SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door JR-Style-93 op 10-03-2019 20:48:03 ]Oh.
Hier zat ik vandaag nog aan te denken, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er een club voor Ten Hag komt. Als Frank er dan alweer uitgetrapt is, is het waarschijnlijk een optelsommetjequote:Op zondag 10 maart 2019 20:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij ooit nog een keer terug komt, als Ten Hag weg is bij Ajax.
Gifgenotquote:Op zondag 10 maart 2019 20:37 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hier zat ik vandaag nog aan te denken, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er een club voor Ten Hag komt. Als Frank er dan alweer uitgetrapt is, is het waarschijnlijk een optelsommetje
Netto en Poeperd kunnen het goed vinden met Drankquote:Op zondag 10 maart 2019 20:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij ooit nog een keer terug komt, als Ten Hag weg is bij Ajax.
Siggy zit nog zonder clubquote:Op zondag 10 maart 2019 20:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Netto en Poeperd kunnen het goed vinden met Drank
NEEEEEEE
Ik ga hier nachtmerries van krijgen.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:37 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hier zat ik vandaag nog aan te denken, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er een club voor Ten Hag komt. Als Frank er dan alweer uitgetrapt is, is het waarschijnlijk een optelsommetje
Met Duplo spelen samen met Sana.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wat doet Boerrigter tegenwoordig ?
Van der hoorn terughalenquote:Op zondag 10 maart 2019 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
”Maar wij hebben Sana”quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
SanaGod uit tegen Dortmund, dat was echt heel erg sneu.
mwoah, ik betwijfel of klaas voor een hongerloontje aan het werk isquote:Op zondag 10 maart 2019 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Maz en Klaas hebben verlengd. Niet helemaal onverwachts.
Hopelijk kan Maz wat stappen maken volgend jaar. Ben toch niet helemaal overtuigd van hem op rb. Misschien zien ze in hem meer een middenvelder voor volgend jaar, na de leegloop.
Klaas, ach. Veel zal hij niet verdienen. Hopelijk kan hij wat jonge gastjes een en ander bijbrengen.
Goed dat ie het doet hoor, maar daar mag je ook als spits nooit voor eigen succes gaan.quote:
Ach anders hadden we Narsingh gekocht, daar hadden we ons dan ook blauw aan geërgerd.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
”Maar wij hebben Sana”
Alles moest zo goedkoop mogelijk in die tijd :’)
en laten we niet vergeten dat Klaas in den beginne van dit seizoen een paar belangrijke doelpuntjes gemaakt heeft.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:29 schreef Adames het volgende:
[..]
mwoah, ik betwijfel of klaas voor een hongerloontje aan het werk is
Bergwijn 0.5quote:Op zondag 10 maart 2019 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach anders hadden we Narsingh gekocht, daar hadden we ons dan ook blauw aan geërgerd.
Zijn lekkere wijf aanduwen hoop ik voor hem.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Moet jij weten.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bergwijn zou ik er graag bij hebben.
Ik zit nu in de ik ben de druk voor de FOK!-actquote:Op zondag 10 maart 2019 22:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
(ongeïnteresseerd)
Of ben je gestopt met die act?
Was R de Boer niet al middenvelder in die tijd en waren Kluivert en Kanu niet onze spitsen?quote:Op zondag 10 maart 2019 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Even vergelijken @:Tarado
Dit was de basisopstelling in de finale blijkbaar.quote:Op zondag 10 maart 2019 23:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Was R de Boer niet al middenvelder in die tijd en waren Kluivert en Kanu niet onze spitsen?
Ah ja. Ik dacht meer aan de standaardopstelling. Maar dit was idd inde finale de opstelling.quote:Op zondag 10 maart 2019 23:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit was de basisopstelling in de finale blijkbaar.
Ziyech > finidiquote:Op zondag 10 maart 2019 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Duarte als vervanger voor Eriksen vond ik we het dieptepunt.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach anders hadden we Narsingh gekocht, daar hadden we ons dan ook blauw aan geërgerd.
Heel lastig vergelijken. Veel van de 1995-spelers waren toen ook nog jong, maar die beoordeel je nu op hun hele carrière. Dat kan je van dit Ajax pas over 10 jaar doen.quote:Op maandag 11 maart 2019 06:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ziyech > finidi
F de Jong > Davids
Tadic > R de Boer
(met goede wil De Ligt == Rijkaard)
Voor de rest was 95 beter.
Dat klopt, als ik het me goed herinner stond er in '95 niet eens een ajacied in de top 10 wereldvoetballer van het jaar. Milan en Real waren bij aanvang van de wedstrijden dan ook niet bepaald starstruck. Ik heb er echter al wel rekening mee gehouden: zo rate ik F de Jong hoger dan de 22-jarige Davids, maar in mijn beleving waren F de Boer en Reiziger toentertijd al meer dan solide backs en was Overmars oranje-international. Overigens denk ik niet dat Onana veel minder is dan Van Der Sar.quote:Op maandag 11 maart 2019 07:55 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Heel lastig vergelijken. Veel van de 1995-spelers waren toen ook nog jong, maar die beoordeel je nu op hun hele carrière. Dat kan je van dit Ajax pas over 10 jaar doen.
1 op 1 vergelijken is sowieso moeilijk en het gaat er uiteraard om de kwaliteiten van die betreffende spelers de benutten in je speelwijze. De overeenkomsten zijn veel middenvelders, beide teams hebben eigenlijk maar 1 echte aanvaller staan en veel voetballend vermogen.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, als ik het me goed herinner stond er in '95 niet eens een ajacied in de top 10 wereldvoetballer van het jaar. Milan en Real waren bij aanvang van de wedstrijden dan ook niet bepaald starstruck. Ik heb er echter al wel rekening mee gehouden: zo rate ik F de Jong hoger dan de 22-jarige Davids, maar in mijn beleving waren F de Boer en Reiziger toentertijd al meer dan solide backs en was Overmars oranje-international. Overigens denk ik niet dat Onana veel minder is dan Van Der Sar.
Lastig oordelen als je dit team toch niet zo bewust hebt meegemaakt en om te zeggen dat iemand als de ligt ook al is het de ligt, beter is dan rijkaardquote:Op zondag 10 maart 2019 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Een punt wat ook meespeelt is dat het toen relatief makkelijker was om de Champions League te winnen, vooral kampioenen en dus minder zwaargewichten waar je langs moest.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lastig oordelen als je dit team toch niet zo bewust hebt meegemaakt en om te zeggen dat iemand als de ligt ook al is het de ligt, beter is dan rijkaard
dat is ook zo, het verschil is denk ik nog wel dat het team in 95 het wekelijks liet zien, het was nooit van gaan we wel winnen maar met hoeveel gaan we winnen.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een punt wat ook meespeelt is dat het toen relatief makkelijker was om de Champions League te winnen, vooral kampioenen en dus minder zwaargewichten waar je langs moest.
Toen kwam je na de poulefase dus meteen tegen Hajduk Split in de kwartfinaleen daarna het piekmoment tegen Bayern (wat wij nu al hadden tegen Real) en je stond toen in de finale en dan kan alles. Dus denk dat mensen sowieso wel romantischer terug denken aan die tijd door de winst, maar het ook niet per se alles zegt over hoe superieur het niveau toen was. Ook toen kwam gewoon alles even samen.
En dat gevoel heb je nu vaak niet? Op het dipje na de winterstop na is dat toch precies het gevoel wat we hadden, voor de winterstop ook 8-0 tegen De Graafschap en nog teleurgesteld zijn dat het geen dubbele cijfers waren waar het kon of 1-7 tegen Excelsior. We liggen nu op koers om dat aantal doelpunten van toen te verbrekenquote:Op maandag 11 maart 2019 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook zo, het verschil is denk ik nog wel dat het team in 95 het wekelijks liet zien, het was nooit van gaan we wel winnen maar met hoeveel gaan we winnen.
nee nog niet altijd, daar hebben ze toch teveel zeperds voor gemaakt en staan ze nog altijd niet bovenaanquote:Op maandag 11 maart 2019 11:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dat gevoel heb je nu vaak niet? Op het dipje na de winterstop na is dat toch precies het gevoel wat we hadden, voor de winterstop ook 8-0 tegen De Graafschap en nog teleurgesteld zijn dat het geen dubbele cijfers waren waar het kon of 1-7 tegen Excelsior. We liggen nu op koers om dat aantal doelpunten van toen te verbreken
Toen vlogen ze sneller uit de bekerquote:Op maandag 11 maart 2019 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee nog niet altijd, daar hebben ze toch teveel zeperds voor gemaakt en staan ze nog altijd niet bovenaan
quote:Waarom Ten Hag wel of soms juist niet voor Dolberg als diepe spits kiest
Op eenvoudige wijze nam Ajax zondagmiddag in de Johan Cruijff Arena afstand van Fortuna Sittard: 4-0. De doelpuntenproductie werd eerlijk verdeeld door Dusan Tadic en David Neres. In deze analyse aandacht voor Kasper Dolberg én een kijkje in het hoofd van Erik ten Hag. Waarom kiest de Ajax-trainer tijdens wedstrijden voor een bepaald type spits?
Door Koen Bloks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
als je ze nu tegen fortuna zag spelen op 50%, dan kan je je niet voorstellen dat ze (misschien afgezien van psv) nog enige weerstand gaan krijgen waar ze moeite mee gaan hebben.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen vlogen ze sneller uit de beker
50% van wat? Ik vond het nog wel meevallen, gewoon prima gecontroleerd tegen een tegenstander die er niets van kan, score had wat hoger uit mogen vallen.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
als je ze nu tegen fortuna zag spelen op 50%, dan kan je je niet voorstellen dat ze (misschien afgezien van psv) nog enige weerstand gaan krijgen waar ze moeite mee gaan hebben.
buiten de CL om dan.
je zag duidelijk dat voetjes werden terug getrokkenquote:Op maandag 11 maart 2019 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
50% van wat? Ik vond het nog wel meevallen, gewoon prima gecontroleerd tegen een tegenstander die er niets van kan, score had wat hoger uit mogen vallen.
er komen nog wel wat betere tegenstanders aan dan Fortuna, ik ga pas in de titel geloven als Ajax daadwerkelijk op 1 staat na de wedstrijd tegen PSVquote:Op maandag 11 maart 2019 11:27 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je zag duidelijk dat voetjes werden terug getrokken
sprintjes niet werden afgemaakt
de bal in periodes rond werd gespeeld zonder aan te vallen
ajax gaf echt niet alles
het hielp ook zeker mee dat fortuna als een natte krant verdedigde en zo de 1-0 al snel weg gaf.
Nja het kan natuurlijk altijd een dag niet helemaal mee zitten, misschien in Alkmaar zondag.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
als je ze nu tegen fortuna zag spelen op 50%, dan kan je je niet voorstellen dat ze (misschien afgezien van psv) nog enige weerstand gaan krijgen waar ze moeite mee gaan hebben.
buiten de CL om dan.
quote:Op maandag 11 maart 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
er komen nog wel wat betere tegenstanders aan dan Fortuna, ik ga pas in de titel geloven als Ajax daadwerkelijk op 1 staat na de wedstrijd tegen PSV
ik zeg ook niet dat het kampioenschap een feit is.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja het kan natuurlijk altijd een dag niet helemaal mee zitten, misschien in Alkmaar zondag.
begrijpelijkquote:Op maandag 11 maart 2019 11:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ajax heeft blijkbaar interesse in die Kjell Scherpen van FC Emmen.
ik zou me toch maar druk maken om PSV als ik jou was, tegen Ajax zijn voor hun de enige 2 (NL) wedstrijden in het jaar dat ze het spel niet hoeven te maken en hoeven ze dus ook niet in topvorm te zijn om te winnenquote:Op maandag 11 maart 2019 11:40 schreef Simmertje het volgende:
Ik maak mij ook eerder druk om AZ uit dan PSV thuis. Al denk ik wel dat 6 punten in deze 2 wedstrijden het kampioenschap betekent.
Ze hebben nog meer keepers gehaald laatste jaren.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:52 schreef Adames het volgende:
[..]
begrijpelijk
alles op die pool gooien is ook niet handig. verder loopt er ook weinig rond.
Ik denk dat wanneer wij in de Champions League variant spelen we veel minder kwetsbaar zijn tegen PSV. Daarnaast zullen Viergevertje en Schwaab de grootste moeite hebben met een Tadic die telkens diep gaat. Nee, ik ben echt totaal niet bang voor die wedstrijd.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou me toch maar druk maken om PSV als ik jou was, tegen Ajax zijn voor hun de enige 2 (NL) wedstrijden in het jaar dat ze het spel niet hoeven te maken en hoeven ze dus ook niet in topvorm te zijn om te winnen
Ik hoop dat je gelijk krijgt maar ik deel je mening niet, om diep te gaan moet je wel de ruimte krijgen en die ligt aan de andere kant, de Ajax kant.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer wij in de Champions League variant spelen we veel minder kwetsbaar zijn tegen PSV. Daarnaast zullen Viergevertje en Schwaab de grootste moeite hebben met een Tadic die telkens diep gaat. Nee, ik ben echt totaal niet bang voor die wedstrijd.
Alsof PSV zo geweldig kan verdedigen.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk krijgt maar ik deel je mening niet, om diep te gaan moet je wel de ruimte krijgen en die ligt aan de andere kant, de Ajax kant.
Voorlopig minder tegengoals dan Ajaxquote:Op maandag 11 maart 2019 12:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof PSV zo geweldig kan verdedigen.
Ik zeg ook nergens dat Ajax geweldig kan verdedigenquote:Op maandag 11 maart 2019 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voorlopig minder tegengoals dan Ajax
quote:Op maandag 11 maart 2019 12:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat Ajax geweldig kan verdedigen
het is een kwestie van ruimte weggeven en dat hoeven ze tegen Ajax niet, dan functioneren Schwaab en Viergever primaquote:Op maandag 11 maart 2019 12:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof PSV zo geweldig kan verdedigen.
We gaan het zien, wellicht gaat PSV zondag wel punten verspelen en staan ze dan achter Ajax.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een kwestie van ruimte weggeven en dat hoeven ze tegen Ajax niet, dan functioneren Schwaab en Viergever prima
Het blijft een topper, daarvoor hoef je niet in vorm te zijnquote:Op maandag 11 maart 2019 12:19 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat mensen hier PSV nog steeds zwaar overschatten. Spelen al weken dramatisch en de meeste spelers zijn hopeloos uit vorm.
dat zou het mooiste scenario zijnquote:Op maandag 11 maart 2019 12:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We gaan het zien, wellicht gaat PSV zondag wel punten verspelen en staan ze dan achter Ajax.
nou en.quote:
Ze zijn goedkoop en geen Ajax 1 niveau. Maar kunnen dat wel halen, dus het kan geen kwaad maar ik zou ze wel nog verhuren aan een Eredivisie club.quote:
Ik word niet warm van deze namen behalve Odegaard. Maar die is geen 20 waard.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
Vlap, Kokcu, Schouten, Pierie, Odegaard, Scherpen halen.
Plus directe versterkingen als Pavon.
Allemaal middelmaat. (Behalve Odegaard)quote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
Waarom zou je een half elftal vol middelmaat halen?quote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
Kan Jong Ajax weer kampioen wordenquote:Op maandag 11 maart 2019 13:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarom zou je een half elftal vol middelmaat halen?
Gewoon terugverhuren en de 2 die wel het niveau aankunnen contract verlengenquote:Op maandag 11 maart 2019 13:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee, dit kan niet.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
quote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
En de concurrentie in Nederland sponsorenquote:Op maandag 11 maart 2019 13:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Trololololquote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
Prima spelertje zou hem best halenquote:Op maandag 11 maart 2019 14:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat ik de naam van kokcu ooit in dit topic zou zien
bedankt Van Geelquote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef skysherrif het volgende:
twitter:AT5 twitterde op maandag 11-03-2019 om 15:05:26Kale & Kokkie zien Ajax winnen vanuit de skybox 'wat zijn we verwend' https://t.co/1e0MgCqi6J https://t.co/5wzznujncX reageer retweet
Zo die zitten lekker te bunkeren daar.quote:
ze kunnen het hebben.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zo die zitten lekker te bunkeren daar.
Overmarsgod klapt die gek de moederquote:Op maandag 11 maart 2019 15:55 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/ADnl/status/1105113453436592129
bizar verhaal
Stefano van Delden, zegt me verder weinigquote:Op maandag 11 maart 2019 15:55 schreef skysherrif het volgende:
bizar verhaal
Kan me dat nog wel herinneren dat die mees de wit, zaakwaarnemer en hoofdredacteur ajaxshowtime toen een keer werden mishandeld door helmondsupportersquote:Op maandag 11 maart 2019 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stefano van Delden, zegt me verder weinig
ja dat heb ik net ook gelezen, tenminste dat hij dat wasquote:Op maandag 11 maart 2019 15:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kan me dat nog wel herinneren dat die mees de wit, zaakwaarnemer en hoofdredacteur ajaxshowtime toen een keer werden mishandeld door helmondsupporters
Paar jaar vastzetten zo'n gek.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:55 schreef skysherrif het volgende:
bizar verhaal
Stukje wittenquote:Op maandag 11 maart 2019 15:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kan me dat nog wel herinneren dat die mees de wit, zaakwaarnemer en hoofdredacteur ajaxshowtime toen een keer werden mishandeld door helmondsupporters
Precies. Of gaan we de drie punten van AZ uit nu al bijschrijven? Komen nog genoeg tricky duels aan.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
er komen nog wel wat betere tegenstanders aan dan Fortuna, ik ga pas in de titel geloven als Ajax daadwerkelijk op 1 staat na de wedstrijd tegen PSV
Helmond heeft supporters?quote:Op maandag 11 maart 2019 15:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
TBS kliniek in Helmondquote:
Ik pas als we 8 punten voorstaan en er nog 2 wedstrijden gespeeld moeten worden.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat niet gebeurenquote:Op maandag 11 maart 2019 16:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik pas als we 8 punten voorstaan en er nog 2 wedstrijden gespeeld moeten worden.
Ik las Stefano D(enswil)quote:Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt zaakwaarnemer Stefano van D. van het maandenlang stalken en bedreigen van Ajax-directeuren Edwin van der Sar, Marc Overmars en Jeroen Slop.
Van D. zou tussen 26 oktober 2017 en 25 september 2018 meerdere dreigende e-mails, brieven en berichten naar de directieleden van Ajax hebben gestuurd, laat het OM maandag aan NU.nl weten na berichtgeving van het AD.
Ook probeerde hij telefonisch contact op te nemen met Van der Sar, Overmars en Slop.
In een van zijn berichten schreef de 32-jarige man: "Mark my words, na twaalf maanden vernederen ga ik jou live live live laten zien wie jullie denken kapot te maken. Ik heb al eens vier jaar opgesloten gezeten en als het moet, dan doe ik dit zo weer."
In een ander bericht stond: "Jammer dat het zo moet gaan. Zoals ze mij in de jeugdgevangenis hebben geleerd: wie niet horen wil, die moet maar voelen."
Van D. zou ook persoonlijk naar de woonplaats van de directieleden zijn gegaan om een visitekaartje onder de ruitenwisser van hun auto te stoppen.
Jeroen Slop (uiterst links), Edwin van der Sar (midden) en Marc Overmars (onder). (Foto: ProShots)
Ajax zegt niks over motief Van D.
De man kreeg het nadrukkelijke verzoek geen contact meer op te nemen met de directieleden en zich niet meer te begeven op De Toekomst - het trainingscomplex van Ajax - of in de Johan Cruijff ArenA, maar daar heeft hij volgens het OM geen gehoor aan gegeven.
De Amsterdamse club wil tegen het AD niks zeggen over het motief van Van D., die in 2017 en 2018 de zaakwaarnemer was van voormalig Jong Ajax-speler Mees de Wit. De twintigjarige aanvaller speelt inmiddels bij Sporting CP.
De advocaat van Van D. heeft nog niet gereageerd. Woensdag is er in Amsterdam een pro-formazitting in de zaak.
Van der Sar is de algemeen directeur van Ajax, Marc Overmars is de technisch directeur en Slop is de financieel directeur.
Veranderdquote:Op maandag 11 maart 2019 16:11 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren
na psv mogelijk aan de leiding, dan veranderd er niks meer aan de voorsprong, denk ik.
'Houden jullie wel van lezen?'quote:
dan is het geen geloof meerquote:Op maandag 11 maart 2019 16:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik pas als we 8 punten voorstaan en er nog 2 wedstrijden gespeeld moeten worden.
Als je jezelf respecteert als topclub zal je het roer wel om móéten gooien, als je in maart op alle fronten bent uitgeschakeld. Dan maakt de laatste tegenstander niet zoveel uit.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:08 schreef manny het volgende:
eigenlijk is dat real nu ajax enorm aan het beledigen. Zidane terug als trainer, excuses van Ramos. Dat is toch een beetje alsof Ajax thuis van PEC verliest en dat iedereen dan begrijpt: nu moet het ander, want we verliezen van PEC
Real heeft meerdere spelers rondlopen die meer kosten dan heel het elftal van Ajax.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:08 schreef manny het volgende:
eigenlijk is dat real nu ajax enorm aan het beledigen. Zidane terug als trainer, excuses van Ramos. Dat is toch een beetje alsof Ajax thuis van PEC verliest en dat iedereen dan begrijpt: nu moet het ander, want we verliezen van PEC
Samequote:Op maandag 11 maart 2019 18:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Real heeft meerdere spelers rondlopen die meer kosten dan heel het elftal van Ajax.
Ik zie er geen belediging in.
heeft ook helemaal niets met Ajax te maken maar gewoon met het feit dat ze dit seizoen geen enkele prijs gaan winnen al hebben ze de wereldbeker nog gepaktquote:Op maandag 11 maart 2019 18:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Real heeft meerdere spelers rondlopen die meer kosten dan heel het elftal van Ajax.
Ik zie er geen belediging in.
Spreekwoordelijke druppel.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft ook helemaal niets met Ajax te maken maar gewoon met het feit dat ze dit seizoen geen enkele prijs gaan winnen al hebben ze de wereldbeker nog gepakt
Ramos had gewoon in zijn hoofd dat dit nog het Ajax van een paar jaar geleden was waar dit moeiteloos tegen kon. Dus Ajax is gewoon gegroeid inderdaadquote:Op maandag 11 maart 2019 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Als je jezelf respecteert als topclub zal je het roer wel om móéten gooien, als je in maart op alle fronten bent uitgeschakeld. Dan maakt de laatste tegenstander niet zoveel uit.
Die excuses van Ramos vind ik ook niet echt beledigend. Ik zie het juist als erkenning dat hij Ajax onderschat heeft.
Deden wij toch ook toen we verloren van Real.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:08 schreef manny het volgende:
Ajax '95 had echt wel drie aanvallers: Overmars en finidi waren klassieke vleugels en Ronald de Boer kwam vanuit Twente als tweede spits (9 1/2) binnenwaaien. Een aanvallend systeem met een uitgebreid middenveld met spelers die vanuit daar de diepte zoeken in een lege ruimte bestaat pas sinds tiki-taka.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
1 op 1 vergelijken is sowieso moeilijk en het gaat er uiteraard om de kwaliteiten van die betreffende spelers de benutten in je speelwijze. De overeenkomsten zijn veel middenvelders, beide teams hebben eigenlijk maar 1 echte aanvaller staan en veel voetballend vermogen.
revolutie omdat we verloren van real, dat waren nog eens mooie tijdenquote:Op maandag 11 maart 2019 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Deden wij toch ook toen we verloren van Real.
JR en ik halen opgelucht adem. Waarom staat die Bakker er nog in trouwens bij Jong, die zijn ze toch na dit seizoen kwijt.twitter:AFCAjax twitterde op maandag 11-03-2019 om 21:19:49Update: Dani de Wit heeft een vleeswond aan de binnenkant van zijn rechterknie, deze is ter plaatse gehecht. 🦵🤕Get well soon, Dani! 😘#jajjaz https://t.co/OX5mBr6uA6 reageer retweet
Dit. Maar Real zit ook in die fase waar het Duitse elftal in zit en het NL elftal mee te maken heeft gehad.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ramos had gewoon in zijn hoofd dat dit nog het Ajax van een paar jaar geleden was waar dit moeiteloos tegen kon. Dus Ajax is gewoon gegroeid inderdaad
nee Finidi was geen klassieke vleugelspeler en Ronald de Boer ook geen klassieke spitsquote:Op maandag 11 maart 2019 20:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax '95 had echt wel drie aanvallers: Overmars en finidi waren klassieke vleugels en Ronald de Boer kwam vanuit Twente als tweede spits (9 1/2) binnenwaaien. Een aanvallend systeem met een uitgebreid middenveld met spelers die vanuit daar de diepte zoeken in een lege ruimte bestaat pas sinds tiki-taka.
morgen even niet, jullie hoeven ondanks het kunstgras van mij niet te degraderen maar we moeten de competitie wel spannend houdenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:01 schreef Monopoly het volgende:
Overigens hoop ik als PEC supporter op een mooi puntje morgenavond. De kans dat Zwolle een punt pakt is bijzonder klein, maar het zou mooi zijn
Ja ik hoop ook echt dat ze heel snel echt gras neer leggen. Ik snap de overweging wel waarom ze het nu nog niet hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
morgen even niet, jullie hoeven ondanks het kunstgras van mij niet te degraderen maar we moeten de competitie wel spannend houden
hij is wel goed hoor maar niet zo'n unieke speler al zal het wel 60+ wordenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik mag toch hopen dat Ajax minimaal 90 miljoen gaat vragen voor De Ligt. Sowieso meer dan voor De Jong
dit is wel een beetje onderbuik.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik mag toch hopen dat Ajax minimaal 90 miljoen gaat vragen voor De Ligt. Sowieso meer dan voor De Jong
Behoorlijk ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De Ligt voor minder dan 70 zou ik teleurgesteld zijn.
ik hoop dat jullie degraderenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:01 schreef Monopoly het volgende:
Overigens hoop ik als PEC supporter op een mooi puntje morgenavond. De kans dat Zwolle een punt pakt is bijzonder klein, maar het zou mooi zijn
Zou me niet verbazen als jullie net als Fortuna spelers gaan sparen. Zondag immers degradatiekraker tegen Excelsiorquote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:01 schreef Monopoly het volgende:
Wie moet er gespaard worden in een smalle selectie? Ik gok dat het gewoon twee wedstrijden de beste basis elf mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als jullie net als Fortuna spelers gaan sparen. Zondag immers degradatiekraker tegen Excelsior
Eens, groter talent dan Frenkie als je het mij vraagt al is het inderdaad zoals gezegd wel zo dat voor verdedigers meestal minder betaald wordtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De Ligt voor minder dan 70 zou ik teleurgesteld zijn.
geen supporters van pec in ieder geval, dat zijn allemaal gezinnen met kinderen die door deze verschuiving nu helaas niet kunnen komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:09 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd trouwens hoe leeg de arena zal zijn morgen, wat een hoerentijd zeg. Ik werk nog redelijk in de buurt, maar moet ook meteen gaan rennen om 17:00 uur.
Met een beetje mazzel ben ik net op tijd thuis om de TV aan te zetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:09 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd trouwens hoe leeg de arena zal zijn morgen, wat een hoerentijd zeg. Ik werk nog redelijk in de buurt, maar moet ook meteen gaan rennen om 17:00 uur.
En verbindingsspelers zijn altijd goud waard natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:06 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Eens, groter talent dan Frenkie als je het mij vraagt al is het inderdaad zoals gezegd wel zo dat voor verdedigers meestal minder betaald wordt
Geen idee, spelers die gekwetst zijn of op scherp staan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:49 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Wie moet er gespaard worden in een smalle selectie? Ik gok dat het gewoon twee wedstrijden de beste basis elf mogelijk is.
Dragende speler, die kunnen ze niet missen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen idee, spelers die gekwetst zijn of op scherp staan.
Transfermarkt geeft aan dat bijv Bram van Polen op scherp staat.
Zal wel beentje terugtrekken in zestien of zoquote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dragende speler, die kunnen ze niet missen.
kan mij ook niet voorstellen met de huidige sfeer en vorm dat ze problemen krijgen morgen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:40 schreef maxi-mus het volgende:
Alsof het wat uitmaakt wie ze meenemen, thuis moet je dit soort clubs 'gewoon' minimaal met 3-0 afdrogen.
Eerder dit weekend tegen AZ.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:42 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
kan mij ook niet voorstellen met de huidige sfeer en vorm dat ze problemen krijgen morgen.
AZ en psv zijn de enige waar ik mij nog enigzins druk om maak. al is dat natuurlijk mijn reeds blijvende euforistische stemming.quote:
euforistische stemming bedoel jequote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:44 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
AZ en psv zijn de enige waar ik mij nog enigzins druk om maak. al is dat natuurlijk mijn reeds blijvende euforische stemming.
Niet dat ik weet maar AZ is natuurlijk in vorm wel een team dat het Ajax moeilijk kan maken. Wat Mokkie zegt, behalve PSV thuis moet je verder alles relatief gemakkelijk kunnen winnen. (hoewel ze ongetwijfeld nog een keer tegen puntverlies aanlopen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heeft Van den Brom uberhaupt ooit een 'topper' gewonnen?
excuus, dat bedoelde ik inderdaad. ben geen kei in multitasken.quote:
Ik mag hopen dat Ajax eindelijk eens een keer de regie gaat nemen, en zelf bepaalt wie wanneer weg mag ipv het zich te laten overkomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
Snappen we Hans, alleen willen die jongetjes zelf ook graag weg. Blijven zitten met een ontevreden speler is nog erger. Als er nu eens de juiste spelers gehaald worden voor deze bedragen ben je in staat om min of meer hetzelfde niveau te behouden.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Ajax eindelijk eens een keer de regie gaat nemen, en zelf bepaalt wie wanneer weg mag ipv het zich te laten overkomen.
Spelers mogen een mooie stap maken, maar Ajax laat zich weer zien als de beste weg naar een schitterende carriere bij absloute topclubs en is dus aantrekkelijk voor getalenteerde spelers met een carriereplanning. Dan kan Ajax dus meebepalen wanneer ze die stap mogen maken. Als Ajax de grootste talenten een jaar langer houdt is het een duurzame Europese subtopper en zijn die spelers ook heel goed af.
zeker als hij zelf per sé naar barca wil.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:27 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wellicht een miljoen of 60/70 met oplopende bonussen tot 80.
Nee, het is altijd weer eerst een stap terug, je moet altijd weer opnieuw beginnen, en zeker als dat in augustus nog moet dan wordt het weer knip en plakwerk en behelpen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Snappen we Hans, alleen willen die jongetjes zelf ook graag weg. Blijven zitten met een ontevreden speler is nog erger. Als er nu eens de juiste spelers gehaald worden voor deze bedragen ben je in staat om min of meer hetzelfde niveau te behouden.
