abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:31:59 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185476196


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
***
pi_185476207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]

Gefeliciteerd ! Ook al iets weer gekocht ? :)

Gaat goed hier met de huizen handel hier op FOK! geloof ik.
Neuh, we hebben nu straks gewoon 1 huis in plaats van 2 :D
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:32:33 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185476208
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:27 schreef mousemicky het volgende:
Puala, da’s snel!

En geen gordijnen vind ik zo ongezellig. Vrienden van ons hebben een supermooi huis, maar alleen die vouwgordijnen die je ook aan de bovenkant open kunt doen (kom niet op de naam). Ik vind t zo kaal als ik bij hun thuis ben, zo jammer... maar, team laten doen hier, en dat kost helaas geld... Ik denk echter dat zelf gordijnen maken (laat staan vouwgordijnen) mij 5 jaar van mn leven kost. Ik betaal dus met liefde anderen om te doen waar ik zelf een t@**#&kkehekel aan heb.

De vorige bewoners van ons huis hebben trouwens heel tof 5 stopcontacten in de woonkamer/eetkamer geschakeld aan een lichtschakelaar. Éen schakelaar omzetten, 5 lampen aan. Ik vind t geniaal, en ben dus zo iemand die zoiets nooit zelf zou bedenken. Ik ben al blij dat we nu overal sfeervolle verlichting hebben, en sinds kort zelfs weer planten in huis O+
Serieus Geniaal?
Hier gaat ook alles op 1 knop en ik vind het verschrikkelijk! :D Ik zou wel weer eens gewoon de helft van mijn kamer willen verlichten en dan achter wat donkerder ofzo.
Nog weer een van de redenen waarom we niet kunnen wachten op de verhuizing. *O*
***
pi_185476224
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
Behalve uiteraard het type hok dat wij kopen :')
Ik wil ook bij zo'n huis gaan kijken :D
pi_185476228
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:29 schreef Brighteyes het volgende: @:puala *O* :D Lekker! @:Duderinnetje @:Stormqueen Mochten jullie ooit over willen op modern en strak, is dit dan iets? [ afbeelding ] https://www.funda.nl/koop/assen/huis-40161650-houtlaan-71/ :D Ik zou me daar echt geen seconden aan kunnen storen. ;)
Lekker zonnebaden naast een graf.

Wtf wat doet dat graf daar :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185476238
En dankjulliewel voor de felicitaties! *O*

@mousemicky mijn oma heeft dat ook, vet handig! Zelf zou ik het niet zo snel doen, maar het is ook wel weer ongedaan te maken als je het niet meer zou willen ;)
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:34:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185476246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Lekker zonnebaden naast een graf.

Wtf wat doet dat graf daar :D
Het gekke is dat het niet in de omschrijving staat ook.
Ik denk zelf iets van zo'n 'onbekende soldaat' oid.
***
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:35:40 #8
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185476260
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Serieus Geniaal?
Hier gaat ook alles op 1 knop en ik vind het verschrikkelijk! :D Ik zou wel weer eens gewoon de helft van mijn kamer willen verlichten en dan achter wat donkerder ofzo.
Nog weer een van de redenen waarom we niet kunnen wachten op de verhuizing. *O*
O, maar dat kan ook, er zitten steeds 3 stopcontacten naast elkaar, waarvan er maar 1 geschakeld is ;)
En op onze lampen zitten dimmers, evenals op de led spots, dus er is genoeg te variëren.

Ter vergelijk: in ons vorige huis was in de ochtend altijd het grote plafondlicht aan. Erg ongezellig, maar makkelijk (kinderen zijn altijd als eerste beneden). Nu 5 stuks sfeerverlichting, stuk gezelliger opstaan (ik ben géen ochtendmens ;))
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:37:46 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185476290
Ah ok, dat klinkt anders dan dat het in mijn hoofd werkte. ;) :D
***
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:03:48 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185476808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Het gekke is dat het niet in de omschrijving staat ook.
Ik denk zelf iets van zo'n 'onbekende soldaat' oid.
Het lijkt me eigenlijk gewoon een moderne fontein/ornament ofzo.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:05:45 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_185476851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:33 schreef Puala het volgende:
[..]

Ik wil ook bij zo'n huis gaan kijken :D
Ik vind jou ook niet het type voor een instapklaar vinexhuis nee ;)
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:06:39 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185476872
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ik vind jou ook niet het type voor een instapklaar vinexhuis nee ;)
De verkopers van ons huis waren zó klaar met een oud huis, dat ze nieuwbouw hebben gekocht. We zijn nu 9 maanden verder en ze gaan volgende week weer verhuizen naar een jaren '30 woning :+ :D.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:06:56 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_185476880
Zou je zo'n graf mogen opgraven als het op jouw terrein ligt? Of is dat beschermd?
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:07:26 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_185476893
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:06 schreef Burdie het volgende:
[..]

De verkopers van ons huis waren zó klaar met een oud huis, dat ze nieuwbouw hebben gekocht. We zijn nu 9 maanden verder en ze gaan volgende week weer verhuizen naar een jaren '30 woning :+ :D.
Zie je, dat bloed kruipt waar het niet gaan kan :P
disclaimer
pi_185476982
Ik snap het.. Heb ook een keer nieuwbouw gehad hoef het ook niet meer.

Al hebben we nu ook alles behalve een karakteristieke woning. Maar het heeft tenminste nog hoekjes.

Ik zou nog wel een keer willen bouwen maar dan een zo veel mogelijk zelfvoorzienend huis in jaren 30 stijl. Maar dan wil ik proberen daar ook die sfeer in te Vange mooie ramen met glas in lood enzo O+
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:25:49 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185477313
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:03 schreef Burdie het volgende:
[..]

Het lijkt me eigenlijk gewoon een moderne fontein/ornament ofzo.
Dat zou ook nog kunnen. :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Zou je zo'n graf mogen opgraven als het op jouw terrein ligt? Of is dat beschermd?
Geen idee, sommige graven zijn monumenten.
Maar in principe is de wettelijke grafrust 10 jaar en die zijn vast voorbij.
***
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:30:52 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_185477401
Waarom zou je in godsnaam een moderne fontein plaatsen die oogt als een zerk :'(
disclaimer
pi_185477405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik zou nog wel een keer willen bouwen maar dan een zo veel mogelijk zelfvoorzienend huis in jaren 30 stijl. Maar dan wil ik proberen daar ook die sfeer in te Vange mooie ramen met glas in lood enzo O+
Daar word ik zo verdrietig van, een nieuwe woning die probeert door te gaan voor een oude! De enige droom die ik nog heb is om een stuk grond te kopen en helemaal opnieuw te beginnen met een hypermoderne woning. Dat hoeft niet per se zelfvoorzienend te zijn - in een klein en dichtbevolkt land als Nederland vind ik dat we juist moeten profiteren van collectieve voorzieningen. Het gaat mij precies om de gekke hoekjes die je noemt, weten dat je iets hebt wat niemand anders heeft en helemaal is afgestemd op je eigen voorkeuren en ideeën.

Onze nieuwe woning komt daar wel verdomd dichtbij, hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185477644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Daar word ik zo verdrietig van, een nieuwe woning die probeert door te gaan voor een oude! De enige droom die ik nog heb is om een stuk grond te kopen en helemaal opnieuw te beginnen met een hypermoderne woning. Dat hoeft niet per se zelfvoorzienend te zijn - in een klein en dichtbevolkt land als Nederland vind ik dat we juist moeten profiteren van collectieve voorzieningen. Het gaat mij precies om de gekke hoekjes die je noemt, weten dat je iets hebt wat niemand anders heeft en helemaal is afgestemd op je eigen voorkeuren en ideeën.

Onze nieuwe woning komt daar wel verdomd dichtbij, hoor!
Waarom zou je daar in godsnaam verdrietig om worden? Ik word juist verdrietig van die blokkendozen. Dan liever een huis wat zich voordoet als een huis uit een andere tijd maar het niet is.

Maargoed jouw smaak en de mijne liggen sowieso mijlenver uit elkaar.

En ik vind het mooi als iets zelfvoorzienend is. En ik vind het nog mooier als daarmee je footprint nog kleiner wordt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185477880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Waarom zou je daar in godsnaam verdrietig om worden? Ik word juist verdrietig van die blokkendozen. Dan liever een huis wat zich voordoet als een huis uit een andere tijd maar het niet is.
Ik word ook verdrietig van blokkendozen. Uiteindelijk zijn vrijwel alle nieuwbouwrijtjeshuizen dat, al zien sommige er van buiten iets meer uit als blokkendozen dan andere.

Ik zat het net nog te bedenken toen ik over een van de mooie dijkjes uit mijn stad fietste. Rechts: dijkhuisjes, allemaal net iets anders. Ook de rijtjeswoningen aan de dijk hebben zich in de loop der tijd stuk voor stuk een andere kant op ontwikkeld. De rijen zien eruit als een bonte verzameling pracht. Links: grauwe, uniforme blokkendozen met onvervalste Oostblokcharme. Ik vraag me dan af wat die architect heeft bezield.

Zelf woon ik in een nieuwbouwblokkendoos met (van buiten) elementen van een traditionelere woning. Zo onnodig vind ik die. Profiteer liever van het moois dat nieuwe technieken en stijlen je te bieden hebben. Ultramodern staat niet gelijk aan zielloos. Maar moderne hoogstandjes zijn natuurlijk te duur voor dit type bouw. En heel veel mensen houden (net als jij) van elementen uit een bepaalde periode. Ik snap de aantrekkingskracht van moderne woningen met eenzelfde charme, vooral omdat de oudere woningen weliswaar een fijne sfeer hebben maar niet het wooncomfort van nu. En hoe kun je nu niet houden van erkers, glas-in-lood en deuren en-suite?

quote:
En ik vind het mooi als iets zelfvoorzienend is. En ik vind het nog mooier als daarmee je footprint nog kleiner wordt.
Ik houd wel weer erg van technologische vernieuwing. Zo zag ik een aantal jaren geleden eens in een programma stoeptegels waarmee energie werd opgewerkt als mensen eroverheen liepen. Zulke vernuftige manieren om energie op te wekken en er met elkaar van te profiteren (niet alleen individueel) vind ik geweldig.

Maar goed, ik ga nu wel erg offtopic!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 08-03-2019 15:00:20 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 14:34:10 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185496007
Weten jullie dit nog?
Dat ik 2 weken na mijn bezoek een berichtje kreeg over mijn bezoek "vorige week" en dat iemand op vakantie ging?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 12:39 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje, wat jullie zouden doen.
[knip]

Maar goed, dat is leuk en aardig, dat is een afweging die we moeten maken, maar het probleem zit hem bij Next125 leverancier 1; toen ik daar 7 februari was, werd me verteld dat de offerte waarschijnlijk "volgende week donderdag" zou komen.
Donderdag 14 februari; geen mail... donderdag 21 februari wel mail;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn bezoek was 2 weken geleden, daarbij heeft die persoon nogal de neiging om aan het eind van de middag te mailen, vlak voor vertrek, en werkt geen 5 dagen, dus daar kun je dan helemaal niets mee.

Ik heb nu aan de ene kant de neiging om te mailen dat ik daar niet vorige week maar 2 weken geleden was en dat er helemaal geen moeite meer hoeft te worden gedaan voor een klant in de volle agenda (ik kan echt niets met dat argument, ik ben geen vriendinnetje dat een gunst vraagt).
Aan de andere kant heb ik zoiets van; ik wil nog wel eens zien met wat voor offerte je nou uiteindelijk komt, en hoe zich dat verhoudt tot de andere Next125 leverancier en Bulthaup.
[knip]
Raad eens wat ik afgelopen donderdag om 17.00 uur in de mail had....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185496359
Ha ik zou echt zo klaar zijn met zo'n zaak. Dan betaal ik echt nog liever meer :@ als ze al zo traag zijn als ze je wat willen verkopen.. Laat staan als er iets niet goed is gegaan of stuk is gegaan.. :o
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 9 maart 2019 @ 15:18:34 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185496690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ha ik zou echt zo klaar zijn met zo'n zaak. Dan betaal ik echt nog liever meer :@ als ze al zo traag zijn als ze je wat willen verkopen.. Laat staan als er iets niet goed is gegaan of stuk is gegaan.. :o
Ik word er ook zo gaar van, het is dat ik die offerte echt nog wil hebben om een vergelijk te hebben met die andere Next125, maar ik snap dit ook gewoon echt niet.
Al even afgezien van het feit dat wel wellicht ook alles voor de badkamer daar zouden kopen als de keuken daar ook gekocht zou worden, en dan praten we toch al snel over 25-30K bij elkaar, en dat is dan nagenoeg alleen materiaal (keuken wel incl. plaatsen, maar kosten keuken plaatsen is een ander verhaal dan badkamer).
Zo dom dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185496743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ik word er ook zo gaar van, het is dat ik die offerte echt nog wil hebben om een vergelijk te hebben met die andere Next125, maar ik snap dit ook gewoon echt niet.
Al even afgezien van het feit dat wel wellicht ook alles voor de badkamer daar zouden kopen als de keuken daar ook gekocht zou worden, en dan praten we toch al snel over 25-30K bij elkaar.
Zo dom dit.
Maar wat wil je dan met die offerte doen? Bij next neerleggen van dit hebben we ook nog gekregen, of puur voor eigen vergelijk.

Het is ook doodvermoeiend als bedrijven maar wat aan klooien. Tegenwoordig zijn bedrijven die zich wel aan de afspraak houden maar lastig te vinden krijg ik het idee.

Hier gelukkig geen gedoe gehad rondom de keuken zelfs heel goed begeleid.

En alhoewel we verder heel tevreden zijn over de badkamer winkel klopte er geen zak van de hoeveelheid meters van de tegels.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 9 maart 2019 @ 15:24:10 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185496789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Maar wat wil je dan met die offerte doen? Bij next neerleggen van dit hebben we ook nog gekregen, of puur voor eigen vergelijk.

Het is ook doodvermoeiend als bedrijven maar wat aan klooien. Tegenwoordig zijn bedrijven die zich wel aan de afspraak houden maar lastig te vinden krijg ik het idee.

Hier gelukkig geen gedoe gehad rondom de keuken zelfs heel goed begeleid.

En alhoewel we verder heel tevreden zijn over de badkamer winkel klopte er geen zak van de hoeveelheid meters van de tegels.
Ik wil iig een vergelijk hebben, of voor mezelf of om (als we toch voor een Next zouden gaan) neer te leggen bij de andere Next-leverancier.

Oh, de badkamertegels zitten er niet bij, die vallen buiten de badkamer-offerte, want de tegels regelen we elders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 maart 2019 @ 15:47:48 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185497190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:34 schreef Leandra het volgende:
Weten jullie dit nog?
Dat ik 2 weken na mijn bezoek een berichtje kreeg over mijn bezoek "vorige week" en dat iemand op vakantie ging?[..]

Raad eens wat ik afgelopen donderdag om 17.00 uur in de mail had....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sja, het is aan jou hoe lang en hoeveel BS je pikt van leveranciers/aannemers.. eens is de maat vol.

Wees duidelijk; ik bijvoorbeeld, zou die vriendinnetje opmerking even verbouwen tot 'politiek correct', en hem dat gewoon serveren, dan weet hij iig dat de maat vol dreigt te raken..

Bij herhaling zou hij te maken krijgen met een Rotterdamsche versie van 'deksel op de neus'en kon hij gewoon gaan buitenspelen.. en doewie :W

De tegelzetter die ons gewoon in de shit liet zakken de avond tevoren heeft 4 weken respijt gekregen om te bellen voor een nieuwe afspraak (vloertje lag er al lang in inmiddels door een ander (dat we hén nodig hebben is iets wat ze zichzelf graag voorhouden), na 4 weken complete radiostilte heb ik hem een Google reviewtje cadeau gedaan, waarop hij ineeeeens 's avonds aan de bel hing om een nieuwe afspraak te maken, doende alsof zijn neus bloedde.. Ik heb hem toen gezegd dat die vloer er al 2 weken in lag en dat ik niet gediend was van zijn manier van omgaan met mij.. toen begon hij een beetje lelijk te doen en te dreigen; (ik kom hier nog wel op terug, dit gaat nog een staartje krijgen, wacht maar).. dat heb ik gewoon even toegevoegd aan de review.. dag erna belde hij weer, ditmaal met zoete broodjes, ik moest niet zo overdrijven bladiebla.. Ik legde hem even uit dat zijn kutgeintje me 200 ekkies had gekost (materiaal ingekocht op zijn advies waar de nieuwe tegelman niks mee kon en dus opnieuw moeten kopen, vrije dag opgenomen voor JL), dat wilde hij ineens vergoeden kusjekroel ditdat.. Gezegd dat ik niet op een schadevergoeding zat te spinzen, maar dat het meer een verklaring was voor mijn gevoelens, en dat die review lekker bleef staan.. daar moet je vooraf over nadenken, en al helemáál niet gaan dreigen aan de telefoon, dat doe je maar in mijn gezicht, dan trap ik je meteen het tuinpad af.

Toen ik hem vertelde dat hij bij goed verloop ws ook het nieuwe huis had mogen doen (complete benedenverdieping; 80m2 plavuizen inclusief vloerverwarming en evt complete badkamer, deed hij heel laconiek, maar ik hoorde aan zijn stem dat ie er serieus van baalde.. maar ik pik dat ZZP'er gedrag gewoon niet, ik ben een klant, en ik zorg voor vreten op jóuw tafel, niet andersom, wegwezen; voor jou echt 10 anderen.. Je moet op- en met elkaar kunnen bouwen, anders werkt het gewoon niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 09-03-2019 16:01:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:04:01 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185498769
Oh, ik ben er ook al klaar mee, maar ik wil die offerte nog wel hebben, anders moet ik weer naar een andere keukenboer voor een vergelijking. En daar heb ik geen zin in.
Hoewel er wel een is die Bulthaup en Next doet, dus daar zou ik gelijk een dubbele vergelijking uit kunnen slepen, maar ook daar heb ik geen zin in :')

Ik weet hoe de keuken er uit moet zien, nu ben ik bezig met aannemers, en eerlijk gezegd heb ik daarbij ook al een ander gevoel bij degenen die de afgesproken tijd handhaven vs degenen die de afspraak een dag vantevoren opschuiven.

Maar daarin blijf ik nog even relatief neutraal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:04 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik ben er ook al klaar mee, maar ik wil die offerte nog wel hebben, anders moet ik weer naar een andere keukenboer voor een vergelijking. En daar heb ik geen zin in.
Groot gelijk heb je. Uiteindelijk heb je toch met vrijwel elke zzp'er in de bouw gezeik. Als ik net zo principieel met bouwlui om zou gaan als Sounddragon, dan zou ik nooit m'n nieuwe woning kunnen betrekken.

quote:
Ik weet hoe de keuken er uit moet zien, nu ben ik bezig met aannemers, en eerlijk gezegd heb ik daarbij ook al een ander gevoel bij degenen die de afgesproken tijd handhaven vs degenen die de afspraak een dag vantevoren opschuiven. Maar daarin blijf ik nog even relatief neutraal.
Ik heb precies hetzelfde; ik kan heel slecht tegen mensen die hun afspraken niet nakomen. Maar in de bouw krijg je ook daar heel regelmatig mee te maken. Ik ben allang blij als iemand even belt als-ie te laat komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185499623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ik wil iig een vergelijk hebben, of voor mezelf of om (als we toch voor een Next zouden gaan) neer te leggen bij de andere Next-leverancier.

Oh, de badkamertegels zitten er niet bij, die vallen buiten de badkamer-offerte, want de tegels regelen we elders.
Misschien even naar die zaak bellen en naar de verkoopmanager vragen en bespreken dat je toch wel graag die offerte wilt hebben? Weet ie ook wat zijn personeel uitspookt. (en wellicht gelijk ook waarom targets niet (helemaal) gehaald worden)
  zondag 10 maart 2019 @ 00:18:34 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_185510301
Leandra, ik zou er sowieso de stekker uit trekken. Stel ze zijn goedkoper, dan nog wil je daar niet mee in zee toch. Of zijn je huidige offertes onacceptabel hoog?

Wij hebben vanavond een goede fles sjampoepel gedronken met de verkoper van ons huis. Was erg leuk en ben ook zeer blij dat we het hebben gedaan. Was een stukje relatiemanagement dat hard nodig was! En omdat de beste man sowieso de komende jaren onze buurman zal zijn ook niet geheel overbodig ;)

Verder hebben we vandaag 2 keukenzaken bezocht: Goergen (siematic dealer) en kvik, en het was me al binnen 1 minuut duidelijk waar mijn voorkeur ligt. Arme bankrekening ;( :')
disclaimer
  zondag 10 maart 2019 @ 00:35:56 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185510642
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 00:18 schreef Stormqueen het volgende:
Leandra, ik zou er sowieso de stekker uit trekken. Stel ze zijn goedkoper, dan nog wil je daar niet mee in zee toch. Of zijn je huidige offertes onacceptabel hoog?
Nee, in principe niet denk ik, maar ik kan niet inschatten of die andere Next offerte onacceptabel hoog is, daar wil ik graag vergelijkingsmateriaal voor.
Bulthaup zat ongeveer 15% boven die ene Next offerte die ik wel heb, en dat verschil is me te klein om voor een Next te gaan.
quote:
Wij hebben vanavond een goede fles sjampoepel gedronken met de verkoper van ons huis. Was erg leuk en ben ook zeer blij dat we het hebben gedaan. Was een stukje relatiemanagement dat hard nodig was! En omdat de beste man sowieso de komende jaren onze buurman zal zijn ook niet geheel overbodig ;)

Verder hebben we vandaag 2 keukenzaken bezocht: Goergen (siematic dealer) en kvik, en het was me al binnen 1 minuut duidelijk waar mijn voorkeur ligt. Arme bankrekening ;( :')
Pijnlijk, ik ken het gevoel, als je zo'n keuken hebt gezien dan gaat het ook echt niets meer worden met een goedkope keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 maart 2019 @ 00:39:26 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_185510710
Nee, echt hoor :') ik werd ook echt verdrietig bij de kvik :@
Nou ja, over drie weken gaan we langs bij mijn oud-buurjongen die inmiddels gerenommeerd keukenadviseur is, dus ik ben benieuwd wat ik qua prijs ongeveer mag verwachten :')
disclaimer
pi_185512968
Ik denk dat je bij dezelfde kvik geweest bent als ik destijds. Om te huilen vonden wij. Geen enkel leuk idee, geen stap meer zetten dan wij zelf al bedacht hadden, gewoon niet creatief. En ik vond uiteindelijk de prijs ook nog tegenvallend. Dat werd em dus niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185513118
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 00:39 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, echt hoor :') ik werd ook echt verdrietig bij de kvik :@
Nou ja, over drie weken gaan we langs bij mijn oud-buurjongen die inmiddels gerenommeerd keukenadviseur is, dus ik ben benieuwd wat ik qua prijs ongeveer mag verwachten :')
Zelf ben ik ook naar ASWA keukens (in Helmond) geweest. Die hebben ook Siematic en kreeg ik toen ook wel een aardig gevoel bij, wel pas nadat we duidelijk uitgelegd hadden dat we bepaalde wensen hadden.

quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:18 schreef d.k. het volgende:
Ik denk dat je bij dezelfde kvik geweest bent als ik destijds. Om te huilen vonden wij. Geen enkel leuk idee, geen stap meer zetten dan wij zelf al bedacht hadden, gewoon niet creatief. En ik vond uiteindelijk de prijs ook nog tegenvallend. Dat werd em dus niet.
Bij Kvik werd ik juist vrij goed geholpen. Ik had wat eigen wensen die ze niet aan konden bieden (qua keukenblad en apparatuur) maar ze vonden het geen probleem om daarin mee te gaan. Nu is mijn keuken ook vrij eenvoudig, maar had in eerste instantie verwacht dat ze daar iets moeilijker over gingen doen.
pi_185513205
@Stormqueen hebben jullie ook ervaring met verbouwen van de badkamer? Ik ben in de omgeving Eindhoven opzoek naar een zaak om het eens te hebben over wat ik zou willen doen. Maar het steeds meer het gevoel dat ik het beter allemaal zelf kan organiseren.
pi_185513239
Aswa is prima (vorige keuken gekocht), Deeze is ook prima.
Badkamer hebben wij uiteindelijk bij Sanidump Nuenen gedaan. Daar dachten ze heel goed mee, hebben ook tegels eventueel. We hebben het uiteindelijk daar gekocht en hadden via de tegelman een installateur.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185513321
Aswa vond ik dan weer verschrikkelijk. Die lui bleven maar bellen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 10 maart 2019 @ 10:03:12 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_185513561
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:Stormqueen hebben jullie ook ervaring met verbouwen van de badkamer? Ik ben in de omgeving Eindhoven opzoek naar een zaak om het eens te hebben over wat ik zou willen doen. Maar het steeds meer het gevoel dat ik het beter allemaal zelf kan organiseren.
Nee, dus ik lees graag mee, want de badkamer moet ook nog.
Bij Deeze gaan we eind van de maand kijken! Goede ervaring dus?
disclaimer
pi_185513854
In Deurne keuken centrum Berkers hebben wij goede ervaringen mee. Wij hadden als adviseur Frans. Die heeft ons heel goed begeleid.

Onze badkamer komt van Verwijst af die zitten in Uden en Deurne. En hij is gezet door Michiel Van Schijndel. Die heeft heel netjes gezet en erg betrouwbaar qua afspraken ^O^

Die werkt samen met DNI installaties daar viel ook goed mee te praten. Vrolijke vent. Heel blij als je hem koffie geeft. Maar de communicatie verliep via Michiel dus dat was heel makkelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185513899
Wij hebben een nuva keuken raad ik niet aan
  zondag 10 maart 2019 @ 10:38:53 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_185514072
Van berkers komt onze huidige keuken ja. Zeer goede ervaring, geen bullshit met standaard korting en afdingen, komen álle afspraken na. Top.
disclaimer
pi_185514167
Wij zijn in Duitsland bij küchentreff geweest in Würselen.

We konden daar direct plaats nemen voor de keukenplanning en er werd direct een offerte klaar gemaakt.

We moesten de keuken nog eens wijzigen. We hebben de wijziging nauwkeurig en zo goed mogelijk in het Duits doorgemaild. 1 dag er na hadden we mail met de aangepaste tekening en bouwtechnische tekening. We gingen akkoord maar we hadden een grote verbouwing. De keuken kon pas ongeveer 1 jaar later geleverd worden. Was allemaal geen probleem. 3 april wordt ie geleverd en 4 april wordt ie om 8 uur gemonteerd. Op een rij afstand van 65 km ^O^.

We hoefden geen extra kosten te betalen voor de opslag. We werden altijd vriendelijk benaderd en het was ook nog niet duur. _O_


Badkamer en wc hebben we bij sanidirect veelal eigenhuismerk en de tegels ook daarvan maar het loodgieter gebeuren dus de leidingen en afvoeren zelf laten plaatsen en ander materiaal gebruikt. Werkt perfect. _O_
  zondag 10 maart 2019 @ 11:34:58 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185515055
Jaren terug was Keukencentrum Tiel heel goed en veel goedkoper dan veel andere keukenboeren. Hoe het nu is durf ik niet te zeggen. Van toen (+/- 10 jaar terug) ken ik iig 5 positieve ervaringen.
***
  zondag 10 maart 2019 @ 13:55:44 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185517904
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Jaren terug was Keukencentrum Tiel heel goed en veel goedkoper dan veel andere keukenboeren. Hoe het nu is durf ik niet te zeggen. Van toen (+/- 10 jaar terug) ken ik iig 5 positieve ervaringen.
Woon je in de buurt? ;)
Protège moi de mes désirs.
  zondag 10 maart 2019 @ 14:24:38 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185518513
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]

Woon je in de buurt? ;)
Nope, allemaal in en om Gouda. Het was de trip daarheen meer dan waard.
***
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 16:44:39 #46
5428 crew  miss_sly
pi_185544707
Wij ontvingen de factuur voor de tweede termijn, gereedkomen van de ruwe eerste verdiepingsvloer *O*
Er wordt dus toch wel echt gewerkt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 maart 2019 @ 17:33:13 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185545511
Brighteyes, ben je al helmaal ingepakt? *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 maart 2019 @ 17:43:46 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185545721
Haha, ik ben halverwege. Wat er nu nog niet in gepakt is is echt spul waarvan ik denk dat we het nog nodig hebben.

Wat ik denk he... :')

Zo heeft mijn gespuis echt maanden niet omgekeken naar de viltstifen, dus ach... die waren al in gepakt. Guess wat ik net weer op heb staan zoeken... :D

Ik heb wel van de week de 'Julius' die we van jullie kregen heel liefdevol van de muur gehaald en zorgvuldig ingepakt. Die komt weer op een mooie plek straks. :Y O+

Maar het kriebelt zo!
Ik heb heerlijk allerlei lijstjes! *O* Wat gaan we doen, wat moet er komen, waar halen we het vandaan! *O*

We moeten eigenlijk heel erg een nieuwe bank, maar we weten niet goed wat en hoe, dus dat moet echt even wachten tot we er in zitten.
Dus komen er nu iig twee van deze bij:



Voor de kinders, als mama languit wil. ;) O-)
Of dan iig voor de voetjes als we met z'n vieren op een rijtje zitten. :+

Had je onze salontafels al gezien?



En dan 2 van elk. En daar ga ik nog van die doorzichtige skate-wieltjes onder zetten.
We hebben eigenlijk nooit echt iets op tafel staan (bloemen of kaarsen ofzo) maar wel veel in de la (controllers, nagellaktroepjes :@, afstandsbedieningen etc.). Dus we wilden geen echte tafel-tafel meer, maar meer iets dat je er af en toe bij kan pakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 11-03-2019 17:48:54 ]
***
  maandag 11 maart 2019 @ 17:59:37 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185546005
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:43 schreef Brighteyes het volgende:
Haha, ik ben halverwege. Wat er nu nog niet in gepakt is is echt spul waarvan ik denk dat we het nog nodig hebben.

Wat ik denk he... :')

Zo heeft mijn gespuis echt maanden niet omgekeken naar de viltstifen, dus ach... die waren al in gepakt. Guess wat ik net weer op heb staan zoeken... :D

Ik heb wel van de week de 'Julius' die we van jullie kregen heel liefdevol van de muur gehaald en zorgvuldig ingepakt. Die komt weer op een mooie plek straks. :Y O+

Maar het kriebelt zo!
Ik heb heerlijk allerlei lijstjes! *O* Wat gaan we doen, wat moet er komen, waar halen we het vandaan! *O

We moeten eigenlijk heel erg een nieuwe bank, maar we weten niet goed wat en hoe, dus dat moet echt even wachten tot we er in zitten.
Dus komen er nu iig twee van deze bij:

[ afbeelding ]
Oh je hebt de Julius nog, wat leuk! O+
Ik dacht er laatst nog aan, maar wilde het niet vragen, want ik snap ook dat dingen soms weer eens vervangen worden door iets anders op die plek. Superleuk dat jullie hem nog hadden hangen.

Heerlijk he, die lijstjes maken. Dan is het eigenlijk al half gebeurd, want het staat op papier. :P

Leuk, die poef! Stoere stijl. Ben zo blij dat poefen weer helemaal in zijn! Wij slepen ze van haardvuur naar tv-hoek, maar dan vooral als voetenbankje.

Nog een tip waar ik veel aan had: maak een vluchtkoffertje dat ab-so-luut niet door welke hulpvaardige mens dan ook, tussen de dozen mag belanden. Zet het er desnoods duidelijk op. Doe daarin paspoorten, laders, de toilettassen van iedereen, medicijnen, bankierapparaatjes en alle dingen die je de komende tijd zonder zoeken gewoon bij de hand hebben wil.
Dat kun je dan langzaam aan aanvullen tot op het laatste moment van verhuizing. Ik heb het wel moeten bewaken met mijn leven ongeveer, want op een bepaald moment belandde die doos tóch bijna tussen de andere verhuisdozen.
Maar ik was er dolblij mee in de eerste dagen na de verhuizing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 11-03-2019 18:05:28 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 maart 2019 @ 18:03:41 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185546087
P.s.: ja handig, zulke bijzettafeltjes. Wij wilden ook geen salontafel meer. Nu gewoon verplaatsbare dingen die we bij ons zetten wanneer en waar dat handig is.
Sowieso hebben we meiubels gekocht die makkelijk te verplaatsen en bij te schuiven zijn, al naar gelang gezelschap en doel. Niets staat eigenlijk op een vaste plek. Wel fijn in onze gekke woonkamer met drie compartimenten. En je kan nog eens afwisselen. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 maart 2019 @ 18:17:40 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185546389
Ja, bij jullie is dat idd helemaal fijn om te kunnen slepen.

Goed plan van die vluchtkoffer met essentials!
Ik heb al wel een strategie rond een mogelijke melding voor mijn bedrijf bedacht: standaard jurkje, panty en schoenen in de auto, alvast handdoeken en douche-spul in het nieuwe huis zodat ik me ter plekke om kan kleden en naar ze toe kan. ;) Mijn tas met formulieren en verzorgingsspullen in de auto etc etc.
***
  maandag 11 maart 2019 @ 18:30:58 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185546654
Nou, halleluja, de offerte is binnen: maar liefst ¤ 3.500 hoger dan de offerte van de andere Next leverancier, onder andere door een lulverhaal over onze vaatwasser die niet zou passen, en daarom hebben ze ongevraagd maar een AEG ( :r :r :r ) vaatwasser op de offerte gezet voor maar liefst ¤ 1.200.... alsof ik een Miele voor een AEG zou vervangen, en helemaal niet voor een AEG tegen een prijs waar ik gewoon weer een Miele voor kan krijgen, al even afgezien van het feit dat ik helemaal geen volledig geïntegreerde vaatwasser wil.

De andere Next leverancier kon onze bestaande Miele vaatwasser overigens prima in de nieuwe keuken plaatsen.
Daarbij hebben ze het eiland ook even 120 breed gemaakt omdat hun werkbladenleverancier niet breder dan 120 levert, het eiland moest breder zijn dus :')

Al met al komen ze zelfs boven de Bulthaup prijs uit, en als we die AEG Vaatwasser niet meerekenen komt het nagenoeg gelijk uit met Bulthaup, die uiteraard wel een eiland van het juiste formaat heeft en wel een werkblad over de volle breedte kan leveren.

Toen ze vanmorgen belden probeerden ze me ook nog even een andere koelkast aan te smeren, eerst met een verhaal over greeploos, en toen zei ik van "dan doe je op de koelkast maar grepen" en vervolgens over "klein vriesgedeelte, groot koelgedeelte"... Ja en? Voor ons werkt het, ik hoef geen andere koelkast omdat jij het moeilijk vindt met de deurtjes.

Edit: ik zie dat die AEG Vaatwasser van ¤ 1.200 niet eens een besteklade heeft, maar zo'n mandje.... werkelijk :') :'(



[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 11-03-2019 19:15:31 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Public Relations / Redactie Film maandag 11 maart 2019 @ 19:03:13 #53
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_185547301
Wij gaan over een weekje verhuizen! Alles is wel zover klaar daar. Nog wat inpakken deze week en dan gaan. SPannend met een kleine van bijna 1.
  maandag 11 maart 2019 @ 19:14:46 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_185547511
Nou dan lijkt het me duidelijk, leandra ;)

Waarom trouwens geen volledig geïntegreerde vaatwasser?
disclaimer
  maandag 11 maart 2019 @ 19:19:52 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185547596
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
Nou dan lijkt het me duidelijk, leandra ;)

Waarom trouwens geen volledig geïntegreerde vaatwasser?
Ik wil graag de knopjes aan de voorkant, want dan kan ik zien hoe het programma ervoor staat, daarbij wordt hij me te zwaar met een heel paneel erop, dus ik wil per definitie geen volledig geïntegreerde vaatwasser, maar eigenlijk ook geen deels geïntegreerde vaatwasser, want daar komt ook weer een paneel op, maar die heeft tenminste de handgreep en de knopjes aan de voorkant.
Maar ik heb daardoor eigenlijk wel een behoorlijke voorkeur voor een onderbouw vaatwasser, die gewoon een eigen front heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 maart 2019 @ 19:21:14 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_185547641
Ah zo. Vind je dat niet lelijk? :@ ik vind dat altijd zo goedkoop ogen :P
disclaimer
  maandag 11 maart 2019 @ 19:21:46 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185547658
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, bij jullie is dat idd helemaal fijn om te kunnen slepen.

Goed plan van die vluchtkoffer met essentials!
Ik heb al wel een strategie rond een mogelijke melding voor mijn bedrijf bedacht: standaard jurkje, panty en schoenen in de auto, alvast handdoeken en douche-spul in het nieuwe huis zodat ik me ter plekke om kan kleden en naar ze toe kan. ;) Mijn tas met formulieren en verzorgingsspullen in de auto etc etc.
Slim!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 maart 2019 @ 19:23:03 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_185547684
Had je de tekening van je keuken al ooit gedeeld, leandra?
disclaimer
pi_185547743
Mijne heeft een lampje op de vloer. Daaraan kan ik zien of hij aan is. Is best handig.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 maart 2019 @ 19:32:30 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185547898
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ah zo. Vind je dat niet lelijk? :@ ik vind dat altijd zo goedkoop ogen :P
Mwah, lelijk doet er niet toe als ik niet de kracht heb om hem open te trekken hè.....
Ik vind een Ferrari ook leuk, maar als ik er in zit kom ik er niet meer uit tenzij ik me eruit laat vallen, dat lijkt me voor een gebruiksitem niet echt doorslaggevend dan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 maart 2019 @ 19:33:49 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185547927
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
Had je de tekening van je keuken al ooit gedeeld, leandra?
Nee, nog niet :D en dan zou de huidige keuken ook even moeten zeg maar, voor het beeld :')
Ik zal morgen eens wat foto's maken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 maart 2019 @ 19:36:43 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_185548000
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]

Mwah, lelijk doet er niet toe als ik niet de kracht heb om hem open te trekken hè.....
Ik vind een Ferrari ook leuk, maar als ik er in zit kom ik er niet meer uit tenzij ik me eruit laat vallen, dat lijkt me voor een gebruiksitem niet echt doorslaggevend dan ;)
Oh joh, nee dat is heel logisch natuurlijk.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook relatief acceptabele varianten van rvs enzo :Y
disclaimer
  maandag 11 maart 2019 @ 19:41:46 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185548140
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Oh joh, nee dat is heel logisch natuurlijk.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook relatief acceptabele varianten van rvs enzo :Y
Die van ons is ook een RVS, en ik zag net dat hij qua prijs amper onderdeed voor die AEG uit de offerte :')
Hoe dan ook, ik ga geen vaatwasser van ¤ 1.100 waar nog 5 jaar garantie op zit vervangen omdat iemand het te moeilijk vindt die in de keuken te verwerken, dan maak je er een passtukje voor aan de onderkant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 20:14:18 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185548850
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijne heeft een lampje op de vloer. Daaraan kan ik zien of hij aan is. Is best handig.
Dat hebben wij ook, maar das alweer ouderwets schijnbaar. Mijn moeder heeft sinds 2 weken een nieuwe vaatwasser en die projecteert alle info over het programma op de vloer. Vind ik zo tof dat ik daar bijna een nieuwe vaatwasser voor zou kopen :')

Bijna, niet helemaal :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 11 maart 2019 @ 20:14:58 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185548865
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]

Die van ons is ook een RVS, en ik zag net dat hij qua prijs amper onderdeed voor die AEG uit de offerte :')
Hoe dan ook, ik ga geen vaatwasser van ¤ 1.100 waar nog 5 jaar garantie op zit vervangen omdat iemand het te moeilijk vindt die in de keuken te verwerken, dan maak je er een passtukje voor aan de onderkant.
Doe toch niet zo moeilijk :P ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 maart 2019 @ 20:16:47 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_185548913
Ik hoor altijd of de mijne bezig is. Behalve wellicht de laatste 10 minuten, maar als ik m dan open trek begint ie direct te krijsen.

Ik heb zelf nooit gemist dat ik niet kan zien hoe lang ie nog moet, maar ik weet ook niet beter :P
disclaimer
  maandag 11 maart 2019 @ 20:23:02 #67
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185549042
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoor altijd of de mijne bezig is. Behalve wellicht de laatste 10 minuten, maar als ik m dan open trek begint ie direct te krijsen.

Ik heb zelf nooit gemist dat ik niet kan zien hoe lang ie nog moet, maar ik weet ook niet beter :P
je hebt ze tegenwoordig ook met WiFi. Kan je in de app zien hoe lang hij nog moet. En remote starten en zo
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 11 maart 2019 @ 20:28:38 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_185549132
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:23 schreef lipje het volgende:
[..]

je hebt ze tegenwoordig ook met WiFi. Kan je in de app zien hoe lang hij nog moet. En remote starten en zo
Omg. Ja het zal vast handig zijn hoor, maar ik kan me nog niet bedenken in welke situatie :')

Het enige wat me wel puik lijkt is een vaatwasser met Addwash! Maar dat bestaat dan weer nie :{w
disclaimer
  maandag 11 maart 2019 @ 20:40:24 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185549477
:D
***
pi_185549786
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Dat hebben wij ook, maar das alweer ouderwets schijnbaar. Mijn moeder heeft sinds 2 weken een nieuwe vaatwasser en die projecteert alle info over het programma op de vloer. Vind ik zo tof dat ik daar bijna een nieuwe vaatwasser voor zou kopen :')

Bijna, niet helemaal :P
Daar had mijn keuken meneer het idd ook over maar ik vind dat eigenlijk allemaal alweer teveel zo'n lampje is net niet storend haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185549819
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoor altijd of de mijne bezig is. Behalve wellicht de laatste 10 minuten, maar als ik m dan open trek begint ie direct te krijsen.

Ik heb zelf nooit gemist dat ik niet kan zien hoe lang ie nog moet, maar ik weet ook niet beter :P
Ik ben gewoon kippig. Vandaar het lampje :+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 maart 2019 @ 20:58:54 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185549950
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Doe toch niet zo moeilijk :P ;)
:6

Nee, toen we hier een jaar woonden ging de inbouwvaatwasser kapot, en ik ben bijna juichend naar de witgoedboer gegaan om een nieuwe vaatwasser te bestellen, een Miele met een besteklade, zoals ik al vanaf 2001 gewend was.
Dat ene jaartje bestekmand dat we hier gehad hebben tot de oude kapot was was meer dan genoeg, ik zal nooit vrijwillig zo'n mandje nemen.

Komt bij dat ik spijt als haren op m'n hoofd heb dat ik vorig jaar een AEG wasmachine heb gekocht, dus nee, deze "aanpassing" die onnodig is en niet de juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft ging m ook niet worden als ik de keuken daar wel zou kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 maart 2019 @ 21:07:38 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185550142
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Omg. Ja het zal vast handig zijn hoor, maar ik kan me nog niet bedenken in welke situatie :')

Het enige wat me wel puik lijkt is een vaatwasser met Addwash! Maar dat bestaat dan weer nie :{w
Gaan jullie nog steeds voor 2 vaatwassers trouwens?
***
  maandag 11 maart 2019 @ 21:12:34 #74
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185550250
Jep! Totdat we moeten gaan schrappen vanwege de te hoge offerte denk ik :P .
  maandag 11 maart 2019 @ 21:19:20 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185550417
:D
Dan maken lampjes of knopjes niks meer uit, altijd eentje leeg om je zooi in de zetten. *O*
***
  maandag 11 maart 2019 @ 21:22:47 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185550502
Oh, 2 vaatwassers O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185551152
We doen er nu al 3 dagen over om de vaatwasser vol te krijgen. :o

Maargoed, we zijn met twee. :P
Ja doei.
pi_185551541
Ik kom precies uit met een keer per dag de vaatwasser draaien.

Heb ook een bestekla. Want dat mandje neemt mij teveel plek in.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:21:03 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_185557026
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
We doen er nu al 3 dagen over om de vaatwasser vol te krijgen. :o

Maargoed, we zijn met twee. :P
Hahaha ja, maar goed, wij zijn dus met 4, wat betekent dat we op werkdagen al 8 borden hebben en op thuisdagen 12. Zo'n 8-12 glazen en kopjes, een stuk of 5 schaaltjes, 4 pannen, 2 snijplanken en dan nog een hoop bestek. Daar heb je die unit echt ramvol mee zitten.
Wat me het meest irriteert is dat ik ALTIJDDDD vuile vaat op het aanrecht heb staan. Vaak draai ik 's avonds de vaatwasser voor ik naar bed ga, maar ik heb echt geen tijd / zin om dat ding 's morgens voor ik naar kantoor ga weer uit te ruimen. Dat doe ik meestal pas als de kinderen 's avonds op bed liggen en dan staat dus in de tussentijd dat aanrecht weer vol :')
Ik weet het, het zijn echte serieuze FWP's, maar we hebben er straks de ruimte voor dus lekker belangrijk O-)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:29:40 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_185557153
Verder hebben we gisteren het adviesgesprek gehad bij de hypotheker.
Het is wel even slikken als je ziet dat je maandlasten straks ruim verdubbelen :') maar oké, ons woonoppervlak verdubbelt ook en het grondoppervlak verachtvoudigt dus vooruit. :P
We kunnen denk ik straks niet meer de HRA als jaarlijks kadootje laten storten, dat is wat we nu doen, maar zullen dat toch maandelijks nodig hebben. Daar staat wel tegenover dat we nu beiden vakantiegeld, dertiende maand en winstuitkering krijgen bij onze werkgever dus dat compenseert ook wel lekker.

Ik moet me alleen even verdiepen in WIA hiaatverzekeringen want den tering, wat betaal je daar veel premie voor :'(

En verder ben ik verliefd geworden op dit soort tegels:



maar ik vind zo'n zwart-met-goud thema ook wel gaaf. Gelukkig mag ik 2 badkamers maken :') kan het allebei O-)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:33:35 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557221
Nou waren wij twee weken geleden in Valkenburg en bij de Romeinse catacomben heb ik wel eea geleerd; in de tijd dat openlijke Christus-aanbidding ongewenst was deed men dat heimelijk.... die vissenschubben zijn daar een voorbeeld van :D
Dat was gewoon een variant van het visje dat je nu nog wel eens op auto's van gristenen ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:34:38 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_185557234
Hehehe. En ze verkopen het nog wel als "Marokkaans" ;)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:35:44 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557252
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Hehehe. En ze verkopen het nog wel als "Marokkaans" ;)
:D _O- _O- _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185557304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Hahaha ja, maar goed, wij zijn dus met 4, wat betekent dat we op werkdagen al 8 borden hebben en op thuisdagen 12. Zo'n 8-12 glazen en kopjes, een stuk of 5 schaaltjes, 4 pannen, 2 snijplanken en dan nog een hoop bestek. Daar heb je die unit echt ramvol mee zitten.
Wat me het meest irriteert is dat ik ALTIJDDDD vuile vaat op het aanrecht heb staan. Vaak draai ik 's avonds de vaatwasser voor ik naar bed ga, maar ik heb echt geen tijd / zin om dat ding 's morgens voor ik naar kantoor ga weer uit te ruimen. Dat doe ik meestal pas als de kinderen 's avonds op bed liggen en dan staat dus in de tussentijd dat aanrecht weer vol :')
Ik weet het, het zijn echte serieuze FWP's, maar we hebben er straks de ruimte voor dus lekker belangrijk O-)
Ik was echt grote dingen ook wel even snel af meestal, zoals bak trays, schalen en grote pannen enzo zodat de vaatwasser niet meteen vol staat, dus dat scheelt ook wel, anders had het wel wat sneller gegaan.

Mijn eerste grote doel is een mooie grote ruime lichte hoge dubbele koelkast in de keuken.. We hebben meestal geen la-ding-en eten erin liggen, maar het is zo fijn om de ruimte te hebben :@
Ja doei.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 09:40:38 #85
5428 crew  miss_sly
pi_185557340
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Hehehe. En ze verkopen het nog wel als "Marokkaans" ;)
:D!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:41:11 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_185557351
Een grote koelkast is ook wel een wens ja. Meestal kom ik nu wel exact uit, maar als ik een keer een feestje heb ofzo is het ook meteen kut.
Ik wil ook geen combo, gewoon een koelkast van 2 meter. En dan zet ik de losse vriezer wel in de bijkeuken.
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 09:43:01 #87
5428 crew  miss_sly
pi_185557381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Ik was echt grote dingen ook wel even snel af meestal, zoals bak trays, schalen en grote pannen enzo zodat de vaatwasser niet meteen vol staat, dus dat scheelt ook wel, anders had het wel wat sneller gegaan.

Mijn eerste grote doel is een mooie grote ruime lichte hoge dubbele koelkast in de keuken.. We hebben meestal geen la-ding-en eten erin liggen, maar het is zo fijn om de ruimte te hebben :@
Dat doe ik ook, inderdaad. Sowieso mogen een aantal pannen niet in de vaatwasser, net als een aantal messen. Ik gebruik het vooral voor alle servies en glazen (wijnglazen niet) en bestek.

Wij zoeken ook nog zo'n koelkast! Heb je al iets op het oog?

Ik vind trouwens zo'n bedreklade helemaal niet fijn, @Leandra, ik wil juist echt een mandje. Ik vind dat het daarin veel beter schoon en droog wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:45:15 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557421
Hier de heimelijke Christus-verwijzingen op de achtergrond :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:48:12 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Ik vind trouwens zo'n bedreklade helemaal niet fijn, @:Leandra, ik wil juist echt een mandje. Ik vind dat het daarin veel beter schoon en droog wordt.
Dat blijkt ja :D
Ik vind het heerlijk, ik miste het ook echt toen ik het niet meer had, iedere vakantie valt me weer op hoe bagger ik zo'n mandje vind.
Maar.... je moet er idd wel mee om kunnen gaan, gewoon van je af gooien werkt met zo'n lade idd niet, terwijl dat met een mandje wel werkt.

Ik denk dat dat echt iets is in de categorie je houdt ervan of je haat het, maar als je ervan houdt dan wil je ook echt niet meer anders, en mijn liefde voor de besteklade is inmiddels al 18 jaar oud, die gaat echt niet meer over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185557546
Ik vind een mandje makkelijker want daar pleur je het gewoon in. Terwijl ik het nu stuk voor stuk neer moet leggen.

Maar ja dat mandje neemt wel weer de plek van een pan in.. Die ik anders met de hand af moet wassen. :+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:53:01 #91
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185557581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]

Dat blijkt ja :D
Ik vind het heerlijk, ik miste het ook echt toen ik het niet meer had, iedere vakantie valt me weer op hoe bagger ik zo'n mandje vind.
Maar.... je moet er idd wel mee om kunnen gaan, gewoon van je af gooien werkt met zo'n lade idd niet, terwijl dat met een mandje wel werkt.

Ik denk dat dat echt iets is in de categorie je houdt ervan of je haat het, maar als je ervan houdt dan wil je ook echt niet meer anders, en mijn liefde voor de besteklade is inmiddels al 18 jaar oud, die gaat echt niet meer over.
Hier ook een besteklade liefhebber. 14 jaar geleden per ongeluk een vaatwasser gekocht met een lade ipv bakje en in de twee keukens daarna was een besteklade een eis. Je moet het er wel netjes inleggen inderdaad.
Team grote koelkast en vriezer hier ook aanwezig, maar wel graag beide in de keuken. In ons vorige huis koelkast en vriezer naast elkaar in een maatje hoger dan tafelmodel. Nu voor de nieuwe keuken 2 maal 1,80m en weer naast elkaar ingebouwd. Vriezer op een andere plek (zoals nu bij mijn schoonmoeder in de schuur) vind ik echt vreselijk.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:53:25 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind een mandje makkelijker want daar pleur je het gewoon in. Terwijl ik het nu stuk voor stuk neer moet leggen.

Maar ja dat mandje neemt wel weer de plek van een pan in.. Die ik anders met de hand af moet wassen. :+
Ik mis op vakantie idd ook vooral de ruimte die dat mandje inneemt.... zo zonde vind ik dat.
En ik ben autistisch genoeg om de besteklade met liefde netjes in te ruimen, dat scheelt echt wel.
Als ik een mandje moet inruimen dan gaat ook hetzelfde soort bij hetzelfde soort :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:54:29 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_185557619
Misschien een leuk experiment om 1 vaatwasser met mandje en 1 met lade te kopen, dan zal ik eens vergelijkend warenonderzoek doen.
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 09:54:35 #94
5428 crew  miss_sly
pi_185557621
Met de hand afwassen is ook beter voor veel pannen :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]

Dat blijkt ja :D
Ik vind het heerlijk, ik miste het ook echt toen ik het niet meer had, iedere vakantie valt me weer op hoe bagger ik zo'n mandje vind.
Maar.... je moet er idd wel mee om kunnen gaan, gewoon van je af gooien werkt met zo'n lade idd niet, terwijl dat met een mandje wel werkt.

Ik denk dat dat echt iets is in de categorie je houdt ervan of je haat het, maar als je ervan houdt dan wil je ook echt niet meer anders, en mijn liefde voor de besteklade is inmiddels al 18 jaar oud, die gaat echt niet meer over.
haha, ja, duidelijk he?

Ik vind het gemak waarmee ik het in zo'n mandje mik echt heel fijn. En zo'n besteklade (zie je, ik kan het wel :P ) daarvan weet ik dat we dat alle drie niet netjes gaan inrichten. Zo zijn we niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185557637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ik mis op vakantie idd ook vooral de ruimte die dat mandje inneemt.... zo zonde vind ik dat.
En ik ben autistisch genoeg om de besteklade met liefde netjes in te ruimen, dat scheelt echt wel.
Als ik een mandje moet inruimen dan gaat ook hetzelfde soort bij hetzelfde soort :')
Haha dat doe ik ook O+ alles netjes uitgesplitst. Ik haat het echt als iemand anders mijn vaatwasser doet :X
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:55:48 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185557652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ik mis op vakantie idd ook vooral de ruimte die dat mandje inneemt.... zo zonde vind ik dat.
En ik ben autistisch genoeg om de besteklade met liefde netjes in te ruimen, dat scheelt echt wel.
Als ik een mandje moet inruimen dan gaat ook hetzelfde soort bij hetzelfde soort :')
Ain't nobody got time for that :P
Ik ben team mandjes! En met drie personen redden wij het prima om alles er in te krijgen. Ik mis de ruimte van het mandje niet. Ik haatte de besteklade toen we bij mijn schoonouders inwoonden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:57:08 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_185557671
ik voel een nieuw frietpatatje aankomen O+
disclaimer
pi_185557684
Ik heb trouwens ook een mandje bij mijn nieuwe vaatwasser gekregen.

Heb hem netjes achterin het hoogste kastje gemikt.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:59:31 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557714
Wij gebruiken de vriezer voornamelijk voor de opslag van ijsjes en de creatie van ijsblokjes, op vrijdag gaat er één brood in en er gaat nog wel eens iets in dat gekocht is en niet voor de THT-datum gebruikt zal worden, maar verder doe ik het al jaren (±30) met twee vriesladen.
Als ik meer vriesladen zou hebben zou ik alleen maar meer spullen hebben die er jaren in liggen en uiteindelijk ongebruikt weggegooid worden.
Mijn moeder daarentegen heeft een hele vrieskast met 5 of 6 laden apart staan.... ook nu ze in een appartement wonen.

Het is wel jammer dat ik idd geen biologische halve koe kan kopen, omdat ik geen ruimte in de vriezer heb, maar so be it.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185557724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Dat doe ik ook, inderdaad. Sowieso mogen een aantal pannen niet in de vaatwasser, net als een aantal messen. Ik gebruik het vooral voor alle servies en glazen (wijnglazen niet) en bestek.

Wij zoeken ook nog zo'n koelkast! Heb je al iets op het oog?

Ik vind trouwens zo'n bedreklade helemaal niet fijn, @:Leandra, ik wil juist echt een mandje. Ik vind dat het daarin veel beter schoon en droog wordt.
Nog niet. Ben nog aan het twijfelen of ik wel wat extra vriesruimte wil, want denk dat ik wel genoeg heb aan een volle lengte koelkast, maar we vriezen erg veel in (meal prepping ftw...) dus een extra goede kwaliteit vriezer is nooit weg.

Ik denk dat in de ruimte waar we de koelkast bedacht hebben er een van 90cm past.
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:01:02 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien een leuk experiment om 1 vaatwasser met mandje en 1 met lade te kopen, dan zal ik eens vergelijkend warenonderzoek doen.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185557766
Dat is dus het enige dingetje aan onze keuken waar ik niet goed naar gekeken heb. We hebben gewoon weer een koel/vries combi. Vriezer gedeelte met 3 laden. Nu zijn de onderste twee extra diep en de bovenste heel ondiep.. Had liever wat 3 normale lades gehad.

Heb in de garage ook een koel/vries combi staan. Vooral met feestjes vind ik dat wel handig.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:02:32 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_185557772
Ik doe aan mealpreppen omdat ik op gezamenlijke werkdagen (ma-di-do) niet uitgebreid kan / wil koken. Dus ik kook dan 4 kilo chili waar we dan 4 keer van kunnen eten. Gaat zo in bakjes de vriezer in.
Voor mijn eigen mentale gemoedsrust wil ik eigenlijk altijd minimaal 10 gezinsmaaltijden in de vriezer hebben staan, dus ik O+ mijn vriezer. Maar ik O+ er niet van dat ik er nu altijd voor naar de schuur moet :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:03:39 #104
5428 crew  miss_sly
pi_185557786
Wij eten momenteel eigenlijk 95% vegetarisch, dus voor vlees hoef ik het nu ook niet te doen. Dat was wel een beetje het idee, dat we dan goed vlees zouden inkopen en in de vriezer zouden doen. Maar verder gaan er nu drie broden in per twee weken en is dat eigenlijk net te weinig, maar passen vier broden niet. Daarnaast altijd diepvriesfruit en -avocado voor smoothies, en ook altijd te weinig van. De drie laden die ik nu heb, zijn altijd overvol, en de inhoud wordt ook echt gebruikt.

Maar ik wil dus eigenlijk een Amerikaanse dubbele, met water/ijsblokjes optie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185557794
Heb je de Instant Pot al ontdekt, SQ?

Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:04:04 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185557796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Haha dat doe ik ook O+ alles netjes uitgesplitst. Ik haat het echt als iemand anders mijn vaatwasser doet :X
Bij ons is de regel dat de een kookt en de ander de afwas regelt.... ik ben niet degene die kookt :')
Als N de vaatwasser inricht sta ik hem ook weer opnieuw in te richten.

Toen Soneal geboren was had ik een kraamhulp die ongeveer hetzelfde vertelde, maar dan andersom; zij gooide de hele dag gewoon alles in de vaatwasser en 's avonds zette haar man alles op de juiste manier neer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:05:10 #107
5428 crew  miss_sly
pi_185557817
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe aan mealpreppen omdat ik op gezamenlijke werkdagen (ma-di-do) niet uitgebreid kan / wil koken. Dus ik kook dan 4 kilo chili waar we dan 4 keer van kunnen eten. Gaat zo in bakjes de vriezer in.
Voor mijn eigen mentale gemoedsrust wil ik eigenlijk altijd minimaal 10 gezinsmaaltijden in de vriezer hebben staan, dus ik O+ mijn vriezer. Maar ik O+ er niet van dat ik er nu altijd voor naar de schuur moet :')
O ja, dat wil ik dus straks ook doen als ik ruimte heb: wat meer kant en klaar in de vriezer hebben liggen. En een aparte diepvries hebben we geprobeerd, maar we gaan niet naar de schuur (team lui), dus dat wil ik niet meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:05:12 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_185557819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je de Instant Pot al ontdekt, SQ?

[ afbeelding ]
Nee, wat is het?
disclaimer
pi_185557831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]

Bij ons is de regel dat de een kookt en de ander de afwas regelt.... ik ben niet degene die kookt :')
Als N de vaatwasser inricht sta ik hem ook weer opnieuw in te richten.

Toen Soneal geboren was had ik een kraamhulp die ongeveer hetzelfde vertelde, maar dan andersom; zij gooide de hele dag gewoon alles in de vaatwasser en 's avonds zette haar man alles op de juiste manier neer :D
Mijn man is gelukkig wat dat betreft zo autistisch als een deur dus die kan ook zo heerlijk alles passen en meten.

Maar mijn schoonmoeder wil weleens "helpen" als ze bij ons eten. Alleen die stapelt zo door dat eigenlijk een hoop geen water krijgt er daarna dus nog een rondje mag. Dan doe ik het liever zelf :+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:08:25 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_185557869
Het is pas echt kut als mijn poets de vaatwasser uitruimt. Dan ben ik een halve dag bezig met alles weer terugvinden en goed leggen.
En... ik snap het gewoon niet :') Na al die jaren heb je toch wel door dat mijn schilmesjes niet bij het kinderbestek liggen? ;( _O-
disclaimer
pi_185557875
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Nee, wat is het?
Het is het beste ding wat ik ooit in de keuken gekocht heb.

Een pressure / slow cooker. Heb zondag in een uurtje (inclusief preppen, snijden, etc.) een goulash gemaakt met vlees dat uit elkaar viel als je er naar kijkt. Ideaal voor als je maaltijden wilt preppen voor de week; meteen 4 porties eruit gehaald in dat uurtje, en we hadden de rest van de dag voor andere dingen.

Heb 'm gekocht vlak voor we verhuisden eind December aangezien ik 'm ergens in de aanbieding zag, en heb 'm sinds kort al elke week wel een of twee keer gebruikt (of van de resultaten geprofiteerd). Als je druk bent maar wel van een beetje stoofvlees en dergelijken houdt: zeer aan te raden!
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:11:00 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_185557908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Het is het beste ding wat ik ooit in de keuken gekocht heb.

Een pressure / slow cooker. Heb zondag in een uurtje (inclusief preppen, snijden, etc.) een goulash gemaakt met vlees dat uit elkaar viel als je er naar kijkt. Ideaal voor als je maaltijden wilt preppen voor de week; meteen 4 porties eruit gehaald in dat uurtje, en we hadden de rest van de dag voor andere dingen.

Heb 'm gekocht vlak voor we verhuisden eind December aangezien ik 'm ergens in de aanbieding zag, en heb 'm sinds kort al elke week wel een of twee keer gebruikt (of van de resultaten geprofiteerd). Als je druk bent maar wel van een beetje stoofvlees en dergelijken houdt: zeer aan te raden!
Ik hou er zeker van ja, maar het fikt altijd aan. Gebeurt dat niet in zoiets?
Ik maak erg graag stroganoff en stifado :9

Ik ben eigenlijk een minimalstisch beleid aan het voeren mbt keukenapparaten :') maar goed, ik heb natuurlijk straks een bijkeuken én een kelder, dus wellicht leuk om voor mijn verjaardag te vragen :P
disclaimer
pi_185557930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ik hou er zeker van ja, maar het fikt altijd aan. Gebeurt dat niet in zoiets?
Ik maak erg graag stroganoff en stifado :9

Ik ben eigenlijk een minimalstisch beleid aan het voeren mbt keukenapparaten :') maar goed, ik heb natuurlijk straks een bijkeuken én een kelder, dus wellicht leuk om voor mijn verjaardag te vragen :P
Het heeft zelfs een 'aanbrandalarm' waar ik achter kwam toen ik alvast wat verdiksel er bij had gemikt. Dat doe ik nu gewoon erna, en het is eigenlijk ALTIJD perfect.

Burritodraadjesvleesch _O_ O+
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:12:58 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_185557942
#lazymom approves 8-)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:15:17 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185557986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Ik was echt grote dingen ook wel even snel af meestal, zoals bak trays, schalen en grote pannen enzo zodat de vaatwasser niet meteen vol staat, dus dat scheelt ook wel, anders had het wel wat sneller gegaan.

Mijn eerste grote doel is een mooie grote ruime lichte hoge dubbele koelkast in de keuken.. We hebben meestal geen la-ding-en eten erin liggen, maar het is zo fijn om de ruimte te hebben :@
Dat doe ik ook, veel al afwassen terwijl ik sta te koken, anders zit dat ding steeds ramvol met het grote spul.

Mij lijkt een besteklade in een afwasmachine echt afschuwelijk, kan je mesje voor mesje erin gaan leggen. -O- :{
***
pi_185557998
En hij staat mooi op m'n aanracht. Je kunt er ook gewoon je uitjes in fruiten (hij heeft een saute stand), en als je nog niet meteen gaat eten (gasten hebt ofzo, of de kinderen nog in bad moeten of wat je ook doet als je kinderen hebt) een fijne warmhoudstand _O_
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:18:25 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185558043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:59 schreef Leandra het volgende:
Wij gebruiken de vriezer voornamelijk voor de opslag van ijsjes en de creatie van ijsblokjes, op vrijdag gaat er één brood in en er gaat nog wel eens iets in dat gekocht is en niet voor de THT-datum gebruikt zal worden, maar verder doe ik het al jaren (±30) met twee vriesladen.
Als ik meer vriesladen zou hebben zou ik alleen maar meer spullen hebben die er jaren in liggen en uiteindelijk ongebruikt weggegooid worden.
Mijn moeder daarentegen heeft een hele vrieskast met 5 of 6 laden apart staan.... ook nu ze in een appartement wonen.

Het is wel jammer dat ik idd geen biologische halve koe kan kopen, omdat ik geen ruimte in de vriezer heb, maar so be it.
Hier gaan er 5 broden de vriezer in! :D
We hebben een combikoelkast nu en een apart tafelmodelding met lades. Die laatste gaat mee naar het nieuwe huis, ik zou het echt niet alleen met die drie tut-laatjes onder een koelkast af kunnen. Kliekjes, pastasaus etc. etc. Ik heb al 1 hele la vol met porties kipfilet, oh, en 3 kilo blauwe bessen :@ Die hamster ik als ze in de aanbieding zijn. :D
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:20:39 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185558095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Het heeft zelfs een 'aanbrandalarm' waar ik achter kwam toen ik alvast wat verdiksel er bij had gemikt. Dat doe ik nu gewoon erna, en het is eigenlijk ALTIJD perfect.

Burritodraadjesvleesch _O_ O+
Pulled anything! O+
***
pi_185558097
De verschillen tussen tweepersoonshuishoudens en die met meerdere (kinderen) zijn soms echt zo verbazingwekkend voor me.

5 broden.... :o Wij hebben er 1 per week (alleen Mr.Mo neemt brood me) _O-

Mijn laatste invriessucces is versgemaakte guacamole. In een boterhamzakje, zo plat mogelijk maken, en het is vervolgens in een kwartiertje ontdooid als je het in wat lauw water legt voordat je gaat eten. Zonder negatief kleur- of smaakeffect.
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:23:37 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_185558143
Hamsteren O+

5-7 broden is wel echt zo'n ding in huishoudens met jongens tussen de 8 en 16 volgens mij _O-
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:26:32 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558193
1,5 brood per week met 2 volwassenen en een 8jarig jongetje. Dan eten we in het weekend meestal wel iets van afbakbroodjes. Wij kunnen prima af met 3 vrieslades. Zeker nu we veel minder vlees eten scheelt dat een hoop ruimte in de vriezer.

En wij hebben een slowcooker. Erg fijn voor de werkende luie mens 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:31:35 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558279
BE, je idee voor 'salontafel' vind ik erg leuk :Y Wij hebben ook meerdere kleine tafeltjes nu ipv een hele grote. Dat werkt best prettig eigenlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:32:08 #123
5428 crew  miss_sly
pi_185558289
Straks in de nieuwe keuken wil ik ook een slowcooker O+
Ik heb momenteel wegens ruimtegebrek ook een minimalistisch beleid qua keukenmachines, maar ik ben echt zo ontzettend van plan dat helemaal om te gooien als we verhuisd zijn :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185558298
Slowcooker vind ik altijd wat eng. Mensen laten die ook gewoon aanstaan als ze naar 't werk gaan enzo :o Dus dat doe ik gewoon lekker in de InstantPot. _O_
Ja doei.
pi_185558312
Ik heb zo'n Keukenmachine sta in de weg O+

Keuken straks is nog niet gigantisch.. Maar vergeleken met wat we nu hebben in ons tijdelijk huis wel.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:34:01 #126
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185558319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
De verschillen tussen tweepersoonshuishoudens en die met meerdere (kinderen) zijn soms echt zo verbazingwekkend voor me.

5 broden.... :o Wij hebben er 1 per week (alleen Mr.Mo neemt brood me) _O-

Mijn laatste invriessucces is versgemaakte guacamole. In een boterhamzakje, zo plat mogelijk maken, en het is vervolgens in een kwartiertje ontdooid als je het in wat lauw water legt voordat je gaat eten. Zonder negatief kleur- of smaakeffect.
Hier 7 vriezer lades vol met een twee persoons huishouden :')
Een met brood, een voor vlees etc (een hele kip neemt al de halve la in), een voor vooruitgemaakt eten, twee met taartspullen (vruchten etc) en dan nog wat kant en klaar spul.
En ik zou nu straks met de grote vriezer inderdaad ook eens graag een halve koe ofzo kopen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:35:45 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185558357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:31 schreef laziness het volgende:
BE, je idee voor 'salontafel' vind ik erg leuk :Y Wij hebben ook meerdere kleine tafeltjes nu ipv een hele grote. Dat werkt best prettig eigenlijk.
:Y Een salontafel is best een sta-in-de weg en veel mensen hebben daar dan alsnog bijzettafeltjes bij. ;)

Hier inderdaad twee jongens, van 9 en 11 die elke dag samen alleen al 8-9 boterhammen wegknagen en dan neemt de echtgenoot vaak ook nog wel mee naar zijn werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Slowcooker vind ik altijd wat eng. Mensen laten die ook gewoon aanstaan als ze naar 't werk gaan enzo :o Dus dat doe ik gewoon lekker in de InstantPot. _O_
Ik doe dat inderdaad ook. Of heb gedaan, heb hem al een tijdje niet gebruikt.

Helemaal vrij staand op het aanrecht, en hij wordt echt nauwelijks warm aan de buitenkant, durf ik dat wel aan. :Y
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:36:48 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558383
Yep, slowcooker staat aan terwijl we aan het werk zijn. Zodat het klaar is als we moe uit werk komen. Dat is een hoofdreden waarom we 'm aangeschaft hebben. En hij staat altijd op de inductieplaat maar de onderkant wordt helemaal niet zo heet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:36:54 #129
5428 crew  miss_sly
pi_185558385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Slowcooker vind ik altijd wat eng. Mensen laten die ook gewoon aanstaan als ze naar 't werk gaan enzo :o Dus dat doe ik gewoon lekker in de InstantPot. _O_
Wat is het verschil precies? Ik dacht dat het alleen een andere naam was?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:37:38 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185558405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Wat is het verschil precies? Ik dacht dat het alleen een andere naam was?
De Instantpot is tegelijk een snelkookpan waardoor het proces versneld wordt. Dus in 1-2 uur klaar wat een slowcooker in 6-7 uur doet.
***
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:37:44 #131
5428 crew  miss_sly
pi_185558407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

:Y Een salontafel is best een sta-in-de weg en veel mensen hebben daar dan alsnog bijzettafeltjes bij. ;)

Hier inderdaad twee jongens, van 9 en 11 die elke dag samen alleen al 8-9 boterhammen wegknagen en dan neemt de echtgenoot vaak ook nog wel mee naar zijn werk.[..]

Ik doe dat inderdaad ook. Of heb gedaan, heb hem al een tijdje niet gebruikt.

Helemaal vrij staand op het aanrecht, en hij wordt echt nauwelijks warm aan de buitenkant, durf ik dat wel aan. :Y
Wij doen het inderdaad ook al jaren zonder salontafel, en dat bevalt ons uitstekend! Kleinere tafeltjes en krukjes zo in de kamer die je erbij kunt trekken indien nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:39:32 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185558435
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

Het is het beste ding wat ik ooit in de keuken gekocht heb.

Een pressure / slow cooker. Heb zondag in een uurtje (inclusief preppen, snijden, etc.) een goulash gemaakt met vlees dat uit elkaar viel als je er naar kijkt. Ideaal voor als je maaltijden wilt preppen voor de week; meteen 4 porties eruit gehaald in dat uurtje, en we hadden de rest van de dag voor andere dingen.

Heb 'm gekocht vlak voor we verhuisden eind December aangezien ik 'm ergens in de aanbieding zag, en heb 'm sinds kort al elke week wel een of twee keer gebruikt (of van de resultaten geprofiteerd). Als je druk bent maar wel van een beetje stoofvlees en dergelijken houdt: zeer aan te raden!
Hier is de slow cooker die we afgelopen kerst gekozen hebben als "kerstpakket" van N z'n werk ook een absolute hit.
En dan te bedenken dat hij het eigenlijk maar nonsens vond, en ik zei "die wil je, echt... " :D
Toen ik pas ziek was heeft hij zelfs al eens "Jewish Penicillin" voor me gemaakt, met de slow cooker, en ik hou helemaal niet van soep, maar een ouderwetse Joodse kippensoep :9
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 10:40:52 #133
5428 crew  miss_sly
pi_185558462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

De Instantpot is tegelijk een snelkookpan waardoor het proces versneld wordt. Dus in 1-2 uur klaar wat een slowcooker in 6-7 uur doet.
Ah, ok. De smaak is nog steeds heel goed, begrijp ik.
Ik ga er eens over denken wat ik dan wil, want beide is me een beetje teveel van het goede, toch :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:42:33 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Ah, ok. De smaak is nog steeds heel goed, begrijp ik.
Ik ga er eens over denken wat ik dan wil, want beide is me een beetje teveel van het goede, toch :+
Nee dat is overdreven. Je hebt ook slowcookers met een binnenpan die op het vuur kan zodat je daarin al kan aanbraden. Kortom vele opties op alle fronten. Goed onderzoek is nodig :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185558573
Ik denk dat ik eens voor zo'n hotpot ga kijken. Want mijn man gaat echt niet accepteren dat ik een slowcooker aan laat staan als er niemand thuis is.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:49:15 #136
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_185558637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

De Instantpot is tegelijk een snelkookpan waardoor het proces versneld wordt. Dus in 1-2 uur klaar wat een slowcooker in 6-7 uur doet.
Heet hij dan ook zo? Ik kan alleen een Amerikaanse vinden die zo heet.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:49:35 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat ik eens voor zo'n hotpot ga kijken. Want mijn man gaat echt niet accepteren dat ik een slowcooker aan laat staan als er niemand thuis is.
Maar ook met een instantpot moet je het dan voor werkdagen van tevoren maken want je bent ook met een instantpot 1-2 uur verder. Dus als je het dan toch van tevoren moet maken zou een slowcooker ook weer kunnen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:50:07 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185558656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:42 schreef laziness het volgende:
[..]

Nee dat is overdreven. Je hebt ook slowcookers met een binnenpan die op het vuur kan zodat je daarin al kan aanbraden. Kortom vele opties op alle fronten. Goed onderzoek is nodig :P
Ja idd, nu hebben wij een goedkope slow cooker (want kerstpakket), maar als we met de kennis van nu een slow cooker zouden kiezen dan zou het er waarschijnlijk een worden met wat meer opties.
Niet dat we nu al opties missen, maar ik denk dat we al snel bij een Crock-Pot zouden uitkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185558844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:49 schreef laziness het volgende:
[..]

Maar ook met een instantpot moet je het dan voor werkdagen van tevoren maken want je bent ook met een instantpot 1-2 uur verder. Dus als je het dan toch van tevoren moet maken zou een slowcooker ook weer kunnen.
Ik werk niet fulltime :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:05:22 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185558887
De plannen hier trouwens;

Plattegrond beneden as is:

De keukendeur komt uit onder het balkon, dat is zo diep als dat blokje aan de zijkant, de bedoeling is dat er over de hele breedte onder het balkon uitgebouwd wordt, metertje erbij dus.
Omdat de stukken muur in de achterpui dragend zijn blijven die als pilaren staan.

Huidige keuken Huidig keukentje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve uitbouwen moet de muur waar nu de deur in zit (en waar de kast met de ovens tegenaan staat) er ook uit, vanuit de eetkamer gezien van de buitenmuur (die pilaar wordt) tot het puntje van de fruitmand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan moet het zo worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:05:47 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185558895
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:49 schreef Yesse het volgende:
[..]

Heet hij dan ook zo? Ik kan alleen een Amerikaanse vinden die zo heet.
@motorbloempje Heb jij een naam van het ding?

Ik heb zelf alleen een slowcooker dus kan niet helpen hiermee. ;)
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:09:02 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185558944
Volgens mij is instantpot net als slowcooker de algemene naam. Crockpot etc zijn dan merknamen.

Maar ik zie dat bij bijvoorbeeld Coolblue alles onder slowcookers staat.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:12:45 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185559003
Badkamer:
De plattegrond van de bovenverdieping verandert niet, maar voor de liefhebbers :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Badkamer as is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tekeningen van de badkamer zoals het moet worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: ik heb voor de keuken/badkamerfoto's niet opgeruimd, alleen uit de badkamer de wasmand verwijderd (die weer op de overloop te zien is :') )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185559132
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

@:Motorbloempje Heb jij een naam van het ding?

Ik heb zelf alleen een slowcooker dus kan niet helpen hiermee. ;)
InstantPot.
https://instantpot.com/
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:44:46 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185559549
Mooie plannen Leandra! Nou kan dat gezien de huidige situatie natuurlijk uiteindelijk sowieso alleen maar een verbetering worden natuurlijk. ;)
Wanneer gaat het gebeuren?
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:51:27 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185559695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie plannen Leandra! Nou kan dat gezien de huidige situatie natuurlijk uiteindelijk sowieso alleen maar een verbetering worden natuurlijk. ;)
Wanneer gaat het gebeuren?
Ik had het na de bouwvak in de planning, iets later mag ook nog, zolang ik maar niet in de kou zit terwijl er een pui uit mijn huis ontbreekt.
Als het door de drukte van een aannemer naar volgend jaar moet vind ik het ook best, maar liefst eind deze zomer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:03:17 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_185561057
Die donkergroene badkamer O+ lekker nostalgisch. Hij oogt wel ruim, bijna net zo groot als de keuken :D
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:13:07 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561266
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
Die donkergroene badkamer O+ lekker nostalgisch. Hij oogt wel ruim, bijna net zo groot als de keuken :D
Hij oogt niet alleen ruim, hij is het ook, mijn badkamer is groter dan mijn keuken.... letterlijk :D
Hij zit boven de keuken en op de benedenverdieping gaat dat stuk van de WC en meterkast er nog af.
Dat scheelt ruim 2m² :X

De badkamer is 250*310, en daar gaat alleen dat ene koofje van 90*30 af (naast de douche).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:15:44 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_185561312
Ik snap wel dat je het gaat openbreken ja. Ik vind weinig dingen zo deprimerend als zo'n afgesloten kookhok :')
disclaimer
pi_185561343
Ruime badkamer en ook een ruime slaapkamer zeg.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:18:21 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_185561368
Ik zou denk ik zelfs de plee ook verplaatsen zodat je echt een ruime open keuken kan creëren. Maar dat vergt wel net wat meer gedoe.
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:19:33 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap wel dat je het gaat openbreken ja. Ik vind weinig dingen zo deprimerend als zo'n afgesloten kookhok :')
Nou, wij wilden eigenlijk geen open keuken, maar ik heb zelfs nog overwogen de keuken ook aan de zijkant uit te bouwen, maar ongeacht of je nou onder het balkon of onder het balkon en aan de zijkant uitbouwt, zolang je de keuken dicht houdt blijft het een kleine keuken, zelfs als hij dan 310*360 is, want je zit met dat stuk van 131*50 dat eraf gaat door de WC.
Terwijl dat benauwde helemaal weg is als je dat stukje muur van 160 eruit haalt.
Komt ook deels wel omdat de keuken dan bij de eetkamer komt, en de eetkamer dan min of meer bij de keuken gaat horen, maar toch....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:21:42 #153
5428 crew  miss_sly
pi_185561440
Ruime afmeting inderdaad, de badkamer. En fijn in te delen.
Onze is 1875x2930 en dan heb je niet heel veel mogelijkheden, vrees ik, dan links douche, rechts bad en in het midden de wastafel. WC zit wel apart, dat scheelt.

We hebben de opdracht aan de interieurstyliste gegeven en ze komt ook met opties voor de badkamer. Ik ben benieuwd of zij nog wat creatiefs ermee kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:22:50 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561461
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou denk ik zelfs de plee ook verplaatsen zodat je echt een ruime open keuken kan creëren. Maar dat vergt wel net wat meer gedoe.
Nah, dat zie ik dan weer niet zitten, het hele verhaal wordt al ingrijpend genoeg en verder is het behoorlijk ruim hè.
Ik heb een woonkamer van 640*370/430 en een eetkamer van 410*315 die straks 510*315 is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:23:45 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Ruime afmeting inderdaad, de badkamer. En fijn in te delen.
Onze is 1875x2930 en dan heb je niet heel veel mogelijkheden, vrees ik, dan links douche, rechts bad en in het midden de wastafel. WC zit wel apart, dat scheelt.

We hebben de opdracht aan de interieurstyliste gegeven en ze komt ook met opties voor de badkamer. Ik ben benieuwd of zij nog wat creatiefs ermee kan.
Oh, dat is net niet idd... zo zonde want jullie huis is verder zo groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:25:17 #156
5428 crew  miss_sly
pi_185561502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]

Oh, dat is net niet idd... zo zonde want jullie huis is verder zo groot.
Ja, dat vonden wij ook wel een nadeel. En het is wel uit te breiden, maar we hebben al meer dan voldoende meerwerk, dus dat doen we toch maar niet. Er kan een bad en een douche in, dus acht, de rest is toch maar open ruimte :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:26:41 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185561542
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap wel dat je het gaat openbreken ja. Ik vind weinig dingen zo deprimerend als zo'n afgesloten kookhok :')
In ons nieuwe huis hebben ze de open keuken gesloten. :') ;(

Die gaat dus weer open. Nu niet, als U. iets ouder is pas.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:29:02 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Ja, dat vonden wij ook wel een nadeel. En het is wel uit te breiden, maar we hebben al meer dan voldoende meerwerk, dus dat doen we toch maar niet. Er kan een bad en een douche in, dus acht, de rest is toch maar open ruimte :)
De badkamer zit bij jullie toch op een andere plek dan bij ons, of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185561666
Onze badkamer is mini de wc is wel apart maar willen hem ook gaan vervangen. Het blijft het alleen net niet. En de kamer ernaast heeft een raam tegen de badkamer aan waardoor de muur verplaatsen al lastiger is. En ean begon te steigeren toen ik dat zei want dan wordt haar kamer kleiner.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:34:30 #160
5428 crew  miss_sly
pi_185561708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]

De badkamer zit bij jullie toch op een andere plek dan bij ons, of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Ik zou graag de plattegronden delen, maar pdf kan ik niet uploaden en ik kan de pdf ook niet omzetten naar IMG.

Onze badkamer zit tussen de twee slaapkamers in. Op zich een prima plaats, maar een tikje klein.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:38:53 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Ik zou graag de plattegronden delen, maar pdf kan ik niet uploaden en ik kan de pdf ook niet omzetten naar IMG.

Onze badkamer zit tussen de twee slaapkamers in. Op zich een prima plaats, maar een tikje klein.
Volgens mij stond hij nog ergens hier, want toen zei ik nog dat jullie de 50 jaar later new and improved versie van ons huis hebben :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:40:31 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561807
Ik heb trouwens met het knipprogramma gewoon een deel van de PDF geselecteerd en dat opgeslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:42:14 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_185561847
Ik twijfel nog heel erg over wel of geen toilet op de grote badkamer. An sich hebben we een separaat toilet op de eerste verdieping en is het dus niet nódig, maar ik hou van veel wc's.
Het lijkt me ook vooral lastig met kinderen die altijd moeten pissen zodra ze het badwater raken.
Niet onbelangrijk: er is geen afvoer voor het toilet op die plek in het huis, en dat gaat waarschijnlijk wel problemen geven.

Zijn er mensen zonder plee op de badkamer? Mis je het, of juist niet?
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:45:29 #164
5428 crew  miss_sly
pi_185561938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]

Volgens mij stond hij nog ergens hier, want toen zei ik nog dat jullie de 50 jaar later new and improved versie van ons huis hebben :D
Was dat niet alleen van de begane grond? Had ik een foto van gemaakt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:46:42 #165
5428 crew  miss_sly
pi_185561953
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik twijfel nog heel erg over wel of geen toilet op de grote badkamer. An sich hebben we een separaat toilet op de eerste verdieping en is het dus niet nódig, maar ik hou van veel wc's.
Het lijkt me ook vooral lastig met kinderen die altijd moeten pissen zodra ze het badwater raken.
Niet onbelangrijk: er is geen afvoer voor het toilet op die plek in het huis, en dat gaat waarschijnlijk wel problemen geven.

Zijn er mensen zonder plee op de badkamer? Mis je het, of juist niet?
Je hebt dan wel een wc vlakbij je badkamer? Dat hebben wij dadelijk en ik vind dat wel erg prettig, moet ik zeggen. Ook omdat S als er kinderen kwamen spelen, deze ook gewoon in de badkamer naar de wc liet gaan en eigenlijk vond ik dat helemaal niet fijn :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:47:38 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_185561979
Niet echt vlakbij als in er naast ofzo, maar zo'n 6 meter verderop in de hal. Daarom twijfel ik dus.
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:48:16 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185561994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Was dat niet alleen van de begane grond? Had ik een foto van gemaakt :)
Ik weet het niet meer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:49:31 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185562028
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
Niet echt vlakbij als in er naast ofzo, maar zo'n 6 meter verderop in de hal. Daarom twijfel ik dus.
:D _O-
6 meter verderop... voor normale mensen is dat zo ongeveer in het huis van de buren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185562056
Wij hebben geen wc in de badkamer maar wel een boven. maar goed ons huis is niet zo groot als jullie aanstaande huis. Tja mis ik het? Soms maar sinds ik samenwoon heb ik geen wc in de badkamer gehad. In ons 1e huis maar een wc dus moest altijd naar beneden dat vond ik niet fijn.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:50:44 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_185562058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:49 schreef Leandra het volgende:
[..]

:D _O-
6 meter verderop... voor normale mensen is dat zo ongeveer in het huis van de buren :')
Noem je mij nu abnormaal ;(
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 13:52:47 #171
5428 crew  miss_sly
pi_185562108
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Noem je mij nu abnormaal ;(
Nou ja, jou niet direct, maar de afmetingen van je huis zijn dan toch niet heel gemiddeld :D
Als onze wc 6 meter verderop was, stond ie bij de buren in de tuin :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:56:50 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185562181
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Noem je mij nu abnormaal ;(
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:57:02 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_185562183
Maar dan begrijpen jullie vast mijn dilemma :+
disclaimer
pi_185562214
Ik zou als ik de ruimte had het wel doen. Want extra wc O+
pi_185562220
Ik zou het beide doen SQ als dat een optie is. Dus en op de badkamer en apart. Het is dat het bij ons echt niet kon, want anders had ik dat ook gewild. Want 'vreemden' zoals spelende kinderen laat je eventueel op de gewone wc en zelf op de badkamer. Want inderdaad, die van mij moeten ook zodra ze water horen, dus die zouden de 6 meter niet redden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:59:51 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185562224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan begrijpen jullie vast mijn dilemma :+
Als de ruimte er in de badkamer is zou ik daar een WC maken, als het afvoerprobleem geen roet in het eten gooit.
Of anders een Sanibroyeur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185562231
Voor de mensen met een kleine badkamer. De onze is ook niet heel groot 1,40 bij 4. Goed hij is niet ruim maar we hebben er een bad, aparte douche, wasbak en toilet inzitten. Dus het kan wel.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:11:37 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_185562468
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]

Als de ruimte er in de badkamer is zou ik daar een WC maken, als het afvoerprobleem geen roet in het eten gooit.
Of anders een Sanibroyeur?
Een strontshredder!!

Ja de ruimte is er wel, ongeveer 265 bij 330 is het. De afvoer moet ik nog uitzoeken.
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 14:13:36 #179
5428 crew  miss_sly
pi_185562517
OK, even onze plattegronden. Met allerlei aantekeningen voor elektra en weet ik wat, dus even overheen kijken :)

Begane grond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e verdieping:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 14:14:05 #180
5428 crew  miss_sly
pi_185562528
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Een strontshredder!!

Ja de ruimte is er wel, ongeveer 265 bij 330 is het. De afvoer moet ik nog uitzoeken.
O, dat is wel echt lekker ruim! Als het past en het kan een beetje uit met de afvoer, zou ik wel voor 2 gaan dan :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185562771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor de mensen met een kleine badkamer. De onze is ook niet heel groot 1,40 bij 4. Goed hij is niet ruim maar we hebben er een bad, aparte douche, wasbak en toilet inzitten. Dus het kan wel.
De onze is nog veel en veel kleiner helaas
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:25:23 #182
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_185562795
De keuken staat *O*

Ook een vaatwasser met lampje die op de vloer schijnt. Hier wel een bestekmandje, ik vind zo’n lade weer niet fijn 😄

Nu druk bezig met inpakken, vaatwasser (in ons huidige huis zit een wat kleinere) laten draaien met (oven)schalen enz, kan het straks zo hup in de nieuwe keukenkastjes.

Eind deze week gaan de grote spullen (+ wat nog mee kan) over *O*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_185563406
Fijn!
Ja doei.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:04:08 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185563583
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:13 schreef miss_sly het volgende:
OK, even onze plattegronden. Met allerlei aantekeningen voor elektra en weet ik wat, dus even overheen kijken :)

Begane grond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e verdieping:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG twee zulke enorme slaapkamers op de eerste verdieping :o O+
En ik zie dat daar vrij simpel 3 slaapkamers van gemaakt kan worden, dat is verkooptechnisch wel handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:05:14 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185563607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:25 schreef AgnesGru het volgende:
De keuken staat *O*

Ook een vaatwasser met lampje die op de vloer schijnt. Hier wel een bestekmandje, ik vind zo’n lade weer niet fijn 😄

Nu druk bezig met inpakken, vaatwasser (in ons huidige huis zit een wat kleinere) laten draaien met (oven)schalen enz, kan het straks zo hup in de nieuwe keukenkastjes.

Eind deze week gaan de grote spullen (+ wat nog mee kan) over *O*
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 15:09:03 #186
5428 crew  miss_sly
pi_185563696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:25 schreef AgnesGru het volgende:
De keuken staat *O*

Ook een vaatwasser met lampje die op de vloer schijnt. Hier wel een bestekmandje, ik vind zo’n lade weer niet fijn 😄

Nu druk bezig met inpakken, vaatwasser (in ons huidige huis zit een wat kleinere) laten draaien met (oven)schalen enz, kan het straks zo hup in de nieuwe keukenkastjes.

Eind deze week gaan de grote spullen (+ wat nog mee kan) over *O*
De laatste loodjes *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 15:10:04 #187
5428 crew  miss_sly
pi_185563716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]

OMG twee zulke enorme slaapkamers op de eerste verdieping :o O+
En ik zie dat daar vrij simpel 3 slaapkamers van gemaakt kan worden, dat is verkooptechnisch wel handig.
Klopt, de grote slaapkamer achter is in de verkoop twee slaapkamers. Nu hebben we twee bijna even grote slaapkamers en we maken op zolder nog 2 kamers. En inderdaad in geval van verkoop is er gemakkelijk ergens een extra kamer te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:13:54 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185563787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Klopt, de grote slaapkamer achter is in de verkoop twee slaapkamers. Nu hebben we twee bijna even grote slaapkamers en we maken op zolder nog 2 kamers. En inderdaad in geval van verkoop is er gemakkelijk ergens een extra kamer te maken.
Handig, veel mensen vinden het toch lastig als er maar 2 slaapkamers op de eerste verdieping zijn.
Maar goed, het verkooptechnische element gaat de komende tig jaar toch niet spelen, dus dat scheelt weer.

Ik heb wel eens zitten denken, in het deel van de woonkamer waar bij ons de openhaard zit zou je bij niet mobiel meer zijn zelfs een slaapkamer met badkamer kunnen maken, als dat nodig zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:23:07 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185563972
Heel erg spuit 11! :')
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:24:34 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185564006
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik twijfel nog heel erg over wel of geen toilet op de grote badkamer. An sich hebben we een separaat toilet op de eerste verdieping en is het dus niet nódig, maar ik hou van veel wc's.
Het lijkt me ook vooral lastig met kinderen die altijd moeten pissen zodra ze het badwater raken.
Niet onbelangrijk: er is geen afvoer voor het toilet op die plek in het huis, en dat gaat waarschijnlijk wel problemen geven.

Zijn er mensen zonder plee op de badkamer? Mis je het, of juist niet?
Wij hebben nu helemaal geen wc op de slaapverdiepingen, dus waar hij ook zit, dat zou voor ons al geweldig zijn.
In het nieuwe huis zit er wel een tweede toilet in! *O* En in de badkamer, maar had hij daar niet in gezeten had ik dat niet boeiend gevonden.

Lijkt mij zelfs praktischer, dan kan de een plassen terwijl de ander in bad zit.
En plassende kinders plassen maar gewoon onder de douche hoor. ;) Krijgt de douche niks van.
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:50:16 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_185564568
Alsof mijn kinderen douchen :') :N
disclaimer
pi_185566025
Ik was hier een paar dagen geleden voorbij gekomen met de vragen omtrent een bod/het overbieden.

We hebben inmiddels bericht van de makelaar. Wij zitten bij de ‘laatste 3 van de 6 (die andere zijn al afgevallen)’ en hebben allemaal ongeveer dezelfde voorwaarden + bod. Of we nog even een laatste eindbod willen doen of we onze voorwaarden willen aanpassen.

Nee, het is verdorie geen missverkiezing met je laatste 3. We hebben duidelijk gemaakt in ons bod dat dat ook tevens ons eindbod is. We houden ons dus aan het bod + de voorwaarden die we hebben vermeld.

Is dit weer zo’n typisch spelletje van een makelaar?
pi_185566090
Valt weinig van te zeggen. In sommige gebieden gaat het echt zo. Met de verkoop van ons eigen huis ook zo gegaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:03:22 #194
5428 crew  miss_sly
pi_185566277
Dat is op veel plaatsen de manier waarop het kan gaan. Je hoeft je bod ook niet aan te passen, maar dan heb je het huis zeker niet. Die keus is aan jullie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:15:32 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_185566633
Zo gaat het vaak. Hebben wij ook een keer gehad. Zijn toen ook vet overboden. Dus het is echt niet altijd een "spelletje" ;)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:26:56 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185566902
Ik denk ook niet dat het een spelletje is. Maar goed, hoe dan ook willen jullie je bod niet verhogen, dus spelletje of niet, ik zou hem dat melden en dan merk je het vanzelf wel.
***
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 maart 2019 @ 17:36:43 #197
95752 crew  Chell
Kluns
pi_185567105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

InstantPot.
https://instantpot.com/
*Ontlurkt*

In Nederland te koop bij de Duitse of UK Amazon. NIET de Amerikaanse kopen, die werkt niet.

Instant Pot is de merknaam trouwens. Officieel is het een multi cooker en heb je ze ook van andere merken. Ik zou echter altijd voor de echte gaan (ik heb geen aandelen)

Verder. Team Instant Pot. Beste keukenapparaat ever.

*Lurkt verder. Ik ga nog niet verhuizen (oké misschien wel, maar kleine kans)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:05:10 #198
478130 Vwtje92
Volkswagen-liefhebber
pi_185567712
Wij hebben een x meegemaakt dat we eerste kijkers waren de vraagprijs boden, de makelaar zou er alles aan gaan doen dat het voor ons zou worden blabla. En hij ons bod zou doorgeven aan de verkopers. Met na ons meteen nog een bezichtiging. Belde die 2 uur later dus op dat we overboden waren en blabla. Maar nu komt het leuke van het verhaal schoonvader is rolluik monteur en moest toevallig (huis was al verkocht toen) bij de toen verkopende partij in hun nieuwe huis rolluiken hangen en kwam dat zo ter sprake. Zegt die man dat is mijn oude huis en heb nooit dat bod van hun te horen gekregen anders was het voor je dochter en schoonzoon geweest. Moraal van het verhaal: makelaars spelen dus wel zeker spelletjes met mensen
pi_185567820
Ik wilde ook net iets posten als Team InstantPot :D

Je moet de InstantPot niet alleen zien als de versnelde versie van de slowcooker (voor diezelfde gerechten), maar je kan er nog zoveel meer mee.

Ik kook er mijn eieren in. Eieren in een stoommandje, pan dicht, zet hem op 5 of 6 min stomen en dan geen omkijken meer naar. Hij gaat vanzelf piepen en dan zijn ze gekookt.

Ik las de opmerking dat je nog steeds 1-2 uur nodig hebt, maar dat is wel bij de echte stoofschotels.
Ik gooi er vaak 2 zakken roerbakmix in, vlees in stukjes of vis erbij, nog wat vocht en na 20-25 min is het klaar (totale duur incl opwarmen). Zelfde geldt voor soep.
Groenten kun je stomen, is met een minuut of 15 klaar (totale duur incl opwarmen).
Ondertussen kun je allerlei andere dingen doen want je hoeft niet continu in de pan te roeren.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:11:19 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185567848
Ja, shit. Nu wil ik mijn CrockPot weg doen en een InstantPot. :')
***
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 18:19:06 #201
5428 crew  miss_sly
pi_185567987
O, als hij ook gewoon kan stomen, vind ik dat wel heel interessant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 maart 2019 @ 18:21:01 #202
95752 crew  Chell
Kluns
pi_185568015
Ik doe echt geen 1-2 uur over een stoofpot met de IP. Stoofvlees duurt 35 minuten (+ de tijd voor het op druk komen, maximaal 10/15 minuten als de pot echt flink vol zit anders korter).

Ik gebruik overigens voor sommige dingen m'n crockpot nog steeds wel. Omdat die uit de IP wat te nat te worden bijvoorbeeld. Maar de IP staat standaard op het aanrecht en gaat minstens 2x per week aan (soms alleen simpelweg voor rijst)
pi_185568103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:21 schreef Chell het volgende:
Ik doe echt geen 1-2 uur over een stoofpot met de IP. Stoofvlees duurt 35 minuten (+ de tijd voor het op druk komen, maximaal 10/15 minuten als de pot echt flink vol zit anders korter).

Ik gebruik overigens voor sommige dingen m'n crockpot nog steeds wel. Omdat die uit de IP wat te nat te worden bijvoorbeeld. Maar de IP staat standaard op het aanrecht en gaat minstens 2x per week aan (soms alleen simpelweg voor rijst)
Dat klopt wel van die tijd inderdaad, ligt wel aan of je vlees al in plakken is of aan 1 stuk. Als ik er 1,5 kilo procureur aan 1 stuk in doe heb ik toch wel 1-1,5 uur nodig, maar wellicht is het eerder ook al wel gaar. Durf het nooit te kort te doen.
pi_185568150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:19 schreef miss_sly het volgende:
O, als hij ook gewoon kan stomen, vind ik dat wel heel interessant.
Yep, ideaal. Stoommandje erin, en laagje water onderin.

Check de foto die motorbloempje eerder al postte.
In het bovenste kader staat oa steam. De andere knoppen zijn voorgeprogrammeerde functies (gebruikt ie iets andere temp en tijd, tijd valt allemaal aan te passen).

  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:29:28 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_185568179
--> CUL?
disclaimer
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 12 maart 2019 @ 18:29:50 #206
95752 crew  Chell
Kluns
pi_185568188
@Brighteyes, als je een keer een demo wilt, je bent welkom! :) We moesten toch nog eens thee drinken ;)

En nu maar weer over verhuizen idd ;)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:36:41 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185568307
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:29 schreef Chell het volgende:
@:Brighteyes, als je een keer een demo wilt, je bent welkom! :) We moesten toch nog eens thee drinken ;)

En nu maar weer over verhuizen idd ;)
Ja! Moeten we zeker doen! :Y Ik dm wel even!

En om on-topic te blijven... Ik wil de binnendeuren ook gaan verven iig de lijsten donker, maar als ik de deur ook donker doe is het misschien wel heel heftig met een dichte deur, wat denken jullie?

Aanvulling: Ik vond foto's van mijn huurhuis, daarin had ik het ook, maar idd de deuren daar gewoon licht.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 12-03-2019 18:45:39 ]
***
pi_185568708
Oh man ik ruik de zelfgemaakte stoofvlees nu al.

Die gaat op verjaardagslijstje :')


Ennuh ik ben nu aan het klussen in mijn huis..

Nog 1 week en 4 dagen O+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 19:25:22 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_185569310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:05 schreef Vwtje92 het volgende:
Wij hebben een x meegemaakt dat we eerste kijkers waren de vraagprijs boden, de makelaar zou er alles aan gaan doen dat het voor ons zou worden blabla. En hij ons bod zou doorgeven aan de verkopers. Met na ons meteen nog een bezichtiging. Belde die 2 uur later dus op dat we overboden waren en blabla. Maar nu komt het leuke van het verhaal schoonvader is rolluik monteur en moest toevallig (huis was al verkocht toen) bij de toen verkopende partij in hun nieuwe huis rolluiken hangen en kwam dat zo ter sprake. Zegt die man dat is mijn oude huis en heb nooit dat bod van hun te horen gekregen anders was het voor je dochter en schoonzoon geweest. Moraal van het verhaal: makelaars spelen dus wel zeker spelletjes met mensen
zou die man het voor een lagere prijs aan jullie verkocht hebben dan? Dat vind ik ook wel een beetje een gek verhaal.

Wij hebben overigens het huis waar we nu in wonen ook met de voet tussen de deur gekocht, en we hebben het nu onderhands weer verkocht. Zullen veel mensen ook "niet eerlijk" vinden maar ja, het is nou eenmaal niet altijd een kwestie van "wie het eerst komt, die het eerst maalt", en óók niet altijd een kwestie van "de hoogste bieder wint".

Het is een soort spel, dat klopt zeker, maar niet alleen eentje van de makelaars. Iedereen speelt mee.
disclaimer
pi_185569364
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik twijfel nog heel erg over wel of geen toilet op de grote badkamer. An sich hebben we een separaat toilet op de eerste verdieping en is het dus niet nódig, maar ik hou van veel wc's.
Het lijkt me ook vooral lastig met kinderen die altijd moeten pissen zodra ze het badwater raken.
Niet onbelangrijk: er is geen afvoer voor het toilet op die plek in het huis, en dat gaat waarschijnlijk wel problemen geven.

Zijn er mensen zonder plee op de badkamer? Mis je het, of juist niet?
Wij hebben bij onze verbouwing (3je geleden) de badkamer verplaatst naar een andere kamer, toilet is achtergebleven in de oude ruimte. De oude ruimte is nu washok, cv ophangplek en wasmachinekast en dus toilet. De nieuwe badkamer is mooi groot, maar zonder toilet.

Wij missen het niet en hebben geen spijt van onze omgooibeslissing.

De enige fout die wij gemaakt hebben is om in dat toilet/washok geen vloerverwarming te laten aanleggen. In de badkamer hebben we dat wel gedaan. Want.....waar ga je ‘s morgen nou als eerste naar toe...ik naar het toilet in ieder geval. :-(
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 19:44:03 #211
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_185569820
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]

De laatste loodjes *O*
Ja! Ben er eerlijk gezet wel beetje klaar mee. Maar goed nog even paar dagen bikkelen 🙈
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 19:46:13 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185569899
Lekker hoor!
En TP kan ook al echt aftellen!
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:04:33 #213
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185570475
Wij ook. Over precies 4 weken zitten we bij de notaris. O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:48:25 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185571697
*O*
***
pi_185571795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:44 schreef AgnesGru het volgende:
[..]

Ja! Ben er eerlijk gezet wel beetje klaar mee. Maar goed nog even paar dagen bikkelen 🙈
Ik ken dat gevoel wel. We zijn nu bijna 5 maanden bezig en ik ben er zooooo klaar mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185572599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Ik ken dat gevoel wel. We zijn nu bijna 5 maanden bezig en ik ben er zooooo klaar mee.
Wij in mei 1 jaar :')
pi_185572713
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:22 schreef ManianMan het volgende:
[..]

Wij in mei 1 jaar :')
Brr.

Nu speelt het wel mee dat wij in een tijdelijk huis zitten. En ik mis mijn eigen meubels en frutsels en dat soort dingen :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:29:33 #218
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185572824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Brr.

Nu speelt het wel mee dat wij in een tijdelijk huis zitten. En ik mis mijn eigen meubels en frutsels en dat soort dingen :@
Herkenbaar! Ik ben het verbouwen nog niet zat (na meer dan een jaar) maar ik zou heel graag weer mijn eigen huis hebben met onze eigen spullen ipv een logeerkamer bij mijn schoonmoeder.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:34:38 #219
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185572986
Vrijdag naar de notaris!

De akte vol fouten, opleverinspectie moet erg snel gebeuren ivm krappe afspraken, forse lijst met opleverpuntjes.... Ik vind het wel spannend.
Laat die handjes wapperen!
pi_185573047
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 19:27 schreef Essebes het volgende:
[..]

Wij hebben bij onze verbouwing (3je geleden) de badkamer verplaatst naar een andere kamer, toilet is achtergebleven in de oude ruimte. De oude ruimte is nu washok, cv ophangplek en wasmachinekast en dus toilet. De nieuwe badkamer is mooi groot, maar zonder toilet.

Wij missen het niet en hebben geen spijt van onze omgooibeslissing.

De enige fout die wij gemaakt hebben is om in dat toilet/washok geen vloerverwarming te laten aanleggen. In de badkamer hebben we dat wel gedaan. Want.....waar ga je ‘s morgen nou als eerste naar toe...ik naar het toilet in ieder geval. :-(
Ik zou absoluut niet op dezelfde verdieping een tweede toilet in de badkamer nemen. Voordeel van een apart toilet is juist dat je nooit meer die viezigheid in de badkamer hebt! Bij mij moeten de kinderen naar de wc voor ze in bad gaan en daarna redden ze het heus wel tot het toilet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185573057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:34 schreef Gieliovd het volgende:
Vrijdag naar de notaris!

De akte vol fouten, opleverinspectie moet erg snel gebeuren ivm krappe afspraken, forse lijst met opleverpuntjes.... Ik vind het wel spannend.
Dat is al heel snel! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:36:56 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_185573062
Oh my, en dan willen wij ons kantoorpand in 3 maanden bewoonbaar krijgen... _O-
disclaimer
pi_185573196
Met genoeg vrije dagen moet dat ook geen probleem zijn.

Maar wij waren door onze vrije dagen heen. En hadden nog twee vakanties al geboekt :') en hadden kerst en Nieuwjaar en hebben op de keuken en badkamer na alles zelf gedaan. Terwijl we eigenlijk helemaal geen klussers zijn _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:42:43 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185573216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh my, en dan willen wij ons kantoorpand in 3 maanden bewoonbaar krijgen... _O-
Je hebt wel opvang voor de kinderen als je zelf vrij bent en kunt klussen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:43:46 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_185573263
Ja, ik spaar wel zoveel mogelijk vrije dagen nu. Heb nog zo'n 6,5 week en mijn man ook ongeveer. En we hebben een aannemer. Maar toch he.
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:45:29 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_185573317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]

Je hebt wel opvang voor de kinderen als je zelf vrij bent en kunt klussen?
Nou, niet persé. Ik wil daar mijn familie niet continu mee belasten, sporadisch zou dat misschien nog wel kunnen. In de praktijk zal mijn man vaak in de weekenden alleen aan de slag zijn daar. Het zij zo, ze zijn nou eenmaal nog te klein om zichzelf te vermaken ;)
disclaimer
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:46:10 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_185573345
We hebben natuurlijk wel 3 doordeweekse dagen kinderopvang, dus die gaan we dan wel zo goed mogelijk inzetten icm vrije dagen ;)
disclaimer
pi_185573373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Terwijl we eigenlijk helemaal geen klussers zijn _O-
Jullie zijn echt wel klussers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185573478
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Jullie zijn echt wel klussers.
Nope we zijn er echt ingedoken zo van we zien wel. Af en toe beetje Googlen en dan kom je een heel eind. Ik ben zelf nog nooit verder gekomen dan verven en vloertje leggen _O- ik vind het wel een mooi proces. En ben af en toe vet blij zo van ha ik kan dit gewoon..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185573560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Nope we zijn er echt ingedoken zo van we zien wel. Af en toe beetje Googlen en dan kom je een heel eind. Ik ben zelf nog nooit verder gekomen dan verven en vloertje leggen _O- ik vind het wel een mooi proces. En ben af en toe vet blij zo van ha ik kan dit gewoon..
Ik vind het knap. Ik vind het zelf al spannend of het ons lukt de gordijnen op te hangen zonder onze nieuwe muren en kozijnen te vernachelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:57:13 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_185573689
Ik vind jullie ook goed bezig hoor tp! En al doende leert men. Mijn man had nauwelijks geklust voor we dit huis kochten, en moet je hem nu eens zien ;)
disclaimer
pi_185574191
Dankjewel heel lief van jullie.

Ik vind het echt knap wat bleiblei zo in elkaar klust en six vN seven is ook al zo vreselijk handig. Daar voel ik mij een behoorlijke stumper bij hoor haha.

Maar hoe meer je zelf doet hoe handiger je uiteindelijk wordt natuurlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:29:55 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185574709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
We hebben natuurlijk wel 3 doordeweekse dagen kinderopvang, dus die gaan we dan wel zo goed mogelijk inzetten icm vrije dagen ;)
Dat was mijn punt een beetje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185575095
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik spaar wel zoveel mogelijk vrije dagen nu. Heb nog zo'n 6,5 week en mijn man ook ongeveer. En we hebben een aannemer. Maar toch he.
Ik heb nog 4 weken gepland al vast staan en de rest doen we in het weekend :@
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:57:34 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185575630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:34 schreef Gieliovd het volgende:
Vrijdag naar de notaris!

De akte vol fouten, opleverinspectie moet erg snel gebeuren ivm krappe afspraken, forse lijst met opleverpuntjes.... Ik vind het wel spannend.
Wat voor opleverpuntjes hebben jullie dan zoal?

Wel lekker vlot, de overdracht! *O*
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 23:01:04 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185575704
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik spaar wel zoveel mogelijk vrije dagen nu. Heb nog zo'n 6,5 week en mijn man ook ongeveer. En we hebben een aannemer. Maar toch he.
Heb je die aannemer al wel? Want dat is soms ook niet makkelijk, iemand vinden die tijd heeft...
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 06:45:48 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185579179
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Heb je die aannemer al wel? Want dat is soms ook niet makkelijk, iemand vinden die tijd heeft...
Jep, die hebben we al.
Moet alleen nog iemand vinden voor de badkamer en checken of onze stucadoor ruimte kan vrij houden in zijn agenda.
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:15:54 #238
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185579688
Tijdlijn verkoop eigen huis:

• Vorige week dinsdagavond laat op Funda
• Vorige week woensdagmiddag bericht van makelaar: 6 bezichtigingen ingepland
• Vorige week vrijdag 1e bezichtiging gehad
• Afgelopen maandag rest van de bezichtigingen geweest (waren er inmiddels een stuk of 10 geworden volgens makelaar
• Gisterochtend eerste 3 biedingen gekregen (2 onder vraagprijs zonder voorbehoud, 1 boven vraagprijs ovbvf)
• Gistermiddag nog een extra bezichtiging erachteraan gepland

Huidige status: wachten op bericht makelaar of er nog een bieding is geweest uiteindelijk (verwachtte ie nl) en of er evt nog iets uit die extra bezichtiging is gekomen. Hij stelde voor om iedereen voor vandaag aan het einde van de middag nog een laatste eindbod te doen.

Tot nu toe vind ik de tussenstand niet slecht, had gehoopt dat de andere biedingen wat dichter bij mijn vraagprijs lagen (dit is namelijk soort van mijn break even point met mijn huidige hypotheek).

Ik hoop dat die laatste biedronde nog een klein beetje de hoogste bieder zenuwachtig maakt en hem er nog 1k of 2k erboven op laat gooien. Dan ben ik wel erg tevreden en wil ik de deal wel aangaan.

(Realistisch gezien ga ik er denk ik niet zo heel veel meer uitslepen in dit starterssegment, langer wachten heeft dan geen zin want moet je maar afwachten of er opnieuw iemand boven de vraagprijs gaat zitten. Daarnaast kan ik dan ook sneller op mn vaste lasten besparen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185579814
Wist niet dat er nog woningen zonder overwaarde zijn, of heb je een bruiloft betaald van de hypotheek? ;)
pi_185579879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Sport_Life het volgende:
Wist niet dat er nog woningen zonder overwaarde zijn, of heb je een bruiloft betaald van de hypotheek? ;)
Wij hikken hier tegen hetzelfde aan (ons appartement gaat binnen een paar weken op Funda, Alles is net opgestart, volgende week fotograaf enzo) maar wij hebben dit net voor de crisis gekocht en toen konden de k.k. nog meegefinancierd natuurlijk.

Ondanks dat we bij verkoop waarschijnlijk meer dan de oude koopsom terugkrijgen, is het de vraag wat dan de restschuld blijft.
pi_185579950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:42 schreef altootje86 het volgende:
[..]

Wij hikken hier tegen hetzelfde aan (ons appartement gaat binnen een paar weken op Funda, Alles is net opgestart, volgende week fotograaf enzo) maar wij hebben dit net voor de crisis gekocht en toen konden de k.k. nog meegefinancierd natuurlijk.

Ondanks dat we bij verkoop waarschijnlijk meer dan de oude koopsom terugkrijgen, is het de vraag wat dan de restschuld blijft.
Misschien wordt je positief verrast, prijzen gaan zo hard omhoog in sommige steden, is bijna niet bij te houden. Ons appartement heeft ook enige jaren onder water gestaan (moesten ook nog 6% overdrachtsbelasting betalen :(), maar uiteindelijk met veel winst verkocht (105k). Die winst hadden we ook weer nodig voor onze nieuwe woning.
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:54:49 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185579986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Sport_Life het volgende:
Wist niet dat er nog woningen zonder overwaarde zijn, of heb je een bruiloft betaald van de hypotheek? ;)
De enige reden dat wij behoorlijke overwaarde hadden is omdat we zo goed als even veel euro's aan verbouwd hebben. Inflatie meegerekend komen we gewoon in de min uit. Maar ja, 2008 gekocht. Dan krijg je dat ;) .

En dat is dus in Eindhoven, waar het behoorlijk booming is/was afgelopen jaren.
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:00:06 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185580041
Wij kochten in 2005, kk meegefinancierd en in 2009 nog een dakkapel gefinancierd en hebben nu een verkoopprijs die ons op +12.500 euro ong brengt.
Goddank, zo’n 3 jaar terug kregen we nog een adviesprijs die ons op -45.000 bracht. :’)
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:04:14 #244
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185580085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Sport_Life het volgende:
Wist niet dat er nog woningen zonder overwaarde zijn, of heb je een bruiloft betaald van de hypotheek? ;)
Ik zit in een starterssegment, heb mijn appartement destijds voor 150k gekocht, maar mijn hypotheek is door het bouwdepot en k.k. zo rond de 172k uitgekomen. Dit omdat het appartement destijds uit de sociale huur werd doorverkocht. Dat betekent dat er allemaal oude zooi in zat en echt alles opgeknapt en verbouwd moest worden. Zelfs met dat bouwdepotje was het allemaal redelijk creatief zijn.

Dus ja als je het alleen afzet tegen voor hoeveel ik het toen gekocht heb, maak ik winst, vandaar dat ik het had over mijn hypotheek :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185580304
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]

Misschien wordt je positief verrast, prijzen gaan zo hard omhoog in sommige steden, is bijna niet bij te houden. Ons appartement heeft ook enige jaren onder water gestaan (moesten ook nog 6% overdrachtsbelasting betalen :(), maar uiteindelijk met veel winst verkocht (105k). Die winst hadden we ook weer nodig voor onze nieuwe woning.
Ja ik ben heel benieuwd hoe het hier gaat lopen! Makelaar gaat onze vraagprijs 5k boven ons 'minimum' inzetten, dat minimum heeft ze ook voor de nieuwe hypotheek opgegeven als een soort garantie, en is dacht ik 8k boven de vorige koopsom uit 2010. (Is appartement van vriend waar ik later ingetrokken ben)

Vergelijkbare huizen gaan ook weg voor onze vraagprijs, maar hier moet nog wel eea aan gebeuren (keuken sowieso, en badkamer is ook niet alles meer).

Het zal ook wel goed komen allemaal, starterswoningen/appartementen gaan als warme broodjes hier. Wat dat betreft hebben wij voor onze nieuwe woning echt zo ongelofelijk veel mazzel gehad! Voor ons was het de eerste bezichtiging die we deden, en ons bod werd na kort onderhandelen al geaccepteerd. (En dan hebben we het over een goed onderhouden, netjes afgewerkt 'af' huis in een goeie buurt, niet over een krakkemikkig hutje in schubbekutteveen).Terwijl vrienden van ons rond de 40 huizen hebben bezocht en op ongeveer de helft een bod hebben gedaan.

Omdat alles zo snel gaat is het nu even stressen met puinruimen en wat kleine puntjes oppakken (beetje schilderen enzo) voordat de fotograaf komt 8)7
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:46:10 #246
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185580568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:35 schreef Sport_Life het volgende:
Wist niet dat er nog woningen zonder overwaarde zijn, of heb je een bruiloft betaald van de hypotheek? ;)
Wij hebben ons huis zonder overwaarde verkocht helaas. En dan hebben we er ook nog eigen geld ingestopt voor een uitbouw. Maar dat was in een dorp in Brabant met een prijs boven de startersmarkt en een nieuwbouwproject met goedkopere huizen die net in het half jaar daarvoor te koop was gekomen. Dus helaas is het niet altijd zo'n feest.
Overigens hebben we ons nieuwe huis voor minder dan de WOZ waarde kunnen kopen omdat het al lang te koop stond en heel ver boven de startersmarkt was geprijsd. You lose some and you win some.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185580821
Ik gok zomaar dat wij amper tot geen overwaarde hebben. Relatief voordelig gekocht maat wel heel veel al aangedaan. En er komen nog wat dingen bij
  woensdag 13 maart 2019 @ 11:50:04 #248
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185582561
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:
Berichtje van de makelaar: verkopers waren bezig met een huis, is afgeketst: nu willen ze eigenlijk hun eigen huis weer uit de verkoop halen -O-

Alternatief is nu dat ze voorstellen om toch een voorlopige overeenkomst te gaan met de mogelijkheid om - zeg binnen 4 maanden - de overeenkomst te ontbinden indien zij geen andere woning gevonden hebben (dan wel
wij een andere woning zouden vinden, wat we eigenlijk niet zouden willen natuurlijk).

Zij willen niet tot definitieve verkoop overgaan nu omdat ze het niet zien zitten straks mogelijk 2 keer moeten verhuizen. Dat snap ik wel, maar op zich mogen ze die ruimte van ons.

Ik denk niet dat we veel keus hebben dan mee te bewegen, het alternatief zou nl zijn dat we niet akkoord gaan, het huis van funda afgaat en dat we maar moeten gissen of en wanneer het opnieuw te koop komt. En of je dus verder gaat zoeken en constant gaat af zitten vragen... ‘maar dat andere huis dan...?’

Enige waar ik zelf een beetje bang voor ben... wij staan er met heldere en transparante intenties in; maar ik weet niet in hoeverre dat ook voor hen geldt. Voor hetzelfde geld sluiten ze die overeenkomst met me zodat ze ‘alvast’ een deal hebben, maar kunnen ze te allen tijde de deal ontbinden en misschien op een ander bod ingaan als er in de komende tijd toch andere geïnteresseerden zijn. Dat zou aansluiten op ons vermoeden dat het niet storm loopt op dit moment.

Ik wil altijd uitgaan van het goede in de mens maar als het op geld aankomt gaan mensen natuurlijk toch rare dingen doen.

we zien ook even niet snel hoe we dit aan beide kanten goed kunnen dichttimmeren...
Hier wel wat leuks te melden. Echt bizar hoe dit gelopen is maar...

Kregen afgelopen vrijdag concept koopakte opgestuurd. Ik herkende de naam van de verkoopster! Blijkt het hier een collega te zijn! Van een andere afdeling, en ik heb bijna nooit met haar te maken, maar toch bizar.

In eerste instantie vond ik het een beetje awkward, want geen idee hoe hun situatie is, of ze het met buikpijn verkochten etc...

maar zij heeft inmiddels mijn naam ook herkend en we hebben vanochtend een heel leuk gesprek gehad. Zij gaven aan echt wel druk op zoek te zijn naar een nieuw huis en vertelde wat ze allemaal al in de planning hadden qua bezichtigingen etc. Ze gunden ons het huis ook heel erg en waren dus echt hun best aan het doen. Ik ook aangegeven dat wij ook niet op de schopstoel zaten en dat ze van ons uit ook vooral geen druk moesten voelen.

Geeft mij in elk geval het gevoeld dat de kans op het cancelen van de overeenkomst echt nihil is; het is meer de vraag wannéér het nu uiteindelijk wel doorgaat.

Valt echt een last van ons af, en we kunnen nu wel echt blij zijn; deze overeenkomst voelt nu ook als zodanig. Oke, ze moeten nog wel ff zelf een woning vinden en dat rondkrijgen, maar het voelt nu wel alsof we echt gaan kopen :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 13 maart 2019 @ 12:19:57 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185583221
Leuk! En ze komen vast wel snel een leuk huis tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185583588
Heel fijn zulk persoonlijk contact. Laatst waren de kopers van ons huis bij ons en konden we ze nog helpen met oude foto's van de badkamer om een beeld te geven van leidingwerk onder en achter de tegels. Ik vind het prettig om het huis goed achter te laten en om de kopers het gevoel te geven dat ze altijd bij ons aan kunnen kloppen voor vragen. Een warme overdracht, zeg maar, want de koop van een huis is niet niks.En bij jullie is de situatie op dit moment al helemaal onzeker, dus dan helpt vertrouwen enorm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185584452
Eens!

Wij hebben gelukkig ook leuk contact met de verkopers van het huis.
Ze gaan ook nog eens 2 straten verderop wonen, dus het is sowieso handig dat we al wat mensen 'kennen'. Alleen maar leuk en handig dat het dan meteen de vorige bewoners zijn van ons aanstaande huis. Dan kun je tenminste nog eens wat vragen stellen :P.
  woensdag 13 maart 2019 @ 14:44:54 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185586417
Wij zijn zó enorm blij dat we van het huis af zijn dat wij grappen maken over ‘met gillende banden de straat uit en nooit meer omkijken’. :@
En dan met samengeknepen billen hopen dat het huis nog een paar jaar blijft staan. :@

En doordat er rond onze financiering gedoe ontstond en we uitstel moesten vragen voel ik me ongemakkelijk richting onze verkopers. We hebben dus ook geen meet-afspraak meer gemaakt, we kijken wel als we de sleutel krijgen. Zij zijn nu toch ook druk met hun eigen nieuwe huis.
***
pi_185586948
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn zó enorm blij dat we van het huis af zijn dat wij grappen maken over ‘met gillende banden de straat uit en nooit meer omkijken’.
En dan met samengeknepen billen hopen dat het huis nog een paar jaar blijft staan.
Dat hadden wij letterlijk, want het huis stond zo scheef als een toren van Pisa on steroids :')
Ja doei.
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:16:34 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185587051
:D
Good riddens then! ;)
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:02:10 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_185588030
Maar speel je daar dan wel open kaart over tegenover de kopers? Als je zo'n gruwel van een huis verkoopt? :@
disclaimer
pi_185588313
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Maar speel je daar dan wel open kaart over tegenover de kopers? Als je zo'n gruwel van een huis verkoopt? :@
Ja, ze hebben het gehele uitgebreide superplus keuringsrapport gehad van ons :+

Het is ook wel stabiel en het stort ook niet echt in, iig niet de komende paar decennia (tenzij ze het neerhalen), maar het voelde wel echt zo.
Ja doei.
pi_185588379
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn zó enorm blij dat we van het huis af zijn dat wij grappen maken over ‘met gillende banden de straat uit en nooit meer omkijken’. :@
En dan met samengeknepen billen hopen dat het huis nog een paar jaar blijft staan. :@

En doordat er rond onze financiering gedoe ontstond en we uitstel moesten vragen voel ik me ongemakkelijk richting onze verkopers. We hebben dus ook geen meet-afspraak meer gemaakt, we kijken wel als we de sleutel krijgen. Zij zijn nu toch ook druk met hun eigen nieuwe huis.
Dat heb ik ook met mijn eigen huis hoor :D.
Ik heb nu ook een ietwat 'lastige' koper (niks onoverkomelijk hoor) en daar hoef ik verder ook geen contact mee tussendoor of achteraf. Ben alleen maar blij dat het allemaal via de makelaar gaat.

Maar bij het aangekochte huis is het dus precies andersom; Makelaar onbereikbaar/lastig, dus dan ben je maar al te blij dat je alles via de verkopers zelf kan regelen (taxatie, nog een keer kijken, bouwtechnische keuring, etcetera) en dan blijken het ook nog leuke mensen te zijn ook.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:20:33 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185589506
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
Maar speel je daar dan wel open kaart over tegenover de kopers? Als je zo'n gruwel van een huis verkoopt? :@
:Y
De makelaar heeft ze op alles gewezen, tijdens de bezichtiging en bij het bieden nog eens en zij hadden er het volste vertrouwen in. Alle info mbt de mogelijke funderingsissues hebben we ook naar ze doorgespeeld, nog voor het voorbehoud verliep.

Verder hebben wij al die tijd het gevoel gehad op een indianenkerkhof te wonen, zoveel apparaten en lampen gingen er stuk. Ik ben regelmatig met salie door het huisgegaan. Dat heb ik ze niet verteld. :+ ;)

Het is ook meer ons gevoel ondertussen hierbij, oud huis, muggen die via de muren en keukenkastjes binnenkomen, ergenissen over parkeren van buren (wijk met veel busjes waardoor je soms een heel weekend een bus pal voor je raam hebt, best irritant als je geen voortuin hebt), gewoon een heleboel kleine dingen bij elkaar. Tuin die enorm verzakt is maar waar we gewoon geen zin in hebben etc.

Als zij het helemaal leegtrekken en grondig aanpakken is het heus een fijn huis. Maar niet meer voor ons. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 13-03-2019 17:48:14 ]
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:22:31 #259
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185589548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 08:15 schreef LuNaTiC het volgende:
Tijdlijn verkoop eigen huis:

• Vorige week dinsdagavond laat op Funda
• Vorige week woensdagmiddag bericht van makelaar: 6 bezichtigingen ingepland
• Vorige week vrijdag 1e bezichtiging gehad
• Afgelopen maandag rest van de bezichtigingen geweest (waren er inmiddels een stuk of 10 geworden volgens makelaar
• Gisterochtend eerste 3 biedingen gekregen (2 onder vraagprijs zonder voorbehoud, 1 boven vraagprijs ovbvf)
• Gistermiddag nog een extra bezichtiging erachteraan gepland

Huidige status: wachten op bericht makelaar of er nog een bieding is geweest uiteindelijk (verwachtte ie nl) en of er evt nog iets uit die extra bezichtiging is gekomen. Hij stelde voor om iedereen voor vandaag aan het einde van de middag nog een laatste eindbod te doen.

Tot nu toe vind ik de tussenstand niet slecht, had gehoopt dat de andere biedingen wat dichter bij mijn vraagprijs lagen (dit is namelijk soort van mijn break even point met mijn huidige hypotheek).

Ik hoop dat die laatste biedronde nog een klein beetje de hoogste bieder zenuwachtig maakt en hem er nog 1k of 2k erboven op laat gooien. Dan ben ik wel erg tevreden en wil ik de deal wel aangaan.

(Realistisch gezien ga ik er denk ik niet zo heel veel meer uitslepen in dit starterssegment, langer wachten heeft dan geen zin want moet je maar afwachten of er opnieuw iemand boven de vraagprijs gaat zitten. Daarnaast kan ik dan ook sneller op mn vaste lasten besparen).
Nieuwe biedingen binnengekomen: 1tje 10k boven vorige hoogste bod :o *O*
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:25:11 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185589617
Lekker! :Y
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:26:59 #261
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185589647
Korte vraag:
Waar zijn jullie geslaagd voor jullie plissé top down/bottom up gordijnen?
Ik wil liever geen naden op het gordijn. Is dat iets waar je om kunt vragen?

Note: Ik heb nog nooit zulke volwassen keuzes moeten maken. Tot nu toe kocht ik gewoon alles bij ikea :') , maar zij verkopen niet de maat die we nodig hebben.
Zonder hoop geen leven.
pi_185589706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:26 schreef Sisu het volgende:
Korte vraag:
Waar zijn jullie geslaagd voor jullie plissé top down/bottom up gordijnen?
Ik wil liever geen naden op het gordijn. Is dat iets waar je om kunt vragen?

Note: Ik heb nog nooit zulke volwassen keuzes moeten maken. Tot nu toe kocht ik gewoon alles bij ikea :') , maar zij verkopen niet de maat die we nodig hebben.
Je kan veneta eens proberen daar hebben wij in ons vorige huis onze gordijnen gekocht. Waren heel erg netjes. En hebben advies en inmeetservice aan huis. (Zitten in heel het land)

Onze volgende gordijnen en dus ook het plissegordijn voor de badkamer komt van boerenkamps uit Deurne. Maar daar moet je maar net voor in de buurt zitten. Veneta is wel goedkoper.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185589717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:26 schreef Sisu het volgende:
Korte vraag:
Waar zijn jullie geslaagd voor jullie plissé top down/bottom up gordijnen?
Ik wil liever geen naden op het gordijn. Is dat iets waar je om kunt vragen?

Note: Ik heb nog nooit zulke volwassen keuzes moeten maken. Tot nu toe kocht ik gewoon alles bij ikea :') , maar zij verkopen niet de maat die we nodig hebben.
Ik heb ze ooit hier gekocht. Zit bij mij in de buurt, dus langs geweest en ze zijn ook komen meten.
Maar je kan ook gewoon online bestellen.

https://www.jaloezieenfabriekzuid.nl/
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:46:28 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185590057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Je kan veneta eens proberen daar hebben wij in ons vorige huis onze gordijnen gekocht. Waren heel erg netjes. En hebben advies en inmeetservice aan huis. (Zitten in heel het land)

Onze volgende gordijnen en dus ook het plissegordijn voor de badkamer komt van boerenkamps uit Deurne. Maar daar moet je maar net voor in de buurt zitten. Veneta is wel goedkoper.
Veneta hoor ik bij allerlei bloggers tegenwoordig, dus google wel even voor een kortingscode ;).
KuikenGuppy
  woensdag 13 maart 2019 @ 18:57:55 #265
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185591348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:46 schreef Burdie het volgende:
[..]

Veneta hoor ik bij allerlei bloggers tegenwoordig, dus google wel even voor een kortingscode ;).
Haha beste tip ooit! Bedankt.

Ik heb gelijk wat kleurstaaltjes aangevraagd.
Zonder hoop geen leven.
pi_185592233
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:46 schreef Burdie het volgende:
[..]

Veneta hoor ik bij allerlei bloggers tegenwoordig, dus google wel even voor een kortingscode ;).
Ik gaf laatst een tip: ik vroeg gratis stalen aan bij Veneta en kreeg een week later 10% korting via e-mail aangeboden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185605407
Hoogste bod van gister geaccepteerd! Makelaar gaat nu alles verder in gang zetten... nu komende weken in spanning zitten of de koper alles rond kan krijgen!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185605475
Gefeliciteerd! *O*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:46:40 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_185605509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:41 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoogste bod van gister geaccepteerd! Makelaar gaat nu alles verder in gang zetten... nu komende weken in spanning zitten of de koper alles rond kan krijgen!
Woop woop! Deze mensen hadden dus wel onder voorbehoud van financiering?
disclaimer
pi_185606079
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
Dank!

quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Woop woop! Deze mensen hadden dus wel onder voorbehoud van financiering?
ja klopt. Het verschil met het hoogste bod dat zonder voorbehoud was, was 7k. Zeker gezien de vraagprijs is dat gewoon een te grote marge om te laten liggen, vonden we. En op zich hebben we op dit moment geen bloedspoed om het kwijt te zijn, gezien de ontwikkelingen rondom ons nieuwe huis.

Als het maar 1 of 2k had gescheeld, had ik het bod zonder voorbehouden wel gedaan denk ik. Maar van 7k kunnen we nog leuke dingen doen in het nieuwe huis...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 14 maart 2019 @ 13:21:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185606151
Gefeliciteerd! *O*

En een zeer logische redenering. Het is ook zo snel gegaan, mocht dit toch niet door gaan ben je het waarschijnlijk alsnog zo kwijt als je het opnieuw op de markt zou gooien.
***
pi_185606218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

En een zeer logische redenering. Het is ook zo snel gegaan, mocht dit toch niet door gaan ben je het waarschijnlijk alsnog zo kwijt als je het opnieuw op de markt zou gooien.
Ja, dat denk/hoop ik dan ook. Weet niet of er nog zo iemand ineens die hoogte neerlegt, maar dat is dan nu het risico wat je aangaat... in het ergste geval gok ik dat we dan misschien op de nu 2 na hoogste bod uitkomen, en dan ben je alsnog op dat bedrag uitgekomen.

all in the game, maar we gaan natuurlijk gewoon uit van een goede afloop :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 14 maart 2019 @ 14:04:11 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185606826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:41 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoogste bod van gister geaccepteerd! Makelaar gaat nu alles verder in gang zetten... nu komende weken in spanning zitten of de koper alles rond kan krijgen!
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 14:16:25 #274
5428 crew  miss_sly
pi_185606986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:41 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoogste bod van gister geaccepteerd! Makelaar gaat nu alles verder in gang zetten... nu komende weken in spanning zitten of de koper alles rond kan krijgen!
Gefeliciteerd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:04:37 #275
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185610107
Jaaaa wat fijn! Alvast gefeliciteerd! *O*
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:11:46 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_185610245
bleiblei is vandaag in het gemeente-archief gedoken en heeft bouwtekeningen van het huis meegenomen. Erg leuk om te zien hoe het geevolueerd is (en ook schrijnend wat een lilleke keuzes ze hebben gemaakt bij de verbouwing in de jaren 70, mijn god :'))
Het verklaart bijvoorbeeld wel waarom de scheidingswand midden door het raam van de dakkapel loopt: de dakkapel is niet origineel _O- (je zou bij zoiets verwachten dat juist de scheidingswand later is aangebracht, maar nee :P)
disclaimer
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:48:03 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185610852
Dat is wel heel vaag ja, maak dan de dakkapel op een andere plek (of op andere plekken), maar dat kan ook een vergunningskwestie zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185611851
Gefeliciteerd, Lunatic!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185616289
Andere die sinds ze kids hebben t klussen op een heel laag pitje hebben. Hier iig haha, wij kochten ons huis toen de kleine geboren werd. Op kraambed hebben we koopcontract getekend haha. Eerste half jaar ging lekker vlot met klussen. Bij de niet lawaai dingen zette je m er gewoon lekker bij in zn wipstoel. Maarja nu die een 2 jarig NEE zeggend monster is kom je niet meer zo toe aan t klussen. Dus garage/tuin/schuur is allemaal nu verdeeld over 3 jaar ipv 1 jaar.

En ach t heeft ook geen haast, behalve dan dat ik 2 nieuwe radiatoren moet ophangen en een diverse lekkende radiatorkranen moet vervangen. Over radiotorkranen gesproken, wat is een goed merk. Wil met thermostaat. Nu zitten er van die eeuwig draaiende knoppen op.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 22:13:26 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185616827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 21:51 schreef funnywell het volgende:
Over radiotorkranen gesproken, wat is een goed merk.
Heimeier of Danfoss kun je geen buil aanvallen denk ik :)
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:49:30 #281
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185627611
Vervangen jullie de sloten van jullie nieuwe woning? :+
Protège moi de mes désirs.
pi_185627732
Dat moeten we nog even doen.. :@
Ja doei.
pi_185627764
Net bij de notaris geweest, per vandaag officieel eigenaar van ons eerste huis *O*

Morgen direct beginnen met klussen, met name behang verwijderen en schilderen. Hoeft gelukkig verder niet veel aan te gebeuren want we gaan volgende week al verhuizen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 15 maart 2019 @ 14:47:35 #284
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_185628663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef MaxC het volgende:
Net bij de notaris geweest, per vandaag officieel eigenaar van ons eerste huis *O*

Morgen direct beginnen met klussen, met name behang verwijderen en schilderen. Hoeft gelukkig verder niet veel aan te gebeuren want we gaan volgende week al verhuizen :P
Das beter dan zo heel snel. Wij zijn sinds 30 januari bezig.

Gedaan:

- Op begane grond alle muren en kozijnen geschilderd
- Alle deuren en deurstijlen opnieuw gelakt, vanwege felle kleuren moest alles drie keer.
- Binnenkant trap gelakt
- Laminaatvloer verwijderd, PVC-vloer gelegd op 1e verdieping
- Op 2e verdieping muur tussen twee kamers verwijderd, één deur dichtgemaakt

Opzich valt het mee, maar nevenklussen en een kleine van bijna 1 maken het toch pittig. Gelukkig kregen we veel hulp. Komend weekend poetsen en dinsdag gaan we over.

En ja, daarna moeten we de plinten nog leggen :')
  vrijdag 15 maart 2019 @ 14:55:02 #285
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_185628785
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vervangen jullie de sloten van jullie nieuwe woning? :+
Ik wil wel maar meneer AG ziet de noodzaak nog niet echt, ach dat komt wel en anders laat ik ze gewoon vervangen _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_185629240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vervangen jullie de sloten van jullie nieuwe woning? :+
Hebben wij wel gedaan. Er miste best wat sleutels en wij hadden voor de 5 deuren die dit huis kent buiten 4 verschillende sloten. Dat ergerde mij al na 1 dag _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 15 maart 2019 @ 15:22:02 #287
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185629316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef MaxC het volgende:
Net bij de notaris geweest, per vandaag officieel eigenaar van ons eerste huis *O*

Morgen direct beginnen met klussen, met name behang verwijderen en schilderen. Hoeft gelukkig verder niet veel aan te gebeuren want we gaan volgende week al verhuizen :P
Gefeliciteerd :7

quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:48 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, Lunatic!
Dank!

vandaag getekende koopovereenkomst gekregen van de verkopende partij voor onze nieuwe woning. Thuis samen met vriendin onze krabbel erop en dat weer retour. Dat begint écht te worden.

Tevens concept koopovereenkomst binnengekregen van mijn eigen woning. Zag er ook goed uit, die gaat dus naar de koper en dan hopelijk kunnen we die ook snel gaan tekenen.

Komt allemaal in een stroomversnelling.

Oja de koper van mijn huis met het hele hoge bod bleek dus iemand die de vorige keer ernaast had gegrepen toen een andere soortgelijke woning verderop in de straat te koop stond.

Is dus inderdaad een gouden greep geweest om even naar die mensen toe te lopen en dezelfde makelaar in te schakelen, want die komt gewoon al uit zijn adresboekje :7
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 17:43:19 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185631900
@MaxC Gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vervangen jullie de sloten van jullie nieuwe woning? :+
Nog niet over nagedacht. Ik vertrouw onze kopers volledig en ze gaan aan de andere kant van het land wonen. Maar goed... je weet het nooit he...

Wel hebben wij een hoop sleutels nodig. Wij alle 4 eentje, dan nog een of twee bij noodadressen... En dan hebben we altijd 's nachts aan de binnenkant een sleutel in de deur aan beide kanten... (En daar gebruiken we een eigen sleutel voor, niet die van mijn eigen sleutelbos.)
En ik heb idd het liefst 1 sleutel voor alles.
***
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:09:52 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_185632355
Gefeliciteerd Max!

Wij zullen de sloten sowieso wel gaan vervangen, al is het maar omdat de vorige eigenaar onze buurman blijft en dat toch relaxter voelt. Maar alle deuren behalve de voordeur gaan er toch uit, dus feitelijk gaat het maar om 1 deur :+
disclaimer
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:17:28 #290
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185636281
Net terug uit onze nieuwe woning... Sleutels in ontvangst genomen! Notaris, oplevering... Allemaal voorspoedig.

De dagen ervoor waren verschrikkelijk maar nu is het allemaal goed!

Morgen verhuizen *O*
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:33:06 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185636625
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 21:38:12 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185636765
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vervangen jullie de sloten van jullie nieuwe woning? :+
Hebben wij zelfs gedaan, waarna we de vorige eigenaars weer een sleutel gegeven hebben :')

Kochten het huis van mijn ouders ;)
Alles is nu wel gelijksluitend; 1 sleutel, alle deuren.
Ik werd daar gestoord van; voordeur, achterdeur, loopdeur garage, balkondeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 23:32:04 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185639856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]

Hebben wij zelfs gedaan, waarna we de vorige eigenaars weer een sleutel gegeven hebben :')

Kochten het huis van mijn ouders ;)
Alles is nu wel gelijksluitend; 1 sleutel, alle deuren.
Ik werd daar gestoord van; voordeur, achterdeur, loopdeur garage, balkondeuren.
Ik zou het helemaal niet erg vinden om sloten met een tagje of zoiets te hebben. Of met je telefoon als sleutel ofzo :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185639992
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ik zou het helemaal niet erg vinden om sloten met een tagje of zoiets te hebben. Of met je telefoon als sleutel ofzo :P
Nuki kopen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 00:12:47 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185641035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:17 schreef Gieliovd het volgende:
Net terug uit onze nieuwe woning... Sleutels in ontvangst genomen! Notaris, oplevering... Allemaal voorspoedig.

De dagen ervoor waren verschrikkelijk maar nu is het allemaal goed!

Morgen verhuizen *O*
*O*

Zo snel al? :o En dan klussen terwijl je er woont?

En wat was er zo verschrikkelijk dan? :@
***
  zaterdag 16 maart 2019 @ 06:21:54 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185643982
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:37 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

Nuki kopen.
Hmmm, interestink, maar ik hep nie aaifoon, en ik hou er niet zo van dat ik na de aanschaf afhankelijk blijf van de fabrikant/leverancier voor de werking van mijn spullen, en al helemaal de toegang tot mijn eigendom.
Het moet wel stand alone zijn, en als ik het goed begrijp staat bij dat spul je toegang online, dat is niet wenselijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 maart 2019 @ 06:22:53 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185643984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:17 schreef Gieliovd het volgende:
Net terug uit onze nieuwe woning... Sleutels in ontvangst genomen! Notaris, oplevering... Allemaal voorspoedig.

De dagen ervoor waren verschrikkelijk maar nu is het allemaal goed!

Morgen verhuizen *O*
Mooi man, inpakken en wegwezen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185644182
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

*O*

Zo snel al? :o En dan klussen terwijl je er woont?

En wat was er zo verschrikkelijk dan? :@
Ik loop nog wel even een keer leeg hier, maar samengevat in een woord: makelaar (van de verkoper).
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 16 maart 2019 @ 07:18:27 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185644336
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ik zou het helemaal niet erg vinden om sloten met een tagje of zoiets te hebben. Of met je telefoon als sleutel ofzo :P
Een chip in je arm :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185644630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:18 schreef Leandra het volgende:
[..]

Een chip in je arm :+
Kan je tegenwoordig gewoon zelf doen. :+
https://www.google.nl/amp(...)ov-chip-in-hand.html
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 07:39:25 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185644690
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 07:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]

Kan je tegenwoordig gewoon zelf doen. :+
https://www.google.nl/amp(...)ov-chip-in-hand.html
Brrrr
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')