Dat klopt helemaal. Maar betrek daar dan ook de zware industrie bij en probeer in de transitie niet het volk verplicht op kosten te jagen.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat de meest welvarende landen wel een voorbeeldfunctie zou moeten geven omdat ze de kar ook trokken qua zo'n beetje alle innovatie in de wereld waaronder de hele industrieële revolutie en de digitale revolutie.
Als je in de meer ontwikkelde landen geen computers had gehad, had je ze nu nergens. Waren Europa en de VS niet met het internet verbonden, dan lag het nu nergens en we kunnen ook als eerste smartphones adopteren.
Het feit dat Nederland een van de pilotlanden is qua bepaald vervoer of installaties qua energie geeft het land straks mogelijk een voorsprong en als de Nederlandse ontwikkelaars de ins en outs kennen van hoe zulke installaties het meest optimaal kunnen worden toegepast door o.a. te leren van fouten zorgt ervoor dat Nederland straks betrokken kan zijn bij de uitrol elders.
Ik wist wel dat er een GL'er in je schuildequote:Op zondag 10 maart 2019 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar betrek daar dan ook de zware industrie bij en probeer in de transitie niet het volk verplicht op kosten te jagen.
Wishful thinking. Gl. is na het tekenen van dat akkoord bezig met een toneelstukje naar de stemmertoe. Want die kosten gaan zeer zeker wel naar de normale consument.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar betrek daar dan ook de zware industrie bij en probeer in de transitie niet het volk verplicht op kosten te jagen.
Haha goed geprobeerdquote:Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik wist wel dat er een GL'er in je schuilde
Het is momenteel vooral VVD beleid, bedrijven krijgen nu de kersen op de taart. Een ietwat verschuiving naar het midden mag imho wel weer door wat links tegengewicht in een coalitie.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn wel HT warmtepompen die ook jouw huis warm gaan houden, het rendement is dan echter lager.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Haha goed geprobeerd
Ik ben niet tegen de transitie maar ik kijk eerst naar mijn eigen portemonnee. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat zonnepanelen goedkoper blijken over langere termijn. De huidige warmtepompen blijken voor het huis waar ik woon ook niet toereikend tenzij dat ik in de winter met een temperaturr van 18 graden onder een dekentje op de bank wil gaan zitten.
Mijn huis is met steenwol ''geisoleerd''. Het gaat mij dus uiteindelijk teveel geld kosten om over te stappen naar een warmtepomp.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn wel HT warmtepompen die ook jouw huis warm gaan houden, het rendement is dan echter lager.
Mijn installateur verwarmt hele scholen met warmtepompen (meerdere 80kW units op het dak) dus dan moet een woning ook wel lukken.
Maar isoleren is wel stap 1.
Ik zou eerst isoleren, dan een (paar) jaar kijken wat de warmtebehoefte is en daar een warmtepomp op afstemmen.
Als je eerst een warmtepomp kiest en plaatst en dan gaat isoleren, dan staat die de winter daarna te pendelen omdat hij veel te zwaar is voor je woning.
Hybride is ook nog een oplossing, dan schakelt je CV bij zodra de WP het niet meer aankan. Maar ik zie daar niet zoveel in, je blijft met vastrecht van aardgas zitten dan.
Wat is je gasverbruik nu?quote:Op zondag 10 maart 2019 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn huis is met steenwol ''geisoleerd''. Het gaat mij dus uiteindelijk teveel geld kosten om over te stappen naar een warmtepomp.
Zeker als het in de winter 1.7 graden warmer zal worden
De afgelopen drie jaar een gemiddelde van plusminus 1090 m3.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is je gasverbruik nu?
Hier was het 1400m3 en ik draai ook op een warmtepomp (vrijstaande woning uit 2003 zonder extra isolatie met 150m2 oppervlak).
verkeerde knopje gedruktquote:Op zondag 10 maart 2019 21:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De afgelopen drie jaar een gemiddelde van plusminus 1090 m3 bij 127m2.
Dat klinkt niet als het grootste tochthok dat ik kenquote:
Welke échte cijfers? Hij gebruikt dezelfde cijfers. Hij interpreteert alleen de modellen anders.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:07 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is een hype, die nu de échte cijfers boven water komen zal afnemen.
Dat is inderdaad de Rob Jetten manier van denken.quote:Op maandag 11 maart 2019 07:49 schreef ToT het volgende:
"Ja maar we hebben een voorbeeldfunctie."
"Als iedereen zo zou denken, doet niemand er iets aan."
Daar is niets GroenLinkserig aan hoor, ook wij ''populisten'' hebben niets met neo-liberale lachebekken die de rekening voor alle ellende presenteert aan het volk, terwijl de bedrijven lekker mogen aankloten.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik wist wel dat er een GL'er in je schuilde
Duitsland heeft met de energiewende al meer stappen genomen dan Nederland.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de Rob Jetten manier van denken.
''Nee, Nederland kan feitelijk niets doen aan het klimaat. Maar wij zijn Nederland dus we hebben voor de Godganse wereld een voorbeeldfunctie. We moeten Frankrijk en Duitsland laten zien hoe het hoort door nóg meer te doen dan de klimaatdoelstellingen al dicteren''.
Ja want de Fransen en Duitsers luisteren natuurlijk altijd naar ons. Toen we in 2001 het homohuwelijk invoeren gingen ze ons immers ook direct achterna.
Niet dus. Pas in resp. 2016 en 2017 en dat had helemaal nul komma niets te maken met druk uit Nederland...
Naar wat ik begrijp kost dit alleen maar geld.quote:
idd; ons volk uitknijpen met torenhoge energierekeningen, dan volgen China en India en dergelijke dit voorbeeld vanzelf wel!quote:Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de Rob Jetten manier van denken.
''Nee, Nederland kan feitelijk niets doen aan het klimaat. Maar wij zijn Nederland dus we hebben voor de Godganse wereld een voorbeeldfunctie. We moeten Frankrijk en Duitsland laten zien hoe het hoort door nóg meer te doen dan de klimaatdoelstellingen al dicteren''.
Ja want de Fransen en Duitsers luisteren natuurlijk altijd naar ons. Toen we in 2001 het homohuwelijk invoeren gingen ze ons immers ook direct achterna.
Niet dus. Pas in resp. 2016 en 2017 en dat had helemaal nul komma niets te maken met druk uit Nederland...
Toch is ook dat een retorisch trucje. Uiteindelijk kan elke Chinese (deel)gemeente ook aanhalen dat zij toch echt voor een verwaarloosbaar gedeelte van de totale CO2-uitstoot verantwoordelijk zijn en daarom niets hoeven te doen.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dat te concluderen. Dat kan een ieder concluderen die gewoon de grafiekjes van uitstoot per land bekijkt.
Milieu is echter wel een direct probleem...quote:Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch is ook dat een retorisch trucje. Uiteindelijk kan elke Chinese (deel)gemeente ook aanhalen dat zij toch echt voor een verwaarloosbaar gedeelte van de totale CO2-uitstoot verantwoordelijk zijn en daarom niets hoeven te doen.
Daar zouden ze helemaal gelijk in hebben als de rest van China niks zou doen. Het heeft geen zin om een dorp van 1000 inwoners energieneutraal te maken als buurman Beijing met 23 miljoen inwoners juist meer gaat vervuilen.quote:Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch is ook dat een retorisch trucje. Uiteindelijk kan elke Chinese (deel)gemeente ook aanhalen dat zij toch echt voor een verwaarloosbaar gedeelte van de totale CO2-uitstoot verantwoordelijk zijn en daarom niets hoeven te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |