abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185527131
Ik denk dat de meest welvarende landen wel een voorbeeldfunctie zouden moeten geven omdat ze de kar ook trokken qua zo'n beetje alle innovatie in de wereld waaronder de hele industrieële revolutie en de digitale revolutie.

Als je in de meer ontwikkelde landen geen computers had gehad, had je ze nu nergens. Waren Europa en de VS niet met het internet verbonden, dan lag het nu nergens en we kunnen ook als eerste smartphones adopteren.

Het feit dat Nederland een van de pilotlanden is qua bepaald vervoer of installaties qua energie geeft het land straks mogelijk een voorsprong en als de Nederlandse ontwikkelaars de ins en outs kennen van hoe zulke installaties het meest optimaal kunnen worden toegepast door o.a. te leren van fouten zorgt ervoor dat Nederland straks betrokken kan zijn bij de uitrol elders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 10-03-2019 20:52:05 ]
pi_185527331
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat de meest welvarende landen wel een voorbeeldfunctie zou moeten geven omdat ze de kar ook trokken qua zo'n beetje alle innovatie in de wereld waaronder de hele industrieële revolutie en de digitale revolutie.

Als je in de meer ontwikkelde landen geen computers had gehad, had je ze nu nergens. Waren Europa en de VS niet met het internet verbonden, dan lag het nu nergens en we kunnen ook als eerste smartphones adopteren.

Het feit dat Nederland een van de pilotlanden is qua bepaald vervoer of installaties qua energie geeft het land straks mogelijk een voorsprong en als de Nederlandse ontwikkelaars de ins en outs kennen van hoe zulke installaties het meest optimaal kunnen worden toegepast door o.a. te leren van fouten zorgt ervoor dat Nederland straks betrokken kan zijn bij de uitrol elders.
Dat klopt helemaal. Maar betrek daar dan ook de zware industrie bij en probeer in de transitie niet het volk verplicht op kosten te jagen.
pi_185527350
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]

Dat klopt helemaal. Maar betrek daar dan ook de zware industrie bij en probeer in de transitie niet het volk verplicht op kosten te jagen.
Ik wist wel dat er een GL'er in je schuilde ;)
pi_185527427
quote:
[..]

Wishful thinking. Gl. is na het tekenen van dat akkoord bezig met een toneelstukje naar de stemmertoe. Want die kosten gaan zeer zeker wel naar de normale consument.
  Forum Admin zondag 10 maart 2019 @ 20:52:58 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185527500
Vergroenen is altijd goed, zowel op mondiale als lokale schaal levert het verbetering op. Denk maar eens terug aan die gele stadsbussen van weleer die zwarte pluimen troep uitbraakten, nu hebben we bussen op elektriciteit of aardgas. Daar hebben ''we'' al hele grote stappen gezet. De stappen die nu opgelegd worden slaan nergens op en zorgen alleen maar voor hogere kosten en gedoe.

Sterker nog, we prijzen onszelf de markt uit als dat zo doorgaat. Wij zijn in feite de kleine gaatjes in de muur aan het afsmeren terwijl een groot deel van de wereld die muur nog moet stucen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185527513
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Haha goed geprobeerd ;)

Ik ben niet tegen de transitie maar ik kijk eerst naar mijn eigen portemonnee. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat zonnepanelen goedkoper blijken over langere termijn. De huidige warmtepompen blijken voor het huis waar ik woon ook niet toereikend tenzij dat ik in de winter met een temperaturr van 18 graden onder een dekentje op de bank wil gaan zitten.
pi_185527580
quote:
[..]

Het is momenteel vooral VVD beleid, bedrijven krijgen nu de kersen op de taart. Een ietwat verschuiving naar het midden mag imho wel weer door wat links tegengewicht in een coalitie.
pi_185527790
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]

Haha goed geprobeerd ;)

Ik ben niet tegen de transitie maar ik kijk eerst naar mijn eigen portemonnee. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat zonnepanelen goedkoper blijken over langere termijn. De huidige warmtepompen blijken voor het huis waar ik woon ook niet toereikend tenzij dat ik in de winter met een temperaturr van 18 graden onder een dekentje op de bank wil gaan zitten.
Er zijn wel HT warmtepompen die ook jouw huis warm gaan houden, het rendement is dan echter lager.

