https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:21 JAN 2019
Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Daar stomen ze hem de komende twee maanden en tijdens alle repetities vast klaar voor. En eerlijk, een beeeeetje nerveus komt de kwetsbaarheid van dit nummer wel ten goede eigenlijk denk ik.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:45 schreef libranl het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet helemaal overtuigd. Hij zong niet slecht, vond hem wel erg nerveus overkomen. Ben er nog niet zo zeker van dat hij met die druk om kan gaan voor zoveel toeschouwers. Hopelijk zit ik ernaast.
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:47 schreef xzaz het volgende:
Prima nummer van NL. Als het ruk is zeg ik het ook maar dit is prima.
Hah sorry niet nodigquote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry, het was ook niet persoonlijk bedoeld. Ik verwachtte er echt veel van en in eerste instantie vond ik het echt tegenvallen![]()
Na het clipje dat hier net gepost is te luisteren ben ik al weer een stuk enthousiaster/gerustgestelder (is dat een woord??).
Klopt. Ik maak me toch wel wat zorgen. Ook omdat er nog wel een verschil zit tussen optreden in DWDD studio of op een podium voor bijna 200 miljoen kijkers met ingestudeerde camerashots. Ik vraag me af of dat iets is wat je in 2 maanden er in kan slijpen bij een artiest met nog weinig (podium)ervaring. Dus dat gaan we zien. Lied heeft in ieder geval potentie om te winnen. Hij kan het lied wel zingen. Hopelijk komt er een mooie act en bezwijkt hij niet onder de druk. Dan is een topklassering zeker mogelijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar stomen ze hem de komende twee maanden en tijdens alle repetities vast klaar voor. En eerlijk, een beeeeetje nerveus komt de kwetsbaarheid van dit nummer wel ten goede eigenlijk denk ik.
Dat vanuit een app, waar je je volgorde van slechtste tot beste kunt maken. De app heet "my eurovision scoreboard"quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:49 schreef Em31 het volgende:
Weet iemand wat voor site/app dit is? zie ik wel vaker langskomen, maar geen idee van waar![]()
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:53 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dat vanuit een app, waar je je volgorde van slechtste tot beste kunt maken. De app heet "my eurovision scoreboard"
Blanche had het tijdens de repetities nog heel erg. Huilen, blik als een hert in de koplampen. En toen het er toe deed was ze alsnog wel zichtbaar wat kwetsbaar maar dat maakte het bijna nog beter juist. En ze eindigde hartstikke hoog. Ondanks een bibber hier en daar.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:52 schreef libranl het volgende:
[..]
Klopt. Ik maak me toch wel wat zorgen. Ook omdat er nog wel een verschil zit tussen optreden in DWDD studio of op een podium voor bijna 200 miljoen kijkers met ingestudeerde camerashots. Ik vraag me af of dat iets is wat je in 2 maanden er in kan slijpen bij een artiest met nog weinig (podium)ervaring. Dus dat gaan we zien. Lied heeft in ieder geval potentie om te winnen. Hij kan het lied wel zingen. Hopelijk komt er een mooie act en bezwijkt hij niet onder de druk. Dan is een topklassering zeker mogelijk.
Wow, van alle gebruikers samen zeg maar?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:56 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dit is de huidige top 10
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:56 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Dit is de huidige top 10
[ afbeelding ]
Ja, de app zelf werkt verder niet geweldigquote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wow, van alle gebruikers samen zeg maar?
Maakte haar ook kwetsbaar. Vond ik ook mooi.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Blanche had het tijdens de repetities nog heel erg. Huilen, blik als een hert in de koplampen. En toen het er toe deed was ze alsnog wel zichtbaar wat kwetsbaar maar dat maakte het bijna nog beter juist. En ze eindigde hartstikke hoog. Ondanks een bibber hier en daar.
Zenuwen maakt ook aanraakbaar. De aangehaalde Blanche kon voor geen meter zingen (laten we eerlijk zijn) maar dat gaf haar ook iets aandoenlijks.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:52 schreef libranl het volgende:
[..]
Klopt. Ik maak me toch wel wat zorgen. Ook omdat er nog wel een verschil zit tussen optreden in DWDD studio of op een podium voor bijna 200 miljoen kijkers met ingestudeerde camerashots. Ik vraag me af of dat iets is wat je in 2 maanden er in kan slijpen bij een artiest met nog weinig (podium)ervaring. Dus dat gaan we zien. Lied heeft in ieder geval potentie om te winnen. Hij kan het lied wel zingen. Hopelijk komt er een mooie act en bezwijkt hij niet onder de druk. Dan is een topklassering zeker mogelijk.
Ik voorspel vast. Hij vindt het helemaal niks, want geen rauwe stem zoals Waylon en geen Americanaquote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:05 schreef summer52 het volgende:
Zit je naar Veronica Inside te kijken (en ik hou helemaal niet van voetballen) omdat ik toevallig bij het zappen zag dat Johan Derks straks een oordeel geeft over het liedje van Duncan.
Ik vrees ook het ergste, maar misschien (hoop ik) toch iets positiefs?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:07 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik voorspel vast. Hij vindt het helemaal niks, want geen rauwe stem zoals Waylon en geen Americana
Die vindt het uiteraard niet goed, dat weet ik nu al wel. En zijn klapvee zal wel doen volgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:05 schreef summer52 het volgende:
Zit je naar Veronica Inside te kijken (en ik hou helemaal niet van voetballen) omdat ik toevallig bij het zappen zag dat Johan Derks straks een oordeel geeft over het liedje van Duncan.
Johan kennende zal het negatief zijn, maar wat kunnen die mannen lullen zeg, jongens jongens ik luister met verbazing!quote:Op vrijdag 8 maart 2019 21:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Die vindt het uiteraard niet goed, dat weet ik nu al wel. En zijn klapvee zal wel doen volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |