje sturen zoals in de VS om iemand te ontslaan. Aan ontslagrondes hangen hier aanzienlijke kosten.
En om die reden kan Airbus een bepaald kwaliteitsniveau handhaven.
In een economie met wegwerp-werknemers moet je het in tijden van economische voorspoed en groei dus doen met wat je nog van de straat kunt plukken. En dat werkt zelfs door tot in bedrijven waar je eigenlijk hogere eisen moet stellen aan skills en betrokkenheid van mensen.
-
pi_212855387
Documentaire over de neergang van Boeing vorige week gezien. Wat een bananenbedrijf is het geworden.

Mooie thrillervluchten zijn dat geworden voor de passagiers en crew. Beetje bewust Russisch roulette spelen. En dat terwijl vliegen statistisch een van de veiligste methodes van vervoer zou moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')