Mijn installateur verwarmt hele scholen met warmtepompen (meerdere 80kW units op het dak) dus dan moet een woning ook wel lukken.

Maar isoleren is wel stap 1.

Ik zou eerst isoleren, dan een (paar) jaar kijken wat de warmtebehoefte is en daar een warmtepomp op afstemmen. Het hoeft niet allemaal in 5 jaar.

Als je eerst een warmtepomp kiest en plaatst en dan gaat isoleren, dan staat die de winter daarna te pendelen omdat hij veel te zwaar is voor je woning.

Hybride is ook nog een oplossing, dan schakelt je CV bij zodra de WP het niet meer aankan. Maar ik zie daar niet zoveel in, je blijft met vastrecht van aardgas zitten dan.
pi_185527870
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Er zijn wel HT warmtepompen die ook jouw huis warm gaan houden, het rendement is dan echter lager.

Mijn installateur verwarmt hele scholen met warmtepompen (meerdere 80kW units op het dak) dus dan moet een woning ook wel lukken.

Maar isoleren is wel stap 1.

Ik zou eerst isoleren, dan een (paar) jaar kijken wat de warmtebehoefte is en daar een warmtepomp op afstemmen.

Als je eerst een warmtepomp kiest en plaatst en dan gaat isoleren, dan staat die de winter daarna te pendelen omdat hij veel te zwaar is voor je woning.

Hybride is ook nog een oplossing, dan schakelt je CV bij zodra de WP het niet meer aankan. Maar ik zie daar niet zoveel in, je blijft met vastrecht van aardgas zitten dan.
Mijn huis is met steenwol ''geisoleerd''. Het gaat mij dus uiteindelijk teveel geld kosten om over te stappen naar een warmtepomp.
Zeker als het in de winter 1.7 graden warmer zal worden ;)
pi_185527897
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]

Mijn huis is met steenwol ''geisoleerd''. Het gaat mij dus uiteindelijk teveel geld kosten om over te stappen naar een warmtepomp.
Zeker als het in de winter 1.7 graden warmer zal worden ;)
Wat is je gasverbruik nu?
Hier was het 1400m3 en ik draai ook op een warmtepomp (vrijstaande woning uit 2003 zonder extra isolatie met 150m2 oppervlak).
pi_185527933
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Wat is je gasverbruik nu?
Hier was het 1400m3 en ik draai ook op een warmtepomp (vrijstaande woning uit 2003 zonder extra isolatie met 150m2 oppervlak).
De afgelopen drie jaar een gemiddelde van plusminus 1090 m3.
pi_185527959
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]

De afgelopen drie jaar een gemiddelde van plusminus 1090 m3 bij 127m2.
verkeerde knopje gedrukt :9
pi_185528264
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]

verkeerde knopje gedrukt :9
Dat klinkt niet als het grootste tochthok dat ik ken :P

Ik heb sinds kort een woning uit 1972 in de verhuur.
Daar zit nog geen spouw- en vloerisolatie in, beneden wat kozijnen rot en oud dubbel glas. Daar ga ik de komende jaren veel vernieuwen, isoleren, zonnepanelen plaatsen en zodra dat klaar is ook een warmtepomp laten plaatsen.

Ik trek er 3 jaar voor uit.
  maandag 11 maart 2019 @ 02:00:21 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185533133
quote:
99s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:07 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is een hype, die nu de échte cijfers boven water komen zal afnemen.
Welke échte cijfers? Hij gebruikt dezelfde cijfers. Hij interpreteert alleen de modellen anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185534186
"Ja maar we hebben een voorbeeldfunctie."
"Als iedereen zo zou denken, doet niemand er iets aan."
pi_185535395
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dat te concluderen. Dat kan een ieder concluderen die gewoon de grafiekjes van uitstoot per land bekijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 11 maart 2019 @ 10:01:05 #117
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185535475
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 07:49 schreef ToT het volgende:
"Ja maar we hebben een voorbeeldfunctie."
"Als iedereen zo zou denken, doet niemand er iets aan."
Dat is inderdaad de Rob Jetten manier van denken.

