abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185554012
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:06 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Hallo allemaal!

Uitgestelde slaapfasesyndroom, het klinkt super spannend maar eigenlijk valt het best mee: zoals ik het zie is de een geboren in een verkeerd lichaam, en de ander in een verkeerde tijdzone.

Eigenlijk ben ik niet anders dan een ander, behalve dat mijn dag-nachtritme dus niet correspondeert met dat van andere mensen. Zelfs niet als ik mijn best doe.

Ik kan er boeken over volschrijven en de avond is - zeker voor mij - nog erg vroeg, maar misschien is het beter het hierbij te laten en jullie de gelegenheid te geven vragen te stellen. Bij dezen. :)
Vraag, als je met jouw ritme naar Amerika of Timboektoe (whatever) vliegt.
Kan het dan dat het wel overeenkomt terwijl de meesten dan last hebben van een jetlag? (kater door tijdverschil)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:22:34 #77
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185554041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:19 schreef Werkman het volgende:
[..]

Vraag, als je met jouw ritme naar Amerika of Timboektoe (whatever) vliegt.
Kan het dan dat het wel overeenkomt terwijl de meesten dan last hebben van een jetlag? (kater door tijdverschil)
Je bent niet de eerste met die vraag. Ik heb inmiddels aardig wat afgereisd en gemerkt dat ik de term 'jetlag' als dusdanig niet (her)ken. Slapen in een vliegtuig is ook geen probleem, die heb ik ook al eens afgevinkt.

Maar het is niet zo dat als ik naar Australië reis ik spontaan in slaap val om 3 uur 's middags lokale tijd omdat dat hier overeen komt met mijn reguliere bedtijd. Uiteindelijk is het daar gewoon net als hier dag en nacht en verval ik op den duur waarschijnlijk gewoon weer in mijn oude ritme.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:24:36 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185554056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

De luie-flikker-blik. _O-

De luxe van een eigen bedrijf heb ik helaas niet, dus een additionele siesta krijg ik niet verkocht denk ik. Maar ik ben wel blij om te horen dat lichttherapie voor je werkt. Ik werd er ongeacht de gradatie prikkelbaar, onrustig en ronduit chagrijnig van en het gaf me doorgaans een urenlange hoofdpijn. Dan ga ik persoonlijk toch liever halfslapend door het leven.
Siesta in het weekend dan? :D Ik had altijd ruzie met mezelf toen ik nog fulltime voor een baas werkte. Dat 9 uur op je werk zijn resulteerde altijd in nachten van 5 uur en dan weekenden waar ik me niks van mee kreeg. Toen heb ik ook nog allerlei andere dingen geprobeerd. Maar lichttherapie en dit schema zorgen dat ik een mens ben. Ik heb wel ontdekt dat ik niet moet gaan proberen dat eerder te doen. Dat extra licht en kortere slaaptijd resulteerd inderdaad in hele nare hoofdpijnaanvallen.

Zoek waar je prettig bij bent, dat is het belangrijkste. Want je wil niet een of andere instorting hebben en er geestelijk aan onderdoor gaan. (Dat is ook precies wat me stoort aan de lui-flikker-opmerkingen. Als ik een keus had deed ik het anders, maar dat wil m'n lijf niet. En het is dit of er onder bezwijken.)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:29:34 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_185554097
Hoe oud/jong ben je?
Dit 'syndroom' komt namelijk vooral voor bij pubers en jong volwassenen. En de meeste mensen groeien er weer overheen.
Is dat bij jou niet het geval?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:35:17 #80
Wat jij wil!
pi_185554129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:24 schreef V__L_N het volgende:
[..]

Siesta in het weekend dan? :D Ik had altijd ruzie met mezelf toen ik nog fulltime voor een baas werkte. Dat 9 uur op je werk zijn resulteerde altijd in nachten van 5 uur en dan weekenden waar ik me niks van mee kreeg. Toen heb ik ook nog allerlei andere dingen geprobeerd. Maar lichttherapie en dit schema zorgen dat ik een mens ben. Ik heb wel ontdekt dat ik niet moet gaan proberen dat eerder te doen. Dat extra licht en kortere slaaptijd resulteerd inderdaad in hele nare hoofdpijnaanvallen.

Zoek waar je prettig bij bent, dat is het belangrijkste. Want je wil niet een of andere instorting hebben en er geestelijk aan onderdoor gaan. (Dat is ook precies wat me stoort aan de lui-flikker-opmerkingen. Als ik een keus had deed ik het anders, maar dat wil m'n lijf niet. En het is dit of er onder bezwijken.)
Mijn weekend is inderdaad standaard tot ergens in de namiddag gevuld. Soms ga ik wel eens een zaterdag, zondag of een weekendje ergens heen of iets doen, maar daar betaal ik vaak later in de week een prijs voor. Het is dan makkelijk om in plaats van 10 uur dan elke dag om 10:30 uur te beginnen, maar dat is een glijdende schaal en op den duur niet houdbaar. Ik moet gewoon zorgen dat ik niet 3 weekendjes achter elkaar vol boek.

Ik ga er geestelijk niet (meer) aan onderdoor. Dat is wel een tijdje anders geweest - er zijn ooit donkere dagen geweest dat ik de stille hoop had niet meer wakker te worden - maar nooit door toedoen van anderen. Die luie-flikker opmerkingen doen me lang niet zoveel - sterker nog, collega's die er van weten doen het wel eens ooit als geintje. Ik vind dat dat moet kunnen, ze krijgen van mij ook gewoon regelmatig een grap op of over het randje terug.

Ik heb zelf ook niet zo veel met uiterlijk vertoon. Ik geef er letterlijk geen fluit om als ik er als een halve zombie bij loop, en 's zomers ben ik vrij letterlijk de enige op kantoor die op flipflops verschijnt. Commentaar over mijn lamlul-outfit hoor ik 10 keer liever dan commentaar op mijn inhoudelijk functioneren. Dat laatste zou ik me in dit verband echt heel erg aanrekenen, daar heb ik een iets te verantwoordelijke functie voor.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:37:27 #81
Wat jij wil!
pi_185554145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:29 schreef golfer het volgende:
Hoe oud/jong ben je?
Dit 'syndroom' komt namelijk vooral voor bij pubers en jong volwassenen. En de meeste mensen groeien er weer overheen.
Is dat bij jou niet het geval?
Ik ben nu 33. Wanneer stopt een volwassene met jong zijn? Misschien groei ik er nog overheen, ik houd stille hoop. Maar erop rekenen doe ik niet, daarvoor zijn de laatste 20 jaar me iets te goed bijgebleven. :)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 00:54:44 #82
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_185554292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Mijn weekend is inderdaad standaard tot ergens in de namiddag gevuld. Soms ga ik wel eens een zaterdag, zondag of een weekendje ergens heen of iets doen, maar daar betaal ik vaak later in de week een prijs voor. Het is dan makkelijk om in plaats van 10 uur dan elke dag om 10:30 uur te beginnen, maar dat is een glijdende schaal en op den duur niet houdbaar. Ik moet gewoon zorgen dat ik niet 3 weekendjes achter elkaar vol boek.

Ik ga er geestelijk niet (meer) aan onderdoor. Dat is wel een tijdje anders geweest - er zijn ooit donkere dagen geweest dat ik de stille hoop had niet meer wakker te worden - maar nooit door toedoen van anderen. Die luie-flikker opmerkingen doen me lang niet zoveel - sterker nog, collega's die er van weten doen het wel eens ooit als geintje. Ik vind dat dat moet kunnen, ze krijgen van mij ook gewoon regelmatig een grap op of over het randje terug.

