abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:08:39 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185648758
Of iets maken! Nu ben jij natuurlijk al meer creatief bezig met dingen maken. Maar schilderen, naaien, breien. Net wat je leuk vindt of goed kan, kan voor mij ook altijd helpen met m'n hoofd goed leeg krijgen en met een voldaan gevoel m'n bed in te stappen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185648768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Mooie foto's! En bijna met verlof *O*
En juist fijn om te lezen dat het zo goed gaat ^O^
Waarom was je liever eerder met verlof gegaan?
Ik ben nadat mijn zenuwbeknelling aan het begin van de zwangerschap opgelost was weer fulltime gaan werken en merk nu dat een dag werken er behoorlijk inhakt qua energie. Ook merk ik dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak en gewoon in mijn nestje wil zitten met mijn plantjes, mijn huisdiertje en mijn spulletjes om me heen. En niet met een volle blaas en baby erop duwend een hele gang door moeten rennen naar de toilet 10x per dag, en al die trappen in het OV op en af moet klimmen, en met al die mensen op mijn werk moet praten, en die ene collega waar ik zo graag tegen wil zeggen 'stel je niet zo ontzettend aan!', maar wat niet sociaal geaccepteerd is. :P Geen hele shockerend dingen dus. Ben er gewoon klaar mee.

Hebben jullie ervaring met de Stokke babydrager? Of een ander merk waar jullie idolaat van zijn?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:11:00 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185648795
Of alvast een vriezer vol eten maken :P koken vind ik ook altijd heerlijk ontspannend als ik het niet moet. Ik kook het liefste smiddags of na het avondeten :')
Kan ook zon heerlijk voldaan en af gevoel geven.

Of bakken O+ ik vind bakken zoiets magisch.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185648887
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:05 schreef pinquit het volgende:
Voor mij helpt echt naar buiten gaan overdag. Even een goede wandeling in de buitenlucht, of flink wat werk verzetten binnen wil ook wel werken (het hele huis stofzuigen bijvoorbeeld :+ ). Een warme douche 's avonds.
Of echt nog even tijd nemen om 's avonds met een theetje op de bank te zitten als de kinderen slapen, even tot jezelf komen.
Boek lezen.
Mediteren of een wat yoga oefeningen doen. Proberen je hoofd uit te zetten
Slaapmeditaties helpen voor mij heel goed inderdaad. Maar ik kom slecht in slaap doordat mijn hersens nog op volle toeren doordraaien. Waar ligt het aan Ela dat je wakker ligt? Zorgen? Gewoon geen melatonineproductie? Externe factoren zoals snurkende mensen om je heen? Ik slaap redelijk goed maar die paar keer dat ik om 4u wakker word en echt niet meer in slaap val, kijk ik Marie Kondo op Netflix en dat helpt redelijk om op de bank weer verder te slapen. :P En ik ga elke dag, ook in het weekend op dezelfde tijd slapen en word weer wakker. Dat helpt me momenteel ook enorm. Maar met je kleintjes zul je vast al in een ritme zitten, ook in het weekend.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185648933
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:11 schreef pinquit het volgende:
Of alvast een vriezer vol eten maken :P koken vind ik ook altijd heerlijk ontspannend als ik het niet moet. Ik kook het liefste smiddags of na het avondeten :')
Kan ook zon heerlijk voldaan en af gevoel geven.

Of bakken O+ ik vind bakken zoiets magisch.
Jaa bakken is helemaal mijn ding de laatste weken. Voor mijn verlofafscheid ga ik een frambozen witte chocolade cheesecake en een lemontart maken maandag. Als iemand een goed recept heeft voor lemontart, hoor ik het graag!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:27:52 #231
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185649078
Goede tips Pinq, ik hoop ook dat meer buitenlucht zal helpen, dus daar ga ik me nog meer voor inzetten! Desnoods in de regen. :P Schoonmaken doe ik wel, nesteldrang ^O^ en dat kan ook binnenshuis. :D

Koken is echt niet mijn ding :P Maar breien ben ik veel mee bezig nu. En tekenen.

Rebubbled, ik weet niet zo goed waar het aan ligt, voor m'n gevoel ga ik pas piekeren als ik een poosje wakker lig en niets te doen heb. Maar nu je het zo noemt, in het verleden heb ik ook moeite gehad met m'n melatonineproductie... dus het zou ook nog zomaar daar mee te maken kunnen hebben.

Het is vooral dat ik wel in slaap kan vallen, maar dan halverwege de nacht moet plassen en daarna klaarwakker in bed lig. En dan telkens denk dat ik het lichter zie worden en het vast bijna ochtend is, maar als ik dan op de klok kijk is het kwart voor 4 of zo en zinkt de moed me in de schoenen. :') Meestal val ik tegen de ochtend, ergens rond 6 uur denk ik, wel weer in slaap uiteindelijk. En dan om half 9 ongeveer worden de andere kindjes wakker. Of soms word ik dan zelf rond half 8 wakker.

Op de nachten dat ik doorslaap, ben ik vaak ook (heel) vroeg wakker en sta ik vast in m'n eentje op. Dan heb ik nog wat tijd om wat te werken alvast bijvoorbeeld.

Ik gok dat ik nu zo'n 6 uur per nacht slaap, maar dan met een wakker periode er tussen.

Eindelijk even nachtvoedingvrij, kan ik alsnog niet slapen. :')
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:39:13 #232
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185649253
Mooie foto's, Rebubbled! En ik snap je gevoel dat je er helemaal geen zin meer in hebt. Gelukkig maar 2 dagen nog werken!
Geen recept voor je, maar die cheesecake klinkt heerlijk! Heb je daar een recept van? Rutger (van HHB) heeft een 'tiramisu' met witte chocolade en frambozen en die is ook echt nom :9

Pinq, logisch dat je droomt over je meisje en eigenlijk nu wil dat ze er is! Wat had je een mooie echo O+

Ela, meer naar buiten zou wel moeten helpen, maar als je al eerder melatoninetekort hebt, is dat misschien niet genoeg.. Is dat iets dat je (veilig) extra bij kunt nemen? Verder misschien kamillethee voor het slapen (niet te veel, dan moet je zeker plassen :P ). Of iets van white noise aanzetten?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:46:31 #233
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185649369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:09 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik ben nadat mijn zenuwbeknelling aan het begin van de zwangerschap opgelost was weer fulltime gaan werken en merk nu dat een dag werken er behoorlijk inhakt qua energie. Ook merk ik dat ik steeds meer in mezelf gekeerd raak en gewoon in mijn nestje wil zitten met mijn plantjes, mijn huisdiertje en mijn spulletjes om me heen. En niet met een volle blaas en baby erop duwend een hele gang door moeten rennen naar de toilet 10x per dag, en al die trappen in het OV op en af moet klimmen, en met al die mensen op mijn werk moet praten, en die ene collega waar ik zo graag tegen wil zeggen 'stel je niet zo ontzettend aan!', maar wat niet sociaal geaccepteerd is. :P Geen hele shockerend dingen dus. Ben er gewoon klaar mee.

Hebben jullie ervaring met de Stokke babydrager? Of een ander merk waar jullie idolaat van zijn?
Ah ja, dat snap ik wel ja. Het wordt allemaal net wat ingewikkelder en lastiger natuurlijk. Ik vroeg het me af, omdat ik ook een vrijwel probleemloze zwangerschap heb tot nu toe, maar ik stop wel met 34 weken (dan loopt m'n contract af en die wilde ik niet verlengen) maar het voelde nogal... Lui en verwend, ofzo. Zeker als ik hier lees dat veel vrouwen wel klachten hebben, fulltime werken en doorgaan tot 36 weken :P
Al moet ik wel zeggen dat ik nu echt last van m'n bekken krijg dus ben blij dat ik nog maar 2 weken hoef te werken.
pi_185649600
Ela, is een plaswekker zetten misschien iets? Wellicht als je niet uit jezelf wakker wordt, maar middenin je diepe slaap, dat opnieuw in slaap komen makkelijker gaat?

Stroopwafel, ik maak altijd dit recept met een aanpassing: https://www.keukenliefde.(...)l-starbucks-copycat/

Ik gebruik namelijk chocoladebescuits voor de bodem. Een vriend van mij zweert bij bastognekoeken. Het is maar net wat je eigen smaak is. Deze cheesecake is niet overmatig zoet, doordat je geen extra suiker aan de vulling toevoegt, enkel de witte chocola. Als je hem maakt, laat het me weten!

Ceviche,helemaal niet verwend, geniet ervan! En ideaal dat het je einde dienstverband is. Kun je daarna weer elders aan de slag wanneer je daar aan toe bent. Ik vind zelf 12 weken namelijk echt kort om met je verse baby door te brengen en zou er graag 6 maanden ofzo van maken. Ik heb er 16 weken van kunnen maken met overuren en verlofdagen gelukkig, maar vind het eigenlijk ook nog te kort.. Vind je het spannend dat je weer opzoek moet naar een baan straks? Of werk je als interim of iets?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 14:36:20 #235
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185650061
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef elamanilo het volgende:
Mooie foto's Rebubbled! O+

Hier gaat het best goed met zwanger zijn. ;)

Behalve de nachten, ik zie er steeds meer tegenop omdat ik telkens uuuuren wakker lig en geen slaap kan vatten... Ik wil dan ook niet uit bed, want dan word ik alleen maar wakkerder. Tegen de tijd dat ik toch net eindelijk weer in slaap gevallen ben, is het ochtend en worden de kindjes wakker en kan ik mee opstaan. Dat ik dan overdag vermoeider ben helpt niets in de nachten, daar lig ik gewoon weer wakker. Helemaal als ik dan overdag toch toegeef aan een middagslaapje, dan hoef ik 's avonds niet eens naar bed te gaan. :') Een keer in de zoveel dagen heb ik genoeg slaap opgebouwd en slaap in een nachtje door.

Tegelijk kan ik overdag dus wel wat meer energie gebruiken, maar dan heb ik er weer minder van waardoor ik mezelf een beetje verwaarloos. Ik ben telkens voornemens om meer te ondernemen overdag (voor zowel mezelf als de kindjes), maar het weer helpt niet zo echt mee en afgelopen weken was er ook telkens wel iemand niet helemaal fit of was m'n opa overleden of zo, dus weinig ruimte om al die voornemens ook in praktijk te brengen. Neemt niet weg dat het nooit te laat is en dat ik elke dag opnieuw weer een poging doe. ;) Hopelijk lukt het deze week wat beter en kan er een beetje lente-ritme inkomen, met wat meer buitenactiviteiten en zulks.

Mocht iemand nog tips hebben om de nachten beter (= slapend) door te komen...?!
Geen tips ela. Zou dit zelf geschreven kunnen hebben.
Vermoeiend zo he.

Ik kijk echt enorm uit naar de baby, maar moet eerlijk zeggen dat ik soms ook weleens moet huilen om alles wat erbij komt kijken. Zometeen heb ik echt 2 kinderen. 2! En het ochtenritueel om de grote op tijd naar school te krijgen icm baby lijkt me echt horror..

rebubbled, wat ben je schitterend mooi zwanger zeg! Wauw!
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:13:49 #236
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185650570
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:03 schreef Rebubbled het volgende:
Ela, is een plaswekker zetten misschien iets? Wellicht als je niet uit jezelf wakker wordt, maar middenin je diepe slaap, dat opnieuw in slaap komen makkelijker gaat?

Stroopwafel, ik maak altijd dit recept met een aanpassing: https://www.keukenliefde.(...)l-starbucks-copycat/

Ik gebruik namelijk chocoladebescuits voor de bodem. Een vriend van mij zweert bij bastognekoeken. Het is maar net wat je eigen smaak is. Deze cheesecake is niet overmatig zoet, doordat je geen extra suiker aan de vulling toevoegt, enkel de witte chocola. Als je hem maakt, laat het me weten!

Ceviche,helemaal niet verwend, geniet ervan! En ideaal dat het je einde dienstverband is. Kun je daarna weer elders aan de slag wanneer je daar aan toe bent. Ik vind zelf 12 weken namelijk echt kort om met je verse baby door te brengen en zou er graag 6 maanden ofzo van maken. Ik heb er 16 weken van kunnen maken met overuren en verlofdagen gelukkig, maar vind het eigenlijk ook nog te kort.. Vind je het spannend dat je weer opzoek moet naar een baan straks? Of werk je als interim of iets?
Ik ben net verhuisd, dus nu moet ik op zoek naar een baan hier in de buurt. Er zijn op zich genoeg vacatures, dus ik maak me niet echt zorgen. Hoop alleen wel dat ik iets kan vinden wat parttime is (meeste vacatures zijn fulltime). Ik ben van plan er 2 weken aan te plakken omdat mijn verlof in de zomer eindigt, maar langer wordt qua inkomen lastig. Maar dan ben ik alsnog veel thuis en misschien is het juist fijn de deur uit te zijn na zoveel babytijd... Ik kan het me nog niet voorstellen hoor :D
Overigens is er momenteel nogal gezeur op m'n werk met veel zieken enzo, dus wat dat betreft komt het heel goed uit dat ik zo vroeg verlof opneem en daarna niet meer terugkom. Scheelt weer een hoop stress.

Heb je dan 16 weken met je baby? Wel fijn die extra weken, wat meer tijd om in een ritme te komen. Maar inderdaad, een half jaar zou denk ik beter zijn. Ik vind het nogal een verandering in je leven, en dan relatief weinig tijd om eraan te wennen. Daar zie ik nog weleens tegenop, om dat dan ook nog eens te moeten combineren met een baan -O-
pi_185650620
Ela ik heb een keer gehoord dat je in de zwangerschap ookal gaat slapen naar hoe je baby slaapt. Misschien klinkt het gek maar toen ik zwanger was van N. sliep de baby ook zo, en als ik wakker werd dan werd zij ook wakker :') je lichaam gaat in de hersenen al een stofje aanmaken voor het nachtvoeden. Maar het is wel erg vervelend! Ik kreeg van de vk toen een slaappil voorgeschreven (die ik nooit heb geslikt overigens, Ik heb hem hier nog ergens liggen :+ ) misschien is dat wel iets voor jou om gewoon 1 a 2 nachtjes helemaal door te slapen? :*

Rebubbled wat een mooie foto's zeg! O+

Hier is de misselijkheid toegeslagen. Met mijn vorige zwangerschap was ik ookal zo misselijk dat we naar de HAP zijn geweest. Toen kreeg ik emesafene voor geschreven. Wat een wonder middel was dat voormij zeg! Nu werd ik vanochtend echt heel misselijk wakker en ik wist dat ik nog 1 zetpil had liggen. Dus ging die opzoeken en de bijsluiter lezen of het met bv kon en dat kon O+ toen ging ik naar de datum kijken en hij was goed tot mei *O* heb hem gelijk gebruikt en nu is het intense gevoel weg!! Ik ga maandag bellen naar de HA om te vragen of ik dat weer zou kunnen krijgen. :s)
pi_185650727
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.

Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.

Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.

En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.

Ze is zo mooi.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:30:11 #239
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185650740
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:36 schreef Sisu het volgende:

[..]

Geen tips ela. Zou dit zelf geschreven kunnen hebben.
Vermoeiend zo he.

Ik kijk echt enorm uit naar de baby, maar moet eerlijk zeggen dat ik soms ook weleens moet huilen om alles wat erbij komt kijken. Zometeen heb ik echt 2 kinderen. 2! En het ochtenritueel om de grote op tijd naar school te krijgen icm baby lijkt me echt horror..

rebubbled, wat ben je schitterend mooi zwanger zeg! Wauw!
:*

Hier de ervaring dat een tweede echt 'heel vloeiend' mee ging in het ritme dat er al was. Van 0 naar 1 kind vond ik een enorme verandering, in mijn hele leven en ook in mindset en zo. Maar bij de tweede wist ik alles al precies, vond ik niets meer spannend, was alles al heel normaal en was er al een heel leven met kind, waar ie dus zo meeging in het ritme.

Natuurlijk heb je de eerste weken enerverende nachten, met voedingen en verschonen en dus telkens wel een half uur tot een uur wakker zomaar voordat dat allemaal weer in kannen en kruiken is. Maar ik merkte wel dat mijn lichaam al meer gewend was en dat ik ook veel beter wist wat ik nodig had om toch voldoende uit te rusten. En binnen no-time konden we de nachtelijke verschoonbeurten al laten voor wat het was. Ik kon liggend met het licht uit voeden 's nachts en mijn lief meestal doorslapen, waardoor hij 's ochtends eventueel de baby even mee kon nemen en ik een uurtje zonder baby kon 'uitslapen'. Of 's avonds, dat hij de baby in de draagdoek nam en ik alvast het bed in kroop en zodra het dan tijd was voor een voeding, kroop hij erbij met de baby. Dat soort dingetjes wisten we allemaal en konden we zo toepassen. En we wisten ook dat dat van voorbijgaande aard was, dus we werden er niet in opgeslokt.

Anyway, hier ging de tweede hartstikke vloeiend mee dus ;) maar ik ben ook benieuwd naar een derde, hoe dat zal zijn. Bij een vriendinnetje zie ik dat dat ook weer heel vloeiend kan gaan, hopelijk bij ons ook. ;)
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:33:39 #240
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185650773
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:17 schreef BellaaElisa het volgende:
Ela ik heb een keer gehoord dat je in de zwangerschap ookal gaat slapen naar hoe je baby slaapt. Misschien klinkt het gek maar toen ik zwanger was van N. sliep de baby ook zo, en als ik wakker werd dan werd zij ook wakker :') je lichaam gaat in de hersenen al een stofje aanmaken voor het nachtvoeden. Maar het is wel erg vervelend! Ik kreeg van de vk toen een slaappil voorgeschreven (die ik nooit heb geslikt overigens, Ik heb hem hier nog ergens liggen :+ ) misschien is dat wel iets voor jou om gewoon 1 a 2 nachtjes helemaal door te slapen? :*

Rebubbled wat een mooie foto's zeg! O+

Hier is de misselijkheid toegeslagen. Met mijn vorige zwangerschap was ik ookal zo misselijk dat we naar de HAP zijn geweest. Toen kreeg ik emesafene voor geschreven. Wat een wonder middel was dat voormij zeg! Nu werd ik vanochtend echt heel misselijk wakker en ik wist dat ik nog 1 zetpil had liggen. Dus ging die opzoeken en de bijsluiter lezen of het met bv kon en dat kon O+ toen ging ik naar de datum kijken en hij was goed tot mei *O* heb hem gelijk gebruikt en nu is het intense gevoel weg!! Ik ga maandag bellen naar de HA om te vragen of ik dat weer zou kunnen krijgen. :s)
Ha, ja, ik had dus tot 3-4 maanden zwangerschap nog nachtvoedingen van m'n peuter (die overigens zo goed als slapend gingen). En nu mag ik alweer meteen oefenen voor straks. ;) Wel logisch, dat je lichaam zich al voorbereid inderdaad. Bij m'n eerste kan ik wel herinneren dat ik een straks slaapritme kreeg opeens (10 uur in bed, 7 uur wakker), maar niet zo zeer onderbrekingen 's nachts. En bij de tweede ook, strak slaapritme, maar ook best aardig kunnen slapen 's nachts verder. Op redelijk wat plassen na. Hopelijk komt het wel goed met die baby en het slaapritme. :P M'n oudste twee sliepen vrij snel 'door', wel met droomvoedingen 's nachts, maar die werden er verder niet of nauwelijks wakker bij en sliepen ook meteen verder met die borst in hun snoet.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 15:36:51 #241
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185650814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.

Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.

Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.

En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.

Ze is zo mooi.
:* Lieve Djoess, wat een rollercoaster! Als eerst van harte gefeliciteerd met je dochter. Wat schrikken dat er navelstreng prolaps was en dat daardoor alles in een stroomversnelling terecht kwam. En daar lig je nu, zo open, zacht en kwetsbaar, met al die grote zorgen in je hoofd en lijf. Je dochter is in goede handen en je bent bij haar in de buurt, zoveel als lukt. :* Probeer vertrouwen te hebben, in je vechtertje, in jezelf en in alle zorgzame mensen daar bij jullie. Schrijf in een dagboekje of typ het in je telefoon bijvoorbeeld. Je zit nu zo in een roes, het kan fijn zijn om daar later over terug te lezen.

Een hele dikke knuffel :* O+ En ik duim mee dat alles vlug goed komt.
pi_185650865
Ela, helaas geen tips voor je. Als ik je bericht zo lees schaam ik mij bijna voor mijn 9+ uren nachtelijke slaap momenteel, met hooguit 1 of 2 plaspauzes tussendoor :@. Ik brei wat, ik bak wat (brood O+ ) en ik kijk veel series die ik al een triljoen keer gezien heb op mijn vrije dagen. Series kijken en breien tegelijk is wel mijn favoriete combinatie.

12 weken na bevalling vind ik zelf ook erg kort, ik heb aan mijn verlof 3 weken vakantie geplakt en de eerste paar weken werk ik 2 dagen in de week. Komt met name omdat er nog geen plek is op het kinderdagverblijf, maar ik vind het ook wel lekker om rustig te kunnen wennen aan ons nieuwe ritme als gezin.

Net kwamen de wasbare luiers eindelijk binnen, het pakket was gegijzeld door PostNL }:|. Wat een heerlijke zachte stofjes en leuke printjes zijn het zeg. Wat een verschil ook in zachtheid van materiaal ten op zichte van wegwerp.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.

Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.

Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.

En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.

Ze is zo mooi.
Djoesss, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter :*. Wat een heftige situatie ben je zo plots in beland. Fijn dat je 24/7 bij haar mag zijn en dat jullie op de juiste plek zijn voor de zorg die nodig is. Ik duim voor jullie dat het snel goed komt :*
pi_185651106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:29 schreef Djoess het volgende:
Even een update. Vanmorgen om 8:05 is mijn dochter T.eddy geboren. Spoedkeizersnede onder algehele narcose wegens navelstrengprolaps.

Minuten lang heb ik gedacht mijn kind te verliezen, gelukkig hebben ze mij bij wakkerworden meteen verteld dat ze leeft.

Het gaat alleen niet goed. Ze had geen zuigreflex en was heel slap. Nu zijn we in het Sofia kinderziekenhuis (vanuit Haarlem) waar ze 3 dagen gekoeld wordt om haar hersentjes te beschermen.

En ik lig hier. Bang en met pijn. Ik mag 24/7 bij haar maar ik kan nog niet zitten.

Ze is zo mooi.
Gefeliciteerd en sterkte.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185651160
Djoess wat een mooie naam T.eddy! Gefeliciteerd met jullie dochter. Gelukkig is ze nu in veilige handen met de juiste zorg. Hopelijk gaat het snel beter met dr, wel fijn dat je 24/7 bij haar mag zijn. :*
pi_185651241
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 15:33 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ha, ja, ik had dus tot 3-4 maanden zwangerschap nog nachtvoedingen van m'n peuter (die overigens zo goed als slapend gingen). En nu mag ik alweer meteen oefenen voor straks. ;) Wel logisch, dat je lichaam zich al voorbereid inderdaad. Bij m'n eerste kan ik wel herinneren dat ik een straks slaapritme kreeg opeens (10 uur in bed, 7 uur wakker), maar niet zo zeer onderbrekingen 's nachts. En bij de tweede ook, strak slaapritme, maar ook best aardig kunnen slapen 's nachts verder. Op redelijk wat plassen na. Hopelijk komt het wel goed met die baby en het slaapritme. :P M'n oudste twee sliepen vrij snel 'door', wel met droomvoedingen 's nachts, maar die werden er verder niet of nauwelijks wakker bij en sliepen ook meteen verder met die borst in hun snoet.
Haha. Ja ben je net gestopt met de voedingen kan je al weer oefenen. Hoelaat werden je oudste 2 wakker s'ochtends? Ik ben er echt van overtuigd dat het zo is. Maar ik hoop dat de kleine verse baby wel beter slaapt in de nacht dan dat jij doe, het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je zo slecht slaapt ook omdat je moet plassen telkens. :9
pi_185651371
Djoess, gefeliciteerd met je kleintje! Hopelijk verloopt het herstel van jullie beide snel en kunnen jullie snel naar huis. Ik snap heel goed dat je vol zorgen op bed ligt momenteel.

Dankjewel Sisu en alle anderen voor de complimenten. Super lief.

Ceviche, woon je in Nederland? Kom je dan nu niet eerst in de ziektewet voor je zwangerschapsverlof en daarna recht op minstens 3 maanden WW? Dat scheelt misschien wat ademruimte in het vinden van een baan en langer met je baby doorbrengen. O+

Ik heb inderdaad 16 weken met de baby. Ik overweeg om de eerste maanden ouderschapsverlof te nemen van een dag per week, maar het scheelt wel een behoorlijk bedrag per maand meteen..

Douche-eendje, welke wasbare luiers heb je gekocht? Ik heb me een tijdje geprobeerd in te lezen, maar het was overweldigend. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:10:43 #247
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185651377
@Djoess
Gefeliciteerd en veel sterkte :{ hopelijk gaat het gauw beter.
pi_185651430
Rebubbled, ik heb broekjes van milovia gekocht en verschillende soorten inleggers. Eerst even testen wat voor ons straks goed werkt, als we dat weten dan ga ik nog wat meer aanschaffen want ik heb nu genoeg in huis voor 1-2 dagen denk ik?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 16:16:26 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185651473
Oh hemel Djoess, wat een heftige bevalling en dan nu nog steeds zo superonzeker...
Heel veel liefde en kracht toegewenst! 😘😘
***
pi_185651506
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 16:13 schreef douche-eendje het volgende:
Rebubbled, ik heb broekjes van milovia gekocht en verschillende soorten inleggers. Eerst even testen wat voor ons straks goed werkt, als we dat weten dan ga ik nog wat meer aanschaffen want ik heb nu genoeg in huis voor 1-2 dagen denk ik?
Ja precies en de wasdagen vang je dan tijdelijk op met wegwerp? Is eigenlijk wel een idee. Ik zat een beetje vast in het 'alles of niets' idee. Wat suf haha
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')