''Nee, Nederland kan feitelijk niets doen aan het klimaat. Maar wij zijn Nederland dus we hebben voor de Godganse wereld een voorbeeldfunctie. We moeten Frankrijk en Duitsland laten zien hoe het hoort door nóg meer te doen dan de klimaatdoelstellingen al dicteren''. :')

Ja want de Fransen en Duitsers luisteren natuurlijk altijd naar ons. Toen we in 2001 het homohuwelijk invoeren gingen ze ons immers ook direct achterna.

Niet dus. Pas in resp. 2016 en 2017 en dat had helemaal nul komma niets te maken met druk uit Nederland...
  maandag 11 maart 2019 @ 10:03:03 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185535501
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Daar is niets GroenLinkserig aan hoor, ook wij ''populisten'' hebben niets met neo-liberale lachebekken die de rekening voor alle ellende presenteert aan het volk, terwijl de bedrijven lekker mogen aankloten.
pi_185535618
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

''Nee, Nederland kan feitelijk niets doen aan het klimaat. Maar wij zijn Nederland dus we hebben voor de Godganse wereld een voorbeeldfunctie. We moeten Frankrijk en Duitsland laten zien hoe het hoort door nóg meer te doen dan de klimaatdoelstellingen al dicteren''. :')

Ja want de Fransen en Duitsers luisteren natuurlijk altijd naar ons. Toen we in 2001 het homohuwelijk invoeren gingen ze ons immers ook direct achterna.

Niet dus. Pas in resp. 2016 en 2017 en dat had helemaal nul komma niets te maken met druk uit Nederland...
Duitsland heeft met de energiewende al meer stappen genomen dan Nederland.
pi_185535648
Ik vind dat van het homohuwelijk ook wel een goede vergelijking. Nederland was het eerste land met het homohuwelijk, en nadat de tijd vorderde zijn er steeds meer landen bijgekomen.

Niet per se door druk uit Nederland, wel omdat men kon zien dat in Nederland na het homohuwelijk ons land ook niet vergaan is.
pi_185535952
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
warmtepomp laten plaatsen.
Naar wat ik begrijp kost dit alleen maar geld.
Voorlopig met gas blijven stoken en als gas te duur wordt eens overschakelen is misschien verstandiger?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185536038
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

idd; ons volk uitknijpen met torenhoge energierekeningen, dan volgen China en India en dergelijke dit voorbeeld vanzelf wel! :Y Echt waar!
pi_185536068
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dat te concluderen. Dat kan een ieder concluderen die gewoon de grafiekjes van uitstoot per land bekijkt.
Toch is ook dat een retorisch trucje. Uiteindelijk kan elke Chinese (deel)gemeente ook aanhalen dat zij toch echt voor een verwaarloosbaar gedeelte van de totale CO2-uitstoot verantwoordelijk zijn en daarom niets hoeven te doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185536131
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]

Toch is ook dat een retorisch trucje. Uiteindelijk kan elke Chinese (deel)gemeente ook aanhalen dat zij toch echt voor een verwaarloosbaar gedeelte van de totale CO2-uitstoot verantwoordelijk zijn en daarom niets hoeven te doen.
Milieu is echter wel een direct probleem...
Maar daarom stappen ze daar ook over op gas vanuit Rusland..... En dat is efficiënter dus China gaat ook de goede kant op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185536182
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]

Daar zouden ze helemaal gelijk in hebben als de rest van China niks zou doen. Het heeft geen zin om een dorp van 1000 inwoners energieneutraal te maken als buurman Beijing met 23 miljoen inwoners juist meer gaat vervuilen.

Wij zijn dat kleine dorpje, onze buurmannen China en India gaan alleen maar meer uitstoten.

Het zet simpelweg geen zoden aan de dijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')