Ik heb zelf ook niet zo veel met uiterlijk vertoon. Ik geef er letterlijk geen fluit om als ik er als een halve zombie bij loop, en 's zomers ben ik vrij letterlijk de enige op kantoor die op flipflops verschijnt. Commentaar over mijn lamlul-outfit hoor ik 10 keer liever dan commentaar op mijn inhoudelijk functioneren. Dat laatste zou ik me in dit verband echt heel erg aanrekenen, daar heb ik een iets te verantwoordelijke functie voor.
Knap, ik kan daar echt enorm mee zitten. Denk dat dat soort vooroordelen voor meer dalen hebben gezorgd bij mij dan alles er om heen. Ik beschouw het ook echt als vooroordelen. Want ik functioneer in deze parameters prima. Het zou voor de wereld niet moeten uitmaken dat ik geen ochtenden doe.
Jij hebt dus echt last van het moe zijn denk ik?
Overigens valt die glijdende schaal wel mee meestal. Ben een tijdje werkenloos geweest en heb toen eens een natuurlijk ritme expirement gedaan. Als je dat echt z'n beloopt laat val je echt gewoon op je tijd in slaap en wordt je wakker na 8/9 uur. Dus voor mij werd dat 3 tot 12. Blijft jammer dat onze maatschappij het niet aankan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 12 maart 2019 @ 01:10:50 #83
Wat jij wil!
pi_185554394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 00:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]

Knap, ik kan daar echt enorm mee zitten. Denk dat dat soort vooroordelen voor meer dalen hebben gezorgd bij mij dan alles er om heen. Ik beschouw het ook echt als vooroordelen. Want ik functioneer in deze parameters prima. Het zou voor de wereld niet moeten uitmaken dat ik geen ochtenden doe.
Jij hebt dus echt last van het moe zijn denk ik?
Overigens valt die glijdende schaal wel mee meestal. Ben een tijdje werkenloos geweest en heb toen eens een natuurlijk ritme expirement gedaan. Als je dat echt z'n beloopt laat val je echt gewoon op je tijd in slaap en wordt je wakker na 8/9 uur. Dus voor mij werd dat 3 tot 12. Blijft jammer dat onze maatschappij het niet aankan.
Je hebt twee types: het type dat roept om je te kwetsen en het type dat grappig is of denkt te zijn. En als je dat gelooft, heb ik een volgend nieuwsfeitje: het eerste type bestaat helemaal niet. Misplaatste grappen zijn ook grappen. Ik heb niet de illusie dat ik zelf niet een deel ben van dat fenomeen. Ik doe hetzelfde bij de gemiddelde homo, jood of Marokkaan. Het zou heel wat mooier zijn als mensen zulke dingen wat makkelijker los zouden kunnen laten. En natuurlijk wakker ik dat vuurtje met alle liefde aan: niks zo leuk als om half 12 op je werk verschijnen en direct roepen dat het lunchtijd is.

Moe zijn is denk ik hetgeen wat voor de meesten on(be)grijpbaar is. Die zijn wel eens een dagje moe, en denken het dan zwaar te hebben.

De glijdende schaal valt niet heel erg mee als je met pijn en moeite je begintijd op je werk uit weet te stellen tot half 10 of 10 uur terwijl je eigenlijk pas om 1 uur wil komen binnenvallen. Dat krijg ik nooit voor elkaar, en dat kan ik mijn werk ook niet kwalijk nemen. Ik heb te maken met collega's waar ik mee moet samenwerken, ik kan niet van die mensen verwachten dat ze mijn schema aanhouden. Al denk ik dat we schoolvoorbeelden zijn van spitsvermijders als het er ooit op aan zou komen. :)
pi_185556020
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 22:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Nah, het is niet per se dat ik me niet op mijn gemak zou voelen als ik naakt een bekende tegenkom. Ik maak me meer zorgen over het feit dat ik dat waarschijnlijk beter zou verwerken dan de ander, en dat nog veel meer awkward is. En nogmaals: als het me wat had opgeleverd, zou het een (figuurlijk) knappe buurman moeten zijn die mij daar weg krijgt.
Mwa de ander kiest er ook bewust voor om daar te gaan zitten dus denk dat het wel mee zal vallen met awkward.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185556135
Interessant onderwerp weer! ^O^

Vraag: In hoeverre is jouw aandoening vastgesteld door een arts (en hoe dan)? Wat is zijn/haar suggestie om het onder controle te houden?

En in een ideale wereld waar je niet aan vaste tijden vast zou zitten (dus geen (of hele flexibele) baan, supermarktopeningstijden etc).. hoe zou je slaapschema dan zijn? Zou je nog steeds op een vaste tijd slapen, of zou je alleen een vast aantal uren slapen?

#zoveelvragen #sorry
Mon 'en!
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 08:09:38 #86
88815 The_Emotion
98.3
pi_185556174
Van de term uitgestelde slaapfasesyndroom heb ik nog nooit van gehoord.
Welke dokter heeft die diagnose gesteld? want misschien kom ik er ook wel voor in aanmerking, want ben nachtbraker in hart en nieren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 08:19:56 #87
88815 The_Emotion
98.3
pi_185556237
Maar even wat serieuzer, heb je niet overwogen om een baan te nemen waar je 's middags of desnoods 's nachts te werk kan gaan?
Zelf werk ik in ploegendiensten, en merk dat ik in ochtenddienst niet vooruit te branden ben, 's middags/ 's avonds gaat het allemaal lekker en in nachtdiensten verzet ik bergen.

Het is wel funest voor je ritme en sociale contacten, wel leuk voor de portemonnee

Maar uit jouw verhaal, werk je wel vaste tijden al mag je iets later beginnen.
Zelf merk ik, als ik een poos dagdienst draai, het is even lastig inkomen, maar dan kom je in een vast structuur terecht van eten, slapen, werken en voelt uiteindelijk wel prettig, dan neem ik een plafonddienstje wel een keer voor lief.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:52:56 #88
Wat jij wil!
pi_185556614
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:04 schreef bloempjuh het volgende:
Interessant onderwerp weer! ^O^

Vraag: In hoeverre is jouw aandoening vastgesteld door een arts (en hoe dan)? Wat is zijn/haar suggestie om het onder controle te houden?

En in een ideale wereld waar je niet aan vaste tijden vast zou zitten (dus geen (of hele flexibele) baan, supermarktopeningstijden etc).. hoe zou je slaapschema dan zijn? Zou je nog steeds op een vaste tijd slapen, of zou je alleen een vast aantal uren slapen?

#zoveelvragen #sorry
Ik ben doorverwezen naar een neuroloog. Er zijn overigens ook specifieke 'slaapklinieken', maar daar weet ik niet superveel over. In feite is nog veel onbekend over slaap, en er is niet een vaste methode die bij iedereen succesvol blijkt.

Als ik zelf mag kiezen (en dat gebeurt zelden, maar soms heb ik wel eens een weekje 'vrij') slaap ik tegen vier uur / half 5 en word ik omstreeks of net na het middaguur wakker.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:56:03 #89
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185556671
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Ik werk op kantoor, ik 'doe iets met computers' en heb in feite een negen-tot-vijf baan. Dat brengt natuurlijk best wel wat problemen met zich mee, dus ik heb op een gegeven moment aan mijn collega's op moeten biechten hoe de vlag erbij hangt. Inmiddels is mijn werkdag een beetje 'van 10 tot 19 uur' verworden. Liefst begin ik zo laat mogelijk en maakt me de eindtijd niet zoveel uit.
Pas je je de kleur van je monitor ook aan? Ik hoorde dat het blauwe licht van zo'n monitor het slaapritme verstoord.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 08:57:27 #90
269689 crew  Viv
pi_185556694
Ik noem mezelf altijd nachtuil (want avondmens dekt de lading niet), maar ik had nog niet bedacht dat daar een medische diagnose bij kan passen (en ik ben nog wel arts :D).

Tijdens mijn studententijd was het wel erger dan nu (of eigenlijk: toen kon het veel meer uit de hand lopen omdat ik weinig verplichtingen had), op het toppunt moest ik een wekker zetten om op tijd bij mijn bijbaantje te kunnen zijn, wat om 16:00u begon. :')

Nou ja, geen vraag dus, wel veel herkenning. :)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:01:07 #91
Wat jij wil!
pi_185556758
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:19 schreef Remqo het volgende:
Maar even wat serieuzer, heb je niet overwogen om een baan te nemen waar je 's middags of desnoods 's nachts te werk kan gaan?
Zelf werk ik in ploegendiensten, en merk dat ik in ochtenddienst niet vooruit te branden ben, 's middags/ 's avonds gaat het allemaal lekker en in nachtdiensten verzet ik bergen.

Het is wel funest voor je ritme en sociale contacten, wel leuk voor de portemonnee

Maar uit jouw verhaal, werk je wel vaste tijden al mag je iets later beginnen.
Zelf merk ik, als ik een poos dagdienst draai, het is even lastig inkomen, maar dan kom je in een vast structuur terecht van eten, slapen, werken en voelt uiteindelijk wel prettig, dan neem ik een plafonddienstje wel een keer voor lief.
Als je klachten hebt, zou ik een huisarts bezoeken. Als je geen klachten hebt, zou ik niet actief op zoek gaan naar een diagnose voor iets wat geen probleem is.

Ik heb in het verleden ook wel een tijdje onregelmatig gewerkt. Over dingen die funest zijn gesproken: ik heb een lange tijd in de weekenden gewerkt tussen 6 en 14 uur, wat idealiter overeenkomt met mijn slaaptijd. Doordeweeks was ik gewoon op sterven na dood. Dan ging er zonder overdrijven een volle tray red bull doorheen om mijn middagcollege bij te kunnen wonen.

Ik zou een andere baan die meer in de buurt komt van mijn 'wakkertijden' kunnen overwegen, ware het niet dat het al gauw iets wordt in de horeca of zo, en dat betaalt schandalig weinig. Bovendien denk ik niet dat het zo leuk is als mijn huidige baan. En - ten overvloede - ik ben uiterst content met mijn werkgever.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:02:14 #92
384435 klappernootopreis
pi_185556775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik noem mezelf altijd nachtuil (want avondmens dekt de lading niet), maar ik had nog niet bedacht dat daar een medische diagnose bij kan passen (en ik ben nog wel arts :D).

Tijdens mijn studententijd was het wel erger dan nu (of eigenlijk: toen kon het veel meer uit de hand lopen omdat ik weinig verplichtingen had), op het toppunt moest ik een wekker zetten om op tijd bij mijn bijbaantje te kunnen zijn, wat om 16:00u begon. :')

Mijn vriendin heeft dit ook, die heeft haar slaapritme aangepast naar die van de kat. 's nacht wakker overdag hazenslaapjes. Ikzelf slaap al als ik een kussen ruik. Dan gaat het *klik!* en dan snurk ik al. Ik krijg wel eens een geïrriteerde por van mijn vriendin, die dan weer "terugbetaald" wordt 's ochtends om 5 als ik wakker word..
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:02:47 #93
Wat jij wil!
pi_185556789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]

Pas je je de kleur van je monitor ook aan? Ik hoorde dat het blauwe licht van zo'n monitor het slaapritme verstoord.
Nee. Het is ook niet de bedoeling dat ik slaap tijdens mijn werk, haha. Maar het is ook erg onhandig, we werken met zgn. flexplekken.

Wat ik wel soms merk is als ik te lang naar een scherm kijk, is dat ik last krijg van tranende ogen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:06:05 #94
Wat jij wil!
pi_185556851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

Ik zou een diagnose zoeken voor iets wanneer je het zelf als een probleem ervaart. Ik ken tal van mensen die 's nachts laat opblijven en de ochtend miserabel doormaken, maar bij de meesten is dat een keuze en iets dat ze zelf kunnen beïnvloeden. Als ze de hele week om 6 uur 's ochtends moeten werken, lukt 'op tijd naar bed gaan' vaak aan het eind van de week ineens wél.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:11:15 #95
Wat jij wil!
pi_185556916
Ter uwer info een huishoudelijke mededeling: ik was iets eerder op dan gebruikelijk, maar goed nieuws: de tandarts was zo blij met me dat ik nog een keer mag terugkomen.

Daardoor begin ik ook maar iets eerder met mijn werkdag, dus ik laat de komende uren even niet zo veel van me horen. Niet getreurd, I'll be back.

Leuk om te zien dat mijn verhaal voor velen herkenbaar lijkt, en er zoveel vragen zijn waar interesse uit blijkt. :)
pi_185557244
Hoi,

Ik heb echt precies hetzelfde!
doordeweeks altijd standaard rond een uur of 02:00 naar bed, wakker liggen tot 03:00 dan met moeite in slaap vallen en om 06:30 gaat de wekker weer.

Daardoor in de weekeinden vaak een hele dag bijslapen om het tekort aan te vullen.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het wel eens een medische conditie kon zijn.

heb jij ook vaak de gedachte/zorg of je hart het allemaal wel trekt zo rond het einde van de werkweek?
op de een of andere manier voelt dan elke prik of kriebel dan gevaarlijk aan.
toch houd ik dit nu al een jaar of 8 vol.

de enige periode dat ik er eigenlijk nooit last van had was toen ik in het buiteland werkte in de zomer.
voor mij heb ik altijd het idee dat ik gewoon te weinig zonlicht krijg waardoor mijn ritme dus verstoort.
www.twitch.tv/kaykaysnl
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:39:34 #97
384435 klappernootopreis
pi_185557320
Hoe zit het met je eet en drinkpatroon? Ik merk bij bepaalde gerechten dat ik eerder of later in slaap val, vooral na een stevig maal zak ik makkelijker weg in de diepste kuilen in mijn bank om lekker naborrelend een dutje te doen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:42:02 #98
384435 klappernootopreis
pi_185557363
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ter uwer info een huishoudelijke mededeling: ik was iets eerder op dan gebruikelijk, maar goed nieuws: de tandarts was zo blij met me dat ik nog een keer mag terugkomen.

Daardoor begin ik ook maar iets eerder met mijn werkdag, dus ik laat de komende uren even niet zo veel van me horen. Niet getreurd, I'll be back.

Leuk om te zien dat mijn verhaal voor velen herkenbaar lijkt, en er zoveel vragen zijn waar interesse uit blijkt. :)
Een afspraakje bij de tandarts is over het algemeen niet bevorderlijk voor je nachtrust. :')
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:54:54 #99
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185558731
Dit is toch gewoon wat iedere gamer heeft? :?

Of hebben we nu allemaal soortgenoten gevonden omdat het een naampje heeft gekregen?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2019 @ 10:55:35 #100
88815 The_Emotion
98.3
pi_185558745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

Als je klachten hebt, zou ik een huisarts bezoeken. Als je geen klachten hebt, zou ik niet actief op zoek gaan naar een diagnose voor iets wat geen probleem is.

Ik heb in het verleden ook wel een tijdje onregelmatig gewerkt. Over dingen die funest zijn gesproken: ik heb een lange tijd in de weekenden gewerkt tussen 6 en 14 uur, wat idealiter overeenkomt met mijn slaaptijd. Doordeweeks was ik gewoon op sterven na dood. Dan ging er zonder overdrijven een volle tray red bull doorheen om mijn middagcollege bij te kunnen wonen.

Ik zou een andere baan die meer in de buurt komt van mijn 'wakkertijden' kunnen overwegen, ware het niet dat het al gauw iets wordt in de horeca of zo, en dat betaalt schandalig weinig. Bovendien denk ik niet dat het zo leuk is als mijn huidige baan. En - ten overvloede - ik ben uiterst content met mijn werkgever.
Last last… zo zou ik het niet willen noemen, eerder aard van het beestje.
Een labeltje "ik slaap zo laat" is geen excuus, als kind zat is 's avonds al te klieren om niet te willen slapen
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')