abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 10:26:34 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185513892
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:05 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

Als jij: "ik besta en who the fuck cares" een troostend gedachtegang vindt dan bof je met die kortzichtige naïviteit.

Anderen hebben daar toch heel wat alcohol voor nodig om daar doorheen te komen of een sterke mate van autisme.

Zeg maar "who cares" als je next time naar boven kijkt :) , geeft lekker voldoening.

Anyhow,

Acceptatie van het basis "idee" is stap 1. Stap 2 is de zoektocht naar de bedenker en het waarom. Dat schept nog een beetje perspectief dan "who cares"
Mwah, je slaat wat wild om je heen maar je geeft geen echt antwoord op de vraag he. Want wat nou als jouw zoektocht nooit een bevredigend antwoord gaat opleveren, of uberhaupt een antwoord? Wat dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 maart 2019 @ 10:48:50 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185514256
TS is een bang wezeltje dat zijn eigen irrelevantie niet durft te accepteren. :')
  zondag 10 maart 2019 @ 11:07:57 #28
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_185514553
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:48 schreef Nobu het volgende:
TS is een bang wezeltje dat zijn eigen irrelevantie niet durft te accepteren. :')
Leer nou gewoon eens lief te zijn tegen je medemens. Altijd maar dit soort villeine reacties. Bah.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 10 maart 2019 @ 11:12:14 #29
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185514636
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 21:00 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Je waant je als mens groter dan je daadwerkelijk bent.
Dat doe je nogal ja door er vanuit te gaan dat er een groter of 'master' plan zou zijn voor de kosmos, bullshit natuurlijk, ons bestaan en het universum hangen van chaos en orde aan elkaar en als je dat niet wilt accepteren maar op kruideniers nivo blijft mekkeren over een plan, of nog slechter, een god die alles bedacht zou hebben, dan sla je de plank mis.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185514877
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Mwah, je slaat wat wild om je heen maar je geeft geen echt antwoord op de vraag he. Want wat nou als jouw zoektocht nooit een bevredigend antwoord gaat opleveren, of uberhaupt een antwoord? Wat dan?
Mijn antwoord op je vraag is een wedervraag: moeten we stoppen met ons zoektocht naar een medicijn voor het genezen van HIV/kanker, omdat het in ons mensenleven wellicht niet gaat lukken om die doorbraak te forceren?

Nonsens dus. Ook al is de kans klein, de zoektocht staken en je kop in het zand steken dat is pas de ultieme onbevrediging.
pi_185514989
quote:
6s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:12 schreef YuckFou het volgende:
[..]

Dat doe je nogal ja door er vanuit te gaan dat er een groter of 'master' plan zou zijn voor de kosmos, bullshit natuurlijk, ons bestaan en het universum hangen van chaos en orde aan elkaar en als je dat niet wilt accepteren maar op kruideniers nivo blijft mekkeren over een plan, of nog slechter, een god die alles bedacht zou hebben, dan sla je de plank mis.
Je hebt geen keus om te ontkennen. Net als dat jou huis NIET door chaos of toeval in elkaar is komen vliegen, maar door een plan van een architect. Is het simpelweg ridicuul en een belediging voor je verstand!! om te beweren dat de bouwstenen van dit heelal zonder voorop gezet plan in elkaar zijn komen vliegen. Wat een onzin zeg.

Ook als zou het een ziljoen jaren vergen om te komen tot wat we nu zijn. Tijd en het ontketende bestaansproces van het heelal kan nimmer een ontkenning rechtvaardigen van een voorop gezet plan die simpelweg tot uitvoering is gebracht.
  zondag 10 maart 2019 @ 11:36:10 #32
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185515077
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:31 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Net als dat jou huis NIET door chaos of toeval in elkaar is komen vliegen, maar door een plan van een architect. Is het simpelweg ridicuul en een belediging voor je verstand!! dat de bouwstenen van dit heelal zonder voorop gezet plan in elkaar is komen vliegen. Wat een onzin zeg.
Het bouwen van een huis vergelijken met chaos en orde is wel een heel simpele stelling hè? Beetje als een aardappel is geen lolly, ook niet op een stokje geprikt :')

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat wat als wij als waarneembaar heelal kunnen waarnemen slechts de orde is, en wat we (nog) niet kunnen zien of meten is de chaos die vorm aan het nemen is. Als je denkt dat het intergalactische geweld een vooropgezet plan is dan denk je echt te simpel.

En al helemaal als je denkt dat er een goddelijke architect is die alles in elkaar heeft gelego'd en daarna zich druk maakt of 7 miljard zielige mensjes die elkaar de kop inslaan, ruzie makend welke god de beste is :')

Krampachtig binnen je conditionering blijven denken vriend, daar kom je ver mee! :+
pi_185515347
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:36 schreef YuckFou het volgende:
[..]

Het bouwen van een huis vergelijken met chaos en orde is wel een heel simpele stelling hè? Beetje als een aardappel is geen lolly, ook niet op een stokje geprikt :')

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat wat als wij als waarneembaar heelal kunnen waarnemen slechts de orde is, en wat we (nog) niet kunnen zien of meten is de chaos die vorm aan het nemen is. Als je denkt dat het intergalactische geweld een vooropgezet plan is dan denk je echt te simpel.

En al helemaal als je denkt dat er een goddelijke architect is die alles in elkaar heeft gelego'd en daarna zich druk maakt of 7 miljard zielige mensjes die elkaar de kop inslaan, ruzie makend welke god de beste is :')

Krampachtig binnen je conditionering blijven denken vriend, daar kom je ver mee! :+
Wat in de ogen van jou simpele brein een chaos lijkt, is voor de architect een logisch proces met geprogrammeerde atomen of kleiner die een plan uitvoeren tot bestaan.

Simpel gezegd: zonder een "idee" en uitvoering daarvan is het resultaat niets. Wel nu, het resultaat is "iets" namelijk dit heelal. Nu nog wat of wie het idee heeft geinitieerd. Dit is de enige logische denkkader, zelfs in jou chaos-theorie.
pi_185515467
Als je dan zo naar de wereld kijkt dan denk je ook, als er een god bestaat, wat een tiran. Kun je wel zeggen, dat is de schuld van de mens zelf, zo gewelddadig het er vaak aan toe gaat, maar nee,
De mens is toch ZIJN eigen ontwerp? (Als je daarin gelooft)

Overigens geloof ik zeker dat alles, het heelal, niet zomaar poef is ontstaan en zonder reden. Ik geloof ook in leven na de dood. Maar niet per se in 1 God.
pi_185515772
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:58 schreef Betje_van_t_flatje het volgende:
Als je dan zo naar de wereld kijkt dan denk je ook, als er een god bestaat, wat een tiran. Kun je wel zeggen, dat is de schuld van de mens zelf, zo gewelddadig het er vaak aan toe gaat, maar nee,
De mens is toch ZIJN eigen ontwerp? (Als je daarin gelooft)

Overigens geloof ik zeker dat alles, het heelal, niet zomaar poef is ontstaan en zonder reden. Ik geloof ook in leven na de dood. Maar niet per se in 1 God.
Interessant, je bent al een stap verder met een GOD-complex, zo ver ben ik nog niet.

De mens is tot op zekere verantwoordelijk voor zijn doen en laten, tenzij externe factoren op aarde zich gaan bemoeien met je leven. Dan ken je hen de schuld geven of moedernatuur, in het geval van moedernatuur is de schuld waardeloos, omdat het dikke vette pech is. Bij anderen kan je je recht enigzins nog halen.

Wel nu wat ik denk in het kader van de kosmos en ons bestaan:
"Iets" bovennatuurlijks met een plan, initieerde het proces tot dit bestaan. Wat of wie, i don't know, moet ik nog achter komen.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 12:37:53 #36
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_185516290
Hier gaan we verder over filosoferen O+
  zondag 10 maart 2019 @ 12:44:34 #37
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185516417
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:52 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Wat in de ogen van jou simpele brein een chaos lijkt, is voor de architect een logisch proces met geprogrammeerde atomen of kleiner die een plan uitvoeren tot bestaan.
Wat jij mijn simpel brein noemt, doelt in mijn antwoorden op de quantum fysica en chaostheorie waar je kennelijk nog nooit van gehoord of over na hebt gedacht. Dus t is meer jouw simpel brein wat dat niet kan bevatten dan dat ik het te simpel zie, maar goed.
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:52 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Simpel gezegd: zonder een "idee" en uitvoering daarvan is het resultaat niets. Wel nu, het resultaat is "iets" namelijk dit heelal. Nu nog wat of wie het idee heeft geinitieerd. Dit is de enige logische denkkader, zelfs in jou chaos-theorie.
De fout die je maakt, is binnen menselijke kaders te denken en op die manier een uitleg te willen geven aan een zo complex geheel dat je dat net als ik niet volledig kan bevatten, dan is de meest logische oplossing uit te gaan van een supernatural, een overlord die aan het begin van zoiets staat omdat je niet gewend bent in andere vormen te denken dan dat er een sturende macht moet zijn om tot dit resultaat te komen.
Laat die conditionering eens los, probeer niet " out of the box" te denken, maar vergeet de hele box, besef dat alles wat je denkt, ziet en leest ook is opgemaakt binnen de kaders van het menselijk denken en dat we zo nietig zijn binnen het gigantisch geheel dat het ook geen wonder is dat we zaken extreem simpel voorstellen zodat we dat een beetje beter kunnen bevatten.
pi_185520447
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]

