Ik vind dat het beter gaat. Heb geen zelfmoordgedachten meer, kan eten en doe wat socialere dingen.Ook heb ik wat meer hoop voor volgend jaar, terwijl ik eerst dacht dat ik geen werk meer ging vinden. Vergeet niet, mijn moeder heeft kanker en geen medicijn op aarde maakt dat iemand daar luchtig mee dealt.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:00 schreef Postbus100 het volgende: [..] Weet ik niet. Is het voldoende, dat is mijn vraag.
Dat zei ik dus al, dat mogen ze dus helemaal niet doen. Meewerken is wat anders dan onredelijke eisen opleggen.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:03 schreef Postbus100 het volgende:
Vind je het zelf ook niet zuur dat je je verlofdagen moet inleveren omdat je ziek bent? Verlofdagen zijn er voor leuke of belangrijke zaken, zoals een diploma-uitreiking van iemand of weet ik veel wat. Die pakken ze je nu af door jouw ziekmelding te weigeren. Laat je dat gebeuren?
BA zei dat ik met school moet regelen dat de helft iig als ziekte wordt gezien, maar TL blijft weigeren.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al, dat mogen ze dus helemaal niet doen. Meewerken is wat anders dan onredelijke eisen opleggen.
Volgens mij heeft de school verder niks te willen als de BA zegt dat het niet haalbaar of goed voor haar is.
Ja, ik vind het echt schokkend hoe de school met zoveel machtsvertoon haar werknemer onder druk zet.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al, dat mogen ze dus helemaal niet doen. Meewerken is wat anders dan onredelijke eisen opleggen.
Volgens mij heeft de school verder niks te willen als de BA zegt dat het niet haalbaar of goed voor haar is.
Lees mijn andere topic maar, er gaan daar echt teveel dingen mis. Het verbaast me niet eens meer.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt schokkend hoe de school met zoveel machtsvertoon haar werknemer onder druk zet.
Maar daarmee geef jij je wel in hun macht en kunnen ze met je doen wat ze willen.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:07 schreef BoTheParakeet het volgende:
Plus, ik wil nu niet ontslagen worden, dan heb ik nergens recht op.
Je hebt niks te maken met die school als je ziek bent (volgens mij) want de communicatie hoort via de BA te gaan. Die hoort het met de school te bespreken.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:07 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
BA zei dat ik met school moet regelen dat de helft iig als ziekte wordt gezien, maar TL blijft weigeren.
Ziekteverlof is trouwens geen gewoon verlof.
Weet iemand hoe de verhouding HR en leiding zit?
Dat gebeurt overal, WGR staan ook geregeld dit soort situaties waarbij ze iemand onder druk zetten en de boel verergeren. Want iemand kost nou eenmaal geld en levert daarvoor niks op.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt schokkend hoe de school met zoveel machtsvertoon haar werknemer onder druk zet.
Het alternatief is erger helaas.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar daarmee geef jij je wel in hun macht en kunnen ze met je doen wat ze willen.
Ik zou voor deze vragen WGR aanraden, daar zit het meeste verstand erover denk ik.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:17 schreef BoTheParakeet het volgende:
1. Ik ben ziekgemeld
2. Ik moet nu reintegreren van de BA, 2 uur per dag
3. BA wil dat ik observeer, nakijk. Geen lessen meer dit jaar, doel is beter worden, niet ziek uit dienst.
4. Probleem gaat over vorige week, toen ik echt depressieve klachten had maar dat als verlof werd gerekend.
5. Niet naar school komen is nu wettelijk weigeren mee te werken aan reintegratie
6. Ik kan vragen aan HR hoe verder, maar ik heb geen vertrouwen in ze gezien de rest van de leiding.
Ja, ga ik doen. Maar ergens ben ik te moe om dat ook weer te gaan doen. Ik volg liever de weg van de minste weerstand voor nu.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou voor deze vragen WGR aanraden, daar zit het meeste verstand erover denk ik.
Zouden ze niet juist doorvragen als ze je niet geloven?quote:Op maandag 11 maart 2019 14:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Overigens geen enkele empathie over de situatie met moeder, niet doorvragen, niks. Alsof het niet geloofd wordt.
Ik heb geen idee, ik weet wel dat toen man van collega een TIA had gehad er een kaartje werd gestuurd, hier niks.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:29 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Zouden ze niet juist doorvragen als ze je niet geloven?
Nee, dat kunnen ze niet. Jouw toestemming geldt alleen voor jouw eigen dossier en dan nog moet dat via de BA lopen. Het is niet aan je WG om daarover te willen, laat staan mogen oordelen. Je moeder's privacy komt in het geding als derden zomaar telefonisch informatie zouden kunnen opvragen, dat is gewoon juridisch afgedekt en geen optie.quote:Op maandag 11 maart 2019 14:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Overigens geen enkele empathie over de situatie met moeder, niet doorvragen, niks. Alsof het niet geloofd wordt. Ik heb ze alle gegevens gegeven van mijn moeders ziekenhuis, dus ze kunnen het nabellen.
Oh, ik heb dus wel alles gegeven, juist omdat ik weet dat ze me niet geloven.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:53 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet. Jouw toestemming geldt alleen voor jouw eigen dossier en dan nog moet dat via de BA lopen. Het is niet aan je WG om daarover te willen, laat staan mogen oordelen. Je moeder's privacy komt in het geding als derden zomaar telefonisch informatie zouden kunnen opvragen, dat is gewoon juridisch afgedekt en geen optie.
Boeiend of je alles geeft, dat verandert de wetten verder niet. Laat staan het vermogen van de WG om te beoordelen in hoeverre een en ander jou beïnvloedt, daar is de arbo voor.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:59 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Oh, ik heb dus wel alles gegeven, juist omdat ik weet dat ze me niet geloven.
Volgens WGR mag het wat ze doen qua zorgverlof...
Ik heb gezegd dat mijn psychische klachten verslechterd zijn door de situatie met moeder's gezondheid. Voor mij is dat logisch, maar op FOK merk ik dat mensen dat niet goed snappen. Misschien denkt WG ook zo?quote:Op maandag 11 maart 2019 16:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Boeiend of je alles geeft, dat verandert de wetten verder niet. Laat staan het vermogen van de WG om te beoordelen in hoeverre een en ander jou beïnvloedt, daar is de arbo voor.
Jouw zaak heeft de nodige ruis in die zin dat er eigenlijk drie dingen naast en door elkaar lopen. De enigszins verstoorde arbeidsrelatie door de mismatch, jouw gezondheid en die van je moeder. Als jij je moeder's situatie als reden opvoert om niet te kunnen komen werken ipv verslechtering van jouw situatie, dan is het ook niet zo raar dat het als zorgverlof aangemerkt kan worden lijkt me.
Je WG zal logischerwijs een voorkeur hebben voor het eerste ding en een zorgverlof. Overigens zou ik nog maar even naar de regeltjes kijken, want ook als je niet ziek uit dienst gaat is volgens mij nog een periode van zes weken daarna waarin zij alsnog op kunnen draaien bij ziekmelding.
Ik zou eens aan je ouders vragen wat het verschil tussen ziekte en zorgverlof is. En het verschil tussen ziekte en een arbeidsconflict.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:03 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat mijn psychische klachten verslechterd zijn door de situatie met moeder's gezondheid. Voor mij is dat logisch, maar op FOK merk ik dat mensen dat niet goed snappen. Misschien denkt WG ook zo?
Het is niet of/of hier.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zou eens aan je ouders vragen wat het verschil tussen ziekte en zorgverlof is. En het verschil tussen ziekte en een arbeidsconflict.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |