Die cyclus klinkt als een bedacht plan?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
Goed topic, maar helaas een beetje belabberd uitgewerkt. Het leven is inderdaad geen toeval, de cyclus dient in stand gehouden te worden. Balans.
Een plan wat al bestond ver voor de mensheid. Het hele universum is een cyclus.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:23 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]
Die cyclus klinkt als een bedacht plan?
Je moet nog meer uitzoomen. Ik heb het over het heelal, de aarde....why?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:25 schreef Metalfrost het volgende:
De menselijke keus kan roet in het eten gooien in de 'creatie op basis van een uitgekiend idee/logica' als je als ouder de toekomst van je kind altijd hebt gewaarborgd om hem/haar hoogopgeleid te laten uitkomen, maar het kind op latere leeftijd ervoor kiest om een beroep op laag niveau uit te oefenen.
Zeg dat maar tegen je architect als je huis straks af gebouwd is, dat het toeval was.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:29 schreef Nikonlover het volgende:
Je bent gewoon te beperkt om niet in te zien dat het leven toeval is.
Wie zegt dat het heelal evenwichtig is? Het is altijd kans en vermoeden waarop het menselijke zicht op het heelal wordt verbreed.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:30 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]
Je moet nog meer uitzoomen. Ik heb het over het heelal, de aarde....why?
Waarom die enorme inspanning van evenwichtigheid in het heelal, voor een klein beetje leven hier op aarde?
Jou actie reactie cyclus start dus bij jezelf...wat daarvoor is gebeurdt boeit je niet, omdat het ongrijpbaar is?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:42 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wie zegt dat het heelal evenwichtig is? Het is altijd kans en vermoeden waarop het menselijke zicht op het heelal wordt verbreed.
Er kan ook alleen maar op het menselijke worden gebaseerd, omdat dit, met betrekking tot het heelal, ons enige uitgangspunt is. Je kunt zeggen 'het heelal doet dit, zus en zo', maar als dat niet klopt met de uiteindelijke gebeurtenis, dan spoort die uitspraak niet met de werkelijkheid.
Ik snap niet waarom je het hoogst ongrijpbare moeten vastklampen om de waarheid te kunnen achterhalen. De enige echte waarheid die als het kleinst kan worden gewaarborgd, is je eigen.
vb: je staat op, en begint te lopen. De gedachte die het maakt dat je opstaat en de gedachte die het maakt om te gaan lopen, zijn beide dan uitgekomen. Actie en reactie.
Het heelal is echt veel te groot, te onvatbaar en ongrijpbaar om daar ook maar iets over te kunnen zeggen of de kans te kunnen berekenen dat er überhaupt iets gaat gebeuren.
Omdat ik vanuit mijn menselijke positie er geen invloed en dus geen controle op kan uitoefenen, inderdaad. Als een theekop door iemand anders' toedoen van tafel valt, en ik zie dat, en ik vind het zonde dat dat ding naar beneden valt omdat het een functie heeft, er mogelijk mooi uitziet, of om wat voor reden dan ook, dan doe ik een poging vanuit de beste intentie om het object te vangen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:51 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]
Jou actie reactie cyclus start dus bij jezelf...wat daarvoor is gebeurdt boeit je niet, omdat het ongrijpbaar is?
Nee totaal niet. Ik heb geen behoefte om naar de sterren te staren voor hulp als een container in de fik staat. Dan bel ik 112, roep ik de brandweer op tot daad en hoop dat de brand wordt geblust. Gezien de reputatie van deze mensen hoef ik me daar geen zorgen over te maken.quote:Erg beperkte denkkader vind je niet.
Dat klopt. Het bevredigt meerdere handelingen als de initiële handeling meerdere behoeften vervult, als voorbeeld als mijn opstaan en lopen mijn gedachten laat leiden naar het legen van mijn blaas, zodat ik naar het toilet loop om mijn behoefte te doen.quote:Jou idee om op te staan en te gaan lopen, is legitiem genoeg om het te accepteren als waarheid. Je bent je eigen initiator tot je lullige handeling.
Mijn eigen, als reactie om jouw beredenering in een ander daglicht te doen stellen.quote:Wiens plan was het om jou je miniskulle actie-reactie loopje te doen facilliteren?
Ik kan er niet tegen als mensen roepen 'ja maar het heelal dan'.quote:Zonder het "idee" van die facillitering, zat jij hier niet op fok te typen.
Je waant je als mens groter dan je daadwerkelijk bent. Zonder het basis idee om jou als mens te laten bestaan, zat je hier niet zo stoer te praten over je miniskulle actie-reactie wereldje.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 20:05 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat ik vanuit mijn menselijke positie er geen invloed en dus geen controle op kan uitoefenen, inderdaad. Als een theekop door iemand anders' toedoen van tafel valt, en ik zie dat, en ik vind het zonde dat dat ding naar beneden valt omdat het een functie heeft, er mogelijk mooi uitziet, of om wat voor reden dan ook, dan doe ik een poging vanuit de beste intentie om het object te vangen.[..]