Wel heel kort door de bocht :P

Stel dat een godheid niet bestaat, dat is ook mogelijk. Stel dat die ‘eerste’ toeval ‘toevallig’ was ontstaan, wat is dan het probleem?

Onmogelijk? Nee.

Maar het blijft irritant om erachter te komen hoe, want ik zit bijvoorbeeld dan elke keer met:

Hoe kan dan iets uit ‘niets’ ontstaan etc etc. Of het brein steekt zoals jij al aangeeft te simpel in elkaar omdat bijv die 2 woorden niet met elkaar overweg kunnen. Stel dat dat verhaal van a-z klopt, dan alsnog kan misschien mn simpele brein denken van: iets ontstaat alweer uit niets. Hoe the neuq kan dat dan wel mogelijk zijn? Terwijl het mogelijk is.

Waarom word die oersoep niet beter uitgelegd dan? Zijn hun misschien ook te simpel? :P
  zondag 10 maart 2019 @ 16:38:18 #39
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185521406
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:53 schreef Faz3D het volgende:
Hoe kan dan iets uit ‘niets’ ontstaan etc etc. Of het brein steekt zoals jij al aangeeft te simpel in elkaar omdat bijv die 2 woorden niet met elkaar overweg kunnen. Stel dat dat verhaal van a-z klopt, dan alsnog kan misschien mn simpele brein denken van: iets ontstaat alweer uit niets. Hoe the neuq kan dat dan wel mogelijk zijn? Terwijl het mogelijk is.

Waarom word die oersoep niet beter uitgelegd dan? Zijn hun misschien ook te simpel? :P
Ik ga sowieso niet mee in theoriën die stellen dat een goddelijk wezen oid de schepper van het alles zou zijn, dat is voor mij een simplistische uitleg ontstaan duizenden jaren geleden toen de homosapiens het jagen verzamelen min of meer afschafte en naast het groeien van graan ook ging nadenken en wellicht praten over de zin van een en ander, alles wat je niet kan bevatten kan je toeschrijven aan een almachtig opperwezen, omdat je niet de kennis hebt om beter te weten, en dat is blijven bestaan, duizenden jaren lang tot de religies die we nu hebben, dus nee, geen god voor mij.

En waar je de fout in gaat is met alles, niets, nu, ooit en toen, allemaal menselijke begrippen die we hebben gevangen, gecreëerd of benoemd om de wereld om ons heen begrijpelijk te maken, maar al zijn we nog zo bovengemiddeld intelligent, afgezet tot onze andere planeet-mede-bewoners, we blijven beperkt tot wat ons brein toelaat, sommige geesten zijn flexibel en komen met theorieën over dit soort zaken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er zoveel meer is dan we kunnen bevatten...
Jouw oersoep bijvoorbeeld, is energie in z'n puurste vorm, hoe je dat meet of weet? Dat kunnen we niet, en daarom verzinnen we een plausibele oplossing omdat onze fantasie of beperking of mentale staat niet daar voorbij kan kijken.
En energie is niet niks, er is nooit niks geweest, er is altijd energie, overal alleen hoe die zich manifesteert bepaald hoe wij daar tegen aan kijken. Nogmaals, ik schreef het eerder, ik geloof dat het voor ons zichtbare en wellicht meetbare deel van het heelal het gebied is waar er orde in de chaos heerst, erbuiten, wellicht als je door een zwart gat zou vliegen, heerst de chaos en is energie nog in z'n puurste vorm aanwezig, een vorm die wij nu niet, en wellicht nooit niet, zullen begrijpen. (8>
  zondag 10 maart 2019 @ 16:43:09 #40
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_185521474
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:05 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

Acceptatie van het basis "idee" is stap 1. Stap 2 is de zoektocht naar de bedenker en het waarom. Dat schept nog een beetje perspectief dan "who cares"
Misschien heb ik het gemist, maar welk idee precies?

Edit: nm, gevonden.

"Iets" bovennatuurlijks met een plan, initieerde het proces tot dit bestaan
Prrrrr
  zondag 10 maart 2019 @ 16:44:36 #41
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_185521501
Mijn ouders hadden zin in seks, niet in mij. Dus ja, toeval.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 10 maart 2019 @ 16:46:27 #42
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185521529
Jezus, met zo'n prut OP kan je dit topic beter naar KLB trappen.

En welke bedoeling wil je nu precies aan het bestaan hangen? Ik zie geen argumenten voorbij komen waarin er een bestaan van een doel ondersteund wordt, alleen maar "mensen die niet hetzelfde vinden als ik zijn simpel en naïef"-geneuzel.
pi_185522726
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 16:46 schreef Trashcanman het volgende:
Jezus, met zo'n prut OP kan je dit topic beter naar KLB trappen.

En welke bedoeling wil je nu precies aan het bestaan hangen? Ik zie geen argumenten voorbij komen waarin er een bestaan van een doel ondersteund wordt, alleen maar "mensen die niet hetzelfde vinden als ik zijn simpel en naïef"-geneuzel.
Als ik wist waarom jij, ik en de kosmos bestonden, hadden we deze discussie kort kunnen houden.

Ik wil jou nergens van overtuigen, wordt alleen moe van simpele mensen die alles willen hangen aan de chaos- en toevalstheorie omdat ze niet KUNNEN begrijpen waarom IETS van NIETS onstaat. Ze gooien het op fucking toeval; mensen met een God-complex geven tenminste GOD als verklaring, maar leveren geen bewijzen.

Ik geloof dat dit alles door een bedenker met een uitgekiend plan in gang is gezet. Al het andere druist gewoon regelrecht in tegen de logica van bestaan: want alles behelsd een plan in uitvoering. Je hart pompt, je witte bloedcellen vechten, je nier zuivert...en zelfs als ze falen wordt je uiteindelijk voer voor de vegetatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gentlemen_vision op 10-03-2019 17:50:02 ]
  zondag 10 maart 2019 @ 17:50:35 #44
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185522908
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:42 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

Als ik wist waarom jij, ik en de kosmos bestonden, hadden we deze discussie kort kunnen houden.

Ik wil jou nergens van overtuigen, wordt alleen moe van die simpele mensen die alles hangen aan de chaos- en toevalstheorie omdat ze niet KUNNEN begrijpen waarom IETS van NIETS onstaat. Ze gooien het op fucking toeval; mensen met een God-complex geven GOD als verklaring, maar leveren geen bewijzen.

Ik geloof wel degelijk dat dit alles door een bedenker met een uitgekiend plan in gang is gezet. Al het andere druist gewoon regelrecht in tegen de logica van bestaan: alles heeft een plan. Je hart pompt, je witte bloedcellen vechten, je nier zuivert...en zelfs als ze falen wordt je uiteindelijk voer voor de vegetatie.
Goed dat je het sleutelwoord geloof gebruikt. Ik deel je geloof namelijk niet.

In alles wat ik in de natuur qua ontwikkeling/evolutie zie is trial and error: mutatie zorgt voor een nieuwe eigenschap. Er kunnen grofweg 3 dingen gebeuren: de nieuwe eigenschap verstoort de werking van een proces binnen het organisme of verhoogt de kans er op, de nieuwe eigenschap zorgt ervoor dat bv het organisme een voordeel over individuen verliest (goede schutkleur bijvoorbeeld) of de nieuwe eigenschap geeft een voordeel over de rest van de populatie.

Bij vooral de laatste is de kans dat er meer individuen met dezelfde eigenschap komen te bestaan groter en als je dit uitsmeert over een hele lange periode heb je een complex ecosysteem waarin zaken heel mooi op elkaar aansluiten.
pi_185523010
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:50 schreef Trashcanman het volgende:
[..]

Goed dat je het sleutelwoord geloof gebruikt. Ik deel je geloof namelijk niet.

In alles wat ik in de natuur qua ontwikkeling/evolutie zie is trial and error: mutatie zorgt voor een nieuwe eigenschap. Er kunnen grofweg 3 dingen gebeuren: de nieuwe eigenschap verstoort de werking van een proces binnen het organisme of verhoogt de kans er op, de nieuwe eigenschap zorgt ervoor dat bv het organisme een voordeel over individuen verliest (goede schutkleur bijvoorbeeld) of de nieuwe eigenschap geeft een voordeel over de rest van de populatie.

Bij vooral de laatste is de kans dat er meer individuen met dezelfde eigenschap komen te bestaan groter en als je dit uitsmeert over een hele lange periode heb je een complex ecosysteem waarin zaken heel mooi op elkaar aansluiten.
Je legt hier een raamwerk uit van mutatie waar jij als mens informatie uit kan ontlenen door het simpelweg te analyseren.

Mijn vraag aan jou: Who informed the uninformed?
  zondag 10 maart 2019 @ 17:59:29 #46
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185523082
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:55 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

Je legt hier een raamwerk uit van mutatie waar jij als mens informatie uit kan ontlenen door het simpelweg te analyseren.

Leg je vraag eens uit?
pi_185523143
Zinloosheid is de veroorzaker van de oerknal. Want, waarom niet?
  zondag 10 maart 2019 @ 18:03:57 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_185523168
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:55 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

je bent wat gevoelig voor oneindige raadseltjes.
Who designed the desiger
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_185523247
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:42 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]

Ik wil jou nergens van overtuigen, wordt alleen moe van simpele mensen die alles willen hangen aan de chaos- en toevalstheorie omdat ze niet KUNNEN begrijpen waarom IETS van NIETS onstaat. Ze gooien het op fucking toeval; mensen met een God-complex geven tenminste GOD als verklaring, maar leveren geen bewijzen.
Even tussendoor, mn excuses:

Iets ontstaat uit niets. Hoe kan niets bestaan? Niets kon nooit bestaan omdat uit niets niet iets kan voortkomen omdat anders niets altijd al zou bestaan of zou bestaan. Oftewel: iets bestond altijd anders zou het niets bestaan.

God als verklaring is hypocriet. De Jezus is gewoon in (bronnen) boeken geklad zodat eindelijk die filosofie waar kon zijn.

Even snel uitgelegd:

God had alles gemaakt. Voelt altijd schuld door Zijn toedoen. Laat zoonlief kruisigen of doodgaan of geboren worden met een plan of filosofie (dat laatste voor gelovige neuzen) zodat eindelijk het antwoord op de vraag: hoe bestaat God, hoe kan God leven, hoe kan God niks voelen, wat voelt God al zou Hij bestaan etc eindelijk eens vorm kon krijgen als sprookje in een boek. Of Jezus was zelf de filosoof, of die bij elkaar gefantaseerde boeken zijn geschreven door de toendertijd aanwezige Romeinen zodat mensjes weer een nieuw geloof konden krijgen. Het geloof dus van: God had ons zo lief dat hij zijn enig geboren zoon aan de mens had gegeven. Oftewel: de hemel bestond altijd en uit die hemel kwam de zoon en na zn dood ging die weer verder leven in de hemel. Oftewel: hij stuurde een engeltje terwijl het gewoon een mens was. Allemaal bij elkaar gefilosofeerde en bedachte troep om de mens maar te laten geloven zodat het leven nog enig nut heeft. Kuch. De gedachtepolitie andersom dus.

Het antwoord is niet God. God is altijd al dood geweest. Ze (gedachtenpolitie) maken altijd een geloof zodat mensjes weer een hobby hebben. Tijdsinvulling zegmaar.

quote:
Ik geloof dat dit alles door een bedenker met een uitgekiend plan in gang is gezet. Al het andere druist gewoon regelrecht in tegen de logica van bestaan: want alles behelsd een plan in uitvoering. Je hart pompt, je witte bloedcellen vechten, je nier zuivert...en zelfs als ze falen wordt je uiteindelijk voer voor de vegetatie.
Je zoekt naar nut en je vind nut. Het is niet gemaakt om nut te maken. Nut bestond altijd al. Uit de eigen wil komt pas nut voor. Meer niet. Nut bestaat niet in de natuur of in je lichaam. Enkel als je observeer kan je nuttige dingen zien of benoemen alszijnde: dat is nut.

Geloven in God heeft geen nut. De mens kan alles. God kan niks. God is dood. Wij moeten werken. Of leven. Tligt eraan hoe je het ziet. Tis ook allebei een hobby toch? :P

(Zoon van God oftewel Jezus is een simpele filosofie. Hoe heeft God schuld zegmaar. Dat vraagstuk. Alstie bestaat.)
  zondag 10 maart 2019 @ 18:08:01 #50
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185523249
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:03 schreef dop het volgende:
[..]

je bent wat gevoelig voor oneindige raadseltjes.
Who designed the desiger
We did!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')