Overmars heeft de afgelopen transfer periodes laten zien dat hij zo ook denkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is altijd weer eerst een stap terug, je moet altijd weer opnieuw beginnen, en zeker als dat in augustus nog moet dan wordt het weer knip en plakwerk en behelpen.
Verder is die ontevredenheid van spelers maar heel erg relatief. Ziyech is misschien een weekje ontevreden geweest en is daarna de sterren van de hemel gaan spelen. Uiteindelijk hebben ze ook zelf een handtekening gezet dus hoezo ontevreden? Het gaat er niet om dat je spelers niet laat gaan voordat hun contract is uitgediend, het gaat er ook niet om dat je niet opwaardeert om ze blij te houden, het gaat er ook niet om dat je een speler nooit vroeger dan gepland laat vertrekken bij een megabod.
Het gaat erom dat je niet wordt leeggekocht, maar dat je zelf verkoopt, of niet. Als een Europese subtopper vlak voor de transferdeadline nog even een speler wil komen oppikken voor 20 miljoen dan moet het antwoord gewoon nee zijn. Als je dat spelers bij het tekenen van hun contract al duidelijk maakt dan gaan die echt niet moeilijk doen.
het moet ook een beetje meezitten, zo'n Neres die binnen had kunnen lopen in de winterstop zal echt wel een paar rusteloze nachten gehad hebben in die periode en nu een uitnodiging van Brasil binnen krijgen, dat is wel mooi.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:41 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Overmars heeft de afgelopen transfer periodes laten zien dat hij zo ook denkt.
Maar ik hoorde ook al veel mensen roepen toen dat Neres nu niet meer zijn best ging doen door het mislukken van die transfer of dat hij het groepsproces zou ondermijnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
het moet ook een beetje meezitten, zo'n Neres die binnen had kunnen lopen in de winterstop zal echt wel een paar rusteloze nachten gehad hebben in die periode en nu een uitnodiging van Brasil binnen krijgen, dat is wel mooi.
Triest voor die jongenquote:De kans is klein dat Hassane Bandé dit seizoen nog debuteert voor Ajax. De Burkinees is al sinds de voorbereiding herstellende van een beenbreuk en gescheurde binnenband in zijn enkel. De revalidatie vordert, maar is nog altijd niet ten einde.
Hoe zat het ook alweer? Bandé kwam voor de lieve som van 7 miljoen euro over van KV Mechelen, maar werd slachtoffer van een wilde charge in een zomers oefenpotje van Jong Ajax tegen Anderlecht. Dat gebeurde in de voorbereiding.
De eerste berichten waren dat Bandé ongeveer een halfjaar uitgeschakeld zou zijn, maar we zitten nu al op driekwart jaar afwezigheid. En het einde is nog niet in zicht. “Bandé traint op het veld, maar wel individueel,” schetst Erik ten Hag voor Ajax Life de stand van zaken.
“Ik denk dat Hassane dit seizoen moet streven om aansluiting bij de groep te vinden. En hopelijk kan hij nog een aantal wedstrijden spelen, maar of dat realistisch is? Richting het eerste elftal is dat moeilijk in te schatten. Ik denk dat het vrij moeilijk wordt.”
De twintigjarige Bandé werd, geblesseerd en wel, uitgeroepen tot de grootste belofte van België, maar helaas heeft hij in de Johan Cruijff Arena zijn talent nog niet kunnen vertonen. Hij liep dan ook echt een serieuze blessure op.
Het is vooral voor Bandé zelf natuurlijk spijtig dat hij bij zijn nieuwe club nog geen indruk heeft kunnen maken. Hij ziet zelf wel een lichtpuntje. “Aangezien ik er een tijdje uit lig, is de druk nu misschien minder groot. Dat kan een goede zaak zijn,” aldus de aanvaller eerder dit jaar.
Om de lange, saaie, eentonige dagen zonder bal een beetje door te komen, heeft Bandé zich onder meer gestort op een taalcursus. Hij spreekt dankzij die inspanning nu een stukkie beter Engels dat bij zijn komst naar Ajax.
Daarvoor vond ik het ook al weinig eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Want iedereen die een lange blessure heeft gehad kan er niks meer van?
Je moet ook niet onderschatten hoelang hij eruit is geweest. Zal wel weer even duren voordat hij op niveau is, een niveau die hij voor zijn blessure ook al niet meer aantikte maar dit geheel terzijde.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Denk dat hij volgend seizoen nog best bruikbaar kan zijn als invaller voor de flanken.
Klopt hoor, zie in hem ook geen basisspeler. Maar zal best nog een rol kunnen spelen zoals Labyad dit seizoenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je moet ook niet onderschatten hoelang hij eruit is geweest. Zal wel weer even duren voordat hij op niveau is, een niveau die hij voor zijn blessure ook al niet meer aantikte maar dit geheel terzijde.
Kan altijd omslaan als hij zijn minuten gaat maken, niet voor niets verkozen tot grootste talent van Belgiëquote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daarvoor vond ik het ook al weinig eerlijk gezegd.
tadic schiet ze de laatste tijd makkelijk binnenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:43 schreef Shaar12 het volgende:
Zijn er nog spelers van Ajax die op scherp staan voor de competitie?
quote:'Ajax belooft goede selectie: Overmars is bereid portemonnee te trekken'
Ajax is achter de schermen al druk bezig om de selectie voor volgend seizoen op orde te krijgen. De Amsterdammers zullen ook een poging doen om enkele spelers van de huidige selectie in Amsterdam te houden.
Die verwachting spreekt Ajax-watcher Mike Verweij uit in de podcast Kick-Off van De Telegraaf. "Overmars is bereid zijn portemonnee weer te trekken en flink geld uit te geven. Ajax belooft dat er volgend jaar weer een heel goede selectie staat", stelt hij. "Ik denk dat ze achter de schermen al heel nadrukkelijk bezig zijn, zelfs met het benaderen van spelers, en dat er ook wel een poging zal worden ondernomen om een aantal spelers in Amsterdam te houden."
De Jong is al getransfereerd naar FC Barcelona en er zullen er meer volgen. Toch lijkt Ajax niet iedereen te willen laten gaan. "De Ligt gaat weg. Onana staat heel nadrukkelijk in de belangstelling van grote clubs en heeft aangegeven dat hij weg wil. Ziyech zal weggaan, maar ik denk dat ze voor de rest toch wel heel veel spelers willen behouden", meent Verweij.
gewoon er vanuit gaan dat ze allemaal 11 weg gaan, dan valt het wellicht mee.quote:
Vooral het vertrek van Lamprou zal zwaar vallenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
gewoon er vanuit gaan dat ze allemaal 11 weg gaan, dan valt het wellicht mee.
Eens.quote:
we gaan het met deze groep doen zeg maar.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eens.
Lijkt me sterk dat Overmars zegt: "Nee we hebben nu totaal geen schaduwlijstjes, de scouting draagt niemand aan en we gaan geen vervangers halen voor komende zomer. We gaan alles in het werk stellen om volgend seizoen met een middenveld Dani de Wit - Carel Eiting - Jurgen Ekkelenaids te spelen. Die Champions League was leuk voor een jaartje maar ben nu wel weer klaar met dat gevlieg door het hele jaar heen, joe."
Vind ik niet. Het is 'proberen te behouden' ipv beslissen wie wanneer tegen welk bedrag mag gaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:41 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Overmars heeft de afgelopen transfer periodes laten zien dat hij zo ook denkt.
De kop in de Telegraaf bij die podcast "Ajax verkoopt zijn spelers te makkelijk". Welke club heb je dan gevolgd ? Man man man, geen idee waar die krant precies mee bezig is...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:28 schreef Simmertje het volgende:
Telegraaf is zo hopeloos interessant aan het doen sinds ze de meeste mollen zijn kwijtgeraakt binnen Ajax. En nu er ook helemaal niets negatiefs te melden valt over ten Hag wordt het nog een stukkie kanslozer. Dus Verweij, als journalist lees je vast mee in dit topic, stop met die onzin.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
Je moet wel echt van zelfkastijding houden om naar een podcast te luisteren van Mike Verweij en Valentijn Driessen.
mocht ik hem een keer tegenkomen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:13 schreef Simmertje het volgende:
Valentijn Driessen logica: als Barcelona Frenkie 10 miljoen biedt dan moet ajax 11 miljoen bieden!1111
Wie gaat die man een keer een corrigerende tik geven de eerste keer dat hij weer voet zet in de Arena?
Die krant probeert echt zo wanhopig te stoken en controverse te genereren omtrent Ajax, het is gewoon een beetje zielig.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:54 schreef manny het volgende:
[..]
De kop in de Telegraaf bij die podcast "Ajax verkoopt zijn spelers te makkelijk". Welke club heb je dan gevolgd ? Man man man, geen idee waar die krant precies mee bezig is...
Dit toont aan dat Ten Hag niet serieus wordt genomenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
Om 16:00 is er trouwens weer Youth League tegen Olympique Lyon -19.
daaraan kan je dus meteen zien dat de spelers niet met Ten Hag door 1 deur kunnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die krant probeert echt zo wanhopig te stoken en controverse te genereren omtrent Ajax, het is gewoon een beetje zielig.
Er is welgeteld één speler verkocht voor een bedrag dat zelfs zonder bonussen al bijna 2x zo hoog ligt als dat van de transfer van de voorheen duurste speler ooit en meer dan 2x zo hoog als de duurste transfer van een andere eredivisieclub. Van de zomer heeft Kluivert dan een transfer weten te forceren, maar daar ben je in mijn ogen gewoon geschikt vanaf gekomen en met de huidige selectie juist sterker door geworden.
"Edwin kuste mij en zei: goed gedaan, jongen! Ik moest erom lachen", - Onanaquote:
piep piepquote:Op dinsdag 12 maart 2019 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die krant probeert echt zo wanhopig te stoken en controverse te genereren omtrent Ajax, het is gewoon een beetje zielig.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-wat-er-gebeurtquote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als jullie net als Fortuna spelers gaan sparen. Zondag immers degradatiekraker tegen Excelsior
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eens.
Lijkt me sterk dat Overmars zegt: "Nee we hebben nu totaal geen schaduwlijstjes, de scouting draagt niemand aan en we gaan geen vervangers halen voor komende zomer. We gaan alles in het werk stellen om volgend seizoen met een middenveld Dani de Wit - Carel Eiting - Jurgen Ekkelenaids te spelen. Die Champions League was leuk voor een jaartje maar ben nu wel weer klaar met dat gevlieg door het hele jaar heen, joe."
Psv vies mad genotquote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-wat-er-gebeurt
Toen ik de titel las dacht ik even dat Feyenoord het volgend seizoen bij voorbaat al op ging geven tegen Ajax.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-niet-wat-er-gebeurt
volgens Stam is het gat tussen feyenoord en ajax niet zo groot, dus die gaan er volgend seizoen weer vol titelaspiraties in.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toen ik de titel las dacht ik even dat Feyenoord het volgend seizoen bij voorbaat al op ging geven tegen Ajax.
Nou ja, zo lang het bij aankopen van spelers als Odegaard, Pierie en Scherpen blijft...quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:45 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
volgens Stam is het gat tussen feyenoord en ajax niet zo groot, dus die gaan er volgend seizoen weer vol titelaspiraties in.
Ach, geef hem als toekomstig trainer van Feyenoord eens ongelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:45 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
volgens Stam is het gat tussen feyenoord en ajax niet zo groot, dus die gaan er volgend seizoen weer vol titelaspiraties in.
Eens.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, geef hem als toekomstig trainer van Feyenoord eens ongelijk.
Daarbij moeten we ook nog maar zien wat een eventuele exodus bij Ajax voor volgend seizoen gaat brengen. Ajax blijft uiteindelijk gewoon een doorvoerhaven waardoor je in tegenstelling tot de top in de grotere competities toch veel meer aan het doorselecteren bent en daarmee wisselvalliger bent dan clubs die gewoon hun selectie relatief stabiel kunnen houden met hier en daar een gerichte aankoop of talent.
off the record, ik denk dat ajax juist de kant op gaat dat ze spelers makkelijker kunnen gaan houden voor een extra seizoentje.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, geef hem als toekomstig trainer van Feyenoord eens ongelijk.
Daarbij moeten we ook nog maar zien wat een eventuele exodus bij Ajax voor volgend seizoen gaat brengen. Ajax blijft uiteindelijk gewoon een doorvoerhaven waardoor je in tegenstelling tot de top in de grotere competities toch veel meer aan het doorselecteren bent en daarmee wisselvalliger bent dan clubs die gewoon hun selectie relatief stabiel kunnen houden met hier en daar een gerichte aankoop of talent.
Verwacht niet dat iedereen opeens nu naar Ajax wil hè. Daar is de Eredivisie simpelweg te onaantrekkelijk voor. Ajax zal het overwegend moeten hebben van talenten. Er zullen ook wel wat mindere jaren tussen komen te zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:09 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
off the record, ik denk dat ajax juist de kant op gaat dat ze spelers makkelijker kunnen gaan houden voor een extra seizoentje.
niet zoals een barca dat kan uiteraard, maar ajax is op de goede weg om structureel mee te doen met de subtop van europa.
dat zien aankomende talenten ook, en met de verhogen/verwijdering van het salarisplafond kan je ze makkelijker een seizoen extra behouden.
iets wat een psv en zeker feyenoord bij lange na niet kunnen.
Klopt, doe ons eens een plezier en voer eindelijk eens fatsoenlijk beleid.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:13 schreef fetX het volgende:
[..]
Verwacht niet dat iedereen opeens nu naar Ajax wil hè. Daar is de Eredivisie simpelweg te onaantrekkelijk voor. Ajax zal het overwegend moeten hebben van talenten. Er zullen ook wel wat mindere jaren tussen komen te zitten.
quote:Voetbal International opent iedere week het nieuwe nummer met de VI Visie. Deze week Freek Jansen over het aandeel van Erik ten Hag in het Ajax-succes.
Het beste uit een speler halen en het team optimaal laten functioneren. Met een positieve ontwikkeling in spel van zowel de ploeg als het individu. Het is de essentie van het trainerschap. In de huidige tijd vol randzaken, waarbij de presentatie soms wel belangrijker lijkt dan de inhoud, toont Erik ten Hag ook bij Ajax aan wat hij in zijn mars heeft.
Ajax bereikte voor het eerst sinds 2003 de kwartfinale van de Champions League, boekte in Madrid de eerste knock-outzege in het miljoenenbal sinds 1997 en haalde onlangs voor het eerst sinds 2014 de finale om de KNVB-beker. Terwijl de club in een hevige titelstrijd is verwikkeld met PSV, om na vier seizoenen prijzendroogte eindelijk weer de landstitel te bemachtigen. De Amsterdammers hebben daarbij momenteel het hoogste puntenaantal na 24 competitieduels in deze eeuw, en zijn de meest productieve club van Europa, samen met Manchester City.
Het is half maart en Ajax is nog op alle fronten volop actief. Natuurlijk doet Ten Hag dit met uitstekend spelersmateriaal en heeft td Marc Overmars afgelopen zomer prima gehandeld. Maar een goede speler hebben is één. Hem optimaal laten functioneren is uiteindelijk het enige wat telt en lang niet vanzelfsprekend.
'Dit was de beste wedstrijd in mijn carrière', sprak Dusan Tadic na afloop van zijn gala- voorstelling in Madrid. 'Het is een compliment voor Dusan zelf dat hij zo'n hoog niveau haalt, maar daarnaast ook voor de rest van de ploeg dat hij dankzij hen zo kan spelen', trok Ten Hag het een paar dagen later wat breder.
Onder Ten Hag halen spelers het beste uit zichzelf. Niet alleen Tadic, maar ook David Neres, die voor het eerst is opgeroepen voor het nationale team van Brazilië. Of Noussair Mazraoui, die basisspeler en international van Marokko werd. Of Matthijs de Ligt, die de clubs voor het uitkiezen heeft. Net zoals Frenkie de Jong dat had, als gevolg van zijn prestaties bij Ajax en Oranje. Of Andre Onana, of Hakim Ziyech. En zo kunnen nog veel meer spelers worden genoemd.
Ten Hag vond de ideale mix van motivatie, tactische impulsen, discipline en vrijheden. Niet door te kort op de spelers te zitten, maar door dagelijks af te tasten wat het beste is. Situationeel leiderschap noemt hij het zelf. Modern leiderschap, passend in deze tijd en bij een diverse selectie vol talenten met uiteenlopende gedachten en gevoelens. Zonder woorden vol bravoure of flair met Amsterdams accent, maar met een gerichte aanpak waardoor spelers kunnen excelleren. De essentie van zijn ambt. Nu nog een prijs.
Zou graag willen kerel, maar dan moet eerst die mongool weg.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Klopt, doe ons eens een plezier en voer eindelijk eens fatsoenlijk beleid.
Waar is de Youth League te zien?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 16:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ten HagGod![]()
Beste Ajaxtrainer van deze eeuw.
Guti valt mee. Je ziet hier wel veel Lozano shirts. Bij de plaatselijke Walmart is het de laatste tijd rustig. Sinds het WK leeft het minder.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 13:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, in Guti shirts toch? Die geweldige speler wie ontzettend bekend is in Amerika en als uitzonderlijke speler werd gezien.
quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:27 schreef Scarface88 het volgende:
Overigens gefeliciteerd nog met de overwinning op Real Madrid. Ik heb oprecht genoten omdat ik Madrid nog meer haat dan Ajax
Het gaat om het individu in de jeugd, niet om de teamprestatie. Johan Cruijff zou trots op hem zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dit Ajax -19 wordt wel echt weggespeeld
HeitingaGod
Dan had hij het grootste talent Ünüvar wel in de basis gezet i.p.v. renpaard Nunnely.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om het individu in de jeugd, niet om de teamprestatie. Johan Cruijff zou trots op hem zijn.
Het was ook gekscherend. Ik heb niet het idee dat er in Johnny een groot trainer schuilt.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan had hij het grootste talent Ünüvar wel in de basis gezet i.p.v. renpaard Nunnely.
wel lekker fysiekquote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:49 schreef Monolith het volgende:
Is die Brobbey nog wat voor de toekomst?
Muah, voetballend te matig.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 17:49 schreef Monolith het volgende:
Is die Brobbey nog wat voor de toekomst?
Vermakelijk om naar te kijkenquote:Op dinsdag 12 maart 2019 18:00 schreef maxi-mus het volgende:
Waarom WAAROM waarom doen mensen nog zo'n aanloop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |