abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 11:05:03 #101
88815 The_Emotion
98.3
pi_185558883
Maar ik begrijp jouw voordeel dat je iets later mag beginnen, zoiets heb ik min of meer ook.
Er wordt wel eens gevraagd of ik dagdienst kan draaien ipv de ochtend, en echt dat ene uurtje slaap die ik mee kan pakken is echt een verschil.
Maar soms ontkom ik er niet aan en moet ik echt om 5 uur m'n bed uit.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:13:54 #102
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185559032
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:05 schreef Remqo het volgende:

dat is mijn standaard, zelfs in vakantie en 's zondags. dan roept de koffie!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 11:28:48 #103
88815 The_Emotion
98.3
pi_185559245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

U bent een gezegend ochtendmens, heb je nog iets toe te voegen voor de nachtbrakers?

Koffie op 20:00 ofzo?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:35:24 #104
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185559376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:02 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

Mijn vriendin heeft dit ook, die heeft haar slaapritme aangepast naar die van de kat. 's nacht wakker overdag hazenslaapjes. Ikzelf slaap al als ik een kussen ruik. Dan gaat het *klik!* en dan snurk ik al. Ik krijg wel eens een geïrriteerde por van mijn vriendin, die dan weer "terugbetaald" wordt 's ochtends om 5 als ik wakker word..
Haha. Ik kan me zelf ook wel voorstellen dat ik a priori niet de meest optimale bedgenoot zou zijn voor lichte slapers. Verder ben ik stikjaloers op het gemak waarmee jij blijkbaar in slaap kunt vallen. :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:39:15 #105
Wat jij wil!
pi_185559451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:35 schreef kaykaysnl het volgende:
Hoi,

Ik heb echt precies hetzelfde!
doordeweeks altijd standaard rond een uur of 02:00 naar bed, wakker liggen tot 03:00 dan met moeite in slaap vallen en om 06:30 gaat de wekker weer.

Daardoor in de weekeinden vaak een hele dag bijslapen om het tekort aan te vullen.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het wel eens een medische conditie kon zijn.

heb jij ook vaak de gedachte/zorg of je hart het allemaal wel trekt zo rond het einde van de werkweek?
op de een of andere manier voelt dan elke prik of kriebel dan gevaarlijk aan.
toch houd ik dit nu al een jaar of 8 vol.

de enige periode dat ik er eigenlijk nooit last van had was toen ik in het buiteland werkte in de zomer.
voor mij heb ik altijd het idee dat ik gewoon te weinig zonlicht krijg waardoor mijn ritme dus verstoort.
Nou ja, eind van de werkweek is wel een typisch dipmoment ja. Het klinkt alsof je inderdaad een beetje met hetzelfde issue worstelt. Maar als je eind van de week echt zware last hebt, zoek dan vooral hulp bij je huisarts. Het enige advies dat ik je kan geven: neem voldoende rust. Dat kan ook zonder slaap, gewoon op de bank liggen met een boek erbij kan al wonderen doen.

Meestal als ik in het buitenland was, was dat voor een actieve vakantie en dan is je ritme gewoon heel erg anders. Vroeg op, vroeg naar bed omdat je er in het donker echt niks kunt doen. Dat ging me prima af voor een paar weken. Ik heb een keer langere tijd stage gelopen in het buitenland, maar dat was Duitsland en daar had ik dezelfde problemen, aangevuld met bier in halve literformaat. Gevaarlijk concept.
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 11:40:04 #106
88815 The_Emotion
98.3
pi_185559470
Soms krijg ik te horen, als je vroeg begint, ben je vroeg uit.... maar uit de vroege dienst ben ik tyfusmoe en moet ik mijn ouwemannentukkie doen
- Ian Malcolm
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:43:33 #107
Wat jij wil!
pi_185559527
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:05 schreef Remqo het volgende:
Maar ik begrijp jouw voordeel dat je iets later mag beginnen, zoiets heb ik min of meer ook.
Er wordt wel eens gevraagd of ik dagdienst kan draaien ipv de ochtend, en echt dat ene uurtje slaap die ik mee kan pakken is echt een verschil.
Ook ik heb die dagen. Soms moet ik 's ochtends op een afspraak verschijnen om 8 uur waar ik eerst nog 2 uren voor moet karren. Autorijden is in mijn conditie niet per se een triviale gebeurtenis en zeker niet in de drukke spits waar je op veel dingen moet letten. Ik beschouw mezelf als een verantwoordelijke chauffeur, dus meestal probeer ik de dagen ervoor ochtenden 'vrij te plannen' om maar een beetje slaap bij te halen. Als ik het zelf niet vertrouw, verzet ik de afspraak liever dan dat ik mezelf forceer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook ooit halverwege de rit de auto een parkeerplaats op rijd en mijn stoel naar achter kantel. Even een uurtje rust doet ook daar wonderen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:45:35 #108
Wat jij wil!
pi_185559566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:13 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

Dat lijkt me evenmin gezond. Net zoals sommige van mijn ochtenden vroeger beginnen dan gehoopt, zullen bij jou soms ook avonden later eindigen dan gehoopt, neem ik aan. Ik ben wel benieuwd of en hoe je dat compenseert.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:47:04 #109
Wat jij wil!
pi_185559600
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:40 schreef Remqo het volgende:
Soms krijg ik te horen, als je vroeg begint, ben je vroeg uit.... maar uit de vroege dienst ben ik tyfusmoe en moet ik mijn ouwemannentukkie doen
Geen ouwemannentukkies hier. En daar baal ik zo nu en dan echt van. Wat dat betreft ben ik jaloers dat jou dat wel lukt. Het zou voor mij persoonlijk heel erg veel oplossen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 11:49:10 #110
88815 The_Emotion
98.3
pi_185559637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Geen ouwemannentukkies hier. En daar baal ik zo nu en dan echt van. Wat dat betreft ben ik jaloers dat jou dat wel lukt. Het zou voor mij persoonlijk heel erg veel oplossen.
Dat slaapje die ik 's middags pak geeft mij weer plafonddienst
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 11:57:21 #111
88815 The_Emotion
98.3
pi_185559837
Maar ik heb onlangs 6 weken achterelkaar nachtdiensten gedraaid, mag officieel ook niet.
Toch knalde ik als een kanon, maar de weekenden werden zwaarder
- Ian Malcolm
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:23:26 #112
384435 klappernootopreis
pi_185560312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

B:)B B:)B is daar een goede katalysator voor.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:25:58 #113
384435 klappernootopreis
pi_185560351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:45 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Dat lijkt me evenmin gezond. Net zoals sommige van mijn ochtenden vroeger beginnen dan gehoopt, zullen bij jou soms ook avonden later eindigen dan gehoopt, neem ik aan. Ik ben wel benieuwd of en hoe je dat compenseert.
de onvermijdelijke lange nachten, feestdagen e.d. worden gecompenseerd door de dag daarop een stuk vroeger naar bed te gaan, en als het kan een (klein) stukje langer uit te slapen. Het vroege ritme blijft, vooral in de zomer wanneer de dagen langer zijn. Goed afsluitende gordijnen zijn een must .
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:46:59 #114
Wat jij wil!
pi_185560734
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:57 schreef Remqo het volgende:
Maar ik heb onlangs 6 weken achterelkaar nachtdiensten gedraaid, mag officieel ook niet.
Toch knalde ik als een kanon, maar de weekenden werden zwaarder
Ik zou er niet aan moeten denken, 6 weken nachtdienst. Ik heb soms één zo'n week en dan kan ik het opvolgende weekend gewoon afschrijven.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:49:01 #115
Wat jij wil!
pi_185560778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:23 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

B:)B B:)B is daar een goede katalysator voor.
Bier maakt me inderdaad bij forse hoeveelheden wel eerder slaperig. Maar om nou te zeggen dat ik de volgende ochtend met een beter gevoel opsta... wel meer slaap, maar beduidend minder kwaliteit.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:50:17 #116
Wat jij wil!
pi_185560798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:25 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

de onvermijdelijke lange nachten, feestdagen e.d. worden gecompenseerd door de dag daarop een stuk vroeger naar bed te gaan, en als het kan een (klein) stukje langer uit te slapen. Het vroege ritme blijft, vooral in de zomer wanneer de dagen langer zijn. Goed afsluitende gordijnen zijn een must .
Ah, als dat makkelijk gaat is dat wel erg prettig. Afsluitende gordijnen zijn bij mij nooit een echt issue geweest. Als ik eenmaal slaap, word ik (ook) niet wakker van wat daglicht.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:52:49 #117
Wat jij wil!
pi_185560847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:54 schreef Jimbo het volgende:
Dit is toch gewoon wat iedere gamer heeft? :?

Of hebben we nu allemaal soortgenoten gevonden omdat het een naampje heeft gekregen?
Oorzaak en gevolg. Game ik veel omdat ik niet kan slapen of slaap ik niet veel omdat ik aan het gamen ben? Ik ben echt niet elke avond tot 4 uur 's nachts aan het gamen, kan ik je verzekeren. :)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:54:36 #118
Wat jij wil!
pi_185560872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:42 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

Een afspraakje bij de tandarts is over het algemeen niet bevorderlijk voor je nachtrust. :')
Ik ben niet bang voor de tandarts hoor. Ik had ook nergens last van, was gewoon een controle.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:57:33 #119
Wat jij wil!
pi_185560930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:39 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe zit het met je eet en drinkpatroon? Ik merk bij bepaalde gerechten dat ik eerder of later in slaap val, vooral na een stevig maal zak ik makkelijker weg in de diepste kuilen in mijn bank om lekker naborrelend een dutje te doen.
Hoe zeg ik dit netjes: ik ben niet per se een alcoholist of een vreetzak, maar ik drink en eet denk ik meer dan ik zou moeten doen. Ik weet niet, een biertje helpt me wat ontspannen in de late uren. En eten is ook een manier om tijd door te komen. Maar het is niet zo dat je me komende week terug zal vinden op 'my 600lb life' of iets van dien aard. Ik zie mezelf meer als een bourgondiër.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 12:58:54 #120
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185560954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Oorzaak en gevolg. Game ik veel omdat ik niet kan slapen of slaap ik niet veel omdat ik aan het gamen ben? Ik ben echt niet elke avond tot 4 uur 's nachts aan het gamen, kan ik je verzekeren. :)
ik wel :@
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  PR en moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 12:59:20 #121
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185560968
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:13 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Als ik helemaal de vrije hand heb, slaap ik in rond een uur of 4 in de nacht en sta ik rond lunchtijd op. Helaas kan ik me dat niet vaak veroorloven (zeker niet doordeweeks) en slaap ik zeg maar tussen half 4 in de nacht en half 9 in de ochtend.
Ik heb niet het hele topic teruggelezen dus sorry als er al een soortgelijk antwoord ergens staat.

Ik heb nog nooit van een 'uitgesteld slaapfasesyndroom' gehoord, maar van wat jij zegt wel.
Door een slecht slaapritme ben ik ooit naar de neuroloog geweest waar ik 24 uur lang ieder uur in het donker op watjes moest gaan zitten kauwen zodat ze mijn melatoninegehaltes gedurende de dag konden meten.
Hieruit bleek dat mijn melatonine rond 03u 's nachts op kwam (meeste mensen 23u) en rond 12u 's middags weer ging liggen (meeste mensen 08u). Dus dat mijn slaapritme door mijn melatonine-aanmaak van nature een paar uur is verschoven op de rest van de mensheid.

Is dat iets vergelijkbaars met dat wat jij hebt?

Ik heb toen melatoninepillen van de neuroloog voorgeschreven gekregen om na het eten in te nemen zodat ik in de loop van de avond al moe zou worden ipv 's nachts pas. Op een gegeven moment zou dat dan m'n natuurlijke melatonine ook weer eerder op gang helpen.
Tijd gedaan, en nu weer een tijd niet. Slaapritme is nog steeds verneukt maar ik ben ook niet echt consequent met pillen halen en nemen :')
Fuck the EBU.
pi_185561317
Ik vind het wel fijn dat je hier mensen zoals V-LN tegenkomt die hetzelfde ervaart. Dat geeft toch ook een stukje (h)erkenning van je aandoening.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:32:38 #123
Wat jij wil!
pi_185561665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:58 schreef Jimbo het volgende:
[..]

ik wel :@
Dat klinkt meer als een gameverslaving dan. In zekere zin herken ik dat ook wel een beetje in mezelf. Ik merk alleen dat ik vaak na een tijdje gewoon even game-moe ben en dan een paar dagen wat anders moet doen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:39:10 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185561787
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 21:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Haha, nou, ik ben in dat geval zo'n erg avondmens, dat het een nachtbraker zou heten denk ik.
Herkenbaar hoor :+ Maar in mijn tijd heette dat nog geen uitgestelde slaapfasesyndroom. Ik merk wel dat naarmate ik ouder word het nachtbraken minder wordt en het vroeg opstaan makkelijker. Dus met een beetje geluk zul je op latere leeftijd minder last ervaren. Het 9 tot 5 bestaan heb ik kunnen opgeven door voor mezelf te beginnen. Gemiddeld werk ik van 12:00 tot 20:00, maar als er veel werk verzet moet worden dan 10:00 tot 22:00. En soms ga ik langer door :@ En als ik elke dag 9:00 zou beginnen zou ik het minder lang volhouden op een dag. Dat uurtje maakt een groot verschil. Om maar te zwijgen om dagelijks 6:00 op te staan; als het moet sta ik dagelijks gedisciplineerd 6:00 op, maar de rest van de dag ben ik geen stuiver waard.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:40:42 #125
Wat jij wil!
pi_185561811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:59 schreef Moira. het volgende:
[..]

Ik heb niet het hele topic teruggelezen dus sorry als er al een soortgelijk antwoord ergens staat.

Ik heb nog nooit van een 'uitgesteld slaapfasesyndroom' gehoord, maar van wat jij zegt wel.
Door een slecht slaapritme ben ik ooit naar de neuroloog geweest waar ik 24 uur lang ieder uur in het donker op watjes moest gaan zitten kauwen zodat ze mijn melatoninegehaltes gedurende de dag konden meten.
Hieruit bleek dat mijn melatonine rond 03u 's nachts op kwam (meeste mensen 23u) en rond 12u 's middags weer ging liggen (meeste mensen 08u). Dus dat mijn slaapritme door mijn melatonine-aanmaak van nature een paar uur is verschoven op de rest van de mensheid.

Is dat iets vergelijkbaars met dat wat jij hebt?

Ik heb toen melatoninepillen van de neuroloog voorgeschreven gekregen om na het eten in te nemen zodat ik in de loop van de avond al moe zou worden ipv 's nachts pas. Op een gegeven moment zou dat dan m'n natuurlijke melatonine ook weer eerder op gang helpen.
Tijd gedaan, en nu weer een tijd niet. Slaapritme is nog steeds verneukt maar ik ben ook niet echt consequent met pillen halen en nemen :')
Dat is heel vergelijkbaar met wat ik heb inderdaad. Ik merkte echter ook na inname van die pillen (die ik een tijdje voorgeschreven heb gehad, een maand of 2 denk ik) wel dat ik vermoeider werd, maar ik sliep er gewoon niet echt eerder van in. En het irriteerde me mateloos dat ik dan half versuft voor me uit zat te staren. En ook hiervoor geldt dat ik me redelijk moest aanpassen en al mijn avonden strak in moest plannen. Zo leuk zijn feestjes niet als je halverwege stoïcijns voor je uit zit te staren.

Ik denk dat veel mensen in meer of mindere mate last hebben van hetzelfde issue, maar weinigen het als onoverkomelijk of ziektebeeld zien. In zekere zin is het dat natuurlijk wel. Maar dan wel eentje zonder vaste oplossing. Ik hoor wat dat betreft heel diverse verhalen - ook van jullie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')