Nee totaal niet. Ik heb geen behoefte om naar de sterren te staren voor hulp als een container in de fik staat. Dan bel ik 112, roep ik de brandweer op tot daad en hoop dat de brand wordt geblust. Gezien de reputatie van deze mensen hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Door naar de sterren te staren kan ik er van op aan dat de container die in de fik staat, geheel afbrandt en mogelijk ook uitslaat naar andere objecten, misschien wel woningen met mensen erin. Niet de reactie waar ik op hoop, en dus kies ik voor mijn eigen actie.[..]
Dat klopt. Het bevredigt meerdere handelingen als de initiële handeling meerdere behoeften vervult, als voorbeeld als mijn opstaan en lopen mijn gedachten laat leiden naar het legen van mijn blaas, zodat ik naar het toilet loop om mijn behoefte te doen.[..]
Mijn eigen, als reactie om jouw beredenering in een ander daglicht te doen stellen.[..]
Ik kan er niet tegen als mensen roepen 'ja maar het heelal dan'.
Het heelal bestaat al veel langer dan de aarde bestaat, anders zagen sterrenkundigen niets door de telescoop.
Mijn ouders hebben de keuze gemaakt om mij te laten bestaan.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:00 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]
Je waant je als mens groter dan je daadwerkelijk bent. Zonder het basis idee om jou als mens te laten bestaan, zat je hier niet zo stoer te praten over je miniskulle actie-reactie wereldje.
Ik ben, net zoals ieder ander levend organisme van de planeet Aarde, een onderdeel van de evolutie. Voor mij was er bestaan aanwezig, en na mij zal dat ook zo zijn.quote:Je bent onderdeel van een groter bedacht idee die jou het recht heeft gegeven om te bestaan, jou micro plannetjes zijn gefaciliteert van het basis idee van de "maker" net als jij de "maker" bent van jou gedachten en acties..
Mijn basis van het verstand en de totstandkoming van mijn bewustzijn is een product vanquote:Iedere gedachtenkronkel tot ontkenning van het master "idee" die jou heeft doen bestaan druist in tegen de basis van je verstand: actie > reactie!
Oke, en nu is wat jij stelt in de OP de waarheid. En nu? Ik bedoel? Wat nu dan? Who the fuck cares of het toeval is of een plan. Je bént er,dat is toch waar het uiteindelijk op neerkomt?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:00 schreef Gentlemen_vision het volgende:
[..]
Je waant je als mens groter dan je daadwerkelijk bent. Zonder het basis idee om jou als mens te laten bestaan, zat je hier niet zo stoer te praten over je miniskulle actie-reactie wereldje.
Je bent onderdeel van een groter bedacht idee die jou het recht heeft gegeven om te bestaan, jou micro plannetjes zijn gefaciliteert van het basis idee van de "maker" net als jij de "maker" bent van jou gedachten en acties.
Iedere gedachtenkronkel tot ontkenning van het basis "idee" die jou heeft doen bestaan druist in tegen de basis van je verstand: actie > reactie!
Tenzij alles zich alleen maar in je hoofd afspeelt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:42 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wie zegt dat het heelal evenwichtig is? Het is altijd kans en vermoeden waarop het menselijke zicht op het heelal wordt verbreed.
Er kan ook alleen maar op het menselijke worden gebaseerd, omdat dit, met betrekking tot het heelal, ons enige uitgangspunt is. Je kunt zeggen 'het heelal doet dit, zus en zo', maar als dat niet klopt met de uiteindelijke gebeurtenis, dan spoort die uitspraak niet met de werkelijkheid.
Ik snap niet waarom je het hoogst ongrijpbare moeten vastklampen om de waarheid te kunnen achterhalen. De enige echte waarheid die als het kleinst kan worden gewaarborgd, is je eigen.
vb: je staat op, en begint te lopen. De gedachte die het maakt dat je opstaat en de gedachte die het maakt om te gaan lopen, zijn beide dan uitgekomen. Actie en reactie.
Het heelal is echt veel te groot, te onvatbaar en ongrijpbaar om daar ook maar iets over te kunnen zeggen of de kans te kunnen berekenen dat er überhaupt iets gaat gebeuren.
Dat is dan een dagdroom.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tenzij alles zich alleen maar in je hoofd afspeelt.
En in de avond dan?quote:
Als jij: "ik besta en who the fuck cares" een troostend gedachtegang vindt dan bof je met die kortzichtige naïviteit.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 21:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, en nu is wat jij stelt in de OP de waarheid. En nu? Ik bedoel? Wat nu dan? Who the fuck cares of het toeval is of een plan. Je bént er,dat is toch waar het uiteindelijk op neerkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |